<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnea Pepppi! :flower:

nea: yritä saada levätyksi, niin olo paranee varmasti. Minulla on myös tosi huonoja päiviä aina, kun olen nukkunut huonosti. Jos et saa unta, niin pelkkä pötköttely ja lepäilykin auttaa vähän.

Siivoamisesta: En minäkään oikein jaksa puunailla. Tosin koska olemme muuttamassa, niin minulla on myös hyvä tekosyy olla siivoamatta. Kämppä kyllä näyttääkin juuri siltä.. :ashamed:

Yöllä valvoin taas kuulostellen vauvan liikkeitä. On taas niin rauhallinen... Nyt aamullakin on tuntunut vain joitakin liikkeitä, kun oikein tökin häntä. :/ Välillä pelottaa tosi paljon vauvan puolesta. Mitä jos hän kuristuu napanuoraan, mitä jos minulla onkin raskaushepatoosi, vaikka verikokeet ovat ok, mitä jos hän on vammainen/sydänvikainen/sukupuoleton tai muuten vain lakkaa elämästä yhtäkkiä?? Tulen hulluksi, jos mietin näitä ajatuksia vielä seuraavat 2,5 viikkoa..

Marikki ja epeli 39+4

terveisiä perseestä :headwall:

Synnytyksen käynnistys on todellakin väärä ilmaus, kun taikatemppua ei ole olemassa jolla synnytyksen saisi käyntiin oikeasti... Mulla tilanne tämä:

ke- osastolle, cytotecia (auki 1cm, kanavaa jäljellä vajaa 2cm) 4h välein
to- synnytyssalissa, 6h oksitosiinitipassa, keinotekoisia suppareita, ei muutosta kohdussa, illalla takaisin osastolle yöksi
pe- osastolla, cytotecia 4h välein, kohdunkaula auki 2cm, kanavaa vain vähän jäljellä

Perjantaina lääkäri katsoi, että teknisesti olisi mahdollista puhkaista kalvot, mutta varmuuden vuoksi kypsyteltäisi se päivä tableteilla ja heti aamulla saliin puhkottavaksi. Vaan toisin kävi... Lauantaina eli tänään eri lääkäri päivysti, tutki kohdunsuun ja totesi että koska syy käynnistykseen on vähän turhanlainen, ei kiirettä pidetä sittenkään. Ilmoitti että nyt vaan kotiin ja sunnuntaina aamuksi takaisin, jolloin jälleen ARVIOIDAAN mitä tehdään... Niin että terveisiä kotoa, täällä nyt sitten vähän pöhnäisenä olen ja mietin että mitä h*lvettiä juuri tapahtui... Olo on sekava, ahdistaa eniten se että aina eri lääkäri on tutkimassa ja niillä omat mielipiteet vaikuttaa niin paljon hoidon suunnitelmiin.

Lääkärit sanovat vaan että "tällä kertaa vauvan ei pitäisi olla niin iso kuin viimeksi"... no samaa sanottiin jo kakkosen syntyessä, ja silti oli 4,7kg ja jäi hartioista kiinni... Voimat on ihan loppu, yritän nyt vaan halia lapsia ja pitää pään kylmänä, ajatella että luontoa ei voi jouduttaa enempää kuin se haluaa...

Lannistunut Jabba ja Alma +4kg

Onnittelut Pepppi pikkuisesta nyytistä! :flower: :heart:

Täällä ollaan edelleen. Alavatsa alkaa olla tosi väsynyt, tuntuu samalta koko ajan kuin rajun vatsalihastreenin viimeiset vedot...

Aamulla kun nousin sängystä niin valahti housuihin jotain. Minä tietty innoissani laukkasin vessaan tutkimaan sitä... Mutta paskat! Valkovuodolta se näytti... Myöhemmin tuli vielä uudestaan ja sit laitoin siteen... Yöllä myös heräsin siihen että meinasin oksentaa, tai siis tuli jo suuhun asti. Mutta se sit siitä. Ihme juttuja mulla, mutta en usko et ne mihinkään synnytykseen viittaa...

