Iiiso moi!
En oo varmaan kuukauteen käynyt täällä, luen kyllä muiden keskusteluja, mistähän lienee johtuu :O No, ehkä siitä että kaikki ovat siellä samperin feisbuukissa (en tod kannata, ettei perusteta vauvapalstaa tänne!!!! MUR
), joten eihän täällä moni pyöri. Täytyy itse aktivoitua!
Jäin syyskuun lopulla paineiden nousun takia saikulle ja äippis alkoi virallisesti 10.10. Täällä ollaan äpolin vakkariasiakkaita. Onni onnettomuudessa että työterveyslääkäri lähetti polille; uusintakäynnillä vauvan koko oli huolestuttavan pieni. Ylilääkäri laittoi sitten heti seuraavana aamuna toiselle ultraukseen ja sydänkäyriäkin ajettiin kolme vuorokaudessa.
Epäilevät pienellä jotakin kasvuhäiriötä. Käyn joka toinen päivä käyrissä ja perjantaina taas ultrataan kokoa. Viimeksi on ultrattu rv 35+2 jollon koko oli n. 2,1kg max. Vartalo on yhä pienempi, pää vastaa viikkoja. Käyrät on olleet hyviä, joten nyt seuraillaan. Saa nähdä, mitä perjantainen lääkäri taas on mieltä ja minkäkokoiseksi meidän rakkaan saa...
Sinänsä ihan ok tämä tilanne, mutta kyllähän sitä välillä uupuu tähän epätietoisuuteen ja olisi helpotus tietää, että n.n päivänä pieni otetaan ulos viimeistään. En jotenkaan viitsi kysellä, saa nähdä mimmonen lääkäri on perjantaina, uskaltaako ottaa puheeksi.... Lisäksi mua
turvottaa aivan jumalattomasti, tänään mitattuna alusta tullut 20kg painoa
esim. voileivän voitelu on aivan mahdotonta aamuisin, niin kipeät ja tunnottomat on kädet. Voi tätä valitusta
Pääasiassa olen kyllä hyvin onnellinen ja positiivisella mielellä, kaikki mitä voidaan nähdä nyt, vaikuttaa siihen että terve poika (melko 100% varmuudella on poju
) on tulossa ja tod näk lähtee hyvin kasvamaan mahan ulkopuolella.
Me ollaan siis nyt käyty... 11? kertaa ultrassa koko raskauden aikana, olen jo aivan sekaisin laskuista. Hoitohenkilökunta tulee tutuksi kyllä
tuleepahan nähtyä synnäriä useasti ennen koitosta (laittavat välillä sinne käyrille). Lääkäri tosin sanoi, ettei mun lantiosta kovin suuri vauva mahdu tulemaan ja pienet helposti kärsii hapenpuutteesta, joten saattaa olla ettei mua synnyttämään edes päästetä. En silti koe olevani huono äiti, vaikka leikkaukseen olisinkin tyytyväinen!
Pyykkikoria vaille on
kaikki vauvan hankinnat valmiina (eli kaikki on jo
) ja paikalleen laitettuna. Vauvan sairaalavaatteet on pakattuna, oma kassi harkinnan asteella... Täytyy elää niin, että mikä tahansa sairaalakäyntikerta saattaa olla se, että jään osastolle oman raskausmyrkytyksen tai vauvan voinnin takia, niin kiva että täällä on kaikki valmiina.
ONNEA vauvan saaneille ketkäs nyt onkaan saanut, tämän mukaan HelenElisa ja Kikatus... keitäs muita on jo jakaantunut? Ihanaa ihanaa :heart:
Se olis huomenna kasvohoito ohjelmassa, muuten taidan levätä. Illalla synttärijuhlille
Mukavaa loppuodotusta kaikille, koitetaanhan aktivoitua nyt kunnolla! Mä veikkailen että vajaa 10 saa tämän kuun aikana pikkuisen kainaloon. En oo ihan varma, toivonko itse olevan yksi heistä...
Aplari ja Taikku 36+1 (huhhuh miten vaihdilla tää raskaus on mennyt, vastahan vaihtui 30. viikko!!)