<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnittelut ennulle ja salamanterille sekä uudelle isälle Robbielle myös! :flower: :flower:

Äiti lpr:lle tsemppiä! Toivottavasti olet jo saanut soittaa miehen pois työmaalta!

Nukuin viime yön ilman, että nousin kertaakaan ylös! :eek: Heräsin muutaman kerran, mutta nukahdin pian uudelleen. Ihan uskomatonta!

Minä jään varmaan kohta yksinäni höpisemään tänne, kun kaikki muut saavat parempaa tekemistä pienokaistensa kanssa. :kieh:
Minä en edes usko, että pääsisin pian synnyttämään. Sovin uuden astianpesukoneen toimituksenkin ensi perjantaiksi ilman, että erityisemmin huolettaa se, että olemmeko silloin kotona.

Marikki ja epeli 39+5
 
Onnea vauvoista :flower:

Jestas mikä yö! Pe ja la illan supisteli jonkin verran ja eilen sit enemmänkin. 21-22 neljä-viis kipeetä supistusta, 22-23 muutama supistus, 23-00.30 nukuin ja heräsin supistukseen, tunti kipeitä supistuksia, sitten oon taas nukahtanu, neljän maissa heräsin mielettömään suonenvetoon, mutta ei ainuttakaan supistusta. Suonenvedon kans menikin loppu aamu, typy heräs seiskalta. Ja mä olin jo melko varma, että nää on nyt NIITÄ, mutta ei. Hikee pukkas, pyllyssä tuntu painetta ja alapäätä vihloi, vatta ihan kovana. Mutta ei, ei, ei :headwall:

No jospa ne kuitenkin jotain sais aikaseks ja pian pääsis synnytteleen.

Väsyny Emeelia ja Ei-En-Halua-Pois-Vauva 40+6
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Täällä tätä samaa, tihkuva vuoto muuttunu vähän punertavaksi, pitää nyt katella käynkö oysissa tarkistuttamassa nesteen laadun.. Valkovuodoksi kyllä epäilen, en usko sen vettä olevan...

Tiitu ja Eppu 38+5
 
ONNEA VAUVAANTUNEILLE TAASEN :heart: :heart: :hug: :flower:

ennu kyseli noista lääkkeistä, minulle määräsivät panacodia, synnäriltä x3/pvä, tosin yritän olla ottamatta kolmea, ja ei pitkäaikaseen käyttöön, nyt varattava vaan lääkärille aika että kattoo ton mun selän että mikä siel oikein on. Mutta uskosin että voit ihan huoletta syödä, kun ovat kerta määränneet.

viimeyö oli ihana, tämmösiä lisää, tyttö ei heränny kuin kolmesti, sitä edellinen yö oli että huus suoraa huutoo, teki mitä teki, tais olla mahavaivoja.. mut sai nyt nukuttua enempi kuin pitkään aikaan, peräti jotain 7 H. =)

jaksamisia kaikille! :hug:

t. hosso ja pikkumuru 5vrk :heart:
 
ONNEA VAUVAUTUNEET!!! :flower:

täällä ei kummempia..enkä vielä odotakaan, enkä toivokaan.. meillä on tosiaan ollu toi 1v vieras vanhempineen koko vlopun ja jännä miten toi meidän 2v poitsu on sitte kokoajan että Vauva- vauva.... hirmu hätä toisen perään, kyllä se taas itku tulee kun ne tänään lähtee.. oon yrittäny lohduttaa että kohta meillä on oma vauva joka ei kyllä lähde sitte minnekään... mutta, meneekö toiselta sitte hermot!
 
Onnea uusista vauvoista :flower: !

Kurjilta kuullostaa nuo käynnistys-kertomukset, toivottavasti en itse joudu niihin... (saati sit sektioon, jostain syystä pelkään kaikkia leikkauksia). Esikoisen synnytys meni silloin aikanaan aika luomusti, ja samanlaisen toivoisin nytkin, tosin mielellään huomattavasti lyhyempänä, viimeeksi meni yli vuorokausi....

Eilen tuli ehkä kolme supparia koko päivän aikana. Oltiin koko päivä shoppailee, eikä edes löydetty mitään. Tänään meinatttiin sit lähteä marja- ja sienimetsään, jospa siellä olisi parempi tuuri?

