huomenta mammat :wave:
pitkästä aikaa fb:sta "ehdin" taas tännekin, siis ihan niinku mulla muka ois joku kiire tässä saikulla...
oon vaan mestari haahuilemaan ja lorvimaan ja päivät menee jo nyt sairasta tahtia johonkin. mitenköhän sitten kun on vielä vauva?? esikoinenhan mulla on 3-4pv/vkossa hoidossa, kun ei saa nostella, juosta sen perässä tmv. mutta kyllä me aina silloin tällöin kaksinkin päivä vietetään, saa vaan varata illan sitten täyspötköttelyyn, kun supistaa, sattuu mahaan jne.
painogallup: mulla tullut 8kg ja vkoja tasan 34 tänään. vielä pari kiloa "saa" tulla, mutta mielellään ei enempää. tää on kyllä paha yhdistelmä, kun ei saa liikkua, niin on keksinyt sit uuden harrastuksen: leipomisen... eli paino nousee kyllä! no, liikuntaa ja imetystä sitten, kun vauva on synytynyt, niin eiköhän päästä entisiin lukemiin taas sitten joskus, kiire ei oo. ja niin, mulla ei ole yhtään mitään turvotusta, että tämä on kaikki "ehtaa tavaraa" mitä on lisäkiloja tullut =)
HE kiitos synnytyskertomuksesta ja onnea vielä täälläkin pienestä pojasta :heart: onnittelut myös kaikille muillekin synnyttäneille vielä täällä =) ihmeen paljon on kyllä jo lokakuun alkupuolella syntynyt marraskuisia ja tuntuu että "jonossa" on vaikka kuinka lisää pian poksuvia. kaikki kaksosten odottajatkin taitaa olla vielä yhtenä kappaleena, mut tuskin kauan.
imetysliiveinä mulla on bravadot, jotka on ihan loistavat: napakat, ei-puristavat, venyvät ja superkestävät. mä olen käyttänyt näitä omiani valehtelematta päivittäin yli 2v eikä ole menneet miksikään. aion käydä hakemassa vielä kolmannet jossain vaiheessa.
mäkin olen täällä vihdoin aloittanut vähän valmisteluita vauvan tuloa varten, siis vihdoin!
50cm ja 56cm vaatteet on nyt käyty läpi, pesty, silitetty ja saatu kaappiin, makuupussi, peitto ja uudet lakanat hankittu ja pesty, pari tuttia ja tuttipullo ostettu ja sitten tehty lista mitä tarvitaan vielä. lista on kyllä tosi lyhyt: pinnasängyn reunapehmuste, hoitoalusta (pesukoneen päällä vaipanvaihtopiste), lansinoh-tissirasvaa, talkkia, antiseptistä ainetta (navan puhdistukseen) ja sitten joku perusvoide vielä vauvalle, jos kuiva iho. esikoisen jäljiltä on kaikki muu enkä aio ostaa mitään ylimääräistä. en ole ostanut esim yhtään uutta vaatetta vauvalle ja olen itsekin ihan ihmeissäni, että miten tämä on mahdollista :O normaalisti tykkään ostella, mutta nyt on jotenkin semmoinen ekologisempi ajattelutapa iskenyt, että mahdollisimman vähällä mennään, säästetään luontoa ja käytetään säästyneet rahat vaikka luomuruokaan. raskaus pistänyt pohtimaan ns syntyjä syviä ja oon siis ihan seonnut
ON: vointi on aikas hyvä, vaikka närästää ja supistaa välillä ja ärsyttää, kun ei saa liikkua ja esm puuhailla esikoisen kanssa vapaammin. niin, ja nukkuminen on kyllä hankalaa ja olen aika koomassa aamusta iltyöhön, jolloin jotenkin taas virkistyy <= miksi ihmeessä?? :headwall:
jospa tässä olisi kuulumisia taas vähäksi aikaa =) fb:ssa on vaikeampi kirjoitella näin enempi, kun vaan kommentoi lyhyesti, että silleen kyllä tosi kiva kun täälläkin vielä kirjoitellaan!
t. manna + "elma" 34+0 POKS