<3 <3 Kullankerät 2008 <3 <3 Kesäkuu

nyt sit siirryn haikeena tänne taapero puolelle...meillä Emman 1v neukka klo14.30, ilmottelen ne mitat sitten.
Juhannus meni niinkuin Emman 1v synttäritkin...ja yli yli yli ihanaa oli mökillä ja Emma söi oikein yhden palan kakkua, oli kyllä hyvää kakkua :p ...
Emma sai rahaa ja pari uutta lelua ja vanhamummu oli kudonnu Emmalle villasukat...ja kummitädiltä Emma sai kurahalaarin ja ekat pikkuhousut... :D Eli kaikkee hyvää ja kiwaa Emma sai synttärilahjaks.

Eli tänään palataan arkeen Emman kanssa, tänään pyykkipäivä ja se Emman 1v neukka, mulla äippäpolille aika keskiviikkona klo12.15, kun jouduin aloittamaan albetolit jo nyt, kun tuo alapaine oli koholla...
Eipä voi mun oloa sanoa hyväksi, kun en ole kertaakaan tuntenu itseäni yhtä hyväkuntoiseks ku ekassa raskaudessa, jos ei oo krapula olo niin sitten päänsärky vaivaa ja jos ei oo pääkipee niin on hirvee väsy...

Nojuu, vali vali...oletin vaan että tämä olo parentuis ku eka kolmas takana...mut eipä...

Emma 1v ja 2päivää ja Tonttu rv14+5 :xmas: :heart:
 
Huomenta!

Toivottavasti kaikilla oli kiva juhannus :) Me oltiin mökillä (tai entisellä maatilalla), joten isot oli tilukset pojalla viipottaa menemään, joka sitten vähän kostautui levottomuudella ja suuremmalla määrällä väsymystä ihan vääriin aikoihin :headwall: Kuitenkin ilmat suosi kun ei paljoa satanut, ja muutenkin saatiin paljon aikaiseksi: tuloksena miehellä selkä rikki kun maalasi ja riehui viikatteen kanssa koko viikonloppun, mulla taas oikea käsi jumissa kun naulasin koko kompostin seinät rakennusinnoissani. :D Pojalla on yskää, johon saa nyt 3-4 kertaa päivässä Ventolineä. Onneksi räkä, kuume jne. lähti!

Kauheesti omaa napaa, anteeks!

Supersuuret onnittelut 1-vuotiaille, ja Alex kiittää omista onnitteluistaan :flower:

Pakko kyllä sanoa, että ton työntäyteisen viikonlopun jälkeen oli ihan kiva tulla tänne töihin lepäämään :D
 
Tervehdys piiitkästä aikaa ja onnea 1-vuotiaille :flower:

Käytiin tänään neuvolassa ja mitat on tällä hetkellä 75cm/9260g, painokäyrä vähän laskeva, mutta hyvin ruoka maistuu niin nou hätä :D
Shoppailemassakin piti käydä, neidolle ensiaskel kengät :heart: meinaa kulkea varpaisillaan niin kokeillaan josko kengillä saisi jalat maahan :p
Mulla vaan päivät vähenee ja töihin paluu lähenee... vieläkään ei ole tullut päätöstä hoitopaikasta, soittelin jo perään ni vasta ens kuussa tulee päätös :/ tipalle kyllä jättävät, kaikki sormet nyt ristissä et pääsee mihin halutaan.

Minä olen mamitzulle NIIIIN kateellinen, mulla on ihan hirveä koirakuume :headwall:
 
täällä yks :wave: :D
Mä oon ollu ahkerasti töissä...kuuden päivän putki ja huomenna olis jopa yks vapaapäivä. onneks vkonloppu ja ens maanantai on vapaata. Lähetään lauantaina miehen kanssa kaksin laivalle ja poika menee mummulaan :) outoa kyllä lähtee tuollee reissuun iha kaksin ku aina on pitemmällä lapset mukana.
Tänää poika sai tikinki otasta pois ja edelleen kulkee teippi otassa. suojaa pikkasen ettei revi rupea irti. Eilen huomattiin että pojalla on jo seittemän hammasta suussa, salaa tullu :D ei suostu avaan suuta kunnolla olleskaan, hammasharjan just ja just sinne saa, mutta ei sillonkaa niitä oo paljoo voinu kattoo.
Mutta eipä tosiaan meille ihmeitä...normaalia eloa ja oloa :D
 
Täällä täällä :wave:

1v mitat 77,2cm ja 10130g, eli 15grammaa vähemmän ku 2kk sitten :eek:

Pikkusen rupes toi paino huolestuttaan, kun ei oo siis yhtään tullu lisää. Pitää varmaan ruveta lisäileen rasvoja ruokiin.

