<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 SYYSKUUSSA <3 <3

:heart: MARRASKUUN MASSUKAT :heart:






PÄIVITYKSET YV:LLÄ, KIITOS!

Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

24.10.
Mariska*/26v/Esikoinen/LS/TYTTÖLUPAUS

25.10.
Tiukutus/19v/Esikoinen/SEKS/POIKAOLO

28.10.
Manna*/28v/Esikoinen/TYTTÖLUPAUS

30.10.
Diinu/23v/Toinen/KAKS/POIKALUPAUS

31.10.
reveria/25v/Toinen/OYS/POIKALUPAUS

1.11.
EtanaLilli/27v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS
Finja/29v/Kolmas/OYS
Matildas/28v/Toinen
Tryffe/29v/Esikoinen/KÄT
Cee-/21v/Esikoinen/KÄT/POIKALUPAUS
samaha/Esikoinen/POIKALUPAUS

2.11.
Leeniliini/27v/Esikoinen/TYKS/TYTTÖLUPAUS

3.11.
Emelie/26v/Toinen
HelenElisa/31v/Kakkonen/MKS/POIKALUPAUS
Jyllanti80/Esikoinen/Ulkomailla/POIKALUPAUS
Tinttti/21v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS

4.11.
KaramelliApina/22v/Kolmas/LS
Nojanda/31v/Kolmas/PS/TYTTÖLUPAUS

5.11.
tikru84/26v/Toinen

6.11.
Santara89/22v/Toinen/KOKS/POIKALUPAUS

7.11.
thunderbird/29v/Esikoinen/TYKS
Kristalli81/30v/Kolmas/POIKALUPAUS
Karoliina87/24v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS
jennae/23v/Kolmas&Neljäs/NKL/POIKALUPAUKSET

8.11.
Tuplamam/28v/Kolmas/Kät/H
Papu82/28v/Toinen/KÄT/TYTTÖLUPAUS
Sanna89-/21v/Esikoinen/KYS/TYTTÖLUPAUS

9.11.
Neppari86/Toinen/KOKS
kurjenpolvi/27v/Kolmas
KristalliSade/Neljäs/TYKS/POIKALUPAUS

10.11.
helmi*/21v/Esikoinen/PHKS
Ilo09/26v/Toinen
turkanen/34v/Kolmas/POIKALUPAUS

11.11.
jenzzi/23v/Esikoinen/VAS/TYTTÖLUPAUS
Katjuska-79/31v/Ensimmäinen&Toinen/LKS/TYTTÖLUPAUKSET
VMR/28v/Kolmas/HYS
Trallaa/36v/Neljäs/KYS/POIKAOLO
JJ-t/25v/Toinen/TAYS
Alice81/30v/Toinen/Kät/H/TYTTÖLUPAUS
nallemakarooni/26v/Neljäs/JS
Unico/31v/Toinen
panthea/25v/Kolmas/PHKS

12.11.
Uuna/26v/Toinen PKKS
Rosalinda78/Toinen/POIKALUPAUS
Kumikvatti/20v/Esikoinen/JS
Minnuska89/22v/Toinen/LPKS
Isabel81/30v/Neljäs/KYS/POIKALUPAUS

13.11.
nasu79/Neljäs/SATKS
Myy-88/23v/Toinen/TYKS
Varvas82/29v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS

14.11.
Tuiskuli/29v/Esikoinen/TAYS
Jessie82/28v/Ensimmäinen&Toinen/EKKS/POIKALUPAUKSET

15.11.
brut/25v/Esikoinen/K-SKS
Aplari/26v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS

16.11.
KiKi87/Toinen
kikatus/Kolmas/TYTTÖLUPAUS
Pa-pillon/Kolmas/JS/POIKALUPAUS

17.11.
pikkupirkko/36v/Kolmas/KOKS/POIKALUPAUS
HelenaM/26v/Esikoinen/KÄT/H/TYTTÖLUPAUS

18.11.
LiinaLotta/Kolmas/KYS/TYTTÖLUPAUS
Kuudes_onni/36v/Kuudes/HYS
Susamaaru/36v/Viides/Satks
anzu86/25v/Toinen&Kolmas/NKL/POIKALUPAUKSET

