<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Miten tuo aika tuntuu menevän niin nopiaa? =)

Mie tosin tipuin vajaa kolme vkoa sitte matkasta, kun np-ultrassa hoitaja ilmoitti että kaksoset kuolleet mahaan että se siitä sitte. Eivät vain tulleet iteskseen pois. Lääkkeellinen tyhjennys vielä saman vkon aikana. No eipä vain menny sillä ohi..

Vuoto ja kivut jatku, ja seuraavalla viikolla jouduin jo kertailleen sairaalaan sen takia. Verikokeita toisensa jälkeen, tujut lääkkeet ja eiku kotia. Uudelleen saman vkon aikana päivystykseen ja osastolle kovien kipujen takia, 6h ja reilummin tujujen lääkkeitten jälkeen taas kotia iltasella. Asutaan tosin 50km lähimmästä terveyskeskuksesta, ja lähin sairaala on 350km päässä.. Ehin olla kotona 2-3h, ku sohvalta noustessa holahti niin hirviästi verta että siteistä huolimatta sotkeutu housut kertaheitolla vereen.. :( Puolisen tuntia istuin vessassa, ja verta holisi ko hana olis auki, ja kauheita hyytymiä lupsahteli tulemaan.. Eiku päivystykseen soittamaan, ja käskivät vauhilla lähtiä tulemaan. Aamuun ei vois oottaa tai mie kuivuisin! :O Mies minua sitte viemään keskellä yötä, ja mie tajunnan rajamailla koitan jaksaa istua autossa. Päivystyksessä tippaan ja ambulanssilla Rovaniemelle sairaalaan. Sielä kaks päivää kauhiassa lääkityksessä, kaavinta ja verisuonien polttamista kohdusta, onneksi nukutuksessa tällä kertaa.. Kotia pääsin viikko sitte, semmosten lääkkeitten kanssa että oon käytännössä nukkunu 20h/vrk. Täys vuodelepo, verenvuoto alkoi loppua vasta toissapäivänä, ja tänään on toinen päivä kun ei ole tarvinnu särkylääkkeitä. Eilen äitienpäivänä pääsin ensimmäisen kerran ulkoilemaan, ja voi luoja että on kunto heikko! :(
No, pääsin onneksi nyt tutkimuksiin että mistä johtuu toistuvat keskenmenot. Viimeiset testit on kesäkuun lopulla, ja sitä ennen ei sais raskautua uudelleen. Jotenki voisin veikata että ei ole sitä pelkoa tämän kaiken jälkeen ihan hetikkään! :headwall: En ees tiiä uskallanko yrittää tänä vuonna ollenkaan, pää ei taida kovin montaa tämmöstä keikkaa kestää... :(

Ahistus ja pahamieli kestää varmaan pitkään, mutta kaikki opettaa ja voin kai sanoa olevani tämän jälkeen taas himpun verran vahvempi ihminen. Miestä käy sääliksi, kun ajattelee aiheuttaneensa mulle kaiken tuon. Raukka!

Ja mikä parasta, tulen niin hyvälle mielelle kaikista lähipiirin vauva uutisista, ja tykkään lukea miten toisilla vauvaonnea on. Olen tyytyväinen, että peloistani huolimatta voin katkeroitumatta olla iloinen toisten onnesta! :heart: Kaikkea hyvää vauvamasujen kasvattajille ja vähän myöhässä myös Hyvää Äitienpäivää kaikille! :flower:

Toivottaa Chicco =)
 
Chicco Hui mitä kaikkea sinulle on tapahtunut! Onneksi tuon vuodon kanssa ei käynyt pahemmin. Varmasti rankkoja viikkoja on nyt ollut ja tulee olemaan. En voi sanoa että ymmärrän miltä sinusta tuntuu tai mitä olet joutunut kokemaan,en tosiaan,mutta otan osaa ja ihanaa että vaikutat niin virkeältä. Moni muu masentuisi täysin tilanteessasi. Kaikkea hyvää ja toivottavasti keskenmenojen syy selviäisi ja se saataisiin hoidettua! Voimia! <3
 
Chicco: Voimia sinne, onpas sulla ollut hurjat vuodot :(

Minnuska: Sulla on jo ihan selvä ihana vauvamasu

Britney: Kyselit mitoista, Mulla on pituutta 168cm ja painoa ennen tätä kolmatta raskautta 66-67kg. Nyt on varmaan lähentelee jo 70kg. Mulla jäi esikoisesta pari ylimääräistä kiloa, joita en saanut ennen toista raskautta pois (lähtöpaino oli siis ennen näitä raskauksia 63kg.) Ja samoin kävi toka raskauden jälkeen, jäi siitäkin muutoma kilo ylimääräistä. Ennen viime joulua sainkin painon tippumaan 65kg, mutta tuli sitten herkuteltua :( Mutta sen verran onnekas olen ollut, että raskauksien aikana on tullut painoa vain 10kg, eli ihan suht normaali määrä ja siitä suurin osa on jäänyt sairaalaan synnytyksen jälkeen. Ylimääräiset kilot on makkaroina vatsan seudulla :( Tämän kolmannen ja viimeisen raskauden jälkeen toivon taas palaavani tuonne alkuperäisiin mittoihin, eli lähemmäs 60 kiloa. Joillakkin onnekkailla imetys laihduttaa ja vie kilot mennessään, mutta minä imetin toista vuoden verran, eikä vaikuttanut painoon :(