Taitaa olla tää vauva isäänsä tullu. Hällä on nimittäin mottona: Tänään ei tarvitse tehdä sellaista minkä voi siirtää huomiseksi, tai ensi viikkoon. Ja hän noudattaa sitä aivan JOKA asiassa... Vitsailtiin eilen että he voivat sitten 20-vuoden päästä kilpailla keskenään siitä kumpi uskaltaa siirtää asioita pisimpään, esim. auton katsastus :LOL:

terv. Jennika1983 rv 40+5

Voi voimia JABBA!! :hug: Tuo lääkäreiden touhu on kyllä NIIN ihmeellistä!!! Tuntuu että synnärin lääkärit on aina jotain ihme k*päitä! Mutistaan poskeen ja jokainen kumoaa edellisen puheet.

KIITOS kaikille onnitteluista! En oo varmaan muistanu ollenkaan kiittää... :ashamed:

Meijän eloa:

On niin ollut tämä alku sekavaa että huh että ollaan selvitty tähän asti! Äitiysneuvolan terkka kävi eilen, sain sairaalasta ne paperit ja hyvää palautetta olivat kirjoittaneet. Hyvä mieli tuli. No, katottiin vauvaa ja sanoin että pelkään että onko se keltanen ja hieman oli terkan mielestä ja sano että hän soittaa sairaalaan ja katotaan kummassa käyn otattaan sen näytteen lasten polilla vai päivystyksessä. Että varmuuden vuoksi katottais se. No me mentiin kahen jälkeen sinne polille, se auki kolmeen asti. Labra eka pisti ja sitten piti ottaa syöttöpunnistus! Aikaa puoli tuntia siihen ja meijän neitin syötöissä menee noin kaks tuntia! Sain sen kesken makeiden unien syömään alle kymmenen minuuttia yhteensä (välillä taas yskittiin ja kakottiin kun pieni vetää röörinsä niin helpolla tukkoon). No sai jonkun 20g maitoa sinä aikana. Lääkäri kävi vielä ja pyysi tulemaan maanantaina vielä bili ja painokontrolliin. Bili oli onneksi laskenut siitä mitä sairaalasta lähtiessä oli. Paino oli tippunut 10g lähtöpainosta.

Mini nukkui sitten eilen melkein koko päivän ja mulla kamala stressi kun pitäis vissiin saada se muutaman tunnin välein syömään ettei menis keltaseks ja paino laskis liikaa. En meinannu saada tyttöä ollenkaan heräämään syötöille. Viimein lypsi pulloon ja sillä helpompi "väkisin" syöttää. Jonkin verran sain menemäänkin. No jokus puoli kahen aikaan jouduin soittamaan päivystykseen kun taas kakoi ja henki rohisi kauan ja hengittäminen hankalaa. Meinas että ei kuulosta vakavalta mutta tulla aamulla kasilta näyttämään. Yöllä onneksi tyttö heräs ite syömään ja kahen ja kaheksan välillä syötiin 5 kertaa. Kaheksalta käytiin päivystyksessä ja kaikki oli ok, lääkäri meinas että on varmaan vaan alkuhankaluutta ja jos löydän/tai ostan uuden sen nenäimun niin sillä ehkä sais helpotusta tytölle. Painoa oli tullut eilisestä vajaa 50g joten nousussa onneksi on!! Helpotti niin paljon!!

Joka vauvan kanssa näköjään saa opetella jonkin uuden asian! Perusjutut sujuu vaikka unissaankin mutta sitten tulee kaikkea muuta uutta. Nuo isot siskot oli ihan erinlaisia syömään ja maitoa meni.