19.11.
Smaria/27v/Esikoinen/SeKS

20.11.
muratti88/22v/Toinen/OAS tai K-PKS
plussattu/25v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS
Cunucu/30v/Esikoinen/TYTTÖLUPAUS
Taisu/30v/Toinen/KPKS

21.11.
IlonaVonD/Toinen/KÄT/TYTTÖLUPAUS
Marielle-/21v/Esikoinen
VMR/28v/Kolmas/HYS/POIKALUPAUS

22.11.
PaavoPesusieni/35v/Kolmas/MKS

23.11.
Sannuska80/30v/Esikoinen/PKKS/EKKS/TYTTÖLUPAUS
Peltisanko
manna8/Toinen/Kät, KOS/TYTTÖLUPAUS
virvatulia/28v/Ensimmäinen/LKS/POIKALUPAUS

24.11.
Britney/23v/Esikoinen/K-SKS/POIKALUPAUS
Tahiba/HYS/POIKALUPAUS
Hanita/31v/Neljäs/KOKS

25.11.
KiukkuIita/28v/Toinen/TAYS
mari-saa-vauvan/28v/Toinen/OYS
duppeli/25v/Esikoinen
cadillac/35v/Neljäs/TYKS

26.11.
Hyde79/32v/Neljäs/K-HKS
toiveikasäiti/23v/Toinen/SeKS
Mandi./20v/Toinen/Kät/H/TYTTÖLUPAUS

27.11.
Tuomenkukka/32v/Viides
Triplamama/Kolmas/TYKS
Leenuska77/33v/Kolmas/LKS
ingnissa

28.11.
Tytti83/27v/Toinen/KOKS
Siisami/Toinen&Kolmas/K-HKS/POIKALUPAUKSET
Biana/Kolmas/KOKS/POIKALUPAUS
raapale/21v/Esikoinen/PHKS/POIKALUPAUS

29.11.
Memphis/toinen/TAYS
isla79/31v/esikoinen

30.11.
Hannaliina/toinen/KOKS
MamiJ/TAYS/TYTTÖLUPAUS

4.12.
EevaN/Kolmas/KOS/POIKALUPAUS



35 POIKALUPAUSTA

19 TYTTÖLUPAUSTA


98 onnellista odottajaa. :heart:




NYYTTINSÄ SAANEET:



29.9. Kikatus/Tyttö 44cm & 2095g






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala



Aiemmat turinat löydät täältä:

Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1931632-3-3-marraskuun-massukat-2011-3-3-a/

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1948400-3-3-marraskuun-massukat-2011-huhtikuussa-3-3-a/#post23487494

Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...sa-2011-3-3-a/

Kesäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1978196-3-3-marraskuun-massukat-kesakuussa-2011-3-3-a/

Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992168-3-3-marraskuun-massukat-2011-heinakuussa-3-3-a/

Elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2007125-3-3-marraskuun-massukat-2011-elokuussa-3-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kyllä tullu toooosi huonosti taas kirjoiteltua tänne. Faceenkin olen huono kirjottamaan. Jotenkin tuntuu, että on niin väsynyt että käy vaan pikaisesti lukemassa muttei jaksa kirjoittaa.

Omaa napaa nyt vaan, kun en muista mistä muusta ootte kirjotellu viimeaikoina: Perjantaina olis kontrollikäynti lääkärissä tuon kohdunnkaulan takia. 3 viikkoa sitten oli lääkärineuvola jossa lääkäri sanoi kohdunkaulan pehmentyneen ja kehoitti ottamaan rauhallisemmin. Maanantaina käytiin ostamassa vauvalle turvakaukalo + matkarattaat, Gracoa molemmat. Nyt olis kaikki ostokset suurinpiirtein vauvalle tehty. :)

Diinu & Pipana 31+3
 
Missähän vaiheessa tätä kuuta olisin tajunnut että kuukausi vaihtui jos en tätä pinoa olisi huomannut?

Kiitos Diinu!

Mulla taisi sunnuntaina vauva laskeutua. Kivut olivat sellaiset ja tuntuu että on alempana. Aikasin kyllä mun mielestä, rv 27.

