jännään amk tuloksia niin valvonmitä teijän verenpaineet sitten ovat kun ovat alhaalla??Mulla on ollut koko tämän raskauden ajan ihan täydelliset verenpainnet. Ikinä ei ole olleet näin hyvät. Eli mulla on koko ajan sellaista 120/75. Tosin pulssi mulla on melkein aina siinä 100 tienoilla ku mulla on takykardia.
kikatus miks sulla on vauvat syntyneet aina liian aikaisin ja kauan joutui sit vauvat oleen sairaalassa???Ja millä viikoilla sitten ovat syntyneet?
mutta niin
mun paineet oli tänään 116/60, liekö normaalit. ei tullu sanomista ainakaan.
mun esikko on syntynt 37+1 ja kuopus 35+2. esikoinen oli siis vain ennenaikainen. molemmat viikkoihinsa nähden epäkypsiä.
esikoisella oli hengitysvaikeuksia, epänormaalit eeg ja ekg, epilepsiaoireita, aivoverenvuoto. toipui normaalisti ja on reipas 5v.
kuopuksen sydän pysähtyi vuorokauden iässä. elvytettiin kolme kertaa,pisin elvytys puoli tuntia. oli äidille raastava hetki seisoa oven takana,kun soitettiin että nyt kannattaa tulla jos ei selviä, ja kuuee kun sanotaan että yritetään vielä kerta.
myös kohtausoireita, sydämen sivuääni, epänormaali aivosähkökäyrä.
ilmarinta.
oli intuboituna muutaman päivän.
uskon että hapenpuutteesta johtuen lapsella neurologisia ongelmia mm keskittymisen kanssa, adhd epäily. mielestäni lapsen kohdalla tehtiin hoitovirhe päivystäjän toimesta (viikonloppu) mutta kantelu potilasasiamiehelle ei tuottanut tulosta.
on nyt 3.5v valloittava pieni mies.
isoin asia on siis että lapsilla on ollut niin rankat alkutaipaleet, että sellaista pyritään välttämään ja jospa kerran saisin lapsen vierihoitoon, en usko tähän.
kortisonit pistetään kai viikolla 32 varalta keuhkoja kypsyttämään.
molemamt alkaneet tulla vesienmenolla ykskaks yllättäen.
hyvänkokoisia toki olivat, esikko 2960g ja 49 cm, kuopus 2918g ja 50,5 cm.
ei siis mitään pikkukeskosia mutta mukavamman alun lapselle toki soisi alkutaipaleelleen.
PKKSn e3lla kyllä lapsia hoidettiin oikein hyvin.