<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Just meinasin tulla tänne hehkuttamaan ultrakuulumisia, kun huomasin Mimskuliinin huonot uutiset. Nyt tuntuu vähän pahalta tämä oma onni. Jaksamiset kaikille huonon onnen kokeneille.:hug:

Np-ultrassa siis eilen käytiin ja siellä pienokainen vilkutteli ja touhusi. Pituutta 5,5cm. Ja niskaturvotus 1,2mm. Näyttää kuulemma siltä kun tässä vaiheessa raskautta pitäisikin näyttää. :saint:

Kuukautisista laskien laskettu aika olisi 10.11. Just kuitenkin huomasin, että äitiyskortissa lukee että se on 11.11. Ja ultran mukaan 8.11. Ultraaja kuitenkin sanoi, että mennään neuvolakortin mukaan, eli minulle päivitys: laskettu aika 11.11.

Himoista minun tekee myös mieli koko ajan mehua. Ja nimenomaan semmosta sokeriliisteriä. Kummallista, koska mä en IKINÄ juo mehuja tai limuja.

Samaha anteeksi, että olen tämmöinen tirkistellijäluonne, mutta siis lähtikö miehes vai täh?

Nyt jatkan töitä.

Alice ja Väinö 11+5 (mennään nyt sitten sen uuden lasketun ajan mukaan)
 
Verikokeessa käyty. Siinä tosiaan otettiin ainakin HIV testi ja muita sp-hommia en muista, mutta ainakin joku tällanen kromosomipoikkeavuus-juttu sitten samalla. Sen vastaus sitten tukis tätä np-ultrassa nähtävää niskaturvotusta... Vielä pitäs käyä pissaamassa kun neuvolasta ei oltukkaan sanottu että piti olla 4h kuseskelematta ennen kun menee tonne labraan. Joten huomenna reippailen takasin labraan, tänään en jaksa :)
 
Hurjasti on ikäviä uutisia ollut :( Voimia paljon kaikille ja :hug:

Mulla oli tänään nyt vihdoinkin eka neuvola ja viikkoja siis tasan 11. Nyt vaan pitää odottaa minne rakoon ne mut tonne KOKSiin saa sinne np-ultraan saa, ennen vko 13 kummiskin pitäis kutsu tulla, jottei liian myöhäiseksi mene. Sitä odotellessa...

Sukupuolitautitutkimuksista: Kyllä täällä ainakin otetaan nuo verikokeet ekalla neuvolakäynnillä aina ja niissä katsotaan HIV, hepatiitti ja kuppa... Hmm, mutta tippurista en osaa sanoa...;)

Eipä tuossa ekassa neuvolassa mitään uutta tullut, samaa vaakapakkoa ja kammottavaa verenpaineen mittailua... Mulla nimittäin paineet kohoaa samantien kun joku alkaa niitä mitata:D

Mutta oma olo on kyllä ihan outo :| Tuntuu, että ne vähäisetkin oireet on hävinneet ja neuvolassakin asiasta sanoin, mutta kovasti tuo täti yritti rauhoitella ja samaan hengenvetoon totesikin, että hyvä jos on tommonen asenne, niin jos jotain ikävää tapahtuu, niin on jo valmistautunut... :O Juu, mutta silti..... Jospa sitä sit on tässä parin viikon sisään viisaampi taas tämänkin asian suhteen-Jännittää hirveesti se np-ultrakin, jos vaikkei tää pikkunen ole enää elossakaan...:( No enpä mie sitä nyt etukäteen enempää aijo murehtia...

Anteeksi näin omanapainen juttu...

