<3 <3 Kullankerät 2008 <3 <3 Kesäkuu

täällä ollaan... B) , nyt on Emman 1v synttärit juhlittu, osa 4 oli tänään... :D ahkerasti leivoin tiikerikakun ja mustikkapaistosta :p ...mun sisko osti emmalle semmosen Big bobby car, semmonen meillä oli pienenä, mun mummon luona...se on yli ihana..

Ja kävin tänään myös äippäpolilla paineiden takia, sama setä siel oli lekurina ku viimeks viime raskaudes... =) ...se sit ultras ja yllätyksenä sain mukaan yhden 4d kuvan tontusta...
Rv16... :xmas:
 
Täällä ollaan :wave:
Vietetty päivät pihalla ja järjestelty viikonlopun synttäreitä, niin ei paljon koneelle kerenny. Tai oonhan mä täällä joka päivä käyny, mutta kun ei oo ollu mitään sanottavaa :|
Tasasen paksua elämää vietellään :xmas:

Mäkin nyt päätin ostaa sen opettavan koiran synttärilahjaks, se oli ainakin kaupassa tosi mieluinen. Ajattelin, että se ois autossa hyvä, kun kohta lähdetään kesälomareissuille :D

Ammu Mikä ukossa mättää? Mä meinasin kans eilen lyödä omaani halolla päähän. En tiedä mitä tästä vielä tulee, kun ukon pitäis aamusin viedä likka tarhaan :/

no mutta mä tästä jatkankin siivousta :wave:
 
Päivää!!!

Täällä helle senkun jatkuu B) Ja meillä sairastellaan TAAS..Mä jo luulin että tää angiina kierre olis taltutettu mut ei ni ei :kieh: :kieh: Nyt vuorossa 12v ja 6v likat, enää olis sarastamatta tuo esikko ja Max :kieh: :kieh: :kieh: Mulla alkaa oikeesti usko loppuu tähän...Tuolla 6v on nyt sit 4:jäs angiina tän vuoden puolella, no lähete n nielurisa leikkaukseen joten eiköhän sit viimeistään helpota!! Maxin synttärit sitten jouduttiin perumaan jo toistamiseen nehän oli tarkoitus nyt lauantaina viettää...HUOH!!
Se siintä valittamisesta :whistle:

Ensi Tiistaina tää poppoo suuntaa kohti Kangasniemeä, kovasti jo odotan sitä reissua saa vähän vaihtelua tähän betonikylä elämään.. :D Pääsee sinne maaseudun rauhaan..

Siinä kai ne tärkeimmät!!

Minne kaikki on hävin...niin hiljaista nykyää täällä on???
 
Kaikki on varmaan uimassa ja aurinkoo ottamas... ;)

Meidän neidin 1v -mitat: 74cm ja 8230g -siro neitokainen :). Saatiin rokotus, jonka jälkeen on kiukku päällä eikä ip-unet näytä maistuvan, vaik on ihan puhki jo ja nukkunu tänään vaan puolisen tuntia aamupäivällä...

Mouse

 
Ja ursulta (pitää jonkunmoista "taukoa" palstailussa) sellasia terveisiä, että laitelkaa 1v mittoja (keltä vielä puuttuu) hänelle yksityisviestillä, niin hää sitten päivitteleepi niitä tuonne etusivulle! :attn: :attn:

Taidan olla ainoa, joka täällä enää edes käy :snotty:
No, mut mun intiaaninimihän olikin se "palstailee itsensä kanssa" :D
 
Ammu :LOL:

Mä olin eilen kotona, tai no varsinaisesti en ollut hetkeäkään kotona, mutta poissa töistä kuitenkin. Pojalla uusi silmätulehdus, eikä viitsinyt hoitoon viedä, koska sieltä oli selkeästi "kierteen hännästä" sen uudestaan saanutkin.. eli kotona loppuviikon. Miehellä oli tänään muutenkin vapaapäivä ja pojan kanssa päiväsuunnitelmia, joten tulin töihin :)

Mahtoivat ihmiset eilen katsoa silmät kierossa, kun painin jätkän kanssa puiston nurtsilla; ensin vaihdoin vaipan ja sen jälkeen laitoin silmätipat, joiden yhteydessä tulee aina kamala tappelu ja volume nousee. "noin se äiti vaan kiduttaa lastaan, soitetaan lastensuojeluun!". En ihmettelis vaikka ovikello kävis tänään :headwall:

Tänään lähdetään sinne syömään ja leffaan, en malta odottaa :p (siis syömistä!) Huomenna onkin sitten kaverin samanikäinen poika hoidossa koko päivän, kun kamu ottaa ja lähtee keskisuomeen häihin ja mies on töissä. Kyllä tälle mammalle on pieni irtiotto paikallaan, mä oon vaan tyytyväinen että saan auttaa ;)

Naurattaa Alexin käsivarret: ollut auringossa pitkähihainen päällä, nyt on kämmenselkä kuin neekerilä ja loppukäsi ihan valkoinen :D Eilen oltiin t-paidassa, toki aurinkorasvoitettuna.

