<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnittelut jälleen uusista vauvoista!

Kukas se oli huolissaan, miten hiljaiseksi tämä palsta on käynyt? Mä käyn lukee viestit ainakin lähes joka päivä ja aina on monta sivua luettavaa, itestä tuntuu, et vauhti on vaan kiihtynyt nyt elokuussa, kun vauvoja syntyy päivittäin.

(.) ei oikein mitään... valkovuoto on muuttunut kellertäväksi, tahmaisemmaksi ja haju on nyt enemmän makea, kuin aikainen pistävä. Vaan ei sieltä mitään limaa vielä tule, esikoiselta tuli selvä kellertävä limatulppa 4 päivää ennen syntymää.

Joku kyseli vierailijoista, niin johan synnärillekin saa tulla kuka vain kattoo vauvaa, eikä siellä taida olla vierailuaikoja(??) On vähän käytännöt muuttunut siitä, kun ite synnyin, silloin hyvä että lapsen isä pääsi kattoo vauvaa ja esim. pikkusiskoani en päässyt kattoo.

Ja jos täällä on ratsastavia keskisuomalaisia äitejä, niin suositelkaapa jotain hyvää ratsastuskoulua Jyväskylän lähistöllä! Tarkoitus olisi aloittaa tunnit tämän syksyn aikana piitkän tauon jälkeen, viimeiset 5-6 vuotta on tullut vain "ratsasteltua" kaverin hevosella yksityisellä tallilla.

Taidan lähteä teen keittoon, esikoinen sai kuin saikin tän flunssan tartutettua myös muhun... joku vanha viisaus on, että sairaana ei kukaan synnytä ja mulla nää flunssat tuppaa kestää viikkotolkulla, eli ehkä sit synnytän syyskuussa...


Hemuli 38+6
 
Onnea vauvoista :flower:

Täällä vielä ollaan mahan kanssa...

Eilen illalla supisteli pari-kolme tuntia 10-20 min välein. Aattelin, että herään kyllä jos ne voimistuu ja menin nukkuun. Mutta eipä ne voimistunu...

Ja tänään tuli synnäriltä kirje, sinne mennään 20. päivä. Saas nähdä tarkastaako vaan tilanteen ja laittaa kotiin, vai joko käynnistäis. VAS:ssa kun ei oo ruuhkaa, eikä mitään, niin elättelen toiveita, että sinne saatais jäädä :)
Mutta sen näkee sitten.

Nyt typy kolistelee jääkaapille siihen malliin, että täytyy mennä iltapalan laittoon.

Jaksamista kaikille!

Emeelia
 
onko kukaan kuullut semmoisesta, että voisi olla allerginen epiduraalille? jos tämä olisi mahdollista, niin miksihän sitä ei raskauden aikana tutkita mitenkään, varsinkaan sellaisissa tapauksissa joissa on varmaa että äiti haluaa kyseisen puudutuksen :whistle:
 
huh siivottu olis, selkään vähä jomottaa mutta eipä muuta, paitsi että oon huomannu ku aina ku kovin ahkeroin niin tuntuu että pissattaa kokoajan, ihanku ois pissitulehdus! ilkee tunne! :( noh, eipäs tässä muuta kuin vieraita odottelemaan! :)
 
Omaan napaan ei uutta. Muuten olin kyllä järkytyksestä tänään jäykkänä kuin puolitoistavuotias pojumme jäi vessaan lukon taakse yksin ja meil on sellaiset lukot, joita ei ulkopuolelta saa auki.. Olen kyl tosi hölmö ollut kuin en mitään turvajuttua siihen ole laittanut! Ja ylipäänsä, että tuollaisia lukkoja on. Kaikessa onnettomuudessa oli kuitenkin Luojan hyvä johdatus, sain heti apua paikalle, vuokraisäntä ja talkkari shasivat saranat poikki ja noin puolessa tunnissa poju oli vessasta pois. Onneks puheella saatiin häntä jonkin verran rauhoitettua, ettei hän koko ajan hysteerisenä itkenyt. Isosisko oli kyllä kauhuissaan myös, kun tajus, miten pikkuveljelle kävi :"jäi jumiin" hän toisteli pitkin päivää.
 
Kirjoittelen pikaiset kuulumiset ennen kuin nukahdan koneelle!

Kotiuduin n. tunti sitten ikean reissulta! selkä kipeenä kävelystä mut sain vaatehuoneeseen lisä hyllyjä ja olkkariin sohvapöydät + heräteostoksia

Kaksi päivää on ollu ihan älyttömän turvonneet kädet, joista tänään aamulla kävin tk:ssa kun en saa säryn takia yöllä nukuttua eikä mikään helpota!
Paineet oli hyvät (en muista mitä), pissa muuten ok mut kertoivat sitten et mul on pissatulehdus :$ ! no mitäpä sitä vastaan väittämään, eipä kyl oo oireita ollut!!!
haen huomenna kuurin apteekista!

Kaupasta kävin ostaa nesteen poistoon greippejä, ananasmehua ja vihreää teetä jos olo helpottuis :kieh:

Mulla tullu keltaista 'limaa' jo pari viikkoo, mitä lie!

Miten te jaksatte vielä siivota, kun musta tuntuu et vessan siivous on jo ylivoimasta???
Oon kateellinen teille! Kämppäkin jo kuin pomminpurkajan jäljiltä, eikä ketään joka siivoais.

No jos sitä viel jonain päivänä jaksais, tai sit laitan miehen siivoamaan kun oon sairaalassa, eli joskus kahenviikon päästä! :LOL:

Ainiin, Onnea kaikille prinssinsä/prinsessansa saaneille :flower: :flower:

Hyvää yötä kaikille toivoopi antsu ja ippe 37+5
 
Heips! Meille syntyi pikkuinen tyllerö 12.8 :heart:

Noin tuntia ennen synnytystä laitoin vielä viestiä tänne että kannattaisiko jo lähteä tsekkaamaan tilannetta Tyksiin....! Onneksi lähdettiin! Vedet meni kun päästiin ovista sisälle ja vauva syntyi sit tunnin sisällä. Avautumisvaihe 2cm => 10cm kesti vajaan tunnin ja ponnistusvaihe 5 min. Ilokaasu oli tarpeeksi, eikä sitä muuta olis kyllä ehtinyt ottamaankaan. Muutama nirhauma ja neljä tikkiä tuli saldoksi, ja tietty maailman suloisin pikkuinen tytön tyllerö jolla painoa 3365g ja pituutta 52cm :heart: :heart: :heart:

Ensi kerralla, jos sellaista tulee, en kyllä jää miettimään että koska lähteä synnärille kun alkaan tuntemaan ensimmäisiä supistuksia.....!!!

Pepppi ja Neiti 3 päivää
 
Heips! Meille syntyi pikkuinen tyllerö 12.8 :heart:

Noin tuntia ennen synnytystä laitoin vielä viestiä tänne että kannattaisiko jo lähteä tsekkaamaan tilannetta Tyksiin....! Onneksi lähdettiin! Vedet meni kun päästiin ovista sisälle ja vauva syntyi sit tunnin sisällä. Avautumisvaihe 2cm => 10cm kesti vajaan tunnin ja ponnistusvaihe 5 min. Ilokaasu oli tarpeeksi, eikä sitä muuta olis kyllä ehtinyt ottamaankaan. Muutama nirhauma ja neljä tikkiä tuli saldoksi, ja tietty maailman suloisin pikkuinen tytön tyllerö jolla painoa 3365g ja pituutta 52cm :heart: :heart: :heart:

Ensi kerralla, jos sellaista tulee, en kyllä jää miettimään että koska lähteä synnärille kun alkaan tuntemaan ensimmäisiä supistuksia.....!!!

Pepppi ja Neiti 3 päivää
 
Pepppi Paljon Onnea pikku prinsessasta! :flower:

Antsu85 en mä jaksaiskaan siivota mut "pakon edestä" tulee siivottua kun ei ilkee päästää ketään sisään jos ei tuu siivottua yhtään... tyyliin kerran 2ssa viikossa! :D ei meilläkään muut siivoo ku minä vaan... ja välistä tuntuu NIIN tyhjän kanssa se siivous! mutta kyllä sen selässä sitte saapi tuntea et on jotain tehnytkin! huh! :kieh: ja toi rakko tuntuu et kokoajan pissattais! :kieh:
 
Paljon onnea melluli pojasta ja Pepppi tytöstä! :flower:

Mulle sitten iski aikamoinen päänsärky. Tais olla ihan migreeniä, kun ei mulla yleensä näin älytön pääkipu ole. Heräsin neljän maissa, kun nukahdin iltayhdeksältä. Tissi meinaa räjähtää, kun eihän tuo meidän pikkuneiti niin paljon jaksa syödä ja toinen rinta jäi kokonaan imemättä. Ei muutakuin pumppaamaan...

Luen kirjoitukset paremmalla ajalla.
 
Huomenta kaikil! :wave:

ai että mul oli toi jalkoväli yöl kipee, tuntu et ei kärsi edes kääntää kylkee ja nyt toi lantion seutu on ku ois käyny treenaamassa jossai punttiksella pitkät tunnit! liekö johtunee sit siitä eilisestä siivouksesta.. alkaa loppuvaiheessa tulla "vanhuuden oireita"! :LOL:
kamala ku mua on alkanu niin jännittää toi synnytys....... :eek: vaikkei uutta olekaan mutta silti.... tahtois siirtää vielä monta kuukautta eteenpäin..miten tää aika on voinu mennä näin nopeeta??!!???
 
Sone
Huomenta!

Valivalivali ja valivali, siinäpä tärkeimmät :LOL: Ei uutta, samaa kun ennenpään. Kivuliaita suppareita jotka sit lopahtaa kuitenki. Tosi turhauttavaa. Päiväks marjankeruuseen ja illan keitän mehuu joten palailen illemal tsiigaa ketkä on taas posahtanu. Eipä miulla muuta, tulin vaan ilmottaa että täällä oon ja jättää merkkini. huoh.. (toooodella syvä huokaus)

Rouses: Minuu oikeen pelotti synnytys tänne loppumetreille asti ja unetkin meni ,mut nyt oon jo niin kypsä etten jaksa pelätä. Tosin viime yönä näin jotain painajaista, joten takaraivoon on taas tullu joku ahdistus siitä mitä kaikkee vois mennä pieleen. Eniten pelottaa ettei saakkaan nyyttiä kotiin, jos jotain menee vikaa.
 
Täällä myös ollaan edelleen.

39+1 ois viikot ja esikko tosiaan syntyi 39+2 eli tänään toivon sitten oireita alkavaksi, niin huomisen puolella ois kakkonenkin ulkona. Toiveajattelua näillä oireilla!! :headwall:

Verenpainetta mittailin itsekseni aamulla ja kohtuullisissa lukemissa se kai oli, proteiinit pisusta itse tikutettuna +/- eli ihan hailukasti edelleen plussalla. Mutta flunssassa olen, joten saattaa tulla siitäkin.
Väsyttää pirskatisti vaikka ihan kohtuu yöunetkin tuli nukuttua.

Siinä tärkeimmät ja pelkkää omaa napaa...

Hannele
 
Peppi: Oikein paljon onnea pienestä tytöntylleröstä :heart: Sulla ei synnytys ainakaan kauaa kestänyt!!!

Edelleen kasassa täällä, ei sitten minkäänlaisia oireita, että vauva vois syntyä :headwall: Pelottaa se keskiviikko jos rupevat toisen kerran käynnistelemään. Mitä se nytkään hyödyttää, kun tilanne on kohdunsuulla edelleen epäkypsä (kanavaa 1,5 cm ja auki 1-2 sormelle). Ei ne käynnistämiset mulla ainakaan paikkoja kypsytellyt yhtään.

2,5-vuotias neiti oksensi viime yönä 2 kertaa. Ekalla kerralla oksensi niin paljon, että se oli pakko yöllä pestä suihkussa. Kahteen kertaan sain vaihtaa lakanat, peiton ja tyynyn. Nyt oon aamusta oksentanut toistaiseksi kerran, maidot tuli pihalle ja mitään ei aamulla halunnut syödä, juoda vain. No, se juominen siinä tärkeintä onkin ettei pääse kuivumaan.

Mulla ollu flunssaa kohta kuukausi ja kaks viikkoa :headwall: Taas on nenäsumute ollut ahkerassa käytössä, kun henki ei kulje eteen eikä taakse. Ei oo kivaa. Niinkuin ei mulla muutenkin olis jo raskasta tän masuni kanssa, huoli syntymättömästä vauvasta suuri ja vielä kaikkien perheenjäsenten sairaudet vielä päälle plus oma flunssa :$

Taidan istua soffalle kattomaan lasten kanssa piirrettyjä :LOL: Joskus tekee meille aikuisillekin hyvää heittäytyä jälleen lapseksi!!!

Tatjana80 ja rv 41+2
 
Huomenta!
onnea vauvautuneille!
Täällä kerrankin suht hyvin nukuttu yö takana... Mitä nyt joudun käymään 3kertaa yössä vessassa ja juomaan hulluna vettä :LOL: Oon huomannu et on alkanu janottaan enemmän nyt tässä viime päivien aikana... mistähän sekin johtuu... ja nälkä on kans jatkuvasti.

Tänään pitäis suunnata äitin kanssa kauppaan ja sitten Elomessuille, saas nähdä kuinka kipee oon sitten illalla.. Mutta oonkin koittanu puhua vauvalle että huomenna olis hyvä päivä syntyä...
Joku höpötti että pelkää synnytystä tai jotain sen suuntasta, mua kans pelottaa jos oikein rupeen sitä miettiin... Ja näin ensikertalaisena kun ei ole oikeesti mitään tietoa mitä tulee tapahtumaan. Tai tietty ne mitä oon lukenu ja on perhevalmennuksessa kerrottu, mutta ei oo kokemusta...Mä kyllä alan kanssa oleen jo niin kypsä tän masun kanssa pyörimiseen, että voisin kyl synnyttää jo!

Mutta nyt aamupalalle!
Päivänjatkoja mammat!
 
=) Onnea Pepppi =)
:flower: :flower: :flower:

nyt onkin tasaisesti joka päivä tullut vauvauutisia. kukahan tänään saa puumerkkinsä pinoon?

On tää odotus niin yksilöllistä... meitin möykky tänään tasan 38viikkoa, eikä toivoakaan ulostulosta... mut tuol syyskuisten pinossa on jo kolme vauvaa nähny päivänvalon!
 
Huomenta mammat!

Eilen illalla alkoi tulemaan suhteellisen säännöllisiä supistuksia ja sitä kesti muutaman tunnin. Tuntui siltä että nahka repeää mahasta kun meni niin kireäksi että hengittäminenkin tuntui tukalalta. Kävin sitten suihkussa ja menin nukkumaan jolloin nämä pahimmat kivut rauhoittui, mutta heräsin kuitenkin useaan otteeseen kunnon jomotukseen. Olin jo kahden vaiheilla lähdenkö synnärille, mutta ajattelin kuitenkin kotona odotella mitä tuleman pitää. Nyt on maha sitten tosi ihmeellisen tuntoinen ja kosketusarka että todennäköisesti jotain tuolla on tapahtunut. Jännityksellä odotan mitä tämä päivä tuo tullessaan :)

Vauvautuneille onnittelut ja vauvamasuille supistusrikasta päivää :heart: :D

Triinu ja pikkukaveri 39+2
 
Minäkin vaan ilmottaudun ja onnittelen vauvan saaneita! Sekä tsemiä niille, jotka pääsee vauvaa hakemaan :)

Tarvii varmaan kokeilla shoppailu-ässää tänään kun mikään muu ässä ei täällä ainaka vaikuta mitään!

Soma & Vaavi 40+4 (enää 9 pv kun masukkia aletaan häätämään - ainakin niin luvattiin!)
 

Yhteistyössä