Täällä vaan tylsäillään kun maanantaina esikoinen oli nuhassa ja nyt yöllä kakkonen sairastui.. Hohhoh.. Onneksi nuo nyt vaan makoilee ja katsoo yleisurheilua ja sen jälkeen pikkukakkosta. Joo, huono äiti täällä :/

(.) Iskias vaivaa ja alapäässä painetta. Välillä pystyn kävelemään ja välillä en.. Ei voi oikeen mitään varmaa sopia kun ei tiedä miten pystyn liikkumaan.

Ajattelin kohtapuolin alkaa tekemään listaa ketkä olisi käytettävissä tulemaan meille kun lähtö tulee. Varmaan koko marraskuulle pitää saada "varattua" ihmisiä..

Biana 27+3
 
Täällä saadaan iltainsuliini käyttöön, vähän niinku pelkäsinki :/ Mut parempi niin kun ajattelee mikä vauvalle on parasta. <3 Minäkin haluan siihen FB-ryhmään liittyä :) Ja iso kiitos Diinulle uudesta pinosta, ajatelkaa, herranjestas, nyt jo ensimmäinen päivä syyskuuta, WAU, pitkälle ollaan päästy, hyvä me :) Mulla enään aikaa olis käynnistykseen 9 viikkoa 2 päivää :) Ja maha on niin hemmetisti tiellä jo, vaikee laittaa jopa sukkia jalkaan. :/

Minna & Nyytti 29+5 <3
 
Kiitos Diinulle uudesta pinosta!

Voisin myös suoraan varastaa Diinun kirjoituksia:
Mulla on kyllä tullu toooosi huonosti taas kirjoiteltua tänne. Faceenkin olen huono kirjottamaan. Jotenkin tuntuu, että on niin väsynyt että käy vaan pikaisesti lukemassa muttei jaksa kirjoittaa.

Eli siis isoa väsyä täälläkin. Aloin syömään rautaa jos edes jotain auttaisi. Lähdin eilen kesken päivän töistä ja tänään kanssa kotona. Tosi huono omatunto ja tuntuu että olen maailman laiskin ihminen. Uusi, ihana työpaikka ja minä saan tuskin pidettyä silmäni auki :( Enää alle neljä viikkoa duunia, olisin niin toivonut että olisin ne jaksanut ja sitten voinut jäädä hyvillä mielin äippälomalle.

Ensi viikolla on tiistaina verikokeet. Katsotaan onko rautakuuri auttanut mitään ja sitten to neuvola.

Kerroinkohan edes pari viikkoa sitten ylimääräisen ultran meininkejä..? Kaikki oli joka tapauksessa hyvin, tyttöä edelleen lupailtiin. Vauveli on rt:ssa, mikä oli kiva juttu ja koko vastasi pari viikkoa isompaa. Painoarvio oli jo 1800g silloin vajaa kaksi viikkoa sitten, hui!

Masu on aika iso ja napa alkaa olla kaikkea muuta kuin sellainen tuttu syvä kuoppa. Kai se sieltä valmistautuu kääntymään ympäri :) Viikolla 30 alkoi näyttää todelliselta raskauspallolta ja on ehkä vähän ollut tottumista siihen. Toisaalta ei malta odottaa että raskausaika päättyy ja saa pienen syliin, toisaalta hirvittää, eikä jaksa ymmärtää että ollaan oikeasti jo näin loppupuolella!

Leeniliini 31+0.
 
Ei tosiaan mene enää kauan, kun meidänkin pinoon alkaa pienokaisia syntyyn =) Aivan uskomattoman äkkiä tämä aika on kyllä vierähtänyt. Itse olen tässä miettinyt, että kun sais viellä 6-7 viikkoa pidettyä pienet masussa, niin kaikki olis hyvin. Viellä ei mitään ongelmia ole ollut ja kaksviikkoa sitten kohdunkaulaa oli sen sama 3 jäljellä. Eilen sitä ei edes tarkistettu, kun ei mitään kipuja yms ole ollut.