Iso rintaisille kysymys! Mistä ihmeestä olette löytäneet bikineitä? Mulla kuppikoko on 80DD tai 80E ja on tosi hankalaa löytää oikeenkokoisia bikineitä. Muutoma vuosi sitten löysin Kappahlista "narubikinit", joista tykkäsin ja ne on nyt hajalla :( Bikineissä olis ehdottomasti oltava kaarituet ja mielellään niskan taakse solmittavat. Ja tahtoisin ostaa bikini yläosan erikseen ja alaosan erikseen, koska joskus niitä myydään samassa, ja silloin käy niin että jos yläosa on suht ok kooltaan, niin alaosa on jätti iso :D Housut sais kuitenkin olla kokoa 38-40. Niitä nyt löytyy ihan tavan kaupasta onneksi. Rintaliivejä olen vielä löytänyt Lindexiltä sieltä isojen kokojen mallistosta.
Mutta jos joku ihana osais neuvoa tässä bikini asiassa, nettiputiikitkin käy :)

Oma napa: Täällä on alkanut kamalat siitepöly allergiat ja soitinkin jo neuvolaan ja pyysin, että lääkäri kirjoittaa reseptin, joilla saan jotain helpotusta tähän oloon. Koko ajan aivastuttaa, nenä vuotaa ja silmiä ja nenää kutittaa :( Huomenna saan hakea reseptin neuvolasta. Paha olo on onneksi pysynyt poissa pari päivää. Väsymystä ja päänsärkyä on välillä, mutta eiköhän tässä olla voiton puolella näiden alkuraskauden kamalien oireiden kanssa. Vaikka omassa massussa on makkaroitakin, niin äippävaatteiden kanssa massu on kyllä selvästi pyöristynyt :)

kristalli ja kolmonen tänään 14+0 poks!
 
heippa mammat,


oon tippunut minäkin jutuista, kun oltiin vkl landella ilman nettiyhteyksiä... muut uusille nyt ainakin tervetuloa!

chicco hui kamala. kovasti voimia. sinulla on ihana, elämänmyönteinen asenne kaikkien vaikeuksien keskelläkin. toivotan kaikkea hyvää, erityisesti että saatte ensi kerralla vauvan syliin asti, kun aika yrittää uudelleen tuntuu oikealta.

britney ethän sä mikään korsto ole, vaan mallimitoissa :)

reveria meillähän on sitten ihan saman ikäiset esikot, kun meilläkin olisi ikäeroksi tulossa 2v7kk. me ollaan harkittu selviämme ihan seisomalaudalla, mutta saa nähdä sitten. kaupungissa asutaan, mutta mä tykkään paljon vaunulenkkeillä... tosin, jos esikoinen on sitten päivähoidossa, niin lenkkeilisin varmaan vauvan kanssa kaksin kuitenkin päivällä ja kauppaan ym päästään varmaan sit sen laudan kanssakin.

mittoja mä oon n 168cm pitkä ja painoa 58kg. pari kiloa on vielä extraa edellisen raskauden osalta, mut ei kai sitä tarttee enää "nuoruuden" painossa olla äiti-ihmisenä, niin enpä ressaa vaikka tää 58kg oiski mun pysyvä paino. viimeksi tuli raskaudessa 11kg ja toivon et suurinpiirtein sama tulis nyt.

maha on mulla pullistunut hurjasti. töissä jengi kyllä kattelee siihen malliin, että eikö sun pitäisi kertoa jotain, mut en todellakaan oo sanonut yhtikäs mitään, sen verta epävarmoissa fiiliksissä tässä on alkuraskaus menty. JOS huomenna nt-ultrassa tulisi kuitenkin hyviä uutisia, niin sitten pikkuhiljaa en ainakaan yritä enää vaatteilla peitellä ja lähimmille kollegoillekin vois ehkä kertoa.

