<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Täällä Helsingissä tuo nt-ultra menee niin, että neuvolasta lähtee lähete valittuun synnytyssairaalaan ja sieltä tulee sitten aika. Tiedän tuon lähetteen lähteneen, mutta aikaa ei näy. En yhtään muista milloin ensimmäisessä raskaudessa aika tuli, mutta mielestäni oli jo tässä vaiheessa tullut, noh täytyy soitella ja kysellä, jos ei hyvin pian kuulu.
 
Niin tosiaan täällähän ei tuota synnytyssairaalaa voi valita kun on vaan yks vaihtoehto :D

Aikani tuossa kuuntelin miehen kaverin vittuilua siitä kun on tiskit tiskaamatta enkä siivoa, sitten käskin sen häipyä. Onneks ymmärsi lähteä ja sitten itkinki miehelle kuinka kukaan ei tajua, että oon ihan hemmetin väsyny enkä nyt ees jaksa miettiä mitään siivousta. Ja että en tahallaan ja laiskuuttani vaan istu ja ihmettele. Toivottavasti se nyt ymmärtäis vihdoin ja viimein mua.
 
Täällä taas lueskelen teidän juttuja :) uhkaa mennä pelkäksi taustailuksi, mutta jospa nyt ehtisi kirjoittaa jotain, kun poika on päikkäreillä ja sain lasagnen uuniin.

Äitiysavustuksista on ollut juttua. Just tänään puhuttiin, että taidetaan ottaa avustus rahana, koska 140 eurolla saa jo aika paljon vaippoja! Meillä ei siitä pakkauksesta ollut esikon kohdalla mainittavaa apua. Ainoastaan toppapuku ja pari bodya meni käyttöön, muut koin epäkäytännölliksi tai sitten vaatteet oli niin isoja, että kun kaapin perälle tyrkättyäni viimein muistin ne, ei en enää mahtuneet pojan päälle... Pakkaus on kyllä hyvä niille, jotka oikeasti tarvii sitä, esim. laatikko toimii hyvänä ensisänkynä vauvalle.

Me käydään NP-ultrassa ja siinä yhteydessä saadaan muistaakseni lähete verikokeeseen. Ne tutkimukset nyt ainakin käytetään hyödyksi ja jatkoa katsotaan sitten, jos tarvetta on. Jos lapsi on down, en vois kuvitella keskeyttäväni raskautta. Pitäisi olla jokin tosi tosi vaikea vamma, että päädyttäisiin sellaiseen ratkaisuun. Jos annan tunteille ja peloille vallan, pelkään kuitenkin silloin tällöin esim. sitä, että lapsi on sokea, autistinen tms. Mutta ei sellaisia voi miettiä. Tulee mitä tulee, piste.

Maha on vieläkin aika huomaamaton, välillä lauta suorastaan. Itse kuitenkin tunnen painon tuolla lantiossa. Välillä vääntää ikävästi myös nivusista tai äkkinäiset liikkeet saattaa tuntua revähdyksinä.

Mua on vaivannut se, että kumpikin, sekä mun että miehen äiti, on uutisen kuultuaan melkeinpä heti kysyneet, että oliko suunniteltu vai vahinko. Minusta kysymykset on tuntuneet tosi pahalta. Ensinnäkin aihe on aika henkilökohtainen, miksi sitä pitäisi ruotia kenenkään ulkopuolisen kanssa? Ja mitä merkitystä asialla edes on? Muutenkin tuollaiset utelut tuntuu vähän oudoilta, kun kyseessä on kuitenkin jo toinen lapsi. Omalle äidille voi näytellä loukkaantunutta tai harmistunutta hyvinkin suoraan ja sanoa, että olis voinut jättää kysymättä... Anopin kanssa on eri juttu, mulla ainakin nousee niskavillat heti pystyyn :ashamed:

Tsemppiä kaikille vuotaville mammoille :hug:

Sukkasillaan ja pikku sukka 10+4 (11+0)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Merlina mä niiiiiin ymmärrän sua! meillä kans sytty äsken ukon kans semmonen riita, että huh huh! Hän on nyt reilun kuukauden ollu työttömänä, istuu päivät kotona ja pelaa tietokoneella tms muuta yhtä kehittävää. Mä raadan niska limassa töitä 8-11h päivässä 5-6 päivää viikossa, teen lähes kaikki kotityöt, kokkaan, pesen pyykit ym. Tänään sitten skitsahdin asiasta oikein kunnolla ja huusin vähä turhankin ohi suuni hälle. Mies kun olettaa että kun mä tuun töistä niin aina pitäis olla hyvällä päällä ja alkaa häntä viihdyttämään ja tekeen kaikkea, eilenkin olisi pitäny baariin vielä lähteä raskaan 9h työpäivän jälkeen! arrrggg! ja tietenkin jos jostakin asiasta sanon tai oon kiukkunen niin vastaukseksi tulee tyylin " kyllä mä ymmärrän että sä oot raskaana ja mielialat vaihtelee, mutta mua loukkaa...blaablaablaa"!!! huoh! anteeksi purkautuminen, mä vaan niin ymmärrän sua!
 
Pitkästä aikaa jaksan taas kirjoitella...
Oireista: Enää ei voi sanoa niinku kahessa aikasemmassa raskaudessa, että oksennan aamusta iltaan, nyt "saa" sanoa oksennan yötä päivää... Kuvottava olo on KOKO AJAN!!! Eilen oli eka päivä kolmeen viikkoon kun en oksentanut kertaakaan, mutta sekin sen takia kun sain nukkua pitkään ja syödä koko ajan, kiitos viikonlopun! Tissit on valtavat, ja tämä on uutta, kahessa edellisessä raskaudessa ei ole ollut. Maha kasvaa niin, että saa nähä saanko pidettyä vielä ens viikon salassa tän töissä...

Äippäpakkauksesta:Aattelin, että otan sen nytkin, vaikka kolmas jo onkin. Jotenkin on kiva saada tälle tulevallekin jotain uutta.

Ultrista:Minä en nyt sitten raaskinut varata, sitä alkuraskaudn ultraa...Mieli tekis kyllä... Neuvola on ekana välipäivänä, silloin rv 9+3, sydänääniä ei varmaan silloin vielä kuunnella...?

Petipuuhista:Jaksais nyt ees jonain iltana valvoo kauenmmin kun lapset, niin sitten vois harkita...:ashamed:

Muuten...Meillä vauvauutiset kertoo joulupukki...Meidän vanhimmainen on toivonut joululahjaksi kissanpentua tai tyttövauvaa... Kun pukki on jakanut lahjaa se sanoo kaikille paikallolijoille (20kpl), että tontut on kertonut poitsun haluavan pikkusiskoa...Sitten pukki kertoo, että vauva saadaan, mutta vasta kesällä...Saas nähä miten sukulaisten suu menee...:LOL: Niin meillähän ei ees lapset tiedä vielä...

minttu-82 ja "Ilmari" (nyt on nimi keksitty...) 8+2 :heart:
 
Tervehdys :)

Ensinnäkin onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Mulla oli eka neuvola tossa keskiviikkona, eihän siellä mitään ihmeitä näin ensikerralla. Kaikki arvot oli kohdillaan ja paino oli hieman laskenut, mutta nyt olen kyllä viikonlopun syöny niin hyvällä ruokahalulla, että..... :whistle:

Äitiyspakkauksesta ootte puhellu. Mä en sitä ajatellu ottaa. On tuon esikoisen jäljiltä kaikki tallessa ja hän kasvoi niin kovaa vauhtia, että on ihan käyttämätöntäkin vaatetta tuolla varastossa. Ja eihän tuolla esikoisella ikääkään vielä paljon, jouluaattona poikaselle tulee mittariin 10kk =)

Np-ultra ja veriseula sinne mennään, tammikuulla se kait sitten on jossain vaiheessa. Ensin ultrataan ja saadaan sieltä lähete labraan, eli sinne mennään sitten ultran jälkeen.

Rokotetta en ota, viime vuonna esikoista odottaessa otin sen sikapiikin.
 
Heipparallaa.

Eka neuvola oli perjantaina ja synnytyssairaalaksi valitsin Naistenklinikan. Mulla on lääkitys joka edellyttää lastenlääkärin paikalla oloa niin NL tuntui parhaimmailta vaihtoehdolta. Synnärin voi laittaa listalle. Muuten neuvolassa oli perusjuttua. Huolenaiheeksi nousi kuitenkin liian korkea verenpaine, erityisesti alapaine. :/ Onko kellään kokemusta asiasta?

