<3 <3 Kullankerät 2008 <3 <3 Kesäkuu

Ursu :hug: Niinku Ammu jo sano,niin älä karkaa!Käyt täällä niin usein kun haluat valittamassa,vaikka joka päivä,kyllä me kuunnellaan.Ja se joka ei jaksa kuunnella voi hyppiä sun tekstit yli.Sitä varten me täällä ollaan että saadaan purkaa aiheesta kun aiheesta. :hug: :hug:
 
No täällähän te kaikki jo ootte :saint:

Ja Ursu ei karkaa mihinkään! Anna meidän olla sun henkireikä :hug:

Elppa: Mistä ostit sen lautasen?

G: Kuinka moni muu on ottanut sen tyynyt jo kullankerälle käyttöön? Sofiakin on alkanut nukkumaan pää peiton päällä, joten alkaisi varmaan olemaan ajankohtaista meilläkin. Eli millainen tyyny? Joku ihan tavallinen lastentyyny kaupasta vai?
 
Tiivari- lautasen ostin Prismasta, on sellanen barbababan muotoinen "keskeltä ohkasempi" - 4,95? maksoi; löytyi osastolta missä on tutit, pullot, wipesit jne. Imukuppilautasia saa myös Ikeasta näköjään (setti, missä on muovinen ruokakaukalo, nokkamuki + lautanen).

Meillä on ollut tyyny käytössä jo 3kk. On ihan aikuisten tyyny, tosin erittäin ohut, mutta siinä mielessä hyvä, että peittää ns. koko toisen pään pinniksestä, niin ei niin helposti "tipu tyynyltä" :) Lastentyynyjä kattelin, ja tulin siihen tulokseen, että samahan se varmaan on. Familonilla on ihanan pehmeä lastentyyny verrattuna esim. tohon meidän Prisman omaan lastentyynyyn (saa siis familonia normitavarataloista).
 
Täällä juhlat juhlittu ja paketteja saatiin aika mukavasti :) vaikka ei iha sitä saanukaan mitä toivottiin. Mietin että mitä järkee kysyä toiveita jos ei niitä sitte toteuta. Sit tuliki sellasta krääsää millä poika ei oikeestaan tee mitään tai sitte on jo sen tapanen meillä... no eipä voi mitään...
Täällä hokastiin lauantaina, että miten päästään ite käveleen etiäpäin ja nyt mennään sellasii parin metrin pätkiä kerrallaan :) ja tosiaan sohvallekin kiipeillään ja alas osataan tulla takapuoli eellä.
Tyyny.... on ollu meillä käytössä jo vauvasta asti..iha ohkonen lastentyyny. Ei suostunu vauvana nukkuun muuten jos ei ollu pää hiukka koholla. En tiä miks... Peittoa ei paljookaa käytä mutta sekin sängystä löytyy.

Ilmat on ollu tosi pyllystä nyt taas jokusen päivän....ei oo paljoo ulos houkutellu...
 
Ai te ootte täällä :D Mekin päästään virallisesti sitten perjantaina...Mut mun on PAKKO :xmas: kirjotella tänne jo nyt, kun pe en pääse koneelle. Ollaan siellä laivalla, enkä taida läppäriä ottaa mukaan.

Meillä on ollut tyyny käytössä melkein alusta asti. Venlan piti saada kans päätä vähän koholle nukkuessaa, ei oo vielä kertonu syytä miksi. Meillä on ihan Ikeasta ostettu semmonen vauvantyyny tms. Peittoa Venla ei oo käyttäny sen jälkee, kun alkoi liikkumaan ja potkiin peiton pois. Kyllä me tyttö iltaisin peitellään, mut 5min päästä se on jo lattialla tai sängyn toisessa päässä.

Toivoitteko kullankerällenne lahjat vai toivatko vieraat lahjaksi mitä itse halusivat? Tuli vaan tosta handen kirjotuksesta mieleen. Meillä on nuo tulevat kastelahjat ihan meidän vanhempien pyytämiä, synttärilahjaks en keksi mitään :| Meillä siis mun vanhemmat, sisko, ja kaverit kysyneet, mitä vois Venlalle hankkia. En mä tiedä :eek: Meidän suvussa/porukoissa on muutenkin tapana kysyä pienemmän sankarin vanhemmilta, mitä lapsi tarvitsee/mitä vanhempien mielestä kovasti toivoo. Niin ei sitten tule niitä samoja lahjoja tai ei-toivottuja krääsiä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Toivoitteko kullankerällenne lahjat vai toivatko vieraat lahjaksi mitä itse halusivat?
Meille sai tuoda mitä halusivat, ja hyviä lahjoja oli kaikki. Ei siis mitään turhaa tilpehööriä. Ehkä vieraat on kaikki niin tuttuja, että tietävät makumme (ei meillä muutenkaan ole mitään kräässää nurkissa). Ai niin, isovanhemmat osti kyllä turvaistuimen autoon, joten se oli toiveidemme mukainen :) Toki annetaan aina vinkkiä kysyville, mutta silloinkin aina joitakin edukkaita vaihtoehtoja. Lahjat ei ole meillä se pääasia, vaan läheiset ihmiset lapsen ympärillä.
 
Jatkoa edelliseen. Itsekin mielummin ostan lahjaksi kummilapsille mitä itse haluan, enkä lahjalistan mukaan. Mua itseasiassa ärsyttää yksi tuttu, joka aina joulun tms. lähestyessä laittaa viestiä, että mitä lapselle tarvitaan. En kiusallakaan osta mitään "käskettyä". Mielummin annan lapselle juuri sitä aikaa itsekin, esim viemällä teatteriin tai eläintarhaan.

Mutta siis se olisi eri juttu, jos itse kysyisin, mitä tarvitsee. Silloin toki vinkit ovatkin tervetulleita.
 
Tiivari Joo no en mä kyllä noin röyhkee kehtais olla, että jo pyytämättä ilmoittaisin, mitä lapsille pitäis antaa lahjaksi :| Mä vinkkailen vaan niille, jotka kysyy.

Meillä tuo tapa on tullut lähinnä sen takia, että mun äidin vanhemmat tuppasivat aikoinaan ostamaan kaikille lapsenlapsille jotain ei-tarpeellista "krääsää". Esim. mä sain joka jouluna ja synttärinä jonkinlaisen pyjaman, enkä ikinä käyttänyt semmoisia. Isovanhempani myös tiesivät tämän. Isosiskoni sai aina barbeja, vaikka ei ollut pätkääkään kiinnostunut niistä. Myös tämän isovanhemmat tiesivät. Äitiäni lähinnä harmitti se, että hänen vanhempansa laittoivat rahansa lähinnä turhiin asioihin. Olisivat säästäneet rahan itsellensä ja antaneet meille vaikka vaan halauksen. Tietenkin muistaminen on tärkeintä, oli se missä muodossa tahansa. Mutta jos joku haluaa rahansa laittaa johonkin lahjaan, on se mun mielestä antajallekin kivempi, kun lahja on oikeasti tärkeä ja tarpeellinen. Oli se sitten 2e tai 20e arvoinen.

Apua, enää 3 päivää, niin mun vauveli on virallisesti taapero... :'( :heart: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Apua, enää 3 päivää, niin mun vauveli on virallisesti taapero... :'( :heart: =)
Täällä maagiset 4 päivää :'(

Katselin noita kullankerien 1v neuvolamittoja. Tosi siroja taaperoita kaikilla. Kyllä meillä paino ainakin yli kympin paukkuu pakostakin. Mut neuvola meillä on vasta heinäkuussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Apua, enää 3 päivää, niin mun vauveli on virallisesti taapero... :'( :heart: =)
Täällä maagiset 4 päivää :'(

Katselin noita kullankerien 1v neuvolamittoja. Tosi siroja taaperoita kaikilla. Kyllä meillä paino ainakin yli kympin paukkuu pakostakin. Mut neuvola meillä on vasta heinäkuussa.
Just katselin noiden isompien 1v mittoja ja Milla on tosiaankin siro meidän sarjaan, kun muut on olleet reilusti yli 11kg yksi jopa 12,5kg :whistle: ja M tosiaan kymppikiloinen.

Niin joo kun joku laski niitä askeleita, niin meillä ei enää kontata ollenkaan vaan pelkästään kävellään (ja juostaan :eek: )

 
Nyt kun sitä on äiti, niin ei pysty enää katsomaan noita kaikenmaailman sairaalasarjoja ja draamoja, missä on lapsipotilaita tai avioerohuoltajuustaistoja. Pakko vetää vaan pikakelauksella niiltä osin. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Niin joo kun joku laski niitä askeleita, niin meillä ei enää kontata ollenkaan vaan pelkästään kävellään (ja juostaan :eek: )
Oho! Meillä kuljetaan tukia pitkin pääasiassa, mutta puhdas kävely alkaa valtaamaan sijaa konttaamiselta koko ajan enemmän. Kymmenen askelta menee jo ketterästi. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Nyt kun sitä on äiti, niin ei pysty enää katsomaan noita kaikenmaailman sairaalasarjoja ja draamoja, missä on lapsipotilaita tai avioerohuoltajuustaistoja. Pakko vetää vaan pikakelauksella niiltä osin. :'(
Juu ei onnistu multakaan noiden katsominen. Kamalinta oli, kun esikko joutui TAYSissa lasten syöpäosastolle odottamaan leikkausta tilanpuutteen takia. Itkin jo kun pääsin ovesta sisään. Sen oikein aisti, että siellä on OIKEASTI sairaita lapsia, ja mun pitää olla onnellinen, että meidän pojalta vaan poikkastiin akillesjänne :'( Samassa huoneessa oli n.10-vuotias tyttö, joka odotti johonkin näytteenottoon pääsyä. Oli siinä itkussa pidättelemistä, ja meinasin sanoa tämän äidille, että mä olen todella pahoillani siitä, että teitä koetellaan näin. Onneksi sain suuren suuni pidettyä kinni, enhän edes tiennyt mikä tyttöä "vaivasi".

Mä olen ihan toivoton pidättään itkuani tilanteissa, mihin liittyy lapset. Oli se sitten iloinen, surullinen tai jotain siltä väliltä.

Syömisestä Venla syö itse, mutta ei siitä hirveän kauaa ole, kun laitoin vielä ruuan tytön lusikkaan. Venlastakin huomasin sen, että sen lusikan suuhunlaittaminen on helppo homma, mutta se ruuan saaminen lautaselta lusikkaan... Oli meinaan neidillä työn ja tuskan takana. Mutta nykyään menee ihan kivasti, tietysti sitä ruokaa on välillä enemmän pöydällä kun mahassa. Mutta niin kauan kun Venla viitsii itse syödä, ja on kiinnostunut muustakin kuin ruualla leikkimisestä, mä en valita :D
 
Huomenna meilläkin on virallisesti taapero :heart: Onnea vain 1-vuotiaat, edelleen :flower:

Pieni potilas voi tauteihin nähden hyvin - lusikalla ei mene juuri mitään alas, mutta hedelmäsose+maito+kauravelli- yhdistelmää juo mielellään. Kuumetta ei ole, mutta paksua vihreänkeltaista räkää sitäkin enemmän. Toi jätkä on aina ollut kauhea taistelija kaikenlaisia toimenpiteitä (esim. rään imeminen) vastaan - arvatkaa kuinka kivaa on yksin laittaa 4 x pvä silmätipat |O
Hassua olla kotona.. en oikein tiedä mitä tekis, siivotakin pitäis, koska sotkua tulee sitä mukaan kun siivoaa.

Eipä mulla muuta ihmeellistä..
 
(kopioin suoraan vauvoista: )

Kaikille hyvää juhannusta :flower: Käytiin eilen ostamassa turvaistuin - omaa autoa kun ei ole, ei ole ollut paljon tarvetta, nyt on lainaistuimetkin jokaisella käytössä, niin investointi luultavimmin kannatti. Poika istui istuimessa eilen eteisessä röhnöttäen - isäänsä tullut = pehmusteita ja nappuloita kun on tarpeeksi ympärillä, hyvä takakeno ja pläts, siinä makaa :D

Ihana ilma!! Sääli että ollaan "kaverikiellossa" silmätulehduksen takia, ei voi kamuja kutsua leikkeihin. Tosin tein fiksusti ja tartutettiin sabsu77 lapsineen (vahingossa vkl aikana), eli jos jätkä jaksaa, niin lähdetään heidän pihalleen pistämään kukkamullat ylösalaisin.

ps. olenkohan urpo, kun mua jäi neuvolasta TAAS vaivaamaan se ihme holhous: nyt pitäis sit vähentää tutin käyttöä, ja ottaa nokkamuki 99% käyttöön, pulloa pitäis vierottaa. Meillä kun nokkamukista vaan hörpitään, pullo ja tutti on unien kannalta välttättömiä
 
On se jännä ku joilleki on neuvolas puhuttu tutista ja tuttipullosta luopumisesta... meille ei oo tuosta sanottu mitään kenenkää kohalla.... tuttipullot on kyl jääny viimestään tässä vuoden iässä kaikilta pois mutta tutti on ollu sitte sinne hiukka yli pariin vuoteenki. Ei mun mielestä sen pois jättämisellä oo kiirus, kaikki aikanaan :) elä siis Elppa jää noita miettiin, teet niin kuin ite parhaimmaks näet ja koet :)

Joo...meiän pienelle miehelle haettiin tänää eka tikki ottaan... oli ollu iskän kanssa pihalla ja oli istunu matkarattaissa pelkkä vyötärövyö kiinni ja olipa sitte jotenki tipahtanu rattaista suoraan ottalleen tuohon soralle mitä meiän piha vielä on :( verta tuli niin että mulle iski pieni paniikki (jännä ettei sit töissä tuo veri aiheuta yhtään mitään... ) ja ei muuta ku juoksin naapuriin kysyyn että josko sieltä mies vois lähtee poikaa ja mun ukkoa kuskaan. Ite jäin noitten kolmen isomman kanssa kotio ku tyttö säikähti hirveesti sitä verta ja sitä että pikkuveljeen sattu, alko sekin itkeen. No yks tikki onneks vaan tuli ja nenän varressa on naarmu, mutta onneks ei pahempaa käyny.

Jussia me vietellään kotona, isommat muksut on isällään ja mulla töitä eli ei järkee mihkään oikeen lähtee. jos huomenna on keliä ni möksällä käydään saunomassa mutta eipä me muuta. Enää hiukka yli viikko ni päästään miehen kanssa kaksin laivalle :) kui lie sitä osaa olla iha ilman lapsia :D

Mutta toivottelempa hyvää juhannusta kaikille :)
 
Myöhästyneet jussit kaikille!! :flower:

Mulla tää palstailu jää pakostakin vähemmälle :headwall:
Palsta ei päästä mua tänne!!!! :kieh:
Ja jotenkin sitä on sitten tullut vierotettua itsensä :'(

Meillä on ollut käytössä tyyny jo jonkin aikaa (6kklähtien)
Kävelee mielellään puita pitkin ja ottikin tuossa juhannuksena (eilen)
ensiaskeleensa :heart: (1kpl mutta otti kumminkin)
Suurin hitti on nyt tuo kun kyykystä nousee ylös ja seisoo ihan ite ilman tukia :heart:

Meillä on nyt tämmöinen, sekin vie mun aikaani pois koneelta :heart:


Laitetaan nyt kuvaa kun kerrankin hommat toimii


 
Mamitzu mikä rotu? Joku iso varmaan...

Meillä on koko juhannus menty "vajaamiehityksellä", esikoinen on kaverinsa seurana niiden perheen mökillä(varautukaa naiset, yllättävän äkkiä koittaa se aika, kun kaverit pesee vanhemmat 100-0) ja kolmonen on mun siskon luona. Mulla oli töitä vielä eilen ja tänään, mutta nyt on sit kovasti koitettu juhannusta viettää tämä ilta, saunottu, grillattu ja sellasta... Huomenna sit vaan huilitaan :xmas: Hyvät juhannuksen rippeet vaan mun (tai meidän)kin puolesta kaikille!!! :wave:
 

Yhteistyössä