<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Niisku-Rouvalle vielä :) Eli jos kaikesta huolimatta tiput pienenpienelle sairaspäivärahalle, pankki antaa ilman muuta lyhennysvapaita kuukausia tuolle ajalle. Siis niin, että maksatte niiltä kuukausilta vain korot. Käytte vain pankissa keskustelemassa asiasta. Meille tuosta sanottiin monta kertaa kun laina otettiin, että jos tulee tilanteita, joissa tulot tippuu radikaalisti, yhteyttä vaan pankkiin ja lyhennysvapaat kuukaudet järjestyvät.

Tuijotin just mahaani peilistä ja ihmettelin mistä se on siihen tullut, pullahtanut yön aikana!

Mayinga
 
Lista ajantasalla...

Tänne ei sen kummempia. Kaks nuorinta nuhassa, joten ei olla tänään käyty kolmosen ja flunssalaisten kanssa uimassa. Ykkönen ja kakkonen onneksi pääsee keskenään. Huomenna tarkotus mennä pulikoimaan kolmosen kanssa, kunhan siippa saapuu tänne nelosen ja viitosen hoitajaksi.

Sinderella ja Murunen 9+4
 
Pikaisesti omaa napaa, anteeksi...

Mulle tuli nyt varmaan ihan turhaa huolta tänään. Kävin siis neuvolalääkärissä ekaa kertaa. Lekuri ei saanut sydänääniä kuulumaan. Sain myös veriseulan tulokset, jotka mun pitää ottaa np-ultraan mukaan (ultra on 28.12.). Lekuri ei sanonut arvoissa olevan mitään poikkeavaa, mutta mua jäi mietityttämään se Hcg - paljonko sen pitäisi olla tässä vaiheessa? MimSe - miksi sua huolettaa, että sulla on se liian korkea?

- Liisakaisa ja Myyrä 10+3
 
aivan :D mua supistelee taas, tulin just äippäpolilta. saisi kuitenkin viikkoja vielä pysyä sisällä mutta saas nähdä..
eli tuplaonnea sitten, teillä on varmasti kädet täynnä työtä kunhan vauva saapuu! :D
 
aivan :D mua supistelee taas, tulin just äippäpolilta. saisi kuitenkin viikkoja vielä pysyä sisällä mutta saas nähdä..
eli tuplaonnea sitten, teillä on varmasti kädet täynnä työtä kunhan vauvat saapuu! :D
 
kävin sitten maanantaina np-ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin... onneksi... onkin saanut ressata sen puolesta kovasti... pikku kaveri oli tosi vilkas liikkeinen eikä olis halunnu millään tulla mitatuksi... ja loppujen lopuksi kun saatiin mitattua olikin isompi kuin aiemmin tehdyssä ultrassa vkolla 7+5 ja näin ollen L.A siirtyikin kesäkuun puolelle... 30.6
 
Lista ajantasalla...

Kiinnostaa muaki. Mitä haittaa siitä on jos hcg-arvo on liian korkea? Kertooko se jostaki ongelmasta?

Jälleen lyhyestä virsi kaunis ja kone kiinni. Viitonen jo nukkuu, muut lapset eivät. Itsekin taidan siirtyä olohuoneen puolelle telkkaria kattoon. Meillä on mukavasti tilaa täällä kun on kaks huonetta yhdistetty. Kaks makuuhuonetta siis on, kaks vessaa ja tilava oleskeluhuone. Ykkönen ja kakkonen nukkuu yhessä makkarissa, kolmonen ja nelonen olkkarissa ja mää, viitonen ja huomenna saapuva mies toisessa makkarissa. Hyvä juttu näin, ei ois kivaa seitsemän henkeä ähöttää pienessä hotellihuoneessa ;)
 
NiQ
Tuossa on taulukko siitä hcg:stä, eli kertoo mun mielestä vain sen että veressä/virtsassa on istukkahormonia :)

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Niisku-Rouva niin ku pari jo haastelikin, niin kannattaa kysäistä suoraa kelalta, mutta nekään ei siihen välttis osaa sanoa juuta eikä jaata, jos et tiedä/osaa arvioida äippälomaa edeltävän 6kk tulojasi :)

Osaakos joku kertoa, että onko ihan normaalia näillä viikoilla tuntea sellasta viiltävää kipua kohdun kohdalla/alamahassa? välillä vetää melkein kaksinkerroin...onko nää just niitä kohdun kasvukipuja??

terveisin eräs huolestunut ensiodottaja NiQ & Pena 10+1
 
Mun neuvolasta saamassa verikoetuloksessa on hCG:n yksikkönä ug/l. Mitenkähän se eroaa tuosta NiQ:n laittamasta taulukosta? Tarkalleen ottaen siinä lukee näin: S-hCG-B-V 306 ug/l.

