<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

mitä teijän verenpaineet sitten ovat kun ovat alhaalla??Mulla on ollut koko tämän raskauden ajan ihan täydelliset verenpainnet. Ikinä ei ole olleet näin hyvät. Eli mulla on koko ajan sellaista 120/75. Tosin pulssi mulla on melkein aina siinä 100 tienoilla ku mulla on takykardia.

kikatus miks sulla on vauvat syntyneet aina liian aikaisin ja kauan joutui sit vauvat oleen sairaalassa???Ja millä viikoilla sitten ovat syntyneet?
jännään amk tuloksia niin valvon :D
mutta niin

mun paineet oli tänään 116/60, liekö normaalit. ei tullu sanomista ainakaan.

mun esikko on syntynt 37+1 ja kuopus 35+2. esikoinen oli siis vain ennenaikainen. molemmat viikkoihinsa nähden epäkypsiä.

esikoisella oli hengitysvaikeuksia, epänormaalit eeg ja ekg, epilepsiaoireita, aivoverenvuoto. toipui normaalisti ja on reipas 5v.

kuopuksen sydän pysähtyi vuorokauden iässä. elvytettiin kolme kertaa,pisin elvytys puoli tuntia. oli äidille raastava hetki seisoa oven takana,kun soitettiin että nyt kannattaa tulla jos ei selviä, ja kuuee kun sanotaan että yritetään vielä kerta.
myös kohtausoireita, sydämen sivuääni, epänormaali aivosähkökäyrä.
ilmarinta.
oli intuboituna muutaman päivän.
uskon että hapenpuutteesta johtuen lapsella neurologisia ongelmia mm keskittymisen kanssa, adhd epäily. mielestäni lapsen kohdalla tehtiin hoitovirhe päivystäjän toimesta (viikonloppu) mutta kantelu potilasasiamiehelle ei tuottanut tulosta.
on nyt 3.5v valloittava pieni mies.

isoin asia on siis että lapsilla on ollut niin rankat alkutaipaleet, että sellaista pyritään välttämään ja jospa kerran saisin lapsen vierihoitoon, en usko tähän.
kortisonit pistetään kai viikolla 32 varalta keuhkoja kypsyttämään.
molemamt alkaneet tulla vesienmenolla ykskaks yllättäen.
hyvänkokoisia toki olivat, esikko 2960g ja 49 cm, kuopus 2918g ja 50,5 cm.

ei siis mitään pikkukeskosia mutta mukavamman alun lapselle toki soisi alkutaipaleelleen.
PKKSn e3lla kyllä lapsia hoidettiin oikein hyvin.
 
Paino voi vaihdella päivän aikana kiloja. Ihan normaalia siis :)

Onnea Jessie identtisistä pojista!
kurjenpolvi Paranemisia!!
Nojanda Onnea tytöstä!
Rosalinda onnea pojasta!

Tytti83 Asutaan Kouvolan puolella..

verenpaineet ovat siis olleet 95/69.

Painosta ei ole nyt mitään tietoa. Heti alkuraskaudessa oli tullut pari kiloa turvotusta, jolloin paino oli 56. Toisella neuvilakerralla paino oli samassa. Pituutta on 164cm.

kikatus Hui, sulla onkin olleet rankat synnytykset+sairaala-aika :/
Toivottavasti nyt saisit hyvän kokemuksen ja vauvan heti viereesi!

Jaahas, alkaa taas nuorimmaisen lämpö nousta. Kuumetta nyt kolmatta päivää.
Viime yö oli tosi huono jan onkin hirmuisen hehkeä olo |O

Omissa oloissa ei muutoksia suuntaan eikä toiseen.

Biana 17+1
 
Huomenta :wave:

Kurjenpolvelle
pikaista paranemista :flower:

Aplari - muakin kiinnostaa edulliset vaunut Virosta! Täytyykin perehtyä asiaan. Äkkiäkös tuosta lahden yli sujahtaa :)

Kikatus - hui, kuulostaa tosi hurjalta kahden vanhimman syntymät :O Kiva kuulla, että alun vaikeuksien jälkeen molemmista kuitenkin kasvanut ihania äidin mussukoita :heart:

Illanvietot/baarit ei kiinnosta yhtään. Musta tuli esikoisen syntymän jälkeen ihan kotihiiri, musta on ihanaa jos meille tulee illallisvieraita kylään - ja mitä enemään lapsia (=leikkiseuraa pojalle), sen parempi :D

(.) RaDem!
 
mulla ei oikein oo mahaa mitä esitellä :p
e oo vielä nin tullut esiin vaikka jo kaksi lasta tehtynä.

toki ois kiva saada lapsi nyt tällä kertaa vierihoitoon, mutta oon jo alkanut henkisesti valmistautua ettei niin ehkä ole :) kotiin ne sieltä tehonkin kautta lapset tulee kuitenkin, onneksi.
 
