<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

reveria mulla oli tytöstä just ihan hermoheikko olo, ja söin suklaata, leivoksia, irtokarkkeja ja jäätelöä mielettömästi, ja alkuraskaudessa oli himona sitruuna. (veden seassa, sellaisenaan, ja puristin leivänkin päälle :D)

Mandi Ihanaa, että vaikka onkin noin vanhanaikainen jeesus-mummo, niin se ei kuitenkaan täysin tuomitse, eikä tartte riidoissa olla :) Hurjaa tuo pyörtyminen :D

Ihanaa kun on noin lämmin, oltiin esikoisen kanssa pihalla melkein koko päivä, grillailtiin sun muuta.

En malta oottaa jo liikkeitä!! Ihanaa reveria et sulla tuntuu jo noin alussa! :heart:

Tänään elokuvailta tiedossa, kunhan esikko nukahtaa :) :popcorn:

Santara + Mönninkäinen 12+0
 
Ihanaa reveria kun tunnet jo liikkeet :heart:
itsellä myös ollut kuvailemiasi tunteita mutta tuskin voin vielä tunteä mitään :( miehelle olen itkenyt että miten tunnistan ne sitten liikkeiksi kun nämä tuntuu juuri siltä kuin kaikki liikkeitä kuvailevat :D ja säännöllisesti näitä tunnen, melkein aamusta iltaan (no hieman liioittelua :D) joitakin päiviä on tuntunut. Viikkojakin vasta ultran mukaan 13+1, menkoista 12+5 eli vielä saan monta viikkoa odottaa :p
Mutta ihanaa ihanaa ihanaa reveria :heart:

MUOKS: lisään vielä että tämä on vaan niin outoa kun en ole edes osannut odottaa mitään ihmeellisiä tuntemuksia vielä kun näin vähän viikkoja, siispä outoa että jotain tuolla "kuplii" tms en osaa selittää. Olen varmaan vaan tulossa hulluksi :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Olipas ihana pääsiäinen ja vielä tänään saa nauttia aurinkoisesta vapaapäivästä! :)

Tiukutus: Sinäkös siitä dopplerista kyselit..? Hintaan vaikuttaa varmasti se, että mallilla täytyy käyttää kuulokkeita. Niillä muillahan pystyy kuuntelemaan kaiuttimen kautta. Että osta hyvällä mielellä vaan kun kerran halvalla saat :)

ON:
Pahoinvointi tulee edelleen ajoittain. Eilen oli tosi huono olo. Se liittyy kyllä selkeästi siihen jos on edes muutaman tunnin ihan syömättä, niin huono olo tulee varmasti. Jännittää vaan että kuinka paljon tässä lihoo kun koko ajan pitää olla jotain mussuttamassa! Hedelmiä pitäis ostaa enemmän, niitä mussuttamalla ei niin liho.

Himoja syötäviä kohtaan ei ole kummemmin ollut. Lihaa tekee mieli, mikä on outoa, kun yleensä en kamalasti liharuokia syö. Nyt tekee mieli kinkkua ja jauhelihaa ja oikein pihvejä!

Jäätiin ensimmäiselle vieraalle "kiinni" raskaudesta ilman että ollaan mitään kerrottu. Kysyin sitten että niinkö selvästi sen mun mahasta jo huomaa, mutta kuulemma ne oli tissit jotka mut kavalsi =D Ne onkin kasvanut jo melkein kaksi kuppikokoa, hui! Masukin on nyt viikon ollut näkyvissä aamusta alkaen, eli ei taida olla enää turvotusta :) Onko muilla masu jo näyttänyt kasvamisen merkkejä? Kauaa en kyllä saa enää piiloteltua edes työpaikalla, taitaa olla aika käydä keskustelu..

Leeniliini ja Papu 12+4.
 
Viimeksi muokattu:
tiukutus Jösses mikä mummo :mad:

Leeniliini Täällä on massu näkynyt nyt viikon verran. Tasainen pikku pyöreys kokoajan massussa. Itsellä myöskin laajemmin tämä kertominen töissä pitäisi lähipäivinä tehdä, sitten voisi jättää kotiin väljemmät vaatteet ja kulkea normivaatteissa eikä haittaisi vaikka massu näkyy. Jahka on esimiehelle kertonut voi alkaa olemaan normivaatteilla ja muut sitten saavat hokata sen koska hokaavat :)

Mulla ei mitään ihmeellisiä himoja ole ollut. Alussa oli suolapähkinä riippuvuus mutta nyt sekin on hävinnyt. Jano on kyllä kasvanut huomattavasti, paljon enemmän pitää juoda päivässä ja lasillinen menee yhdellä kulauksella helposti.