Meijän typyllä vissiin tuo rytmi vaan väärinpäin, päivisin nukutaan ja öisin seurustellaan ja syödään mutta saapahan äidin huomion 100%! Kunhan tuo maito alkaa uppoamaan paremmin ja ilman kakomisia niin aletaan rytmiä kääntämään.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti pääsette pian tositoimiin!! Ja onnea vauvansa saaneille!! :heart:

Ihmeen hyvin toipunut mutta huolesta hulluna oleva Mammaliini83 ja Mini-Nyyttynen 5vrk :heart:

Painoa tytöllä 3420grammaa japituutta 51.5 cm!
synnytys kesti kaiken kaikkiaan 14tuntia.Sairaalaan tullessa olin noin.4cm auki. Avautumisvaiheessa olin ammeessa,mikä auttoi aluksi hyvin. synnytyksessä sain kivunlievityksenä spinaalia,jonka aikana en supistuksia tuntenut ollenkaan.ponnistusvaiheessa spinaalin vaikutusta ei kuitenkaan enää ollut. yritin ottaa ilokaasua,mutta mulla se ei ainakaan auttanut. tikkejä tuli kahdeksan häpyhuulen revetessä,mutta istuminenkin sujuu jo ihan hyvin.isä oli koko synnytyksen ajan mukana isona tukena! mutta se on kyllä totta,että lopulta kun saa sen nyytin syliin,niin sen kivun unohtaa samantien!
prinsessan kanssa ollaan kotiuduttu jo torstaina aamusta,mutta nyt vasta maltoin tulla kirjoittamaan kuulumisia. prinsessa syö hyvin,mahtavat unenlahjat ja peppukin rutisee aika säännöllisesti.
onnellisempi en voisi olla :heart:

onnea kaikille muille vauvaantuneille :heart:
ja tsemppiä lopuille tulevaan vauvanhakuretkeen!!

ajatar&vekara 4vrk :heart:

JabbaTheHut: Tarinasi käynnistyksestä kuulostaa osittain niin tutulta. Ite totesin neljän päivän käynnistysyrityksen ihan turhaksi ja perseestä. Ei siitä mitään hyötyä ollut eikä paikat kypsyneet yhtään :headwall: Mulla ainakin vauvakin lakkasi liikkumasta niitten myrkkyjen takia. En siis itte liikkeitä tuntenut juurikaan, vaan kaikki piirtyi vain paperille käyrää ottaessa. Tuo justiin onkin ärsyttävää, kun toinen lääkäri antaa toivoa ja toinen heti kumoaa sen. Mulla kyllä sattui kaikki lääkärit olemaan täys mulkk*** eikä kukaan piitannut mun tunteista ja huolesta vauvaa kohtaan yhtään mitään. Toivottavasti saat pian vauvasi maailmaan!! Sitä toivon itsellenikin.

mammaliini83: Teidän vauvallahan on mahtava musta tukka!!! Ja paksu, ainakin takaa. Meilläkin kolmannella lapsella oli musta tukka syntyessään. Saas nähdä minkälaiset on tällä nelosella, jahka se saataisiin ensin turvallisesti jollain maailmaan.

ajatar: Oikein paljon onnea neidistä :heart:

Täällä oon aamun pessyt 2,5-vuotiaan oksennuspyykkiä urakalla. Nyt aamulla se oksensi kaks kertaa ja toivottavasti menis pian jo ohi. Sain viimein neidin päikkäreillekin!! Sitä ei oo harrastanut enää sitten 1-v synttäreiden.

Kaikille vielä raskaana oleville voimia ja tsemppiä loppuodotukseen :hug: Varsinkin meillä reilusti yliajalle menneillä ei ole enää niin herkkua tämä odottelu.