Masuasukit oli kasvaneet taas hyvin ja Vimpula oli ottanut Vampulaa hieman jo kiinni. Painoarvio oli Vimpulalle 1400gr ja Vampulalle 1800gr, molemmat rt. Nukkuminen on kyllä todella hankalaa tämän masun kanssa. Ei oikein missään asennossa ole hyvä olla kauan ja jostain syystä viimeyönä myös närästys haittasi...ehkä söin liian myöhään, kun äp reissusta kotiuduin vasta seitsemän jälkeen ja sitten kerkisin syömään vasta vähän ennen kahdeksaa :( Tänään syödäänkin iltapala jo kuudelta varmuuden vuoksi =)

:heart: Vimpula ja Vampula 29+6 :heart:
*huomenna poksuu uudet kymmenet :kiss: *
 
huomenta mammat :)

on kyllä jäänyt taas tänne kirjoittelut vähemmälle, tuonne fb:en on valitettavasti niin helppo ja nopee kommentoida, ettei osaa enää alkaa pitempää kirjoittelua, mikä on sääli, koska tiedän esikoisen ajalta miten mukava on sitten joskus jälkikäteen käydä lukemassa odotusajan tunnelmia! fb:n nopeaa kommentointia tuskin jaksaa selata...

täälläkin on päästy 8. kuulle ja viimeiselle kolmannekselle, jee =) ja ensi kuun jälkeen jo synnytetään, hui ja jee! veikkaan kyllä, että tässä kuussa saadaan tähänkin pinoon jo eka vauva, lokakuussa useampia ja viimeiset sitten joulukuussa. itse tähtään marraskuuhun, esim nt-ultran mukainen LA 20112011 ois aika kiva :D

katjuska mahtavasti vauvat kasvaneet, hieno homma =) on teillä kaksosten odottajilla kyllä melkoinen määrä kannettavaa. mulla tähän mennessä kokemusta vain yhdestä 2680g pötkylästä, saa nähdä kasvaako tämä isosiskoaan isommaksi masussa.

leeniliini täällä napa myös pullistunut makeesti ulos, esikoisen mielestä se on "mennyt rikki" :) mut siltä napa näyttää, että just poksahtaisi ja vaikka pistäisi villapaidan päälle, niin sieltä se näkyy ja pullottaa.

minnuska täällä myös havaittu kyykistelyn ja kumartelun vaikeudet. alkuviikosta leikkasin varpaankynsiä ja mietin, että ensi kerralla taitaakin olla pyydettävä mies apuun. ja vielä ois vajaa 12 vkoa jäljellä, huh.

diinu kiitos pinosta taas! oletko sä muuten s-lomalla tuon kohdunkaulan pehmenemisen takia ja miten sua kehotettiin "ottamaan rauhallisemmin"? mulla myös tuo kohdunkaula seurannassa ja lepäillä kehotettu.

ON: viimeiselle kolmannekselle siis siirrytty ja vauvan liikkeet tuntuneet viime aikoina tosi hyvin. minusta nämä muljahdukset, potkut ja myllerrys ovat parasta raskaudessa :heart: niitä tulee varmasti ikävä, sillä meille ei varmaan enää kolmatta lasta tule (mies miettii jo ehkäisykeinoja...) : / huomenna olisi taas seuraava neuvolakäynti ja lääkäri, jos vaan heti aamusta ns akuuttiajan. tuo lääkäriaikojen varaaminen ja saaminen on kyllä ihan pyllystä täälläpäin. siis kun ollut tiedossa jo 2 vkoa, että tarvitsen kontrolliajan lääkärille huomiselle, niin silti ainoa keino on soittaa klo 8 terveyskeskukseen ja toivoa saavansa akuuttiaika. tavallisia lääkäriaikoja, neuvolalääkärin ajoista puhumattakaan, ei todellakaan ole saatavilla, vaan kaikki menee "akuuttina". kysyn vaan että mikä akuutti se on, kun 2 vkoa etukäteen tiedetään tarve?? menen siis taas seurantaan, kun on ollut supistuksia väliin aika paljonkin ja koska niiden yhteydessä on väliin verenvuotoa, jonka syystä ei ole selvyyttä, niin lääkäreiden mielestä parempi levätä. jos se vuoto tulee nimittäin istukasta, niin siinä on vauvan ja äidin henki vaarassa, että riskejä on turha ottaa kokeilemalla töihinmenoa tmv "raskaampaa" (ja mulla siis istumatyö, mut sekin täyspäiväisenä liikaa).

joo, mut jos väliin yrittäis noita töitä kotoa käsin, vaikka saikulla olenkin. pomo viestitteli eilen ja tuntui että ne on aika pulassa siellä... kurjaa mutta en mä hnoita supistuksia ja vuotoja ole tosiaan itse valinnut enkä huvikseni täällä kotona makaile. mieluummin itsekin viettäisin normaalia, aktiivista odotusaikaa ja kävisin myös töissä.

mukavaa syksyn alkua ja yritetään pysyä kasassa vielä ainakin lokakuulle! sinne asti toivon ainakin itse vähintään pääseväni :)

t. manna8 + elma 28+1 :heart:
 
Moikka!