Pahoinvointi on nyt pysynyt poissa kokonaan pari päivää. Silläkin voi olla osuutta asiaan, että on tullut oltua 6 tuntia putkeen raittiissa ilmassa. Toivotaan, että se pysyisikin poissa :)

Tryffe ja pikkuinen 13+0 (uusi viikko :heart:)
 
Leeniliini juu minä kyselin :) Aa, en hoksannutkaan tuota, että tuollainen ero :D eli tosiaan, tuo riittää meille vallan mainiosti :)

Ja masu näkyy täälläkin jo aika selvästi. Aamusta iltaan samanlainen kumpu, joten ei taida mullakaan enää niinkään turvotusta olla (jehei!!) :p

En ymmärrä miten olen näin herkkä nyt :D Äsken katsoin Sydänääniä-ohjelman ja jo alussa kun vain musiikki alkoi soida niin itkin jo hervottomana ja sitten kun kuuli vauvan itkun niin voi apua mikä tulva tuli silmistä :D Taidan jättää nyt vähemmälle tuollaisten ohjelmien katsomisen. Oikeastaan kyllä pitäisi jättää kaikki ohjelmat nyt väliin kun itken ihan vaan säätiedotuksiakin :')
Onkos muilla tunteet kuinka herkällä?

Ja tänään vauva ilmeisesti päätti ilmoittaa, että kunnossa on, kun pitkästä aikaa joutui taas pönttöä halailemaan. Yli viikkoon ei pahoinvointi ole vaivannut ja nyt sitten yks kaks taas :headwall: Olenkin jo äidilleni hehkuttanut miten ihanaa kun sekin nyt loppunut. Ei pitäisi näköjään iloita liian aikaisin :D

Tiukutus&Heluna 12+6 :heart:
 
Aurinkoista 2. pääsiäispäivää! :cool:

Onpas tullut tekstiä. Olettekin vilkastuneet kirjoituksissa =)

Uusiakin on ilmaantunut. Tervetuloa ja onnea plussasta!

Voih kun monet ovat käyneet np-ultrassa! Ja ihania uutisia!! =)

Joku muukin jolla on loppukuusta laskettu aika on ihan samoilla tuntemuksilla kuin minäkin: kaikki muut ovat jo niin pitkällä ja päässeet ultraankin. Mulla on aina ollut alkukuussa la, joten nyt pitää totutella ettei olekaan odotuspinossa ekojen joukossa :)

Tiukutus No huhhuh! Eipä ollut kiva mummo.. Onneksi pääsit tänne purkamaan :D

Mielialoista ja sukupuolesta kyseltiin. Itse olin herkempi esikoisesta eli pojasta. Itkin ihan naurettavista asioista. Toisesta eli tytöstä olin taas hieman kipakka, en sanoisi kiukkuinen mutta herkkä kimpaantumaan..

riveria Voi ihanaa, liikkeitä!! =)

).( Mulla vielä tuonmallinen masu. Paitsi silloin kun turvottaa. Luulin jo pikkuisen kuolleen masuun kun tuntui että oireet loppuivat. Olinkin syönyt hyvin ja säännöllisesti muutaman päivän, niin ällö oloa ei ollut. Nyt se taas eilen ilmaantui kun söin huonommin. Pitää siis syödä oikeesti koko ajan.
Niin odotan milloin np-ultra on! Huomenna mulla on eka neuvola, jos niiden koneella näkyisi jo aika =)
Ei olla vieläkään kerrottu kenellekään. Jotenkin nyt vaan tuntuu siltä että haluaa odottaa ultraan asti (ainakin) että kaikki on hyvin.

No, nyt nauttimaan ihanasta auringosta!

