<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

Diinu Sua ei varmaan yhtään haittaa että "joudut" parin viikon päästä taas ultraan katsomaan pikkuprinssiä :)

kikatus Olen ihan samaa mieltä lasten pukemisesta ja leikeistä. Jotenkin on tosi hassua että on mukamas tyttö- ja poikavärejä ja leikitkin mukamas pitäsi olla eri. Meillä voi molemmilla lapsilla (tyttö ja poika) olla vaaleanpunaista ja sinistä päällä. Molemmat leikkivät nukeilla ja autoilla. :)

Kylläpäs tulee nyt poikalupauksia!! Onnea Britney!

raapale Toivottavasti loppuraskautesi olisi helpompi!

Ultrat on aina mulla tehnyt kätilö. Lääkäri vain jos olen joutunut päivystykseen.

HelenElisa Ihanko totta! En ajatellutkaan radikaalisti uusia ottaa ruokavalioon. Lähinnä se maca alkoi kiinnostamaan. Mieskin söisi sitä jos tilattaisiin samalla kun tilaan D-vitamiineja. En vaan ole löytänyt tietoa, millaisen määrän voisin sitä ottaa..

Minäkin olen miettinyt mitä samahalle kuuluu. :)

Juu, raskausvitamiinit on olleet käytössä plussaamisesta lähtien.

(.) Eilen illalla sängyssä maatessa tunsin ehkä potkuja :D No, katsotaan jos niitä tuntisi lisää niin voisi varmistua että ne oli potkuja.
Nyt on tullut vahva poikaolo.
Anoppi kysyi eilen onko mulla jalka kipeä kun kävelen hassusti. Lantion löystyminen siis vaukuttaa kävelyynkin.

Sadepäivä taas tänään. Johan sitä ehdittiinkin viikko tolkulla ulkoilemaan..

Heipat!

Biana 15+1
 
Helou!

Voi, moni jo päässyt rakenneultraan... meillä vasta viikolla 21+1 eli 6.7 :'( Onnea ihanista uutisista!

Audit "testi", noniin googletin ja luin keskusteluja. Tehtiinhän meille joku ikuisen aikainen alkoholin käyttötesti, ei puhuttu sen kummemmin nimestä, tai en vaan muista. En heti osannut vaan yhdistää. Justiinsa aloin miettimään, että ollaankohan me edes palautettu niitä papereita... Täytyy tänään kysyä neuvolassa :D

"Raskaus" vitamiineja juu alotin syömään ehkä viikolla 7.

Lapsiluku, olen aina halunnut vain yhden, jonka hemmotella pilalle. Kuitenkin uskon, että kaksi olisi hyvä määrä. Aika näyttää :)

(.) Tänään neuvola. Tuntuu, ettei vauva potki enää. Sydänäänet kyllä kuuluu ja dopplerilla kuulee potkuja, mutta en tunne. Lisäksi mahakin tuntuu vaan pienenevän. Arvatkaa vaan kun sanon neuvolassa, niin terkka kommentoi "kuuluu asiaan...". Sinänsä tuntuu turhalle edes mennä koko neuvolakäynnille. Eilen illalla koski pitkään alavatsaa, ilkeän tuntuista. Se venyy?

Lauantaina olisi tarkotus lähteä PK-seudulle kiertelemään lastentarvikeliikkeitä suurempien valikoimien toivossa. Matkarattaita yhä metsästetään. Myöskin mietittiin, jos odotettaisiin Emmaljungan 2012 värejä... nykyisistä ne mustat rattaat on OK, mutta muut värit ei aivan sytytä. Josko tulevan syksyn värit sitten?

Aplari ja Taikku 18+0
 
Huomenta! :wave:

Hui, monet on jo saavuttaneet puolivälin! Aika menee hurjan nopeaan :O

Kikatus - mahtavaa että lapset viihtyy tukiperheessä! Yhdellä tutulla on 5 lasta joista 4 on tukiperheessä yhden yön kerran kuussa, ja se on koko perheelle tosi iso voimavara.

Toiveikasäiti - miksi et halua Emmaljungaa? Itse olin tullut siihen tulokseen, et Emmaljungan Duo Edge (muistaakseni...?) olisi meille paras. Onko sulla tai tutuilla Emmaljungista huonoja kokemuksia? Itse en voi suositella Teutoniaa.

Britneylle onnea poikalupauksesta, ihanaa :flower: Oliko tää joku ylimääräinen ultra, kun sanoit että rakenneultra on vielä tulossa? Mulla on rakenneultran reilu 2 viikkoa, en MILLÄÄN jaksaisi odottaa!