Moikka!

Kikatus hui kauhistus. Toivottavasti tällä kertaa menee paremmin... :hug:

Joo piti kirjoittaa, että välillä ei jaksa enää tätä raskautta. Tai tuntuisi sitten edes nuo potkut. Mies 2vkoa sitten jo sanoi, että voiskohan se jo syntyä... :D

Virosta vauvajuttuja, löysin sattumalta Gessleinin nettisivuilta Viron jälleenmyyjän. Katsotaas sen nimi... Beebimaailm! Beebimaailm : Kontakt Tuolta meinasin noita Gessleinejä mennä katsomaan. Ei näytäkään olevan muuten nettisivuilla tuota Britaxin SHR mallia, onkohan paikanpäällä? Eiköhän sieltä löydy muitakin lastentarvikeliikkeitä. Anoppi ostaa tuolta sitten muita hoitotarvikkeita ja Leenun (Lennun?) ulkoilupuvut pienelle. Näin itse ehdotti.

Mulla on ollut kokoajan (mulle) hyvin alhaiset verenpaineet (mittauspaine aina n. 15"yksikköä" korkeampi) ja olen syönyt salmiakkia. Eilen mittailin huvikseni ja huomasin, että verenpaineet olikin nousseet. Alhaisilla tarkoitan jotain 105/65 ja eilen oli 125/78 tyyliin. No ei ole kyllä entiseen malliin enää heikottanutkaan.

Booooring olo töissä. Lomaan vielä vajaa 6 viikkoa. Mies jo kyseli miksi otin lomani elokuulle, ei ymmärrä tätä meidän "kiertävää" lomasysteemiä. Saapahan hänkin ensi kesänä takuuvarmasti loman heinäkuulle, kun ei olla ikinä aiemmin sillon lomailtu! Millon teillä on kesälomat? Ekaa kertaa pidän 4vkoa putkeen, aina aiemmin tullut pilkottua :)

Aplari ja Taikku 19+0 (jee, 20. viikko!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Olettepas te muut pitkiä ja HOIKKIA!
mitähän se lääkäri muka valehteli mulle, että olisin hoikka?? ehkä se halus piristää mieltäni.

Mannalle jaksuja tosi paljon! :hug: Mie oisin räjähtäny sille kääkälle ihan kunnolla :vampire:

Kikatuksella on ollut kyllä kestämistä, huhhuh, Toivotaan kovasti, että tällä kertaa kaikki menee normaalisti ja saat vauvan vierihoitoon! Onko löytynyt mitään syytä miksi ovat ennenaikaisia ja ongelmia oli??

Perhetyöntekijän saa täällä meilläpäin onneksi myös keran viikossa apuun jos tarvii.
Voihan se olla, ettei meitä hyväksytä tukiperheeksi tämän minun masennuksen vuoksi. Se on kyllä siis hoidossa ja olen ihan hyvillä mielin tällä hetkellä, mutta silti...

illanvietot ja baarit ei kiinnostaa täälläkään.. ei ole edes ollut baareilukaveria sitten viime syksyn niin on jäänyt vaan sellaseksi koti tissutteluksi saunaa lämmitäessa jne. Juhannuksena tulee varmaan käytyä illanistujaisissa, mutta onneksi siellä on muitakin alkottomia niin ei käy itsellä aika tylsäksi, vois keskittyä saunomiseen ja ruuanlaittoon+syömiseen :p

Vettä sataa nyt jo toista päivää putkeen, kiukuttaa kun ei oikein pääse ulos puutarhahommiin ja nurmikkoa ei voi sateella leikata ja kohta se on niin pitkä, että leikkuri jumii jos uskaltautuu leikkaamaan :( Tallilla ajattelin kyllä käydä ja ratsastamassakin..jos juhannuksen jälkeen vähentäis jos vaan malttais, lähinnä tippumisvaaran vuoksi. Mitäköhän liikuntaa sitä sitten alkais? Jumpat ei pyösi täällä kesällä ja sali ihmienn en ole, pelkkä kävely on tylsää, eikä siitä ole oikein hyötyäkään, toki koirat pitää lenkittää, mutta tarvis vielä jotain räväkkää kun vielä pystyy liikkumaan!