Tää on mun raskaus on suht oireeton ollu verrattuna ensimmäiseen. Viikonlopun aikana on kuitenkin tullu vedettyä muutamat itkuraivarit niin miehelle kuin omalle äidillekkin. :ashamed: Minulta kanssa äiti kysyi että oliko vauva suunniteltu ja loukkasihan se vähän. Mitä väliä silläkään on enää tässä vaiheessa. Että aika herkässä tilassa täällä ollaan mielialojen kanssa. :D

Listerioosista vielä muutama sana. Mulle neuvolan täti sanoi että mm. itse graavattua kalaa voi syödä ja kotimaista fetaa ja mozzarellaa voipi syödä. Eli kaloissa ja mädissä se on se pakkausmuoto mikä altistaa listerioosille. Että ei jouluna tarviikkaan ehkä ihan pelkällä kinkkulinjalla olla. :)

Tuittumuru ja sintti 8+3
 
Onneksi tämän mamman vuoto on ainakin toistaiseksi harmitonta. Pieni sydän siellä jumputti edelleen ja kasvuakin oli tapahtunut neuvolakäynniltä :heart:
Sanoi vuodon tulevan enemminkin kohdunsuulta eikö kohdusta, joka tietysti on mahdottoman hyvä asia, sillä silloin vuoto ei voi viedä pikkaista mukanaan...
 
Tulin vaan nopeasti kertomaan että viime viikon lopulla olimme ensimmäisessä ultrassa, ja kaikki oli oikeen hyvin! Pikkuinen heilutteli kovasti käsiään ja jalkojaan.. :heart: ja minä sekä mieheni olimme ihan myytyjä!!

Viikkoja olisi nyt menkkojen mukaan 12+2, ja ultran mukaan 12+6. Eli kumman mukaan alan elämään?? ;)

Onnellista joulunaikaa mammat! Älkää stressatko liikaa . nim.paraskin puhuja :D
 
Voi kristen, onpa hieno uutinen! Nyt taas sitten rauhallisin mielin joulun odotukseen :)

Varmaan tosi tylyä jos kysellään oliko vahinko... :( Ei kyllä mitenkään kohteliasta. Itselle ei ole vastaan tullut kun mä tosiaan pälpätän kyllä sitä tahtia, että varmastikaan ei ole ollut epäselvää, että kaveri saisi neidille jo tulla :) Mutta kyllä mäkin vähän saattasin herneen vetästä nenään jos tommosta tultas utsimaan.

Ihana lukea, että osalla tuo väsymys alkaa jo hiippailla poispäin! Itsellä se tuntuu vaan pahenevan! Tänään heti kun olin tänne kirjottanut, että pitää alkaa siivoamaan kun tulee vieraita, niin meninkin sitten sänkyyn ja simahdin täysin ja mies antokin mun nukkua puoltoista tuntia! No tein sitten pikasiivouksen ennen vieraiden tuloa ja tuli kyllä nuo unet ihan tarpeeseen!
 
Heippa! Mahtuiskos vielä yks odottaja mukaan :) ?

Meille tosiaan olis nyt kolmas lapsi tulossa,aiemmat on kohta 8v kehitysvammainen tytär ja 1v1kk vanha poika.Kolmas ei nyt ihan vielä ollut suunnitelmissa mutta ihan mukava yllätys oli kuitenkin :)

Mulla ollut nyt onneksi lomaa niin oon voinu vedellä semmossia 9 tunnin yöunia,poika onneks herää enää kerran yössä..On meinaan väsymys ollut jotain ihan järjetöntä mutta nyt olo alkaa olemaan jo aavistuksen pirteämpi eikä olokaan ole ollut huono enää. Eka neuvola mulla on ens viikolla samaan aikaan pojan 1v neuvolan kanssa,saas nähä mitä siitäkin tulee ;D

Niin ja laskettu aika olis mun laskelmien mukaan 27.7
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin taustailen, väsymys ja saamattomuus on huipussaan joten useinkaan ei jaksa edes koneelle kömpiä :wave:
NP-ultra ois tammikuun 11 päivä, jospa sen jälkeen uskaltaisi ruveta uskomaan että vauva sieltä ihan oikeasti tulee :)

Niisku-rouvalle Piti tulla toivottamaan tuplaonnea, olipa valtava ja ihana yllätys! :heart: :flower:

Jasmin ja edelleen nimetön rv 8+2 :)
 
jadal
Heissan pitkästä aikaa. Moneen päivään en ole koko ketjua käynyt vilkaisemassakaan, jotenkin oon jostain syystä koittanut pitää ajatukset pois raskaudesta. Vaikka tosin se on vaikeaa, kun jomottaa, kolottaa, vihloo ja tuikkii vähän väliä, ja turvotus on mieletöntä. Kiloja tullut kolme tai neljä, ja näin lyhyessä varressa se on paljon. Mulla on siis pituutta huimat 150cm.

Joku kysyi ummetuksesta, vaivaako muita. Voin vastata hartaasti, että kyllä! Sen myötä ilmavaivat on ihan kamalat. Siis sellaiset, että kun käytiin meidän suvun pikkujouluissa, meidän kolmevuotias mua ojensi ennen lähtöä "et sitten äiti piereskele siellä!" Muisti vielä paikan päälläkin muistuttaa :D Ajattelinkin ensi viikolla käydä ostamassa apteekista jotain mikä helpottaisi, ei todellakaan ole kiva vaiva.

Niisku-rouva, onnittelut tupla uutisista :)

Jadal 8+2
 
Pikaisesti Indiana Joneksen jälkeen kurkkaamassa Kristenin kuulumiset. Hyvä, että kaikki massussa hyvin!!

Ottoliina listalla :wave:

MyDreamille kans onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista. Mitä ne ultrassa sano lasketusta ajasta kummalla mennään? Vai sanoko mitään?

Nyt nukkumaan...
 
Petipuuhista, täällä kyllä tulee harrastettua usein. Välillä päivittäin ja sitten on alkaaki pelottaa, että mitä jos sille pienelle käy jotain. Mutta kun ei mitään vuotoja tuu nii toivotaan että se ei ole moksiskaan näistä lemmenleikeistä.

Tunnin päästä olis toka neuvola, jännittää.. Haluaisin niin että kuuntelis sydänääniä, ja että ne myöski kuuluis. Sitten ehkä uskaltais jo sanoa sukulaisille jouluna jotain. Tai kylläpä ne taitaa tuosta mahasta jo huomata :D Olipa jo eräski sanonu kun kihlat vaihdettii, että seuraavaks saaki alkaa oottelee vauvauutista :whistle:

M & m 11+4
 
Morot!

Onnellinen lomalainen täällä =) (no siivota pitäisi ja leipoa tietenkin..) ja välipäiviksi meen taas töihin. Mutta nyt ihanan rauhaisaa kotipuuhastelua tuon kolmosen (tammikuussa 4 v) kanssa.

Varasin äsken ajan tuonne nt-ultraan. On 10.1. viikkoja sitten 12+2. Jännää. Tosin mul ois kyl 5.1. lääkärineuvola ja se lääkäri katsoo siellä aina sillä neuvolan omalla ultralla. Nyt en tiedä siirtäisinkö sitä lääkärineuvolaa mahdollisesti hiukan jonnekin päin. Toisaalta en haluaisi sitä kauemmaksikaan siirtää, kun yhtää mitään merkkiä en vieläkään oo pienen olemassaolosta virallisesti saanu todeta. Malttamaton olen näkemään nyt sen pienen. (niin ennen nuo sikiöseulonnat teki tämä samainen lääkäri, jolle mulla on aika, mut nyt ne on ulkoistettu yksityiselle puolelle ja saa tavallaan kahdet ultrat =) ihan kiva musta.

Järkyttävä väsymys mulla nyt, pahentunu vaan. Nukahdan, jos hetkeks käyn sängyn päälle vaan pitkäkseen. Eilen nukuin pitkät päikkärit ja sen jälkeen ihan tööt.

Petipuuhista. Meillä on nyt ollu harvakseltaan. Mä oon tuota vuotoa vähän säikkyny ja en oo oikein uskaltanu, ku sen ekan kerran tässä raskaudessa vuosin just petipuuhien jälkeen. No joku kerran viikossa suunnilleen on touhuiltu. Kyllä se muuten maistuu oikein hyvin =) Aiemmissa raskauksissa on ollu tää alkuraskaus oikein sellasta tosi innokasta aikaa, mutta välillä näinkin sitten, hiukan rauhallisemmin ;)

Uusiakin on taasen tullut kuvioihin, joten tervetuloa!! :heart:

Mä sain eilen kauhean hormoniraivarin, kun koululaisten huoneet oli niin järkyttävässä kunnossa, vaikka just oli ollu määrä siivota ne ja olivat sanoneet siivonneensa.... No siinä sitten mun purkauksen jälkeen ne kyl sit tulivat vauhdilla kuntoon. Huoh.. kyllä tuli paha mieli lapsille huutamisesta. (vaikka oli aihettakin kyl) Isi oli sit käyny lapsille selittämässä, että äiti on nyt vähän tuollanen herkkä sen takia kun vauva on siellä masussa jne. Meillä lapset siis tietää jo, kun anoppi oli ystävällisesti kertonu :D

Josko jotakin alkais sit puuhastella.

Elli ja "terho" 9+2
 
Mekin ollaan menossa kohta tuohon np-ultraan ja aika jännää on täälläki :wave:

Saapa nähä riittääkö viikot, kun neuvolan mukaan eilen oli 11+0, mutta varhaisultran mukaan olis ollu vasta 10+0. En sitte tiiä onko tuolla Terveystalolla, joka joulutauko, kun ei ennen 8.1 ollu muita aikoja tarjolla kuin tänään. Veriseulat otettiin heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä niin kuin kaikki muutkin kokeet. Hemoglobiini oli 153 eli ei tämä jumalaton väsymys ainakaa anemiaa oo :whistle:

Äitiyspakkaus otetaan, kun on ensimmäinen muksu tulossa... ja odotan minäkin jo sitä pienten vaatteiden hypistelyä...

Influenssarokotteesta en oikein vielä tiedä. Viime vuonna otin possupiikin, mutta koskaan aiemmin en oo tota kausipiikkiä ottanu vaikka ilmaseksi olisin sen saanu töistä...

Doppleri tilattiin meille yhteiseksi joululahjaksi Raskauskeijusta, mutta se saadaan siis käyttöön vasta jouluaattona :xmas: Oli oikein ihanan vihreä se vempele

Tervetuloa uusille :wave:

Nää lähtis katteleen tuota masun asukkia ja toivotaan, että kaikki on kunnossa. Samoja toiveita myös muiden ultrassa kävijöiden suuntaan
 
Moikka taas!

Np-utrasta kotiuduttu ja kaikki oli hienosti! :) <3
Näkyi kädet, sormet, varpaat, korvien alutkin, aivojen puoliskot ja sydän ja ja... Olipas ihanaa nähdä pieni katkis siellä viuhotmassa. Puoli tuntia sain katella vauvelia kun se siellä meuhkas, ei meinattu saada mittoja. :) Mitat vastas jotain 11+5 eli pari päivää pienempää mut se ei oo niin justiinsa. :D

Siellä se rapsutteli poskea ja taputti käsiään. :D Ja oikoi jalkojaan ja pyörähteli ja kierähteli. Turvotusta oli vähän mutta ei mitään normaalista poikkeavaa, veriseula ei antanut mitään kohonnutta riskiä, eli kaikki on hienosti ainakin toistaiseksi. :) Tulevasta ei koskaan tiedä, sitä on turha suuremmin panikoida tai murehtia.

EN ota mitään rokotteita itselleni. Jos tulee lunssa niin sit tulee.

TSEMPPIÄ kaikille ultraan ja jaksamista pimeyteen. Kohta alkaa taas valostumaan. Vähän pitää vielä jaksaa!!
Ihanaa joulunodotusta kaikille! :)

-EM ja mörrikkä rv 12+1 :heart:
 
Päivää!.Täällä oltiin vkloppu reissussa ja voin infota muutaman jutun jos joku ei tiennyt;
Eli jos on ihan järjetöntä pahoinvointia joka pahenee iltaa kohden niin sitä EI kannata istua autossa,ainakaan kuutta tuntia!.Ja jos vielä sattuu olemaan paska selkä niin issias ei myöskään pidä tuosta istumisesta:headwall:.Eli kilometrejä taas takana 950 viikonloppuun ja kärsin kokoajan.Tietääpähän että noille reissuille en aikoihin lähde:x (joka toinen vkloppu on tollainen reissu)

Tervetuloa uusille:flower: Ja taas nitä vuoto juttuja ollut.Todella monesta paikasta niitä nyt lukenut ja useimmiten on ihan normaaleja.Eli jaksamisia jos niitä on,toivotaan että kaikki pysytään täällä loppuun asti:hug:

Koska tämä paha olo loppuu??!!.Mahassa velloo,oksettaa ja huono olo:x.Ähky olo tulee jos syö jotain pientäkin ja hengästyttää,kohtu on kyllä kasvanut aika hyvin.nyt tekee mieli syöödä vaan kaikkea raikasta:).

Niisku rouvalle Onnea tuplasti:heart::hug::flower:
Täytyy lukea ajatuksella loput jutut (jos joskus saan siitä ajatuksesta kiinni:D)
Niin ja menihän mulla (barba)pörrö pöllökin ihan sekaisin:LOL:.

mm ja itu 10+3 (11+0!)
 
Viikot 12 + 0. Ensimmäinen neuvola käyty ja sydänäänet saatiin jo kuulumaan. Pieni epäilys piilee, että tämä odotus on pidemmällä. Ensi viikolla ekaan ultraan, siellä selviää taas enemmän!!:heart:
 

Yhteistyössä