HelenElisan kanssa samoilla linjoilla mitä tulee ruokavalioon. Pari ystävääni on hurahtanut superfoodeihin ja sekoittelee maca-goji-spirulina (?) pirtelöitä aamupalaksi - itse uskon siihen, että mustikka ja kaurapuuro on niitä suomalaiseen ruokavalioon sopivimpia superfoodeja :) Mutta toki jos joku kokee saavansa apua noista tuontimarjoista, niin mikäs siinä. Luomua ostan aina kun saatavilla, ja lisäaineita ja valmisruokaa pyrin välttämään. Kosmetiikassa käytän myös pääosin luomua - hiuksia tosin värjään ihan kamalilla kemikaaleilla :D

Lapsiluvusta - meillä jää tähän kahteen. Tämä toinenkin kun oli jo miehelle niin kova paikka *huoh* Mutta ovat sitten sitäkin rakkaampia, kun tietää että enempää ei voi saada :heart:

(.) Viikonlopun helteet otti koville - eilen otin 3-v:n tarhapäivän päälle sohvalle kainaloon ja laitoin lastenelokuvan pyörimään, ja nukahdin siihen paikkaan seiskalta (!) syötyäni sitä ennen jääkaapin tyhjäksi. Viikonloppuna kun ei ruoka maistunut kun oli niin kuuma, ja yöt oli levottomia. Tykkään kyllä auringosta ja lämpimästä, mutta huomasi, että koko sunnuntaipäivä auringossa 3-v:n kanssa rannalla oli kropalle aika rankkaa. Täytyy muistaa pitää enemmän taukoja ja ottaa muutenkin rennosti :) Nyt 12h unien jälkeen olo on kuin uusi :D
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on selvästi Aplarin kanssa joku salaperäinen psyykkinen yhteys - muistaakseni viime kerralla myös kirjoitettiin ihan samaan aikaan :D Teillekin tulossa Emmaljungat - kerro sit missä on parhaat valikoimat! Stockalta bongasin yhdet Duo Edget valkoisella nahkaverhoilulla - hinta ei tosin ollut ihan meidän budjetille sopiva :LOL:
 
Vielä tuli pari juttua mieleen.

Rasvailusta: olen yrittänyt ainakin joka kerta suihkun jälkeen mahan rasvailla ihan perus kosteusvoiteella. Onpahan sitten ainakin yritetty! Äidillä ei ole kyllä tullut arpia missään raskaudessa, joten toivon parasta.

Lapsiluku toivoakseni kasvaa vielä ainakin yhdellä tai kahdella tämän ensimmäisen jälkeen :)

Nyt täytyy kyllä vaihtaa oma napa merkki tähän pullukkaampaan versioon
(.) Masu on siis ihan kivasti jo näkyvillä, mutta ei se kyllä pyöreä ole vaan ihan laatikko!

Leeniliini 19+5.
 
IlonaVonD, hehheh :LOL: ehkä meillä tosiaan on yhteys... aina joku kuitenkin kirjottaa sillä aikaa kun töiltään omaa tekstiä väsää :D Veljen vaimo haikaili noita valkoisia Emmaljungia, mutta saatiin "järkeä" julteltua sille, että miltä ne näyttää kun 2v kurapöksy hyppää lammikosta suoraan rattaiden kyytiin. Itsekin huomasi nyt keväällä että oohhoh kylläpä tämä loska onkin sotkusta aikaa, joten ostivat vaan sen pehmeän kantopussin valkoista nahkaa. Tai no nahkaa ja nahkaa, muoviahan se on.

Me haettiin heille Emmaljungat Sarkatien Lastentarvikkeen suurmyymälästä Vantaalta. Valikoimaa löyty, palvelu oli hyvää ja samantien sai kaikennäköstä vaihtoehtoa mukaan!

Täytyykin itse katsoa Stockmannin valikoimat lauantaina, luulis että heillä on jotain merkkejä, mitä muut ei myy?

Päänsärkyinen ja väsynyt Aplari (joka äsken teki nimensä mukaisesti jälkkäriksi tuoretta Aplarimehua :D)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaVonD
IlonaVonD kiiiiiitos :)
Joo meillä oli omavalintainen ylimääränen ultra, koska selvis ettei mies pääse töiden vuoksi rakenneultraankaan (ei ollut np-ultrassakaan) niin halusin ja haluttiin, että mieskin pääsis näkee vauvan. Ehkä se näkykin sais miehen tajuamaan asian kunnolla, ja niin tais tosiaan käydä.

Yksityiselle kun mentiin niin lääkärihän sitten syynäskin melkeen kaiken kuten rakenneultrassa, eihän se tietenkään haitannut. Mut ei kyllä kaikkea vielä nähnytkään.
Pienen tapin lääkäri kuitenkin näki...eli pippelin :)

Tuleeko muilla esimaitoa, milloin alkanut?...mulla alkoi nähtävästi tänä aamuna.

Paljon onnea kaikille ultrassa käyneille ja puolivälissä oleville :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaVonD
Vaunuista meille on tulossa Easywalker duo. Siihen saa sitten kaksosille turvakaukalot kiinni kauppareissujen ajaksi. Rattaat ostin uusina (odotelee juuri postissa). Uskalsin netin kautta tilata kun olin päässyt niitä kokeilemaan livenä ennen sitä. Kaukalot ja telakat ostan toisesta monikkoperheestä käytettynä ja vaunukopat kanssa käytetytynä. Ne on vielä etsinnässä. Rahaa kyllä palaa ihan sikana kun saa kaiken hommata tuplana. Mä olen aloittanut tälleen hyvissä ajoin kun pelkään loppuajan mahdollsia vuodelepoja yms.

