<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Meilläkin jäi tämän illan suunnittelu ihan vaiheeseen, mutta silti nyt pähkäillään muutaman vaihtoehdon välillä... Luultavasti lähdetään alkuillasta vanhemmille ja sitten käymään kaveripariskunnan luona.

Juu, minä kyselin tuosta listan karsimisesta. Tarkennan vielä, etten siis minä ainakaan halua sieltä tieten tahtoen ketään karsia missään nimessä, toivottavasti kukaan ei ymmärtänyt niin :)
Toisaalta listalta on helpompi tarkistella tuttujen kirjoittajien faktoja, kun siellä ei ole ihan sataa ihmistä (joista osa on käynyt esim. ensimmäisesssä keskustelussa "ilmoittautumassa", muttei ole sen jälkeen rustaillut/käynyt palstalla). Ja saahan kai taustalla olla ja lueskella, vaikkei listalla olisikaan, tämä kun on vielä ihan avoin keskustelu :) Minulle siis tosiaan henk. koht. ihan sama, kyllä tuolta nytkin ihan varmasti etsimänsä tiedon löytää tarvittaessa! Kiva vaan kun joukkomme on suuri!

Huldasharks minulle on ainakin alkuraskauden aikana lääkärissä sanottu, että kaikenlaiset kivut, paineet, nipistykset ja puristukset ovat ihan normaaleja, niitä on monilla. Eikä oikein voi mitenkään tietää, mikä kipu sitten taas ei ole enää tavallista. Niin kauan kun ei ole vuotoa tai sietämätöntä kipua ei täällä ainakaan päässyt edes lääkäriin, joten olisin ihan huoletta sinuna :)
Minäkin epäilin tuulimunaa aluksi, kun oli kaiken maailman vääntöjä ja menkkamaisia kouristuksia, mutta edelleen kaikki hyvin :)

Sukupuolen tahtoisin ehkä toisaalta kysyä, mutta ihan varma en vielä ole. Mies ei tahdo tietää etukäteen. Itse luotan siihen, että jännitystä piisaa synnytyssalissa (ja sen jälkeenkin) vaikka tietäisin kumpi on tulossa :LOL:

Keiju123 kiva kuulla, etten ole ainut kenelle kävi H&M:n housujen kanssa noin! Kokeilin itse erittäin realistisena ensin kokoa 38 (normaalisti 36, mutta ajattelin nyt ottaa vähän isomman, kun olen kuitenkin pyöristynyt), niin ei toivoakaan että olisi sopinut! Mulla oli kyseess yhdet farkut, mutta malliltaan oli aika samanlaiset kun ne sammarit. Toisessa mallissa taas 40 koko oli ihan jätti :confused:

Oloista, huimausta välillä täälläkin, tosin todella lievää, sellaista "ohutta" fiilistä lähinnä, ihan kun ei olis syönyt tarpeeksi tms.

Voi Niisku-Rouva, tosi ikävää että on noin kurja olo :(
Uskon että kaikki on hyvin, varmasti paha mieli ja ikävät fiilikset johtuu osaksi noista samoista viikoista, ja voihan ne kuuluisat hormoonitkin vaikuttaa :) Sinulla vielä ultrakin tulossa, niin ehkä sitäkin alitajuisesti jo jännittää.
Jos voisin, kirmaisin sinne heti doppleri kourassa kuuntelemaan ääniä, niin olosi helpottuisi.
Itsellekin tulee välillä sellaisia kamalia epätoivon puuskia, ja tuntuu että "eihän tämä millään voi olla totta ja onnistua", kun yksi keskenmeno itselläkin takana.
 
Hei vaan kaikki pitkästä aikaa!

Täällä ollaan kamalan flunssan kourissa nyt kolmatta päivää. Järkyttävä kurkkukipu, johon jouduin syömään panadolia eilen yöllä. En tykkää yhtään minkään kemiallisen "mömmön" syömisestä, varsinkaan raskauaikana, vaikka Panadolin sanotaankin olevan turvallista raskausaikana.

Jouluna kyläilin vanhempieni luona esikoisen kanssa, silloin mies makasi puolestaan kotona kipeänä ja nyt uuden vuoden aatto menee niin, että mies menee lapsen kanssa siskonsa luo ja minä jään kotiin.

Raskaudesta on kerrottu vasta miehen toiselle siskolle olosuhteiden pakosta; olimme siellä kylässä muutama päivä sitten ja hän ole laittanut lounaaksi graavattua lohta, silliä ja eilaisia homejuustoja :LOL: Siis kaikkea mitä en voi/halua syödä!! Hän sitten arvasi, kun ilmoitin etten nyt oikein voi syödä raakaa kalaa.
Jouluna tunsin kuinka vatsaani tuijoteltiin vähän väliä ja joulupäivänä kotiin lähdön aikaan isäni kysyi pilke silmäkulmassa, että "milloinkas esikoisenne saa pikkusiskon tai -veljen?"
Ja minä vastasin naama peruslukemilla, että "en minä tiedä" ja yritin esittää hämmästynyttä :whistle:
Kaipa sen olisi voinut paljastaa, mutten millään halua ennen maanantain np-ultraa.
Dopplerillakin olen nyt kuunnellut kerran päivässä, kun kipeänä huolestuttaa enemmän onko masussa kaikki kunnossa.

Niin ja siis varmaan noloa, mutta kävin eilen terveyskeskuspäivytyksessä, kun sai jostain päähäni, että tämä mun flunssa johtuu listeriasta. Olin ihan varma, että olin saanut sen juustohampurilaisen juustosta, joka on ties mitä ja ties missä tehtyä, muttei ainakaan pastöroitua...
Sain melko nuivaa kohtelua päivystyksessä. Mä olin asiasta ihan oikeasti huolissani enkä todellakaan mennyt sinne kiusaamaan ketään, hoitajia tai lääkäriä...
No, eihän mulla mitään tulehdusta ollut tai muitakaan bakteereja, eli kyseessä on joku virus.
Mutta sain varmistuksen sille päätökselle, etten aijo synnyttää oman paikkakunnan sairaalassa vaan Kätilöopiston Haikaranpesässä, jossa esikoinenkin syntyi. Matkaa sinne tulee reilu tunti autolla.. Tuolla meidän omassa sairaalassa on sattunut muitakin ikäävyksiä tuttaville, jotenkin luottamus koko paikkaan ihan nollassa.

Kukas se kyseli, että tuleeko poistetuksi listalta, jossei kirjoittele tänne juuri ollenkaan..?
Veikkaan, että lähes kaikki tänne ilmoittautuneet lukevat muiden viestejä, vaikkeivat itse kirjoittelisi paljoakaan. Mä itse taustailen aika paljon, mutta luen teidän muiden juttuja kyllä noin kolme-neljä kertaa viikossa. Tuntuisi aika karulta, jos huomaisi yhtäkkiä tulleensa poistetuksi listalta.. Eihän se poisto toisi mitenkään lisää tilaa tai muuta hyötyä, joten olisi mukavaa, että kaikkien ilmoittautuneiden tiedot pysyisivät tuolla etusivulla =)

Tulipa kirjoitettua!

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Muokkaan.. Siilis vastasikin jo tuohon listalta poistamiseen..
En ajatellutkaan että tarkoitit, että ehdotat poistamista :) Kertoilin vaan oman näkemykseni, koska olen itse taustalla niin paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Sillis ja keiju :hug: Omituista tässä on se etten ole ikinä panikoinut neidin tai pojan raskauden kohdalla. No sillon mulla oli kädet täynnä hommia ja kävin töissä ja koulussa joten ei jäänyt aikaa miettiä mitään,nyt olen maannut maanantaista asti kotona.
ja tämän päivän iltavuorokin peruuntus töiden vähäisyyden vuoksi joten liikaa aikaa miettiä.

Onneksi viimeöinen kipuilu oli lähes samaa kramppailua kuin silloin ennen kun päätin mennä varhaisultraan. Jospa kohtu sittenkin kasvaisi :)

Dopperista. Mulla on itselläni dopperi, ostin sen poikaa odotellessa koska en tuntenut liikkeitä... istukka edessä ja kohtu takana... vaikea yhdistelmä tuntea potkuja rv 18 silloin menossa :)

Nyt on huomattavasti kohtu taaksepäin kallellaan... näin ultraaja tokasi kun kävin. ei selitellyt olisiko siitä jotakin ongelmaa...

Nyt alkaa taas olo hiukan selventymään, niin pökerryksissä tunnun olevan aamuisin ja tää googlettaminen ei auta asiaa yhtään, enemmän vaan huolta kertyy kaikesta : /

Hyvää vuoden vaihdetta kaikille! Onneksi maanantai tulee väkisin :)
 
Heipähei!
Vieläkö huolitte joukkoon mukaan? =) Ensimmäistä odotellaan, la 30.7. Ikää mulla 25 v. ja sairaalana P-HKS. Ens viikolla eka ultra, saa nähdä pysyykö heinäkuisena. Ja on tietty kiva nähdä onko siellä masussa ylipäätään ketään. =)

Oisin kans kiinnostunu hyvistä mammavaatteitten shoppailupaikoista. En oo kyllä pahemmin vielä ettinykään, mut housut alkaa jo ikävästi kiristään.. Me ei olla kerrottu vielä kellekään, ku on tosiaan eka ultraki vielä edessä. Aikanaan sitte. Mahaki näyttää siltä, et on vaan tullu syötyä liikaa herkkuja. =)

Mites teiän pomot on suhtautunu asiaan? Mua eniten jänskättää kertoo töissä, kun oon ainoo työntekijä, eikä sijaisen löytäminen oo välttämättä helppoo. Eihän se tietty mun huoli oo, mut kuitenki. Poissaoloihinkaan ei ehkä suhtauduta myönteisesti. No pitää vaan toivoo, et pystys oleen mahd. tunnollisesti töissä.

Odotan vaan et tää huono olo loppuis ja jaksais taas tehdä töitten jälkeen jotain muutaki ku möllöttää kotona. Sit vois olla taas enemmän intoo ja energiaa tehdä jo jotain suunnitelmia ja hankintoja Nuppua varten. =)

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Alida ja Nuppu 9+6
 
Hyvää alkavaa vuotta kaikille!!

Meillä oli tänän np-ultra ja kaikki hyvin:heart:
Aluksi Nappula nukkui, mutta kätilön vähän "tökittyä" heräili
ja olikin sitten oikein vilkas tapaus :) Niskaturvotus oli 1,3 mm, eli normaali.
Ja kaikki muukin kunnossa=) Hematoomaa kohdussa ei enää näkynyt, eli aiheutti kaiketi
sen suht massiivisen vuodon silloin pari viikkoa sitten. Hyvä näin, että poissa oli!
Yritän nyt hiukan ainakin alkaa rentoutua ja nauttimaan tästä raskaudesta. Tietenkin se hirveän
surullinen kokemus viime keväältä laittaa sen peikon mieleen, mutta ainakin yritän :)
Olipas kyllä ihana aloitus uudelle (toivottavasti paremmalle ja näin myös uskotaan) vuodelle:heart:
Me lähdetään nyt juhlistamaan uutta vuotta kaveripariskunnan luo! Mukavaa iltaa kaikille!

Hjannah & Nappula rv 11+3

P.S Kiva, että saatiin pinolle uusi päivittäjä(vai miksikä häntä sanotaan..)
 
Heippa taas!

Tänään on vuoden viimeinen päivä ja toivon että ikävät uutiset nyt jäisivät nyt tälle vuodelle ettei enää ensi vuonna niitä tulisi.

Mulla oli tänään np-ultra. Jännitin ihan sairaasti sitä kun tuntui ettei masussa ole ketään, mutta ilokseni näin ja kuulin että pikkuisemme elää ja voi hyvin!:heart:
LA on 14.7.11. Turvotus oli 0.8mm eli hyvin kaikki. :)

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Meillä vuosi vaihtuu hyvin rauhallisissa merkeissä, koska mies on yövuorossa töissä...

viivi ja vagner sekä pikkuinen 12+1
 
Kiitos tuhannesti vastanneille. Kipuilu on rauhoittunut huomattavasti. Tämä on mun kolmas raskaus ja muista en muista tuollaista kipua alkuraskaudessa. Aloin epäilemään keltarauhasta, joka mahdollisesti aiheuttaisi tuota kipua. Jostain luin, että kohdunulkoinen voi aiheuttaa kipua jo ennen kuukautisten poisjääntiäkin, mutta halusin kuulla onko jollain ollut vastaavaa ja kaikki on ollut hyvin. Kipu oli vaan niin kertakaikkisen toispuolista, siksi huolestuin kovasti. Nyt on tosiaan parempi :) :flower:
 
Jopas tänne oli tullu tekstiä :)

Sukupuoli halutaan tietää :) Tyttöä toivon kovasti, nimiki olis jo valmiina...

Huimausta ollut vaan pari kertaa, ja kumpiki kerta sattu viime viikolla töissä aamupäivästä, meni mehun juomisella ohi :)

Pomo suhtautui raskauteen oikein hyvin ja oli onnellinen ja työt jatkuu äitislomaan saakka.

Pakollisia hankintoja meillä on paljon, lähtien autosta ja isommasta kämpästä aina vaunuihin ja tuttipulloihin. Mitään ei ole valmiina kun esikoinen tulossa :) kyllä mä 8 viikon päästä lähen kattelee vaunuja jo sillä silmällä, että vois ostaa, jos ei sitä ennen löydy joltain tutulta _hyväkuntoiset_ ja suht uudet emmaljungat... Hyh nään painajaisia nallekuvioisista vaunuista... (anteeksi vaan jos jollain semmoset on). Mutta oon päättäny, että ne rahat mitkä meni ennen tupakkaan menee nyt just sellasiin vaunuihin mitkä haluan, ja 120*9 tekee ihan mukavan summan....

Meillä on vähän tän illan suunnitelmat vielä hukassa... Kohta painun nukkumaan jos ei lähetä mihinkää, mutta kaikki kaverit on semmosessa paikkaa missä on tuon miehen ex.säätö. Enkä jaksa alkaa kuuntelemaan sen suusta enää yhtää paskanjauhantaa, joka kerta ku ollaan oltu samassa paikkaa niin seuraavana päivänä saa kuulla kuinka oon sanonu sitä ja tätä ja tuota siitä tytöstä.. hohhhoijjaa olis onnellinen oman miehensä kans ja jättäis meät rauhaan, turha olla enää katkera siitä ettei osannu päättää kenet haluaa..

Hyvää uuttavuotta kaikille, palataan ens vuonna asiaan ;)
 

Yhteistyössä