Pikkupirkko ja SiiriAapeli tasan 11
 
samaha mitä ihmettä? kovasti voimia uuteen tilanteeseen. ei voi kyllä ymmärtää tuommoisia miehiä :|

onnea hyvistä ultrakuulumisista ja veriseulan tutkimustuloksista! niin sitä vaan porskutetaan eteenpäin :)

pikkupirkko toivottavasti saat ultra-ajan ajoissa. mä jännään samaa itsekin. mulla ois 1. nla perjantaina ja siitä 1,5 vkon sisään pitäis saada ultra-aika. tiukille menee :|

mikäs toi verikoe on josta kaikki puhuu? saako sinne lähetteen ekalla neuvolakäynnillä vai milloin? mä en kyllä esikoisen ajalta muista tämmöisestä yhtään mitään, mutta eiköhän se silloinkin otettu ole, pää vaan niin laho =) ja ilmeisesti ei oo mitään tauteja tmv ollut, kun en muista että kukaan mitenkään ois sitä verikoetta noteerannut.

onko kaikilla muuten se alkuraskauden neuvolalääkäri? siis se joka on n vkolla 13/14? mulla ei viimeksi ollut ja luulen ettei ole nytkään, kun helsinki säästää. tosin jossain päin helsinkiä sekin ilmeisesti on, mutta ei täällä idässä missä itse asutaan, pöh :( onneksi mulla kuitenkin on aivan ihana neuvolan täti, jonka luona saa käydä aina kun siltä tuntuu, vastoin kaikkia säästösuunnitelmia ja kaupungin ohjeistuksia ;)

ON: täällä alkoi 11. vko ja vauvamme on nyt sikiö, ihanaa :heart: en olisi ikinä uskonut että edes tänne asti päästään, mutta päästiinpä kuitenkin =) tai eihän sitä tiedä mitä asussa oikeasti tapahtuu, mutta ainakin on raskausoireet yhä päällä eikä nuo vuodot ole koskaan yltyneet isoiksi eikä ollut kipujakaan alavatsalla, paitsi sellaista mielestäni normaalia kohdun kasvukipua, kuten oli esikoistakin odottaessa.

ei nyt muista ja ehdi kommentoida enempää, joten ei muuta kuin aurinkoisia päiviä kaikille!

MUOKS! (jälleen muoks, muisti pätkii!!) eli se tärkein asiani: onko teillä kuunneltu sydänääniä neuvolassa n vkolla 10+ ja onko ne kuuluneet? täällä kamala mietintä että uskallanko ja kannattaako edes pyytää kokeilemaan. voisi saada vähän mielenrauhaa tai sitten menettää loputkin... ja erityisesti, onko kellään kuulunut, jolla taaksepäin kallistunut kohtu?

t. manna8 + ernesto 10+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Verikokeesta mulla pisti lähetteen ekalla neuvola käynnillä verikokeeseen. Katsovat siitä juurin HIV:n ja muut mistä joku mainitsikin. Eka neuvola mulla tosiaan oli viikolla 9. Eka ultra oli viikolla 12 ja eka lääkäri on nyt sitten viikolla 14.

Itse olen tykännyt tästä käytännöstä paljon, asutaan siis Helsingin ulkopuolella pienemmässä ns. kehityskunnassa. Mutta pystyn käymään missä vaan HUS:in piiriin kuuluvassa paikassa otattamassa näytteitä. Esim. tämän ensimmäisen verikokeen kävin ottamassa Helsingin puolella, jossa käyn töissä ihan työpaikan vieressä olevalla terveyskeskuksessa. Samoin kuskaan sinne pissanäytteen. Ei tarvitse mennä oman pienen paikkakunnan neuvola-asemaan näytteitä ottamaan. :)

Muoks.Sydänäänien kuuntelu ekassa neuvossa. Kävin tosiaan viikolla 9 ekassa neuvolassa ja silloin neuvolan täti sanoi, että ei ala tässä vaiheessa kuuntelemaan heidän laitteillaan sydänääniä, koska niillä ei niitä saada vielä näin aikaisessa vaiheessa kuulumaan. Jatkossa ne sitten saadaan samoilla laitteilla kuulumaan, kun on viikkoja tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:
pikkupirkko no mulla on kans oireet hävinneet viikolla 9. Mut sit tässä tajusin, että ei toi varmaan mikään ihmekkään voi olla, koska jossain vaiheessahan ne loppuu jokatapauksessa. Kuitenkin suurimmalla osalla varmaan siinä 3kk:n maissa. Minun mielestä tää on näillä viikoilla luonnollinen reaktio, vaikka tottakai se myös osittain mietityttää..koska onhan siinä sellanenkin mahdollisuus että on tapahtunu jotain muuta :/ Mut sitten voi olla niinkin että alkio on kuollut ja oireet silti jatkuvat, joten oireistakaan ei voi päätellä yhtään mitään.
No tilasin itelleni sen kotidopplerin jos saisin jotain kuulumaan.. ja sitten jos mitään ei kuulu niin täytyy yrittää jotenkin kestää sinne np-ultran ja sinnehän meenkin sitten täysin kuset housussa :D

Eikai tässä auta kun toivoo jokapäivä että kaikki on hyvin ja koittaa relata.
 