Biana ja Lahja-Armas 9+0 :)
 
Tiukutus: Voihan ne sulla olla jo liikkeitä,jos on paljonkin tuntemuksia.:) itse siitä päättelin siitä,kun liikkeitä tuntui niin paljon.varmaan minuuttien ajan ihan kunnolllisia liikkeitä.Mietin ettei voi olla esim.ilmavaivoja.Istuessa tuntuu selvemmin.Esikoisesta tuntui kun illalla menin makuuasentoon,mutta nyt ei tunnu makuultaan vaan istualleen päivällä ja illalla.Välillä pitää raapia mahaa,kun niin kutittaa nuo liikkeet.:D Mutta ei niitä vielä montaa kertaa päivässä ole,mutta innolla aina oottelen että millon liikkuis.:heart:

Täällä masu näkyy jo.Itse "kärähdin" kans yhdelle tuttavalle,kun kysyi suoraan olenko raskaana.Ja pari tuttua sanonut,ettei voi olla epäselvää jos tiukka paita etten olisi raskaana.Olen muutenkin hoikka ihminen.Edestä ei niinkään huomaa kuin pientä pyöristymistä mutta sivulta enemmän.

Reveria 13+0
 
Huhuh onpas tullut paljon tekstiä ! :)

Tervetuloa uusille! :wave:

Me oltiin koko viikonloppu mun äidin luona toisella paikkakunnalla :) Nähtiin myös tulevaa isoisoäitiä ja -isää. Ihan innoissaan kaikki odottelee marraskuuta saapuvaksi :) :heart: Jotenkin hauskaa, kun kaikki meidän suvun naiset on saanut esikoisen 20-vuotiaana ja nyt sitten minäkin.. Millonkohan musta sitten tulee mummo.. :D No onneksi siihen on vielä aikaa!!
Perjantaina oiskin sitten np-ultra! :)

Tää oli nyt tooosi omanapainen teksti, kun tuntuu ettei aika riitä mihinkään. Mulla on tällä viikolla 2 tenttiäkin ja sit työharjoittelu alkaa viikon päästä, että kiirettä tosiaan pitää :)
Mutta toivottavasti kaikilla oli mukava viikonloppu! ja nauttikaa auringosta <3

Kumikvatti 11+2
 
Aurinkoista pääsiäisen loppupuolta kaikille masua kasvattaville!

Mitään erityisiä himoja ei ole tullut. Maitoa tosin juon huomattavasti aiempaa enemmän, huomasin sen olevan myös maailman paras närästyslääke. Enemmän löytyy sitten niitä hyi, en syö -ruokia. Kovasti harmittaa kun salaattia en pysty syömään vieläkään, se kun oli koko alkuvuoden herkku ja kun painoakin on jo aivan liikaa ilman raskauskilojakin niin pelottaa tämä huono ruokavalio..

Mieli on todellakin herkässä. Olen muutenkin aikamoinen herkkis, mutta ei tällä tavalla ole vielä tarvinnut aiemmin itkeskellä kaikelle mahdolliselle.

Eilen kiipesin ensimmäistä kertaa tälle kevättä moottoripyörän selkään ja ai että teki hyvää! Päivän ainoa kohta kun päällimmäisenä ei ollut mielessä etova olo. Pieni lenkki tosin vaan tehtiin, mutta mieltä se piristi kummasti. Kevät tosiaan oli tullut, niin kuin on ihmisten kuullut sanovan. Itse en ole juuri muuten keväästä tietoinen kun ikkunan läpi katsellen ja työmatkoja ajellen, siinpä se aika sitten kuluukin. Kovasti sitä odotellaan päivien kulumista, että tämä olotila vihdoinkin helpottaisi. Pahoinvoinnin lisäksi myös sitkeä päänsärky nostaa päätään iltaisin, jipii..

T: Manna* ja mytty 13+3
 
Heipä hei!

Himoja on ollut vaikka millaisia, ne vaihtelee päivästä riippuen...kylmät raikkaat tomaatit on IN, ananas, salaatit, oikeastaan kaikki tuoreet, kylmät ja raikkaat jutut. Ja sitten sitruuna-lime mehu on hyvää jäiden kera :p Ja seksi maistuu taas, siihen on välillä ihan himo :LOL: Saattaa johtua siitäkin että pahin väsymys ja huono happi ovat väistyneet, nyt on ollut vain vähän pahaa oloa.

Masu on jo (.) Ei voi enää erehtyä, kyllä se on niin selvästi pömpöttää että luulisi viikkoja olevan enemmänkin. En peittele raskautta mitenkään, tosin töissä ei tule käytettyä tiukkoja toppeja. Äitiysvaatteita käytän jo, farkut ei mene enää jalkaan.