).) huomenna siis KAUAN odotettu ja pelätty nt-ultra. pelkään niin mitä siellä näkee ja kuulee, kun alussa oli kuitenkin niitä vuotoja ja viimeksi vkolla 5+6 eli ikuisuus sitten nähnyt sen pienen sydämen sykkeen. että saapa nähdä saako sitä tosiaan jatkaa marrasmasuissa vai miten käy, huolettaa, pelottaa, kauhistuttaa... :| onneksi mulla kuitenkin on jo yksi maailman ihanin pikkutyttö ja ihana mies kotona, en voi edes kuvitella millaista tämä epävarmuus ja mahdollinen menetys olisi ilman heitä. joo, nyt ei oikein tee mieli kirjoitella mitään enempää, katsotaan sitten huomenna tilanne..

t. manna8 + äidin pikku ernesto kulta 11+5 :heart:
 
Chicco: Hui, kamalaa mitä olet joutunut kokemaan. Toivottavasti tutkimuksissa selviää mikä on vialla, niin on sitten helpompi seuraavalla kerralla. :hug:

Kertomisesta: Viikonloppuna kerroin isosiskolleni ja isoveljelleni=) Molemmat olivat erittäin iloisia ja lupasit olla hiljaa muille torstaihin asti... jei!
Sisko intoili heti, että hän tuo sitten paljon vauvan vaatteita yms kesällä :) Mahtavaa! Hänen nuorimmainen on kuitenki jo 4,5v. Mutta sisko on pitänyt kaiken tallessa, jotta voi antaa sitten eteenpäin.. Hän oli jo odottanut meidän uutisia;)

Mä olen vielä ihan flunssassa.. mistä tuota räkää riittää?!?! Kuumeisesti mietin, et jaksanko mennä vielä töihin huomenna..Keskiviikkona olis neuvola aamulla työajalla... ja perjantaina mulla on vapaa päivä, et lyhyt viikko olis tiedossa töissä..mikäli mä sinne eksyn.

Ulkona olis ihana sää, +21.. mutta niin tuulista,et parempi istua sisällä..

Mukavaa viikkoa masun kasvattelijoille!

Jyllanti80 rv 14+4
 
Chicco paljon jaksamisia teille :hug: kovia olet joutunut kokemaan.

Britney kyselit mittoja. Minä olen tällainen persjalkainen, pituutta hurjat 159cm :D paino ennen raskautta 51-52kg ja nyt 53kg. Nyt kyllä varmaan lähtee paino tippumaankin kun lihakset häviää kun en enää ratsasta ja tee tallilla raskaita hommia.

Asumisesta nyt asutaan 63 neliöisessä, saunallisessa rivarikaksiossa, mutta muutetaan toiselle paikkakunnalle rivarikolmioon, jossa sitten vauvalla oma huone ja helpompi sitten vieraillakin nukkua kun tulee kauempaa kylään.

Hankinnoista vielä ei ole mitään ostettu. Pinnasängyn haluaisin anopilta, sama sänky jossa mies on nukkunut :) Olisi hurjan ihanaa kun vauva nukkuisi isänsä entisessä pinnasängyssä =) Siihen vaan uudet patjat ja ehkä uutta maalipintaa. On kuitenkin säilytetty aina sisällä ja on tosi hyvä kuntoinen.

Äitiysloma haluaisin olla kotona lapsen kanssa 3v koska en haluaisi pientä lasta laittaa vieraalle hoitoon. Mutta saa sitten nähdä miten asiat toteutuu :)

Ja muuta en nyt muistakaan mistä puhuttu : /

ON:
Inhottavaa kipuilua kohdun seudulla ja välillä tekee ihan tosi tosi kipeää :( Viikon päästä neuvola, jospa sinne asti selviäisi, mutta jos kivut vielä jatkuu yhtä kovina niin soitan neuvolaan ja kysyn vähän. Kipu on todella outoa nyt : /
Rinnat on kasvanut kuin yhdessä yössä :D Ei mene enää oikein mitkään liivit.
Kamala hinku ostaa kaikkea ja tulikin selailtua monta tuntia vauvatarvikkeita. Ja illalla saa tietää, että antaako anoppi meille pinnasängyn lainaan :) Toivottavasti, haluaisin niiiiiiiin kovasti sen :D Tykkään muutenkin aina kaikesta "vanhasta" ja sellaisesta jossa näkyy hieman jo ikä. Ja tuossa sängyssä vaan olisi niin paljon tunnearvoa ja mieskin sen kovasti haluaisi :) Mutta anoppi osaa olla outo, saa nähdä millä tuulella tänään on. Tänään voi luvata antavansa sen, huomenna voi soittaa ja räyhätä kuin mielipuoli ja sanoa ettei todellakaan anna meille mitään :D

Jihuu huomenna poksuu :)
Tiukutus&Masi 14+6 :heart:
 
Kristalli81 Mulla 75D rintsikkakoko ja en osta koskaan samaa kokoa olevia bikinisettejä, oon löytäny h&m:ltä ihania bikineitä ihan naruja ja sitte kaikkia muita (ei kaarituellisia) ja kokeilun kautta on lähteny mukaani, oon ostanu aina alaosan 34/36 kokoa ja yläosan 42, h&m koot varsinki ne narubikinit on aika pienikokosia, ku ostaa isomman yläosan, se tukeeki paremmin ku kiinnittää sitte narut tiukalle =) Kannattaa käyvä kattomassa tän kesän mallistossa oli vielä kk sitte kaikkia kivoja erilaisia ja mallisia.

Siitepölyallergiaa täälläki ollu , viime kevät oli pahempi, nyt sain neuvolasta lääkäriltä jonku "turvallisen" reseptin ja eipä oo nokka sen jälkeen tuhissu! tehoaineita tai sitte nyt on vaan rauhallisempi siitepölykausi ?!?

Koosta: olen kans yks persjalkanen 160cm ja paino 56kg, ylimäärästä ei oo tullu yhtään vielä raskauden aikana mutta kohta varmasti tulee ku oon alkanu syömään enemmän mitä normaalisti.. Huolettaa ku ei ole laihimmasta päästä nyt lähtöpainokaan ja sitte tulee reilusti lisää, että miten ne jää sitte synnytyksen jälkeen.. pitää vissiiin ostaa se salikortti pitkästä aikaa.. Nyt käyny vaan koiran kanssa lenkillä päivittäin :stick:

Manna onnea ultraan! Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääki, tuu sitte kertoileen kuulumiset =)

Nyt jos lähtis sulattaan ulos tuota heseateriaa, että pitki sortua!! :ashamed:

Karoliina rv 14 poks täälläki! :D
 
Kristalli81
Kyselit isorintaiselle bikinikauppoja. Oletkos törmännyt Change-nimiseen alusvaatekauppaan? Löytyy pienestä koosta isoon.
SWIMWEAR - Change
Kaupalta löytyy myös verkkokauppa mutta koot ei vastaa yhtään normaaleja kokoja joten paikan päälle olis hyvä mennä kokeilemaan :)

Myy Rv 13+1
 
Chicco iso halaus :hug: Kovia olette kokeneet : /

En ole päässyt kirjautumaan tänne moneen päivään, hirveä pino tullut taas kirjoituksia!

Mitat Olen pitkä ja hoikka, mitat 170/58. Kolme raskautta on takana ja kaikista olen lihonut noin 15kg jotka aina pikkuhiljaa pudottelin pois.

Asumisesta Me asutaan rivarissa, 70neliötä, kolmio. Aivan liian pieni kun makkareita on vain kaksi =) Tällä hetkellä lapset jakavat pienemmän makkarin, taitaa olla huoneiden vaihto edessä että saadaan sumplailtua sängyt ja pinnis järkevästi...Huoh. Muutettiin isommasta kerrostalokolmiosta tähän pienempään, nyt vähän harmittaa mutta iso plussa on oma piha =)

Sukupuolen selvittäminen ultrassa Ainakin KYS:n äitiyspolilla on sukupuoli kerrottu jos näkynyt selvästi. Jokainen lääkärin arvelema veikkaus on osunut rakenneultrassa oikeaan.

Maha pullottaa ja on selvästi näkyvissä. Äitiysvaatteita käytän, varsinkin pehmeät ja kevyet colleget mahakaistaleella on IN. Ei purista!

Isot tissit löytyy täältäkin :LOL: Koko on 75E ja on todella vaikeaa löytää sopivia bikineitä, kohtuuhintaan! Olenkin ostanut uimapuvun ja rintsikat erikoisliikkeestä, hinnat ovat sen mukaisia...Kuppikoko on ehkä tuostakin kasvanut raskauden aikana, taitaa olla ajankohtaista ostaa uudet :p

Hankinnosta ei olla puhuttukaan, ei ole vielä asialistalla.

Viikko sitten oli np-ultra jossa kaikki näillä näkymin kunnossa =) Turvotusta oli 1,1mm. Kävin myös veriseulassa, ainakaan vielä ei ole tullut mitään ilmoitusta riskiluvuista postitse/puhelimitse...

Hyviä vointeja kaikille!

Isebel 13+0
 
Vakuutuksista, otetaan tälle toisellekkin pohjantähden vakuutus mikä on myös ekalla :) ei tartte miettiä. toki vaikka ekan vakuutus on toistaiseksi ollut turha niin silti.

Täällä ruvettu kumminkn miettimään tuplarattaita ja ihan jäkyttävän hintasia huoh.

Chicco jaksamisia, hurjaan pyöritykseen oot joutunut.

Täällä ei kummempia, mahaan ajoittain koskee. Tarttis varmaan syödäkkin. huomas just et saattaa olla siitäkin.

Unico ja mötky 13+3
 
Chiccolle paljon jaksamista aivan järkyttävää ootte joutunu kestään :( :hug:

Koosta täälä kans huutelee yks persjalkanen. Pituutta huimat 161cmja painoa ennen raskautta 53-55, nyt 57:ashamed: pelottaa todella miten paljon sitä painoo oikeen kertyy. Ruuan määrä on todellakin lisääntyny ku heti jos on pidempi tauko ni tulee huono olo. Nyt tosin vähän helpottaa jo. Herkuista ja roskaruuasta oon sentään pystyny aika hyvin pitään näppini erossa. Oon aikasemmin urheillu rajusti mut nyt oon rauhottanu reilusti tän raskauden myötä. Enemmänki uinti ja lenkkeily enää.