Marikki A täällä on myös huomattavasti rauhoittunut tämä masuasukki! tiistaina oli tosi hiljanen ja laskelelin jo liikkeitä ja sitten sain töniä masua ihan kunnolla että tuli edes hento liike, sitten seur.päivä oli vähä virkeempi ja torstain oli kun oma ittensä, eli tuntu et reagoi joka liikkeeseen, eilisen taas oli hiljasempi, varmaan osittain myös johtui siitä kun itte siivoilin niin topakasti, mut eipä hirveesti oo tänäänkään liikkeitä tuntunut, eli melko rauhallinen päivä on tänäänkin ollut.. kyllä sieltä sillon tällön jokunen "laiska" liike tuntuu mut ei taas oo "oma ittensä".. ehkäpä sillä ei oo tilaa enää niin paljoa liikkua..

yläselkään jomottelee.. ja tuntuu et hikoilen kokoajan ku pieni porsas! eipä muuten kummempia, ois tarkotus lähtee kaupoille kierteleen kunhan tässä ehtii..

niin ja vielä; ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!! =) :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tatjana80:
JabbaTheHut: Tarinasi käynnistyksestä kuulostaa osittain niin tutulta. Ite totesin neljän päivän käynnistysyrityksen ihan turhaksi ja perseestä. Ei siitä mitään hyötyä ollut eikä paikat kypsyneet yhtään :headwall: Mulla ainakin vauvakin lakkasi liikkumasta niitten myrkkyjen takia. En siis itte liikkeitä tuntenut juurikaan, vaan kaikki piirtyi vain paperille käyrää ottaessa. Tuo justiin onkin ärsyttävää, kun toinen lääkäri antaa toivoa ja toinen heti kumoaa sen. Mulla kyllä sattui kaikki lääkärit olemaan täys mulkk*** eikä kukaan piitannut mun tunteista ja huolesta vauvaa kohtaan yhtään mitään. Toivottavasti saat pian vauvasi maailmaan!! Sitä toivon itsellenikin.

mammaliini83: Teidän vauvallahan on mahtava musta tukka!!! Ja paksu, ainakin takaa. Meilläkin kolmannella lapsella oli musta tukka syntyessään. Saas nähdä minkälaiset on tällä nelosella, jahka se saataisiin ensin turvallisesti jollain maailmaan.

ajatar: Oikein paljon onnea neidistä :heart:

Täällä oon aamun pessyt 2,5-vuotiaan oksennuspyykkiä urakalla. Nyt aamulla se oksensi kaks kertaa ja toivottavasti menis pian jo ohi. Sain viimein neidin päikkäreillekin!! Sitä ei oo harrastanut enää sitten 1-v synttäreiden.

Kaikille vielä raskaana oleville voimia ja tsemppiä loppuodotukseen :hug: Varsinkin meillä reilusti yliajalle menneillä ei ole enää niin herkkua tämä odottelu.
No eniten mua sylettää tässä se, että yks kaks kyseenalaistetaan koko käynnistyksen syy. Kun 4 lääkäriä on todennut että TÄYTYY käynnistää etuajassa, kun riskit isoon ja hartioista takertuvaan vauvaan on suuri. Niin kuinka joku voi kolmen käynnistyspäivän jälkeen marssia paikalle ja kyseenalaistaa koko syyn ja yrityksen?? Mie olen ihan paniikissa jo nyt, kun vauva kasvaa kokoajan ja kohta on taas niin iso että yllättyy. Viimeksikin piti olla pienempi kuin edellinen, niin miksei nyt kävisi niin. Mulla lapsi voi kyllä kokoajan hyvin, liikkuu tosi paljon ja sellaista, eniten on nyt mun ja synnytyksen turvallisuudesta kyse. :/

[/b]Kiitos Onnitteluista :D :heart:

Me kotiuduttiin torstaina, tyttö synty tiistaina.. onhan tässä opettelua, kaikki on hyvin lähteny käyntiin, imetyksen kanssa aina välistä vähän ongelmia, tai yösyötöissä, tuntuu että vauva nukahtaa melkein heti kun saa tissin suuhun ja sit kohta alkaa taas kauhea huuto, pitää väkisin pitää sitä ylhäällä että söis.

