<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

influenssarokotteesta Haluan vain kaikille ilmoittaa, jotka eivät asiaa tiedä, että tämän vuoden tavan kausi-influrokotteessa on MYÖS tuo sikainflu samassa.
Mielestäni tärkeä tieto rokotteen ottamista pohtiville :)
 
Jaha....
Ja nyt on sit täälläkin päin pikkuisen ruskeahkoa vuotoa..... Näinköhän tämäkin päättyy np-ultraan...:'(
Maanantai tuntuu olevan hurjan kaukana ja nyt kyllä pelottaa...

Nenna ja
/picc34a7191f6e9948068b83e7179ea3da8iv4609.png[/img]
[/url]
 
Tuosta vuodosta pitikin jo aikaisemmin kirjoittaa!
Minulla siis sekä raskausviikolla 5+ ja 8+ vuotoa n. viikon verran kerrallaan. Ruskeaa, ja jonkin verran myös laimeaa punaista. Säikäytti pahan kerran, mutta täysin vaaratonta oli kummallakin kerralla, ensimmäisen kerran jälkeen ultrassa viikolla 7 ei syytä enää näkynyt, ja silti uusi vuoto alkoi n. viikon päästä. Tänään vuodoista huolimatta ultrassa kaikki hienosti.

Älä siis nenna vielä murehdi, toivotaan että tuokin on sitä täysin vaaratonta sorttia :)
 
Heippa mammat

Täällä on todella onnellinen mamma. Ultrassa näkyi vimmatusti jalkojaan ja käsiään heiluttava pieni ihminen, jolla kaikki hyvin. Tänään on ollut niin helppo hymyillä. Koko täsmäs viikkoja tismalleen ja olo on nyt niin huojentunut, että pahaolo ei tunnu missää :)
Ja oli ihanaa soittaa vanhemmille ja kertoa vihdoin raskaudesta. Siellä oli isovanhemmat ihan onnesta soikeena :)

Soleriini ja "tekonimeä vailla oleva pieni ihme 11+4
 
Iltoja.

Nt-Ultra takana ja pieni siellä hillu. Turvotus oli 0.6mm eli todella hyvä.. Syke oli normi, ja vastaa viikkoja tasan..Istukka tällä kertaa takaseinässä joten mielenkiinnolla odottelen josko liikkeet tuntus jo vähän aikasemmin..

Typerä hymy naamalla oon hiihtäny koko päivän, ihan mahtavaa!!

Bolan aijon mäkin hommata, mutta varmaan vasta sitten kun sikiö alkaa jo kuulla.

Alkoholista sen verran et ennen poikaa ryypättiin molemmat monien vuosin edestä, pojan jälkeen oon käyny kai kolme kertaa ulkona. Mies käy vähän useemmin, sekin kyllä vähentäny reippaasti ja tossa viimesimmän kerran jälkeen mulle satuili että ei ottas ennen ku vauva on syntyny...yeah right. Kotiinsa on aina tiensä löytäny eikä mulla oo epäilyksiä etteikö löytäs, vaikka useempikin nainen on koittanu sitä kotiinsa houkutella..

Ja jospa sitä hyvien ultra uutisten kunniaks ostas kunnon mammafarkut ja jonkun kivan paidan jouluks..

Omaa napaa: Tänään ollu esikoisella rankka päivä, poskihampaita puskee läpi kerralla useempi kappale, ihanaa. Sen lisäks kämppä on räjähtäny ku oon ollu niin väsyny etten jaksa siivoo..yhh.

Onnellinen possu ja pikkusaukko 11+5
 
täälläkin nt-ultra takana. Siellä toinen heilui vimmatusti :heart:. Alkuun ei meinannu saada kätilö niskaturvotusta mitattua mutta sai kuitenkin 0,8mm. Koko vastasi viikkoja 10+4 eli lasketun ajan voi päivittää 10.07.2011 ja synnytyssairaalaksi koks
 
iltaa....sori kun en oo paljo ehtin tääl olla mut on ollu aika paskat fiilikset...kävin nyt tokas ultras ja hematooma on vaa kasvannu.....joten taas viikko makoilua ja sit ultraa...mulla ois sunnuntaina tytön 1 v juhlat ja joulu on ens viikolla joten on todella helppoo levätä :(
lääkris oli tunnin ajat myöhässä ja sitte oli viel ylilääkärin kanssa joku kiinalainen lekuriopiskelija joka minut sitten tutki...sanoi ensin että onpa valkovuotoa....lekuri siihen että se ei ole se olennainen tulosyy....sitten se alkoi painella kohtua,ja sanoi sen kasvaneen....lääkäri sanoi että kuuluu asiaan :) mutta sitten ylilääkäri hävis jonnekin hetkeks ja tää opiskelija paineli mun vatsaa niin että sattu ja kun lääkäri tuli huoneeseen se huusi heti että ei saa missään nimessä painella mahaa kun on kysessä uhkaava keskenmeno....hienoa...täytyy sanoa...nyt on olo aivan paska kun ei tiedä että ollako onnellinen vai eikö olla....nii ja laskettu aika on nyt sitten 1.8.2011.sydän kuitenkin sykki siellä ja viikot täsmäsi kuukautisten mukaan.....

pinja ja papu 7+4
 
Onnea kaikki hyviä kuulumisia ultrassa saaneet!!! :flower:

Älä Nenna vielä luovuta! Tuohan on tosi lähellä aikaa kun sulla pitäs olla mahdolliset menkat, sillon monesti tulee just ruskeahkoa vuotoa! :hug:

Bolakorusta
: Mulla on esikosta kans sellanen ihana himmeänharmaan värinen sydän, jossa on kaiverrettu pieni kruunu ja niissä sakaroissa on pienet kivet. Hillityn kaunis, samoin kuin kilinä. Näin noita myynnissä ainakin ideaparkin yhdessä lapsi-liikkeessä... :) Itse sain lahjaksi siskoltani. Vaikka onhan noita siis monenmoisia kauniita netti pullollaan!

Mua väsyttää ja oksettaa ja mulla on varmaan tullut hiiva!!! :ashamed::mad: Mulla tulee aika herkästi tuo ja nyt en ole näiden rautojen kiristämisen takia voinut syödä pitkään aikaan muuta kun hiivaleipää ja avot! Niinkintyperä syy...äh, no pitää nyt hoidattaa se pois. Muuten olen kyllä oikeinkin hyväntuulinen :LOL: Miehelle kun purnasin tuota kutinaa niin sanoi vaan, että "käyhän pitkälles, mä voin kyllä raapia vaikka koko illan".... hmm... alko vaan etoa enemmän, mutta miehestä näytti olevan hauskakin vitsi :LOL:

Kukkis ja tossukka 10+2
 
Täällähän on vaikka kuinka moni jo käyny np-ultrassa! En malta oottaa että itekin pääsen..

Oon ihan poikki, töissä on yhtä hulinaa jo nyt, saa nähä sitten minkälaista on viikonloppuna tai ens viikolla. Oon varmaan aattona ihan puhkipoikki :D

Merlina ja muru 11+0 !!!POKSPOKS!!!
 
Myös täällä ollut supistumaisia tuntemuksia alavatsalla ja kohdun kohdalla.. Tänään varsinkin. Voisikohan olla kohdun kasvukipuja? Inhottava tunne välillä.

Alkoholista, itse olen käynyt viihteellä säännöllisen epäsäännöllisesti kerran kuussa tai kahdessa. Kuitenkin tämän vuoden aikana bilettämiset ovat jääneet entistä vähemmälle, ei jotenkin vaan jaksa ja huvita niin paljon mennä.. Treenaan tosi paljon, ja krapula + sitä seuraava väsymys pistää urheilut ihan plörinäksi melkein viikoksi juhlimisen jälkeen. Niinpä olen enemmän saattanut ystävien kanssa tai kotona juoda muutaman lasin viiniä ja lopettaa ajoissa, että jaksaa seuraavana päivänä. Nyt on kyllä välillä noita punkkulasillisia ikävä, varsinkin hyvän ruoan kanssa. Mun mielestä punaviini kuuluu ihan olennaisesti siihen makukokonaisuuteen.. Tai juuri juustojen tai tumman suklaan kanssa, nam. Mutta ehtiihän tässä vielä :) Ja kyllä sitä taas sit joskus menojalkaa vipattaa ja pääsee ulos tyttöjen kanssa. Mieskin on vähentänyt alkoholinkäyttöään selvästi, joskus harvoin juo kotona muutaman oluen ja harvakseltaan lähtee kavereiden kanssa, nyt esim. ensi lauantaina lähtee käymään autolla ystävän synttäribileissä.

Täällä on vähän kerrallaan tehty joulusiivousta ja viikonloppuna saadaan kaikki valmiiksi.. Tuntuu, että väsymys olis vähän helpottanut. Maha pömpöttää enemmän, otin kapeimman Belly Beltin käyttöön farkkujen kanssa - toimii! Tänään töissä yksi asiakas kysyi odotanko vauvaa.. En viitsinyt valehdella.

Nennalle tsemppiä, toivottavasti vuoto on harmitonta! Ja useinhan se sitä onkin.

Pinjalle, en tunne hematoomia tai miten ne käyttäytyy... Voiko se aiheuttaa siis keskenmenon?

Onnea kaikille muille np -ultrassa käyneille! Mielenkiinnosta kysyn, kuinka moni osallistui tai aikoo osallistua veriseulaan? Itse jätin sen väliin. Edellisessä raskaudessa sitä ei tarjottukaan. Jotenkin ajattelin, että vääriä hälytyksiä tulee niin paljon... Enkä uskaltaisi mennä helpolla lapsivesipunktioon keskenmenoriskin takia. Enkä myöskään usko, että musta olisi keskeyttämään raskautta... Jos jotain on todella pahasti pielessä, se varmaankin havaitaan rakenneultrassa. Niskaturvotus siis mitattiin ja se oli normaali, lähes sama kuin esikoisella. Näillä mennään :)

Mayinga 12+3
 
Veriseulasta minä siiinä just tänään aamulla kävin. Oon varmaan ihan kauhee ja hirvee ihminen, mutta jos jotaki ilmenee ja riski on iso niin kyllä se on abortti :/ Oon varma, ettei mulla tuu ikinä olemaan voimia ja jaksamista hoitaa vammasta lasta lopun ikää. Hatun nosto niille joista siihen on!
 
Heip!
Uskaltaakohan jo ilmottautua mukaan? Olen seurannut palstaa jo useamman vkon, uskaltautumatta aiemmin ilmottautua. Tänään kuitenkin neuvolassa eka käynti, ja th ultrasi yllätyksenä, ja siellä pieni näkyi ja syke jumputti :heart:
LA on 22.7.11 ja kakkosta odotetaan, esikoinen syntyi 9/2008.

Tsemppiä kaikille joilla huolenaiheita ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niille jotka niitä ovat saaneet kuulla.

Silliskö oli se, joka mietti dopplerilla kuultua hidasta sykettä. Olisiko voinut olla kyseessä sun oma syke, se aika usein kuuluu dopplerilla ensin? Sikiöllä se on 120-180/min.

Hiilis Rv 8+6
 
Iltaa!
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ihanaa! :D
Nenna: toivottavasti vuoto on harmitonta! Ja loppuu pian! :hug: Koita jaksella vaikka oletkin tietty tosi huolestunut.
Erehdyin syömään tänään hesellä ja nyt on NIIIIIIN huono olo että oksat pois! :x
Ei ikinä enää, ei ainakaan viikkoon! :LOL:
Neamma ja masukki 8+1 (tai 7+1)
 
Huomenta.

En saa enää unta:headwall: ja kohta se ei edes kannata.

Heräsin tunti sitten alavatsan kramppailuun ja kun pääsin sängystä ylös alkoi housut tuntumaan kosteilta, olin ihan varma et nyt tää oli tässä.

Ei vuotoa ja kipukin lakkas 20min jälkeen mutta oli aika tuskanen olla joten päätin nyt sitten että vedän saikkaria tämän päivän ja menen ultraan makso mitä makso... mä en käsitä näitä KIPUKOHTAUKSIA ja ei neuvolakaan löytänyt muuta selitystä kuin se että kohtu kasvaa nopeammin kun odotan jo viidettä kertaa.. ja v*tun posket tälläistä kipua ei ole tuntunut edes synnyttäessä. Nyt ei ole mielestäni kaikki hyvin.

Palailen iltapäivästä josko olisi kuitenkin iiloisempia uutisia.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista:flower:

 
Veriseulasta: verikokeet on otettu ja tänään mennään vastausten kanssa nt-ultraan. Jos riski on kohonnut, mennään kyllä jatkotutkimuksiin ja myös täällä keskeytys kyllä varmaan olisi edessä jos kovin sairas vauva olisi tulossa. Meillä esikoinen on kuitenkin noiden silmäasioiden tiimoilta vaatinut hieman enemmän hoitoa ja tulee vaatimaan jatkossakin, joten rahkeet ei kyllä ehkä riittäisi jos vielä oikeasti sairaan lapsen saisi. Myös esikoisen aikaan kävin näissä veriseuloissa.

Tänään oli tänään eka lääkärineuvola. Kaikki ok ja siellä se sydän jumpsutti! :heart: Sain myös reseptin vahvempaan närästyslääkkeeseen, kun toi mun närästys on jotain aivan kamalaa. Rv 12 jälkeen sitä voi kuulemma käyttää. Nyt odotetaan hermostuneena sitä ultraa joka on iltapäivällä.

Mä ostin jo ton Bolan. Esikoisen aikaankin sitä mietin, mutta jäi sit lopulta hankkimatta. Nyt satuin olemaan lastentarvikeliikkeessä ja siinä oli niitä sopivasti tyrkyllä, niin ostin sit jo. Se helisee tosi hiljaa ja kivasti ja on aika hillitty muutenkin (musta ja vähän hopeanväristä kuviointia). Esikoinen ihastui siihen heti ja käy sitä helistelemässä. :)

Piti kommentoida ihan samaa kuin Hiilis tosta dopplerista. Sillähän tässä vaiheessa kuuluu tosi herkästi omat sykkeet ja kohdun verisuonten virtausäänet. Vauvan syke on todella paljon nopeampi ja erottuu kyllä sit selvästi nopeudessa omasta sykkeestä, kun sen löytää.

Nennalle tsemppiä! Ja ultrassa hyviä uutisia saaneille onnitteluja!

Barbapörrö ja Urkki 11+ ?
 
Lista ajantasalla. Hiilihankoiselle tervetuloa :wave:

Pinja, minäkään en yhtään tunne hematooma-asiaa. Toivottavasti se nyt ei enää kasva ja pääset onnellisesti heinäkuuhun asti. Kamala tilanne sulla kun nyt pitää vaan levähtää ja synttärit ja joulu tulossa. Onko sulla apuja saatavilla?

Nenna, rusehtava vuotohan ei ole yleensä vaarallista.Toivottavasti ei nytkään.

Niisku-Rouva, joko kävit ultrassa? Inhottavan kuuloinen kipukohtaus. Toivotaan, että tosiaan johtui kohdun kasvamisesta. Onneksi ei oo mitään vuotoa.

Barbapörrö, heliseekö se kuinka helposti kun liikkuu vai pitääkö sitä aina helisyttää?

Keskiviikon neuvolassa oli muuten puhetta alustavasti synnytystavasta. Terkka meinas, että todennäköisesti tälläkin kertaa on sektio edessä. Edellisestä sektiosta on niin vähän aikaa ja sitten kun varmasti on tulossa taas yli 4-kiloinen vauveli niin jouduttais kuitenkin käynnistään. Ja käynnistus olis ilmeisesti vasta sektioidulle kohdulle liian rankka. Noh, sektio ois toisaalta hyvä meidän tapauksessa kun tietää etukäteen syntympäivän niin voimme toimittaa lapset nro 1-5 hoitoon 40 km:n päässä olevalle kummitätini mökille.

Mitä itse tekisin, jos vauvalta löytyisi jotain vakavaa? Siinä onkin vaikea mietintä. Luulen, että ajattelisin asiaa vauvan kannalta, en niinkään oman jaksamisen tms. Toivottavasti ei tule tällaista tilannetta eteen.

Sinderella ja Murunen 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Seuloista olitte puhuneet. Mä en mene siihen veriseulaan...se nyt on musta vaan niin älyttömän epämääränen, enkä mä oikeastaan halua mitään riskisuhdanteita kuulla. Nt-ultran varmaan otan kuitenkin. Eka en meinannut ottaa sitäkään, mutta toisaalta, samahan se on periaatteessa kun rakenneultrakin ja siihen menen aivan varmasti. Jos jommassa kummassa jotain hälyyttävää olis...niin, no jatkotutkimuksiin en uskoisi tällä hetkellä meneväni lapsivesipunktion keskenmenoriskin vuoksi, mutta paha sanoa, että jos oikeasti hälyyttää, että mitä sitten oikeasti ajattelis. Mulle on hirmu kaukasta ajatellakaan abortin mahdollisuutta. Siinä mielessä mun ei kannattas sitä nt ottaa, koska voi olla, että jos hälyyttäis niin on vaan loppuraskaus täynnä huolta, ja lapsi vois silti olla ihan kunnossa. Ehkä mä vielä mietin sitä kuitenkin. Aika nt-ultraan on 29.12, ehdittiin vielä tän vuoden puolella :D Selviääpähän siellä nyt sitten ainakin ne oikeat viikot :)

Eipä nyt tällä kertaa muuta kun tuo seulapohdinta.
Kukkis ja tossukka 10+3
 
Veriseuloista oli puhetta. Me ei esikoisesta menty edes siihen NT ultraan (ultrassa käytiin muuten vaan), kun meille se on ihan sama mitä se tulos näyttää, lapsi on toivottu ja haluttu meidän perheeseen joka tapauksessa. Tällä kertaa jäi sellanen olo, ettei neukkutäti antanut muuta vaihtoehtoa kun mennä vaan; totesi, että tässä on selitetty nää ultra jutut ja ens kerralla otetaan se verinäyte. En sitten alkanut laittamaan vastaan, kun samapa tuo minulle oikeastaan on. Jos tuloksissa tulee jotain epäselvyyttä / häikkää, lapsivesitutkimuksiin emme aio mennä. Sen lisäämä keskenmenon riski on liikaa minun ajatusmaailmalle. Sittenhän sen näkee lapsen synnyttyä onko terve vai ei. Ja vaikka kaiken maailman tutkimukset kävisi läpi, ei kaikkia vammoja pystyttäisi siltikään todistamaan, etteikö niitä voisi olla...

Väsymys tuntuu hitusen helpottavan! Mutta pahoinvointi jatkuu :(
 
Seuloihin osallistun, siis siihen veriseulaan, näytteet jätin naikkarille nt-ultran jälkeen. En kyllä jännää tuloksia yhtään ku se niskaturvotus oli niin vähästä ja muutenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa. Enempi jännään rakenneultraa koska pojalla todettiin siinä toi munuaisongelma.. Pojasta aikoinaan tarjottiin mahollisuutta lapsivesipunktioon just sen munuaisen takia mut en sitä halunnu enkä ota varmaan nytkään jos jotain siinä kakkosultrassa löytyy..
 
seuloihin osallistun minäkin.Jä näytteen jätän kanssa Nt-ultran jälkeen:).En osaa sanoa miten suhtautuisin jos jotain hälyyttäävää ilmenisi: / Jo ihan SELKEESTI näkyisi että ei elä syntymän jälkeen kauaa tai on todella vaikeasti vammainen niin sitten varmaan keskeyttäisin..Mutta siinä tapauksessa jos näkyisi niin selvästi niin sitä jo "suositeltaisiinkin".Mutta jos olisi esim.down,niin sitten en keskeyttäisi.

sinderella en nyt muista miten sun synnytykset mennyt noista isoista vauvoista,onko ollut jotain komplikaatioita kun nyt jo puhutaan synnytyksestä?.Ja käynnistävätkö aiemmin koon takia?.Vielä ei ollut ekassa neuvolassa puhetta että tarkkaillaanko tän vauvan kokoa jotenkin mutta kun edellisestäkään ei huomattu neuvolassa että oli iso.Alkanut mietityttämään että mitä jos ei taaskaan huomata että on iso ja jotain tapahtuu synnytyksessä:confused:.Tarvii vaan ite ollla tiukkana,kyllä se itekkin sitten tuntee jo on iso,mutta se jos ketään ei usko (niinkuin viimeksi)..Ja kuitenkin nuorimmalla parani tuo solisluu hyvin.En halua mitään isoja hermovaurioita.

barbapöllö saako udella mikä teidän esikoisen silmässä on?

Kiva kuulla hyvistä ultra kuulumisista:).En malttaisi oottaa ultraa!

mm itu 10+0!! :heart:(10+4)
 

Yhteistyössä