Rosalinda 19+3
 
Neuvolasta kotiuduttu. :)

Puhtain paperein. Kaikki siis hyvin. Hemoglobiinikin oli ihan itsestään taas noussut 133-een. Edelliskerralla oli sen 127. Kuulemma kaikki tuore kun syö niin auttaa raudan imeytymään. Tyytyväinen olen. Kun muistan esikoisesta ettei rauta pysynyt sisällä missään muodossa. Nestemäisesti paremmin mut muuten kaikki tuli samantien ulos.

Vertailin esikoisen ja tämän äitiyskorttia tänään ja huomasin että esikoisella (tyttö siis) oli tuntuvasti korkeammat sykkeet näillä viikoilla (sellaista 140-160) tällä pienokaisella taas sellaista 120-130. Eli jos näistä haluaa jotakin vielä varmistusta niin joidenkin mielestä pojilla kuulemma matalammat sykkeet. Taisi rakenneultra osua oikeaan. No sen näkee sitten. :)

Piti vielä sanoa tuosta esimaidosta kun olette puhuneet niin juu täälläkin tulee ja ihan reippaasti. Tuli esikoisen aikana myös. Tavallaan kiva että tulee, mut on se silti hieman ärsyttävää..

Pituus/paino - pääsen varmaan paalulle pituuden suhteen :) 184 cm ja lähtöpaino 71 kg. Tämän päivän punnituksen mukaan painoa kuitenkin jo 78,2, eli sellainen 7 kg tullut lisää. Saa kuulemma tullakin reippaasti.. Esikoisen kanssa pääsin 93 kg asti ja sitten tippui 65-een imetyksen aikana.

Kuulin neuvolassa myös että pääsen sokerirasitustestiin. Kuulemma tehdään nykyisin kaikille. Mutta kun ei ole ollut mitään ongelmia eikä viitteitä DBstä niin vasta siinä vko 28 tienolla joutuu siihen.

HE ja pupu 20+6
 
Liikkeistä Nyt voin tuntuu nekin varmasti.:) Tää on paljon liikkuvampaa sorttia kun esikoinen.

( . ) Masu alkaa jo kunnolla näkyä, mutta tää vaihe on niin ihana kun ei ole mitään vaivaa ja saa vaan nauttia siitä että maha kasvaa.:) Oonkin päättäny että nautin tästä raskaudesta vaikka ois minkälaista vaivaa, koska en hetkeen saa tätä kokea uudestaa jos enää koskaan.:'( Nyt jo kauheen haikee olo kun tiiän että tätä tulee ikävä.

Hannaliina ja Urpo 17+2:heart:
 
Verenpaineet mulla oli 98/65 viimeksi ku otettiin ja on romahtanu edellisestä, tosin mulla on kyllä aina huipannu helposti ku saunoo tai nousee ylös nopeaa..

Paino on mulla 56/160 nyt on varmaan tullu viikon sisällä se kilo tuohon päälle, että kai se nyt sitte alkaa pikkuhiljaa nousta, ku huolehin sitäki että miksei se nouse, eikä massu kasva :ashamed: Lyhyellä ihmisellä vielä luulis näkyvän se maha helpommin, neuvolatäti sanoikin että mulla on kai sitte niin tilava lantio/taaksepäi kallistunu kohtu että ei se maha vielä sen enempää näy..

Nyt alkaa olla aikalailla vauvalle perustarvikkeet hommattuna, penniäkää ei ole rahaa menny, sain tänään tutulta taas kaukalon,leluja,vaatteita,patjoja kaikkea mahdollista ihan ikiomaksi kun hänen lapsiluku kuulemma oli nyt tässä , ihanaa kun kävi noin helposti tämä =)

Kesälomaa vietän parhaillaan kolme viikkoa..ei vaan meinaa kauhean lomalta tuntua kun pitää järkätä muuttoa varten kotia ja asioiden hoitelua.. mutta ei saa valittaa kyllä tää on ihanaa silti ku ei tartte töissä olla! Ja meillähän alkaa äippälomakin jo syksyllä niin sitten pääsee taas kotia ;)

Karoliina 20+1
 
Pikaisesti nyt vaan kuva pallosta tältä aamulta :p
Eli kuvassa siis 22+0 :)



Lähtömitat oli 159/52 ja viime neuvolassa painoin 55,4kg.