Asumisesta Me asutaan n.160 neliön omakotitalossa aika maalla. Tilaa riittää kyllä vielä yhdelle. Yks makuuhuone on vielä remointoitava, eikä sielä vielä voi asua. Siitä tulee meijän uus makkari. Miehellä on poika ennestään ja sillä on oma huone. Talossa siis 3mh,k,iso veranta, oloh, khh,s ja 1wc ssekä yläaula. Hyvin mahdutaan ja tontti on monta hehtaaria niin saa ulkonakin peuhata niin lapset, aikuiset ku eläimetki :D

Mitenkäs toi äitiyslomalle jäämisen jälkeen menee toi rahansaanti kun on vakituinen työpaikka kuitenki? Minkä vuoden tuloista katotaan ja työnantaja maksaa sit kans jotain vai? Oon ihan ulalla ton asian suhteen. Huomenna tosin neuvola niin ajattelin kysästä vähä näistäkin asioista. Toivottavasti pääsee kuunteleen myös sydänääniä! :D

Nyt takas töihin, että pääsee 20min päästä kotiin :D
 
JenzziLueskelin kelan sivuja ja meidän työpaikan henkilöstöopasta, ja se on yrityskohtaista maksaako firma sulle palkkaa äitiysloman ajalta.. Meillä maksetaan täys palkka kahdelta ekalta kuulta ja sitte loput maksaa kela.. Kävin laskurilla laskemassa Kelan sivuilta, ja siellä luki että katsotaan 2009 vuoden tuloista ellei tulot ole noussu sen jälkeen (20%).. Sieltä voi saada jotain arviota tulevasta äitiysrahasta.. Sitä saa ihan hyvin sen 10kk olisko ollu ja jos jäät vielä sen jälkeen hoitovapaalle niin sitte se tuki ei ole ihmeellinen.. joku 400e/kk.. Eli voi olla että meillä se pakottaa töihin aika pian ku on tuo asuntolainaki hoidettavana, saas nyt nähä :D

Kelan äitiysraha/vanhempainraha tms. on yleensä suuruudeltaan n. 75% palkasta, eli kyllä sillä hyvin tulee toimeen :)
 
Chicco voi :hug: kovia olet joutunut kokemaan :'( Mahtava asenne ja ihanaa että olet pystynyt säilyttämään positiivisen elämänasenteen kaikesta huolimatta! Toivotaan, että tutkimuksissa selviää syy ja se pystytään hoitamaan. Kaikkea hyvää sinne! :flower:

Manna8 - tsemppiä ultraan, hyvin se menee :) Mulla siis myös tänään odotettu np-ultra - saako tiedon siitä niskaturvotuksesta heti, muistaako/tietääkö joku? Muistaakseni esikoisesta sanoivat sen mm-luvun saman tien, mutta nyt neuvolan täti puhui jotain että laittavat tuloksen kirjeitse, mutta olikohan siinä kyse siitä veriseulasta...
 
...jatkuu...
Britney kyseli mittoja, täällä pituutta löytyy 168cm ja painoa 56kg. Esikoisen raskausaikana tuli painoa 15kg, josta lähti sit imetyksen aikana 20kg, jotka ei koskaan tulleet takaisin :O Parasta oli, että n. 1kk synnytyksen jälkeen ostin kasan L-kokoisia ulkoilu-tms -vaatteita, jotka jäi sitten käyttämättä kun oli parin kuukauden päästä ihan telttoja. Olin ihan varma että oon (X)L-kokoinen iloinen ja pyöreä äiti koko loppuelämäni :D Fiksua eh :)

Alicelle piti kommentoida vielä, että älä yhtään tunne huonoa omaatuntoa siitä, että vauva jää isin hoitoon! Nostan todella hattua että kuuntelet itseäsi ja toimit niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Isi osaa hoitaa vauvan ihan yhtä hyvin kuin äitikin. Omassa kaveripiirissäni mä olen poikkeus kun jään vauvan kanssa kotiin ja isi on töissä - suurin osa kavereistani on uraohjuksia joiden miehet on jääneet/tulevat jäämään hoitovapaalle kun äiti lähtee töihin. Esikoisen sylikummi pyöräytti väitöskirjan äitiyslomalla, sanoi että olisi muuten tylsistynyt kuoliaaksi :D
 
IlonaVonD: Meille ainakin sanottiin se niskaturvotus heti, mutta sanoi että alle 3mm pidetään normaalina. Oli siis 2,5mm. Sitten kävin verikokeissa ja sanoi, et jos niissä jotain niin vastaus tulee viikon sisällä. No meille tuli, kun riski oli kohonnut (veriarvot päin prinkkalaa + niskaturvotus).

