<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

känkkäränkkä
Ellille osanotto ja voimia surutyöhön :hug:
teddybearille myös osanotto :hug:

Ibuprofeiini on sallittu nykyään 28rv saakka, sen jälkeen kielletty. Mulle sanoi neuvolalääkäri että 3x600mg voi ottaa päivässä. Ja pakko on ollut välillä ottaakin päänsärkyyn, kun panadol eikä panacod auta, ilmeisesti migreeni on tehnyt paluun, just sain kinuttua keskiviikoksi neuvolalääkärille ajan, että saisin reseptin jo valmiiksi viimeiselle kolmannekselle jotain muuta lääkettä :headwall: Neuvolan täti kun meinaa vaan että kärsittävä on panadolilla :stick: Ei taida sillä itsellään olla päänsärky riesana monta krt viikossa...

Mahanlääppijöitä en voi sietää ja anopille viime raskaudessa jouduin sanoonkin aika napakasti, että näpit irti!

Loma on onneksi ohi ja ihana arki alkaa taas, pienin kipeenä ja isommat kiipes jo melkein seinille, kun viikonloppu oltiin täysin sisällä jumissa :kieh:

känkkäränkkä jolla ei oo viikoista hajuakaan :xmas:
 
Hiljaista ollut palstalla, onkohan lomat ja kaunis ulkoilusää syynä?

Täällä jännätään huomista ultraa ja fiilistellään potkuja!
Liikkeitä/potkuja (nyt ei enää kuplintaa vaan selviä liikkeitä) on nyt tuntunut yli kaksi viikkoa päivittäin. Muutamana iltana ollut hiljaisempaa, mutta silloin olen ollut sitä ennen jumpassa tai syönyt itseni ähkyyn. Mahassa on siis ollut niin paljon muitakin tuntemuksia, että liikkeet on voineet jäädä tuntumatta.

Ei ole lääppijöitä, ainakaan vielä. Tosin moni kommentoi ihanaa mahaani. Olen itsekin omaan kroppaani tosi tyytyväinen, sillä viimeiset vuodet olen tuntenut itseni vain ylipainoiseksi, läskiksi jne. Nyt tunnen itseni naiselliseksi ja mahani kauniiksi! Vaikka tiedänkin, että muotoja on myös hiukan väärissä paikoissa ja kiloja liikaa.

Anna+Urmas 20+3
 
:wave:
Neuvolaterkkuja :)

Rv 22+5
Paino:62kg :whistle:
Rr: 131/59
Pissa: puhdas
Hb: 104
Sf: 23cm :O :O
Syke: 145-150 ja potkuja perään :D

Eli siis kaikki ok,mitä nyt toi b on aina vaan matala raudasta huolimatta.

Sf mitta vähä kauhistutti.
Kattelin eilen vanhoja neuvolakortteja ja näillä viikoilla aina ollut 17-18cm :whistle:
Eli taas on paljon lapsivettä.

Siellä oli joku portugalainen opiskelija ja sillä oli kova hätä kun ei ollut varma onko vauvan pylly alhaalla vai ylhäällä :D

Kelan paperit sain mukaan ja laitan postiin vielä tänään :)
:heart:
Seuraava neuvola (ja lääkäri myös) on sitten jo kahden viikon päästä viikoilla 25.

Nyt täytyy mennä taas!!

nenna ja möykky 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee suoraa vuodatusta painosta tai ei välttämättä niinkään painosta vaan leviämisestä! Eli olen lihonnut 5kg raskauden aikana, joka ei mielestäni ole mikään superpaha. Mutta, mutta... mä aloitinkin ton lihomisen jo sillon kun piikittelin hormoneja itseeni eli paino oli alussa noin 55kg ja hoitojen ja raskauden jälkeen ollaan jo 68,5kg lukemissa! Eli ihan törkeesti on painoa tullut! Nyt jo tuskailen että miten sen saan pois vai poistuuko noi hormonikilotkin synnytyksen jälkeen???
Ja ikävintä tässä on se että kilot ei tule vaan masuun vaan ihan joka puolelle. Yks paita ei mennyt päälle kun oli käsivarsista liian tiukka ja housut jää jo heti polvien jälkeen jumiin!!! Meillä töissä kaikki naiset sanovat että painonnousuni johtuu nyt niistä hormoneista joita mulla ei ole ollut vuosiin ja että jokaisen raskaus on yksilöllinen. Yks tosi pieni ihminen lohdutti että lihos molemmissa raskauksissa 33kg vaikka ei syönytkään mitenkään epäterveellisesti ja aina kilot lähti pois! Mutta kun töissä on toinen hoitaja samoilla viikoilla kuin minä, mutta hän ei ole lihonnut piiruakaan! Ottaa itsetunnon päälle!
No valmistaudun nyt jo tekemään töitä laihtumisen eteen sitten imetyksen jälkeen!