Manna: Täällä kaakonkulmalla on ihan sama juttu noitten lääkäri aikojen kanssa, oikein raivostuttaa välillä. Mulla oli lääkäri eilen ja ohjeistus oli selvä, syö paljon raakaa porkkanaa (siitä saa niin paljon rautaa) ja lepoa, lepoa, lepoa! Mulla on ollu supistuksia jo pari kuukautta ja nyt jos ei kotona lepäile, ni sitten lepäillään sairaalassa :(

Minnuska: Ei ole joo helppoa enää mikään kyykisteleminen ja kumarteleminen.. j selkäkin on niin kipeä ettei tiedä miten päin pitäs olla! onneks mulla on noi vanhemmat mukulat niin isoja jo etteivät apuja oikeataan kaipaile.. ja päivät saa levätä kun kaikki ovat koulussa.

Oon itsekkin miettiny et miten pitäs toimia jos lähtö tulee kun mies on töissä.. (tekee yö ja päivä vuoroa) kyllähän nää päivällä täällä pärjää, mut jos lähtö tuleekin öiseen aikaan, kenet sitten sais tänne laittamaan nää kouluun ja katsomaan et syövät kunnolla..

Olette ollu tosi reippaita kaikki, kun tuntuu olevan kaikilla jo kaikki valmiina. On ullakin kaikki tavarat jo hommattuna, muta ei ole kyllä vaatteet viikattuna kaapissa, eikä sänky edes kasassa ;)

Hanita & Massu 28
 
Heips..

napa on mullakin tullut tohon samaan tasoon missä muukin maha, mut ei oo onneks vielä pulpahtanut ulos :D Esikoisen aikaan ei pullahtanut, mut nyt on jo massu niin iso ja vielä on matkaa, joten saas nähdä miten käy.

Diinu kiitos uudesta pinosta :) minäkään en olis edes tajunnut että seuraava kuukausi jo vaihtoi.

väsymystä on ilmassa täälläkin. Mä pääosin vaan nukun kaikki päivät ku mies ja poika on poissa. Heräilen iltapäivällä joskus vähän ennenku he tulevat kotiin neljän maissa.

Alkaa ahdistaa tää olo, kun välillä on sellaista että missään asennossa ei ole hyvä olla. Kaikissa asennoissa särkee ja maha on niin pinkee ja kova kun vaan voi olla :( +Että oon alkanut näkee kaikkii ihme synnytysunia ja vähän on alkanut pelottaa tuo synnytys...

anzu ja poitsut 28+6
 
anzu aiotko sä synnyttää alakautta? onko lääkärit vielä antaneet mitään suosituksia? kahden ulos pungertaminen ois kyllä melkoinen homma, mutta sektiossa taitaa taas olla iso miinus se hitaampi toipuminen.

ja hanita me ei olla hankittu ensimmäistäkään juttua tälle pienelle. en ole edes vielä katsonut mitä on esikoisen jäljiltä ja mitä tarvitaan... et näin "reipas" mamma :ashamed:

synnytyksen osalta ei onneksi tarvitse miettiä järjestelyjä isommin. kätilöopistolle on matkaa max. 2km ja miehen vanhemmat asuu tuossa 100m päässä, joten sinne esikoinen hoitoon =) ja jos mummo ja vaari eivät jostain syystä olisi kotona, niin miehen sisko tai joku minun ystävistäni varmasti auttavat esikoisen hoidossa. mies tulee mukaan sitten synnytykseen (tietysti ;) ), mutta synnärille jäädään vauvan kanssa kaksin ja mies keskittyy esikoiseen ja jää isyyslomallekin vasta, kun mekin päästään kotiin. jos ei tule isompia probleemia (esim että jouduttaisiin sektioon), niin on alkuun vain viikon isyyslomalla ja säästää loput joulun seutuun ja kevättalvelle, jonne on suunniteltu etelän matkaa =)
 