mulla vihottelee tuo selkä edelleen, sain lääkkeitä siihen, nyt vaan varattava aika lääkärille että mikä siinä on, pitää jumalatonta ääntä noustessa ja kävellessä, vihloo ja polttelee ja synnytyksen jälkeen häntäluussa tuntunu jumalaton painontunne.

mutta eipä tota nyyttiä osaa kuin ihailla. :heart:

Onnea täältäkin paljon vauvaantuneille, ja kasassa oleville erittäin paljon tsemppiä ja jaksamisia! (mulla meni hermo kanssa ihan totaalisesti viimesinä päivinä/viikkoina, tainnu muuta tehäkään kun itkeä ja hermoilla ja olla ihan hemmetin väsynyt koko odottamiseen.. :hug: :heart:

hosso joka-ei-voi-kunnolla-istua ja pikkunen iidaneito 4vrk :heart:

Onnea taas vauvautuneille!! :flower: :hug:

Mahtaakohan Upp3 olla synnytyslaitoksella, ku ei oo kirjoitellut? :whistle:

Tatjana80 ja JabbaTheHut: Voimia teille!!! :hug: Voin vain kuvitella miten kivuliasta ja huolestuttavaa tuollainen jatkuva turha käynnistely on... Toivottavasti saatte vauvanne pian ulos masusta ja kaikki menee hyvin!! :hug:

Mammaliini83: Kuulostaa niin tutulta nuo sun vauvan syönti-huolet.. Meillä kans tuo neiti oli alkuun tosi uninen, ei meinannu herätä millään syömään ja piti herätellä väkisin. SItte sai olla koko ajan huolissaan että saako se tarpeeksi ruokaa! Ja toinen ongelma on tuo, ku maito menee "väärään kurkkuun".. Eli mulla ainaki maitoa tulee niin nopeaa, ettei vauva ehdi sitä niellä kunnolla ja alkaa sitten yskiä ja haukkoa henkeä! Se aina säikäyttää...

Voimia kaikille vielä vauvaa odottaville!!! :hug:

Annilia & Pikku-neiti 2vkoa 5pv :heart:

ps. Ihania kuvia olitte vauvoista laittaneet... Mammaliinin vauvalla uskomattomat hiukset!!! :heart:

Ainiin, sitä piti tänne vielä tulla kertomaan, että olin jostain kuullut, että raparperin syöminen käynnistäis synnytyksen. Noh, illalla sitten vetelin tuoreen, kuoritun raparperin sokerin kera ihan vaan testatakseni kuulemaani. Yöllä alkoikin tulla supistuksia ja aamulla ne olivatkin jo säännöllisiä ja vauva syntyikin illalla. :D

En tiiä, oliko vaan sattumaa. Mutta kannattaa tuotakin ainakin kokeilla.

Melluli & Miksu-poika 4 vrk

By the way - kiitokset onnitteluista. Vauva-arki on lähtenyt kivasti alkuun |O

Onnittelut vauvautuneille :flower:

Täällä ei olossa kummempaa muutosta. välillä tulee pari kipeää supparia ja sitten käyn vessassa tyhjentämässä mahan ja siihen ne sitten loppuvat..
Niin toivon että päästäisi synnyttämään jo viikonlopun aikana niin ei taas maanantaina tarviisi neuvolaan mennä. Tai edes että synnytys käynnistyisi sitten itsekseen ettei tarvitse käynnistää. No, jollainhan sieltä mahasta on ulos tultava vaikka pieni siellä tuntuu niin viihtyvän.

Miten te saatte ajan kulumaan näinä pitkinä viimeisinä päivinä? Nytkin sataa eikä oikein huvita pihalle mennä. Eikä kokoajan jaksa siivotakaan.