Niin, ja jätkä nukkui vihdoinkin hyvät yöunet (samoin äiti ja isä). 13h putkeen :eek: Mahtoi olla torireissut, puistot x 3 ja shoppailut äidin kanssa rankkaa :D

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower: ja onnea uusille ja vkl tuleville 1-vuotiaille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Ja ursulta (pitää jonkunmoista "taukoa" palstailussa) sellasia terveisiä, että laitelkaa 1v mittoja (keltä vielä puuttuu) hänelle yksityisviestillä, niin hää sitten päivitteleepi niitä tuonne etusivulle! :attn: :attn:

Taidan olla ainoa, joka täällä enää edes käy :snotty:
No, mut mun intiaaninimihän olikin se "palstailee itsensä kanssa" :D
Kyllä mä täällä käyn jopa 3-5 kertaan päiväs, mutta eipä oo oikein mitää kerrottavaa taikka luettavaa... :D

Tänään mieheni lähtee kahden kamunsa kanssa juhlimaan, toinen kamuista ku lähtee 7 viikoks kiinaan töihin.
Ja mua on tämän raskauden aikana ottanu kunnolla pattiin ku muut juo ja lähtee terassille... :kieh: :( ...en tajua miks...
Noh mä sit tänään masentuneena kun Emma menny yöunille niin mässäilen vähän suklaata ja hornetteja :p

Ei mua viime raskaudes harmittanu kun muut joi viinaa, mut nyt oikein muka maistan bagardr breezerit suussa jos jollain on semmonen...oikein siis tekis mieli juoda...tää on niin outoa.. :ashamed:

Päätin just että ens vuonna maalliskuussa kun tonttu on sit 3kk ja mulla synttärit niin järjestän ISOT tuparit...( kun me siis muutetaan syyskuun lopussa ) B) ...heh, sitä odottaessa...
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Kirjoittelen nyt tälle puolelle vaikka virallisesti ollaan vasta maanantaina taaperoita. Oon käyny aina silloin tällöin lukemassa teidän kuulumisia, mutta en oo jaksanu kirjoitella tai oikeastaan ei oo ollu mitään kirjoitettavaa.

Meillä 1-v neuvola on vasta lomien jälkeen elokuussa, joten sitten vasta saa mitat niistä, mutta pituutta on ainakin venähdetty vaatteista päätellen. Jonkun verran otetaan askelia, enimmäkseen kuitenkin tukea vasten. "Sanavarastoon" kuuluvat pääasiassa sanat äijä (ei harmainta aavistustakaan mitä sillä tarkoittaa),ämmä (anna), äti (tietysti äiti :heart: ) ja pöppö (meiän turre). Hampaita näyttää olevan tulossa lisää, nyt vasta 4. Muuten ihan normaalia taaperon elämää, keittiön kaapit saa kyytiä ja samoin kirjat kirjahyllyssä.

Sydänkäpynen: Mua kans harmitti kakkosen odotusaikana,kun muut meni ulos juhlimaan jne, mut ei esikon kans ja mulla oli vielä ihan hirvee oluen himo loppuraskaudessa. Mä join joskus alkoholitonta sidukkaa tai ölppää, ettei oloaan tuntenu ihan orvoks jossain saunailloissa. Kai sitä ekassa raskaudessa jotenkin on niin kaikki on niin ihanaa-olotilassa,ettei tajua kaivata mitään terassilla istumista, saunailtoja tms. Onneks raskaus on kuitenkin tilapäinen olotila. Luojalle kiitos siitä!

Nyt täytyy rientää, tää mamma pääsee kaunistautumaan kampaajalle. Aurinkoista viikonloppua kaikille!! :wave:



 
Miten voi yhdet syntymäpäivät jännittää näin paljon :eek: oon siivonnu monta päivää hiki hatussa, eilen stressasin ihan hulluna jotain servettejen taittelua ja vielä ois kakun koristelu edessä :snotty: tällä stressin määrällä vois kuvitella, että vieraaks saapuu vähintään Tarja Halonen, vaikka vieraina on pelkästään isovanhemmat, mun veli ja kummit :LOL:

Kaks tuntia täällä jo valvonu ja odottanu koska uskaltaa ruveta vatkaan kermaa, ettei herätä koko taloo :xmas:

Noh, mutta jatkan panikointia :snotty:

Aurinkoista päivää kaikille :wave: B)
 