Eilen juhlittiin pitkästä aikaa kihlapäivää (oli pe), viimeeks juhlittu ehkä 10v sitten... käytiin syömässä aivan ihanaa ruokaa ja sit ähkyisinä laulettiin kotona uutta Singstaria, 3v poika tais olla siitä kaikkein eniten innoissaan, etenkin Kotiteollisuus ja Leevi and the Leavings oli pojan mieleen (osaa muuten sanasta sanaan ulkoa PMMP:n pikkuveli kappaleen, kun se on toisella Singstar levyllä - ja pojan suosikki!)

Ollaan koko perhe vähän puolikuntoisia, ärsyttävä flunssa senkun jatkuu. Silti väsymys on jostain syystä poissa, nukun vain n.6-7 tuntia yössä enkä edes päikkäreitä, alkuviikosta meni vielä 8-10t/yö plus vähintään 40min päikkärit päälle. Nenä kun lakkais vuotamasta, ei olis mitään valittamista! (No okei, olishan se kiva jo päästä hoitaa vauvaa...)


t. Hemuli 39+1
 
Heippa.
Pikaisesti käyn ilmoittamassa että saimme pienen tytyn syliin keskiviikkona 13.8 klo. 00.28. Painoa oli kerääntynyt 3205g ja pituutta 49cm. Synnytys meni hyvin, ponnistusvaihe täysin kivuton.

Vedet menivät siis pikkuhiljaa alkaen sunnuntaista ja maanantaina illalla sain ensimmäisen pillerimurun kohdunsuulle, mutta mitään se ei aikaan saanut. Tiistaina aamulla puolikas pilleri suun kautta, josta pienen pieniä nipistelyitä. Kahdelta taas puolikas pilleri suun kautta, jonka jälkeen alkoi säännölliset supistelut noin 4 min välein KIPEINÄ.

Puoli kuuden aikaaan kohdunsuu vasta pari senttiä auki ja sain lihaspistoksena Tramalia, jonsta tulin uneliaaksi, mutta kipuja se ei poistanut. Kömmin kuuman suihkuun siinä puoli seitsemän aikaan ja viihdyin siellä tunnin verran. Kahdeksan aikaan kätilö totesi että nyt on saatava vauhtia toimintaan kun vesien menosta jo kaksi vuorokautta, eli saliin ja Oksitosiinitipalle (koko synnytyksen ajan sain antibiottia suoneen, jottei vauva saa infektiota kun vettä ei ollut enään). Salissa kymmeneen asti kärvistelin ilman kivunlievitystä, tai siis pelkillä geelipusseilla ja sitten autuas Epiduraali, joka poisti kivut täysin. Varttia yli yhdentoista alkoi taas supparit tuntumaan ja kätilö kokeili että paika auki 8cm. Pieni lisäys puudutetta ja odottelua.

Puoli kahdentoista aikaan alkoi tuntumaan paineen tunnetta alakerrassa ja ätilö antoi luvan hieman ponnistella kun vauvan pää sivuttain tulossa. Ponnistelin omaan tahtiin, lähinnä sellaista kokeilu ponnistusta, kun tarvetta ei vielä ollut. Vähän kahentoista jälkeen alkoi ponnistuttamaan kunnolla ja 13min ponnistelun jälkeen tyttö oli maailmassa. Pää oli hieman sivuttain koko ponnistuksen ajan joten pieni pahka syntyi päään, mutta suli kuitenkin pois ensimmäisen tunnin aikana. Pisteitä tyttö sai 9, yksi piste meni virhetarjonnasta.

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, tosin rinnat on jättikokoiset ja kipeät kuin mitkä. Vauva-arkea opetellaan esikoisen kanssa joka haluaisi itsekkin kuulemma imettää vauvaa :)

Isikin on jo oppinut vaipanvaihdon jalon taidon, enää ei mene sormi suuhun eikä hiki valu otsalta siinä touhussa.

Paljon kärsivällisyyttä kaikille vielä h-hetkeä odotaville ja paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille.

Tämä Äippä lähtee nyt syöttöhommiin..

