<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnittelut jälleen vauvan saaneille :) :flower: :flower: :heart: :)

Ja kiitos synnytyskertomuksista ja ihanan suloisten vauvojenne kuvista =)

Tatjana-80 ja JabbaTheHut isot :hug: ja tsemppaukset! Voiskohan noista jo jotain kantelua tms tehdä? Helkutinmoista touhua tuollainen!

Upp3 on joko synnärillä tai sit ei pääse/malta tulla Oulun reissullaan koneen ääreen; toivotaan ensimmäistä =)

Laitoin miehelle viestiä, että tuo tullessaan kotopaikastaan raparperia kun omat on jo syöty :LOL: ..kaikkea täytyy kokeilla..

Löysin tällaisen synnytyskertomuksen, jossa siis jo supparit alkaneet mutta kuitenkin jotain vinkin tynkää: "Supistuksia tulee noin vartin välein. Kun supistus tulee, nojaan molemmilla käsillä ylös seinään. Se helpottaa. Välillä kyykistyn polvieni päälle, olen lukenut jostain, että tämän pitäisi nopeuttaa avautumista. Tunnit kuluvat. Kello on jo viisi. Menen suihkuun. Neuvolassa sanottiin, että jos synnytys on oikeasti käynnissä, suihku voi voimistaa supistuksia. Näin käykin. Viivyn suihkussa vartin (kunnes lämmin vesi loppuu)."

Kertokaahan jo synnyttäneet, miten vauvan liikkeiden kanssa kävi ennen synnytyksen alkamista? Vähenivätkö vai olivatko samanlaisia? Meidän Vaavi ainakin myllää ja kääntelee kylkeään vielä ahkerasti, joten asennoidun vaan laskeen päiviä siihen mahdolliseen käynnistyspäivään 25.8. joskin nämä käynnistystarinat täällä ei kyllä yhtään innosta siihen :whistle:

Tahtoo Vaavin heti nyt!!!!!

Soma & Vaavi edelleen 40+4
 
neitiperho
Kirjanmerkki tähän pienen tauon jälkeen...

Torstaina 14.8. klo 19.57 syntyi täsmällinen tyttönen elämäämme raskausviikolla 40+0.
Painoa 4035g, pituutta 50,5cm ja pipo 35,5cm.
Sairaalassa edelleen ollaan. Neiti valvottaa yöt kiitettävästi ja äitiä väsyttää, mutta ihana mussukka silti on. Ja aivan hirveä syömään..olisi rinnalla koko ajan.
Synnytys tai lähinnä supparit oli aivan hirveät ja kyllä painaa painajaisena edelleen koko homma takaraivossa, mutta se on nyt takana, kiitos!!!!

Hirmuisesti onnea myös muille vauvansa saaneille. Ihana juttu. Kerron itse myöhemmin tarinaa synnytyksestä kunhan kotiudun. Sen verran tiedän muuten, että HooÄs on myös saanut tyttösen eilen illalla. Ollaan siis täällä molemmat :D

Jaksamista vielä odottaville ja muillekin.

Neitiperho ja Iines 2vrk
 
neitiperho
Ainiin..meille nopeuttajana toimi loppujen lopuksi peiton alla touhuaminen kun supparit oli jo vähän alkaneet. Limatulppa ei koskaan erikseen irronnut. Synnytys käynnistyi supistuksilla ja kyllä sitä sitten tosiaan tiesi koska aika lähteä.
Mitäs vielä..liikkeet vauvalla loppuun asti oli vilkkaat. No siinä nyt silti jotain.
 
Täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Vietin päivän raviradalla koiranäyttelyssä, vaikka alunperin ei sinne pitänyt edes mennä, mutta kun mies joutui lähtemään työhommiin, niin totesin, että mitä minä kotona teen ja lähdin tuon pennun kanssa katselemaan tuttuja.