Oon oikeasti varmaan aika tyhmä, kun edes mietin tällaisia, koska lääkäri sanoi, että arvoissa ei ole mitään huolestuttavaa. Tuntui vain itsestä todella matalalta tuo luku, mutta se nyt ehkä sitten johtuu tuosta eri mittayksiköstä? Ei olisi pitänyt katsoa koko lappua.

Jotenkin en nyt odota koko joulua yhtään, vaan lasken öitä np-ultraan...

Liisakaisa ja Myyrä 10+4
 
Liisakaisa täällä sama homma, että en joulua oota, vaan lasken kans päiviä np-ultraan.. Onneks se on jo maanantaina :)

Eilen sitten huolestuin siitäki kun seuraava neuvola on lääkärineuvola, ja ekassa neuvolassa terkka sano että se lääkärinla on sitten paljon myöhemmin ku oon ihan terve.. Että enkös ookkaa enää nii terve.. kaikesta sitä saa stressin aihetta... Mutta päätin, että ootan nyt siihen np-ultraan ennen ku aattelen mitään, ja joulu pitäs selvitä sukulaisten silmien eessä, en niille aio kertoa vasta kun ultran jälkeen.

Tänään vielä kokonainen työpäivä ja huomenna sitten aamusta pari tuntia, sitten saaki "levähtää" 3 päivää!

Merlina ja muru 12+0 !!!POKSPOKSPOKS!!!
 
Liisakaisa: en äkkiseltään löytänyt HCG-muuntokerrointa µg - IU googlettamalla, höh.

Tänään äippäfarkut ekaa kertaa jalassa. Eilen oli ihan liian tiukat farkut töissä ja kuljinkin koko päivän housut auki (onneks oli pitkä ja löysä paita)! :ashamed: Päätin, että enää ei kärsitä kiristyksestä!

Anna&Urmas 9+6
 
Hcg- arvoista Ne on niin yksilölliset jokaisella ihmisellä ja jokaisessa raskaudessa, niinkun taulukosta näkyy, vaihtelevuus on TODELLA suuri. Eli itse en Liisakaisan tilanteessa olisi huolissani arvosta, jos lääkäri on kerta sanonut sen olevan normaali tai ettei arvossa ole mitään huolestuttavaa. Varmasti olisi ottanut puheeski, jos jotain olisi jäänyt hampaankoloon tuosta.
Sitten siitä liian korkeasta arvosta; Mäkin ihmettelen mitä haittaa siitä voi olla??.

Esikoisen raskausaikana kävin varhaisultrassa yksityisellä gyne asemalla. Siellä ultraava lääkäri ei saanut kohdussa mitään näkyviin (eikä olisi pitnytkään, koska jälkeen päin tutkiessa viikkoja oli hyvin hyvin vähän ). Tämä lääkäri sanoi, että jos hcg arvo on yli 1000, on kyseessä kohdun ulkoinen, koska niillä arvoilla normaaliraskaudessa pitäisi jo jotain näkyä.
Kävin sitten lähetteen kanssa labrassa ja arvo oli 1700!! Mutta siltikään kyseessä ei ollut kohdun ulkoinen raskaus, vaan hormooni sattui nousemaan supervauhtia :)

Tässäkin raskaudessa viikolla 4+0 arvo oli 300 ja 4+2 päälle 800, eli arvo oli melkein triplaantunut, mutta olen ajatellut, etten jaksa olla siitä huolissani, kyllä sen aika näyttää, jos jotain olisi pielessä, ja kun tietää edellisestä raskaudesta, että minulla nousee hyvin nopeasti tuo hormoonimäärä...

Joulumieli on täälläkin kadoksissa, ja veikkaan sen olevan aika monella meistä, sillä mielessä siintää joskus joulun jälkeen häämöttävät np- tai muut ultrat (meillä tavan ultra 29.12) :D

mammahousuista Mä laitoin ne tällä viikolla jalkaan, kun tuntui, ettei mitkään tavan housut tunnu enää hyvältä. Mahaa ei saa piiloteltua tutuimmilta, sillä se on jotenkin hypännyt esiin tuolta alhaalta asti :confused:
Onneksi on joulu, niin mahan kasvun voi laittaa ruokien piikkiin niille, ketkä ei mua ihan joka päivä tai viikko näe :D

Mä vuotelen täällä taas. Jotenkin kehoani ja tekemisiäni seuranneenna musta on alkanut tuntumaan, että tuo vuoto on suhteessa tekemisen määrään. Eli joulu menee sitten huilaillessa ja rennosti ottaessa, ettei ylimääräiset vuodot säikyttele meitä turhaan...

Ihanaa Joulua kaikille tasapuolisesti :heart:

Kristen + Tirpana 8+3
 
Viimeksi muokattu:
heippa, uusi heinäkuinen mamma ilmottautuu. kirjoittelin jo tuolla elokuisissa mutta raskaus onkin vähän pitemmällä joten LA heinäkuun lopussa :)

toista odotan, meidän esikkotyttö on vasta 8kk, joten aika pieni ikäero tulee :)

eilen kävin ultrassa jossa alkion todettiin olevan kunnossa ja vastaavan rv 9+0.

mä selvisin edellisenkin raskauden aika vähillä oireilla, tässä tuntuu olevan sama, tosin tänään oli kyllä huono olo kaupoilla kun erehdyin lähtemään ennen kun ehdin syödä mitään, huippas ja ällötti, niinku karmeessa krapulassa. helpotti heti kun kotona otin mehulasin ja sämpylän :)

mulla np-ultra 10. tammikuuta.

alavatsaa särkee toisinaan ja kyllä siellä jotain tuntuu, semmonen pallura joka muka jo niin pönöttää tuossa vatsalla :LOL: eli turvotusta löytyy jonkin verran.

ihanaa aatonaattoa kaikille!! mä rakastan joulun aikaa, mutta olen kyllä valitettavasti aika taitava ressaamaankin.. :x
 
Tuosta Hcg:stä. Se ei siis ole vastaava arvo kun tuo, mitä mitataan alkuraskaudessa. Niitä ei siis kannata vertailla keskenään, niitä arvoja. Ja tuon seulonnoissa otettavan arvon kuuluu laskea raskauden edetessä. Liian korkea arvo voi siis viitata kromosomihäiriöön. Mutta nuo arvot yksinään ei kerro mitään, vaan ne suhteutetaan äidin ikään ym. tekijöihin ja nt-lukemaan. Mulla oli rv 10+6 se seulonnoissa määritettävä HCG muistaakseni 38 ja nt 0,97 ja riskiluku 1:25000, eli todella pieni riski. Sen toisen arvon eli PAPP-A:n taas kuuluu nousta raskuden edetessä. Se mulla oli jossain 400 tienoilla muistaakseni.

Joululomalla ollaan esikoisen kanssa mummuloissa. Kaikille siis hyvää joulua!

Barbapörrö ja Urkki 12+5
 
Hyvää joulua kaikki!:xmas:

Me käytiin tuossa äsken neuvolalääkärissä ja kuunteli sydänäänetkin. Pienen (tai vähän pidemmän) etsinnän jälkeen kuultiinkin ihana nopea jumpsutus! :heart: Mies on sen jälkeen ollut koko ajan että "et sä nostele sitä, sä oot raskaana" :D Niin mä oon ollut jo useamman kuukauden ;)

Mitäs mun vielä piti kirjottaa...Tervetuloa ainakin Marjutti :wave:

Mä kyllä odotan innolla huomista! Kakku on paistumassa ja esikoinen mummolassa serkkujen kanssa, neljältä haetaan se takaisin :) Joulusiivot alkaa olla takanapäin ja ei kun nauttimaan!

Joulun jälkeen alan sitten laskemaan päiviä tuohon ultraan, joka on 29.12! Mun on itseasiassa turha kirjoittaa sitä np-ultrana, koska päätettiin nyt ettei sitä seulaa oteta. Mutta laskettu aika mua kyllä kiinnostaa, se kun on aivan hukassa, ja muutenkin mahtavaa nähdä taas pieni ihminen siellä, oman äitin muru :D :heart:

Kukkis ja pieni 11+2 (neuvolan mukaan 12+2)
 
Ihanaa meillä on täällä kaikki valmista jouluksi. Eilen mies yllätti kyllä ihan superisti kun oli siivonnut koko huushollin joulukuntoon :heart: Tänään töiden jälkeen sitten vaihdoin liinat ja laitettiin joulukoristeet esille. Lapset koristeli kuusen ja kinkku paistuu uunissa :) Nyt saadaan sitten vaan olla ja nauttia.

Äippäpakkauksesta: Todennäköisesti ei tälläkään kertaa oteta. Esikoisesta otettiin, mutta toisesta ei. Pakkaus jäi kyllä aika vähälle käytölle. Eniten oli kyllä käytössä peitto, lakanat, makuupussi, pyyhe yms. Ja ne oli kyllä parhaat! Haalarit jäi käyttämättä. Tosin nykyään ne on kivempia, mutta nykyisessä pakkauksessa oli kyllä ihan hirveä pussilakana. Sellainen kova ja karhea :p

Raskausdementtia iskee, kun ei enää muista mitä kaikkea olitte kirjoittaneet vaikka äsken niitä lueskelin :rolleyes:

Kaikille ihanaa ja rauhallista joulun aikaa!!!


Muumi ja pikkuinen 13+0
 
Nukkumisesta: Olen koko ajan ku nukkuneen rukous, hädin tuskin kymmeneen jaksan valvoa. Yöllä kuitenkin sitten herään huonoon oloon, ja uni ei meinaa tulla millään. Sama on monesti aamuylläkin, herään tyyliin viideltä ja enää ei uni tule. Tämä on ihan uusi piirre mulle!!!

Olosta: Huono olo vaan pahenee päivä päivältä. Aamut ja illat on pahimpia. Jos syö koko ajan jotain, niin sitten pysyy aisoissa ees jonkin verran. Mandariineja menee joka päivä liki kymmenkunta...:LOL:

Joulun valmistelut on mennyt vähän puoliteholla huonon olon takia, huomenna ois liki 20 ihmistä tulossa meille, saas nähä miten selviän... Huomenna joulupukki sitten paljastaa kaikille salaisuuden, saa nähä miten suut menee... :heart:

Nyt riisipuuron keittoon... Oikein ihananaa joulunaikaa kaikille!

minttu-82 ja Ilmari 8+6 :heart:
 
Oijoi,täällä yksi onnellinen.ultrassa kaikki hyvin:heart:.Siellä se kölli pieni rauhallinen vauva:).Nyt on jotenkin niin älyttömän hyvä fiilis.Voi alkaa keskittymään jouluun:)

lasketunajan voi muuttaa 9.7!..Eipä tällä kertaa muuta,jouluhössötyksiin lähden tonne keittiöön.Lapsille muuten kerrottiin ja ne oli intona:).Miettii että mikä sen pojan nimi sitten on :D.Sanoin että voihan se olla tyttökin mutta ei kun kuullemma poika on:)

Mutta ihanan Rauhalliset joulut kaikille:hug:

mm itu 11+5
 
Lista ajantasalla...

Tämä jättäytyyki suurella todennäköisyydellä pinosta pois. Tänään tuli pönttöön sen verran iso hyytymä, jota mun oli pakko alkaa tutkia tarkemmin (sain sen helposti vessapaperilla noukittua pytyn reunalta - täällä hotellissa pytty tekee mutkan ennen vesiosaa, joten klöntti oli siinä helposti saatavissa). Maallikkona päättelin sen näyttävän siltä, miltä ruskuaispussi näyttäis. Päättelen tässä olevan tuulimuna kyseessä. Hirveesti ei oo päivän aikana verta tullu, jonkin verran hyytymiä. Eli tämä taitaa nyt olla tässä. Helpottaa, kun siitä klöntistä ei ollut havaittavissa minkäänlaista alkiota. Kai sen olisi erottanut jo tässä vaiheessa. Vain sellainen kiinteähkö pussukka. Kiva viettää joulu kylpylässä ku ei viitti mennä uimaan :(

Palailen vielä pinoon tämän kuukauden puolella päivittelemässä tilanteita. Jatkakoon joku sitte tätä tammikuussa. Hyvää joulua kaikesta huolimatta itse kullekin! Ja toivottavasti tuo mun nimi tuossa menetys-listassa jää viimeiseksi. Outoa oli laittaa itse itselle lohtuhaleja, vaan saahan sitä itseäänkin halailla.

Sinderella
 
Sinderella: Voi ei! :':)':)'( Voisko se kuitenkin olla jotain muuta vuotoa? Jos tosiaan kyseessä tuulimuna, niin olen todella pahoillani!!!! :hug: Koitahan jaksella! Ja yritä nauttia joulusta surusta huolimatta. :hug:
Neamma ja masukki 9+1
 

Yhteistyössä