<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

No onpa näköjään hiljanen päivä.. VAI ONKO KAIKKI MUUT SYNNYTTÄMÄSSÄ :eek: :kieh:

Itellä tuikkii kiitettävästi tonne alas, mut ei suppareita.. vauvaki ollu aktiivisempi taas tänään!!

kauheesti tehny mieli kermavaahtoo pari päivää, ja äsken oli pakko käy hakee :p , lakritsi jädee kans.. en vaan oo varma uskallanko syyä, ku on tullu vähä muutenki herkuteltuu tällä viikolla :ashamed: .. ei tarttes kyl ton painon enää nousta yhtää..

 
Hei, mua kuunnelkaa!
Ois vähän kerrottavaa...
Ei missään hyväs eikä pahas,
mut on jotain jännää ollu mahas.
Nyt siitä päästy on, mut
tilanne ei oo toivoton.
On meitä kohdannu suuri onni,
syämmeltä pudonnu tonni.
Ei tätä iloa kai mikään voita -
meille syntynyt on ponteva poika!
"Ponteva" sen nimeks tuskin tulee,
mut pian se meille jo jokeltelee...

Eli tiistaina 29.7.2008 syntyi kauan odotettu suuri ihme ja rakkauslapsi Ponteva tähän maailmaan suunnitellulla sektiolla Lapin keskussairaalassa klo 11:40
Mittaa pojalla oli 51cm ja painoa kertynyt 4145g.
Eilen päästiin kotiin sairaalasta ja nyt opetellaan vauvaelämää ihan täysillä.

 
Olisinkin synnyttämässä niin oisin onnellinen, ihan kauhee olo, tuo pikkuakka tunkee jaloilla kokoajan, kauhea möyrinä päällä ollu monena päivänä ja sit tuntuu että koko maha repiää..
MIKS SE EI VOI JO TULLA... huomenna on neuvola, jännittää ihteeki sinne mennä, on tullu syötyä niin paljon, kokoajan kauhia näläkä..

ja valivalivalivalivalivalivalivalivalivalivali... :LOL:

t.hosso ja neiti-joka-on-päättänyt-jäädä-asumaan-äidin-mahaan- 39+5
 
mibazelle ja perheelle onnittelut prinssistä!! :flower: :heart:
Koitin laskea sun rv:t, ni olikos ne 39+3, kun poju synty? :wave:

Äsken kuulu ihan kaamee napsahdus masusta ja olin ihan varma, että nyt meni kalvot ja kohta lorisee, mutta p*skan nakit, ei sieltä mitään muuta lorise ku tota valkovuotoa! :headwall:
Näitä harjotussuppareita/masun kovettumisia on tullu parin päivän ajan tosi usein ja siitä seuraa ihan järkyttävä paine tonne alakertaa. Vauva paralla on pää varmaan kovilla, kun työntyy kohdunsuuta vasten vähän väliä. :/

Huomenna olis täälläki suunnalla neuvola. Ja niin toivoin, ettei tartteis enää mennä. No josko sit enää seuraavalle käynnille ei tartteis mennä... :whistle: :D

 
Paljon onnea mibazelle poikavauvan syntymän johdosta :heart:
Ihana runo =)


Täällä ei hirveästi ainakaan merkkejä synnytykseen menosta, selkää kyllä silleen polttamalla särkeny ja tuntuu ettei jalat kanna...mut ei tää näytä kuitenkaa kovin edistyvän.
Mieli ala kyllä kaikkea muuta kuin positiivinen ja sen on tainnu tuo mieski jo huomata :ashamed:
Just tässä laitoin ifi:lle reilu puolen vuoden digi kuvat teetteille...vois vissiin useamminki tilata ku kerkiää niin melkoinen määrä kertyä kuitenki =)
enmppu 39+1
 