Samaha Mies siis otti ja lähti?:hug: Pistää niin vihaksi ihan sinun puolesta.

Pikkupirkko Toivottavasti pääset ajoissa ultraan. Edellisessä raskaudessa pääsin ainakin todella nopsaan KOKSiin ultraan.

Sukupuolta tuskin kysytään, kun esikoisenkaan sukupuolta ei selvitetty etukäteen. Silloin oli kyllä koko raskauden ajan vahva poika olo ja poikahan sieltä tuli. Ja nyt taas on kyllä ihan tyttö olo.

Alkuraskauden neuvolalääkäriä Ei täällä ole uudelleen synnyttäjillä ollenkaan, vain ensi synnyttäjillä.

Sydän ääniä
Täällä ei neuvolassa kuunnella vasta kun viikon 12+ jälkeen. Ilmesesti niitä on ihan alussa todella vaikea saada jos ollenkaa kuuluviin.

).( Täällä chilin ja juuston syönti vaan jatkuu. Välipalaksi söin tuossa säilöttyjä chilejä ja juustoa ruisleivän päällä:p Ja että oli hyvää.

Ainiin tervetuloa kaikille uusille:wave:

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Tytti ja Toukkis 9+3
 
Uusi marrasvauvan odottelija liittyisi mukaan porukkaan... LA on neuvolan mukaan 16.11. ja ensimmäinen ultra tulee 5.5. Toinen lapsi olisi tulossa, tyttö on nyt 2 v. ja tämä on ollut kyllä täysin edellisen raskauden vastakohta, toiset sanookin että poika sieltä sitten tulee, mutta katsellaan nyt.. :D Eka neuvola oli jo 4.4. viikolla 7+5 ensimmäisen kohdalla oli viikolla 9+3 ja silloin kuultiin sydänäänet, sanoi kyllä että harvoin kuuluu mutta tärppäs.. :) tällä kertaa ei tietty edes kokeiltu, enpä siis ole vielä uskaltannu hehkuttaa kun ihan läheisimmille vaan... sitten ultran jälkeen pääsee kertomaan muillekin..

KiKi 11+0
 
Nyt olis nt- ultrssa käyty ja molemmat pienet voivat oikein hyvin! :heart:
turvotus oli ok, ja pienet vastasivat 12+2, eli juuri niin kuin aluksi laskin. Lääkärit ovat veivanneet sitä laskettettu edestakaisin ja nyt se on sitten lopullisesti 7.11. :)
Huomenna kerromme lapsille, että tämän äidin raskaus ei ole sairaus niinkuin 5-vuotiaamme tällä hetkellä luulee, vaan tarkoittaa sitä että äitin mahassa on vauvoja ja vielä kaksi! :LOL::heart:
 
Semmoista piti kysellä, että onko kenelläkään muulla tehty tuota np-ultraa vatsan päältä? Minulla siis eilen tehtiin. Esikoista osottaessani ultraus tehtiin sisäkautta ja kätilö vielä sanoi, ettei varmasti näkyisi vatsan päältä. :confused: Eilen kuitenkin hyvin näkyi. Ihmetyttää vaan. No... ehkä se on ultraajasta kiinni.

Alice ja Väinö 11+5
 
Alice81 mulla tehtyyn myös vatsan päältä. Ultraaja sanoi, että kokeillaan ensin näkyisikö se vatsan päältä vai pitääkö tehdä sisäkautta. Jos päästäisiin helpommalla ja kaveri suostuisi näyttäytymään vatsan päältä. Ja hetihän se näkyi kun laite vattan päälle laitettiin.
Eli on varmaan ultraajastakin kii, alkaako kokeilemaan vai ottaako suoraan sisäkautta. :)

Täällä on sitten tänään alkanut pari ihmistä töissä jo kyselemään "saakos onnitella? oon tässä jonkin aikaa jo katsellut, että jotain on tainnut tapahtua" :) Ai että kun joka kerta tulee hyvä mieli kun saa sanoa "kyllä vaan" :heart: Kaksi ihmistä jo sanonut, että naamasta mulla kuulemma on jo jonkin aikaa huomannut, on kasvot pyöristyneet :D Heh, itse huomannut ollenkaan. Oon muutenkin vähän pyöreempi kasvoista vaikka muuten oonkin hoikka, nyt sitten kunnolla pyöreyttä näköjään lisää tullut.
 
Samaha Varmasti rankkaa jäädä raskaana yksin, kyllä munkin tekis mieli ripustaa tuollaiset pelkurimiehet munistaan saunan taakse. Toivottavasti saat kaikki järjestettyä tässä uudessa tilanteessa. Ihan kuin ei muutenkin olis paljon ajateltavaa. Voimia!

Alice81 Mulla viimeksi ultrattiin np-ultrassa mahan päältä ja sisäkautta. Näkyi molemmissa hyvin,mutta pää oli niin että sisäkautta näki paremmin sen turvotuksen jos oikein muistan :) Eli riippuu varmaan vauvan asennosta,äidin koosta ja istukan paikasta että mistä kannattaa ultrata..

Sukupuolesta Täällä selvitetään hippulat vinkuen heti kun päästään ultrahuoneeseen 4.7.2011.

Manna8 Mulla on kuunneltu neuvolassa vasta toisella käynnillä kun viikkoja on ollut joku 16 kasassa(ekat neuvolat oli viikoilla6-8). Sullahan on myös se,että vaikka ei saatais niitä kuulumaan niin pääset kuitenkin ultraan noin viikon päästä,eli et joutuis niin kauaa sitten jännittämään. Toisaalta siinä viikossa ehtii kyllä huolestuttaa itsensä niin perinpohjin että olis kauheaa jos sydänääniä ei kuulisi.

Ja lopuksi vielä kysymys.. eli Kasvaako maha jos on tuulimuna? Olen miettinyt ja yrittänyt selvittää mutten ole viisastunut.

Voikaa hyvin ja tervetuloa uudet! :)

Mandi ja nuppu 10+3

MUOKS..Googlailin ahkerammin ja löysinkin vastauksen kysymykseeni: "Kasvaa. Kehittyy sikiöpussi ja istukka. Tulee lapsivettä ja kohtu kasvaa. Sikiötä ei vaan ole." Anteeksi hilpeät keskustelun aiheeni..
 
Viimeksi muokattu:
Uudet tervetuloa :wave:

Manna8 minulla kuunneltiin viime käynnillä (lääkärineuvola) viikkoja taisi olla 11+6 mutta mitään ei kuulunut. Ultrasi sitten ja siellä sydän onneksi sykki.

Alice81 mahan päältä ultrattiin rv 8 ja np-ultrassakin ja hyvin näkyi :)

ON:
Aivan järkyttävä väsymys :( Kouluhommia tehnyt koko päivän ja jospa sitä ensi kuussa jotkut paperit saisi, jos nyt vaan kerkeää vielä loput tehtävät tehdä joiden kanssa kyllä pää hajoaa kun fiksuna jätin paskamaisimmat tehtävät viimeiseksi =)
Huomenna korkataan koiran kanssa agility tälle kesälle, jee! Siitä aina tietää, että kesä on lähellä :)
Tuntuu että viikot menee aivan ihmeen hitaasti taas. Ja mieli tekisi nukkua ihan 24/7.
Ja iiiik kuka uskalsi mainita graavilohen :p Se on minun heikkous ja tuntuu hankalalta pysytellä siitä erossa nyt...

Tiukutus&Masi 13+1 :heart:
 
Morjens taas kaikille=) Pahoittelut aluksi keskenmenon kohdanneille:hug: Alotan heti ON: nyt on viikkoja sitten 10+5 ja huono-olo on vähän helpti ottanut, mutta kyllä niitä saikkupäiviä töistä viikkon mittaan vielä muutamia tulee ja oksennuspäiviä on ehkä muutamia viikossa, mutta onneksi ollaan jo voiton puolella. Haluan ainakin kovasuskoa, että pahoinvointi loppuu siinä 12 viikon kohdalla ja hyvä olo valtaa kropan:histle: Huomenna olisi np-ultra, joka vähän jänskättää.. Ihana oli lukea muiden ultrakuulumisia!!

Liikunnasta puhuttiin, nyt en oo huonon olon ja väsymyksen vuoksi liikkunut oikeen yhtään. Salilla oon kovasti käyny ennen pahaa oloa, joten kovasti odotan sinne pääsyä ja tietenkin kaikkia kesälajeja: pyöräilyä,rullaluistelua ja lenkkeilyä auringossa..

kiloista joku myös puhui. Pakko syödä tunnin välein jotten oksenna ja liikkuminen on minimissä, joten olisin uskonut, että kiloja olis tullut, mutta juuri kävin puntarilla niin 1,5kg on vähentynyt, joten oksentaminen vie veronsa..:x Kovasti kuitenkin odotan pahan olon loppua, jotta voisin syödä terveellisesti ja liikkua. Siitä tulis niin parempi olo, nyt kun keskityn vaan siihen, että syön mitä sattuu kunhan saan vaan ruuan pidettyä sisällä..Mieliteot on tällä hetkellä kaikki kylmä ja raikkaat eli mehujää, salaatit, tuoremehut, hedelmät ja sitten myös hampurilainen..Kaikesta roskasta yritän nyt päästä eroon raskausaikana, ettei kiloja tulisi turhaa, mutta annan sen itselleni anteeksi tämän pahoinvointi-jakson aikana..Sit taas en pysty syömään mitään kanaruokia tai ruisleipää, en pysty juomaan myöskään mitään kuumaa(tee, kahvi) vaikka ne kuului ennen raskautta ruokavaliooni.. On tämä niin ihmeellistä:p

Joku kyseli mahakivusta, anteeksi en muista kuka, mutta itselläni on erittäin kovaa mahakipua, joskus toispuoleista ja joskus koko alavatsassa. Kuuma auttaa siihen minulla: kuuma suihku tai ostin riisipussin, jonka laitan mikroon. Näin saan myös nukuttua..Mahakipu meinaa yltyy aina illasta. Onko muilla, mikä tepsinyt?

pikkuinen 10+5
 
minäkin olen käsittänyt, että kaikki raskaudet ovat erilaisia. tämänhetkinen raskaus on mulla siitä "omituinen" että välillä oireet häviävät ja iskee pelko, ettei siellä masussa olekaan enää elämää. Kuitenkin Väsymys ja sellanen lievä kuvotus joidenkin hajujen ja ruokien osalta on kyllä jokapäiväistä.

Minullakin on välillä kipuja mahassa, varsinkin ylösnoustessa ja yskiessä. muistaakseni en ole kertaakaan käynyt juoksulenkillä tämän raskauden aikana vaikka sitä ennen kyllä kävin. Voi olla että mahakipu estää juoksun.

Ratsastamassa olen kyllä käynyt 2-3 kertaa viikossa. Välillä tuntuu sellanen paine alavatsassa. Ratsastanut olen lähemmäs 20 vuotta niin sen puoleen se ei ole uusi juttu ja nvolan täti sanoi, että voin kuulemma jatkaa ratsastusta niin kauan kuin pystyn :O muutenkin tuntuu, ettei täällä tosissaan välitetä odottavien äitien hyvinvoinnista kun ultria ei ole ja ne doppleritkin on tämän kylän neuvolassa museokamaa..kiva sitten mennä sydänääniä kuunteluttaa jos ne ei edes kuulu. Asuin ennen kaupungissa ja siellä kyllä oli viimesenpäälle kaikki laitteet ja kävin ultrassa monta kertaa sairaalalla.

Aiotteko ottaa selvää vauvanne sukupuolesta? Minä kyllä aion, vaikka tuntuukin, että se voisi olla poika =)

Rosalinda 11+4
 
Tämä on niin vireä ketju, ettei millään ehdi kaikkien juttuja lukemaan vaikka haluaisin!

Kyllä pitää olla paska mies jos jättää raskaana olevan naisen, Raivostuttavaa!!! jaksuja tosi paljon kaikille niille naisille ja muillekkin joilla mieliala ei aina niin hyvä ole :hug:
Itsellä ainakin ed. raskaudessa tuli tosi paha masennus ja nyt pelottaa että käy samoin, varsinkin kun jouduin lopettamaan mielialalääkityksen...

mietin, että mikä vois auttaa nuihin alavatsakipuihin niin ekana tulis mieleen, että juurikin jokin lämpöpussi tai jos joku voisi hieroa vaikka jalkoja niin vois yrittää rentoutua :D

Liikkuahan pitäis yrittää vaikka kipuja onkin, että paikat pysyisivät vetreinä ja liikkuvina!

ainiin NT ultrassa "vauvalla" pituutta 37,9 mm ja nt 1,2 (kun viikkoja oli 10+5)
:wave:
 
Verikokeista: Minulla on ainakin kaikissa kolmessa raskauksissa otettu alussa verikokeet, jossa on just katottu nuo sukupuolitautijutut ja sitten se veriseula.

Sydänäänet: Sydänäänet kuunneltiin neuvolassa tämän kolmosen kohdalla tasan 10+0 viikolla ja hyvin kuului vaikka on taaksepäin kallistunut kohtu

Nt-ultra: On aina tehty mahan päältä ja hyvin on onnistunut

Tänään viikkoja 12+2 ja kävin nt-ultrassa ha kaikki oli hyvin! Ultraaja sanoi, että näkyi tosi hyvin esim nyrkit ja nenäluu. Kaksi jalkaa kovasti potkutteli ja kädet huitoivat, koko ajan pyöriskeli, saatiin pitkään ultrata, että saatiin kaikki mitat. Niskaturvotus oli 1,4mm ja vauvan pituus 56mm. Ja vastasi hyvin viikkoja. Sitten odottamaan juhannusviikon rakenneultraa, jossa kysytään sukupuoli.
 
Tervetuloa uusille marrasmasuille! =)

Samaha, on kyllä todella ikävää että miehesi otti ja lähti, vaikka olet vieläpä raskaana! Hirmuisesti tsemppiä! :hug:

Np-ultra tehtiin mullekkin mahan päältä ja hyvin näkyi vaikka tossa mahassa ylimääräistä onkin. :D Esikoisen aikaan tehtiin alakautta. Käytäntö ilmeisesti muuttunut.

manna8: Meilläpäin Kainuussa eka lääkärineuvola on jo viikolla 9-10. Itsekin kävin rv 8+.

Meilläpäin raskausajan verikokeista katsotaan sp-taudeista HIV, hepatiitti ja kuppa. Ja sitten otetaan pieni verenkuva, rhesustekijä ja veriryhmä.

ON: Mulla olis aamulla meno labraan sokerirasituksen. Samalla otetaan tuo pieni verenkuva. Viimeksi kun labrassa kävin noita muita kokeita otattamassa niin labrahoitaja vaan sanoi, että pieni verenkuva otetaan kuulema sokerirasituksen yhteydessä tai niin terkkari oli lähetteeseen laittanut. Oliskohan siksi että kun eikös tuosta verenkuvasta katsota se hemoglobiini ja sehän saattaa alkaa laskemaan keskiraskauden tietämillä? Mulla siis piti käydä sokerirasituksessa viikolla 12-16. Huomenna tulee 13+4.

Diinu & Pipana 13+3
 
Rosalinda puhui ratsastamisesta. Itse jätin sen heti pois kun raskaudesta kuulin. Olen itse viittä vaille valmis rats.ohjaaja ja en ota sitä riskiä että tipun ja vauvalle käy jotain, en ikinä antaisi sitä itselleni anteeksi :( Moni ystävä on ratsastanut ihan melkein loppuun asti, eli aika pitkälle pystyy kuitenkin ratsastamaan jos haluaa. Kannattaa silti aina muistaa isot riskit (potkut, tippumiset yms) jotka pystyy kyllä helposti välttämään :) Mutta jos haluaa ottaa riskin niin maha ei tiellä ratsastaessa ole, joillain tulee nivusiin ja kohtuun inhottavaa painetta etenkin ravissa jolloin kannattaa lopettaa ratsastus tai ainakin välttää niitä asioita jotka pahalta tuntuu.

Diinu kerrohan huomenna sitten että mitä tuosta verestä katsottiin :) Itellä myös eessä sokerirasitukset ja pelottaa jo valmiiksi :s en kyllä tiedä vielä yhtään koska ne on. Kumpa olisikin pian niin olisi sitten ohi :D En kyllä edes tiennyt että näinkin aikaisin voidaan jo ottaa.

Tiukutus&Masi 13+1 :heart:
 
En sit pystynyt odottamaan kahtaa vikkoa vaan kävin eilen yksityisellä ultrassa kun siihen hyvä tilaisuus tuli.
Siellähän se oikeessa paikassa köllötteli ja hurjana käsiään ja jalkojaan heilutteli :heart:
Mitoiltaan oli 26mm eli vastasi 9+1 kun neuvolan mukaan eilen olisi ollut 10+4. Lääkäri ei muuttanut vielä la kun katsotaan sit nt-ultrassa paremmin mut kyl se viikolla tulee muuttumaan.

Verikokeista:
kyl täälläkin otetaan nuo sukupuolitaudit ym. Nyt ei enää laittanu niitä ku eihän tästä ole kauan kun viimeks otettu raskaudenalussa ja sama mies pysyny kuvioissa liki 20 vuotta :)

Nt-ultra yritetään tehdä eka mahan päältä ja jos ei onnistu niin sit kai sisäkautta. Nyt ultra tehtiin alakautta. Mulla on tota ylimäärästä aivan liikaa ja ne viikot paljon vähemmän et saas nähdä miten sit käy.

Lääkärille pääsen vain kerran raskauden aikana. Mun historia semmoinen et jos mitään ei ilmene niin ei tosiaan useammin tarvii käydä. Tää käynti tulee n viikolla 26 sit.

Sukupuoli
kyllä selvitettään. Oon kärsimätön enkä malta odottaa synnytykseen asti. Muutenkin minusta ihana ostaa joko tyttömäisiä tai poikamaisia eikä vaan pelkkiä neutraaleja vaatteita. Kumpi vaan on tervetullut. Itse henk.koht. toivon ehkä tyttöä mut olisihan se poikakin vielä ihana =)

Sokerirasitustesti
mulle tehdään ja se on viikolla 22-26 noin. Aina tehty mut koskaan ei siinä mitään ole ollut.



Samahalle pahoitteluni. Tommoset ukot joutas ripustaa piip hirteen :mad:


).( yökkäilyä, väsymystä... Onneksi aika lievää kaikki. Nyt kun vauvan olinpaikka varmistettu niin pitäisi varmaan kertoa siis järkyttää mummoja :)


Tuomenkukka rv 9+2 tai rv 10+5 tai :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
heippis.

Te ootte ahkerasti kirjoitelleet. :) Verikokeista niin eiköhän kaikkialla otetan suomessa noi sukupuolitaudit ja veriryhmä. Ne on kuitenkin tosi tärkeitä tietoja. Vaikka sit onkin sama isä kuvioissa yms. :) Meillä on lääkäri täällä 3x rv15,25 ja 35 milloi tehdään synnytystapa-arviointi. Ja sokerirasitus on siinä 25 viikon tienoilla. Np ulta myös tehdään aina alakautta täällä.

Mä aion sukupuolen kysyä ehdottomasti. Tai siis sukupuolet :D ihanaa kuulla teijän iloisia ultra kuulumisia :) kaksosten odottajat onko teillä kaikilla jo np-ultra takana???Onks tulossa identtisiä vaiko erimunaisia????

anzu ja pallerot 10+1
 
Rosalinda Multa kiellettiin heti alusta asti ehdottomasti ratsastus! :( Mulla on oma hevonen ja vaikeaa on ollut pysyä pois selästä... No mä oonkin tällänen ketä ottaa ehkä liiankin vakavasti kaikki mitä lekurit sanoo :D
 

Yhteistyössä