Mulla on kanssa alkanut supistelemaan, onneksi vasta semmoisia vatsan kovettumisia eikä ollenkaan kipeitä. Maha on kyllä kasvanut kauheeta vauhtia ja kohtu tuntuu jo hipan navan yläpuolella.

Esimaitoa tulee jo täälläkin. Nyt vielä vain jos rupee itse puristelemaan :D mutta esikoisesta alkoi jossain puolessa välissä ilmestymään läikkiä lakanoihin. Hetki silloin meni ennenkuin tajusin mistä ne tulee. Mä kyllä olinkin sitten varsinainen lehmä :)

Rakenneultraan vielä 5 viikkoa, nyyh :(

Siisu ja Kusti & Kosti 16+1
 
Heips ja onnea kaikille ultrassa käyneille ja sukupuolen tietoonsa saaneille =)

Anzu86 Itse alotin kanssa syömään raskaus Multivitaa.

Täällä kärsitään korvatulehduksesta, ja kyllä- tällä kertaa lastentauti on mulla..:D nyt antibiootit, toiviottavasti helppaa. Tyllerö tartuttaa kaikki päiväkodin taudit meikäläiseen. Eli ei ole häävi olo.

Värjäyksestä olen värjännyt hiuksia normaalisti viime raskaudessa ja niin nytkin. Menen viikonloppuna kampaajalle, jos saisivat taas musta ihmisen näkösen..;)

Rasvaillut olen ihoa muutenki päivittäin, en tiedä vaikuttaako sitten arpien syntymiseen vai ei. kai niitä tulee jos on tullakseen.. Viime raskaudessa taisin rasvata jonkun verran, mut arpia ei tullut.

Meillä varmaan jää lapsiluku nyt tähän kahteen. Ellen sitten joskus 10vuoden päästä sekoa ja innostu...:D

nyt takasin sohvan pohjalle lepäilemään...vointeja kaikille!!

Papu82 19+0
 
Jeeeee puoliväli saavutettu!! :kiss:

Onnea kaikille ultrassa käyneille :) Monet saaneetkin jo poikalupauksen.

Meillä ultraaja on lääkäri. Ei taida tällä pienellä paikkakunnalla olla kätilöä olemassakaan, lähin on sitten synnytyssairalassa 90km päässä :D Lääkäri teki np-ultrankin ja tosi hyvä ultraaja oli :)

Vaunuja ollaan katsottu ja muutamia suosikkeja on tullut. Netistä siis nyt katsottu. Mennään vielä muutamaan liikkeeseen testailemaan erilaisia vaunuja. Meillä kun ei kokemusta vaunuista ole niin hieman pelottaa osaako niitä ostaa :D
Ja olikohan se toiveikaisäiti (anteeksi jos muistan väärin :D) joka sanoi että ei halua emmaljungaa tai brioa. Mulla ihan sama, niistä olen varma etten halua :D

Vitamiineista syön LadyVitan Mama nappeja. Aloitin syömään niitä varmaankin viikolla 5 tms. Olen vain niin huono popsimaan nappeja että meinaa aina hiukan unohtua ottaa :ashamed:

Esimaitoa ei mulla vielä tule

Onkos kenelläkään ongelmia kuivien nännien kanssa? :ashamed: Mulla kutisee aivan hirveänä ja lähtee ihoa oikein kunnolla irti :S Bebanthenilla olen rasvaillut kun ei ole nyt kaapissa muuta hyvää rasvaa. Mikähän noihin auttaisi parhaiten? Bebanthen auttaa ihan ok, mutta jos jollain vinkkejä miten hoitaa vielä tehokkaammin :) Todella inhottavaa kun kutisee ja iho kuoriutuu. Lisäksi ne on niin arat ettei voi edes raapia vaan pitää vaan kestää kutina kuin parhainkin sissi :D

ON:
Huomenna rakenneultra ja neuvola :) Huomenna siis varmaan enemmän kerrottavaa

Tiukutus&Masi *POKS POKS POKS* 20+0 :heart:
 
esimaitoa tulee täälläkin, tullut jo jonkun viikon parin verran silloin kun on puristanut. Mulla oli jäänyt maidon tuotanto muutenkin päälle esikon imetyksen lopun jälkeen kun tuli satunnaisesti jos puristeli (varsinkin saunan jälkeen) maitoa vielä juuri ennen plussausta. Imetys loppui kuitenkin neidin ollessa 6kk eli 2 vuotta sitten. Sitten kun plussa tuli, ei maitoa enää tullut vaikka kui puristeli mutta nyt sitten alkoi tuota esimaitoa tulemaan. Huh. :D