Mies kyselee eikö se jo potki :LOL: Kovasti tykkää silitellä masua ja kaikkea, mutta kun vauva kasvaa niiiiin hitaasti kuulemma :D

11+0
 
Kiva huomata että täällä on pari muutakin loppukuun odottajaa Biana ja Siisami taitavat kumpikin olla tänään 9+0 ja niin on meikäkin.
Täällä on nyt ollu vähän paniikkia ilmassa kun oireet hävisivät... Vielä voi tulla sellasta iltasin että öllöttää varsinkin jos vatsa on tyhjänä, mutta muuten ei enää oikeen mitään.
Masu ei näy todellakaan vielä yhtään. Tilasinkin sitten kotidopplerin ja sitä odottelen kuumeisesti JOS se helpottais tätä epätietoutta joka ajoittain puskee kovana päälle.

Tosin nyt oon ulkoillut todella paljon, tänäänkin ollut melkeen koko päivän ulkona että sekin voi tota pahoinvointia helpottaa. Ja olipa se mitä hyvänsä niin en pahemmin voi muuta kun jaksaa uskoo vielä ja toivoo parasta :) Ja nauttia keväästä näillä rahkeilla.
 
Tervetuloa uudet! :flower: Päivittelin teidät listalle ja päivittelin muidenkin tietoja.

Mistäs täällä oltiinkaan puhuttu... Me oltiin pääsiäisloman vietossa niin en juuri koneella vieraillut sinä aikana. :)

Mulla ei vielä maha isommin näy, tai siis on kasvanu mutta vois luulla että oon vaan lihonu. Jonkin verran tuota ylimääräistä tuossa vyötäröllä. :ashamed:

Himoja ei erityisemmin oo. Välillä maistuu makea, välillä suolainen.

Tiukutus: Huh, mikä muori tullu sulle avautumaan! Kamala! :eek:

Mulla todellakin on tunteet herkillä! Muutenkin oon herkkä ihminen ja itken melko herkästi, mutta nyt kyllä kaks kertaa herkemmin.

Ihanaa kun reveria oli tuntenut jo liikkeet! Wau! :heart:

Mitähän muuta mulla piti kommentoida... Hmm. :|

Mulla on kyllä raskausoireet hävinny lähes kokonaan. Tai tisseistä sen edelleen hoksaa, että raskaana ollaan, mutta eipä juuri muuta oiretta ole. Ai niin ja mulla on ollu nyt koko alkuraskauden huono iho!

ON: Tällä viikolla, torstaina, olis sitten sokerirasitus. Ärsyttää, mutta samapa tuo nyt on heti alkuun käydä. 2,5 viikkoa seuraavaan ultraan ja siihen keskiraskauden veritestiin.

Diinu & Pipana 13+1
 
Heippa kaikille! Ja onnea uusille odottajille! Niin paljon tullut uusia odottajia ettei oikein pysy perässä :D
Miulla on ollu nyt pien tauko etten ole jaksanut kuulumisia kirjoitella. Mutta siis, ensimmäinen neuvola käynti takana. Mies oli mukana ja mein terkkaritäti on älyttömän mukava! :)
Laskettuaika on 20.11. sen voi laittaa tuonne,kiitos! :)
Harjoittelupaikassa piti kertoa ohjaajalle raskaudesta kun mie vaan söin kokoajan, se rupes jo ihmettelee et onks miulla diabetes! :LOL: Viime viikolla kun raskausviikkoja oli vasta 9+2 niin miun ohjaaja (terkkari siis) kuunteli sydänäänet, niitä kyllä etsittiin se 5 minuuttia. Sain ne puhelimeen nauhoitettua ja mies sai kuunnella ne sitten kotona =)
Meillä on miehen kanssa ihan poikaolo. Jotenkin molemmat ollaan melkeinpä varmoja siitä. Tyttökin on tervetullut, mutta näin vahva tunne vain on. Ja mies sanoi yks päivä miulle jopa saman nimen mitä olin itsekin ajatellut pojalle, joten nimikin jo tiedetään pojalle. =)
Mie oon niin kiitollinen siitä miten hyvin tää raskaus on mennyt! Pahoinvointia ei ole juuri ollenkaan! Se johtuu säännöllisestä syömisestä, syön siis 2 tunnin välein kokoajan. Ainoastaan yhden kerran aamulla oon herännyt siihen että on pakko saada puuroa nopeesti massuun.
Rinnat on kasvaneet varmaan yhdellä kuppikoolla, kohta liivikauppaan tieni vie:whistle: Ja kasvot kukkii kovasti, toivottavasti alkaa jossain vaiheessa nopeesti se hehkumis-vaihe..nyt kesän kunniaks kukintaa vissiin ;)
Väsymys on tänään kova! Kävin salilla ja kävelin kotiin, en ole hievahtanutkaan tuolista..siivoomisesta ei meinaa tulla mitään!
Kysymys:
Kuinka paljon täällä olevat odottajat liikkuvat, millaista liikuntaa ja kuinka monta kertaa viikossa?
Itse käyn kuntosailla 5 kertaa viikossa ja yhden kerran spinningissä. Toivotaan että itse kukin pystyy liikkumaan mahdollisimman pitkään! =)
Väsymyksestä huolimatta, olen saanut itseni salille!