Koevedoksiakin käytiin tänään kattomassa ja kyllä oli valinnan vaikeus mitkä teetetään :xmas: Oli kyllä huippuja kuvia :D

Ihana kun lauantaille on luvattu oikein kunnon helteitä ja meillä vietetään synttäreitä täällä huikeen isossa kaksiossa |O antakkee armoo |O

Mutta jos nyt suunnistais kohti höyhensaaria :wave:
 
Huomenta :)

MP- olisko karmeaa siirtää juhlat ulos? Lastenjuhlien tyyliin kaikki kertakäyttöastioita, partsin pöytä johonkin puiston reunaan missä on pari penkkiä, kahvi termariin, mehua tarjolle. Saappaanheittoa ja frisbeetä, lapsille lasten leikkejä jne. Keksikää vaikka joku hauska visa tytöstä, voittaja saa pusun :D (mä olisin tehnyt näin, ellei olis satanut..) Äläkä huoli tytön painosta, ihan hyvä lukema tuo 10kg on 1v. tytölle kuitenkin, ja varmasti saa tarpeeksi ravintoa. Taitaa vaan liike olla sen verran vilkasta, että saa ruuista tarvitsemansa ravintoaineet, ja ylimääräiset kuluttaa, mikä ei sekään varmaan mikään huono juttu ole? ;)

Alex sen kun vaan heräilee.. 20-22 välillä heräsi 5 kertaa, yöllä ehkä 5 samanlaista puoli-itkua "oon vinottain" - "mis mun tutti on" - "miks mitä kuka häh?"- vaikerrusta. Äidiltä sain vinkin, että jos ei ole hätäitkua, antaa kitistä yksinään. Kerran kävin pojan luona yöllä, ja sekin tarkistusmielessä.. lopuilla kerroilla ns. itki itsensä uneen, vaikkei koskaan minuuttia kauempaa kitissyt. Nyt on vähän morkkis :ashamed: Tottui taas viime viikon olemaan kotona ja huomion keskipisteenä, nyt taitaa hoidossa oleminen puskea eroahdistusta vielä pahemmaksi.. eiköhän me selvitä (ehkä :D).

Ihanat säät! Niin ärsyttää ettei ole lomaa, tai edes arkivapaata - tällä ilmalla mä puistoilisin vaikka koko päivän, ja samoin kuulemma poika. Oli eilen hoidossakin roikkunut ikkunassa heti päiväunien jälkeen ja käskenyt. Meillä tää käskytys menee selkeästi: osoittaa sormella ja karjaisee ÄIJÄ! ÄIJÄ! :LOL:

Meilläkin noita hampaita on tullut salakavalasti, suussa on jo 9 hammasta :eek: Vasen yläkulmuri on tulossa läpi. Eilenkin sain pojan itkemään (esimerkkiäiti) kun karjaisin kivusta kun jätkä iski kaikki kauniit hampaansa mun olkapäähän |O Hyvä jälki jäi, melkein teki mieli ottaa valokuva, että saan poikaa kiristettyä teini-iässä siitä, että kyllä sekin on mua kohtaan ollut ilkeä :D

Nyt Ilta-Sanomien ja riisipiirakoiden pariin, täällä on NIIN hiljaista.

Onnea 1-veet!! :flower:
 
Huomenta!
Ei MP kannata olla huolissaan, tasaantuuhan se painon tulo jossain vaiheessa kuitenkin ja Elsa on ihan hyvän kokoinen.

Ja tän helleongelman ratkasette sillä, että kutsutte naapuritkin (kerrostalossahan te asuitte? :whistle: ) ja pidätte pihajuhlat =)

Mulla on vähän sama, kun tuolla handella, että kun työt hoitaa ja kotikuviot edes suunnilleen sinne päin, ei energiaa oikein muuhun riitäkään... Lisäks tähän on nyt siunaantunu kaikenmoista "sosiaalista velvotetta", kummitytön synttärit, sukulaismiehen 70v juhlat jne. ni.... hohhoijakkaa B) Isäntä painaa rehun teossa aamusta iltamyöhään eli parisuhdeaika on täysin unohtunut käsite... Mutta josko talvella sitten taas :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Isäntä painaa rehun teossa aamusta iltamyöhään eli parisuhdeaika on täysin unohtunut käsite... Mutta josko talvella sitten taas :D
Tulit mieleeni juhannuksena :D
Kylässä mökillä kävi paikallinen perhepäivähoitaja, joka on jo 56v. ja valitteli väsymystään (silti seurusteli pojan kanssa enemmän kuin kenenkään meidän aikuisen) koska maanviljelijöiden lapset tulee klo 5.30-7 ja lähtee klo 17-18.30, eli pitkiä päiviä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Isäntä painaa rehun teossa aamusta iltamyöhään eli parisuhdeaika on täysin unohtunut käsite... Mutta josko talvella sitten taas :D
Tulit mieleeni juhannuksena :D
Kylässä mökillä kävi paikallinen perhepäivähoitaja, joka on jo 56v. ja valitteli väsymystään (silti seurusteli pojan kanssa enemmän kuin kenenkään meidän aikuisen) koska maanviljelijöiden lapset tulee klo 5.30-7 ja lähtee klo 17-18.30, eli pitkiä päiviä!
En tunnusta :eek: Meillä eletäänkin (hoitopäivien suhteen) mun työaikojen mukaan ja sit jos on kovasti pitkä päivä molemmilla (lue: mulla, ukolla on joka päivä pitkä päivä tähän aikaan vuodesta) niin mummi rientää apuun :heart: Mut tosiaan... viljelijöiden työajat on näin kesällä jotain sellasta mitä ei monikaan 8-16 työntekijä edes käsitä :saint:

Ja pakko vielä sanoa, et hyvät olosuhteet sikäläisillä viljelijöillä, kun kuitenkin saavat lapsiaan pph:lle, meidän kunnassa on aina ollu vähän kökköä tää touhu, hoitopaikat kortilla ja uusia hoitajia ei palkata... Kun noiden edellisten ollessa päivähoitoiässä yritin saada hoitopaikkaa, kommentti oli vaan "mutta maatilan lapsethan on perinteisesti hoidettu kotona" :eek:

Nyt oli pakko järjestyä paikka, kun kuljen vieraalla töissä. Nekään ei oo niin urpoja, että edellyttäis mieheltä sitä, et se hoitaa tilan työt yksin ja siinä "sivussa" vielä lapsenkin.

 
Ammu... tosiaanki tuota energiaa ei ihmeisiin tahdo olla....nyt olis tää ruhtinaallinen yhen päivän vapaa ni kai pitäs noita kotohommia tehä, mutta eipä se houkuttele kun aurinko paistaa ja on lämmin. Mietin että jos tuonne kaupungin suuntaan valuis kera pojan ja kävis vaikka jädellä ja kattelis vielä noi alet vaikke eilen sieltä kaiken tarpeellisen jo ostinki :)
eilen tuli mietittyy että olis kiva saada täältäki suunnalta kavereita, mutta sitte tuli mieleen et millon niitä sitte kerkeis näkeen ku ei muuhunkaa energiaa meinaa olla ja kaikki maholliset vkonloput oon melkee töissä.... Nyt on pari seuraavaa vkonloppua vapaata mutta luulen ettei niitä ookkaan sitte seuraavaan kuukauteen. No ei voi valittaa kun töitä on ja näillä näkymin niitä on pari vuotta etiäpäinki tuolla samassa paikassa missä oon.
Nii mainittinkohan jo tuolla aikasempaa että nyt tuo poika sit vaan kävelee...konttaa vaan sillo jos on tosi kiirus :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Isäntä painaa rehun teossa aamusta iltamyöhään eli parisuhdeaika on täysin unohtunut käsite... Mutta josko talvella sitten taas :D
Tulit mieleeni juhannuksena :D
Kylässä mökillä kävi paikallinen perhepäivähoitaja, joka on jo 56v. ja valitteli väsymystään (silti seurusteli pojan kanssa enemmän kuin kenenkään meidän aikuisen) koska maanviljelijöiden lapset tulee klo 5.30-7 ja lähtee klo 17-18.30, eli pitkiä päiviä!

Tää on muuten tällä meidänkin pph:lla, jotenkin osaa niin ihanasti huomioida aina lapset, siis jo ennen, kun siellä kyläiltiin ja näin, kun oli "vaan" naapuri, eikä vielä lapsen hoitaja. Kai se on sitä lapsirakkautta tai jtn. Kutsumustyö heillä, you know :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Isäntä painaa rehun teossa aamusta iltamyöhään eli parisuhdeaika on täysin unohtunut käsite... Mutta josko talvella sitten taas :D
Tulit mieleeni juhannuksena :D
Kylässä mökillä kävi paikallinen perhepäivähoitaja, joka on jo 56v. ja valitteli väsymystään (silti seurusteli pojan kanssa enemmän kuin kenenkään meidän aikuisen) koska maanviljelijöiden lapset tulee klo 5.30-7 ja lähtee klo 17-18.30, eli pitkiä päiviä!

