<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnea vaavinsa syliin saaneille!!

Täällä ei mitään ihmeitä.
No, eilen illalla kymmenen maissa tuli pari ns. voimakkaampaa supistusta (kestivät minuutin verran aina kertaansa), mutta eivät olleet kipeitä varsinaisesti. Näiden jälkeen suoli tyhjeni myös tehokkaasti ja aattelinkin, että joko tästä sais jotain alkua aikaan, mutta p....n marjat. Nukkumaan mentiin ihan normaalisti ja uni maittoi kuten ennenkin.

Juu-u, esikoiset menee pidemmäksi, nii-in. Tää mene esikon yli (tai vielä tässä tänään ehtii, mutta esikoinen syntyi 39+2 klo 11.15, joten se aika on jo ohitettu).

Tänään testailin jälleen pisun proteiineja, ei ollut. Verenpainekin kohtuullisissa lukemissa, huomenna neuvola taas 13.30. Pitää kysellä josko vaikka pääsis ultraan kurkistamaan vaavin kokoa ettei ihan hirveen karmeen suureks kasvais.

Appivanhemmat tässä oli tänään koko päivän kylässä ja heille esikko sitten lähdön tullessa menee hoitoon, joten oishan tää ihan loogista vaavilta hälyyttää ne vielä tänään uudestaan käymään ;) No, eivät asu kuin 15-20 km:n päässä, joten sinänsä helppo matka.

Jahas, jos katsois vaikka telkkua. Täällä Tampereen suunnalla on koko päivän ollut harmaata ja satanut silloin sun tällöin, joten sisällä on melkein oltu. Lyhyt kävelylenkki päästiin onneks tekemään ja silloinkin ukkosti.

Huomenna alkaa sitten taas se tylsyys, kun on issekseen kotosalla ja vaan odottelee...

Jaksuja meille vielä vuoroaan odottaville! :heart:
 
Paljon onnea vauvan saaneille!!! :heart: :hug:

Meillä aletaan kasvaa ja eilisestä asti ollaan ite herätty syömään ja useammin. Illalla syötiin jopa aika tiheään ja tasaisesti. =) Äitilläkin hyvä mieli...

Yöllä kyllä taas reilun tunnin vauva kakoi ja limaa tuli ja olin jo hätää kärsimässä mutta sitte onneksi meni ohi. Valvoin vauvan kans melkein kuuteen jonka jälkeen oli pakko herättää mies ja lykätä vauva ja pullo lypsettyä/kerättyä maitoa kouraan kun palelin niin että aivan hampaat kalisi ja jalat löi loukkua. Tämä päivä menikin sitten pitkään nukkuessa ja aivan kellon perässä juoksemiseksi. Mutta mikäs kiire tässä.

mammaliini ja Mini 6vrk
 
jyffe Paljon Onnea Pikkuisesta Pojasta! :flower:

ittellä on alkanu toi synnytys pyöriä päässä..ja pelottaa ihan mielettömästi vaikka jäikin edellisestä synnytyksestä positiiviset kokemukset.. ja sit se et kun ei millään pääse siihen himskatin painoarvioon kun haluaisin mut aina vaan nlatäti sanoo et hyvinhän se mahtuu kun on edellinenkin tullut hyvin vaikka oli yli 4kg.. phuuh... no sitte mua on ruennu pelottaa et miten se vauva arki sit lähtee kun esikoinenkin on suht pieni vielä.. mut onneks mies on sit isyyslomalla! ja ehkä tää kaikki ajatus tässä päässä pyörimässä johtuu siitä että kun alkaa tajuta että miten lähellä se la oikeesti on........siirtäkää sitä vielä pari kk! voin ottaa teidän ylimenevät ajat ittelleni!! :LOL:
 
Eli kuten neitiperho jo teitä on ajantasalla pitänyt, meille syntyi pikkuinen prinsessa 15.8 rv 41+0, klo 18.20. Pituutta löytyy 49cm ja painoa 3430g. :heart:
Tänään kotiuduttiin.

Synnytyksen kestoksi merkattiin 4h20min, josta ponnistus vaihe 5min.