emmaljunga ja brio merkkejä en halua koska a) ovat törkeen hintaisia OIKEESTI, b) briojen ulkonäöstä en tykkää yhtään ja c) Niitä on kaikilla. Mä oon vähän oman tien kulkija, enkä tykkää että joka nurkalla kävelee vastaa samanlaisilla vaunuilla ajajia. :p Emmaljungista olen muutamalta kuullut huonoa palautetta mm. yhdeltä jouduttiin koko runko vaihtamaan vaikka ihan uutena osti kun oli jatkuvasti jotain pientä vikaa ja toimitus sitten kesti kauan kun piti ruotsista tilata jne jne. Toinen sanoo että ovat kauheen isot ja kömpelöt työnnettävät. Mutta kaikista suurin syy on toi kohta c, olen vain niin jotenkin vastaan sitä mitä kaikilla muilla on. :D Enkä kyllä laittaisi 900€ vaunuihin, kun tiedän että halvemmalla voi saada ihan yhtä hyvät. onhan niillä toki jälleenmyynti arvoa mutta parissa vuodessa hinta tippuu ehkä noin 400€, kun taas 400€ vaunuissa ei voi tippua niin paljon joten jää vähän niinkuin paremmin voitolle. ehkä näin ilta aivoilla ajateltuna. :D

Firkon vaunut en tiedä kaksosten vaunuista mutta meillä oli esikon aikana firkonin yhdistelmät (perus F7)ja meni vaihtoon heti kun rattaaksi muutettiin. Paljon muoviosia jotka nitis ja natis ärsyttävästi ja ennen kaikkea siinä oli ihan törkeen pehmeet jouset. Niin pehmeet että varsinkin rattaina (lapsen kasvot menosuuntaan) jouduin melkein koko painolla makaamaan aisan päällä että sain ne kääntymään. En sitten jaksanut alkaa tappelee ja vaihdettiin het pois. Mutta tuskin tuota vikaa on kaksosten versiossa. Siitä tykkäsin vaunuissa että olivat tosi suojaisat kun kantopussissakin oli oma kuomunsa ja vaunujen kuomu+jalkapeitto tuli tosi hyvin eteen niin että vauva oli hyvin suojassa. ja oli niissä ihania kuoseja.

Itse olen syönyt multivitan raskausvitamiineja ihan plussauksesta lähtien.
 
audit testistä ollut puhetta. en kanssa heti hokannut mistä kyse. meilläkään ei vissiin tuolla nimellä siitä puhuttu. mutta ollaan tehty ekalla neuvola kerralla. hyvä että tuli puhetta kun miehen lappu on vielä kotona kaapissa..
hiusten värjäys jokaisen lapsen odotusaikana olen hiuksia värjännyt. nyt myös kahden viimeisen raskausaikana ollut geelikynnet joita myös teen. akryylikynsiä en tee raskausaikana.
kynsiä en tee jokapäivä vaan muutamat kuukaudessa. nyt kesällä käy myös muutama varpaankynsi asiakaskin. poishionnassa käytän aina suojaa.
rattaista olen miettinyt ostaisiko tuplat mutta vähän mietityttää onko käyttöä koska toinen käyttäjä olisi vauvan syntymän aikoihin jo 2v 8kk ja talvisin tulee vähemmän käytettyä.
liikkeistä pieniä liikkeitä tuntuu. välillä päiviä jolloin rauhallisempaa ja välillä vilkkaampia.
rakenneultra on 7.7 jos nyt oikein muistan.
me vihdoin päästiin tytön kanssa sairaalaan insuliinipumpun laittoon. hoitajat antoivat mulle retkipatjan sijaan kunnon sängyn koska ei kuulemma tällä mahalla missään retkisängyssä nukuta :D aivan ihania ovat täällä hoitajat olleet. kaks yötä onneks joudutaan vaan olemaan täällä ja ei edes haittaa kun ilmat on nyt tälläiset. sataa, sataa, sataa...

cadillac ja toukka 16+4
 
Hei!

Minä niin nautin tästä keskiraskaudesta ja kesästä!! Nyt kun vatsaan on tottunut niin jotenkin tosi kaunis ja naisellinen olo,ihanaa vaihtelua tuon alun jälkeen :) Rusketus on tarttunut jotenkin tosi nopeesti,lieneekö raskaudesta johtuvaa vai vaan paljosta ulkoilusta..

Ihanaa kun niin moni on jo päässyt toiseen ultraan ja monta poikaa tulossa! <3

Lapsiluku tuskin jää tähän kahteen,mutta pidetään kyllä nyt pidempi tauko ennen seuraavaa/ia raskauksia. Haluan hoitaa opiskelut loppuun ja ehtiä hetken harjoitella ammatissa ennen kolmatta vauvaa. Saa nähdä,on vain sellainen fiilis että vastahan tässä pääsee vauhtiin näiden muksujen kanssa. Voi toki olla että mieli muuttuu. ;)

Vaunuista Ostettiin jo phil&tedsit halvalla huuto.netistä,mutta ne oli rikki ja palautettiin ne. Ja olenkin nyt alkanut tosissaan miettimään että tarvitaanko nyt oikeasti tuplia. Pärjättäiskö seisomalaudalla kun esikko silloin 2v 4kk. Mutta sitten on talvi ja entä jos elämä menee liian hankalaksi jnejnejne. Ei olla päästy puusta kovin pitkälle. Nuo carenan double swingit kiinnostaa kyllä edullisen hinnan takia.. Miten muut samalla ikäerolla aikovat tehdä?