Rakenneultra ois torstaina ja se jännittää ihan älyttömästi! Onkohan pikkusella kaikki hyvin? Ja saadaankohan selville kumpi tulee?

Tänään taas yövuoroon joten nyt täytyy rientää päikkäreille!

Tiinu ja nappula 19+6
 
Heippa kaikille! :wave:

Viime viikolla oli tullut päätös äitiysrahasta (en nyt muista oikeaa nimeä, pää niin tukossa) ja äitiyspakkauksesta, ja perjantaina paketti oli tullut jo postiin! :) Tänään sitten käytiin miehen kanssa hakemassa se, ja päästiin sitä penkomaan. Tuli taas semmonen olo, että hui! Meille tulee ihan oikeesti vauva! :D Kyllä se pakkaus vaan realisoi tätä tilannetta enemmän. :)
Tykkäsin kyllä pakkauksesta tooooosi paljon! :>

Flunssa vaan jatkuu ja jatkuu. Kävin lauantaina TAAS päivystyksessä, ja nyt oli poskiontelot tulehtuneet.. :headwall: Jos nyt vaikka sitten antibiootilla alkais pikkuhiljaa paraneen ja helpottaan. Kolmatta viikkoa tosiaan sairastan, ja alkaa oleen pinna todella kireällä, ja voimat ihan lopussa. Mieskin on nyt muutaman päivän ihmetellyt kun olen niin kiukkuinen, mutta ei kyllä mikään ihme tällä ololla! :snotty:
Pelottaa, että miten se pikkuinen jaksaa, kun äiti yskii koko ajan ja on niin kamalan voimaton ja kipeä. :ashamed: Ruokakaan ei oikein maistu, mutta väkisin syömällä on menty.

Pitäisi pakkailemaankin alkaa, kun saadaan uuteen asuntoon avaimet ensiviikon lopulla. Voimia tähän hommaan ei vaan todellakaan ole. : / Noo.. ehkä sitä saa itsensä jotenkuten kerättyä, että saisi tavarat laatikoihin. Onneksi minun ei tarvitse kantaa mitään! :D

Mies puhui eilen, että näyttää siltä kun vatsa olisi lakannut kasvamasta. :O Tarttee huomenna ottaa poksumisen kunniaksi kuva niin näkee mahtaako olla totta :D

Emilien ja pikku prinsessa 23+6 :heart:
 
:wave: Täällä ollaan!
Käyn itse koneella tosi harvoin viikonloppuisin. Vkonloput on pyhitetty perheelle,
arkisin istunkin tässä ihan kiitettävästi...

Ellille myöskin osanottoni. Ja voimia. Pahalta tuntuu puolestanne.

Tervetuloa mukaan Zemar!

Tiinu85 Hormoonihoidoilla on varmaan
osuutta asiaan. Ja onhan painon kerääntyminen yksilöllistäkin. Minulta lähti imetyksen lomassa kaikki kertyneet kilot pois; viime raskaudessa 13kg. Tässä raskaudessa kiloja on tullut nopeammin kuin edellisessä, joten veikkaan, että niitä tulee myöskin enemmän.
Aika moni saa kilot karistettua siis nimenomaan imetyksen aikana, koska imetys on niin energiaa vievää puuhaa. Toki silloin pitää syödä hyvin, jotta jaksaa. Ja jos kilot ei karise imetyksen yhteydessä, niin sitten imetyksen lopettamisen jälkeen laihduttamalla.