plussattu ja ihmelahja 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihanan aurinkoinen pääsiäinen on vietetty ja paluu arkeen alkaa olla edessä päin.

Tuossa aikaisemmin jo valittelin oireiden häviämistä, tai lähinnä pahoinvoinnin, mutta kyllä taas eilen illalla ja tänään on joutunut pönttöä halailemaan ja yökkimään :/

Himoja: Edellisissä raskauksissa himona oli kylmät appelsiinit, mutta nyt ei mitään yhtä tiettyä ruoka ainetta ole, jota himoitsisin kamalasti. Lähinnä kaikki kylmä, esim. jäätelö, viilit, rahka, mehut menee hyvin alas. Leipä oli pitkän aikaa poissa kuvioista, mutta nyt olen sitäkin pystynyt syömään. Normaalisti syön karkkia ja suklaata kerran pari viikossa, mutta nyt ei ole niin paljoa tehnyt mieli. Jano on kyllä huomattavasti useammin mitä ennen. Ja varmaan senkin vuoksi ravaan yöllä jatkuvasti vessassa :D

Liikunnasta: On mennyt usea viikko, ettei ole pystynyt kovin paljoa liikkumaan, just väsymyksen ja pahoinvoinnin takia, mutta minulla on Ladylinen kortti, eli siellä käyn kun ehdin ja jaksan. Päivittäin tulee ulkoiltua/liikuttua lasten kanssa. Moni teistä on uskaltautunut pyöräilemään! Minä itse jätän pyöräilyt väliin raskauaikana, paitsi spinningin salilla. Tai lähinnä mies on niin "suojelevainen" että on aina raskausaikoina sanonut, etten saa pyöräillä, ettei satu mitään minulle eikä vauvalle, jos vaikka kaatuisi. Eli mitään hurjia lajeja, kuten esim. rullaluistelu tai laskettelu ei kyllä tulisi mielenkään kun on raskaana.

Tänään poksahtikin jo 12+0 JEE! Kai sitä voi vähän tuulettaa kun on jo tänne selvitty! Nyt kun vielä nt-ultrassa olisi kaikki hyvin niin sitten saisi sukulaiset ja ystävätkin kuulla tästä meidän pikkuisesta.
 
Liikun vähän miten sattuu :D joka pvä vähintään 1½ tunnin lenkki, josta osa myös juoksua, koirien kanssa. Jos väsymys ei kovin vaivaa niin aamuin illoin yli tunti lenkkeilyä. Päivän mittaan tulee muutenkin koirien kanssa käytyä useaan kertaan lyhyitä lenkkejä 20-30min kestoltaan.
Toisen koiran kanssa viime kesänä harrastettiin ihan aktiivisesti agilityä, tokoa ja jäljestystä. Agility korkataan auki taas lähiaikoina, sitten saakin juosta taas rankkoja treenejä :D Yhteistreenit muiden koirakoiden kanssa voi kestää monta tuntiakin. Jälkeä ollaan tässä pari kertaa plussan jälkeen könytty ja toko aloitetaan myös kohta taas.
Koirien kanssa liikkuessa menee siis päivät ja kesää kohti treenit lisääntyy kokoajan, kunhan vaan maha ei tule tielle :p Kesällä agilityä harrastetaan 3-4 kertaa viikossa, tokoa 2 kertaa viikossa, jälkeä harvemmin ehkä kerran parissa viikossa. Kunhan tässä taas koiran ja mun kunto kasvaa niin päivät on tosiaan aika täynnä eikä oikein aikaa jää vapaa-ajalle muulle harrastamiselle :D