Ihana ilma B) Mut ei oikein tiedä mitä tekis...
Aamulla taas veri tirskui kun Julia horjahti pöytää vasten ja löi yläikenet pöydän reunaan, mahtoi käydä kipeää kun siellä pilkottaa neljä uutta hammasta niin ne ikenet jäi siis pöydän ja hampaiden väliin :'( On kyllä huomannut että melkeinpä päivittäin johonkin kolisee, enää ei itse ota niitä niin vakavasti kuin alkuun, ekat kolinat sai itsellekin aina sydämentykytyksiä aikaiseksi kun oli varma että nyt on kallo halki tai vastaavaa :kieh:

Mulla on kauhee tsemppaus itselle että en ala pillittämään sitten eka hoitopäivänä, oon yrittänyt ajatella kuinka kivaa Julialla siellä on kun on tekemistä ja kavereita :) Onneksi (tavallaan) ukko ei oo edelleenkään töissä niin ne ensimmäiset päivät voi pitää vähän lyhyempinä.
MP minäkin hössäsin synttäreitä hulluna ja suunnittelin kaikki valmiiks, noh, täytekakkuhan mulla sit meni vähän :headwall: , oli se siis syötävää mut suklaakuorrutus vaihtui mokailun jälkeen kermaksi :LOL: mut harmitti ihan pirusti kun olin muka niin täydellisen tarjoilun suunnitellu ja sit meni hommat uusiks.

Nyt ruokkimaan pirpana ja jos sitä pääsis vaikka ulkoilemaan :wave:
 
Täällä taas! :wave: :)

Juu kyllä tuo sää vaikuttaa ainakin meidän perheen puuhiin, ei oo tää mamma kerenny kolmeen päivään edes kunnolla avaan konetta, saatika sitten kirjottaan tänne mitään :eek:
Me oltiin tänäänkin vaatimattomat 9h pihalla...ensin oltiin rannalla ja sit siirryttiin mun siskolle grillaan ja hyppiin trampoliinilla.

Meillä oli muuten Venlalla torstaina hammasneuvola, oli sitten 3 poskihammasta tullut, eikä tää äiti oo huomannu mitään :ashamed: tai siis ei ne nyt ihan kokonaan ollu pihalla ikenistä, mutta pinnat oli kaikista puhjennu. Ja perkuleen terävät :kieh:

käpynen mulla oli Venlasta raskaana ollessa aivan -suoraan sanottuna- helvetillinen himo lonkeroon. Siis se maku, haju, kaikki! Enkä edes tajua miks, en mä siitä ennen raskautta edes hirveesti välittäny. Ja voi kerpele kun ärsytti mennä kavereiden kans ulos jos joku joi lonkeroo. Muutaman hörpyn otin kerran ukon lonkerosta kotosalla, ja neuvolastakin sanottiin, et voin mä sen yhden juoda huoletta. Join sit kuitenki loppujen lopuks greippijaffaa, eikä se ollu YHTÄÄN sama juttu :x Ja kyllähän se eka lonkero Venlan syntymän jälkeen oli ihan jäätävän hyvää.

Muuten mua on molemmissa raskauksissa lähinnä ällöttäny ajatus alkoholista ja semmosesta. Toi lonkerohimo on ikuinen mysteeri :)

MP Mä mietin jo nyt, et missä järjestyksessä siivoon mitäkin ja minä päivänä ennen juhlia, tänään kyselin siskolta olisko sillä tarjoiluehdotuksia ristiäismenuun. Hohhoijaa, katto siskokin vähän kieroon että mikä mua vaivaa :ashamed: Sit jo vähän tajusin, että ei nää mitkään Linnan juhlat oo :D Vaikka meillä näitä prinssejä ja prinsessoja onkin, joka ikinen kullankerä :heart: Niin ja siis mä ehdin panikoimaan itteni vielä johonki laitokseen, ne meidän juhlathan on siis vasta 11.-12.7.

Kyllä toi koko päivän pihalla heiluminen on vieny voimat, selkeesti on jo pakko mennä nukkuun. Hyvät yöt ja toivottavasti aurinkoista sunnuntaita kaikille! :flower:
 
Juhlat juhlittu ja kaikki meni hyvin :D Ainoo oli vaan toi v*itun helle, mikä pilas kaikkien tunnelman, ku hiki virtas ku sialla |O niinpä ensimmäiset vieraat lähti tunnin päästä ja loputkin kahden tunnin päästä, eli ei ollu pitkät kemut :/ no en välttämättä ois kyllä pidempään jaksanutkaan...

Tässä kuva päivänsankarista


lahjoina saatiin: se opettava koira, minkä siis ostin ite, sitten hello kitty-kottikärryt ja muita hiekkaleluja, kirja, pehmolelu, vaatteita ja kaksonen-kaulakoru
Eli ei mitään turhakkeita :D

Täytyy napata kuva, kun likka työntää niitä kottikärryjä, ne on niin mahtavat :D

mutta nyt syömään :wave:
 
Onnea MP:lle hyvin menneistä kemuista ;) Mä olisin kyllä toivonut että porukka olisi tajunnut lähteä, varsinkin kun kylässä oli pari vauvaikäistä, jotka karjuivat väsymystään. Itse olisin 2h jälkeen jo lähtenyt ja päästänyt kersan nukkumaan, mutta ei, sohvalla nököttivät aiheuttaen ryhmäitkua :D

Mä koin eilen pienen masennuspiikin :ashamed: Painuin vessaan, ovi lukkoon ja itkin. Kahdesti.

Mä en vaan enää tiedä, mitä voisin pojan rakkauden eteen tehdä. Isä on kaikki kaikessa, kun mulla ei ole mitään muuta mielessä kuin lapsen hyvinvointi. Iskä on aika herkkis, nostaa heti syliin jos vähän pepullaan tipahtaa tai lohduttaa heti, jos on itse kieltänyt ja lapsi siitä itkee. :kieh: Perjantaina päästiin sitten miehen kanssa kunnon riitoihin jota puitiin koko eilinen päivä - hänen mielestään mä vaan mäkätän kaikista sen tekemisistä, kritisoin pojan hoidossa (ei kuulemma tee mitään oikein - ja kun mä yritän sisäänajaa yhtenäisyyttä hoidossa, eikä "isä hoitaa näin" ja "äiti hoitaa näin"- eroja) ja muutenkin herran oma työstressi ja kotistressi ottivat vallan.

Ihan kamala olo vieläkin, tuntuu että hetkittäisiä konttausleikkejä tai virneitä lukuunottamatta poika ei niinkään välitä äidistään.

Masentavaa touhua, vaikka syvällä jossain tiedänkin totuuden.
 
Ammu haluaa kuitenkin tietää että mitä perjantaina tapahtui kun piti käydä leffassa ja syömässä. Syömään päästiin, ja yhtäkkiä mies rupesi "oksentamaan" näitä asioita päin pläsiä ilman mitään varoitusta tai mahdollisuutta puolustautua. Joten mä läksin kotio, ja mies jatkoi iltaa vielä reilun tunnin yksinään. Blääh :x
 
Elppa Meillä esiinty sama "oksennus"-ilmiö eilen :kieh: mies anto tulla taas oikein olan takaa ja lopuks lähti ovet paukkuen menemään, eikä oo tullu yöks kotiin, mikä nyt ei oo mitään uutta, mutta vituttaa silti. Ihan vakavasti oon jo miettiny eri teille lähtöä, kun ei tää homma ota onnistuakseen yhtään. Mä en enää jaksa hoitaa kaikkee yksin ja kattoo vierestä kun toinen tekee mitä lystää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Elppa Meillä esiinty sama "oksennus"-ilmiö eilen :kieh: mies anto tulla taas oikein olan takaa ja lopuks lähti ovet paukkuen menemään, eikä oo tullu yöks kotiin, mikä nyt ei oo mitään uutta, mutta vituttaa silti. Ihan vakavasti oon jo miettiny eri teille lähtöä, kun ei tää homma ota onnistuakseen yhtään. Mä en enää jaksa hoitaa kaikkee yksin ja kattoo vierestä kun toinen tekee mitä lystää.
:hug: Yhdestä asiasta voin olla onnellinen; mies kyllä tekee oman osansa ja enemmän ja kantaa vastuunsa kiitettävästi. Yritin kovasti painottaa asioista puhumisen tärkeydestä, varsinkin silloin, kun se alkaa vaivaamaan, eikä vasta kuukauden päästä.

Mun hokema "monta lapiollista paskaa on jo kaatopaikka" pätee tähän hyvin.

(ps. mä pistäisin miehen ajaksi X ulkoruokintaan jos ei tulis yöksi kotiin - en kattelis hetkeäkään tollasta sikailua).
 
Elppa:
Tääl on fiilikset tuhat kertaa paremmat, mä sain suomalaisen miehen istutettua ja TUNTEJA keskusteltiin asioista, kaikesta mahdollisesta. Helpotti kummasti, molempia.
Meil ei harrasteta tämmöstä, pitäs varmaan, muttei jaksa enää kyllä yhtään. Taitaa mennä kattilat jakoon, jos ei ihmeitä tapahdu (eikä ole mitään jakamistakaan, kun mies omistaa kaiken). Inhoon tätä elämää :'(
 

Yhteistyössä