Täällä on nyt sitten käyty uimassa viikonloppuna! Jippii!
Uimastani matkasta en viitsi mainita mitään, mutta toteanpa vain, että kaukana ollaan niistä päivistä, kun kävin yövuoron päätteeksi "huvikseni" vetäisemässä 2,5km uintimatkan!!!
Mutta kyllä se tästä, kun vaan lähtee liikkeelle ja kasvattaa uintimatkaa joka kerta vaikka edes 100 metriä :)
Nukuin muuten viime yönä pitkästä aikaa todella hyvin; kuin tukki ja heräsin virkeänä. Samoin mieheni. Eilisellä uimahallireissulla oli varmasti osuutensa siihen!
Tästä tuli oikein "palopuhe" liikunnan puolesta :D

Joku kirjoitteli Manducasta. Aijon hankkia! Mulla oli esikoisella pitkä liina, joka oli ihan ok. Mutta tommonen 5 metriä kangasta on aika hankala jossain kaupungilla, jos sen haluaa pois tai sitoa päälle. Enkä saanut sitä aina kovin ergonomisesti asennettua. Kuuden kuukauden iästä eteenpäin meillä oli Patapum-kantoreppu, joka oli huomattavasti helpompi ja ergonomisempi, mutta siinä ei voi pitää vastasyntynyttä.
Ja nyt aijon hankkia Manducan, koska siihen voi laittaa jo vastasyntyneen. Ja menee muistaakseni 25 kiloon asti. Lisäksi saan kaverilta joustavan liinan. Vakaana aikomuksena kantaa vauvaa ensimmäiset kuukaudet. Esikoisella oli selvästi niin hyvä olla, kun sai olla lähellä. Mutta hän lähti sitten aikaseen liikkeelle, eikä halunnut enää olla kannettavana.

Liikkeet tuntuu kivasti ja vauvalla on selvästi aina pari hiljaisempaa päivää ja sitten taas yksi aktiivinen päivä jne.. Illalla ja aamulla tuntuu parhaiten. Millähän viikoilla vauva rupeaa kuulemaan?. Aamuisin, kun vielä makaan sängyllä ja rupean puhumaan, niin usein rupeaa tuntumaan liikkeitä. Mietin, että voiko vauva jo kuulla ja herätä kuulemiinsa ääniin?

R & H 21+4
 
Rumpnisse, mä löysi tälläse oman raskauden viikoilla mentäes:

Olet 22 viikkoa ja 5 päivää raskaana.
Hedelmöitys tapahtui noin:
13.10.2010
Sydän alkaa lyödä:
7.11.2010
Alkio alkaa liikkua:
1.12.2010
Alkiosta tulee sikiö:
8.12.2010
Kaikki sisäelimet muodostuneet:
8.12.2010
Keskenmenon riski pienenee:
22.12.2010
Ultraääni:
22.12.2010
Pahoinvointi vähenee:
29.12.2010
Sukupuoli mahdollista selvittää (ei näy vielä ultrassa):
5.1.2011
Sikiö nielee ja pissaa:
19.1.2011
Sikiön liikkeet tuntuvat:
2.2.2011
Sikiölle kehittyy unirytmi:
16.2.2011
Sikiö alkaa kuulla:
9.3.2011
90% mahdollisuus selvitä jos lapsi syntyy:
6.4.2011
Monet sikiöt asettuvat pää alaspäin:
11.5.2011
Äitiysloma alkaa:
1.6.2011
Laskettu aika:
6.7.2011

Ja tää löytyy siis täältä:
Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi

:)
 
Manducasta ja muistaki kaikenmaailman kantoliinoista, niin ei oo kyllä mua. Saa meidän lapsi tyytyä kaupungilla ym. oleilemaan vaunuissa/rattaissa :D

Sikiö alkaa kuulla raskausviikolla 24 (eli 23+0, tää on musta hankalaa aina miettiä kumpaa tarkottaa) :) Niinku nenna kyllä tuohon ylös oli laittanu. Mutta eikö se niin ollut, että äidin äänen kuulee jo aikasemmin ja nyt alkaa sitten kuulemaan muitakin ääniä...?
 
Hello, hello!!

Kiireinen viikonloppu takana, nyt lapset lähti tätilään yökylään ja meillä on ihana HILJAISUUS :) Täytyy oikein nauttia vaikka niitä pikkuisia onkin kova, kova ikävä :heart:

Eilen käytiin siskon luona kyläilemässä ja mukaan sieltä tarttui kaksi kassillista vaatteita. Toinen kassillinen on pikkuvauva vaatteita, toinen kassi jo vähän isommalle miehelle :) Pinnasänkykin nostettiin samalla peräkärryn kyytiin, kun sellainen meillä mukana oli. Nyt se nököttää meidän makkarin nurkassa :). Poika kysyi illasta, että onko se hänen sänky, sanoin että ei ole. Sitten se kysyi että kenen sänky se on, johon kysyin siltä että mitäs luulisit?. Poika mietti hetken ja tuumas että varmaan sitten sen vauvan :) Ihana toinen!!!