se on sitten rautakuuri täälläkin aloitettu. hemppa oli laskenut 97 kun normaalisti on 140.eipä enään ihmetytä miksi on niin pirun väsynyt ;) kaikki oli hyvin lääkärikäynnillä. liikuntaa sain luvan jatkaa jes (kokoajan pelännyt että kielletään ;))
lääkäri sanoi että voi hyvinkin syntyä aikasemmin kun pystyy harrastamaan liikuntaa. kypsyy paikat paremmin. kaksi kun on mennyt yli.
paino noussut parissa viikossa pari kiloa. kohdunsuu pehmeä ja kiinni pituus 2cm. eli kaikki muuten ok :) niin ja toukka masussa poikittain pää ylöspäin.
kahdesta viimeisemmästä raskaudesta on lähtenyt tunto toisen jalan reidestä ja se vaiva tuli nytkin. ei kuulemma mitään vakaavaa vaikka jo sen tiesinkin. kauaa ei voi paikallaan seistä kun tunto lähtee mutta jalka ei lähde alta. niin kauan kun liikun on hyvä.
sain kuulla tänään että eräs tuttu vihdoin synnytti. vauvan mitat 4610g 56cm kyllä siinä on ollut ponnistamista ekakertalaiselle ;)
mie niin pelkään että tästä tulee isompi kun edellisestä : /
sterilisaatio lähete pistettiin myös menemään ja lääkäri sanoin että sairaalassa kysellään moneen kertaan vielä että oletko varma. eivät kuulemma mielellään tee heti synnytyksen jälkeen jos vaikka vauvalle sattuu jotain. en kyllä usko että haluaisin enään odottaa jos jotain vaikka sattuisi. sen voi onneksi vielä perua kun synnyttämään menee mutta tuskin perun.

cadillac ja toukka 27+6
 
Joo mäki olisin varmaan jääny yksin tonne edelliseen ketjuun huhuilemaan :D ehin jo sinne kirjotella mut kopsailen tähän uusiks kuulumisia :)

(.) täällä on alkanu tulla kauheesti supistuksia, eniten töissä tulee ja kotona vähän vähemmän mut tuleepa kuitenkin. Illalla ja yöllä varsinki helpommin tulee jo ihan kivuliaitaki suppareita... Tiistaina neuvola ni pitää siellä sanoo että alkaa vähän haittaa elämää ja voisin ehkä vaikka muutaman päivän lepäillä kotona töihinmenon sijaan...

Mut poika on reipas ja koko ajan riehaantuu vaan enemmän ja enemmän :) kovasti se pyrkii kyljestä läpi, malttais vielä hetken kypsyä masussa <3

Tinttti ja pötkylä <3 31+0 POKSPOKS :)
 
manna ei oo mitään tietoo miten nää tulee ulos. Jos A vauva eli alimpana oleva vauva on raivotarjonnassa, niin sitten voin synnyttää alateitse. Mutta jos A vauva on väärässä asennossa, niin sitten menee automaattisesti sektioon. Myös jos tulee jotain muuta ongelmaa, niiin sitten sektioon. Eli ei mitään tietoa ja se tässä onkin niin tyhmää. :/

Mulla kanssa supistuksia iltaisin ja öisin vaikka oon levossa..
 
täälläkin poksui eilen viikot, nyt jo 30+1, tuntuu hurjalta! lääkärineuvolassa todettiin että vauva on poikittain niinkuin arvelinkin, kun kyljissä tuntunu liikkeet. toivottavasti se sieltä kääntyis pää alaspäin, tuntuu hirmu ahtaalta ja hankalalta tämä maha nyt. ei tosiaan meinaa saada ees sukkia jalkaan, ja marraskuuhun mennessä meillä pitää vissiin lattialle potkia kulkureittejä pikkuroinan keskelle kun en taivu mitään nostelemaan ylös. koira hoitelee kaiken syötäväksi kelpaavan, mutta lasten levittämät lelut lojuu ja lojuu... mies ei paljon ehi siivoileen tai muutenkaan mua autteleen, ja eilen kun se ehti, oli pessy vähän pyykkiä ja tulin siihen tulokseen että pyykkään mieluummin kuitenki ite :D joo, kamala pirttihirmu olen. ei vaan, kun se pesi kestovaipat huuhteluaineella ja omat likaset pölyset vaseliiniset työvaatteensa surutta samassa satsissa missä oli ne vaipat ja lastenvaatteet ym.. oujee.