Heippa pitkästä aikaa. Olette kyllä ahkeria kirjoittelemaan tänne, en ole yhtään kärryillä, ei jaksa kaikkea lukea. ONNEA kaikille vauvansa saaneille :flower:
Kirjoittelen vähän myös omia kuulumisia. Olen käynyt äippäpolilla kasvu seurannassa parin viikon välein sokereiden takia. Ja viime viikolla 36+2 oli vauvalla kokoa 3,9 kg. Kasvua tulee noin 800kg parissa viikossa. Menen seuraavan kerran 13.8 silloin viikkoja 38+2, ja ehkä käynnistetään sanoi lääkärit. Jos kasvaa yhtä vauhdilla niin silloin on painoa jo yli 4,5 ja jos loppuun asti menee, niin on jo yli viiden kilon. Saa nähdä miten käy.
Olen käynyt jo yhden kerran vyöhyketerapialla pehmittelemässä paikkoja, jos vaikka lähtis itsestään tulemaan enne sitä. Muistaakseni kävin viikon verran edellisen odotuksen lopulla ennenkuin sitten syntyi. Ja synnytys oli edellisiä helpompi. Nopeampi ja kivuttomampi.
Tänään on supisteelu jo tiuhempaan ja aamulla oli ruskeaa tuhrua tullut pikkareihin. Soitin jo saliin, kun eise mitään limaista ollut, limatulppahan on limainen. Sanoivat, että voi tulla näytille jos asia vaivaa ja tulee enempikin, mutta ei sitä ole sen enempää ole tullut.
 
nuuris ja mibaze Onnea vauveleista!!! :flower:

Eilen kovotteli mahaa koko päivän ja kipeitäkin suppareita oli pari. Tänään pari kertaa paineen tunnetta mutta ei sen enempää. Ei siis taida edistyä tämä tilanne...

Mairo rv 39+1
 
neitiperho
Onnea jälleen vauva uutisista nuuris ja mibaze :flower: :heart: :heart: :heart:

Kyllähän täällä on alkanut porukka jakautumaan hyvää tahtia =) Omalla kohdalla kun ei tosiaan sitten mitään merkkejä siitä. Eilen päivällä käytiin reilun tunnin lenkillä koirien ja miehen kanssa metässä. Ei edes hengästyttänyt, kai maha alkanut tosiaan laskeutumaan. Muutenkaan ei enää juurikaan ahdista liikkuminen ja tuntuu, että ruokaakin uppoaa nykyään paremmin mahaan...no tiedä onko se sitten hyvä juttu.

Eilisistä ihanista häistä on myös tosiaan selviydytty. Hienot oli ja hääpari kaunis kuin mikä. Tuntuu, että aika vaan menee niin nopeesti, kun vastahan sitä omia häitä tanssittiin :/ Ja nyt sitten odotellaan ensimmäistä yhteistä lapsosta =)

Onneksi nyt kukaan ei ole soitellut ja kysellyt jakautumisesta. Kyllä todellakin alkaisi myös itseäni ärsyttämään. Mies nyt joka aamu tokaiseen tosiaan, että "ei syntynyt sitten tänäkään yönä" :D

Ärsyttävää..alkanut nenä menemään tukkoon ja viime yönä oli kurkku kipee. Taitaa siis flunssa olla tulossa..ei kiva.

oho, laskuri taas toimii
 
mibaze Paljon Onnea! :) :flower:

HooÄs :LOL: kuulostat just niin minulta... kun kuuluu napsahdus niin heti tarkkaan et joko tulee lapsivedet ja mitä sieltä tulee, sitä hemmetin valkovuotoo!

nyt on vähä aikaa ollu taas semmosta painavaa menkkajomotusta tuol oikeel puolel! ja aina samalta puolen.. välistä häviää jos "löytyy hyvä asento"! kamalasti tekis mieli irtokarkkia... :p meil ois keskiviikkona neuvola...
 
HooÄs: Viikkoja vauvan syntyessä oli 37+4. Olisin mielelläni odottanut vielä viikon ennen synnytystä, mutta neiti halusi ulos.

Pieni kuvaus synnytys päivästä.
Oltiin lasten kanssa suunniteltu retki päivää rannalle, kun oli ihana hellepäivä luvassa.
Harmitti suunnattomasti lasten puolesta kun 9:ltä aamulla huomasin että taitaa olla supistuksia nämä omituiset tuntemukset. silloin supparit oli siis säännöllisiä ja kivuliaita, väli oli 8 min ja kesto 40-50 sek (poika mittaili sekundaattorilla innoissaan supistusten kestoa). Aloin laitoin sitten vielä yhentoista aikaan lapsille lounasta, kun en halunnut lähteä liian aikaisin sairaalaan. No, ruuan laitto jäi kesken, kun tuli tunne että kohta on menoa. sairaalaan saavuin noin kello 12 ja olin 5 senttiä auki, mutta lapsi ei ollut ihan alhaalla. Tyttö syntyi 14.50 ja meni alas vasta ponnistus vaiheessa.
Lima tulppa (ruskea iso limamöykky) tuli 8 päivää ennen synnytystä.

