<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 Lokakuussa <3 <3

Heipä hei ja onnea Diinulle mini-miehestä! :)

Mein kuulumisia: To olin menossa neuvolaan, kunnes kaaduin kotipihalla krönät(liukas nurtsi ja vähän mutaa alla ni avot!), toinen polvi otti maahan ja toinen masuun. Soitin nlaan ja meninkin sitte suoraa äpkl:ään tarkastukseen. Ei tullu mitään kipuja eikä muita fiilinkejä kuin kauhee säikähdys. Sydänkäyrällä oltiin 10-15 min ja erinomaiset sykkeet ja liikeet. Lääkäri teki ultran ja siinäkin oli kaikki hyvin, paitsi selvisi että kaveri on perätilassa! Jippii! :D Et onneks päästiin ultraan niin selvis tämäkin asia ennen synnytystä! Terkkari nimittäin oli viimeksi sitä mieltä että kaveri on pääalas päin ja laskeutunut, mutta voihan se olla että pyörähtänyt tässä välissä tai tullut erehdys. Ehdotin lekurille sit kontrolliaikaa ja ens viikon alussa sit selvii onko käännöstä tapahtunut vai ei. Ulkokäännöstä ei voi tehdä ku istukka on etuseinässä. Sektio on sitte toinen vaihtoehto, koska en mielellää synnytä perätila vauvaa. Toivotaan siis parasta! :)
Painoarvio oli 2700g eli normipainonen :)

plussattu ja rv 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Onnittelut Diinu uudesta perheenjäsenestä!
Onnittelut kaikille muillekkin vauvansa saaneille.

Sairaalassa tuli käytyä painoarviossa ja nyt ei olisikaan tulossa isoa vauvaa. Syntyessään olisi vain n. 3500...
Tosin meidän ensimmäisenkin lapsen painoarvio oli sama ja syntyessään painoi kuitenkin 4200g. Joten varaudun kuitenkin isompaan..
Raskausdiabeteksestä sen verran, että pitäisi loppuaika tsempata. Paino on noussut n. 10 kiloa ja yhtään ei enää saa tulla
Sovittiin käynnistyspäivä lasketulle päivälle.
Tosin epäilivät, että syntyisi aikaisemmin. Eileinen "ronkkiminen" varmaan avittaa.
Särkylääkettä olen parin päivän aikana ottanut,kipeitä supisteluja on alkanut tulla.

Nyt kun vielä huvittaa ja vointi tälle aamulle ok, niin rupean siivoamaan.
Talokaupatkin tuli tehtyä. Pitäisi käydä sielläkin siivoamassa ja muuttoa ruveta suunnittelemaan =)

Trallaa 38+1
 
Voi mahtava! Täälähän on vauvoja jo tupsahellu maailmaan! Pitkä tauko ku en oo käyny seurailemassa teijän kuulumisia, tipahin ite pois 12-13vkolla kaksoskeskenmenon myötä, laskettuaika olis ollu 1.11.2011.
Onnea kaikille tuoreille äityleille, ja tsemppiä matkaan kaikille joilla tuo ponnistus on vielä edessäpäin! =) Mieltä lämmittää!:heart::kiss:
 
..huh, niin facebookin mukaan 9 marraskuista jo synnyttänyt, että kyllä tää aika uskomatonta ja ihanaa on :) ja sitten tajusin et hetkinen, tiistainahan jo onkin meidän kuu!! jipiiii :)

toivottavasti Chicco sulla on tärpännyt tai tulee pian tärppäämään uudelleen ja voit tulla joskus infoamaan meille vauvantuoksuisia uutisia :heart:
 
Onnea Diinu pojasta!

Tänne ei kummempia alkaa tää maha jos ahdistamaan. kipeä on koko ajan, mut ei varsinaista supistelua. Polilla kun kävin toivoin et ne tutkimukset olis hiukan antaneet vauhtia, mut ei siltä näytä. Tosin jos kohdunkaula lyhenee 0,5cm viikossa niin viis viikkoa olis sit jäljellä vielä :D

sokerit alkaa olla kuosissaan ja vissiin hiukan naftit mulle, kun oksu lentää.

Harkkasupistuksista, joku kysäs päälle jäämisistä. Mulla on ajoittain jääneet pahimmillaan menny sen parituntia et on lauennu tilanne ja mahankiristys loppunut. Ei kivaa ei, mut ei se mitään paikkoja kyll kypsyttänyt edes noi pahimmat.

Täällä on unettomuus tullut kehiin, yöllä vähän väliä saa herätä ilman mitään syytä. Noo josko kohta pääsis mahasta eroon ja nukkumaan :LOL:

Jeps väsymys ja kipu on päälimmäiset fiilikset. Onneksi kuitenkin saanut niiltä jonkun verran hommia tehtyä ja joululahjat alkaa olemaan kasassa, ei tarvi niitä miettiä sit pienen vauvan kanssa.

Unico ja Mötky 38+1
 
Kiitos onnitteluista :)

Meille kuuluu hyvää, kotona ollaan oltu jo reilu viikko ja poika on 11 päivää vanha:heart:
Imetys sujuu pääosin hienosti...välillä on itku-potku-raivari päivä, et aina pitää vähän mesoa, ennenkuin alkaa imemään kunnolla. Muuten poika on tosi kiltti eikä turhista inise =)
Hän on niin hurmuri, että! Kaikki erityisesti ihastuu hänen vaaleisiin hiuksiin..kuulemma harvinaisuus, että on niin paljon vaaleeta tukkaa;)
Tänään poika pääsi kylpyyn ja tällä kertaa hän niin nautti, oli kyllä ihana katsella nautiskelevaa poikaa lillumassa ammeessa =)

Terveydenhoitaja on käynyt pari kertaa meitä kotona katsomassa ja poika oli jo saavuttanut syntymäpainonsa 6.päivänä :) Hienoa! Se oli mukava uutinen niin tietää, että poika saa tarpeeksi maitoa.

Pari kertaa on myös käyty vaunu-lenkillä..eihän hän mitään huomaa kun on omissa maailmoissa nukkumassa.

Tiistaina olis kuulokoe sairaalassa. Tiistaiksi olemme myös varanneet valokuvauksen pikkuiselle... kerran kuukaudessa vuoden ajan kuvattavaksi.
Tiistai on myös se päivä kun minun ja pikkuisen pitäisi jäädä kaksistaan, kun isi menee takas töihin.. niin se aika rientää uskomattoman nopeasti!

Onnea kaikille vauvautuneille!! Heitä onkin jo ihanan monta=)

Jyllanti ja Hippo 11pv
 
Näin se alkaa taas uus viikko ja uudet poksumiset 37 POKS POKS. Viikonloppuna oli jo sellasia tuntemuksia et jotain rupee tapahtuu, mut ei.... oon siivonnu, kokkaillu ja touhunu kaikenlasta, myös saunonu, mut mitään ei tapahdu. Mieheltä ruinasin seksiä, mut ei ole enää kovin kiinnostunu asiasta, maha kun on tiellä ja on niin kömpeöä kuulemma. Näinhän se on, en itsekkään kyllä enää nauti koko hommasta, mut jos se käynnistäs synnytyksen... onhan täs viikkoja vielä, mut 2 edellistä mukulaakin on syntyny ajoissa ni millään ei malttas enää ootella !

Masuasukki on kyllä kova jumppailemaan illalla/yöllä. Kyljet on ihan sairaan kipeet ja välillä tulee nyrkistä tonne alapäähän... mäkin olen kuullut sellasta naksumista välillä ja joku siitä kertokin, että vaavilla saattaa nivelet naksua kun se siellä mahassa jumppailee :) aikasemmissa raskauksissa en kuullut noita naksumisia ollenkaan!

Huomenna olis hyvä päivä synnyttää, tulis päivämääräks 1.11.11 :D tai stten 11.11.11. Saa nähä kuka saa historiallisen syntymäpäivän!

Eipä tässä muuta kun oottelemista vaan ja onnea jo vaavin saaneille <3

T. Pirpana -76 37+0
 
Heips!

Pikaisesti puhelimella päivitän. En sitten aktivoitunut palstalle, iski raskausmyrkytys päällensä ja olen 2 kertaa ollut osastolla verenpaine lääkityksen aloituksen ja itse myrkytyksen takia. Kätilöt tiukkana, että ei saa katsoo tellua, olla koneella tai räplätä puhelinta juurikaan... Kuulemma oireet pahenee!

Otan Albetolia 3 krt/pv ja voi juma miten mun päänahka kutiaa! On nääs kiva sivuvaikutus ;)

Suurin uutinen on se, että me mennään huomenna 01.11.2011 ultran kautta käynnistykseen!!!!

Vähän jännittää, onneksi olen nyt ollut osastolla, joten itse sairaalaa ei tarvise jännittää (pelkäsin sitä, en oo sitten oman syntymän jälkeen ollutkaan). Mutta kyllähän se kipu ja synnytyksen kesto yms jännittää. Ja että miten pieni jaksaa sen, onko hän terve yms. Mutta toisaalta ihanaa, että tämä epävarmuus päättyy!!!

Tulis vaan huomenna, sais pieni hienon syntymäpäivän ;)

Aplari ja Taikku 37+6

PS. Onnea vauvoista kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santara89
Onnea ja tsemppiä Aplarille huomiseen!!!

Poika se päätti tänään valvoa ja katsella maailmaa monta tuntia tänään =) Oliskohan kolmen imetyksen jälkeen jääny hereille ja sai käydä ihmettelemässä leikkimatolla lelujaan, söpöä:heart:

7,5h päästä poika täyttää 2 viikkoa:heart:

Tsemppiä kaikille synnytyksen odottelijoille, kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee ;)

Jyllanti ja Hippo 13vrk
 
Synnytyskertomus

Lapsivedet meni yllättäen kotona maanantaina (17.10) n. klo 15.30 rv.37+4. No olinhan minä edellisenä päivänä ja samaisena päivänä harrastanut 20min zumbaa uudella Wii:llä… Pikkuista häätöä siis harrastin.
Soitin synnärille ja he pyysivät näytille tasan 3h päästä eli klo 18.30. Supistukset alkoivat hyvin pian.. ensin n.6min välein.. ja noin 30min päästä jo 1-3min välein.. Menin kylpyyn reiluksi puoleksi tunniksi lillumaan ja se oli mukavaa.. tässä vaiheessa supistukset oli vielä lieviä..heti ku nousin kylvystä supistukset kipeytyi ja teki tiukkaa syödä..mutta kun lounas oli niin heikko, niin pakotin itseni syömään hieman. Vaatteita en meinannut saada puetuksi kun supistuksia tuli niin tiheään…
Synnärille kun saavuttiin olin jo 4cm auki!! Siitä sitten saliin..ja mä olin jo aivan tuskissani..
Kätilö tarjosi minulle peräruisketta ja sen otin vastaan. Menin myös lämpimään suihkuun, mutta se ei enää auttanut. Lisäksi rupesin palelemaan kovasti…no kuumettahan minulla oli! Minulla oli ollu jo muutaman päivän kurkku kipee ja mies myös valitellut kurkkuaan, joten voi olla että kuume johtui siitä.
Eikun takaisin petiin peiton alle. Tulehdusriskin (kuume) takia minulle annettiin penisiliiniä tiputuksella ja suolavettä. Sain myös 1g panadolia. Supistukset vain jatkuivat voimakkaina ja tiheään. Paljon sain kehuja hengittelystäni ja mies hengitteli minun kanssa ja piteli kädestä kiinni. Mies yritti saada minua puristamaan hänen kättään supistuksen tullen, mutta minulla ei ollut kertakaikkisesti yhtään voimia. Hengittelin vain silmät kiinni ja keskityin siihen.
Parin tunnin jälkeen anelin epiduraalia, jotta sen saisin, he ottivat verikokeita ja piti jäädä odottelemaan niiden vastuksia ja sanoivat et siinä saattaa mennä tunti!! Tunti kuulosti aivan kamalalta… supistukset tuntuivat aivan kamalalta selässä, alavatsassa ja reisissä… kätilö tarjosi aquatippoja ja hän laittoi ne salaman nopeasti..ahh, nyt katosi selkäsäryt!
Noin klo 21.30 olin noin 5cm auki. Ihana epiduraali saapui heti sen jälkeen ja sen laittaminen ei sattunut ollenkaan. Pikkuhiljaa kivut lähtivät ja minä rupesin heräämään henkiin.. Ah mikä autuus!
Joskus klo 23 maissa olin auennut 7cm ja tässä vaiheessa vaihtui kätilö.
Meillä oli kätilö ja kätilöharjoittelija melkein koko ajan huoneessa, mikä oli rauhoittava tekijä..meistä ainakin pidettiin hyvää huolta! Vauvan sykkeet olivat usein 150-170, joten niitä kytättiin koko ajan. Vauvan päähän oli myös laitettu pinni ja sitä laitettiin useaan kertaan uudestaan, kun laitteet ei meinannu toimia kunnolla..heikko signaali.
Puolenyön jälkeen olin jo 9,5cm auki..mut siihen se sit stoppaski. Epiduraali auttoi niin ”hyvin”, et supistukset lieveni ja viimeinen 0,5cm oli sit jo liikaa..odoteltiin ja odoteltiin..mua pyydettiin nousee seisomaan ja mikäs siinä kun ei ollut kipuja, mut vauvan sykkeet kohos samantien, joten eiku maate. Lääkäri tuli ottamaan verinäytettä vauvan päästä..se olikin aikas hankalaa, ku veri ei millään meinannu mennä koeputkeen,,joten vauva sai monta reikää päähänsä. Loppuen lopuksi kätilö ja lääkäri päättivät, että epiduraali pois pelistä ja lääke tippumaan, et supistukset kovenis..Liikaa stressiä vauvalle odottaa, ku ei mitään tapahdu.
Kätilö oli jo aikaisemmin uhkaillut, että hän saattaa lopettaa epiduraalin kertomatta minulle ja niinhän hän tekikin..tosin osasin jo arvata että niin käy.
Vihdoin vauvan pää oli laskeutunut alas ja oli ponnistamisen aika… kätilöt auttoivat koko ajan käsillään vauvan päätä..taisi olla pää hieman huonossa kulmassa aluksi, mut saivat käännettyä sen hyvään kulmaan. Ponnistusvaihe kesti n.30 min ja vauva nostettiin samantien minun rinnalle. Ihana vaalea tukkainen poika syntyi maailmaan tiistaina (18.10) klo 4.53 (rv. 37+5) 3470g, 51cm ja pipo 32cm. Jälkeiset tulivat 17min myöhemmin.
Ponnistusvaiheessa sain happinaamarin supistusten välillä naamalleni. Niin ja sitä penisiliiniä kerettiin tiputtelemaan 3 pussillista synnytyksen aikana. Ja lisä annos panadolia. Ennen ponnistusvaihetta minut katetroitiin ja olihan sitä virtsaa kertynyt sinne rakkoon 400ml.
Olin niin onnekas, etten revennyt yhtään, joten ei tullut tikattavaa. Kätilö kovasti varoitteli, et kirvelee ku menen pissalle, mut eihän tuo sattunu eikä kirvelly yhtään.
Jälkivuoto on ollut paljon vähäisempää kuin osasin odottaa, mutta auttaahan tuo, etten revennyt.
Vauvan napanuorasta he ottivat kokeen ja siitä totesivat, että vauva oli hieman stressaantunut synnytyksen loppuvaiheessa. Joten me saimme jäädä sairaalaan pariksi vuorokaudeksi tarkkailuun minun kuumeen takia ja vauvan stressin takia. Vauvalta tarkkailtiin verensokeria ensimmäisen 12h aikana 3 kertaa, mutta ne olivat aina loistolukemissa.
Lisämaitoa vauva sai parin ensimmäisen vuorokauden aikana, mutta sen jälkeen olemme olleet ihan omilla maidoilla.

Jyllanti ja Hippo 13vrk
 
Pikaisesti ilmoittautuu hän toooodella "yllättyneenä"; kotona ollaan ja viikon päästä uusi ultra, pe käyrät ja verikoe. Voihan jee. Heti kun näki lääkärin, arvasin että tää ei menekään kuten luvattu. Vauva kasvanut ja mun verenpaine pysyy lääkityksellä järkevissä lukemissa, joten eiku jatketaan tätä odottelua ja lepoa.

Ei sinänsä se käynnistys houkuttele, mutta ärsyttää kun turhaan pakkailee ja jännittää ja sitten käy näin.

Aplari ja Taikku 38+0 (ei tuu varmaan ikinä ulos...)
 
Jyllanti, kiva lukea sun synnytyskertomusta. Hieno homma et meni hyvin. Oliko sulla se epiduraali sit sellanen et sinne tiputettiin koko ajan jotain?

Aplari, kurja homma et suunnitelmat muuttuivat. Jaksamista!

Tänne ei kummempaa. kunnon kivut vaivaa ilmeisesti liitos sellaisia ja menee sit hermoon asti saa pelätä kun ei jalka aina kanna. Eli sais syntyä jo :D Tosin tuolla mahassa ollu kunnon bileet käynnissä jo toista tuntia. Supistukset satunnaisia huoh. Toisaalta tuolla istuinluitten kohilla tuntuu jatkuvasti kipuja, ja muistaakseni esikoisesta tuntui just ennen synnytystä siltä, mut sillon oli jo supistellut kunnolla. Noo kai tuo joskus syntyy :D

Unico ja Mötky 38+4
 

Yhteistyössä