Ruokavaliosta Meillä syödään jonkin verran superfoodeja,kuuluvat luontevasti ruokavalioon. Macaa puuron sekaan, hamppujauhetta jogurttiin. Tärkeämpänä pidän kuitenkin sitä,että teemme lähes kaiken tuoreista aineista ja yritän aina miettiä onko tämä terveellinen kokonaisuus. Mutta mitään stressiä en asiasta ota,nyt vain on hyvin aikaa tehdä kaikki alusta loppuun itse ja paneutua terveysjuttuihin. Jos tekisin pitkää päivää töissä niin söisimme aivan varmasti paljon helpompaa ja nopeampaa ruokaa. Ja ruoanlaitto ja leipominen on siis intohimoni! Rakastan kokkailua,tuoksua,värejä,makuja! Ah<3

Vitamiineista syön sitä multitabsin raskausvitamiinia,aloitin joskun viikolla 8 tjtn. Oikein terve fiilinki,eli varmaan ainakin toistaseksi riittää se eikä esim.rautaa tarvitse erikseen litkiä. Luotan sitäpaitsi vauvan ruokatoiveisiin.. Kun maito himottaa, vauva tarvitsee kalsiumia. Kun lohta on pakko saada heti, tarvitsee vauva omegaa. Ja kun fazerin marjasuklaata on saatava aivan välittömästi, kaipaa vauva kehitykseensä sokeria... :D
Nojoo,tähän on hyvä lopettaa..

Mandi (ja erittäin erittäin varovainen tyttöolo<3) 17+2
 
Meillon neuvolassa oma ultra joten vauvaa oon nähnyt jo viisi kertaa uä:lla, maanantaina varmaan kans nään.
Tosin en tiiä jos huomenna soitan neuvolaan, tipahdin tänänä rattailta raveissa varikolla hevosta liikuttaessa ja massu on kyllä niin kipeä nyt. Yön kuulostelen vointeja.

Tukiperhe on musta loistokeksintö ja ei se tarkoita et pitäs olla isoja ongelmia perheessä. Me ollaan toimiva perha minä + lapset, mut huili on joskus kiva. Jopa omista lapsista.

Vits mua inhottaa ku rakenneultra on vasta viikolla 22 mulla.. argh. No, sitä ootellessa. Varmaan tää kesä tekee et omalla porukkaa paljon niin ei just pääse ku haluis.

Huomenna 19. viiikko käyntiin eli 18+0, jee :)

Mua vaivaa unettomuus, oon nukkunut ehkä 15h neljän viime yön aikana.
 
Kävi tänään ikävästi bussissa. Eräs nainen suuivaantui mun ollessa hänen tiellään vaikka yritin sivuttain seistä ja niinpä hän painokkaitten sanojensa tueksi vielä kamalalla voimalla työnsi mut bussin metallista tankoa päin maha edellä. Poistuin bussista sitten itkien kera kamalan mahakivun ja soitin synnytysvastaanottoon. Sieltä neuvottiin juomaan makeaa mehua, menemään makuulle ja seurata sitten kipuja, vauvan liikkeitä (joita en sillä hetkellä tuntenut) ja alkaako vuotamaan. Hirveä pelko oli, kävin sitten kaverilla kuunteluttamassa äänet, jotka onneksi löytyi hyvin. Nyt illasta on liikkeitä tuntunut taas ihan normaalisti, liekö pikkuinenkin säikähtänyt tilannetta ja äidin hätää.

Onneksi huomenna aamulla on rakenneultra, saavat katsoa kunnolla kaiken siellä. Jännitin ultraa valtavasti, edelleen jännittää, mutta nyt myös toivon yön menevän nopeasti että saisi vastauksen kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Kiva kun keskstelette vaunuista, itselläni on niistä niin vähän tietoa, etten yhtään osaa sanoa mille kannalle kallistutaan. Eniten taitaa painaa vaunojen koko jos nykyinen auto päätetään pitää. Lisäksi toki muutkin asiat, mutta tuo on tällä hetkellä iso juttu. Muutamia muitakin asioita jo tiedän mitä haluan ja vaadin tulevilta vaunuilta, loput selviää toivottavasti sitten liikkeitä kierrellessä.

Vitamiineista syön multivitan raskaus ja imetys. Taisin itse asiassa aloittaa jo ennen plussausta, kun mietin, että tarvetta monivitamiinille varmaan on muutenkin ja vauvatoive oli jo ilmassa.

Lapsilukua olen kovasti miettinyt..mutta en oikeastaan koskaan ole ajatellut että se jäisi yhteen, joten aika näyttää :) Väliä tulee luultavasti kuitenkin useampi vuosi.