Äityli-84 ja tyty 5 päivää :heart:
 
Onnittelut vauvoista Ennu, Salamanteri85 ja Äityli-84! :flower: :heart:

Minäkin täällä edelleen... eikä mitään tietoa synnytyksestä |O Alkaa mullekkin jo riittämään... Onko kellään tietoa koska TYKSiin pääsee yliaikaiskontrolliin ja koska siellä käynnistellään yliaikaisuuden vuoksi??? Siis raskausviikkoja???

terv. Jennika1983 rv 40+6
 
Sone
Kyllä tää loppuaika on masentavaa, vaikka pitäs olla iloinen ja vaikka mitä. Mitään muuta ei mahdu päähän kun tuleva synnytys ja toivo että alkas jo, olis jo ohi ja menispä kaikki hyvin. Ja mies ihmettelee miks on viulu poikittain persessä koko ajan, kun on enään NIIN VÄHÄN AIKAA jälellä. Ihan paskana henkisesti ja fyysisesti. |O

Onko muilla noussu maito rintoihin? Miulla on ihan pinkeenä ja arkana rinnat, ja maitoa tiputtaa. Aika jännä et nyt jo noussu. Viimeks synnytyksen jälkee päivä - kaks , nous vasta.
 
sone: täällä ihan samat fiilikset kun siellä.. mies on ihmeissään kun oon niin masentunu.. ite en jaksa enää herätä uuteen aamuun huonosti nukutun yön jälkeen.. petyn joka aamu tosi raskaasti kun tajuun että oon yhdessä läjässä edelleen.. hormonit vissiin heittelee aika pahasti.. maitoa tullu muutama tippa sillon tällön..
mikä vika mussa on kun en jo synnytä!? :ashamed:
-nea ja vauva rv 40+4-
 
voi taas näin moni jakaantunut. Onnittelut kaikille! :flower: :)

Omaan napaan ei muutoksia, yöllä taas muutaman kerran supisteli kipeästi mutta ei sen kummempaa. Jotenkin ihmeellisen rauhallinen olo nyt.. :whistle:

Jennika1983 serkun tapauksessa kävi näin: hän synnytti vuosi sitten TYKS:ssä ja hänellä alettiin käynnistämään kun oli viikkoja tasan 42, eikä synnytys lähtenyt käyntiin ensimmäisellä käynnistyskerralla vaan hän joutui olemaan muutaman yön sairaalassa. Tänä aikana ei muutosta tapahtunut, meinasivat laittaa vielä kotiin vaikka oli viikkoja 42+3. Tuona päivänä alkoikin sitten viimein tapahtumaan. Hän meni käynnistykseenkin täysin epäkypsässä tilanteessa, että sen vuoksi ei varmaan meinannut aluksi mikään auttaa.
 
Täällä tällaiset fiilikset tänään: :headwall: :kieh: :'( |O :kieh: :'( :headwall: :headwall:
ei täältä pääse mihinkään vielä ikuisuuteen ja positiiviset fiilikset taas kadonneet tyystin. Selkä paskana, jalat turvoksissa jne jne... Vaavi onneks liikkuu hyvin!

Jennika1983: kas kun et ole saanu lähetettä nlasta jo yliaikaiskontrolliin. Tyksissä otetaan meinaan 41+5 kohdalla tuohon kontrolliin. Itselleni varattiin se 41+6 kohtaan, joka siis ma 25.8. ja mulle varattiin se jo käynnistysajatuksella...

Toivottavasti äitilpr tosiaankin jo pääsi synnärille!!! Kukahan nyt on sit "listan kärjessä" yliaikaisuudessa :kieh:

Onnittelut vauvansa saaneille taas :flower:

Me lähdetään ny shoppaileen kun eilinen meni läskiksi kun mies hälytettiin korjausapuun.

Ai niin ja raparperin syömisestä ei ainaka mulla ollut mitään hyötyä, söin kaks vartta sokerin kera ja tein vielä raparperikiisseliä, jota söin aamupuuron kera. Mutta ei yhtään mitään vaikutusta :headwall: :headwall:

Hyvin turhautunut Soma & Vaavi 40+5
 
Onnea taas nyyttinsä saaneille! :flower:

Mä yritin eilen höpöttää vauvalle että tulis tänänä ulos, on niin kovin sateinen ja tylsä päivä muutenkin, niin voisin vallan mainiosti viettää iltapäivän/illan sairaalassa synnyttämässä :LOL:
Yöllä jomotteli masua ja selkää, ja nyt aamulla tullu pari supistusta, ei mitenkään kovin kipeitä, mutta sellasia että oon ne bongannu. Saas nähdä mihin tää tästä kehittyy. Koko ajan jomottelee masua... mutta en nyt odota liikoja, tuskin tästä vielä muutamaan päivään mihinkään lähdetään, toivossa on vaan niin hyvä elää :LOL:

Meillä ollaan ihan unisia, koiratkin on ihan unessa vielä... ja mä nukuin tietty niin kauan kun nukutti, vieläkin kyllä nukuttais, mutta nälkä yllätti :LOL:

Joten nyt aamupalalle :D

-Heitsu&Papu rv 39+2-
 
Onnea taas uusille vauvautuneille :flower:

ja toivottavasti äitilpr pääsi vauvanhakuun : )

Täälläkin alkaa olla ihan veemäinen olo, vaikka eihän tässä kaiken järjen mukaan paljon yli viikkoa enää missään tapauksessa mene.. :headwall:
jotenkin ei enää usko riitä että ilman käynnistystä vauva syntyy, vaikka onhan tässä toki aikaa. Jos vielä joskus olen raskaana sanon kaikille la:n pari viikkoa myöhemmäksi mitä oikeasti on niin ei niin kamalasti tarvi mihinkään kyselyihin vastata. Alkaa jo tuntua että ihan kuin ois mun vika että lapsi ei vieläkään ole syntynyt. perhana :kieh:

Raparperiäkään ei pihalta löytynyt kuin muutama pieni varsi.. eilen kaupassa kyllä muutaman kerran sitten suppaili niin että piti pysähtyä välillä, kumma että ne aina tuolla kaupoilla alkaa ja kotiin kun tulen niin loppuvat sitten, jos ne on tänään vielä auki niin menen iltapäiväksi lähimpään prismaan pyörimään jos sillä ois jotain vaikutusta =)

vauvaa odotellessa 40+6
 
Sunnuntaita :wave:

Paljon paljon onnea vauvautuneille :flower: :flower:
Tatjanalle ja Jabballe myös täältä suuret voimahalaukset :hug:

Soma: Vauva oli vesienmenopäivänä ihan normaalin aktiivinen, mutta myöhään illalla (siinä yhdentoista maissa) milloin yleensä oli meno kovimmillaan, oli masussa tosi vaisua. Puolenyön aikaan vedet sitten meni.

Tuli tuosta mieleen, kun oon lukenut niin monilla tuosta pahoinvoinnista. Mulla oli myös tosi yrjö olo pari päivää ennen synnytystä ja kaikkein oksettavin olo oli sitten muutamaa tuntia ennen synnytyksen alkamista (ja koko homman ajan). Kätilö sanoikin, että tuo on ihan yksi synnytyksen aikaisista "normaalioireista" ja tosi moni oksentaa joko synnytyksen aikana tai sitten välittömästi sen jälkeen... Tiedä sitten pitääkö kutinsa, mutta näin täällä...

Pojalla taitaa olla nuhan alku :| Nenää ainakin imettiin yöllä Friidalla, kun tuntui, että jatkuvasti on hengitys niin räkäisen oloista. Lisäksi täällä on alkanut kunnon pulauttelu joka syötöllä. Toissailtana pelästyin niin älyttömästi, kun kesken syönnin poitsu äkkiä vinkaisee, silmät leviää ja sen jälkeen maitoa lensi kolmeen otteeseen kauhean yskimisen ja kakomisen säestyksellä :( Todellisuudessa varmaan tosi pieni määrä, mutta kauhealta se näytti ja pieni pelästyi sitä itsekin.

Taitaa kohta olla pakko vaihtaa tuo äitiyspakkauksen laatikko normipinnikseen, kun poitsu matkustaa yöllä niin paljon :D Laittaa hänet kuinka keskelle vaan, niin herätessä päälaki hankaa laatikon yläreunaa ja kädet hakkaa laatikon etureunaa... Vauhdikkaita unia ilmeisesti ;)

Kovasti vielä jaksuja kaikille odottajille :hug:

kaneliomena ja Elmeri (2 vkoa + 1 pv)
 
Pitäisiköhän minunkin laittaa vaihteeksi kuulumisia. Yhdessä kasassa edelleen. Maanantain neuvolassa täti oli sitä mieltä, ettei uutta neuvolanaikaa ensi viikolle tarvittaisi, mutta kyllähän mä sinne huomenna pääsen. Masukilla ei ole mitään intoa tulla ulos, supistuksia (jos nuo kivut edes sellaisia vielä ovat olleet) tulee todella harvakseltaan, viittä päivässä ei ole vielä koettu.

