<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

moi :wave:

nempu en lähtis mäkään kyläilemään sinne osastolle. jos mummo kert on paranemassa, on hän varmaan hengissä - ja täysin terve - viel parin viikon päästä, ku vauva on maailmassa ;)
määhän sain flunssan muutama viikko sitten ja otti niin paljon päähän ja pelotti vauvan puolesta (vaikka tuskin tuo nyt siitä olis moksiskaan, vaikka olis syntynytkin juuri silloin, mutta tiijät kyllä, että kun alkaa pelottaa, pelotta... ) . silloin olis pitäny sanoa kyseisen flunssankantajalle, ettei vierailu käy ja siirtää tapaaminen, ja nyte oonkin ollu tarkkana vastaavissa tilanteissa, ettei tarvii turhia hermoilla.

(.) ou jea, kaikki yhes koos... ei mitään uutta länsirintamalta.

irtis ja yhden-naisen/miehen-sambaryhmä 40+2
 
Onnittelut taas vauvautuneille :flower:

nempu komppaan muita enkä kyllä lähtisi tässä tilassa mihinkään missä voi minkään tartunnan saada. Luulisi että tuo mummokin sen ymmärtää kun olet kuitenkin juuri synnyttämään menossa.

äiti lpr toivotaan että pääset seuraavaksi, itelläkin viikkoja 'vasta' 40+4 ja ihan valmis olisi jo synnärille lähtemään niin mitähän tunne on viikon päästä.. jaksuja sinne.
Kattelin tuota synnyttäneiden listaa niin ei siellä kyllä montaa ollut joilla oli yli la:n mennyt. (paitsi kohtahan meitä on..)
Synnytysvalmennuksessakin meille vielä sanottiin että pienikokoiset äidit yleensä synnyttää ennen la:a, mutta eipähän tuo nyt taida oikein paikkaansa pitää.

Neuvola olisi taas maanantaina, viimeksikin terkka kysyi että vieläkö tulit, joo, onhan tätä yritetty houkutella ulos, lahjottu, uhkailtu ja kiristetty mutta keneltä lienee perinyt jääräpäisen luonteensa ja tulee sitten kun itseä huvittaa =)
No, voihan se olla että viikonlopun aikana pääsisi jakautumaan, mutta jotenkin en oikein usko. Jotenkin ei oikein yhtään ole sellainen tunne että parin viikon sisään pitäisi synnyttää.. toisaalta taas kun muutama kipeä suppari tulee niin toivoo ettei ne loppuisikaan.

Jotakin järkevää tekemistä pitäisi viikonlopuksi keksiä että aika ei ihan niin hitaasti menisi. Alkaa jo paikat kiiltää kaiken siivouksen jäljiltä.

Ihanaa unta näin aamulla. Joskus kun vauva niin pönkeää tuosta kyljestä että melkein saa kantapäästä kiinni, niin unessa työnsi nyrkkiä kyljestä, silitin sitä ja sitten pikkuinen otti minua sormesta kiinni =) no, parin viikon sisällä sitä pääsee sitten livenä silittelemään pikkuista.

Voimia kaikille viime metreille!
 
taustailijoille terkkuja: kun aktiivikirjoittajaporukka alkaa selkeesti harveta luonnollisen poistuman kautta :LOL:, niin laittakaa ihmeessä kirjaimenne yhteiseen kasaan ja tulkaa turisemaan. jos synnyttäneitä on kert vasta jotain alle 40 ja listassa kaikkiaan muistaakseni yli 100 nimeä (joku joskus laski) , niin meitähän on viel hirveesti saamaan aikaan vaikka millanen pulina! rohkeesti mukaan!
 
ONNEA uusille vauvautuneille!! :flower:

Omaan napaan ei uutta. Yhden koos täälläkin, eikä merkkiäkään lähenevästä synntyksestä. Voisin jopa sanoa että oma olo on parempi kuin pitkiin aikoihin, aikookohan tuo tulokas jäädä pysyvästi yksiöönsä.. :eek: :LOL:
Siivoillut oon ahkerasti tänään ja eilen olin koko päivän menossa. Mitään muutosta en ole olossani silti huomannut. Ainoastaan eilen illalla paljosta kävelystä johtuvaa jalkojen turvotusta ja pakotusta oli, sekin meni yön aikana ohi. Ainoa tuskastuttava vaiva tällä hetkellä on JÄRKYTTÄVÄ KIPU alapäässä ja häpyluussa öisin ja kävellessä! Nyt tuntuu ensimmäistä kertaa siltä öisin että ihan oikeasti olisi parempi nukkua sohvalla puoli-istuvassa asennossa, koska makaaminen ei onnistu enää oikein kummallakaan kyljellä. Ja sit vessassa oon ravannut nyt parina viime yönä tunnin välein, kiva..Taidankin kokeilla ens yönä tota sohvalla nukkumista, sithän sitä voikin sopivasti aamuyöstä alkaa tuijottelemaan olympialaisia, kun uni katoaa aina jonnekin neljän viiden maissa. ;)

Taitaa NEITIPERHO tosiaan olla jo vauvan hakureissulle päässyt. Toivottavasti pian kuullaan ihania uutisia!

ÄITI LPR:lle jaksuja, toivottavasti sinä olet vuorossa seuraavana. Kuulostaa muuten NIIN TUTULTA toi mitä kerroit lapsettomasta ystävästäsi!! :kieh:

Jassoo nyt alkaa mamman silmiä painaa, taidan suunnata tytön kanssa päiväunille.
Oikein mukavaa viikonloppua ja toivottavasti mahdollisimman moni pääsis tulevana viikonloppuna tositoimiin! :wave:


:heart: haaveilija ja poju 39+4
 
hansulle onnea poikavauvelista :flower:

mammaliini Mulla varmaan nuo lantion kivut johtuu juuri siitä ,että luut ym alkaa hakea taas omia paikkojaan. Esikoiselta kävin puoli vuotta synnytyksen jälkeen nikamanniksauttajalla avaamassa nikamalukkoja niin hän kokeili samalla lantion. Sanoi ,että sentin verran vielä luissa väljyyttä ja kehui ,että tosi nopasti olen palautunut. Mulla oikeastaan koko lantio kipeä ja asentomuutoksesta molemmat pakarat vetää jumiin ja iskias hermot pinkeenä. Pitääkin muistaa soitella hierojalle aikaa.

Molemmat tytöt päiväunosilla, joten taidan oikaista soffalle katsoon olympialaisia.
-Poni ja vauva 6 pv.
 
:headwall: :headwall: :headwall: terkkuja neuvolasta :kieh:

Sf-mitta 39 eli edelleen noussu viikossa sentin, ei puhettakaan laskeutumisesta siis, vaikka olen itse sitä mieltä joka päivä :eek: RR - alapaine koholla jo toistamiseen, keskiviikon pkl-käynnillä oli tosi hyvät paineet :eek: Pissa puhdas, jalkapöydät edelleen limput. Painoa tullu viikossa +400g. Vaavilla kaikki ookoo :heart: joskin sydänääniä piti oikein etsiä kun myllerteli itseään puolelta toiselle.

Olen koko päivän pessy pyykkiä ja leiponu useempaa sorttia, terkka nauroikin että "kaikkes sää yrität, ootko saunonut myös" - lupasin illalla lämmittää :D Mutta ei ne auta, ei tämä pieni täältä tule ennen käynnistyspäivää sanon minä. Täytyy siis asennoitua vaan siihen, että 10 päivää käynnistykseen ja kahden viikon sisällä meille syntyy viimein vauva :heart:

Muistuttakaa joku mua noista sanoista huomenna tai sitä seuraavana kun taas täällä hakkaan päätäni seinään :headwall:

Missä Upp3?? Onko jo päässy toimiin?

Nyt ei jaksa ottaa mihinkään kantaa, anteeksi :ashamed:

Koitetaan jaksaa taas!!!!!!!!!!!!!!!

Soma & Vaavi 40+3
 
Onnittelut Hansu27 pikkuisesta pojasta! :flower: :heart:

Täällä tänään kipujen puolesta hiukan parempi päivä, ainakin toistaiseksi... Yö oli hirveä, samoin aamu kun pojan taksille saattelin. Sit painuin uusiksi nukkumaan ja herätessä oli olo harvinaisen hyvä. Sain koneellisen pyykkejä pestyä ja narulle ja edelliset narulta pois, ja tuo on siis oikeesti tosi USKOMATON saavutus multa nykyään! :D Sit köpöttelin hetken tossa pihallakin vielä...

Höh... Esikoista odottaessa aloin juuri tällä samaisella raskausviikolla+päivällä juuri tähän kellonaikaan ponnistella... 15:27 oli poika sitten ulkona... Ei ole tällä kiirettä. Eli se näistä ns. tilastoista tms, parista asiasta:
a) uudelleensynnyttäjät synnyttää aikaisemmin kuin ensisynnyttäjät
b) pienikokoiset odottajat synnyttää aikaisemmin
-PASKAPUHETTA!!! Mikään ei näemmä taaskaan valehtele niin paljon kuin tilastot...

terv. Jennika1983 rv 40+4
 
Meille syntyi tiistaina 12.8. klo 20:22 pikkuinen rinssi. |O :heart: Pojan paino 3195 g ja pituus 52 cm. Päätti sitten syntyä kaksi päivää ennen laskettua aikaa. =)

Synnytys oli positiivinen kokemus. Tiistai aamuna kuuden-seitsemän välillä alkoi tulla säännöllisiä, mojovia supistuksia. Tiesin heti, että nyt oli menoa. Eli kannattaa uskoa tuohon sanontaan, että "tiedät kyllä sitten". Soitin kahdeksan jälkeen miehelle, että alapas tulla töistä pikkuhiljaa kotiin, niin lähdetään.

Joskus puol 10 oltiinkin KOKSissa ja miulle tehtiin alatutkimus ja pistettiin käyrille. Kanava oli kokonaan hävinnyt ja olin jo jonkin verran auki. Käyrällekin piirtyi ihan nätisti supistuksia. Sain mennä vesiammeeseen ja siellä sitten vietinkin aikaani. Helpotti ihan kivasti. Samoin kiikkustuoli. Seuraavan kerran kun alakerran tilanne tarkastettiin, olin kolme senttiä auki (oisko ollu joskus yhden aikoihin (?)). Pyysin suun kautta otettavan särkylääketabletin ja sainkin jotain. Kivut alkoi viiden sentin kohdalla oleen aika kauheita. Rentoutuminen oli hankalaa ja tuntui, että vain hidastan avautumista kun en pystynytkään rentoutumaan joten pyysin epiduraalin kello kuuden aikoihin. Siirryttiin synnytyssalin puolelle se laittamaan. Voi vitsi, mikä taivas..! Kivut hävis sen siliän tien. Ja hommakin nopeutui heti! Pari tuntia myöhemmin olinkin jo täysin auki ja sain alkaa ponnistaa. 7min ponnistusvaihetta ja poika syntyi klo 20:22. Ei sattunut yhtään! Sanoinkin miehelle, että voisin synnyttää toisen vaikka heti perään. Pari pienen pientä haavaa tuli, mutta onneks tosi pienet! Pojalle pisteitä 9-9 (olin käsittänyt, että niitä pisteitä annettais kolmet, mutta mulla papereissa vain noi kaks ysiä). Kaikki hyvin! Tissi maistuu ja maitoa riittää! Tänään kotiuduttiin ja pikku-ukko vetelee sikeitä :D

Melluli & Miksu 3 vrk
 
Kiitos teille kaikille mielipiteistänne, kiva että muutkin on samoilla linjoilla ku mä ite. Rupes vaan itestään tuntumaan et oonko ylivarovainen ku anoppi oli vähän sitä mieltä et mulla ei oo mitään syytä jäähä kotia..mutta niinku jo joku sanoikin että ihan tavallisessakaan flunssassa ei oo kiva synnyttää ni saatika jos sattuis saamaan jonkun kovemman taudin. Tai että vauva saisi jonkun pöpön..Osaston lääkäri oli kuulemma kyllä sanonut et ei ole mitään estettä miksi raskaana oleva ei sinne osastolle voisi tulla, mutta sitten taas monet muut on sitä mieltä et ei kannata mennä, niin kuin te ja mun lähipiiri johon kuuluu siis sairaanhoitajiakin.. :/ saa nähä mikä rumpa tästä tulee jos sanon että en ole lähdössä..no mulle vauva on se tärkein.
 
Onnea vauvautuneille

:flower: !

(.) Eilen oli jo niin lupaavia supistuksia, että niitä tohkeissani laskeskelin, mutta eivätköhän taas iltaa kohti häipyneet kokonaan :kieh: ... Tänään on tullu muutama, mutta harvakseltaan, ja nekin jo loppuneet.
Olo alkaa olla kyllä tooosi raskas, yhtä huohottamista ja sopivan asennon löytämisen yrittämistä. Tässä sohvalla löytää kyllä ihan hyviä olotiloja, mutta yöt on täälläkin olleet suht hankalia, kun alkaa tuntua, ettei oo oikein kummallakaan kyljellä hyvä nukkua. Lonkkia alkaa särkemään ennen pitkää..
Noita ns. menkkakipuja on ollu ihan kiitettävästi, elikkä vihloo ja juilii välistä.

Siskon kaveri oli saanut poikavauvan. Hällä laskettu aika kaks viikkoa mua myöhemmin... meinaa malttamattomuus alkaa vaivata täälläkin siis pikku hiljaa.

Mullakin oli aikaisemmin ongelmana tuo yöllinen vessassa ravaaminen (joinain öinä kahden, joinain 3-4 tunnin välein). Nyt oon testaillu äidin antamaa neuvoa, eli juuri ennen nukkumaan menoa oon suihkuttanu jalkoja (polvista alaspäin) tosi lämpimällä, jopa melko kuumalla vedellä, jonkin aikaa. Sitten kuivannu jalat ja vauhdilla peiton (joka on kylläkin tällä hetkellä pelkkä pussilakana kuumuudesta johtuen!) alle. Ihme homma, mutta on pysyny jopa 7h pissahätä poissa... onkohan tuossa oikeasti joku taika, vai onko vaan pään sisäistä :LOL:
Eli kun asennoituu nukkumaan laittaessa niin, että ompas kiva, kun ei tarvi heräillä yöllä pissalle, niin ei sitten myös tarvikkaan... =) No, mulla näyttää syystä tai toisesta toimivan, kannattaa varmaan muidenkin kokeilla, jos rassaa nuo öiset vessareissut! Äiti kun on meidät kaikki 12 lasta odottanu ja synnyttäny, niin siltä tuollaisia käytännön niksejä melko hyvin löytyy....!

Jännä juttu muuten. Mulle määrättiin rautaa raskauden puolivälistä eteenpäin. Söin Obsidania jokusen kuukauden ja hemppa pysyi sillä lukemissa 120. Nyt kun vaihdoin Retaferiin, on hemppa ollu joka mittauksessa 140-145, eli mun normaalilukemat, mitä se on ollu aina ennen raskauttaki ja alkuraskaudessa ennen raudan aloittamista. Noissahan varmaan on kyllä aika tapauskohtaista, mikä merkki hyväksi kenellekin, mutta jännää, että on merkin vaihduttua noussu noinkin huimasti.....! Oon kyllä huomannutkin olevani hyvin energinen huolimatta näistä asento- ja hengästysvaikeuksista :) .

Supistustuulia kaikille niitä toivoville, mä voin myös lahjoittaa kaikki nämä vähäiset jollekin, ku ei näistä kerran oo vielä mihkään! Ja onnea hakureissuun lähteville!

Kuulumisiin,

Elo-onni ja Jyry Yrmy 38+1 (38+5) :heart:
 
Täällä minäkin! Ja maha tietty. Onnea uudet kansalaiset vanhempineen!

Tää päivä otettu lepposammin kuin eilinen, ei sitä oikein jaksa enää joka pv heilua. Noh, ulkoiltu on, kävin leipomolla 1,5km päässä. Ihan kiitettävästi aikaa menee, kun kaikki kolme kävellään; minä vaapun kuin takakenoinen ankka ähisten ja puhisten, 1v ja 3v tutkivat kaikki kivet ja koirankakat matkalta :)

Koko viikonlopuksi suunniteltu ohjelmaa (=ajankulua) ettei pää pimahda. Sunnuntaina olisi sitten "eräpäivä". Jospa sinne asti jaksaisi sinnitellä, ettei ihan hikeenny. Turvoksissa olen, suolasta pitäisi välttää, mutta silti ulos syömään tänään jotain epäterveellistä (texmexiä tai pizzaa :p ) Kun ei noi SSS:t kiinnosta, niin pitää panostaa muihin nautintoihin.

Mä olen niiiin turtunut tuohon ainaiseen pissahädän tunteeseen, että osaan jo olla "hädissäni" yllättävän kauan. Etenkin kun tietää, ettei mene kuin tovi vessassakäynnin jälkeen kun on taas hätä :( Toi on ärsyttävää, että suoli toimii koko ajan; vauva jytää ja supistelee, niin saa käydä isommalla hädällä x monta / pv. Sehän kai enteilee synnytystä, mulla tota vaivaa ollut jo viikkotolkulla...

Nyt kaffelle. Oli muuten hyvää raparperikakkua eilen mitä leivoin, kannattaa kokeilla ( Kotivinkin ohje)

Bonus vatsoineen päivineen 39+5

Tuo Retafer oikeesti tehoaa paremmin kuin Obsidan. Ja sopii mun vatsalle paremmin (vaikka yleensä on toisinpäin). Ja on paljon pienempi tablettikin niellä.
 
Onnittelut Jakautuneille!!! :flower:

Miulla/VAUVALLE on nyt sit häätö aika varattu ensi tiistaille klo 8.30. Eli sit viimeistään suuntaan synnärille JA ILMAN VAUVAA EN KOTIIN TUU!!!!!!!!!!!! :D :D

Tänää vetäny mahaa kovaksi koko päivän, mutta ei muuta.. että en ees oota mitään muuta..

ja edelliseen tilitykseen vielä lisäys ystävistä, että onnex miulla on sellasia ystäviä enempi kellä on lapsia, mutta tämä yksi sattuu vaan kuulumaan "paras ystävä" joukkoon ja harmittaa sen puoleen.. mutta saa nähä miten taas asiat menee ku oon joskus sit normaali olotilassa.. Sanoin kyllä miehellekin jo et kumma homma, että hänen lapsettomia ystäviä oon nähny vaikka kuinka paljon ja heidän kanssa touhuiltu, juteltu ym. normi juttuja.. että taidan vaihtaa ystävät mies puolisix :kieh: :D

Nyt ruokkimaan lasta!!

Äiti lpr edelleen 41+3 :D

KYSYMYS KÄYNNISTYKSEN KOKENEILLE??? kandeeko miehen tulla heti aamusta mukaan, vai vasta sitten kun/jos jotain alkaa tapahtuu..?? eikö siinä tehä tutkimukset ym. ekax..?? unohin kysyy niiltä ku soitin..
 
Heippa ja paljon onnea taas uusille nyyteille

Ajattelin tulla kertomaan vähän kuulumisia. eli eilen oli neuvola paino oli viikossa laskenut 1 kg, hb 120, virtsa puhdas, verenpaine 93/62 mutta lepo pulssi oli 110 joten joutusimme lähtemään synnärille ultraan ja tarkastukseen. siellä joutusin odottamaan tunnin kun lääkäri oli joutunut leikkaukseen ja sen tunnin olin käyrillä. Vaavin syke oli hyvä ja muutama supistuskin piirtyi liuskalle. Lääkäri kun tuli niin katsoi ultralla että vaavi on kasvanut vaikka itselläni tuo paino ei ole pitkään aikaan noussut ja nyt oli laskenut. Vaavin paino arvoksi kone antoi 3,1kg. Lääkäri meinasi että viikon päästä otetaan uusi paino arvio ja katsotaan mitä tehdään kun tuo pulssini on niin korkea. Meinasi että yli aikaa ei ainakaan päästetä olemaan. Kohdun suu oli edelleen sen 3 cm auki eli vaika koko viikon on ollut välillä kivuliaita supistuksia niin että ei ole tiennyt oikein miten olisi niin silti mitään edistystä ei ollut tapahtunut.... Ihan hirvittää että tuleeko nuo supistukset avaamaan ollenkaan kohdun suuta. Aamut ovat ihan hirveitä kun lähtee liikkeelle niin seuraavan kaks tuntia melikein supistaa vähän väliä todella kivuliaasti. Tänään aamulla lämmitin kaura tyynyn kuuden aikaan ja sen kanssa sain makoiltua sängyssä ja se kyllä helpotti supistuksia.

Koittakaahaan muutkin jaksaa vielä odottaa.......

kotiäiti32 rv 38+6
 
Nucca: Täällä :wave: on ainakin yksi, jolla on samansuuntaisia ajatuksia kuin sullakin. Pelkään sairaasti, että vauvalle sattuu synnytyksessä jotain tai se jopa kuolee. Mulla kun vauvan suuren koon takia yritetty jo käynnistää ennen laskettua aikaa, tuloksetta. Nyt ne lääkärit antaakin olla kaksi viikkoa YLI kaikessa rauhassa ja kukaan ei oo ottanut kantaa mun murheisiini koskien synnytystä, eli mahtuuko vauva edes normaalisti syntymään vai tuleeko synnytyksessä ongelmia ja joudunkin yht´äkkiä hätäsektioon. Vauvan painoarvio nyt 4,1 kg. Suurin lapsi jonka oon synnyttänyt, oli 3860 g ja se jäi jo sillon hartioista kiinni. Kuinka nyt sitten käy, kun kukaan EI KUUNTELE MUA :headwall:

Hansu27: Onnea pienestä pojasta :heart:

melluli: Onnea myöskin pojasta :heart:

äiti lpr: Muahan yritettiin käynnistää 5 pvää ennen laskettua päivää neljän päivän ajan, mutta TULOKSETTA. Mies oli kahtena peräkkäisenä päivänä mukana ja ihan turhaan, kun mitään ei kertakaikkiaan tapahtunut. Suosittelen, että miehesti tulee käynnistykseen sitten vasta mukaan, kun jotain todellakin alkaa tapahtumaan. Mulle joka välissä tehtiin alapäätutkimuksia ja otettiin sitä ctg-käyrää. Mutta kuinka ite haluatte!!

Vielä on pitkä odotus keskiviikkoon ja sillon taas kuullaan vauvan painoarvio ja mitä lääkäri sitten meinaa. Sillon mulla olis viikkoja jo 41+6. Käynnistykseen en suostu ihan helposti JOS lääkäri ei ole sataprosenttisen varma, että nyt käynnistyy synnytys sillä. Viime kertaisesta jäi kauheat kuvat mieleen ja oli mulle kokemuksena täyttä helvettiä turhien lääkekipujen takia.

Yöllä on todella hankala nukkua, kun lonkkiin ottaa kipeetä ja en tän jättimasun kanssa meinaa millään päästä kääntämään kylkeä. Sattuu joka paikkaan ja kylkeä kääntäessä itekin huomaan, että mahani on pelkästään vain vauvaa täynnä, ei mitään muuta tilaa ole hänellä.

Toivottelen tässä kaikille hyvää viikonloppua jos en ehdi koneelle enää. Niin, ja viime yönä mulla tuli 15 minuuttia kivuliaita supistuksia ja JÄLLEEN loppuivat kuin seinään. Eli ei mitään tuntoja, että vauva tulis itellään jo ulos :headwall:

Turhautunut ja peloissaan oleva Tatjana80 ja rv 41+1
 
Onnea uusille vauvoille!

Nyt ehdin pikkaisen aikaa istahtamaan koneelle ja kirjoittamaan synnytyksestä. Meillähän siis oli silloin torstaina ä-polille aika painoarvioon. Ja sisätutkimuksenkin lääkäri teki. Sanoi, että ei tässä enää kauan mene, kun synnytys käynnistyy, oli sen verran hyvin paikat kypsyneet. Polikäynnin jälkeen shoppailimme ahkerasti, ja vointi oli hyvä. Automatka (150km) mulla oli aivan sekaisin maha, ja illan aikana ravasin veskissä useasti! Olin kipeä, siis sillain kipeä, ettei tehnyt mieli liikkua ja olin väsynyt. Klo 21-22 tuli supistuksia 10 minsan välein ja sitten ne loppuivat kuin seinään. En vielä tässäkään vaiheessa uskonut, että synnytys olisi lähellä. Kävimme illalla kaupassakin, ostamassa ne saunankuurausvälineet. Mutta jätinpäs sitten sen homman väliin. Kun supparit klo 22 loppuivat, heiluttelimme miehen kanssa peittoja vähän :heart: Yön nukuin hyvin, joskin heräsin muutaman kerran siihen, että olin ihan hiestä märkä ja alamahaan kävi kipeää. Hieman jälkeen 5 heräsin kovaan supistukseen, ja ne jatkuivat ja jatkuivat ja tihenivät. Automatka synnärille oli... hmmm... epämiellyttävä ja suppareita tuli noin 5 minuutin välein, lopussa jo 2 minuutin välein. Sairaalassa olimme hieman yli 9 ja poikahan siis syntyi klo 12. Tuo kolme tuntia meni nopeasti, olin sairaalaan päästyäni auki 4,5cm ja tunnin kuluttua siitä 8cm. 10:50 puhkaistiin kalvot pyynnöstäni. Vauva olisi tullut nopeamminkin maailmaan, mutta kun poika oli päättänyt tulla nenä edellä ja hieman sivuttain, ei kohdunsuu auennut toiselta puolelta kokonaan samaan tahtiin toisen puolen kanssa. Siinä sitten koetettiin jos jonkinnäköistä asentoa, jotta vauva saataisiin oikeaan asentoon. Onneksi nuori kätilömme oli ammattitaitoinen ja 10 minuutin ponnistuksen jälkeen poika oli maailmassa. Ilman kivunlienityksiä (paitsi kauratyyny) ja repeämiä! Ihan ihme olo oli, kun heti synnytyksen jälkeen saatoin tehdä ihan mitä vain eikä mihinkään sattunut. Kotiin tulimme tiistaina sinivalohoidon jälkeen. Ja vauva-arki on lähtenyt kivasti käyntiin, poika on kiltti ja rauhallinen. Yöt mennään neljän tunnin syöttöväleillä, maitoa tulee yli omien tarpeiden. Onneksi ostin sen sähkökäyttöisen pumpun, käsikäyttöisellä olisin varmaan helisemässä!

Mutta nyt vaukkeli kutsuu...

-Madison ja poika 1vkk
 
käynnistyksestä ja synnytys tarinaa
tietenkin riippuu siitä miten pitkä matka laitokselle on meillä alle 5 km ja onko alkutilanne mikä minä menin aamulla kello 8 sairaalaan ajettiin käyrä ja kateltiin mikä tilanne on että mikä käynnistys sopii parhaiten ekan tabletin sain kello 10 supistukset alkoi noin
kello 12-13 noin 13.30 supistukset oli pieniä mutta säännöllisiä noin kello 14 ajettiin käyrää makuultaan niin supistuksia ei näkyny käyrällä niin sain vielä yhden tabletin ja supistukset alkoi koveneen kätilö kävi välillä kysyyn kun olin osastolla että mille tuntuu ja tarkisti välillä kohdun suun tilannetta noin kello 18 tarkisti tilannetta ja sanoi että nyt vois olla hyvä pikku hiljaa kutsua mies kotoa että on edistynyt niin hyvin että odotellaan vielä ennen kuin mennään saliin että kertoa kun alkaa tuntua että olis valmis saliin kivunlievitystä varten ja siksi kun on ollut nopea edellinen synnytys mies tuli noin kello 19 ja joskus kello 20 pyysin päästä saliin kun alkoi tuntua että vois alkaa edistyä ja olin kipeenä supisteli n.3min välein kun ajettiin käyrää kätilö vaihtui n.22.00 n.24.00 meni vedet ja supistukset koveni tosi kipeiksi pian vesien mentyä alkoi tihkuttaa verta ja tuli pari hyytymää hälytettiin lääkäri joka tarkisti tilannetta ei löytynyt syytä vuodolle mutta salissa oli nyt lääkäri ja kaks kätilöä lääkäri laittoi kohdun kaulan puudutteen että olisi helpompi olla supistusten aikana auttoi ehkä ihan pikkuisen kohta alkoi tuntua että olis pakko ponnistaa kun supisti niin kovaa lääkäri ja kätilöt sanoi että ei vielä muutama semmoinen supistus ja kätilö sanoi että tarkistetaan tilanne sanoi että kanavan reunat jäljellä ja 8 auki sitten tuumas että ei reunat katos ja vauva on tulos samaan aikaan tuli supistus ja oli pakko ponnistaa tyttö tuli ulos yhdellä ponnistuksella (kello 01.07) vaudilla ponnistus vaihe alle minuutti tyttö tuli katse sivulle päin ja pyörähti niin että myös hartiat tuli sivuttain kätilö ja lääkäri sanoi ettei ennen ole semmoista nähnytkään tyttö sai täydet 10 pistettä kaikista sitten ilmeni sama ongelma kuin esikoisen synnytyksessä verta tuli paljon sain kaikkea mahdollista kohtua supistavaa että veren tulo loppuisi veren hukka kaikkiaan n.1450 kätilöillä piti kiirettä mutta kaikki meni hyvin
 
Heippa hei!
Onnea taas pienokaisensa saaneille, jos en ole vielä kerennyt onnitella :flower:

Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa... plääh... noita ilkeitä menkkakipuja on jatkuvasti. Varsinkin näin iltasin... Kivuttomia supistuksia tulee melkein koko ajan... mitähän vielä... kai tää joskus syntyy. toivottavasti pian! tasan viikko olis laskettuun aikaan, phuuh... sais jo tulla! :heart:

Nyt syömään!
 

Yhteistyössä