<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Voi meme Olen niin pahoillani! Tuli itku itsellekin! Niin muistan miltä musta tuntui kun luulin saaneeni keskenmenon ja sulle menetys tuli vielä tuplana ja kuitenkin "jo" näillä viikolla. Eli ei ihan alussa kuitenkaan. :'( Ihan järkyttävää! Osaanottoni sinulle ja miehellesi! Yrittäkää jaksaa suuren surunne kanssa. :'( Iso :hug: sulle.
Neamma:(
 
Viimeksi muokattu:
memelle osanotto suureen suruun! Voimia kovasti, niitä tarvitsette tulevina päivinä ja viikkoina. Tulee elävästi mieleen oma kahden vuoden takainen joulu, jolloin olin juuri kokenut keskenmenon ja kaavinnan aatonaattona. Mutta jotenkin siitä vaan ajan kanssa selviää, vaikka pientä/pieniä ei varmasti koskaan unohdakkaan! :hug:
 
meme, pahoitteluni. :'(Paljon voimia ja jaksamista. :hug:

Voin vain sanoa kaksoset menettäneenä, että ota kaikki se aika, minkä tarvitset. Itke se kaikki itku, minkä tarvitset. Sydämessäsi molemmat pienet kulkevat edelleenkin.

:heart:
 
Yritän nyt täältä heikotuksen keskeltä vähän kommentoida...

Ensinnäkin meme, suuren suuret pahoittelut ja osanottoni suruunne. Nämä ovat niitä uutisia, joita ei haluaisi kuulla yhtään lisää :'(

Monella taas hyviä ultrakuulumisia, joten onnea heille :heart:
Nennalla ihana vauvan kuva :D

Merlina Me jouduttiin kanssa esikoisesta täyttelemään tollasta lappua, kun itse olin ekassa neuvolassa vielä alle 21 (sen 1kk ). Kai niillä on joku käsitys ja pelko, ettei nuorella parilla voi olla asiat tasapainoisesti kunnossa :D

Ja tervetuloa uusille :)

Joululahjaideasta, me meinattiin myös laittaa lahjaksi kortti ultrakuvasta, mutta tultiin sitten toisiin päätöksiin (ja loppuenlopuksi oltaisiin kuitenkin jouduttu kertomaan aikasemmin mun sairaalareissun takia ), kun edellisessä raskaudessa miehen siskon suhtautuminen asiaan oli nätisti sanottuna vähän töykeähtö. Ei sitten tiedetty reaktiota tästä raskaudesta, joten ei haluttu pilata kaikkien joulua... Nyt lähimmät sitten tietääkin, kun jouduin sinne sairaalaan, niin en viitsinyt enää alkaa valhedellä ja keksiä utopisia tarinoita...

Tää yrittää nyt selvitä jumalattomasta pääkivusta ja päivän askareista, joten hyvää tätä päivää ja toivottavasti päivä tuo lisää hyviä uutisia tullessaan :)
 
terkut neuvolasta....
Joo elikkäs mulla on sit luultavasti anemia.
Pitää alkaa nyt syömään rautaa aika reippaasti.
Hb oli vain 89..
Lääkäri soittaa mulle tänää ennen 11 ja kertoo jatkotoimenpiteet..
Lisäks mulla on orastava virtsatietulehdus mutta kun se on mulla kerran aikasemminkin ollut ja silloinkin täysin oireeton (ja siitä seuras munuaisaltaan tulehdus ja viikon tiputus) niin en nytkään tienny tästä mitään.
Eli huomen aamulla pissat purkkiin ja labraan vielä tarkistettavaksi.
ja sitten koitettiin kuunnella sydänääniä ja siellähän pieni meni 158/min :heart:

Eli tälläsiä tänään :)
Nenna ja Möykky 11+6
 
Huomenta.

Oksutti taas tänä aamuna... eilenkin taisin oksentaa,

Olen ihan paniikin rajoilla jokapäivä jos ei olekkaan mitään tuntemuksia vaikka sekin normaalia on.

Olen kokenut keskeytyneen keskenmenon ja siitä ei ollut helppoa toipua. Olin silloin 18v. tai olisin täyttänyt sinä vuonna kun vauvan piti syntyä. Mulla meni noin, vuosi että toivuin tapahtuneesta, rv 12+ oli np-ultra ja vauva oli mennyt kesken jo rv 10+6 en unohda sitä maaliskuun päivää ikinä. Vaikka siitä on jo 4 vuotta aikaa ja meillä on kaksi tervettä lasta siunaantunut.

Ehkä tämä saa minut niin voimakkaasti tarkkailemaan tuntoja, koska silloin oli voimakas aamupahoinvointi joka lakkasi rv 10, vuotoa ei kuitenkaan ilmestynyt ja olin siinä uskossa että niin kauan kun ei vuoda vauva voi hyvin. Sen päivän jälkeen kun olen positiivisia testejä tehnyt olen ollut np-ultraan asti sitä mieltä että kaikki ei ole hyvin. pessimisti ei pety, mutta 12 viikkoa tällä ajatuksella on tuskaa kun ei osaa nauttia tai oikeestaan uskalla nauttia.

Meillä joulunvalmistelut on ihan jäänyt, vaikka koko suku tuleekin jouluna meille. Kynttelikköt piti laittaa jo ekana adventtina mutta ei kumpikaan jaksanut ja ne ei ole vieläkään ikkunassa... kuusi puuttuu ja lahjat paketoimatta... kaupassa ei ole käyty ja mulla kaks iltavuoroa edessä, eli kaikki jää torstaille... itkettää niin vietävätsi kun ei jaksa mitään tehdä!

oikeastaan en edes odota joulua... odotan sitä np-ultraa niin paljon etten jaksa/pysty keskittymään mihinkään muuhun...

jatketaan taas... täytyy jotain ruveta tekemään, tulen muuten hulluksi...

niisku-rouva+ pirpanat 9+ jotain en muista enäää mitään...
 
meme - osaanottoni, en osaa mitään järkevää kirjoittaa... :'( :hug:

meilläkin joulu ihan vaiheessa, tykkään kovasti joulusta ja valmisteluista, mutta tänä jouluna ei ole napannut yhtään... onneksilähdetään vanhemipiemme luo joulupäivänä
 
A-H
meme osanottoni sulle ja miehellesi! :hug:

Pitihän sitä vaikka mihinkä vastailla, mutta tuo huono uutinen sitten tyhjensi pään aika hyvin :/ No tänään on se np-ultra sitten iltapäivällä. Ja tänään tuli täyteen tuo maaginen 12 viikkoa. :)

Joulufiilis meni sillon kun pappa kuoli.. Hänen hautajaisensa olivat lauantaina. On tuolla pakastimessa onneksi laatikot valmiina ja torstaina jos kävisi kaupassa, niin on sitten edes jouluista ruokaa.

A-H 12+0
 
Memelle voimia!!

Mulla alkoi pojasta voimakas verenvuoto viikolla 12,ei kipuja mutta verta tuli runsaasti.Olin ihan varma että keskenhän se meni,tk:seen kun päästiin niin vuoto oli jo vähän rauhoittunut ja lääkäri meinas että kun oli parin päivän päästä ultra niin sittenhän sen näkee,sanoi vaan että jos tulee kipuja tai vuotoa niin heti uudestaan sairaalaan. Ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin ja vuodon syy ei silloin vielä selvinnyt. Noi 2 päivää oli kyllä ihan h*lvettiä,ultraajakin ihmetteli kun ei lääkäri edes sydänääniä viitsinyt kuunnella :(

Synnytyksen jälkeen sitten huomattiin että istukassa oli kiinni pieni lisäistukka,eli kaksosia olin odottanut ja toinen sitten oli tullut siinä veren mukana ulos. Muuten raskaus tosiaan sujui ilman vuotoja ja ongelmia loppuun asti ja terve poika mönkii tuolla ruokapöydän alla :)
 
huh mikä aamupäivä,

olen rehkinyt kuin pieni porsas ja olen ihan loppu |O
seuraavaksi tarveis mennä suihkuun ja sitten töihin... voi elämän kevät.

Siivotessa hiukan kohdunsuuta juilis ja nivusista veti, johtuneen varmaan tosta siivous vauhdista :D siivoan aina kiukulla tulee parempaa jälkeä :LOL:


Noi oli ne tämän hetkiset viikot
9+3/9+2/8+5
En sit tiedä minkä mukaan menisin. Neuvolan/kuukautisten/ultran mukaan, noh np-ultrasta saa sen 4 ajan ni sit voin mennä sillä ;)
 
Täällä on joulu ihan hyvällä mallillla:).Tänä vuonna en ole ottanut mitään stressiä!.kuusi haetaan kellarista tänään:whistle:.Vielä kun keksisi paikan sille.Lahjat on melkein kaikki ostettu,torstaina haen vielä loput.Ennen sitä paketoin noi mitä nyt on (tänään?).Kinkku on sulamassa:p.Torstaina iltana menee uuniin:).Joulu ruokia haetaan torstaina kun päästään miehen kanssa kahestaan kauppaan.Kuusenkoristeet ja tonttulakit on jossain mutta eiköhän ne löydy.Pipareita pitäisi vielä tehdä sata peltiä:D.lapset syö sekunnissa pellillisen:D.
Tulipas selostus:)

Onnea hyvistä ulra kuulumisista!.nennalla oli ihana kuvakin:heart:
Tosta nuoresta iästä piti vielä sanoa että olin 17v kun esikoinen syntyi (2004).ja oli todella inhottavaa kun joka paikassa sai "todistella" että aikoo pitää vauvan ym.Nyt saan "kuulla" siitä että hui kauheeta 24v ja kolme lasta:kieh:.ja nyt vielä nelonen kerkeää syntyä ennen kuin täytän 25v:).Tai ei sitä tiedä,mulla on laskettu 15.7 ja synttärit 23.7:D.

Mut ihan taas omaa koko viesti mutta nyt päikyille!.

Mm ja itu 10+4 (11+1)
 
MommysMonsters samassa tilanteessa ollaan ;) meilläpäinkin kauhistellaan kun olen vasta 22v ja kohta neljän lapsen äiti :)

Anoppi pisti parastaan, oli miehelle sanonut kun mies oli siellä kertomassa niin anoppi oli tokassu että sitten äidin on kyllä jäätävä kotiin. Meillä siis kaikki luulee et olen joku "ura-äiti" jotkut ei vaan ymmärrä kolmivuorotyötä! Mitä mä en enää näiden jälkeen kyllä tee :) Olen jatkuvasti töissä, joo aina silloin kun muut ovat kotiutuneet koska ilta-yö vuoroista saa paremmin palkkaa.... hahahah en mä sitä aamua missään ole nukun kotona... mut tietenkin kun en ole sitä aikaa lasten kanssa ni se varmaan on toi naaman nyrpistyksen aihe... mutta koska mä sitten nukkuisin jos pitäisin lapset kotona ja veisin hoitoon vain siksi ajaksi että isi voi ne töistä tullessaan napata mukaan.... ei mitään järkeä...

Olen nyt istunut koneen äärellä n. tunnin ja etsinyt kaksosraskauksista tietoa... pelottaa ihan kaikki sinne synnytykseen asti... hmm...
 
Hurjasti tekstiä, lueskellut olen kyllä ahkerasti, mutta jotenkin on ollut nyt vaikea hypätä takaisin niin pitkän kirjoittelutauon jälkeen...

meme:lle suuren suuret pahoittelut tapahtuneen johdosta :hug:

Ja ihan pikaisesti oman pään surinoita...
Olin sitten tyhmä ja menin katsomaan omat seerumiseulatulokset ja niin... pelkät verikokeethan eivät kerro "mitään"... mutta kyllä mun hcg arvo oli huikean korkealla... PAPPA ok... Olin kyllä niin tyhmä kun menin katsomaan, nyt on ultraankin vielä 8 päivää ja jo eilen menetin yöuneni tämän takia, vaikkei välttämättä meinaa mitään :ashamed::kieh::mad:: /:eek:

Soittelin tänään äitipolille, jos oisin saanut uutta aikaisempaa ultra-aikaa, mut eihän se onnistunut... ja tietää mut tietty, kun työasioissa sinne soittelen, niin torui vaan kun oon mennyt katsomaan ja kertoili sieltä toisten odottajien hcg-lukemia :) mut itse tietty eilen jo selasin omien odottajieni labra-arvoja, eikä edes samoilla viikoilla otetut näytteet anna mitään tuollaisia lukemia :/

TYHMÄ, TYHMÄ, TYHMÄ!!!!

MimSe ja ei enään niin salaisuus 11+1 (6v ja 8v tyttärille vauvasta kerrottu)
 
A-H
No niin, ultrassa käyty ja siellä liikkui vimmatusti pieni ihminen :heart: Kaikki ok. Viikot vastas sitä mitä olin aluks laskenut, eli 12+3 ois tänään, joten listaan voi päivittää lasketuks ajaks 2.7.2011 :) Sen mukaan meinasin nyt mennä. Seulonnassa oli riskit matalat, downriski 1:24 000 ja ne trisomiat milemmat 1:100 000. Nyt sitten seuraava etappi ois se rakenneultra 15.2.2011 :)

A-H 12+3
 
Memelle voimia suureen suruun!!! :':)hug:


Tänään saatiin doblerilla neuvolassa sydänäänet kuuluviin!! Kuulemma erittäin hyvät ja napakat lyönnit!!! :heart: Nyt saa rauhallisin mielin aloittaa joulun vieton!! Hb oli 156!!


Anu ja pikkuinen 10+3
 
Kaikki sympatiat Memelle! :hug:

Olenko ainut mamma täällä joka on jatkuvasti huonolla tuulella? :kieh: Oikeesti, tää on ihan kauheeta. Taitaa johtua siitä että oon ihan yliväsyny. Helpottaako tää koskaan? |O

Tänään tuli kutsu ekaan ultraan, 10.1 ois tarkoitus mennä. :)
 
Mene Ei löydy sanoja. Pahoittelut ja voimia :(

ottoliina Sulla käynyt samoin kun mulla, onneksi sinulla kesti toinen loppuun asti. Pelkään, että menetän toisenkin. Verenvuoto tuli rv 10+0 ja toinen oli lopettanut kehittymisen rv6, joten aika alussa. Verenvuotoa ei ole tullut sen jälkeen. Viikon saan np-ultraan jännätä, että onhan toinen vielä mukana matkassa.

keiju + nyytti 11+5
 
Uskotaan keiju123, että kaikki on niin kuin pitääkin=) Kristen, olen todella
iloinen, että sinunkin vuotosi oli harmitonta!
Kannatti marista täällä sillon sunnuntaina siitä np-ultra ajasta. Heti maanantaina
oikein soittivat kättäriltä ja ultra on nyt sitten uudenvuoden aattona, kyllä meinaan
jännittää!! Voi kunpa kaikki olisi hyvin! Nyt ei vuotoa enää ole=) Toivottavasti
ei enää tulisikaan. Ei olisi kyllä pitänyt mainita pahoinvoinnin vähentymisestä, sillä tuli
eilen ja tänään korkojen kera takaisin. :x Nyt takaisin vaakatasoon!

Hjannah & Nappula rv 10+0
 

Yhteistyössä