Jos myöhemmin ehtisi kirjoitella enemmän, nyt oli tarkoitus kirjoittaa, mutta mies jo odottaa kaupoille lähtöä :D

Tiukutus&Masi POKS 22+0 :heart:
 

tossa olisi miun kaksospötsi 20+1

*muoks. Ainiin ja pituus 167cm, paino oli ennen raskautta 60kg ja nyt jotain 69kg! :O kääk! muutenkin oli päässyt tuota painoa kertymään, normisti se on aina ollut 53-56kg...
 
Viimeksi muokattu:
raapale
Ihania masuja kaikilla!

Mulla on verenpaineet ollu kotona ja neuvolas n.100/60 tän raskauden ajan. Välillä vähän päälle tai alle.

Mitenkäs muilla on sikiön syke kuvannut sukupuolta? Masussa ollut sykkeet aika tasaisesti 150-155 ja olen poikaa vähän toivonut, tyttö tietysti tervetulut myös jos on tullakseen. :)
 
tänään supistellut todella napakkaan, ja jotenkin juilii tuonne kohdunsuulle.
Pakko soittaa aamulla neuvolaan et katottasko se kohdunsuun tilanne kun jotenkin huolettaa.
Bebe ei myöskään ole oikein liikkunut niin paljon kun yleensä.
Paitsi nyt just potkas :D
 
Onnea muillekin ultrassa käyneille! :)

Kivoja massuja teillä :)
Mulla on varmaan samankokoinen kuin jennaella, vaikka on vaan yksi mahassa..:O Heh :D

Sykkeet oli meillä viimeksi +150. Eikös vanha kansa sano, et tytöillä ois vähän nopeempi syke? Tiedä sitten... Viime raskaudessa oli tuota samaa luokkaa 150-160 ja tyttö siis.

Tänään tuli ostettua kylvetystuki ja pinnasängyn reunukset, mitä ei enää esikoiselta tallessa... :)

Papu82 20+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
rakenneultraan on mulla vielä niin pitkä aika. tuntuu että kaikki on jo käynyt ja mulla vasta 21.7. Menee viikoissa just rajoille että vielä tehdään kun on 21+5!!!! Hitto, ei oo reiluu. Mä haluun nähdä jo onko pieni ihan sellainen kuin pitäisi. TOSI MONTA POIKAA on luvattu tulevaksi. Aika jännä. :D

Senkin pikkuruiset odottajat te ootte kaikki tollaisia luikkuja kun ootta alkaneet oottaa. :D mä olin 162cm ja lähtöpaino oli 73kg! :kieh: Pääsi taas lähtee vähän käsistä. Olen ollut ikuisella laihiksella että pääsisin takaisin 60kg mitä olen painanut kun olen pohjanmaalle miehen perässä muuttanut mutta 65kg oon vasta päässyt ennen häitä. DÄÄM. no olen jo sanonut että tämän raskauden jälkeen käyn kunnon hermodieetille niin menisi kerralla ruokatavat uusiksi ja sitten laihdutan itseni sellaiseksi joka haluaisin olla. seli seli. :D Edelliseen neuvolaan (oliko se jotain rv 15+ viikolla) oli tullut vajaa 2kg lisää. Yritän hillitä kyllä tällä kertaa vähän itseäni kun edellisestä tuli 16kg niin nyt ei VOI tulla niin paljon. Ja rd:kin alkaa pelottaa kun sokerirasitukseenkin joutuu... :/

verenpaineita ei multa koskaan saada neuvolassa mitattua kunnolla kun aina siellä näyttää jotain 140/95! :O olen siis jännittäjä nykyään aina kun pitää verenpaine ottaa vaikka muuten ei tilanteet kyllä jännitä yhtään pätkää. Jääny takaraivoon kummittelee kun neidin aikana kerran oli äippäneuvolassa paineet koholla niin olivat sitten aina koholla siitä lähtien kun neuvolassa mittasivat. itse käyn sitten mittailemassa ennen käyntejä niin ihan normaalit 120/82 tai jotain sellaista on aina. ÄRSYTTÄVÄÄ! siis se että jännittää niin ettei se mittaus onnistu.