Supistuksista ei tietoakaan, selkä ainoastaan vihottelee, mutta muuten tuntemukset ovat todella olemattomia. Mulla on joka päivä tullut pari oikein kovaa kipukohtausta alamahaan, mutta nekin liittyvät suolen toimintaan ja niitä mulla on välillä ollut ennen raskauttakin, eli maha sen verran kovalla, että ennen vessaan menoa tekee kipeää, mutta tyhjennyksen jälkeen helpottaa.

shihtzu + pikku apina 40+5
 
Kesän ensimmäinen korvatulehdus, auuts! Olen koko raskausajan ollut täysin terve, nyt vähän pipi.

Tutuustumisreissu oli ihan tyhmä. Hikoilin ihan sikana ja muut siellä oli vielä paljon varhaisemmilla viikoilla. Semmonen kuva vaan jäi että pitää kokoajan vaihtaa huonetta, laskin että viidennessä huoneessa vasta saa synnyttää.

Toissayönä oli erittäin vaikeaa, johtuikohan seksistä, ja eilen sitten synnärille näyttämään. Vuotoahan on ollut ihan vesimäistä hiukan punertavaa jo viikon ajan joten vedet ultrattiin, paljon on. Lääkäri sanoi vuotojen olevan limatulppaa, eli termi "limatulppa" on aika harhaanjohtava, ei ole limaa eikä edes mikään tulppa. Paikat siis mulla täysin kypsät, pehmennyt ja kanavaa ei enää ole. Käyrältä näkyi suppareita joita en itse edes tuntenut, kummastuttaa hiukan.

Tänään siivoillut zms. mutta jos en kaikkia supistuksia rekisteröi niin vaikee sanoa mikä auttaa niitä tekemään. Toivon pikaista aukeamista ja että lapsiveden huomaan sitten kun se tulee jotta tajuan ajoissa mennä sairaalaan.

Vauvan koko näytti ultran mitoilla jopa aikaansa pienemmältä, kai ne lääkärit paremmin tietää kuin neuvolan täti käsikopelollaan!?!

eccu ja tasan 38
 
Onnittelut uusien pienokaisten äideille!

Huomasitteko uutisen egyptiläisnaisesta, joka synnytti kerralla seitsemän tenavaa:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Egyptil%C3%A4isnainen+synnytti+seitoset/1135238683434

Minkäköhänlainen maha naisella oli loppuaikana, jos kaikki lapset painoivat 2-4 kiloa?? Enpä taida enää valittaa omaa oloani tai mahani kokoa... Tai minkälaista on hoitaa seitsemää lasta? Huh. Kyllä ihan yksi kerrallaan on minulle sopiva määrä. Kun vain saisi sen yhden saatettua tähän maailmaan...
 
Onnea vauvansa saaneille!!!! :heart: :hug:

Marikki; HUH HUH!! Ei voi muuta sanoa!! Jos kaikki olis painanut sen 2 kiloa niin sillä olis ollut pelkästään ne jo 14kg + istukka ja vesi! Ja jotkut oli vielä suurempia! Se on varmaan kottikärryillä lykkinyt mahaansa tai mies vetänyt sitä tyyliin maitokärryillä! Ei käy kateeksi.

Annilia;
"mukava" kuulla että teilläkin syöminen vaikeaa, mä oon nimittäin ihan sormi suussa tuon tytön kanssa kun ei oo toisilla ollut tuota ongelmaa vaan enemmän se että riittääkö maito. Nyt oon pakastanut 4,2dl ja tuolla oottaa kohta vielä yks 2,1dl (tiiä vaikka ehtii tulla enemmänkin tälle päivää) maitopullollinen iltaa ja pakastusta. On tuo kyllä niin kurjaa katottavaa kun pieni nyytti yökkii eikä meinaa saada henkeä. Onneksi paino olik kuitenkin eilisestä noussut 50g vaikka nukkui lähes koko päivän ja yöllä vaan tankkas. Mutta kai se elää tuollakin rytmillä??

Nyt alan yrittään saada neidille jotain taas alas ja sitten vähän ulkoilemaan. Meillä jatkuu edelleen taattu sinappitehtailu kun laittaa kestovaipan päälle!! ;) Äitille tehään hymyssä suin pestävää ,,,, :LOL:
 
Onnittelut vauvaantuneille :flower: :flower:

Nyt voisin lähtee synnärille, tytön nelijä vee synttärit on ohi, voi sitä hulinata... =) En yhtään ihmettelis vaikka alkaski syntyy ku kokopäivän tepissy. Maanantaina ois neuvola ja to äitipoliaika.
tatjanan ja jabbathehut voimia kummallekki. Itellä on vähän mieli rauhallisempi ku vauvelini pitäs olla alle nelikiloinen tällä kertaa, vaikka vakuuttelevat että jos on isompi ni mahtus tulee mut silti. Torstaina kuulee onko kokoarvio muuttunu. Jos lähelläkään ylittämässä nelijää kiloa ni sillo pitää kyl vetääkaikki "ässät" hihasta et sen saa pois. Eikö niissä kokoarviossaki ultrallaki tehessä voi olla heittoja??!
Mut pitää lähtee köllimään ku jalaka on niin levotn taasen... :(
 
Onnea taasen kaikille vauvautuneille. Nämä uutiset ovat aina niin ihania!

:hug: Kaikille ,jotka jo kovasti odottavat vauvan syntymää. Jaksuja loppumetreille!

Vauva tässä tuhisee sylissäni. Odotan ,että heräilisi ,jotta pääsisin kylvettämään häntä. Tänään ollut taas sellainen unipäivä eli vauva ei ole juurikaa hereillä ollut kuin syöttöjen ajan n. kolmen tunnin välein. Yöt ovat sujuneet ihmeen hyvin. Lähinnä jännitin ennakkoon sitä ,että esikoinen herää samalla ,kun syötän vauvaa. Aamulla meitä on kyllä aina neljä henkeä samassa sängyssä ,mutta kumman hyvin nukutaan.
-Poni ja vauva tasan viikon
 
Onnea vauvan saaneille! Perässä joskus tullaan...

Kurjia nuo käynnistysyritykset, toivottavasti kaikki tuska iloksi pian muuttuu...

Outo olo ollut tänään, tosi tylsä ja suorastaan huono olo. Ehkä jotenkin erilainen kuin tässä on ollut. Ja yllättävää sekin, kun suppareita en ole liion tuntenut yleensä ennen synnytyksen alkua, niin tänään on useita hyvin lieviä tuntunut illan mittaan. Olimme vielä ystävämme häissäkin, mutta emme pitkälti, kun lapset väsyivät, klun illasta oli kyse. Ei oikein juhlamieltä saanut, kun oma olo tylsä, mutta pääasia, että saivat toisensa.
 
Paljon Onnea ajatar, neitiperho ja HooÄs :flower:

Ja voimia Tatjana & JabbaTheHut :hug:

Meidän tyty täytti tänään 1kk! :heart: Aika on mennyt älyttömän nopeasti. Torstaina (14.8.) oli laskettu aika ja oli jännä miettiä, että nyt olisi ollut la:)

Vauva-arki on lähtenyt käyntiin ihan mukavasti, mutta olen tainnut unohtaa nukkua kunnolla koska sain sen kauhean migreenikohtauksen eilen ja tänä aamuna vielä oksensin, kun voin niin pahoin :$ Mutta kun olen tuntenut itseni niin energiseksi...sen teki kai nämä hormonit...
 
Lauantai-iltaa!

Onnea NEITIPERHO ja HOOÄS!! :flower:

TATJANALLE ja JTH:lle :hug: , kurjaa tuollainen kohtelu sairaalassa ja erityisen inhottavaa joutua elämään pelossa oman ja pikkuisen voinnin suhteen. Olette ajatuksissa!

Minä kävin tänään alkuillasta synnärillä käyrällä kun vauvan liikkeet olleet nyt useamman päivän aivan minimaaliset. Soittelin sinne alkuillasta ja kysyin mitä mieltä ovat kannattaako tulla käymään. Sanoivat että tule niin tarkastetaan vauvan vointi. Hyvää käyrää piirtyi ja mukavaa vaihtelua sykkeissä jne, joten sen puoleen saa olla huoleti vaikka vauveli tosiaan kovin hiljainen onkin nyt ollut. Kätilö arveli että piakkoin päästään tositoimiin, voi kumpa hän olisi oikeassa. Olen kuitenkin henkisesti varautunut vielä mahdolliseen kahden viikon odotteluun, la kun vasta maanantaina minulla. Helpottunut olo nyt kuitenkin kun lähdettiin synnärillä käymään pitkän jahkailun jälkeen, viime yö meni valvoessa ja kauhukuvia maalaillessa kun en saanut pikkuista millään liikkeelle masussa. Jospa sitä ensi yönä osaisi vaikka nukkuakin, edes hiukkasen paremmin.

Omaan oloon ei muuta ihmeellistä.. Alapäähän tuikkii tiuhaan tahtiin ja supistelee. Supistukset tuntuvat pääasiassa vain paineen tunteena ja kiristyksenä alamahalla, ei siis vielä mitään kipeitä oikeastaan. Hikoiluttaa pitkästä aikaa vietävästi, viime yönä suorastaan valuin hikeä. En muista hikoilleeni noin paljoa sitten esikoisen syntymän jälkeen. Se jälkihiki synnytyksen jälkeisinä öinä oli muuten aivan hirveää!! Ruokakin tosiaan maistunut parina päivänä normaalia paremmin, näläntunne jopa tuntunut pariin otteeseen tänään.

Mies sai näköjään tytön untenmaille joten nyt lähdenkin tästä ukon kanssa iltapalalle ja elokuvaa katselemaan. Toivotaan että mahdollisimman moni hakemassa jo pikkuistaan, liekö tosiaan UPP3 jäänyt perjantaisella Oulun reissullaan vauvan hakuun??

Nyt siis piirakoilla herkuttelemaan.. :p

Öitä ja supistuksia niitä odotteleville!

:heart: haaveilija ja poju 39+5
 
Meille syntyi 110808 "pieni" poika-vauva. Painoa oli 4,1 kiloa ja pituutta 53 cm. Eli varsin jäntevä poika :D Kaikki meni hyvin ja paikatkin pysyi suht ehjänä. Tulehduksen takia oltiin yksi "ylimääräinen" päivä sairaalassa. Onneksi oli perhehuone, niin sai mieskin olla apuna ympäri vuorokauden.

Sain tulehdukseen sitten antibiootit, missä lukee että käyttö raskauden aikana: Pitää keskustella lääkärin kanssa ja ensimmäisen kolmanneksen aikana ja imettämisen aikana kielletty. :eek: Tosi outoa, mutta kai ne siellä synnärillä tietää mitä ne määrää. Onko muut joutunut syömään mitään?

Ennu ja ihanan ihana Aati :heart: 5 päivää
 
Onnea Neitiperholle ja HooÄssälle :flower:

Näinköhän mieki pääsisin kohta.. 3 asti oon valvonu ja laskenu kipeitä suppareita.. max. 10 min välein.. nyt tulee 4-6min välein..

Kyllä tuo mies just lähti töihin, mutta TOIVOTTAVASTI saan soittaa sen kohta takas :D

ja tosiaan jos lähtö tulee, ni miuta on vetäny masuu kovax perjantaista asti, ja nyt nää kipeet alko..

On se vaan kumma et ihminen haluu kiduttaa itteesä näin :kieh:

äiti lpr 41+5 :heart:
 
Hei naiset! Tässä on Sallan mies, Robbie, ja poika tuli!!!!

17.8.2008
4.13 aamulla
3310 grams
48 cm pitkä

Anteeksi, mutta en voi kirjoita lisää koska olen niin väsynyt ja mun suomen kieli ei ole täydellinen myös, mutta Salla on ihan hyvää. hei hei!
 

Yhteistyössä