Esikoisesta en tiedä paljonko oli niskaturvotusta, koska sitä ei edes merkattu minnekään ylös. Tuli vaan myöhemmin kirje, että tuloksissa ei mitään hälyyttävää.

Papu rv 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Ihan kevät. Aurinko paistaa ja on lämmintä.

Asuminen Kierrellän ahkerasti talonäytöissä. Sunnuntaina mennään katsomaan -76 rakennettua talo. 6h+k+s ja oma ranta.
Toistaiseksi asutaan aika ahtaasti rivarissa.Mutta kyllä se oikea koti meille löytyy.

Kertominen Ei olla kerrottu kenellekkään. Olen kyllä huomannut ihmisten katsovan mahanseutua, mutta kukaan ei ole vielä kommentoinut. Seuraavan neuvolakäynnin jälkeen kerron lapsille.
Olen siis tällainen 165 cm ja 75 kg. Viitisen kiloa on ylipainoa.

Mukavaa Odotusta kaikille!

Trallaa 13+4
 
voi kuulkaa, täällä on ihan maailman onnellisin äiti nyt :) elämä hymyilee niin!! meillä oli siis tänään se piiiiitkään ja pelolla odotettu ultra, jossa pelkäsin näkeväni tyhjän ruudun alkuraskauden isojenkin vuotojen takia, mutta niin vaan siellä köllötteli ihana pieni vauva, joka vastasi mitoiltaan ja kehitykseltään hienosti viikkoja :heart: niskaturvotusta ei kerrottu, koska sitä ei saatu vauvan liikkuvuuden ja asennon (oli syvällä lantiossa päälaelleen) takia tarkkaan mitattua, mutta ei se kätilön mukaan normaalista poikennut ja kyllä jonkun arvion veriseulaa vartenkin sitten kai sai. seula saattaa kyllä hälyttää nyt normaalia herkemmin, mutta en siitäkään osaa nyt huolehtia, kun meillä kuitenkin oli ihan täydelliseltä vaikuttava vauva masussa!! voi ihme, oikea pieni sissi :heart:

karoliina 87 ja ilonavond kiitos tsempityksistä ja toivottavasti ilonalla oli yhtä ihanaa ultrassa kuin meillä (kuten varmasti oli)!

alice meillä myös isä on kotona hoitovapaalla ja ollaan tykätty kaikin puolin :) meillä miehen kotiin jääminen oli täysin luonnollista, sillä hän todella halusi (ja tykkää edelleen) olla kotona lapsen kanssa ja kun itse on pitkään kouluttautunut ja perheessä se enempi tienaava, niin tuntui ihan järkevältä siinäkin mielessä. eli "uraäiti" täälläkin, jos nyt niin voi sanoa... tämän uuden vauvan kanssa olen varmaan taas kotona sen 1,5v (ainakin, mäkin kyllä nautin kotona olosta) ja sitten mies jatkaa, jos/kun taas haluaa :)

kertominen ihana kun ei tarvi enää salailla!! aiotaan kertoa sitä mukaa kun kyselyjä tulee, läheisemmät on kyllä ollut jo mukana odotuksessa pitempään, kun tarvitsin keskusteluseuraa, kun meinasi pää hajoilla alun vuotojen aikaan...

ainiin, vauva vastasi kooltaan viikkoja 12+2 ja ultran mukainen LA oli 20.11.2011. olisi kyllä makea päivämäärä syntyä :D diinu, voisitkohan päivittää tuonne etusivulle kuitenkin sen mun "virallisen" LA:n, joka olisi 23.11. (eikä 22.11. kuten alunperin väärin laskin). lisäksi synnäriksi saa lisätä Kätilöopiston, eli onko se nyt sitten KOS? kiitos kaunis :flower:

palailen huomenna enempi kommentoiden ja muutkin huomioiden. tämä viesti oli nyt valitettavan omanapainen, päähän ei vaan mahdu muuta kuin kuva ihanasta vauvasta ja pakahduttava onnen tunne, ei meinaa vieläkään uskoa miten onnekkaita olemmekaan :heart:

t. manna8 + ernesto 12+2 tai 11+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea Manna8! Ihana asia :heart: Tulipas hyvä mieli sun uutisista!

Olen ollut vähän hiljaiselossa. Täällä on vaivaillut sama päänsärky, mistä muutamat muutkin ovat valitelleet. Ja pahoinvointikaan ei ole ollut näin pahaa edes alkuraskaudessa. Töitä on ollut aika paljon, joten kovasti on saanut tsempata itseään että on jaksanut. Toisaalta sitten taas oireet tuo varmuuden että kaikki on hyvin, joten olen ollut olotilaan nähden varsin hyvällä mielellä :)

Ja tuo aurinko, aivan ihanaa! En tiedä vaikuttaako hormoonit, mutta olen ruskettunut aivan älyttömän nopeaan..?? Äsken tunnin pesin pihakalusteita ja samantien näkyy tosi vahvat rusketusrajat. Nyt vaan tarkkuutta aurinkorasvan kanssa ettei ihan mene ja kärähdä.