Tiukutus&Heluna 12+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas! :)

Mun täytyy nyt vähän tulla tuulettamaan tänne. Kun noista mielialoista on ollut puhe niin en ymmärrä mikä minuun on mennyt. ÄRSYTTÄÄ niin kaikki,varsinkin kaikki mitä mies sanoo,tekee tai jättää tekemättä. En ole tottunut olemaan tällainen paskapää, mutta kuljen kuin venytetty vieteri ja olo on niin vihamielinen. Huono olo tietysti vaikuttaa asiaan paljon,mutta muutenkin olen niin kireenä. Pojan tekemiset ei onneksi ärsytä ja hänelle jaksankin olla hyvä äiti,mutta kaikki muu. Ja lisäksi haluaisin vaan olla yksin kotona ja tehdä omia juttujani ilman että kukaan muu siinä häiritsee(no,se siitä hyvästä äitiydestä). En jaksaisi tällaista olotilaa! Ihan tekee pahaa,mutta en silti pysty hillitsemään sitä kuplivaa ärtymystä.
En normaalisti ole ikinä tällainen ja tuntuukin siltä että se minä johon olen tottunut on aivan jossain maan alla kun tämä inhottava raskaana oleva gangsteri on muuttanut muhun. Ahdistaa! Koskahan tämä loppuu? Eikä seksikään maistu kun on niin ällö olo koko ajan.
Odotan innolla sitä hehkeää keskiraskautta jolloin olo on hyvä ja mieli iloinen. Nyt vaan vituttaa.

Anteeksi purkaus, on vaan niin inhottava olla että tuntuu nihkeältä vain hautoa kiukkuaan oman nupin sisällä. Toivottavasti muilla tämä kevät vaikuttaa niin kuin kuuluukin, eli tuo iloisen mielen ja auringon poskille! :)

Gangsteri ja gangsterinpoikanen 10+1
 
En päässytkään tänään neuvolaan :( Olin jo pakkaillut kaikki valmiiksi että kohta lähdettään, kun neuvolasta soitettiin ettei siellä olekaan henkilökuntaa. No, sain ajan huomiseksi. Minut oli vissiin laitettava johonkin väliin että saan sitten sairaalasta ultra-ajan ajoissa. Vähän kyllä jänskättää että saanko oikeesti nyt oikealle viikolle sen ajan..

Liikkumisesta En liiku kuin lasten kanssa :ashamed:
Vaunuja työntelen siis. En vaan ehdi esim. salille ja illalla en sitten enää jaksakaan (kun silloin on sitten se pieni yhteinen hetki miehen kanssa kun lapset on nukkumassa).

Himoja Ei oikeastaan ole vielä. Lähinnä raikasta tekee mieli, mehuja esim. Fetasalaattiin oli himo mutta se on nyt vähentynyt.

Alice Tsemppiä! :)

Biana ja Lahja-Armas 9+1
 
Biana: / Voi surkeus, mikä tuuri sinulle kävi.

Liikkuminen ennen raskautta tuli harrastettua liikuntaa kuntosalin muodossa pari kertaa viikossa, nyt en ole puolentoista kuukauteen siellä käynnyt. Syynä tämä hirveä väsymys sekä pahoinvoinnit iltaisin. Nyt kun alkaa taas aurinko paistamaan ja jaksaa ajattelin alkaa taas liikkumaan enemmän. Tuona tauko aikana olen kävelyllä käynyt kuitenkin.

Himoja nyt kun Biana sanoi niin itsellä on tuo mehu ollut kanssa uusi tuttavuus. Jano on enemmän kuin ennen, mutta pelkkä vesi ei enään maistu on tullut osittainen himo sitten mehuihin. Ja valitettavasti ne on sokerillisia mehuja. Sokerittomat...yääk!! Tulee paha olo kun ajatteleekin. :x (ennen ei kylläkään)
Salmiakkia kylläkin tekis mieli syödä..mutkun...:headwall:

Tryffe 13+1
 
Mielialoista...oon ollu kärkäs ja äkänen (miehelle) Oon saattanu raivostua jostain ihan vaan raivostumisen iloks ja sitten alkanu itkemään kun miehelläkin on pinna menny ja hän on sanonu jotain väkevää takasin. Marttyyri kun olen :saint: Nollasta sataan siis kiihdyn helpommin kun koskaan ja ärsyyntymiskynnys on pieni.