Palailen huomenna kertomaan tarkemmin, nyt lähden touhuamaan esikon kanssa, joka ikävöinyt äitiä kovasti. :heart:

Täällä olikin vaikka kuinka moni jakautunut, oli hommaa kun päivitin juuri listan ajantasalle. Onnea kaikille hirmuisesti!!!

Ja tsemppiä vielä kärvisteleville!
Mulla synnytys lähti ihan yht'äkkiä käyntiin, mitään ennalta ilmoittamatta, joten kyllä se vielä tulee teidänkin kohdalle, vaikka välillä voi tuntua, ettei vauva tuu koskaan pihalla, kun ei anna edes pientä merkkiä siitä. :hug:

HooÄs ja Pimatsu 2vrk
 
Täälläkin vain odotellaan.. Eilen illalla jo tuntui alapäässä lupaavalta: juili, jomotti, vihloi yms mutta yön aikana tuntemukset hävisi kokonaan. Tänään on vaan koko ajan sellainen olo ollut että jotain lorahtaa housuun, mutta mitään valkovuotoa ja limaa kummempaa sieltä ei kuitenkaan ole tullut. Suolikin taas tyhjentynyt tälle päivälle jo useampaan kertaan, se ei mulla kyllä taida tarkoittaa oikeastaan mitään.. :kieh:

Koko ajan odotan ja mietin lähestyvää synnytystä, mutta sitten taas toisaalta iskee lievä paniikki koko touhua kohtaan. Ja etenkin tuo esikoisesta erossa olo tuntuu aivan sietämättömältä! Olen minä hänestä erossa ollut öitä aiemminkin, mutta jotenkin nyt vaan nämä raskaushormoonit saa mut ikävöimään tuota pikkuista jo hirveästi näin etukäteenkin. Huolettaa kuinka tyttö pärjäilee ja ikävöikö kovasti minua, miten yöt sujuu ja suostuuko mihinkään ilman äitiä. Toki isänsä kanssa hällä on hyvä olla eikä heillä varmasti mitään hätää täällä sitten ole, mutta tälläisiä asioita sitä vaan pyörittelee mielessään.. Synnytyksessä itsessään ei pelota muu kuin se että jos syntyy kovinkin vauhdilla, niin sitä ääretöntä kipua pelkään jos ei vaikka livunlievitystä ehditä antaa ollenkaan. Ilokaasua en halua, en halunnut esikoisen synnytyksen yhteydessäkään..

ÄITI LPR taisi päästä tositoimiin, tsemppiä!

SALAMANTERILLE ja tuoreelle isälle myös hurjasti onnea! :flower:

Jep, taidetaan lähteä tytön kanssa vielä mun vanhemmille iltakahville kun mies aikoi lähteä vielä lenkille. Jotenkin näinä viimeisinä päivinä ei enää jaksa vauhdikkaan 2-veen kanssa kahdestaan hirveän pitkiä pätkiä, mukavampaa kun saa vähän jaettua tota hoitovastuuta välillä muillekin.. ;)

Illan jatkoja!

:heart: haaveilija ja poju 39+6
 
onnea kaikille vauvaantuneille!

täällä vauva-arki sujuu hyvin. itse olen koko ajan jotenkin mielettömän herkässä tilassa.itken jatkuvasti sitä kuinka onnellinen olen :p :'(
vauva on kiltti kuin mikä, syö ja nukkuu ja maha toimii hyvin. välillä neiti valvoo muutamankin tunnin putkeen,mutta ei silti kiukuttele, ihmettelee vaan maailmaa silmät apposellaan :heart:

eilen sai isukki kunniatehtäväkseen kylvettää neidin ja kyllä vaavi siitä nauttikin. itku tietenkin pääsi kun lämpimästä vedestä pois nostettiin, mutta neiti kuitenkin rauhottui nopeasti! =)

meillä mies on täysin mukana vauvanhoidossa, vaihtaa vaippaa, sylittelee ja kapaloittee vauvaa kun olisi aina tehnyt sellaista. tosi luonnostaan menee hänellä vauvan kanssa puuhastelu.. itse asiassa ukko opetti minua kapaloitsemaan, en meinannut siinä itse melkein ollenkaan onnistua. :ashamed: ukko oli katsonut tarkkaan kun kätilö oli vauvaa kapaloinut ja osasi sen kuin vettä vain! =)

toivotan kaikille odottajille vielä hirmuisesti voimia!pian teidän odotus palkitaan :heart: ja vauvan jo saaneille oikein ihania vauvantuoksuisia päiviä! :heart:

ajatar&vekara 5vrk
 
Isosti onnea kaikille vauvan saaneille!
Ja voimia viimeisiin päiviin masujen kanssa muille :heart: :flower:

Me kotiuduttiin pojan kanssa perjantaina TAYSista. Hermot eivät kestäneet enää yhtään pidempään sairaalaa, joten onneksi päästivät lähtemään jo kolmantena päivänä sektion jälkeen. Tikit tosin ovat edelleen mahassani, kun en malttanut olla sairaalassa niin pitkään, että ne olisi poistettu.

Tiistaina 12.8. lähdin siis varttia vaille seitsemän kotoa kohti TAYSia. Pääsin heti aamun ensimmäiseksi leikeltäväksi ja klo 8:53 poika näytettiin minulle jo leikkauslakanan yli. Kätilö vei pojan pestäväksi, punnittavaksi ym. ja minä jäin ommeltavaksi leikkuriin. Mies ei ehtinyt itse leikkaukseen mukaan, emme todellakaan uskoneet, että pääsisin samantien käsittelyyn. Mutta sitten kun minut kärrättiin leikkurista tarkkailuhuoneeseen, odotti mies siellä pikkupossumme kapalossa sylissään.

Ensimmäiset kaksi päivää olivat aika tuskaisia, mutta onneksi sai riittävästi kipulääkitystä. Vuorokauden kuluttua leikkauksesta nousin ylös, kävin suihkussa omin avuin ym. Ei ainakaan tämä sektio ollut niin kamalaa kuin pelkäsin. Ikävintä on se, että normaalia arkea joutuu edelleen odottelemaan. Ei saa nostella mitään painavaa ja kiristävät tikit haittaavat normaaleja liikkeitä ym. Mutta kyllä se tästä.

Poika on ollut kiltti. Syö tosi paljon ja usein - myös öisin :) Isot sisarukset ovat tässä haasteellisempia olleet - ja myös flunssaisia. Nyt jännittääkin hiukan se, saako vauvakin räkätaudin.

Säihke ja poika 6 vrk
 
Poikavauva syntyi perjantaina 15.8 klo 23.26. Painoa 2880g pituutta 47cm. Synnytys nopea ja helppo. Viikkoja 40+3. Poika nyt lastenosastolla tulehduksen takia mutta suunta parempaan päin. Äiti pääsee huomenna kotiin. T. tuore ylpeä isi =)
 
Onnea onnea upp3, Hooäs ja muut nyyttinsä saaneet!!!

Me tässä koneen ääressä tankaattiin niin lurkkasin taas uusimmat kuulumiset. Pitäis vielä mennä suihkuun ja syödä. Aamulla sairaalaan bili ja painokontrolliin. Sitte myös neuvolantäti tulee uudestaan käymään.

Serkku oli saanut tänään vauvansa, sillä La oli maanantaina (jolloin meidän neiti syntyi) kun mulla oli tiistaina. Olispa kiva nähdä pian ne, niiden tyttö reilusti yli kilon painavempi ja 4,5cm pidempi!!

Toivottavasti saan nukkua ens yönä hieman paremmin kuin viime yönä. Hyvää yötä kaikille!!!
 
upp3 Onnea koko perheelle poika-vauvasta !!!
Paljon onnea kaikille muillekin vauvautuneille!!!

rouses ja haavelija-08 Mua myös huoletti etukäteen tuo esikoisesta erossa oleminen, kun ei siitä juurikaa kokemusta ole. Loppujen lopuksi se meni melko hyvin. Isi ja tyttö olivat joka päivä kauan sairaalassa. Tyttö pärjäsi hyvin iskän, mummon ja papan kanssa. Itsellä oli tietysti ikävä ,mutta uusi vauva vei niin paljon huomiota ,että ikävänkin unohti. Kun tulimme kotia muutamien päivien ajan esikoinen oli kovasti syliä vailla ja kiukutteli paljon, joten huomesi ,että ikävä oli ollut. Onneksi vauva nukkuu niin paljon ,että ehtii esikoisen huomioimaan hyvin. Vauvaan esikoinen on aivan ihastunut, joten hyvä ,että purki tuntojaan minuun eikä vauvaan. Sairaalassa olo kannattaa myös hyödyntää lepäämiseen ,koska arki kahden pienen kanssa vie voimia. Meillä mies ollut vasta päivän isyyslomalla. No ehkä ensi viikolla on muutaman päivän taas kotona.

Nyt kaadun petiin, kun vauvakin nukahti tähän rinnalle.
-Poni ja vauva 1vko 1pv
 
Onnea upp3 ja muut vauvan saaneet :flower: :flower:

alakaa tämä ootttaja olla lopussa väsymyksestä ja jalkavaivojen takia. Nukkumatti ei oo vierailullla pitkiä pätkiä vaikka väsyttää, mut ku ei nukuta... Jalat meinaa pettää välilllä alta painaako jotai hermoja vai mikähän se nyt ois.. :( Ehka huominen ois parempi :|

Mukava ku kuulostaa et monien vauvojen isitkin osallistuu hoitamiseen.. ite pietin sitä ittestään selvyytenä jo esikoisen ajalta et mies hoitaa yhtälailla ku minäki, tieten imetys o asia erikseen, mut muuten ja niinhän on hoitanutkin. Onko se niin itestään selevyys, osallistuuko kaikkien isit vauvojen hoitamiseen??
Jokku isit kuulemma "herää" olemaan lasten kanssa vasta ku lapsi on isompi ja sen kanssa voi tehä jotain.

jahas jalaka o taas levotn... pitää koittaa mennä nukkuun, huomena neuvola eka mulla ja sitten tyttärellä.
 
ja velä minä täällä :D

Halusin viel kommentoida että mullaki huolettaa tämä nuorinmaisesta (1v2kk) erossa olo ku ei olla kauheesti olla oltu erossa (ei yhtään yötä) ja sairaalaan kuiten matkaa. Jos montaki päivää joutuu olemaan niin märsyhän varmaan tulee ja monesti.

Ja nyt väsyneenä olen miettiny et miten pärjään lasten kanssa sitten ku mieski menee isyyslomalta töihin ku hällä tahtoo mennä päivä töissä kotiin syömään ja nukkumaan, et taasen jaksaa ajaa töissä... :/

mut kohta jalaka sanoo sopimukset irti... :kieh:
 
tuiccu: täällä myös kukutaan, eikä nukuta :wave:
eli sama juttu, väsyttää, muttei unta tuu... alkaa olla enempi sääntö ku poikkeus näinä päivinä. Miesraasu joutuu mennä nukkumaan jo yheksän aikaan ja minä täällä kukun läppärin ja leffojen parissa helposti kolmeenki asti..jotenki ei oo ees helppo löytää hyvää asentoa, ku yrittää nukkumaan menoa. Mutta jospa se tästä muutaman viikon kuluessa helpottuis...

Kysyit varpajaishommista. Me ollaan sovittu niin, että mies pitää ne sitte jossain vaiheessa ku ollaan kotiuduttu. Meinataan nimittäin olla perhehuoneessa, jos vai SUINKIN saadaan sellainen. Mut jos sattuu että on synnärillä täyttä eikä päästä perhehuoneeseea, mun puolessta voi miekkonen hyvinki kutsua kaverinsa (jotka kaikki on muuten mun veljiä/mun siskojen miehiä, kun mun miehen muut kaverit asuu toisella puolella Suomea) koolle varpajaistenviettoon jo vaikka eka iltana vauvan syntymän jälkeen, kun ei se sitte sinne synnärillekään voi jäädä.
Mut toiveissa olis tosiaan saada nkl:lta perhehuone, käytii tutustumassaki niihin...Saas nähä kuin käy!

Onnea vauvautuneille :flower: ! Ja tsemppiä kaikille vaivaantuneille :LOL: !

Elo-onni + Jyry Yrmy 38+4 (39+1)
 
Paljon onnea vauvansa jo saaneille :flower: :hug: :heart:

Jospa sitä tänään oisi jo meidän vuoro, siihen malliin supistellu nyt aamu yön et kippeetä käy, ja tulee jo 5-10min välein. Miehelle jo imoitin et varautuut tulemaan kesken työpäivän kotia, ja hoitaja esikoiselle jo tulossa.

Näenköhän tänään jo viho viimein pikkuiseni enmppu 41+2
 
Sone
Huomenta ja ihan aluks onnea Hooäs, jyffe ja upp3! :heart:

Täällä on sit muutkin kukkunu yöllä, meinasin tulla koneelle mut aattelin ettei tääl ketä ole. Mie en enää jaksa toista samanalaista yötä, kauheet supparit aina just kun sai unen päästä kii ja sit valvomista ja sit taas rauhottuvat ja nukuin välillä vähän aikaa. Yhen maissa olin herättämässä miestä että aletaan ettii lapsenvahtia, mutta sit aattelin että ootellaas nyt viel vähän aikaa kun tää kuvio on niin perkeleen tuttu jo esikoisen synnytyksestä että homma lopahtaa. Ja niinhän se taas kävi. Oon ihan rikki. Tänään neuvola ysiltä, ei huvita yhtään mennä sinne, varmaan pärähän itkemään samantien kun ovesta pääsen sisään. :headwall:

Profiilissa päivitys, mahakuvakin joukossa, ja näköjään en osaa käyttää meidän kameraa kun noin epäselvän otoksen sain taas aamutuimaan tehtyä.

Palailen jossain vaiheessa kohan olen käynyt avautumassa neuvolassa...
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin tai no hyvin ja hyvin :LOL:
Torstainan olisi sitten yliaikaiskontrolli äitiyspoliklinikalla ja sitten katsotaan mitä tehdään. Ei vieläkään supistele eikä oikein ole muutakaan suurempaa vaivaa, ainoa mikä haittaa on kivut nivustaipeissa.
Vauva ei ole vieläkään kiinnittynyt ja miksi olisikaan kun ei edes supistele. Kysyin myös sitä, että missä asennossa pitää laitokselle mennä, jos vedet menee ja vauva ei ole kiinnittynyt, niin täällä päin annetaan ohjeena, että istualleen omalla autolla voi mennä.

Saa nähdä, että päättääkö tyyppi tulla ulos ennen torstaita vai ei, toisaalta toivoisin, että ei miehen työvuorojen takia.

shihtzu + pikku apina 41 tasan
 
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
salamanteri ja isi :heart: :heart:
ennu :heart: :heart:
äityli-84 :heart: :heart:
jyffe :heart: :heart:
upp3 ja isi :heart: :heart:

Onnea kaikille uuden vauvan maailmaan tulosta :flower: :flower:

Toivottavasti muistin kaikki, oli nimittäin ihanan paljon vauvasadetta tullut kun ei vuorokauteen käy koneella. Onnea viel kerran kaikille perheille =)
 
Perässä ei tahdo enää pysyä, kun vauvoja satelee, kaikille hurjasti onnea :heart: :flower: :D

Itse kasassa ja ei mikään hätä vielä olekaan, miehellä vielä tämä viikko töitäkin. Onko teillä, jotka olette vielä yhtenä kappaleena vatsa sekaisin? Mä saan käydä koko ajan suolta tyhjentämässä, jos ei heti mene, niin kyllä housuun tuis :D :headwall:

Uskallettu sitä kolmattakin ässää harjoittaa, vaikkei kiire synnärille olekaan, eikä siitä mitään suppareita ole tullutkaan...

Aukku ja Palleroinen 38+1
 
Huomenta!

Aukku: täällä on ollut maha ns. sekaisin jo useamman viikon. Ja justiin tuo sama fiilis, että ellei heti pääse, niin auts! ;) Yksikin päivä olin esikkoa hakemasta päikystä rattailla ja takaisin kävellessä iski ihan hirvee tarve päästä vessaan. Matkaa ei onneks enää ollut kuin kolmisensata metriä, mutta kyllä sai vauhtia pitää ;)
Suoli varmaan pitää itseään tyhjänä ihan varmuuden vuoksi, jos täytyy lähteä matkaan :)

Täällä siis edelleen yhdessä kasassa, eipä juuri mitään tuntemuksia. Neuvolaan siis iltapäivällä, katellaan sitten tarkemmin tilannetietoja jälleen!

Hannnele 39+3
 

Yhteistyössä