-siukko
 
neitiperho
Ihan muuten pakko viel kysästä...

onko muilla kipuja esiintynyt jos olette harrastaneet miekkosen kanssa tätä kuuluisaa yhtä Ässää? Mulla aina tulee kova kipu oikealle puolen mahaa ja sen takia joutuu itse ikäänkuin lopettamaan liikkumisen siihen. Tosi kivaa siis miehen puolesta, hän hoitaa hommat ja vaimo makaa kuin lahna. Joka miehen toive :LOL:
 
neitiperho mulla tulee kävellessä toiselle puolelle (yleensä vasemmalle, vähän vaihtelee) mahaa tosi kova kipu, ja se hellittää vasta kun lopettaa liikkumisen. sama on kyl tossa Ässäskin, mut saa kyl tarkkaan miettiä et mis asennos hyvä olla, ei ihan taivu enää samoihin ku ennen ja maha on tiellä ja sit rupee koskee..
hmph, lahnana tosiaan täälläkin, paras on olla kylellään, sillo ei satu.. :snotty: :D
 
Hei kaikille ja tuhannesti onnitteluja kaikille jo vauvansa saaneille!

Niin moni on nyt puhunut täysistä synnytys-sairaaloista, että mulla alkaa vähän iskeä paniikki...Siis koskeeko nimenomaisesti myös naistenklinikkaa? Mä olen menossa synnytykseen mitä toden-näköisemmin yksin, kun mies on töissä ulkomailla ja en ole halunnut lähimpiä ystäviäni lomalla pidätellä päivystämässä, että koska mä lähden synnyttämään. Luotin kokoajan siihen, että kun yksin menen, niin mullahan on siinä kätilö apuna kokoajan...mutta APUA, jos joudunkin olemaan ihan yksin!!! Tai joudun vaihtamaan sairaalaa, en tosiaan halua. Olen ittekin syntynyt naistenklinikalla ja se on mulle mielessä se ainut ja oikea turvallinen paikka pääkaupunkisudulla. Voiko ne siis ihan käännyttää tylysti muualle kun soittaa, että nyt tarttis lähteä sinnepäin? :|

Kyllä tässä on aikamoinen beibibuumi on meneillään selvästi. Mulla ehkä johtuu iästä(30), mutta tuttavapiirissä on 10 raskaana olevaa, voitteko kuvitella! Tätä on kyllä jo niin vitsailtu porukalla että miten voi edes olla mahdollistakaan, mutta niin vaan on. Ihanaa, kun sitten ei tosiaankaan tartte ittekseen olla vauvan kanssa, vaan on iso liuta kavereita, joitten kanssa palloilla vauvojen kanssa pitkin maita ja mantuja :)

Täällä ollaan jo 39+5, mutta pikkuäijä vaan pyörii kuin häkkyrä ja puskee ja työntää itseään. On kyllä kiinnittynyt ja ihan alhaalla, mutta supistukset on jäänyt vähille. Herään niihin yleensä aamulla,mutta kun nousen ylös, ne kaskas loppuu ku seinään. Olen touhunnut ihan hullunlailla ja pysynyt liikenteessä, mutta tuo touhuilu ei juuri mulle aiheuta supistuksia. Ennenmminkin näyttäis tosiaan, että ne tulee aamuyöstä, levossa.

Tänään olen vaan nukkunutnukkunut ja nukkunut, kaipa se on tuo keli kun on vihdoin viileempi ja sateista, niin jotenkin uni maittaa. Ja ruoka kanssa! Tekee mieli syödä jatkuvasti. Ja siis oikeen kunnon ruokaa: linssisoppaa, ruisleipää, hedelmää...taitaa elimmistö kerätä nyt voimiaan kasaan rutistusta varten:)