Hiustenvärjäämistä en ole koskaan harrastanut, joten en aloita nyt raskausaikanakaan. Tämä kysymys näyttää tulevan jokaisella raskausajan "mitä saa ja mitä ei saa tehdä" -listalla vastaan. Hyvä tietolähde on mm. teratologinen tietopalvelu -sivulla josta löytyy mm. 10 eniten kysyttyä kysymystä vastauksineen. Siellä on myös tuo hiustenvärjäysasia. Kyseinen palveluhan on se Suomen virallinen tietopalvelu näissä asioissa, soittamalla ainakin saa tiedon jos ei muualta löydy.

Rasvailua en erityisemmin harrasta. Olen jo teini-iässä ja sen jälkeenkin saanut aikamoiset raidat varsinkin lantion ja vatsanseudulle, muutama lisää ei tässä konkurssissa tunnu enää mitenkään.

Oliskohan siinä jo kaikki mihin miti kommentoida.

Nyt uihkun kautta nukkumatin maille ja aamulla sinne ultraan.

T: Manna* ja Mytty 20+4
 
manna kauhee muija ku silleen tönäs..jotkut ei sitten yhtään ajattele...kyllä mäki olisin säiköhtänyt ihan hirveästi. Onneks sulla on tänään ultra, niin näkee sit et kaikki on varmasti kunnossa.

kikatus toivottavasti sinullakin on kaikki kunnossa masussa kun tipahdit!!

vaunuista kävin kattoo niitä carenan tuplii ja ne oli tosi hyvän tuntuset, niinku sisaruksille. jus että on vauva ja toinen lapsi isompi, mutta en lämmennyt niille kaksos mielessä, koska haluan että kaksoset saavat olla vierekkäin. Olenkin miettinyt oran vaunuja nyt ihan tosissani. Ne olis tehty suomalaiseen maastoon ja kun mä lenkkeilen koirankaa ja kävelen tuolla hiekkateillä, niin ne taitais olla meille hyvät. Emmaljungasta tykkään kovasti. Mulla oli esikoisella emmaljungat eikä ollut kyllä mitään valittamista. kaksosille en osta sen takia ku niissä on etupyörät pienet.

Nyt lomp töihin. Vikaa viikkoa olis töitä. Tämän ku jaksais :D ja esikoisen uhman. HUh heijakkaa että se nyt onkin vaikeaa sen kanssa. Toivottavasti rauhoittuu ennenku vauvat syntyy...

T.Anzu ja pallerot ja yhks tosi uhmakas rv17+5
 
Manna* Hui kauhiaa ku porukka on törkeää! Mullaki meinas käydä köpelösti rannalla kun makasin siinä pyyhkeen päällä ja joku poikaporukka tuli viereen heitteleen palloa. Tietenki se pallo lens suoraa mun mahan päälle, onneksi ei niin voimalla ,ettei sattunu mutta kyllä alko mietityttään että näitä sattuu vaikka missä oisit :headwall:

Liikkeistä jee oon tällä viikolla alkanu vihdoin ja viimein itekki tuntemaan liikkeitä masussa, kun osaa nyt kuulostella tarkemmin! :) Siellä kuplii ja muljahtelee paikasta toiseen, niin että tuntuu kuin " joku jalka työntäis vatsaa sisältä käsin tms." :D vaikea selittää

Ruoka En syö luomua ainakaan vielä enkä superfoodeja mutta muuten pyrin terveelliseen ruokavalioon ja mahd. vähän käsiteltyyn ruokaan että ei kauheasti tule valmisruokia syötyä.. Kyllähän sitä joskus tulee käytyä hampparipaikan kautta (hyi mua! :D)

Tiukutus Mulla välistä kutisee nännit, mutta ei pahasti että niitä tarvisi raapia, oon laittanu aina välillä ihan apteekin perusrasvaa niihin niin ei oo kutittanu enää sen jälkeen. :)

Vaunut Oltiin jo varauduttu siihen että joudutaan ostaan uutena mutta yllätys, saatiinki tutulta ainakin lainaksi nyt ihan uudenveroiset yhdistelmät tosi kivan näköset näppärät ja ruskea-unisex väri.. En tiedä tuosta väristä mutta kelpaa hyvin mulle ku ei tarttenu maksaa mitään! :) Jospa niillä pärjättäis sitte, veljen vanhat nahkaverhoilu emmaljungat sain parvekevaunuiksi, tykkään todella siitä tumman sin. väristä mutta ne on kyllä totisesti 90-luvun alun vaunut :D paljon isommat ja metalliset entä nykypäivän vaunut :)

Jahs se ois kolmas kesälomapvä, eikä mitään suunnitelmia, mies käy töissä niin ei tuu lähettyä kauemmaksi... Jos sitä lähtis pyörälenkille sais jotain tehtyä :)

Karoliina 19+2
 
Kiitos vinkistä Aplari - täytyykin aloittaa tuosta Lastentarvikkeesta, se on ihan meidän "kulmilla". Stockalla ei ollut kuin muutama kappale vaunuja, rattaita olisi ollut enemmän, samoin turvakaukaloita.