Tänään oli neuvola:

Painoa tullut + 1,6 kg :eek:
Hb: 135, ei ollut muuttunut.
Verenpaino:128/75
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 26. Samoilla mitoilla mennään kun pojan aikana näillä viikoilla.

Kelan paperit sain, ne pitäis nyt sitten täyttää ja sitten taidan marssia niiden kanssa sinne konttoriin viellä kyselemään muutamaa juttua.

Hankinnoista: Puuttuu oikeastaan enää vaan hoitopöytä ja turvakaukalo sekä muutamia vaatteita vois sitten viellä hankkia :)

Nyt kutsuu sauna.

Muumi ja pikkumies 23+4
 
Voi muistaako kukaan sitä sivua missä sai katsoa kumpaa odottaa sen hedelmöittymisajan kohdan mukaan?? Tainno eihä siihen uskominen tietenkään ole, mutta en löydä sitä nyt mistää kun tarttisin sen!!! :D
 
Hei.

Huomenna olis se rakenne ultra... jännittää niin paljon. Onneksi sitä ennen on se perheneuvola käynti ja sieltä mennään suoraan sinne tyksiin ni ei tarvii koko aamua jännittää :)

Isoisän vointi edelleen heikkoa, päivä kerrallaan :/

Niisku-rouva + pirpanat

 
Jostain luin että vauva kuulee äitinsä äänen jo ennen 20 raskausviikkoa. Viikolla 24 käsittääkseni vauva kuulee normaalin puheen eli sitä ennenkin jo kovempia ääniä.

Liberolta löytyi tällaista:

Viikko 19
Lapsi:

Elämää kohdun sisällä

Lapsen kuulo kehittyy 15. - 20. raskausviikon välillä. Vaikka elämä kohdussa on hiljaista, se ei ole äänetöntä. Nyt lapsi pystyy nauttimaan siitä. Lapsi kuulee verenkiertosi ja sydämesi lyönnit. Hän kuulee myös, kun suolistosi pulputtaa ja kun aivastat, yskit, röyhtäiset tai naurat. Lapsi on tietoinen äänestäsi varhaisessa vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Kovasti voimia Ellille Sua on kohdannut mun pahin pelko :hug:

Mä en ollu koskaan kuullutkaan tollasesta Manducasta. Oli pakko googlettaa =) Näyttää kyllä tosi kätevältä, mä oon tota kantoliinaa ajatellut, mutta toi olis kyllä paljon helpompi! Saisin sitten noita töitä tehtyä vaavin kanssa! Eli hommataan, mikäli vaan rahatilanne sallii ;)

Kukaan ei oo tullut lääppimään mun mahaa. Muutakun mun mies, mutta hänelle se sallittakoot :) Ehkä se johtuu siitä, ettei mulla vielä kunnolla vauvamahaa näy, sillä mulla on tota mahaa hieman muutenkin :D

Ultra on viikon päästä. Pelottaa pelottaa pelottaa..Ihan hirveesti :ashamed:
Musta tuntuu etten mä ole tuntenut liikkeitä nyt neljään päivään..sitä ennen tuntu hyvin..Pari muljuntuaa oon tuntenu, mut ne saatto hyvin olla suolistossa kulkevaa ilmaa..Mä oon peloissani siitäkin :'(

Rautaa rupesin syömään sitten viimein kun oli jo niin heikko olo, ettei mitään oikeen jaksanu..Obsidania oon napsinu pari päivää..Jos en olis joutunu sinne päivystykseen, niin koko anemiaa ei oltais saatu edes selville, kun hb on kuitenkin normaali. Punasolut vaan on liian pieniä.

Mä jatkan panikointia täällä.

mei-mei ja möttiäinen 19+6
 
Ultraterveisiä: terve poika! paino 467g, kone näytti iäksi 21+6 (mutta sitä ei lähdetä muuttamaan). Olo on onnellinen! :heart:

Toi poika mulla on ollut jo mielessä tammikuun alussa, sillä NP-ultrassa jo jotain sinnepäin gyne puhui. Lisäksi mies on ollut niin vahvasti pojan kannalla. Ja tätini, jolla on hyvä vaisto näistä asioista, arvasi myös pojan. Mahani on ehkä poikamaha, iho ei kuki enempää kuin normaalisti (paitsi ne hormoninäpyt), joten nämäkin "ennustukset" pitivät paikkaansa. Muita enteitä en muistakaan.

Sukupuoli yritetään nyt pitää salassa. Saas nähdä miten onnistuu... :$ Te ja yksi ystävistäni saavat tietää! Ja tietenkin ne kaikki läheiset jotka osaavat käydä minua täällä vakoilemassa... ;)

Anna+Urmas 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat :wave:
Eilen tämä möykky innostu oikeen kunnolla möyrimään pitkästä aikaa.
Oikein näki miten "veti" jalkaa tai kättä ihan masunahan alla :heart:

Vakuutusyhtiöki antoi aamulla mukavan yllärin tilille.
Olin maksanut liikaa vakuutuksia (taas vaihteeks) ja sain yhden vakuutuksen takaisin tilille.Hyvä niin.

Sitten roska asiaa...
Mä kun muutin tähän osoitteeseen,tein tietysti kaikki ilmoitukset sähköön,veteen ja roska asioihin liittyen.
No,olen ihmetelly ku kaikki muut laskut tulee kyllä mulle,mutta yhtäkään roskalaskua ei ole tullut.
Yhtiöltä on kyllä tullut laskuja laatikkoon,vanhan asukkaan nimissä,ja vuokranantajan määräyksestä olen nämä hävittänyt.
No tänään tuli sitten taas,ja nyt menin sitten avaamaan tämän postin ja siellä olikin liki kahdensadan euron lasku ja tieto että kuljetus on keskeytynyt maksamattomien laskujen takia...
No ei muuta ku soitteleen.
Soitin sinne sitten että en tapaa toisen nimellä tulleita kirjeitä availla ja vuokraemännän kehotuksesta olen vanhan asukkaan postit toimittanut takas postiin tai hukannut polttoroskiin.
Eli en ole saanut laskuja.
Eihä siellä laskutusihmisiä ollu paikalla,mutta on se kumma kun suomen laki on määrännyt kirjesalaisuuden ja nyt mun olis pitäny heti ymmärtää avata toisen nimellä tullut posti?????:confused:
Huomenna sitten taas soitellaan uudestaan joskos laskutus olisi paikallaan..
Laskutusjakso oli kyllä ihan oikein,siitä päivästä lukien jolloin tähän olin muuttanut..

Sitten aamulla on jottain sähköissä tapahtunut.
Mulla ei ole yläkerrassa eikä alakerrassa minkään valtakunnan sähköjä!!
Ainoastaan tässä keskikerroksessa on sähköt.(koputtaa puuta)
Piti yläkertaa maalata tänään ja pyykkiä taas pestä mutta taitaa olla vähän hankalaa....
Onneks jos sähkömiehen joudun tilaan se laskutus menee vuokraemännälle tässä tapauksessa...
Niin ja kun tyttären huone on tuolla alakerrassa ja siellä on vain lattialämmitys nii vähän on kylmä huone siellä nyt...

Mitähän taas vielä....

Nenna ja
 
heips!
Meilläkin ollut kiirusta. Ja viime yökin meni ihan valvomiseks, liekö neiti tekee hampaita tai jotain...Nyt se sitten simahti, eli alan kyllä itsekin äkkiä nukkumaan hetkeks!

Mun pitää kans tohon manducaan tutustua. Ostin neliökantoliinan (käytettynä onneks) että just tyyliin kaupunkiin voi sen kans lähteä. Se vaan tuntuu tosi vaikeelta käyttää... Että olis sit rattaat ja kantoliina että saa tarvittaessa molemmat "kyytiin". Muuten tuo neiti saa alkaa kyllä pääasiassa jo kävelemään itse. Eipä me yleensä pitkiä matkoja mihinkään vaunuilla oo liikuttu.

Väsynyt kukkis ja virkeä neiti 21+3
 
Kuulumisia taasen..

Neuvolasta juuri tulin ja siellä oli kaikki hyvin :)
Pikkuisen sykkeet oli siinä 150 paikkeilla koko ajan..
Paino neuvolan puntarin mukaan 69kg :ashamed: mutta koti puntarilla 66kg.
Neuvolan puntarilla ekapunnitus oli 64kg, kotona ollut tuolloin n. 60kg.
Joten en tiedä kumpaa uskoa :D Mutta kummastakin voi laskea että n. 6kg on tullut lisää..
Pissa puhdas.
verenpaine 126/72, elikkäs hyvät.
Sf-mitta näytti 20cm, eli mentiin keskikäyrän ja yläkäyrän väliin. Esikoisesta ollut samoihin aikoihin 20,5cm :D
Liikkeet ++

Ens kerralla onkin sitten lääkärineuvola..
Nyt kysyin että millä perusteilla pääsee käynnistykseen, niin kuulemma vain lääketieteellisistä syistä (mm. raskausmyrkytys ym..)..
Sitte käski ottaa puheeksi vielä tuolla kontrolli ultrassa joka on n. rv 30 paikkeilla, että mitä mieltä se lääkäri on ja sitte vielä noissa lääkäri käynneillä.
Siksi toivoisin käynnistystä, kun esikoinen tuli maailmaan 2h20min ja olin vajassa tunnissa auki huimat 3cm, viimesiä senttejä ei ehditty edes seurata kun ne oli jo hävinnyt. Että jos tämä tulee myös vauhdilla maailmaan niin miten ehtii saada esikoisen hoitoon ja ehtiä vielä sairaalaan.
Kuulemma jos olen esikoisen kanssa kotona ja tulee sellainen tunne että pitää lähteä sairaalaan niin eiku lapsi kainaloon ja menoks :D

SaaBas & Tyyne 22+4
 
Hyvää naistenpäivää naiset!

Anna-79 Ihanhan tuo pieneltä mieheltä jo näyttikin. :)

Huomenna itsellä rakenneultra. En osaa yhtään sanoa että kumpi ois. Kirppiksellä oon vaan katsellut poikien vaatteita. Kaikki pienet mekot on jäänyt täysin huomiotta. Huomenna nähdään miten käy. :)
 
Naistenpäiväterkut täältäkin! Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille <3
Täällä myös ultrassa käyty! Kaikki näytti olevan ok ja meille luvattiin rinsessaa <3 Oli kiva huomata, että oma tyttöolo piti paikkaansa. Typy pisteli menemään masussa, minkä kerkesi, joten nyt lopuulisesti hälveni huoli myös ekan ultran "liikkumattomuudesta". Vauva vastasi kooltaan vkoja 21+3, vaikka virallisesti vasta 20+3, ilmeisesti eivät lähde ainakaan Turussa kovin helposti laskettua aikaa muuttamaan..? Eikös Anna sullakin ollut viikon heitto tuossa?

Manduca ym. Meillä kantoreppu (Ergo) oli ihan ehdoton hankinta. Vastaa aika pitkälle Manducaa, paitsi ei oo vauvatukea valmiina. Alussa käytin trikooliinaa, mutta poju kasvoi sen verran nopeasti, että liina ei ollut tarpeeksi tukeva enää 5-6 kk. Haluttiin reppu senkin takia, että mies tykkäsi kantaa poikaa, eikä kokenut liinassa kantamista omakseen. Meillä ergo helpotti elämää tosi paljon etenkin siinä vaiheessa, kun pojalle iski eroahdistusvaihe. Ei viihtynyt rattaissa, mutta repussa rauhoittui nopeasti; sai liikuttua ja tehtyä kotihommia vaivattomasti. Ainoa miinus oli se, että itse en kovin pitkiä aikoja pystynyt kantamaan selkäongelmien vuoksi. Poika painoi puolivuotiaana jo melkein 10 kg. Nyt koitan jumpata keskivartaloa ihan senkin takia, että välttyisin pahimmilta selkävaivoilta.

Tsemiä vain muille selkäongelmista kärsiville! Ne ei oo kivoja vaivoja :( Itsellä helpotti esim. oikealla korkeudella oleva hoitopöytä alussa tosi paljon, ei tarvinnut liikaa kyyristellä.

Synnytyksestä palautuminen Ponnistusvaihe hiukan venyi, mulle tehtiin eppari ja myös repeämiä tuli, joten istuminen oli hankalaa muutaman päivän. Lisäksi sain ilmeisesti jonkun hiusmurtuman/revähtymän rintarankaan ponnistusvaiheessa, nauraminen ja yskiminen sattui aika pitkään..joo, kuulostaa aika friikiltä :O Kaikenkaikkiaan kuitenkin palauduin aika hyvin ja suht nopeasti. Jäkivuoto loppui parin vkon päästä, seksiä tosin uskalsin harrastaa vasta jälkitarkastuksen jälkeen (5vkoa). Keskivartalon lihasten palautuminen kesti kyllä tosi kauan, liekö perinnölliset alaselkävaivat osasyyllinen tähän.

Nyt taas pitää mennä, palaamisiin ja vointeja kaikille!

Pihlamaria & Hippula 20+5
 
Voi, tosi moni on ollut flunssassa, toivottavasti paranette kaikki pian :)

teddybear osanotot isoäitisi johdosta.

Ei vitsi, mä kun jo luulin että olen tavaroinen ihan kauhean ajoissa, mutta täällähän on tehty jo ihan hurjasti hankintoja! Mulla siis yksi kassillinen vaatteita, eri kokoisia. Vielä siis tarvii ostella vaikka mitä, vaikka miehen mielestä me ei tarvita enää vaatteita :D Joo, kyllähän yksi jokaista laatua/kokoa riittää, mitäs niitä turhaan vaihtelemaan :D

Merlina, mulla vähän sama juttu noiden liikkeiden kanssa. Naureskelin tuossa just, kun luin jostain, että "tässä vaiheessa sikiöllä alkaa olla selkeät uni- ja valveillaolovaiheet". Voisko joku kertoa tuolle pirpanallekin, että välillä saa toki nukkua ;) Jatkuvaa kuplintaa, hölskyntää, heiluntaa, tökkimistä. Ihanaahan se vain on.
Etkös ollutkin sinä, joka sanoi ei Manducalle? :D Mä olin aluksi ihan samaa mieltä, mutta rupesin miettimään asiaa tossa yks päivä, ja tajusin miten kätevä se on koirien kanssa ulkoillessa & treenatessa + muuten liikkuessa. Kaduilla ja kujillahan vaunujen kanssa vielä kulkee, mutta mä liikun koirien kanssa mielellään esim. metsässä niin että ne saa olla vapaana. Kuvittelen pystyväni myös treenaamaan noiden kanssa lenkkien lomassa vähän, kun on molemmat kädet vapaana.
Hevoshommia kun myös teen, niin uskoisin ton toimivan myös tallilla... Osaisko joku sanoa, onnistuuko tallihommat vauva repussa kiikkuen?

Knox, mäkin kyllä olen halailevaa sorttia, mutta haluan päättää itse ketkä lähelle tulee. En osaa edes selittää miksi se lääppiminen ärsyttää niin paljon. Kuten joku muukin sanoi, sellasen kevyen koskemisen tms. vielä sietäis, mutta muutama on tullut ihan kunnolla, tunnustelemaan, hieromaan ja painelemaan. Ehkä kaikkein eniten mua häiritsee se ajatus tungettelevuudesta, ei niinkään itse toiminta. Voisivat ihmiset edes kysyä, eikä käydä suoraan kiinni :D

Mä olen kuullu Buranasta ja kumppaneista vaan sitä vanhaa ohjetta, eli ei raskausaikana.

Tiinu85, leviäminen huolestuttaa täälläkin, enkä ole vielä toistaiseksi saanut itseäni tarpeeksi niskasta kiinni tehdäkseni asialle jotain... Itsekurin saapumista odotellessa siis...

Ihanaa, joku on jo saanut pakkausen! Mä olen vaan joka päivä unohtanut viedä Kelaan sen todistuksen, hakemus tehtiin netissä viime viikolla.

Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Tällä kertaa ei ihme kyllä ole hirveästi omaa avautumista. Meillä alkaa parin viikon päästä muutto, en malta odottaa! Nyt pitäis tehdä hankintoja ja saada remppasuunnitelmat lyötyä lukkoon. Pakkaamista oon jo aloitellu, mutta vasta ihan vähän.

Nyt hetkeksi jalat ylös, ja sitten koiria aktivoimaan!

Sillis ja ipana 23 tasan:heart:
 
Tuittumuru: Mun mielestä tuossa kuvassa ei pitäisi näkyä poikavehkeitä (vaan käsi ja napanuora), mutta voin olla väärässä. Ultraaja sanoi, ettei tullut selvää kuvaa sukupuolesta.

Pihlamaria: mulla oli 1+2 ero ja kysyin vielä erikseen eikö laskettua aikaa muuteta ja vastaus oli että ei tarvetta!

Kantoliinasta tms. Olen saanut käytettynä pitkänomaisen trikoisen kantoliinan ja BabyBjörnin kantorepun. Näillä aloitetaan, vaikka tuo Manduca näyttää kyllä aika kiinnostavalta...
 

Yhteistyössä