Voimia kaikille

miranth ja mahassa viihtyvä 40+5

miranth mää näköjään saan ajan kulumaan nukkumalla... heräsin klo 7 ja simahdin sängylle uudelleen klo 11 puoleksitoista tunniksi. ihan taju kankaalla.
mä en jaksa siivota ollenkaan, ei henki kule, joten aika tylsistynyttä menoa kaikkinensa. nyte tulee brasilia-kamerun -matsi urheilukanavalta, harmi vaan, että se on niin tylsä. muutenhan tv:stä ei tuu yhtään mitään, surkeita kesäuusintoja.
syömiset on päivän kohokohtia, niin se vaan menee :LOL:

nea täällä kanssa välillä niin huono mieli, ettei mitään rajaa :| koetetaan jaksaa viel viime metrit, kohta se olo ja elo muuttuu :)

Onnea uusista vauvoista! :flower:

Täällä tunnin aamulenkin jäljiltä supistelee, mutta eiköhän nämä taas kohta lopu... Tyttö tulossa isovanhempien kans välillä kotiin yöksi, tuskin maltan odottaa... :) Ihanaa saada ilopilleri taas välillä piristämään.

Tiitu ja Eppu 38+4

Onnea vauvautuneille mammoille ja vauvoille :flower:

Minäkin täällä yhä ja maha. Raparperikakkua syöty kolmatta päivää, ei taida auttaa. Kai se on mentävä naapurin pihasta nyhtämään kunnon varsi iltapalaksi. Koko aamu shoppailtiin Ideaparkissa (oli muuten paljon möhömahoja liikenteessä :heart: ), eipä juuri supistellut. Aamuisin pakko touhuta kaikki ne hommat mitä meinaa saada päivän aikana tehdyksi, illalla ei sitten jaksa niin mitään. Eilen olin koko illan ihan "koomassa" ja turvoksissa, fajitaksilla ei mitään osuutta asiaan :p :whistle: . Tänään jos kokkailis pizzaa. Renniepaketti on siirtynyt jo sängyn viereen, siitä on kätevä napsia niitä yöllä.

Huomenna olisi LA. Yritin jo tehdä vauvan kanssa sopimusta, että syntyy nyt sitten VIHDOIN, kun ei ole suvainnut tehdä sitä aiemmin (kuten veljensä rv 38 :kieh: ). Katsotaanpa nyt sitten. Tai sitten lähden koluamaan kirppareita.

Bonus ja masukki 39+6

Ai niin, "epiduraaliallergiasta", allerginen voi olla joko puudutteelle (Naropin), kipulääkkeelle (Fentanyl) tai sitten vaikka sille katetrille. Katetriallergiassa pistetään spinaalipuudutus (yksi kalvonväli syvemmälle lähemmäs selkäydintä). Spinaalissa katetria ei jätetä paikalleen, vaan kertapuudutus riittää, kun taas epikatetri jätetään paikalleen ja sinne voidaan lisätä lääkkeitä. Selvittikös asiaa? Se Fentanyl eli kipulääke tekee sen järjettömän kutinan, mutta myös sen ihanan autuaallisen olon, kun pistää koko yläkerran sekaisin :D

JabbaTheHut: Kyllä on kummallista touhua sieläkin sairaalassa, varsinkin lääkäreillä kuten myös tuola Seinäjoella. Mulla suurin lapsi (toinen) oli 3860 g syntyessään ja jäi jo hartioista kiinni. Sillon sanottiin, että paljon sen suurempi ei mahtuisi normaalisti tulemaan. No, nyt vain on annettu olla yliaikaa jo viikon (painoarvio 4,1 kg) ja keskiviikkona on rv jo siis 41+6 jolloin taas ultrakäynti. Oon todella huolestunut vauvasta ja itestäni koskien sitä synnytystä. Jos ei vauva mahdukaan tulemaan ja joudun hätäsektioon tai tulee jotain muita ongelmia ja komplikaatioita. Vauva ei juuri enää liiku, vaan jotain pientä tönimistä välillä. Mulle kyllä sanottiin sairaalassa, että mun maha on yksinkertaisesti IHAN TÄYNNÄ pelkkää vauvaa, että sielä ei oo yhtään ylimääräistä tilaa jonka takia se ei enää mahdu liikkumaan. Mä pelkään, että suuren vauvan takia synnytys ei edes onnistu ja kovasti oon ruvennut jostain syystä pelkäämään myös vauvan kuolemaa. Tämä on kauheaa aikaa meidän koko perheelle. Ja kaikki mun sukulaisetkin kihisee kiukusta, että mikseivät voi antaa mulle sektiopäivää kun kerran käynnistyksellä ei saatu yhtään mitään aikaiseksi. HALUAN selvitä vauvan kanssa synnytyksestä hengissä enkä pelätä sitä jatkuvasti. Piinaava odotus jatkuu keskiviikkoon asti.