Painoa ei täällä uskoakseni ole tullut lisää. Tosi kevyitä monet teistä kyllä on!! Mulla painoa noin 62kg ja mittaa 161cm. Hoikkana olen kuitenkin itseäni pitänyt, mutta taidan olla aika mötikkä moniin teistä verrattuna :LOL:

Mukavaa aurinkopäivää muillekin mammoille :)
Leeniliini ja Papu 14+5.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta Karoliina87. Taidan kans tutkia vähän työpaikan säädöksiä ja käydä kelassa laskemassa.
Manna8:lle isot onnittelut! Varmasti niin helpottavaa!
Toivottavasti myös IlonavonD:llä on hyviä uutisia!
Leeniliinille painoasiasta: mun mielestä ihmisillä on niin erilaiset ruumiinrakenteet, ettei pelkkiä numeroita kannata missään nimessä katsoa. Jollakin voi olla erityisesti lihaksia ja toinen olla taas ihan lihaksiton.. Lihas painaa kuitenkin enemmän ku läski. :D

ON: Tänään oli kolmas neuvola. Painoo on yhteensä tullu 1.7 kiloo neuvolan vaaálla mitattuna. Sydänäänet kuulu hienosti ja pissa oli ok. HBoli laskenu 143 130:een. Mut sekin ihan hyvä kuiteski.
Rakenneultra on joskus juhannuksen aikoihin (vasta).. Ei jaksais millään odottaa! :D Muuten täälä alkaa oleen paljon tasapainosempaa tää elämä. Naama kukkii aivan järkyttävästi, mutta muuten on suhteellisen hyvä olo.

Aurinkoista kevättä mammakaverit! :D
 
Ihania uutisia Manna :hug: Täällä leijailee toinen maailman onnellisin äiti - oli IHANA ultraava kätilö, kertoi koko ajan mitä tekee ja mitä näkyy, ja niskaturvotus oli 1.0 eli kaikki näyttäisi olevan hyvin :heart: Nyt voi alkaa täysillä nauttia raskaudesta!

Ja kiitos papu vastauksesta - tosiaan tuloksen sai heti eikä tarvinnut kärsiä kirjeen odottelun piinaa :)
 
Ompas taas tullut tekstiä:)

Voi Chicco kun sinua on koeteltu.:hug:

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista.

Painosta/koosta on ollut puhe. Minä olen 170cm pitkä ja painoa 65kg eli sama kun ennen kuin aloin esikoista odottamaan. Viime raskaudessa painoa tuli 13 kg jotka imetys vei todella tehokkaasti.

Vakuutus otetaan tälle Toukkiksellekkin Pohjolasta mistä meillä on muutkin vakuutukset

Kerrottu ei olla veille kellekkään eikä hankintojakaan olla tehty sitten tuon nt-ultran jälkeen.

).( Huomenna on sitten pelätty ja odotettu ultra. Äidilleni valehtelin että menen hammaslääkäriin ja tarvin lastenvahtia:ashamed: No kerron sitten kun haen pojan että missä sitä on oltu.

Millainen ikäero teillä muuten tulee. Meille tulee 2v6kk


Tytti83 ja Toukkis 11+2
 
Chicco Voi mitä olet joutunut kokemaan :hug: Hieno asenne sinulla. Voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Vakuutukset meillä on Pohjantähdessä ja molemmille lapsille otettiin jo raskausaikana vakuutukset.

Olenkohan viimeinen kenellä on ultra? Perjantaina siis viimein.
Olo on sellainen että ultrassa ei näy elämää :( Olen ollut oireeton nyt viikon. Aikaisemmissa raskauksissa oireet ovat loppuneet vasta n. 16 viikolla. Jotenkin nyt kun tuntuu ettei tuolla masussa olekaan ketään niin ei ole tehnyt mieli kirjoitella tänne :(

Onnittelut ultrassa käyneille! Ihania uutsia! :)

Biana 11+2
 
Biana kyllä siellä vaavi on! Täälä pidetään sulle peukkuja. Itelläni loppu oireet aikoja sitte ja nyt kuitenki ultrassa kaikki hyvin pari viikkoo sitten.

Raskausarvista ilokseni huomasin, et yks on jo tullu tohon kylkeen.. Miten voi olla mahdollista ku ulkopuolinen ei välttämättä mun mahaa vielä edes nää?? Millanenkohan sheepra oon marraskuussa? Kysympä vaan :D Onko teille tullu jo arpia? Ilmeisesti mikään rasvaaminen tmv ei oikeesti siihen auta. Tulee jos tulee, on ihan ihmisestä kiinni.. Näin oon ymmärtäny.