Tässä yks esimerkki kun lähin ennen pääsiäistä kauppaan:

Lähin kauppaan hakemaan "risottoa ja kanaa ja mämmiä ja kermaa"
ja ENSIMMÄISESTÄ kaupasta tulin ulos jauhelihan ja meksikonpata ainesten kanssa ja kyllä, olin erittäin raivona.
Toiseen kauppaan piti mennä hakemaan mämmiä koska ekassa kaupassa oli pahaa mämmiä. No toisessa kaupassa ei ollu minkäänlaista mämmiä joten marssin äkeenä myyjän eteen ja sanoin ettei teillä sitten mämmiäkään ole.
Ja myyjä johdatti mut pakasteisiin jossa oli pakastemämmiä. Siis olin niin pettyny että pitäskö jotain pakastemämmiä syödä jossa on inhottava kuori päällä. No ostin kuitenkin ja marssin taas raivona autoon jossa jo arvattiinkin ettei ostokset menny putkeen.
En siis saanu mitään mitä halusin oikeestaan... Mutta tarkemmin kun ajattelee niin sain sentään ostetuks hyvää ruokaa ja mämmiä (josta vois kaapia kuoren pois) :D

Apua, ihan uskomattomia raivokohtauksia...:whistle:

Mieliteoista...saatto tullakin tossa ylempänä, että saatan saaha päähäni että nyt haluan risottoa ja kanaa. Mutta mieliteot on yleensä suolasia, ei oikeestaan makeita yhtään. Kerran hain pussillisen juustonaksuja. No nyt niihin on kammo, koska ne alko jotenkin etomaan :popcorn: kun niitä piti vetää melkeen se pussillinen kerralla.....


Onko muita alkanu röyhtäyttää enemmän kun ennen??
 
En ehtinyt kun silmäilemään pinon uusimmat viestit mutta:

ONNEA uusille odottajille ja toivotaan tällekin päivälle ja kuluvalle viikolle hyviä ultra kuulumisia !

Onko muilla toispuoleisia alavatsakipuja tms ??

Samaha rv 13+0 (jei !!!! ja tyttöolettamus)
 
Mimskuliini Eikäh... :'( Paljon, paljon voimia :hug:

Britney Mulla oli varsinkin alkuraskaudesta hirveesti röyhtäyskohtauksia. Nyt ovat hellittäneet oleellisesti pari viikkoa sitten. Alussa mitä tahansa söi tuli pikku röyhtäyksiä kokoajan. Ja myös vaikkei ollut vähään aikaan syönytkään mitään.
 
aurinkoista päivää mammat :cool:

iiiihana pääsiäisvapaa takana ois sitten takana ja töihin ollaan palattu väsyneenä ja huonovointisena. aloinkin jo olla vähän huolissaan, sillä pääsiäisenä maalla auringossa ja raittiissa ulkoilmassa, hyvin syöneenä ja levänneenä ei juuri ollut pahaa oloa. ei myös niin väsyttänyt, kun sai ottaa päikkäreitä milloin huvitti ja nukkua aamulla pitkään. nyt sitten taas herätys 6.30 ja töihin toimistolle, ja olo yöks.

liikkumisesta täällä ihan minimissä, lähinnä sellaista hyötyliikuntaa. harmittaa vietävästi, kun olen ikäni liikkunut 4-6 krt/vko ja tiedän että etenkin näin (alku)raskausaikana olisi syytä pitää itsensä kunnossa, jotta jaksaa sitten loppuraskauden kilot kantaa ja synnyttää. mutta mä en yksinkertaisesti voi liikkua, kun noita vuotoja on kuitenkin aina väliin ja täten rankka (=mulle normaali?) liikunta kielletty. eli tyydyn lähinnä rauhallisiin kävelyihin toistaiseksi. jos tässä kuitenkin nt-ultraan päästään ja siellä saa liikuntaluvan, niin aloittelen varmaan taas työmatkapyöräilyä (25km päivittäin) ja kuntosaliharjoittelua. viime raskaudessa kävin salilla, uimassa ja lenkillä ihan loppuun asti, tietysti loppuvaiheessa treeniohjelma oli kevennetty.