koko ajan pissattaa, ja sitte ku menee vessaan niin ei tuu ku pikku lirinää, ärsyttävää. öisin on niin levottomat jalat että alkaa vähä haitata unentuloa, pitää koittaa jotain magnesiumia vetää jos auttais. kokeilleen nyt ekaks tuommosta novelle-vettä johon on lisätty magnesiumia... närästäähän se mutta närästää mua kuitenki, pitää kai alkaa pian turvautumaan jonkulaiseen lääkitykseen.

tuntuu että pitäis päästä liikkumaan enemmän, että olo olis notkeampi ja virkumpi, mutta ei tule lasten kans lähettyä. mulla alkaa jo pelkkä kauppakärryjen työntäminen supisteluttaa kovin, saati sitte lastenrattaiden.. itekseen vois koittaa rauhallisesti kävellä mutta en oikein pääse ennenku iltamyöhällä, ja sillon kyllä makaan mieluummin jo sohvalla vetämässä herkkuja :D joo, millähän lihaksilla tämä vauvaparka täältä ponnistellaan ulos, saapa nähä.. näillä näkymin ei kyllä millään jos se kyljellään pötköttää :D

supistukset ei oo ollu kipeitä, mutta niitä tulee kyllä helposti 10-20 päivässä ja kauppareissulla ym. aina äityy. kohdunsuu oli kuitenkin viikko sitte lääkärin mukaan kiinteä ja pitkä ja takana ja kiinni, ettei hätää sen suhteen. tosin, hän sanoi, että tilanne voi muuttua sitten jos vauva kääntyy ja pää alkaa painaa tuonne alas.

synnytys on mullakin ollu jo enemmän mielessä, ja olen kiinnostuneena lueskellu myös artikkeleita ym. luonnonmukaisesta synnytyksestä ja aktiivisen synnytyksen sivuja. ihan luomuna en usko että kykenisin hommaa hoitamaan, enkä haluakaan, mutta lähinnä kiinnostaa, miten vois itse jo etukäteen ja itse tilanteessakin vaikuttaa asioihin helpottavasti ja edistävästi. kyykkyasennossa olis ilmeisesti hyvä venytellä, että lantio olis auki synnytyksen aikaan, synnytysasennoista jakkara kiinnostaisi tai kontallaan ponnistaminen tai muu sellainen missä painovoima pääsee avuksi. kakkosta koitin kontallaan puskea, mutta käskettiin sitten kääntyä selälleen. ehkä nyt voisi mennä toisin. ammeessakin vois kokeilla olla, jos vaan vielä synnärille päästyä olen ylipäätään kykeneväinen kaikelta kivulta liikkumaan ja kokeilemaan. toisaalta haluaisin epiduraalin heti kun menen ovesta sisään, niin ei siinä kyllä ammeeseen sitten enää pääse. onkohan oysissa mahdollista saada akupunktiota tai vyöhyketerapiaa kivunlievitykseksi?

paljon olis ajatuksia ja harvoin tulee kirjoitettua... lueskelen teidän muiden juttuja kyllä harva se ilta :) älkää ny ihan kokonaan sinne facebookiinkaan hävitkö!

terv kurjenpolvi masuineen 30+1
 
kurjenpolvi Jos toi pyykkijuttu tekee susta pirttihirmun niin sitten täältä löytyy toinenkin hirmu. En anna miehen ripustaa pyykkejä, ne on aina jotenkin väärin, esim. rytyssä eikä kuivu. Tai sitten käyn jälkeen tarkistamassa ja suoristamassa miehen laittamat pyykit :D

Pissattaa myös täällä. Vauva painaa selkeesti rakkoon..

Hankinnat on meilläkin vielä kesken. Eihän meidän kolmannelle nyt paljoa tarvitsekaan. Isommille kerrossänky+patjat olisi hyvä että saa pinniksen vauvalle (kakkonen nukkuu ilman laitaa siinä nyt). Manducan ajattelin hankkia. Se on ehkä helpompi saada talvivaatteiden päälle kuin kantoliina.