Pelkään yli kaiken, että menee käynnistykseen. Esikoista yritettiin käynnistää, kivut olivat valtavat, muttei paikat auenneet. Kipukouristukset ja tajuttomuuskohtaukset ovat ainoa asia, mitä oksentamisen lisäksi aukeamisvaiheesta muistan. Nyt toivon, että mennessäni TYKSiin olisi synnytys jo hyvin käynnissä.. =) Vaikka synnyttämättömien osastolla onkin aivan ihan henkilökunta. :heart:

spip80 ja Jumputtaja rv40+4
 
Onnea taas kerran uusille vauvoille :flower: Voi veljet, että olen teille kateellinen!

Tänään on sitten THE DAY eikä mitään tuntemusta synnytyksestä. Viime yönä vessareissun yhteydessä mahasta kuului valtaisa poksahdus, muttei pisaraakaan vettä lirissyt minnekään. Ei edes sen kolmannen Ässän jälkeen :kieh: Tiedä sitten, mikä siellä räjähti.

Ihan kypsä, ihan väsy. Pakon sanelemana keksinyt taasen tekemistä tällekin päivälle. Ulkona litimärkää, joten aamu mennyt seinille kiipeileviä kakaroita paimentaessa.

Parempaa mieltä ja tuulta teille muille!

Bonus rv 40 tasan
 
Sone
Siis mitä ihmeen poksahteluja teillä kuuluu? En mie oo kuullu kertaakaan mitään ääntä tuolta mahasta. Selkä naksahteli eilen ja oli tosi kettumaisen kipee, siinä kaikki äänet mitä meikäläisestä lähtee tän purnaamisen lisäks :LOL:

Mie oon kans niin kade , onnea taas!!!


Hooässsä ei oo tainnu viel päästä kertoo meille kuulumisia henkoht...
 
Paljon onnea uusille vaavin saaneille..


Ja sitten omaan valitukseen
Krrrrrrrrrrr. yhdessä kasassa vielä. Eilen siivosin ja saunosin ja isäntäkin oli jo sitä mieltä että huomenna voisi jo jäädä isyyslomalle mutta eihän tästä mitään tule. Istuvaltaan kyllä supistelee mutta makuulla supistukset ovat heikkoja krrrrrr. Äsken isäntä haki minulle raparperiä. Kuinka paljon sitä pitää syödä ennen kun auttaa jos auttaa. Alan olla kypsä näihin turhiin supistuksiin... Anteeksi tämä valitus virsi mutta kun vituttaa...

kotiäiti32 rv39+1
 
:heart: Onnea kaikille vauvansa saaneille :heart:
ja :hug: Voimia meille kaikille muille! :hug:

..eli ei mitään uutta tänne.

Nucca + Mahatyyppi 39 + 4
Hoen koko ajan mantramaisesti "synnyjosynnyjosynny-synnyjosynnyjosynny-.."
 
Triinu :x Toivottavasti ei mulle käy noin ku serkulles... |O :flower:

Soma Mulla on ens tiistaina neuvola (41+1), saan sen lähetteen varmaan silloin... Mulla on 41+5 sopivasti lauantaina joten kyllä se mulla varmaan maanantaille eli rv 42 menis... :(

Toivotaan nyt et lähtis ittekseen, miehen piti aloittaa huomenna isyysloma kun oltiin niin varmoja et kyllä tää viimeistään viikko lasketun jälkeen ON SYNTYNYT, mutta eipä taida ellei ensi yönä jotain tapahdu... Pitää sitten varmaan "pakkaspekkasia" tai menee töihin vaan jos ei mitään tapahdu :( Miehellä vaan on semmoinen työ ettei se kovin nopeasti välttämättä pääse lähtemään jos lähtö tulee...
 
Irtosoran kutsuun vastaan eli (yli)aktiivinen taustailija(=kurkkaa kuulumiset USEASTI päivässä) liittyy pitkästä aikaa mukaan keskusteluun :) Olo on samanlainen kuin niin monella muullakin, eli sais jo vauva syntyä. Limatulppaa on tullut jo viime viikon keskiviikosta asti, mutta muuten ei mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä
:headwall: :headwall:

Mulla edelleen menettämisen pelko vaanii taustalla, pelkään, että synnytyksessä käy jotain vauvalle :'( Omaa kipua en osaa jännittää..

oviili 39+5
 

Yhteistyössä