himoja mulla on raikkaisiin, kirpeisiin hedelmiin (kirpeät omput, verigreipit), tomaatteihin ja jauheliha-pohjaisiin "lastenruokiin", tyyliin jauheliha-perunasoselaatikko :) kaikki hedelmät ja tomaatit pitää olla jääkaapissa viilennettyjä, muuten nekin tökkii. mitään muuta ei oikein voi kuvitella syövänsä, mutta kyllä väliin esim töissä olosuhteiden pakosta on tullut syötyä muutakin, esim. kanaa. janiin, ruisleipää ja fazerin karjalanpiirakoita menee myös. ihan samat himot kuin viimeksikin ja vaikka nuo on "selkeitä" poikaruokia kaikkien uskomusten mukaan, niin tyttöhän sieltä pamahti =) tässä raskaudessa en osaa ajatella yhtään olisiko tyttö vai poika, mutta ehkä enempi pojalta tuntuu. suuria eroja ei kyllä minkään osalta ole viime raskauteen verrattuna, ehkä vaan hieman tasaisempi olo (kaikesta vuotopaniikista huolimatta).

mulla olis VIHDOIN tällä viikolla perjantaina se ensimmäinen neuvola... kyllä sitä on odotettukin! ja toivottavasti todellakin ehdin saada sieltä vielä sitten ajoissa sen lähetteen kättärille nt-ultraan, muuten minä nostan metelin. onkin niin hassua lukea, kun osa tuntee jo liikkeitä ja itse tässä vasta odottelee tuota ekaa neuvolaa ja aikaa nt-ultraan... tässä vaiheessa erot tuntuu tosi isoilta!

onnittelut muuten reverialle liikkeista :) olet kyllä todella onnekas, kun näin aikaisin tunnet liikkeet! mä en viimeksi tuntenut kuin vasta 20+0 (muistan hyvin päivän, koska samana päivänä oli rakenneultra). mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja lisäksi oli istukka etuseinämässä, niin ne kuulemma hyvin aluksi vaimensi liikkeitä. saa nähdä miten tällä kertaa menee, toivottavasti vähän aiemmin kuitenkin...

muuta ei muista nyt kommentoida, oli niin paljon juttua tullut tuossa pääsiäisen aikana, että menee nimet ja jutut sekaisin... mutta UUSILLE TERVETULOA kuitenkin tähän loppuun!!

aurinkoista viikon jatkoa ja parempia vointeja!

MUOKS! Voi mimskuliini :'( Osanotot, kamala suru-uutinen jälleen tähän pinoon. Voimia ja halaus :hug:

t. manna8 + ernesto 9+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips ja uusille tervetuloa!!

Pikaisesti käyn kertomassa ultra-kuulumiset- siellä se sintti sätkytteli ja hyvin näytti kaikki olevan muutenkin. :heart: Niskaturvotusta ei hoitaja meinannut saada mitattua, kun vauva oli kokoajan jossain ihme asennossa:D Muutenkin kuva oli hieman epäselvä, sanoi et voi johtua istukan sijainnista, joka on etuseinämässä.
Vastasi viikkoja 12+3 eli kolme päivää vain yli, niin laskettu aika pysyi 8.11. Kovasti haluisin jo tietää kumpi tulee :) Neuvola-ajankin varasin ja seuraava on vasta 26.5.

Liikkeistä:Musta on kanssa välillä tuntunut, että ihan kun jotain tuntuis jo?? Mutta en sitten tiedä ovatko jotain muita kuplia vaan mahassa...:p

Verikokeestakin selvisin pyörtymättä, kun oli niin mukava hoitaja :)

Väsymyksestä: Mulla kanssa tuo väsymys vaivaa edelleen ja tuntuu että ei lähde edes nukkumalla tai lepäämäällä.
Liikunnasta: Mun liikunnat on oksentamisen keskellä jäänyt sohvan ja vessan väliin :D Taaperon perässä juokseminen käy kanssa ihan liikunnasta...:p

Mulla alkaa myös housut jo puristaa. pitäs löytää jotkut hyvät äitiysfarkut, mitkä ei roiku päällä... :)

Nyt töitä jatkamaan!

Papu82 ja sintti 12+0
 

Yhteistyössä