Minski ja Baba 39+5
 
heipsan, vielä yhdessä koossa! täällä on tuo alapää kyllä joka paikasta kipeä. lonkat ja nivuset ja häpyluu, jotaki niistä särkee koko ajan, varsinki yöllä. nukkumaan ei pysty ku vasemmalla kyljellä, oikealla alkaa särkeä selkää mut noh, kaikki kivut on tervetulleita, jospa tuo alakerrasto olis hyvin levenny h-hetkeä varten:) millon lie tapahtuu... masukki on ollu vähän rauhallisempi tänään, liekö tyyntä myrskyn edellä? :D

salamanteri&steve 39+2 :heart:
 
ei sitte nukuta kun tuli esikoisen kans nukuttua sen verran myöh.päikkärit että nyt kukutaan tääl ja mies on nukkumas.. mietin tuossa että miten tää aika on menny niiiiiin nopeesti???? :eek: Uskomatonta!

minskimania en tiedä miten naistenklinikalla tapahtuu, mut itte ainaki kun esikoista synnytin ja ei ollut edes ruuhkaa niin ei ne kätilöt olleet kokoaikaa siin vieres..siis varsinkaan alussa, sitte vasta ponnistusvaiheessa mut muuten kävivät vähän väliä jossai, vaik mun lisäks ei vissiin ollu ku 1 tai 2 synnyttämässä.. Nyt sitte pelottaaki et ku just oon kuullu et tääl on vissiin melko täyttä et synnytän sitte varmaan jossain siivouskomerossa! :LOL:

Mut jospa se tästä...
 
Aika kyllä tosiaan lentää, etenkin viimeiset kaks kuukautta on mennyt niin hujauksessa ettei meinaa perässä pysyä! Vauvan tavarat on hankittu kauan sitten, nyt on jo vaipatkin ostettu ja kaikenmaailman korvikkeet varmuuden vuoksi, pitäis vaan hälyttää vielä joku kaveri porailemaan hoitohyllyt seinälle, niin ois avot :)
Mulla on ainakin tosi malttamaton olo ja en sen takia malta mennä ajoissa nukkumaan ollenkaan. Olen kyllä onnekas, ettei vaivoja ole, että siinä mielessä nukun kyllätosi hyvin, mutta aina kun tarttis nukimaan mennä keksin kaikkea touhuiltavaa ja kappas, kohta kello olikin taas ihan liikaa. No, haitanneeko tuo, kunhan sitten kuitenkin nukkuu aamulla pitkään, ettei pääse univelkaa tässä vaiheessa kertymään.

Niin mä ounastelinkin, ettei se kätilö nyt mua kokoajan kädestä pitele :D Mutta siis jos sillä on kaks synnytystä samaan aikaan, niin eihän se ehi sillon mun muokse välttämättä kun oikeesti tarttis ja sitten oon ihan yksin...No, onneks mun täti on tulos huomenna ainakin muutamaks päiväks kyläilemään ja se on synnyttänyt kolme poikaa, että se voi sitten tulla mukaan vaikka olin ajatellut ettei se ehkä ole hyvä idea...Niin se mieli muuttuu!

No, jos komeroon joudutaan, niin ainakin saa rauhassa olla ja kirota ja huutaa niin ku sielu sietää...Pitää ajatella postiivisesti :D
 
Aiivan, siis komero kutsuu!! :LOL: hirveesti tekis mieli tehdä kaikkee mut ei vaan toisaalta jaksa.. meilläkään ei hirveemmin ois enää tekemistä kesken, muutama lakana täytyis silittää ja vähä siirrellä huonekaluja makuuhuoneessa ja vaihtaa esikoisen vanhoihin rattaisiin koppaosa rattaiden tilalle, ne ajattelinkin jättää sisälle/parvekerattaiks..
mua himottais mennä sinne painoarvioon, tää on varmaan joku jättivauva, eka paino päälle 4kiloo ja joskus kätilö sano et tää toinen voi hyvinkin olla vaikka puol kiloa isompi! :eek: mutta eihä ne ota uudestaan synnyttäjää painoarvioon enää!