Kaukaloa ja vaunuja käytiin tässä kerran kattelemassa ja myös tuota britaxin shr mallia katteltiin ja se varmasti hommataan. Meillä on neidille ostettu gessleinin swift matkikset niin nehän siihen käy. Ovat muuten tosi hyvät matkikset! meillä oli ensin siskon tytöltä perityt gracon mosaic (tai joku sellainen malli missä "tarjotin" turvakaari lapsella) mutta niihin meni hermot kun eivät kääntyneet kunnolla. gessleinit ovat oikein ketterä kulkuiset. jarrut vain ovat ärsyttävän jäykät ja nirunaru kengillä hankalat avattavat mutta muuten ovat ihanat rattaat <3

hei mahakuvaa laittaa tää läskikin tulemaan. :D kuvassa näyttää jotenkin kauheen pieneltä tuo maha kun peilistä kattottuna se on ihan hirvee pallo!

kuva otettu viime perjantaina rv tasan 17+0

vertailun vuoksi otin ekan masukuvan rv 8+4

jo se siinäkin pullottaa. :D

Niin ja ihanasti on alkanut liikkeitä tuntua. :heart: tänään kun ompelin verhoja niin tumautti oikein kunnolla tuonne jonnekkin alas. :heart:

tä ja sissi 17+4
 
toiveikaisäiti "luikku"han se olet sinäkin kuvista päätellen :)
Kivoja masuja!

samaha voi, onnittelut pikkupojasta :flower: :)

Mun verenpaineet oli viimeks jotain 90/50

Harjotussupistuksia tullut muuten myös parin viikon ajan. Välillä jomottaa alapäätä, "joudun" kans menemään neuvolaan lääkärin tutkittavaksi, mut uskon et ei oo mitään hämminkii.

Liikkeet tuntuu täälläkin välillä, kun istahtaa vaikka syömään niin alkaa ihme tassuttelu heti :D siistiä.


Brit 17+5 (poika vastaa 18+5)
 
heissan..:)
täällä taistellaan suonikohjujen parissa,olen ihan järkyttynyt kun eilen oli tullut iso musta patti,sellainen turvonnut alue lähelle suonikohjuja,mulla ne pahimmat on jalassa polvitaipeesa ja on kyllä kipiät..:( nyt ollaan vasta vkolla 17 ja heti vaivaa nää,pelottaa kuinka pahaksi menee ennenkuin marraskuun loppuun päästään..turvotusta aiheuttaa.myös ylös sisäreiteen on tullut ja nekin kipuillee...muuten olo on tosi hyvä ja nauttii tästä jo pikkuhiljaa. täytyy kokeilla tukisukkia..kiva kesällä pitää jotain tiukkoja sukkia jalassa..:/

tässä miun masukuva,kiloja oli 47 enne raskautta ja nyt vaaka näytti 56,4...aiemmin näytti 58,6 mutta turvotus on laskenut selkeesti..:)
[/URL][/IMG]

kohdunpohjan korkeus mulla oli nyt neuvolassa 15,5-16 cm välillä,katselin vanhoja neuvolakortteja ja aiemmissa odotuksissa kohdunmitta ollut noin iso vasta vkolla 21 ekassa raskaudessa ja vkolla 19 toisessa raskaudessa...toivottavasti kasvu tasaantuu,kun vatsa ottaa vastaan jo nyt,ja kasvukivut on aikamoista luokkaa. Mut se on pientä se ja kuuluu asiaan..

itsellä aika vahvasti tyttöolo,oireiden ja kipuilujen takia,takapuoli leviinnyt ikävästi ja ruokahalu on kova...:p mulla ollut tytön merkit tähän asti..:)
sykkeet oli 160+ neuvolassa ja mulla tytöllä ollut selkeesti isommat ja pojalla todella matalat,mut saa nähdä,kai se kolmas kerta toden sanoo.
rakenneultra 18.7 ja toivon saavani siellä tietää sukupuolenkin..:)

EevaN ja Pieni 16+5
 
Viimeksi muokattu:
kikatus, jos lataat kuvan esim. aijaa.comiin niin kun olet ladannut kuvan siihen tulee useita eri linkkejä. Kopioi niistä linkki jonka edessä lukee Pieni kuva tms ja sen linkin liität tähän niin näkyy tuollainen pikku kuva :)
 

Yhteistyössä