Ihanasti sanottu Mandi kokkailusta! Täällä ilmoittautuu toinen intohimoinen ruoanlaittaja. Käyn töissä joten arkisin joudun loihtimaan perus kotiruokaa pöytään puolessa tunnissa, mutta viikonloppuisin on ihanaa kun mies ja 3v touhuaa pihalla ja saan rauhassa puuhastella keittiössä :)

Kikatus - totta, ei tukiperhe todellakaan tarkoita sitä että pitäisi olla jotain ongelmia perheessä. Mainitsemassani tuttavaperheessä on isä+äiti+vauva ja 4 isompaa lasta, ja isommat lapset on tosiaan tukiperheessä 1 yö/kk. Ihan siitäkin syystä että noin isossa perheessä raha on tiukoilla eikä varaa huvipuistoihin tai risteilyihin tms ole, joten lapset saa vähän kivaa breikkiä arjesta silloin tällöin. Ja tukiperhe todella tykkää lapsista ja pitää yhteyttä muutenkin kuin kerran kuussa :heart:

Toiveikasäiti - kiitos vastauksesta koskien vaunumerkkejä :flower:

manna* - herrajumala! Oliko niin että asuit Helsingissä...Toivottavasti hullu riehujaämmä joutuu hoitoon tai jotain :mad:

(.) Vauva tuntuu olevan liikkuvaista sorttia - eilen meni pariin otteeseen "ympäri" niin että jouduin oikein ottamaan happea :heart: Esikoinen 3v on ihan täysillä mukana odotuksessa - eilen kysyi, että "äiti mikä sen vauvan nimi on?" Vastasin, että sillä ei ole vielä nimeä, kun ei tiedetä vielä edes onko se poika vai tyttö. Kysyin, että mikä sitten olisi vauvalle hyvä nimi, johon 3v mussukka vastasin oman nimensä :D :heart:
 
Ultra takana, onnellinen olo. Ja hentoinen tyttölupaus, varmaksi sitä ei vielä uskalla sanoa, kun kovasti hän yritti olla häveliäs :) Siellä pieni nyrkkeili, söi sormiaan ja potkutteli. Välillä piti herätellän kun uni meinasi tulla kesken kaiken. Istukka oli kohdun yläosassa ja jatkui taakse, sen paikkaa eilisen välikohtauksen vuoksi pelkäsin. Sydäntä tarkastellaan vielä 3D:llä ylihuomenna varmuuden vuoksi, näkymä oli huono, mutta ei varsinaista epäilyä mistään rakenteellisesta viasta kuitenkaan. Sanoin miehelle eilen, että mun mielestä olis hyvä, jos vauva olis semmoset 350g tänään, ja ultrasta painoksi tuli 348g, ei huono painoarvio :)

IlonaVonD asun Tampereella, mutta kaikkialla noita hörhöjä varmaan asuu..

Menen ihastelemaan ihania pikkuisen kuvia ja muistelemaan isin ilmettä ultran aikana :)

T: Manna* ja Mytty 20+5
 
Manna no olipa hullu akka, ite oon tällähetkellä niin pinna herkässä et ois joutunu varmaan pari valittua sanaa sanomaan sille.

MUOKS: olit ehtinyt kirjottaa samaan aikaa, onnea ihanista ultra-uutisista ja mahdollisesta tyttelistä :flower:

Liikkeet tuntuu selvemmin, vaikka mulla on paksu istukka ja etuseinämässä mutta tunnen sellasta painetta välillä että joku vaihtaa varmaan asentoa. Ja kun kattoo mahaa niin välillä vasen puoli on selkeesti kohollaan :D se on jotenkin hauska näky että siinäkö se möykky nyt menee, mieskin on yhtäaikaa innoissaan ja hädissään kun näkee sen möykyn.

Tuli mieleen IlonaVonD:n kertomuksesta mitä esikoinen oli kysellyt vauvasta ja ehdottanut nimeksi omaa nimeä :)...että täällä sisko yritti pojalleen 4v (kummipojalleni) selittää, että kuinka odotan vauvaa ja näyttää jopa ultrakuvaa ja selitti, että tällanen kuva on otettu siitä mahan läpi. "tuossa on jalat ja tuossa on nenä..." niin ensin näytti siltä että kummipoika tosiaan ymmärtää mistä on kyse, mutta sitten se kysyi kuvasta "no missäs sen häntä on?" :D :cool:


muurahainen 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!

Heh, ollaan taas Ilonan kanssa samoihin aikoihin linjoilla :D Okei, hyvä kun sanoit Stockasta.

Manna, voi hyvänenaika. Meikäläiseltä olis kyllä päässyt parit valitut kommentit :mad: Saamari tollasia akkoja...!!! Itsellekin tulee esim. terassilla sellanen olo kun känniset pyörii vieressä (keskellä kirkasta päivää, hohhoijjaa) että älä vaan mun päälle kaadu. Tulee suojeltua vähän mahaa.