Nyt supistelut taitaa olla jo melkein kaikkien riesana. Sehän kuuluu asiaan tässä vaiheessa =) Tosin jotkut saavat ekat kipeät vasta synnytyksessä..

Voimia lepokäskyn saaneille!

Biana 27+4
 
Täälläkin mietitään synnytystä jo lähes päivittäin. Lähinnä sitä juuri että miten se alkaa, missä mies on silloin ja millanenkohan lähtö tulee. Joutuuko tilaamaan lanssin vai kykeneekö menemään autolla.

Napa on seisoma-asennossa puoliks ulkona :D En tiiä tuleekokaan tuon enempää ulos.

Muiden öistä ja kivuista lukiessa tulee sellanen olo että missä ne itellä viipyy? Öisin herään ainoostaan pissalle tai muutenvaan valvomaan, välillä on vähän huono-olo mutta sen keskeltä saan helposti unen. Poitsun liikkuminenkaan ei unia haittaa... Viimekin yönä heräilin välillä, kuten nykyisiin tapoihin on kuulunu katkonaiset unet. Aina tuolloin tunsin että poika piti melkosta showta mahassa :D Valvooko se 24/7?? :D

Ihana aamupala menossa, anopin leipomat sämpylät ja capuccino (miten toiki kirjotetaan?) maistuu :)...


Britney 28+1
 
HEi!

Täälläki kaikki peruskamat valmiina ,mutta sänky pitäis saaha vielä koottua, ja jostain jos keksis siihen patjan.. Sitte vaatteita on kauhea kasa kaapissa, ajattelin käyttää pesukoneessa sitten 4 vkon päästä kun alkaa äippäloma.. Miehen remonttitarvikkeet ja maalit on vielä tuolla "vauvanhuoneessa" levällään.. sais nyt maalattua maalinsa loppuun että voin heittää ne kellariin pois silmistä..Jotenki tuntuu vaa siltä että kohta pitää alkaa laittaa tuota huonetta kuntoon ettei mee sitte viime tinkaan..

Täälläki tulee silloin tällöin kivuttomia suppareita, tai no mahaa "kiristää" ja on kova ku pallo mutta ei liiemmin satu,. ihanaa taas on perjantai ja viikonloppuna saa nukkua, jotenki sitä tulee nukuttua enemmän nyt vieläku on mahdollisuus, harmi ku ei voi nukkua varastoon :D

Pissahätä myös täällä tuntuu että liianki usein.. yöllä herättävä vessaan 2 kertaa.. nyt kyllä on vesiki alkanu maistumaan useammin,. tuntuu että kokoajan jano. :)

Karoliina 30+4
 
Hei!

Täällä yks äippä joka haluaa kans liittyä joukkoon huimaan. Elikkä kolmas lapsi tulossa, joka olis poika näillä näkymin. La on 21.11 ja Jorvi synnytyssairaala. Millä nimellä löytää Facesta myös tämän ketjun/ryhmän?
-P-
 
raapale
Laita Pirpana mulle tän 2+ kautta yksärillä linkki sun facebook profiiliin, niin lisään sut ystäväks ja liitän sut tohon meiän ryhmään. Sitä ei löydy meinaan haussa ja pitää olla jonkun ystävä että siihen pääsee. :)
 
Homenta päivää!
nyt on hieman pakko avautua.. ihan kamala yö takana, kipeitä suppareita niin usein että nukkumisesta ei meinannu tulla mitään, ukko kuorsaa ja massusta potkitaan ihan kamalasti!! Eihän tässä kai muuten mitään voisin nukkua päivälläkin, mutta kun huomenna on ton nuorimmaisen synttärit, koko suku on tulossa ja pitäs leipoa ja siivota... :mad:

Onneks lapset siivos huoneensa jo eilen ja ne on ihan siedettävässä kunnossa, ja mieskin lupas autella...

Tää väsymys vaan tuo ne hiton itku kohtaukset, mitä ei meinaa saada loppumaan...

Kerron sitten huomenna minkälainen katastrofi tää oli :D

Pirpana tervetuloa joukkoon!

Hanita + massu 28+2
 

Yhteistyössä