aurinkoista päivää mammat
iiiihana pääsiäisvapaa takana ois sitten takana ja töihin ollaan palattu väsyneenä ja huonovointisena. aloinkin jo olla vähän huolissaan, sillä pääsiäisenä maalla auringossa ja raittiissa ulkoilmassa, hyvin syöneenä ja levänneenä ei juuri ollut pahaa oloa. ei myös niin väsyttänyt, kun sai ottaa päikkäreitä milloin huvitti ja nukkua aamulla pitkään. nyt sitten taas herätys 6.30 ja töihin toimistolle, ja olo yöks.
liikkumisesta täällä ihan minimissä, lähinnä sellaista hyötyliikuntaa. harmittaa vietävästi, kun olen ikäni liikkunut 4-6 krt/vko ja tiedän että etenkin näin (alku)raskausaikana olisi syytä pitää itsensä kunnossa, jotta jaksaa sitten loppuraskauden kilot kantaa ja synnyttää. mutta mä en yksinkertaisesti voi liikkua, kun noita vuotoja on kuitenkin aina väliin ja täten rankka (=mulle normaali?) liikunta kielletty. eli tyydyn lähinnä rauhallisiin kävelyihin toistaiseksi. jos tässä kuitenkin nt-ultraan päästään ja siellä saa liikuntaluvan, niin aloittelen varmaan taas työmatkapyöräilyä (25km päivittäin) ja kuntosaliharjoittelua. viime raskaudessa kävin salilla, uimassa ja lenkillä ihan loppuun asti, tietysti loppuvaiheessa treeniohjelma oli kevennetty.
himoja mulla on raikkaisiin, kirpeisiin hedelmiin (kirpeät omput, verigreipit), tomaatteihin ja jauheliha-pohjaisiin "lastenruokiin", tyyliin jauheliha-perunasoselaatikko
kaikki hedelmät ja tomaatit pitää olla jääkaapissa viilennettyjä, muuten nekin tökkii. mitään muuta ei oikein voi kuvitella syövänsä, mutta kyllä väliin esim töissä olosuhteiden pakosta on tullut syötyä muutakin, esim. kanaa. janiin, ruisleipää ja fazerin karjalanpiirakoita menee myös. ihan samat himot kuin viimeksikin ja vaikka nuo on "selkeitä" poikaruokia kaikkien uskomusten mukaan, niin tyttöhän sieltä pamahti =) tässä raskaudessa en osaa ajatella yhtään olisiko tyttö vai poika, mutta ehkä enempi pojalta tuntuu. suuria eroja ei kyllä minkään osalta ole viime raskauteen verrattuna, ehkä vaan hieman tasaisempi olo (kaikesta vuotopaniikista huolimatta).
mulla olis VIHDOIN tällä viikolla perjantaina se ensimmäinen neuvola... kyllä sitä on odotettukin! ja toivottavasti todellakin ehdin saada sieltä vielä sitten ajoissa sen lähetteen kättärille nt-ultraan, muuten minä nostan metelin. onkin niin hassua lukea, kun osa tuntee jo liikkeitä ja itse tässä vasta odottelee tuota ekaa neuvolaa ja aikaa nt-ultraan... tässä vaiheessa erot tuntuu tosi isoilta!
onnittelut muuten
reverialle liikkeista
olet kyllä todella onnekas, kun näin aikaisin tunnet liikkeet! mä en viimeksi tuntenut kuin vasta 20+0 (muistan hyvin päivän, koska samana päivänä oli rakenneultra). mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja lisäksi oli istukka etuseinämässä, niin ne kuulemma hyvin aluksi vaimensi liikkeitä. saa nähdä miten tällä kertaa menee, toivottavasti vähän aiemmin kuitenkin...
muuta ei muista nyt kommentoida, oli niin paljon juttua tullut tuossa pääsiäisen aikana, että menee nimet ja jutut sekaisin... mutta UUSILLE TERVETULOA kuitenkin tähän loppuun!!
aurinkoista viikon jatkoa ja parempia vointeja!
MUOKS! Voi
mimskuliini :'( Osanotot, kamala suru-uutinen jälleen tähän pinoon. Voimia ja halaus :hug:
t. manna8 + ernesto 9+6 :heart: