<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

rusehtava vuoto mitä oli tullut (eikä sen jälkee ole tullu) on vain sitä,että tosiaan on vähän niinku menkkojen aika.
Mä myös menin siihen veriseulaan ja sen verran on siitä sanottava että mä odotan jälleen kerran että riski on koholla jo iänkin takia.
Mutta en suostu mihinkään lapsivesipunktioon 8se on iha hirvee kokemus!!!)
Ja jos selviäisi että lapsi olisi esim down lapsi,ei sekään saisi minua aborttiin.
Olen aina ajatellut sen niin,että vaikka lapsella olisikin tämä down syndrooma,se olisi kumminkin minun omaa verta ja lihaani ja takuulla mulla riittäis rakkautta hänellekkin niinkuin on riittänyt näille terveillekkin.
Ainoastaan, jos lapsi olisi vakavasti sairas ja eläminen olisi lähes mahdotonta vatsan ulkopuolella,päättäisin raskauden.Jo lapsenkin vuoksi.
Tiedän mitä on olla äiti down lapselle ja minä nostan hattua näille äideille jotka ovat ottaneet tämän lapsen vastaan suurimpana lahjana.
Mielipiteitä on silti monia.

Mä kysyin äsken exältä että miten me jatketaan kun vuosi on vaihtunut.
Hän vastasi että että eiks meillä ole menny näinkin ihan jees...
No mä sanoin sille että kun vuosi vaihtuu,niin mä olen joko parisuhteessa tai oikeesti sinkku.
Että sen jälkeen ollaan todellakin vain kavereita,mikä tarkoittaa sitä että ei nähdä enää joka päivä,ei halailuja,ei suukkoja ei yhteisiä öitä...kaikki tämä päättyy silloin.
Hän ei vastannut enää mitään,joten arvatenkin,meidän yhteiselo vai mitä lie tämä nyt sit on,päättyy kokonaan vuoden vaihtuessa.
Ja silloin on aika jättää tää kaikki taakse lopullisesti.
En katso ansaitsevani tämmöistä kohtelua,olo on suoraan sanottuna kuin viiden pennin Huoralla...

Mutta mulla on lapset ja ystäviä ja tämä pieni möykky jonka toivon pysyväni kyydissä aina loppuun asti,niinkuin kuuluukin.

Mulla oli tos tää pahoinvointi jo lievittyny mutta nyt se on taas päällä...ei jaksais enää ku olo on sit sitä myötä ihan vetämätön... :(

Mutta tämä tällä erää..
Mukavaa viikonlopua mammat!

Nenna ja
 
Terveisiä ultrasta. Kaikki oli mallillaan ja pieni siellä viuhtoi ja potki ja heitti kuperkeikkoja. :heart: Nt oli normaali ja verikokeiden tulosten ja mittausten perusteella riskiluku oli todella pieni. Eli nyt voi huokaista ja alkaa uskoa, että meille tulee vauva. Viikot vastasi neuvolan ja mun laskelmia, eli eka ultra heitti. Vois päivittää la 2.7.11

Ja kyllä meillekkin kaikki lapset jotka saadaan ovat rakkaita ja heidät otetaan vastaan sellaisina kuin ovat. Silti en olisi halunnut raskautta jatkaa jos lapsi olisi ollut sairas ja joutunut kärsimään. Lisäksi tiedän omat rajani ja myönnän että minusta ei olisi kovasti sairaan lapsen vanhemmaksi. Mutta jokainen tavallaan.

MommysMonsters esikoisella on periytyvä synnynnäinen silmäsairaus, joka on vaatinut jo useita leikkauksia ekan vuoden aikana. Myös silmälasit ollu käytössä 7 kk iästä. Tarkkaa seurantaa ja hoitoakin vaatii jatkossakin. Toivottavasti leikkauksia ei enää tule. Ja tällä tulevallakin lapsella on 50/50 mahdollisuus olla tämä sairaus. Melko harvinaisesta sairaudesta kyse.

Barbapörrö (ei pöllö :D) ja Urkki 11+6.
 
nenna, jos eroon päädytte niin jaksuja ja tsemppiä. Olet ehdottoman oikean ratkaisun tekemässä - tuo teidän nykytilanne ei ole sua kohtaan oikein. Itsellä tosiaan esikon odotusaikana sellainen tilanne, että sillonen avokki piti peliään toisen naisen kanssa ja ois niin halunnu pitää meidät molemmat. Grrrrr, raivo nousee taas ku muistelen tilannetta. Ovea hälle näytin enkä ole päivääkään ratkaisua katunut. Hah, itse asiassa viiden vuoden päästä erostamme tää ex alko yhtäkkiä viesteileen, että "miksi jätin hänet sillon niin helposti" Grrrrrr taas. Hällä ilmeisesti uudessa suhteessa vaikeuksia niin jo haikailee entiseen liittoon. Mulla kävi sitte esikon vauva-aikana niin ihanasti, että tapasin tämän nykyisen aviomieheni ja hän adoptoi esikon. Ollaan siis lain silmissä "ei-uusio-perhe".

MM, nelonen oli syntyessään niin iso että jäi jumiin ja hälle tuli erbin pareesi oikeaan käteen. On onneksi toipunu tosi hyvin eikä nykyään loukkaantumista huomaa ollenkaan. Selvittiin säikähdyksellä. Viitonen arvioitiin ultrassa noin 5-kiloiseksi (oli todellisuudessa 4250g eli ultra-arvio voi mennä pieleen) ja sen takia leikattiin.
 
Terveisiä ultrasta. Kaikki oli mallillaan ja pieni siellä viuhtoi ja potki ja heitti kuperkeikkoja. :heart: Nt oli normaali ja verikokeiden tulosten ja mittausten perusteella riskiluku oli todella pieni. Eli nyt voi huokaista ja alkaa uskoa, että meille tulee vauva. Viikot vastasi neuvolan ja mun laskelmia, eli eka ultra heitti. Vois päivittää la 2.7.11

Ja kyllä meillekkin kaikki lapset jotka saadaan ovat rakkaita ja heidät otetaan vastaan sellaisina kuin ovat. Silti en olisi halunnut raskautta jatkaa jos lapsi olisi ollut sairas ja joutunut kärsimään. Lisäksi tiedän omat rajani ja myönnän että minusta ei olisi kovasti sairaan lapsen vanhemmaksi. Mutta jokainen tavallaan.

MommysMonsters esikoisella on periytyvä synnynnäinen silmäsairaus, joka on vaatinut jo useita leikkauksia ekan vuoden aikana. Myös silmälasit ollu käytössä 7 kk iästä. Tarkkaa seurantaa ja hoitoakin vaatii jatkossakin. Toivottavasti leikkauksia ei enää tule. Ja tällä tulevallakin lapsella on 50/50 mahdollisuus olla tämä sairaus. Melko harvinaisesta sairaudesta kyse.

Barbapörrö (ei pöllö :D) ja Urkki 11+6.
 
ääääääää..... mä en kestä!

Ultra pulssissa maksoi 150€ kelakorvauksen jälkeen!!!

ONNEKS tuli hyviä uutisia ja ylläripyllärikin ;)

Meille tulee kaksi vauvaa :heart::heart:

Siksi kohdun kasvu sattuu todella paljon :( Pikkuisilla kuitenkin kaikki hyvin vaikka olivatkin viikon pienempiä :)

olo on hiukan sekava...

palaillaan nyt tarvii levätä levätä levätä...
 
Tervehdys,

Kävin taaaaas ultrassa, kun vuosin verta, en siis ruskeaa vuotoa. No, siellä se pikkunen kelluu ja on ihan normaali! Kutsumme miehen kanssa pientä Idols-tähdeksi, kun se haluaa koko ajan huomiota ja katsottavaksi:)

Ja nyt tietoa myös muille vuotaneille ja vuotaville. Juttelin asiasta gynegologin kanssa, ja hän kertoi, että raskaudessa kohdun limakalvot voivat olla hyvin, hyvin veriset ja ne voivat tihkua verta. Yleensä vuoto loppuu viikon 14 jälkeen, kun sikiöpussi on isompi. Kun lapsi kasvaa ja sikiöpussi on kohdussa suurempi, se puristaa kohdun limakalvot tiukoiksi, jolloin veri ei enää pääse tihkumaan niin kuin nyt alussa, kun sikiöpussi on kohtuun nähden pieni. Gyne sanoi, että alkuraskaudessa on hyvä tarkistaa ultralla, onko kaikki kunnossa, jos vuoto on kuukautisten kaltaista, koska vielä ei voi tuntea pienen liikkeitä. Eli pienistä ruskeista vuodoista ei kannata vielä pahemmin huolestua. Eli tällaisia rauhoittavia uutisia kaikille vuodosta stressaaville.

Vitsi, kun nukuttaa ja väsyttää koko ajan. Nukun pitkät yöunet ja päivällä yhdet, kahdet päikkärit. Onko muita unikekoja?
 
Hei :)

Mahdunkohan vielä mukaan?
Ensimmäinen lapsi tulossa ja LA olisi 30.7
Nyt viikkoja 7 + 6 ja ensimmäinen neuvola käynti takana. Kovasti jännittää ja ekaa ultraa odottelen. Tammikuuhun tuntuu olevan vaan niiiiiiin pitkä aika :)
Ja synnytys tapahtunee KOKS:issa :)
 
Moi!

Minä just tänään huolestuin, kun olen koko päivän tiputellut rusehtavaa limaista vuotoa. Kiitos Mainin, kun jaoit tietoa raskausajan vuodoista. Luultavasti kaikki on ihan kunnossa. Maha on vaan ollut tosi arka nyt, tuli ilmeisesti rehkittyä töissä liikaa :ashamed:

Niisku-Rouva, no todellakin, oikea ylläripylläri!!
Tuplasti onnea :flower: :flower:

Hienoa, että niin monella on ollut hyviä kuulumisia ultrasta. Jes!

Sukkasillaan ja pikku sukka 10+2
 
Moro!

Niisku-Rouva onnea! Oho, mikä ylläri!! =)

Minäkin olen tänään yrittänyt itseäni rauhoitella kun ruskeaa niukkaa vuotoa on tuhrunnu koko päivän. Töissäkin olin sen vuoksi ihan poissaolevainen, kun niin ajatuksissani. (aika tavallista viime aikoina muutenkin, zombie-minä)

Eilen olin sitten neuvolassa ja aika pettymys koko käynti. Eihän siellä tehty mitään. Tietoja vaan kyseli ja lappuja sain mukaan. Vaa'alla kävin (+2kg) :D, verenpaineen otti ja hempan mittas, joka oli vain 111 :( Eipä kumma kun väsyttää, mul on tavannu olla joku 140. Kaipailee nyt hyviä vinkkejä rautaiseen ruokavalioon!!! Pinaattikeitto on mun herkkua, sitä on tullu syötyä kyllä. Eilen kokeilin verilettuja puolukkahillon kans ja niistä meni mun mahaparka sekaisin :O (terkka ehdotti niitä syömään)

Ens viikolla varailen sitten sen nt-ultran ja käyn labrassa verikokeissa ja vien pissanäytteen. Edes mun pissaa siel ei katottu, ku vanhaan totuttuun tapaan olin jo mennessä käyny jättämässä näytteen sinne vessaan :D (turhaan)

Elli ja "Terho" 8+6
 
Niisku-Rouva Tuplasti onnea!! :heart:

Täälläkin alkoi taas vuoto :(
Oli ihan odotettavissa, sillä turhtuttelin/vuosin ihan alkuunkin vähän kuukautisten aikaan. Olen vain odottanut tätä päivää tulevaksi, tosin hitusen myöhemmäksi... Esikoisestakin oli tuhrua ja kerran jopa kirkasta verta, mutta kaikki meni silti hyvin, eli nyt ei auta kuin toivoa, että jälleen kerran saan kärsiä siitä harmittomasta vuodosta! Onneksi joulun jälkeen on jo äitipoli aika, jossa ultraacat, joten ei tarvitsen sen pidempään pelätä ja pohtia tätä vuotoa...

Pahoinvointi on ihan kamalaa, tänäänkään en ole saanut pysymään muuta sisällä kuin teen :( Ja yleisolo on sitten sen mukainen...
 
Tuplasti onne Niisku-Rouvalle!!! :flower::flower:

eilen unohtui käydä poksumassa ja juhlimassa ekaa oksentamatonta päivää kolmeen viikkoon (mutta turhaan olisin juhlinut, tänään jatkoin taas :x)

Anna+Urmas 9+1
 
Niisku-rouvalle onnea tuplista!

Tulin vaan poksumaan, koska nämä poksut on jotenkin ne kovin merkittävät. Eli rv 12+0, POKS! Kohta vielä viimeisille jouluostoksille. Pitäs koittaa malttaa pysyä poissa pikkuvauvojen osastoilta vielä hetki. :D

Barbapörrö ja Urkki 12+0 :heart:
 
Huomenta|O

Eilinen meni hiukan miettiessä, olenkohan sittenkään kuunnellut lääkäriä selväpäisenä. Ei meidän suvussa ole ikinä ollut kaksosia :O

Ja hankintoja täytyy tehdä... hmm... mm AUTO vaihtaa kun meitä on nyt jo neljä ensi kesänä kuusi ;)

Kyllä tää on ihmeellistä vieläkin ja kun sain molemmista vauvoista oman kuvan niin ei ole paperillakaan todistetta. No toinen vauvoista oli millin pienenmpi, mutta mittaukseen ei ole luottamista oli niin takana kohtu että ei takimmaista pikkuista saanut silleen kunnolla.

Miehelle soitin heti parkkipaikalla puhelu meni kutakuinkin näin: Moi, tulin juuri lääkäristä, maksoi 150€ onneksi kaikki on hyvin ja kipu johtuu kasvamisesta ja että meille tulee kaks :) siihen mies: KAKS??? älä huijaa, voi vitsi, nyt täytyy jatkaa töitä jutellaan kotona :)

Ei se lopputyöpäivä oikeen sit ollut sujunut.

Ei oikeen osata puhua vauvoista monikossa, kai siihen tottuu :)

Oli pakko sitten kertoa omalle äidille koska se on ollut suurin ressin aiheuttaja kun olen peitellyt raskauttani, nyt voin toitottaa koko maailmalle että odotan :)

Mammahousutkin kaivoin esille mutta ovat liian isoja :) Olen painanut alkuraskauksissa molemmissa 94kg ja nyt kun aloin odottaa olin pudottanut painon 82kg eli kaikki noi vaatteet ovat minulle suuria vaikka omat normivaatteet eivät enää mahdukkaan:)

Nyt vain toivotaan parasta ja mietitään koska jään töistä ja kuka tulee hoitamaan lapsia aina välillä. Nostelu tuottaa kipua ja varsinkin kun nämä meidän kullannuput haluavat hyppiä masuni päällä mitä en millään ymmärrä, isompi lapsista sanoi eilen että äitin syliin ei saa mennä, mutta halata ja pussata saa :)

Vaikka en ole vielä heille asiaa ilmaissut noin.

Nyt aamupuurolle. Jotain tarttis saada alas, huoh.,... nyt kun on kaksi sitä tarvitsemassa:)

Palailen kommentoimaan vielä galluppeja mutta nyt jatkan aamutoimia :)

Ja neuvolan mukaan jos menen niin POKS POKS rv 9+0:heart::heart:
 
Tervehdys!

Mun piti jossain vaiheessa kommentoida omalta osaltani tota influenssa-asiaa.
En oo ottamassa mitään rokotteita. Viime vuonna meillä sairastettiin sitä sikainfluenssaa, tai viiden hengen perheestä kolme sairasti, minä ja vanhin tyttö ei sairastuttu. Paha tuo tauti oli vain pienimmällä, sai siihen sen tamiflu-kuurin. Mutta eipä ollu sitten mitään mieltä ottaa niitäkään rokotteita sitten kun niitä alkoi saamaan, tauti siis oli päällänsä täällä juuri silloin kun olis voinu niitä pienimpiä sitten seuraavalla viikolla käydä rokottaan neuvolassa. Riskiryhmäläiset olivat silloin saaneet sen piikin.
Mulla on tiedossa, että silloin lapsena 80-luvulla sairastin jonkin A-viruksen muodon, eli siinä syy varmaankin siihen, että en nyt saanut tuota, 2000- syntyneen tytön sairastamattomuutta en tiedä, mutta joka taudissahan aina on niin, että jotkut ihmiset vaan eivät sairastu.
Olin kyllä muutenkin ajatellut, että sitä rokotetta en ota, eikä lapsiakaan rokoteta. Pelottaa nuo rokotteet, joita ei ole kunnolla tutkittu ja sitten jälkeenpäin selviää vasta, mitä kaikkea voi aiheuttaa. Onko tauti sit kuitenkaan niin paha sairastaa? Nää on kyllä niitä tosi vaikeita valintoja monille ja useinhan sitä sitten luotetaan viranomaisiin, sitten voikin ajatella, että itse on tehnyt kaiken voitavan ja suositusten mukaan, että ei tavallaan ole oma vika, jos jotain sattuu.

Elli ja "Terho" 9+0 poksista vaan =)
 
Viikonloppuja!!!

Niisku-rouvalla paljon onnea kahdessa nyytistä :)

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Viikolla pitänyt toissa niin kiirettä ettei ole illalla koneella kerennyt kuin vain piipahtaa :ashamed: mutta onneksi on näin viikonloppuna paremmin aikaa :)

Veriseulaan ja nt-ultraan osallistutaan. Aikaisemmista raskauksista ei olla veriseuloihin osallistuttu, mutta nyt haluttiin. En sitten tosin tiedä mitä tehdä jos niistä jotain "löytyy". Mietitään asiaa sitten jos se on edessä. Tiistaina oiskin sitten se nt-ultraan meno. Hieman jo jännittää.

Rokotteista: Viime syksynä lapset rokotettiin, mikä näin jälkikäteen minua harmittaa. Ei olisi pitänytkään. Minä ja mies otettiin rokotukset myöhemmin, mutta enää ei niitä kyllä oteta.

Onko kenelläkään muulla oireena kova vatsa? Minulla on ollut jo monta viikkoa maha kovalla ja tavaraa ei meinaa tulla ollenkaan ulos :| Inhottavan epänormaali olo ja mahaankin sitten särkee tämän takia välillä ja se ilman määrä mikä siitä johtuen minusta purkautuu, huh huh. Anteeksi ällö-juttu :D Muuten raskausoireet alkaa olla minimissä, välillä tulee hetkellisesti huono-olo!!!

Joulua ei hirveesti olo tässä kerennyt laittelemaan, kun töissä on ollut hulinaa ja mennyt myöhään. Onneksi lahjat on kuitenkin hommattu, mutta kukahan ne sitten paketoisi??? Ainut mahdollisuus niiden paketoimisen kun illalla kun lapset jo menneet nukkumaan, mutta kun itsellä niin veto pois ettei jaksaisi :D Miehellä ei onneksi ole enää kuin kaksi työpäivää tänä vuonna jäljellä, niin on sitten kotona laittelemassa joulua ja auttamassa :)

Muumi ja pikkuinen 12+3
 
Minä otin rokotteen, kun neuvolantäti sitä tarjosi. Enpä sitä sen kummemmin edes miettinyt tai ajatellut, että siinä olisi jtn "pahaa". (Mediakin on onnistunut aika näppärästi lietsomaan tälläistä rokotepelkoa. Mutta siis jokaisen oma valintahan se on, ja luulenpa että kaikessa on aina puolensa ja puolensa :)
Oon ollut nyt päiväkodissa työharjottelussa ja siellä leviää niin helposti kaikki mahdollisest pöpöt.

Ja noista oireista, niin mulla on myös ollut välillä ihan järkyttävää ummetusta. Ei todellakaan kivaa. Mutta pahin oire on ollu tää jatkuva väsymys. En aluksi meinannut edes uskoa, että raskaus vois tälläistä aiheuttaa. Sitten kun pitäisi jaksaa työharjotellussa/opiskella ja käydä sen oheella oikeissa palkkatöissä, niin huh huh. Pakko ollut nyt vaan hellittää vähän töiden suhteen ja hyväksyä, että energia ei riitä samanlaiseen tohuamiseen, kun aikasemmin. Nyt onneksi kouluhommista lomaa :)

Noihin seuloihin halua osallista. Sanokaa te fiksummat, että hoidetaanko ne siinä samalla kun on se ensimmäinen ultra? Pitääkö minun itse sitten mainostaa haluavani niihin, vai miten se toimii? Anteeksi, nää on mulle niin uusia juttuja ! Eikä neuvolassakaan osannut oikein kysellä, kun oli niin outoa olla siellä.
Mulla tää raskaus ei oo ollut mitenkään suunniteltu, joten tässä on pää aika pyörällä. Vaikka varmaan se on kaikilla, oli suunniteltua tai ei :)

Rehellisesti sanottuna, tämä tuntuu vieläkin aika epätodelliselle. Ja välillä mietin, että mitäs jos mä nyt vaan kuvittelenkin tän kaiken, voiko tää olla mahdollista :D Mutta ehkä sitten, kun pääsee ultraa ja näkee mitä siellä on (ja että onhan siellä varmasti kaikki hyvin:heart:) alkaa itsekin uskomaan paremmin.
 
Niisku-Rouva, siirränkö sut 23.päivään?

nnika, mulle terkka sano ekassa neuvolassa viime keskiviikkona, että np-ultran kanssa on mahdollista käydä siinä veriseulassa. En aio mennä, joten en sitte alkanu kysellä tarkemmin. Meilllä ainaki ultrassa käydään keskussairaalan äippäpolilla. Samassa rakennuksessa on myös laboratorio, jossa vissiin käytäis sitte verikokeessa. En tiiä sitte, kuka lähetteen sinne tekis.

Haa, lasten kanssa tehtiin tänään pikainen joulusiivous. Mies on töissä niin ei päässy auttaan. Mutta hyvin saatiin imuroitua ja mopattua keskenämmekin.

Sinderella ja Murunen 9+0
 

Yhteistyössä