Mutta hauskaa päivää, tää lähtee nyt kouluun.

Jenzzi + Kikura 13+5
 
Chicco Kovia olet kokenut :hug:

Biana: Toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi ultrassa ok.:hug: Mullahan tosiaan on ollut aivan erilainen ja oikeesti oireeton raskaus tää kolmas ja olin varma, että tipahdan alas ja lujaa np-ultrassa, mutta varsin terhakka vauvelki sieltä löytyi:heart: Nyt tosin siis jännään niitä veriseuloja...:|
Ja eipä noita oireita ole ollut senkään jälkeen, mitä nyt muutamia repäisykipuja ja vatsa kasvaa...Tämä ei enää paljon piilotteluja kaipaa, enkä ole kysyjille salaillutkaan, mutta työssä en haluaisi, että asukkaamme vielä asiasta saisivat tietää. Jos pääsisi kesäkuulle, niin sittenhän olisi kesäloma ja voisi oikeesti paksuna palata heinäkuussa työhön;)

Asumisesta : Meillä on noin 150 neliöinen omakotitalo, 3mh+oh+k+th+s+ph. Tällä hetkellä pojat on tuossa toisessa (isompi) makkarissa molemmat, meillä oma (joka siis yhtä iso) ja pienin makkari on mun ompelukonehuone/varasto... ;) katsotaan sitten joskus tulevaisuudessa, miten huonejako tulee menemään. Tällä hetkellä kuopus kömpii viereen vielä harvase yö ja välillä saa itse lähteä sohvalle, kun molemmat sinne tunkee :) Pojat on vauvana nukkuneet vieressä 8kk ikään ja sitten olen siirtänyt pinniksen oman sängyn viereen. Toiseen huoneeseen ovat sitten noin reilu 1½ vuotiaana muuttaneet.

Mitat Hmmm, mie oon 171 pitkä ja painoa oli +15 kg yli sallitun "ylarajan" ennen raskautta, eli ylipainoa olen mukanani kantanut oikeasti koko ikäni... Olen kyllä joskus nuorempana päässyt normipainoon, mutta "sopivasti lihava" ollut muun ajan:whistle: Esikoisesta tuli +20 kg, kuopuksesta ei onneksi kuin +14kg :)

Esikoisesta olin kotona kunnes oli 1v 2kk. Oli hoidossa päiväkodissa 8 kk (1 kk lomalla) ja sitten jäi kotiin odottemaan vauvan syntymistä. Kuopuksesta olinkin sitten poikien kanssa kotona, kunnes täytti 3v, eli olen nyt ehtinyt olla n.1,5 v takaisin työelämässä. Nautin kovasti kotivuosista,mutta viimeinen syksy oli aika rankkaa, koska esikoisella alkoi olla tosi kova uhma päällä ja selvästi kun läheni 5vuotta, niin kaipasi muutakin seuraa kuin pikkuveli. Nimittäin tuon viimeisen syksyn aikana avoimessa ei ollut enää samanikäisiä kavereita ja ystävänikin palasi töihin, joten kaveripiiri väheni. No nyt olen kypsä työhön ja kaipaan kotiin ;) Rahallisesti ei juhlittu, mutta toimeen tultiin ja periaatteessa mie olen meillä se paremmin tienaava, mutta mies ei kyllä jaksaisi kotona olla ;) Kotona ollessa oli aikaa "juosta tarjousten perässä" ja enemmän tehdä ruokaa kerralla pakkaseen jne. Nyt ei edes jaksa tehdä samallalailla..

IkäerostaMeillä on esikoisella ja kuopuksella ikäeroa 2v11pvä. Nyt olisi ikäeroksi sitten tulossa 4v11kk.

Pikkupirkko ja SiiriAapeli 14+0 (14+2)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei :)

Koosta ollut puhetta. Oon tämmöinen pätkä 164cm ja painoa +30kg :ashamed: Eli aivan liikaa. Oon varmaan koko aikuisikäni ollut ylipainoinen. Ei laske vaikka kuinka yritän... Jännä etten itteäni koe kauhian isoksi vaikka välillä on päiviä et oma peilikuva kyl yököttää.

Maha ei minusta näy ollenkaan. Eikä tuu aikoihin näkymään muuta kuin tota läskiä mitä kohtu sit nostaa ja saa näyttämään mahalta :whistle:

Minulla on huomenna heti aamusta ultra. Hieman jännittää. Saapahan sit lopullisen la ja viikot tai sit huonoja uutisia :| Eilen sain viimeinkin käytyä niissä verikokeissa. Ei ollut mukavaa tunti odottaa labrassa kahden nuorimman kanssa...

Tänne ei siis mitään uutta. Odottelua vaan...

Chicco :hug:
 

Yhteistyössä