Onnea taas pikku nyyteistä =) =)

Vitsi että oon ollu ahkera tänää!!! Siivonnu oon ja pessy pyykkiä ja viimenen rojekti tuolla jo alottelee.. poika siivoo omaa huonetta jossa on räjähtänyt pommi!! miun ei onnex tarvii ku istuu nojatuolissa ja neuvoa ja valvoa, mutta silti rankka homma myös miulle, ku ei meinaa siivota..

Tosiaan joo eilisen päivää veti mahaa kovaksi silloin tällöin ja iltaa kohti alko jo olla sellasia tuskasempia, mutta ihan iisejä kuitenkin.. ja yöllä tietty loppuvat. mut nyt on tän päivää ollu ihan sama homma, että kypsyis vaan paikat kunnolla, ni käynnistyis sit varmaan helpommin viimestään sillon tiistaina!!!

Taitaa olla Neitiperho, HooÄs, Upp3 ja Salamanteri ainakin vaavin haku reissulla!!!

Mut nyt siivous työnjohtaja lähtee jatkamaan

Edelleen 41+4 :heart:

Paljon onnea vauvautuneille!

Ja erittäin paljon jaksamista Jabba ja Tatjana :hug:
Ja toki muutkin mahan kanssa vielä olevat!

Täällä vatsaa kovottelee väliin, mutta kovin ovat kivuttomia. Alamahaa nipisteli ja vihlo koko aamun, mutta nyt kun olin hetken päikkäreillä, on menny kivut ohitte.

Jaaha, tarttiskohan miehelle soittaa, että tois mulle raparperia, jospa se edes auttais :D
Kaikki muut kikka kolmoset on koitettu oikein urakalla, mutta ei mitään apua.

Mulla on ruvennu alaselkä naksahteleen, ei satu eikä mitään, mutta naks kuuluu monta kertaa päivässä.

Kärsimättömäks on käyneet nyt sukulaiset ja tuttavat, joka päivä joku kysyy, että eikö vieläkään. Ja sitten kaamee litania asioista millä aivan varmasti synnytys käynnistyy :headwall:

Vauva on tänään ollu melko rauhallinen, hereille saa tuuppia. Mutta eipä ihme, jos tila alkaa loppua. Onhan näitä viikkojakin jo.

Mies on menossa vielä tänään häissä käymään, ovat onneks tässä samalla kylällä. Mä sanoin heti sillon jo, kun kutsu tuotiin, että mä jätän väliin suosiolla. Olis se aika kaamee lyllertää tän mahan kans juhlatamineissa...

Taidanpa mennä juomaan iltapäivä kahveet ja odotteleen, että mies ja typy tulee kauppa/kylä reissultaan. Pakko viä kehua mun kultaani, otti typyn mukaansa ihan vaan siks, etä mä saisin rauhassa nukkua :heart: Ja ovatkin olleet jo reissussa reilun pari tuntia.

Emeelia ja maha 40+5

Alkuperäinen kirjoittaja Tatjana80:
JabbaTheHut: Kyllä on kummallista touhua sieläkin sairaalassa, varsinkin lääkäreillä kuten myös tuola Seinäjoella. Mulla suurin lapsi (toinen) oli 3860 g syntyessään ja jäi jo hartioista kiinni. Sillon sanottiin, että paljon sen suurempi ei mahtuisi normaalisti tulemaan. No, nyt vain on annettu olla yliaikaa jo viikon (painoarvio 4,1 kg) ja keskiviikkona on rv jo siis 41+6 jolloin taas ultrakäynti. Oon todella huolestunut vauvasta ja itestäni koskien sitä synnytystä. Jos ei vauva mahdukaan tulemaan ja joudun hätäsektioon tai tulee jotain muita ongelmia ja komplikaatioita. Vauva ei juuri enää liiku, vaan jotain pientä tönimistä välillä. Mulle kyllä sanottiin sairaalassa, että mun maha on yksinkertaisesti IHAN TÄYNNÄ pelkkää vauvaa, että sielä ei oo yhtään ylimääräistä tilaa jonka takia se ei enää mahdu liikkumaan. Mä pelkään, että suuren vauvan takia synnytys ei edes onnistu ja kovasti oon ruvennut jostain syystä pelkäämään myös vauvan kuolemaa. Tämä on kauheaa aikaa meidän koko perheelle. Ja kaikki mun sukulaisetkin kihisee kiukusta, että mikseivät voi antaa mulle sektiopäivää kun kerran käynnistyksellä ei saatu yhtään mitään aikaiseksi. HALUAN selvitä vauvan kanssa synnytyksestä hengissä enkä pelätä sitä jatkuvasti. Piinaava odotus jatkuu keskiviikkoon asti.
No sullakin on kyllä kamala tilanne, kun kerran jo noinkin pieni on jäänyt kiinni. Toki eihän se kiloihi suoraan katso, mun tää kiinnijäänyt kakkonen on edelleen tosi leveäharteinen ja "romuluinen". Mua pelottaa se synnytys nyt ihan kamalasti, kun tää pitkittyy näin paljon. Kun tosiaan tähän mennessä jo 4 lääkäriä on todennu riskit sen verran suureksi että pitää ajoissa käynnsitää. Niin nyt sitä taas vähätellään... synnyttäisivät itse vajaa 5kg kakaran :eek: Koita sinäkin jaksaa! Onko teidän paikkakunnalla yksityistä spesialistia jolla voisit käydä? Täällä meilläpäin on ainakin yksi sellainen yksityinen gyne, jonka määräyksiä sairaala noudattaa. Sillä on muutama kaveri käynyt pyytämässä arviot ja "käskyt", kun sairaalassa on jahkailtu. Eräskin sai siltä kiireellisen käynnistyskäskyn, tyylillä 24h sisään synnytys tai suoraan leikkuriin. Vaikka sairaalassa oltiin hyssytelty!

JabbaTheHut: Mulla täysin samat fiilikset kuin sullakin, eli synnytys pelottaa aivan sairaasti vauvan suuren koon vuoksi ja kun annetaan mennä vielä yliaikaa sen kaks viikkoa. Mulle tosiaan tuo nelikiloinen vauva on jo liian suuri synnyttää alateitse ja pelkään toden teolla mitä normaali synnytyksessä tapahtuu. Meillä on pieni paikkakunta, joten lähimmät yksityiset spesialistit löytyy lähikaupungeista noin 80 km päässä. Ei tässä auta kuin keskiviikon yliaikaisultraa odotella ja katsoa mitä sielä sanotaan. Aion kyllä sillon sanoa pari valittua sanaa jos meinaavat vielä laittaa mut kotiin. Synnyttäisivät tosiaan lääkärit itte lähes viisikiloisen tenavan niin tietäisivät miltä meistä tuntuu!! Oon jo miehelle monesti sanonut itkun seasta, että jos vauva kuolee, niin yritetään heti uutta. Kauheita ajatuksia mulle on täs joka päivä vain tullut :'( Voima :hug: ja jaksamista sullekin omaan tilanteeseesi.

Yhteistyössä