Tää on muuten tällä meidänkin pph:lla, jotenkin osaa niin ihanasti huomioida aina lapset, siis jo ennen, kun siellä kyläiltiin ja näin, kun oli "vaan" naapuri, eikä vielä lapsen hoitaja. Kai se on sitä lapsirakkautta tai jtn. Kutsumustyö heillä, you know :heart:

Aivan, ja tää nainen oli muutenkin ihanan "pulppuava" personaallisuus, nauroi kovaan ääneen, kovasti pölisi ja perusiloinen ihminen :heart: Tuollaisen pph:n ottaisin koska vain!
En siis vihjannut että Millalla hoitopäivät olisi tätä; tuli vaan mieleen että kyllä noi työpäivät maalla venyy, kun työmaa ei mene kiinni koskaan. Onneksi kuitenkin saitte neidin hoitoon, pääasia, ja vielä ihan naapuriin. Miten Millalla on siellä mennyt?
 
Tulin vielä kehumaan miehen tilannetajua: kyselin eilen anovasti, josko voisin joku ilta tällä viikolla käydä leffassa, vaikka yksin, ja vaikka vasta pojan mentyä nukkumaan. Otti puhelimen käteen, läks partsille ja tuli sieltä virne naamalla. "Mutsi tulee perjantai-illaksi katsomaan poikaa, meille on pöytä varattu ravintolasta X ja sen jälkeen mennään leffaan" :eek:
 
Elppa:
Onneksi kuitenkin saitte neidin hoitoon, pääasia, ja vielä ihan naapuriin. Miten Millalla on siellä mennyt?
Viihtyy tosi hyvin, ihan niin ku arvata saattoi. Tää hoitaja on niin ihana, ettei hänestä voi olla tykkäämättä, ei vanhemmat, eikä varsinkaan lapset :heart:

Ja nyt kun tulin tähän taas kommentoimaan niin puskenpa pari kuvaa samoin tein.
Mehän asutaan siis idyllisessä maaseutumaisemassa (mainittakoon nyt vielä kerran, jos jolle kulle kerrostalossa asujalle on jäänyt epäselväksi :whistle: ) ja biitsi löytyy ihan omalta tontilta
http://www.aijaa.com/v.php?i=4400762.jpg
Ja tässä sit tänä aamuna napattu, näyttääkin jo ihan taaperolta :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4400755.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Älä Elppa vielä tuuleta... Eikö se anoppis ollu ohareiden miss isoäiti...Tai ainakin perintöprinsessa?
En haluu masentaa, muistutan vaan, että pessimisti ei pety :hug:
No aivan. Nyt tosin tän miehen puhelun jälkeen soitteli vielä illalla ja varmisteli aikoja jne. mikä on yleensä ollut se puhelu, missä sitten peruukin. No, tyhmä elää toivossa, vai miten se nyt meni?

Kuvassa näytti tuuliselta ja pilviseltä :D Mut kyllä se aurinko paistaa täälläkin! Helvata kun asutte niin kaukana; oltais voitu hyvinki tulla joku vkl alexin kanssa pistämään mestat ylösalaisin.
 

Huomenta!!

Täällä on riittänyt vilinää ja vilskettä niin ei oo paljon tää mamma koneelle kerennyt :whistle: Lauantai synttäreiden järjestelyä ja ensiviikon reissua olen yrittän järjestää...Kamalaa homma tuon reissun tähden, meillä kun on liian pieni auto koko porukalle eikä kaikki mahdu sinne niin osa porukkaa pitää matkustaa linja-autolla, ollaan lähdössä Kangasniemelle määrämättömäksia ajaksi :D Tullaan takaisin sitten kun siltä tuntuu..!!

Äsken tultiin neuvolasta..Kaikki oli tosi hyvin..Paino 11kg285g ja pituus 81cm voi päivittää :wave:

Nyt on niin ihana ilma ettää tää poppoo suuntaa kohta uimarannalle :wave:
 
Täälläkin nyt sitten virallisesti on 2 taaperoa kotona :) Vähän toi juhannus verotti kirjoitteluvoimia, mutta aivan mahtava laivareissu oli noiden lapsosten kanssa. Voisin vaikka heti lähteä uudestaan :D

Meillä on tuo 1-v neuvola vasta 29pvä, joten päivittelen sitten niitä mittoja. Ja juhlista nyt on vähän heikko vielä sanoa, ne kun on vasta heinäkuun puolella :/ Vähän mua kyllä harmittaa, että ne on niin myöhään, mutta me ei yksinkertaisesti pystytä pitään niitä aikaisemmin. Ja nyt jouduttiin siirtään ne päivällä eteenpäin, eli sunnuntaille 12pvä heinäkuuta. Siskon miehen mummon hautajaiset on sillon la, ja niitä nyt on vähän hankala lähtee siirtään. Ainoo "ongelma" on se, että mä joudun nyt sitten kutsuun ne sunnuntain ihmiset lauantaina, ja sama toisinpäin. Ai että nää 2-päiväset bileet on kivoja :kieh:

Mutta nyt ulos aurinkoon :wave:
Hyvää päivänjatkoa kaikille! :flower:
 

Yhteistyössä