Audit testeistä, neuvolassa muistin kysyä ja se kertoikin, että ei ole välttämätöntä palauttaa ensimmäisten keskustelujen perusteella, mutta voihan ne tuoda.

Mies on vähän innostunut superfoodista mutta itse en uskalla nyt raskausaikana kyseisiä syödä. Mustikoita en voi muutenkaan syödä, joten gojimarjoja olen sillon tällön ottanut.

(.) Kävi siis eilen neuvolassa. Kohtu on JO navan korkeudella, whou! Käyrillä mennään yli kaikkien viivojen (sanokin täti, että se käyrä on vähän hölmösti piirretty). Minä kun luulin ettei toinen kasva. Muutenkin kuulemma kauniin pyöreä kohtu ja vauva köllii siellä kun riippumatossa konsanaan :D Hemoglobiini oli 137 ja saan lopettaa raudat!! Wuhuu! Muutenkin kaikki oli mallillaan, sain 2 seuraavaa aikaa jo. Toisella kerralla on neuvolalääkäri joka tuttu/kaveri vapaa-ajalta, saa nähdä siirränkö sen johonkin muualle... toisaalta onhan hän vaitiolovelvollinen.

Minä siis yritän vaihtaa välimatkojen takia neuvolaa elokuun alusta, että sitten myöhemmin pääsisin kävellen käymään neuvolassa.

Onko muiden kotikaupungeissa tapana, että kaikille esikoisen saaville tarjotaan sellanen käynti, jossa "perhetyöntekijä" tulee kotiin juttelemaan ennestään täytetyn kaavakkeen perusteella? Siinä lähinnä kartoitetaan perheen tilannetta ja asenteita vauvaa kohden, parisuhdetta yms. Tämä on täällä vapaaehtoinen, mutta en näe syytä kieltäytyä. Eivät tee kuulemma kotitarkastusta :D Ihan kiva saada jutella miehen kanssa yhdessä perheenä tulevista muutoksista ammattilaisen kanssa.

Aplari ja Taikku 18+1
 
heissan,täällä seurailen taustla marraskuisia kun itse loppupään odottelija olen..:) koen kuitenkin kuuluvanii edelleen tähän..:)
täälä vkoja nyt 15+5...:) liikkeitä tuntuu,pieni möyrii kovasti ja potkujakin silloin tällöin,ne vaan tuntuu sisäänpäin,ei siis heiluttele jalkojaan etuosaan vaan johonkin takaosaan alas..:)
huomenna on neuvola..:)
olo ollut tosi huono taas,huomaa ja tuntuu että sokerit on alhaalla syömisestä huolimatta..:/ päätä särkee todella pahasti koko päivä ja nukkuminen on huonoa,erittäin huonoa,herään 1-3h välein vessaan ja levottomat jalat kiusaa. Silti aamuisin kun herään olo on onnelinen kun lapsi itsestään ilmoittelee möyrimällä masussa.

hankinnat on jo pääosin tehty,vaunut,turvakaukalo,pinnis on hankittu ja vaatteita on jonkin verran,ja lisää saadaan kun selviää sukupuoli..:) toivotaan että rakenneultrassa näkyisi..ultra on vasta 18.7 joten nelisen viikkoa vielä odottelua.

synnytyksen haluausin hoitaa luonnollisesti ilman lääkkeitä ja toivon että se kroppa ja pää suostuu yhteistyöhön..olen tutustunut bebesin sivustoihin ja suosittelen niitä muillekkin,on paljon hyvää asiaa kokeneilta ihmisiltä..:)

EevaN ja pieni 15+5
 
Nopeat ultrakuulumiset :)

Laskettuaika siirtyi, tänään menkoista laskettuna olisi 20+1 mutta nyt onkin sitten jo 21+1. Uusi laskettuaika 25.10, mutta saan varmaan jäädä tänne teidän tuttujen kanssa? :) Jee jee, viikot vierii hujauksessa :D Kaikki oli hyvin, aivot, sydän, sisäelimet yms. kunnossa. Lapsivesi kirkasta, napanuora ok, istukka ok. Kaikki siis hyvin. Siellä se pieni kasvaa hurjaa vautia :) Myöhemmin lisää :)

Ainiin, sukupuolta ei nyt haluttu tietää, mutta poikaolo jatkuu :)

Tiukutus&Masi 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Biana
Mannalla oli ihania uutisia! ONNEA, pikkutyttö ehkä tulossa, niisk! :heart:

Tiukutuksella myös mahtavia uutisia ultrasta :kiss:

Piti vielä mainita, että olo on ehkä vähän tyttövoittoinen... ja taas välillä poika. Noihin "jenkkakahvoihin" on tullut täytettä ja eikös se kertonut tytöstä ;) Haettiin lisäksi iso läjä tyttöjen vaatteita kotiin kaverilta ja ne oli IHANIA! :heart:

Aplari
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä