<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Kävin eilen ostoksilla. Helsingin keskustassa on erillinen H&M Kids-myymälä. En ole koskaan siellä sisällä käynyt ja eilen kun jäin ratikasta pois oli ovi suoraan edessä. Sinne sitten päätin mennä kurkkimaan. Puoli tuntia mulla oli aikaa ennenkuin piti olla toisaalla ja siellähän se aika kului hujauksessa :heart: Kun tuonne juhannusviikkoon saakka päästään saa tietää kumpaa sukupuolta hän edustaa ja pääsee sitten ostelemaan värillisesti "oikean" värisiä vaatteita. :)

Taidan olla herkkänahkasella tuulella taasen, kun on ärsyttänyt parin tutun kommentit. Kysyvät joko tiedän kumpi se on ja halutaanko ylipäätään edes tietää etukäteen. Kun kerron että ei vielä tiedetä, ja kyllä meinataan kysyä on heidän kommenttinsa "niin vaikka eihän se siltikään vielä ole varmaa, että se on se kun se syntyy". Tulee sellainen "turhaa sitä sitten kai on kysellä etukäteen"-fiilis. :kieh:

Työkaveri tuossa kävi äskön pyörähtämässä, kyseli koska olin pitämässä kesälomat ja sanoi, että oli jutellut ylemmän esimiehen kanssa joka oli todennut, että mun sijainen pitäisi laittaa kohta hakuun. Tulee kesälomatkin ennen sitä ja opettaa pitäisi. Tuli vähän sellainen "hui, kauheeta"-fiilis. Hyvä kun massu edes näkyy ja jo tuossa kohta joku killittää mua pöydän toiselta puolelta ja sille pitää alkaa opettamaan vaikka mitä. :O

Aurinkoista päivää kaikille marrasmammoille :flower:
 
Täällä np-ultra tehtiin suorilta alakautta. Varhaisultrassa yksityisellä yrittivät ensin mahan päältä (ilmeisesti paremmat laitteet), mutta taaksepäin kallistuneen kohdun takia sekin tehtiin sitten alakautta. Verikokeisiin laitettiin suoraan np-ultrasta, eli niitä varten ei tarvinut tehdä erillistä reissua.

Meillä on rakenneultra heti juhannuksen jälkeen maanantaina ja sukupuoli kyllä selvitetään :) Olen liian utelias odottelemaan! Ja luulen, ettei pidetä sitä salaisuutena muiltakaan.

Pahoinvointi on tehnyt paluun ja viikon verran on ollut melkoisen hankalaa, varsinkin illalla ja nukkumaanmennessä. Ei tahdo oikein mikään ruoka maittaa, mutta väkisin yritän syödä että olo pysyisi edes jonkin verran parempana.

En ole dopplerillakaan leikkinyt pitkään aikaan, kun oireet on niin vahvat. Kohta voisi kyllä jo kuulua hyvinkin, joten kai sitä voisi taas testailla :)

Leeniliini ja Papu 13+0.
 
Ansu:Mä en ole päässyt vielä lähellekkään NT-ultraa. Täällä tehdään vasta kun viikko 12 on tullut täyteen eli mulla on se vasta 20.5. Siihen on vielä ikuisuus. Niin ja se tehdään vatsan päältä.

Ratsastuksen mäkin jätin tauolle. Mä olen semmoinen tavan tuntiratsastaja. Mun piti kyllä jatkaa pidemmälle mutta kun selvisi, että tulokkaita on kaksi niin luovutin sillä saralla. Sydän kyllä itki verta :(

Meillekkin on tulossa erimunaiset kaksoset eli sen puolesta voi olla rauhallinen. Eri pusseissa on ja kun ovat kerran kahdesta alkiosta lähteneet liikkeelle niin ei kai siinä muita vaihtoehtoja juuri ole.

Lääkärineuvolaa
ei ainakaan mulle ole tarjottu. Seuraava neuvola oli joskus kesäkuun alkupuolella ja se on ihan normikäynti. Verikokeet pitäis käydä erikseen labrassa ottamassa mutta ajattelin jättää tonne 12 viikolle kun joudun siihen sokerirasitukseen. Mulla oli edellisessä raskaudessa RD jonka takia nyt kontrollit alkaa näin aikaisin.

Pientä tuhruttelua esiintyy edelleen ja tänään on vihlonut kohdunsuuta mutta kai se on vaan luotettava, että kaikki on kunnossa. Ton taaperon kanssa kun ei lepäily mitenkään erityisen hyvin onnistu.

Sukupuolet selvitetään meilläkin. Henkilökohtaisesti toivoisin, että tulisi molempia sukupuolia yksi. Kunhan edes yksi tyttö :) Mulla on jo pitkään syyhynnyt sormet noiden tytön vaatteiden kanssa. Mä kuitenkin olen ihan varma, että siellä on kaksi poikaa. Näin untakin siitä jo yhtenä yönä. Sitten meillä onkin varsinainen kolmen kopla täällä.
 
Otetaanpas kiinni teidän kirjoittelut =)

Mimskuliini :( :hug:

Röyhtäilyjä oli viime raskaudessa. Eli raskausoire se taitaa olla. Närästyksestä lievempi muoto.

Kyllä me varmaan kysytään sukupuoli jos sen vaan näkee. Ekasta ei saatu selville ja toinen oli "melko varma". Molemmista mun omat tuntemukset ovat pitäneet paikkansa.

samaha En voi kuin ihmetellä miehesi ratkaisua. Ei tollasta vaan tehdä! :mad: Voimia sinulle :hug:

pikkupirkko Täälläkin jännätään että saanko 2 viikon päähän np-ultra-aikaa KOKSiin. Eilen olin ensimmäisen kerran neuvolassa ja nyt sitten lähti lähete.

Sukupuolitautien testauksesta Juu, tottakai ne testataan (mulla ainakin eilen otettiin verta ekassa neuvolassa). Tryffe kyseli mitä ekassa lääkärineuvolassa testataan ja vastasin eilen siihen ettei multa siellä sp-testejä ole koskaan otettu :)

Ensimmäisen neuvolakäynnin verikokeista testataan veriryhmä + rhesustekijä ja HIV (ja muita sp-tauteja ilmeisesti), ainakin nuo.

Mulla seuraava (eli toinen) neuvola on lääkärineuvola. Aikaa ei vielä varattuna, koska lääkärin aikoja ei vielä voinut varata.. pitää varata parin viikon päästä.

).( Eilen olin siis ensimmäinen neuvola (viikoilla 9+2). Painoa oli tullut 2kg. Juu, turvotusta!!!
Terkka ihmetteli mun verenpaineita. Ne on aina ollet alhaiset, nyt oli 95/69. Hb 135.
En malta odottaa edes tietoa milloin np-ultra on. 11+viikolla kuulemma pitäisi olla.

Ainiin, tervetuloa uudet!

Heipat!

Biana ja Lahja-Armas 9+3
 
Jaksamisia samahalle, ei oo lainkaan hyvä asia jäädä nyt yksin. Toivottavasti sulla on läheisiä ja ystäviä nyt tukena silti.

Ennenkaikkea oon unohtanu kirjottaa että paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!

Sain np-ultra ajan, "vasta" 16.5...kai ton just ja just malttaa odottaa ;)

Huh huh, jotenkin on vaan niin ohut olo eikä uskalla iloita eikä huokasta eikä mitään mut tätä kai tää sitten on, varsinkin kun on niin kärsimätön. Mietityttää vaan kokoajan tuo oireiden häviäminen ja entä jos dopplerilla ei kuule mitään ja entä jos sitä ja entä jos tätä.........................
 
pakkohan tänne on melkein päivittäin ehdittävä kirjoittamaan, jottei tosiaan jää jutuissa ihan jälkeen :)

sukupuoli me varmasti pyydetään ultraavaa kätilöä se katsomaan, jos vaan sinne asti päästään. viimeksi mulla oli aivan täysin tyttöolo, ultrassa kätilö (ja mieskin, itse en pystynyt mitään sanomaan) sanoi näyttävän kaikin puolin tytöltä ja pieni tyttöhän sieltä tuli :heart: nyt on ehkä aavistuksen enempi poikaolo, mutta eniten päässä jyskyttää ajatus, että kunhan nyt vaan saataisiin terve vauva syksyllä syliin, niin siinä olisi meidän onni täydellinen.

kristalli81 kiva kuulla että on sydänäänet kuuluneet jo 10+ vaikka on taaksepäin kallistunut kohtu. joskohan sitä itsekin uskaltaisi huomenna kysyä? tosin voihan se olla ettei neuvolan täti edes suostu yrittämään. sitten en kyllä ala inttää vaan kestän suosiolla nt-ultraan, jonka pitäisi olla tosiaan viimeistään ti 10.5.

nt-ultra ja varhaisultrat on mulla kyllä aina tehty alakautta. ei ole edes yritetty mahan päältä, vaikka siinä ei ole edes sitä ylimääräistä täytettä. en sitten tiedä onko kättärillä niin vanhanaikaiset laitteet ettei muu kannata? kuulin muuten huhuja kuitenkin että sinnekin olisi tullut joku 4D-laite, olisipa käytössä jo heti nt-ultrassa =)

(.) täällä masu paisuu, mutta painoa ei ole tullut lisää. toivon siis että joku tuolla tosiaan raivaa nyt itselleen elintilaa :) äitiyshouisihin siirryin jo viikko sitten (eli 9+), kun sain kaverilta lainasta takaisin äitiysvaatteita, ja ai että helpotti, nyt ei mikään paina alavatsaa. oletteko te muut jo muuten siirtyneet mammavaatteisiin? näin aluksihan ne tuntuvat ainakin minusta aivan ihanilta, mutta loppuaikoina sitten ei malttaisi odottaa että pääsisi taas normivaatteisiin...

joo, huomenna olisi sitten taatusti liikutusitkua tiedossa, nimittäin williamin ja katen tv-häiden muodossa :D mä olen jo kyyneliä vuodattanut pelkkien lehtijuttujen perusteella, tosin herkistyn kyllä aika monelle muullekin asialle, kaikelle vähänkin herttaiselle... ja hääthän on superherttaisia!

onnea vielä ultrakuulumisista ja hyviä vointeja kaikille!

t. manna8 + ernesto 10+1 :heart:
 
tervehdys kaikille :wave:
tällä yksi odottaja tulisi tänne listoille.
eli neljättä odotellaan. laskettu aika on 26.11 ja tyksissä synnytetään.
en kyllä kaikkia sivuja jaksanut lukea kun tekstiä näyttää olevan paljon jo tullut.
pahoinvointi sitä oli kolmisen viikkoa mutta nyt jo melkein poissa onneksi :) lihat on vielä sellaisia mitä en juurikaan pysty paistamaan tai syömään. mutta pakkohan niistäkin on lapsille ruokaa tehtävä. täytyy hommata joku naamari :LOL:
sukupuoli en halua tästäkään sitä tietää ennen synnytystä. on sitten jotain jännitettävää loppuun asti ;)
olin eilen ensimmäisessä ultrassa koska kierron mukaan lasketuksi ajaksi laskettiin ensin 11.11 mutta ultrassa se siirtyi sinne 26.11.
parin viikon päästä uudetaan ultraan ja siitä pari viikkoa niin on jo ensimmäinen lääkäri käynti.
oli ihan kiva nähdä että tuolla vatsassa joku asustelin kun ei vielä mitään tunne. istukkakin on takana joten ei montaa viikkoa enään niin rupeaa jo jotain tuntumaankin :)

cadillac ja toukka 9+5
 
Terve!

Tänään oli keskimmäisen lapseni kouluun tutustuminen. En saanut yöllä nukuttua, mietin kouluryhmien jakoa. Ja nyt tietysti koskee päähän.
Opettaja on ihan ok. Ainakin aikaisemmin ollaan tultu toimeen.=)

Maha On kyllä pullahtanut esille. Ihme, kun kukaan ei ole kysynyt mitään. Ajattelevat varmaan, että onpa lihonut.
Onhan minulla tietysti vähän ylipainoa.

Liikunta Ei tule harrastettua ollenkaan. Pissattaa paljon ja on niin etova olo, ettei kykene lähtemään lenkille.

Paino on noussut n. 1 kg. Vaikka ei kait tässä alkuraskaudessa tarvitsisi/pitäisi nousta yhtään. On minulla kyllä kaikkissa raskauksissa noussut. Ja koko aikana n. 9-15 kg. Maha on kolmessa aikaisemmassa raskaudessa ollut ISO. Aina on kysytty odotanko kaksosia :)

Sukupuoli Ei oteta etukäteen selvää. Ei olla aikaisemminkaan otettu. Olen kyllä aikaisemmin "tiennyt" kumpi on tulossa. Nytkin näin ennen raskautta unen, että poika tulee. Ei sillä sukupuolella ole väliä. Toivomme mahdollisimman tervettä lasta.


Mukavia kuulumisia monella!

Trallaa 11+4 (?)
 
Meidän valtakunnassa kaikki hyvin <3 ihanaaa!

Sukupuolen kysymisestä: me emme haluu tietää etukäteen, sitä o kiva jännätä sit synnytykses et kumpi sielt tulee..

Mulla raskausoireet katos vkolla 8 kokonaan samoin myös edellises raskaudes, joten mulla o ihan tyttöolo :) tähän asti ollu iha samanlaine odotus..

Osanotot kaikille surun kohdanneille! *halaus*
Ja tervetuloa uusille!!

Mulle vois päivittää LA:ksi 13.11

Myy & myhis rv 11+4
 
Tervetuloa, cadillac! :flower:

Tiukutus, siinä sokerirasituksessa katsotaan vaan siis se verensokeripitoisuus. Kolme kertaa otetaan yksi putkilo verta. Mulla katsottiin samalla myös pieni verenkuva, hemoglobiinin takia.

Onnea jälleen hyvistä ultrakuulumisista! :)

ON: Sokerirasitus siis takana ja arvot normaalit. Ei tarvitse (vielä) ruveta sokereita mittaamaan, jesh! :) Rasitukseen joudun kyllä varmaan taas viikolla 22-26 ja saattaa olla että sitten arvot onkin jo eriluokkaa. Niinhän siinä monesti käy, että loppuvaiheessa puhkeaa raskausdiabetes jos on puhjetakseen.

Diinu & Pipana 13+4
 
Moi kaikki!

Niin sitä ollaan 11. raskausviikolla. :) En muista kirjoittelinko viime viikolla, kun tuntu, että mun oireet hävisi kuin tuhkatuuleen, siis se yökötys ja öklöolo. Kävin sitten tiistaina hakemassa satasella helpotusta omaan henkiseen tilaani ja käytiin ultrassa kattomassa, että siellähän hää olla öllötteli ja alkoi kovasti siinä sitten liikkumaankin. :heart: Oli kyllä kallis käynti: noin 7 min sisällä ja gyne ei vaivautunut edes mittoja ottamaan, sanoi vaan vastaavan viikkoja, eikä muutenkaan mitään katellut, kun tiesi että ensi viikolla on np-ultra. Hyvät tuntiliksat kyllä heillä. Aika paljon eroa muuten noissa gyne ja ultra hinnoissa.. Lähikaupungissa omalla gynellä maksoi jotain 65 euroa, mutta tuolla vähän kauempana (en saanut omalle aikaa) maksoi 108 euroa, täysin sama tutkimus, mutta selkeästi vähän sinne päin tehtynä.. Mutta sainpahan mielen rauhan. :)

Täällä on niin paljon kirjoiteltu, etten varmaan kaikkea muista, mutta jotain nyt kuitenkin.

Maha ei kyllä ole kait kasvanut. Ehkä tuo alin löllömakkara on sillai kovettunut, joten siitä se alkaa muotoutua. :)

Painoa
on tullut pari sataa grammaa siitä kun plussasin. Välillä kävi jonkun sataa grammaa alempana (ripulin takia), mutta siis suht samoissa pyörii.

Liikunta on selkeästi vähentynyt.. :rolleyes: Ensin tuli parin viikon tauko yökötyksen ja väsymyksen vuoksi. Sitten ehdin kahdesti käydä jumpassa ja sain flunssan.. Eli kaksi viikkoa sitten olen käynyt jumpassa. Pääsiäisenä kyllä pari rauhallista kävelylenkkiä heitin, mutta en mitenkään hikeen, kun kuitenkin oli vielä flunssainen olo. Ens viikolla alkaa taas urheilu, mä lupaan! :)

Sukupuoli otetaan selville heti kun mahdollisesta, ihan niin kuin ennenkin. Mulla ei oo kyllä mitään oloja suuntaan, jos toiseen. Kaikki varmaan ajattelee, että kahden pojan jälkeen tehdään tyttöä, mutta me ei olla yhtään ajateltu mitään. En osaa tässä vaiheessa mitään muuta toivoa, kun että lapsukainen pysyisi matkassa loppuun saakka. Ehkä ne toiveet tulee myöhemmin tai sit ei, ei tullut edellistenkään odotusaikana.

Huomenna eka neuvola ja viikon päästä np-ultra. Vien huomenna myös virtsanäytteen labraan, kun gyne sanoi, että selkäkivut (ja vähän myös alavatsa) voi johtua virtsatietulehduksesta, niin neuvolan täti laittoi jo eilen lähetteen sinne, mutta unohdin viedä pissipurkin.

Nyt pitää lähteä nukkumaan, että jaksaa huomenna touhuta. Hyvää oloa kaikille!

PP rv 10+1
 
Huoh! Kyllä tämä elämä koettelee.Eilen alkoi supistelemaan ja jatkui 8 tuntia putkeen!! Maha kovettu ja oli painetta alavatsalla.Töissä kerkesin olla yhden päivän ja eilen kolme tuntia.Taas pitkälle sairaslomalle.Olin ihan varma yöllä että se oli nytten tässä.Ihan kauheeta!:( Liikkeitä onneksi kuitenkin tuntunut eilen ja tänään.Sydänäänet kuului eilen.Ne antavat toivoa.Onneksi myös perhetuttuihin kuuluu oyksin johtava gynekologi, jonka käynnille pääsen tiistaina.Hän sanoi että jos elävä sikiö todettu viikolla 12,keskenmeno % on todella pieni.Sanoi että nyt voi olla hankalampi raskaus vaan joka koettelee.Nyt on taas usko koetuksella että kaikki menee hyvin kun niin iloitsin tuosta 12 viikosta.Nyt lepoa lepoa..kirjoittelen taas.Nyt oli omaa napaa.

Reveria 13+4
 
Paljon jaksamisia reveria.
Ollaan molemmat samoilla viikoilla ja päivillä. Ei voi kun ihmetellä, miten voi olla raskaudet niin erinlaisia. Itsellä tuntuu tilanne olevan sun kanssa täysin päinvastainen. Ainoastaan iltaisin ollut pahoinvointia ja väsymys painoi kuukauden.
Yritä huilailla, vaikka mielessä pyöriikin kaikkea. :hug:

Tryffe 13+4
 
Aurinkoista isojen häiden päivää!

Piti tulla kirjoittelemaan ihan siitä ilosta, että tänään poksuu viikot :) Koko vkl juhlia täynnä, mutta vielä luulen saavana masun piiloon. Tai ei vauva vielä muuten paljastaisi itseään, mutta nostaa tuota ylempää makkaraa ylös niin voimakkaasti, että se pömpöttää, vauvamasu on nättinä pienenä kumpuna navan alla, sen näkee kunnolla vain selinmakuulla.

Nyt ulos aurinkoon ja hommaamaan elämäni naisille (äiti ja kummityttö) lahjoja.

T: Manna* ja Mytty 14+0
 
No niin... :heart:

tänään vihdoin näin pikkuiseni!!! pituutta oli 57mm, ja vastasi viikkoja 12+2.
laskettuaika tuli päivällä taakseppäin 11.11.-11 :) nt oli 1,4mm.
no mutta kyllä helpotti! siellä se pieni kieri huimaa kyytiä ja nyt tunsin myös pientä liikettä sitä anturia vasten ku kätilö painoi sitä vattaan päin!

happy happy!

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 12+0
 
Mulle tuli tänään yllättäen sairaalasta lappu, et np-ultrassa + veriseulassa on havaittu jotain ja varattu aika jatkoselvityksiin. No, aika oli just ensi tiistaille jolloin pitäs mennä tytön korvien putkitukseen. Soitin sinne ja sain onneksi ajan jo maanantaille sikiötutkimusyksikköön.

Sikiön niskaturvotus oli siis ultrassa n.2,5mm. Hoitaja sanoi silloin, et alle 3mm pidetään normaalina.
Nyt maanantaina ottavat istukkanäytteen ja siitä selviää, onko sikiöllä downin syndrooma vai ei ja pari jotain muutakin pahaa kehitysvammaa sekä sukusolut eli sukupuoli selviää myös.

Mä olen ihan paniikissa ja kusi sukassa, jos jotakin on vialla. Tuloksiakaan ei kai saa heti, vaan niitä pitää odottaa. Nyt on vaan varauduttava kaikkeen, kun ei tiedä mistä on kyse.:|
 
Papu82 paljon voimia odotteluun, toivotaan nyt kuitenkin parasta. kyllä varmasti tuo kirje säikäytti mutta tuo hoitajan kommentti toki helpottaa vähän, että niskaturvotus oli vielä normaalilukemissa. Toivottavasti kaikki hyvin!!
 
Papu82:lle paljon voimia odotteluun ja toivotaan tosiaan, että olis vaan väärä hälytys.

Hih, pakko tulla kertoon, että mie "kärähdin" tänään eka kertaa työkaverille ;) Nimittäin meillä yks immeinen kysäs suoraan, että "Ootatko sie vauvaa vai ootko vaan hyvin syönyt?" Hmm, ensin vaan jotain selitin, että ju, kaipa mie oon hyvin syönyt, mutta lopulta kyllä todellisen laidankin paljastin, kun alkoi selvittää, että on niin selkee vauvamassu :) Juu, eli mulla tuo pikkumassu on nostanut ton yläpuolella olevan rasvakerrostuman semmoseksi palloksi, että oikeesti näyttää, kun olis paljon pidemmälläkin...

Niin ja kutsu tuli kyl nopsaan tonne KOKSiin, eli keskiviikkona kävin ekas neuvolas ja tänään tuli kutsu np-ultraan 5.5 :) Siis sitä odotellessa...

Pikkupirkko ja SiiriAapeli 11+2
 
Mä kuulkaa hajoon! Ke-to välisenä yönä aloin vuotaa verta ihan menkkojen tapaan. Ihan kirkkaanpunasta verta ja tuli ihan reilusti. Rauhoittui päivän mittaan nn, että verta tuli tosi niukasti pyyhkimällä. Yritin soittaa hädssäni gynen polille, mutta sieltä en saanut hoitajaa kiinni.Siten puhelu neuvolaan ja täti pyys heti käymään, jotta kuunneltais sydänäänet. Meni (omasta mielestä) pitkä aika, ennen kun löytyivät, mutta löytyi kuitenkin (viikkoja 12+6) ja syke 160. Mieli rauhoittui ja ehdin jo huokaista helpotuksesta jälleen kerran, kunnes sitten verta alkoi tulla taas vime yönä ja nyt on taas näin aamulla loppunut.. MITÄ IHMETTÄ TÄÄ OIKEIN ON???

Henkisesti pahoinvoiva Nojanda ja Pieni 13+1 toivottavasti kyydissä
 
Tervetuloa cadillac!

reveria Hui! Voimia! Onkohan sulla helposti supisteleva kohtu.. Toivottavasti et joudu pakkolepoon pitkäksi aikaa :( On varmasti vaikeaa pitää ajatukset iloisina ja pää kylmänä.

Papu82 Voih.. voimia sinullekin! Toivottavasti on väärä hälytys. Ovat näissä asioissa niin tarkkoja vaikkei mitään olisikaan.

pikkupirkko ja Tytti83 Voih mäkin olen odotellut KOKSista aikaa. Mullakin oli ke eka neuvola. Jospa maanantaina olis kirje postilaatikossa!!

Nojanda Voi ei. Millaiset ohjeet sulle annettiin votoon liittyen? Varmasti sinuna menisin sitten ihan päivystykseen jos en kestäisi epätietoista tilannetta :( Voimia!

Tänään jään varmaan kiinni ystäville jotka tulevat kylään. On nyt niin heikko olo (en ole syönyt kunnolla ja säännöllisesti) että varmasti huomaavat. Ja ehkä se on kiva jollekin kertoa niin voi sitten jos ikävästi käy purkaa oloja..

Kivaa vappua ja tarrasukkia!

Biana ja Lahja-Armas 9+5
 
Pikainen tervehdys; Oikein mukavaa vappua kaikille !

Ja tosiaan me täällä pikkasen kanssa eletään nyt uudessa tilanteessa kaksin ja yritetään pitää lippu korkealla. Kiitos kaikille myötatunnosta. Tästä eteenpäin ja tärkeimpään keskittyen :heart:
 
kiitos tryffe ja Biana ! On tosiaan hankala olla positiivinen.Supistuksia tulee kuitenkin säännöllisesti ja on heti aamulla pelko ja illalla kun yrittää unta saada.Toivottavasti ei teille muille tuu samanlaista tilannetta.Mulla oli esikoisesta viikolla 25 eteenpäin harjoitussupistuksia ja paineen tunnetta töissä kun on seisomatyö.Voi olla et on tosiaan supistusherkkä kohtu.Eniten tympäsee kun ei tiedä millon nää supistukset loppuu.Nyt kolmas päivä levossa.

papu82 Toivottavasti kaikki on hyvin ja saat mielenrauhan! Odottelu on varmasti todella piinavaa kun tuloksia ei heti saa käteen.Voimia sinne.

Nojanda Jos sinulla on todettu viikolla 12 elävä sikiö.Keskenmeno % todella pieni.Ja jos sydänäänet kuuluneet niin on elossa.Nuohan on hyviä merkkejä! Voisko vuoto olla jotain harmitonta johon saisit vastauksen ultrassa.Jos vaikka jokin kohta vuotaa harmittomasti. Sinuna menisin päivystykseen jos vielä vuotelee.Sieltä voit saada vastauksen,joka helpottaisi mieltä.

Mukavaa vappua kaikille!

Reveria 13+5
 

Yhteistyössä