Mua on alkanu jännittää se synnytys.. mut oon yrittäny pitää sitä poissa mielestä sen koommin.. sairaalakassia aloin pakata toissailtana, vaikka la onkin vasta loppukuusta! mä en yhtään tiedä et mitä ottasin vauvalle vaatetta, nyt siel joka tapauksessa on lähdössä kahdet eri vaatteet (ainakin) ja myssyjä ja tumppuja ja turvaistuimeen pistin kaks eri ulkopukua et kattoo sit sään mukaan.. minäku en oo tosta meidän 2v3kk ikäsestä mukelosta ollu yhtään yötä erossa niin jännään sitäkin kovin että mitenkähän menee "yöt erossa".. varmaan eka reaktio on kun vauva on syntynyt ja näkee ton esikoisen niin itku! :ashamed: kun oon mikä oon - tunnehömppä! :D
 
huomenta. ei tule uni täällä. no nukun sit päikkärit jos väsyttää. onko muille tullut luomia raskauden aikana? mulle on kamalasti tullu pieniä ulkonevia luomia kaulaan ja rintoihin. häviiköhän joskus itsestään? luin jostain että on normaalia raskauden aikana että niitä tulee.. aika ikäviä ovat...
 
Uni loppu, ku miehen kello soi niin kauan aikaa et heräsin sit minäki.
Tulin sit tähän tietokoneelle vähäksi aikaa, tilasin netin kautta itelle täksi päiväksi kampaamo ajan. Pyykit pyörimässä, kohta sais ripustaa narulle kuivumaan. =)
Mitään tuntemuksia ei oikeestaan edelleenkään et pitäis synnyttämään olla menossa, toivossa hyvä elää et parin viikon sisää meillän on vauva :heart: :whistle:
enmppu 39+2
 
Huomenta!

minskimania Kyselit tuosta Naistenklinikan tilanteesta. Siellä on todella ollut ruuhkaista tänä kesänä. Mutta tilanteet synnytysosastolla vaihtelee tunneittain. Aina kannattaa soittaa ennen kuin lähtee sairaalaan, sanovat sitten puhelimessa mikä on tilanne.

Kun itse menin viikko sitten synnytyssaliin, vein kuulema viimeisen vapaan ja sulku tuli Naistenklinikalle. Tilanne salissa oli lievästi kiireinen. Yksin olin epiduraalin laiton jälkeen n. puoli tuntia. Muutenhan synnytykseni oli nopea, joten en ehtinyt yksinäisyydestä "kärsimään". Yleensä synnytyksen loppuvaiheessa saliin tulee toinenkin kätilö ja myöhemmin mahdollisesti vielä lastenhoitaja. Nyt ei näkynyt kumpaakaan vaan tämä kätilö hoiteli kaikki yksin. Ilmeisesti kiireen vuoksi vauvaa ei edes kylvetetty synnytyssalissa, vai liekö käytäntö sitten muuttunut.

Viikko uuden tulokkaan kanssa on sujunut nopeasti. Kovin tuntuu olevan rauhallinen tapaus veljiinsä verrattuna. Jonkinlaista rytmiäkin on nukkumisessa havaittavissa. Kolme yötä ollaan jo nukuttu putkeen klo 24-06. Huomenna on th tulossa kotikäynnille. Saas nähdä, paljonko paino on karttunut pikku-ukolla.

Scala ja tuorein tapaus 1vko
 
Huomenta kaikille!

Väsyttää mutta uni ei tule, heräsin kun mies lähti esikoista viemään eskariin ja töihin. Eilenkin nukuin yli kolmen tunnin päiväunet, mutta silti väsytti illalla.

Perjantaina olin neuvolassa:

rv 37+6
paino +700g
ei turvotuksia
RR 104/66
pissa puhdas
hemppa 100
SF 32
Vauva edelleen raivotarjonnassa.

Eli ei mitään uutta.
Keskiviikkona vielä äippäpolille tarkistuttamaan että vauveli kasvaa tasaisesti.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille!! :flower:
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Täällä tänään neuvola, käyn varmaan ainakin yhteisöön lisäilemässä kuulumiset. Viime yönä tuli taas muutama kipeä supistus, mutta siihenpä ne jäi, eipä tässä vielä kiirettä ole. :)

Tuntuu vaan hassulta, että sitä on lepäilly kovasti ( nämä 10vkoa sairaalan jälkeen ) ettei vauva vaan putkahda ulos ja nyt sitten tulee huomenna rv37 täyteen, en ois sillon uskonu... Mutta hyvä näin. Kaikenlaisia tuntemuksia on kyllä ollu ja uskoisin ettei laskettuunaikaan asti mennä, mutta mene ja tiedä. Illalla aion lähteä käymään pienellä kävelylenkillä! Arvatkaa vaan kuinka ihanalta se ajatus tuntuu kaiken tämän makoilun jälkeen. :D

Tiitu ja Eppu 36+6
 

Yhteistyössä