<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

:heart:
Ultrasta kotiuduttu ja niiiiiin hyvillä mielin :)
Möykky on elämänsä kunnossa jos näin voi sanoa.
Meni ja viuhto niin mahottomasti,pisti kättä poskelle,raaputti nenäänsä,aukoili suutaan ja näytti kieltäkin :D
Aivan ylisulonen ihmisen alku sieltä on tulossa,nyt minäkin sen uskon.
Turvotus oli mun käsityksen mukaan 0.1 eli mitä se nyt on,normaali? Ainakin se sano ett oikein hyvältä näyttää.
Kuvasi mulle vauvan jalkapohjatkin,ne ne vasta sulosilta näytti.
Ja tulipa lähikuva pyllystäkin :heart:
Laitan tänne kuvaa kun vähän tokenen tästä onnesta.
On niin hyvä mieli että voi itku!!!!
Laskettua aikaa ei tarvi muuttaa,vastaa prikulleen viikkoja.
Pääperä mitta oli 5cm ja koko mitta 7,5cm :D

Nenna ja
 
Varhaisultran hinta: Pulssissa maksoi muistaakseni 115e korveuksen jälkeen (ja oli tois paska palvelu), paikallislla pienellä gyneasemalla 80e (ja aivan ihana palvelu)

Äitiyspakkauksesta: Olen ollut kesken menneeseen raskauteeni asti varma siitä, että tietenkin otan pakkauksen, mutta sitten tutustuin vuoden 2010 pakkauksen kuvioihin ja värimaailmaan ja totesin, etten ota. Toivottavasti vuoden 2011 kuosit kauniimpia (=enemmän mun makuun sopivia)!

Pahoinvoinnista: pelkään kovasti joulun aikaan edessä olevaa 450km automatkaa, koska nyt jo tulee pienillä matkoilla huono olo, jos ei ole sokerit/syomisen kunnossa. Vettä, mehutetroja, voileipäkeksejä ja syöminen matkan varrella, ehkä siitä sillä selvitään??? Mutta ei saa lukea, ei saa nukkua! Toivottavasti ei paista liikaa aurinko tai tule lumituiskua (molemmista tulee huono olo)... :x

Lahja meidän vanhemmille jouluna (saa lainata): Kartongille liimattu ultrakuva ja teksti "Jouluyllätys isovanhemmille! Nähdään 22.7.2011 t. Urkki". Pitää olla taitettu kartonki ja kirjekuori, että "avaaminen" ja jännitys kestää kauemmin... ;)

Anna&Urmas 9+3
 
anna-79 laiton ton tyyppisen kortin, ja liimasin siihen tonttulakin :) Kerroin, kyllä niille ennen puhelimessa, sillä en kehdannut pelkkää korttia laittaa.

merlina Mulla on noita samanlaisia tuntemuksia vatsa...

rokotteesta Nyt ehkä kaduttaa kun unohdin pyytää se, sillä viikon ollu inhottava räkätauti ja välillä kuumetta, ei kiva. Ja sitten jos iskisi ihan kunnon influenssa, hyi...

keiju ja nyytti 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Pinja82 Meillä paikkakunnan yksityisessä lääkärikeskuksessa varhaisultra maksoi 64 euroa kela korvauksen jälkeen. Olin positiivisesti yllättynyt, kun sain laskun käteeni.
Aikaa varatessani mulle sanottiin, että tulee maksamaan noin 150 euroa! Mutta laskussa oli veloitettu vain itse 20 minuutin lääkärikäynnistä, ei ollenkaan ultrauksesta erikseen.
Monissa paikoissa veloitetaan lääkärikäynti + ultraus ja hinnaksi tulee tuo noin 150 euroa.

Äitiyspakkauksesta oli puhetta. Me ollaan aika varmoja, että otetaan se rahana. Meillä on vuoden -08 pakkauksen vaatteet. En silloin pitänyt pakkauksen kuoseista... Ja me saatiin niin hirvittävät määrät vauvanvaatteita sukulaisilta ja ystäviltä, että monet jäi ihan käyttämätömiksi.
Esim. talvihaalari on käyttämättömänä kaapissa. Tosin, luulen ettei talvihaalarilla tee mitään, kun tulee kesävauva ja tulevana talvena haalari on vielä liian iso ja sitä seuraavana jo liian pieni...

Täällä tällä hetkellä pieni vesirokko-paniikki. Kuulin aamulla, että tytön päiväkodissa on ollut vesirokkoa liikkeellä, ei samassa ryhmässä, mutta helpostihan se tarttuu.
En ole itse sairastanut vesirokkoa, vaan sen sijaan vyöruusun ihan vastasyntyneenä.
Sain viime viikolla tulokset, joiden mukaan minulla olisi vesirokkovasta-aineet veressäni (tuloksissa luki: "verenkuva sopii aijemmin sairastettuun virukseen"), mutta neuvolan täti suositteli silti vakavasti välttämään vesirokkoisia ihmisiä.
Joten noiden tulosten saaminen ei rauhoittanut minua juuri ollenkaan. Me ei sitä vesirokkoa tähän perheeseen nyt haluta! Eikä myöskään varsinkaan jouluksi!
Onko jollain parempaa tietoa, että mitenkäs vaarallinen se rokko on sikiölle? Vaikka mulla on noita vasta-aineita veressä, niin senhän voi saada uudestaan???
Ja vielä kyselen vihurirokosta, jos joku tietää. Sitä vastaanhan rokotetaan MPR-rokotteella, mutta miten kauan rokote on voimassa?

Joo, lievää hysteriaa ilmassa, kun mietin näitä asioita itsekseni. Vaikuttakohan noi raskaushormonit myös siten, että ne saa odottavan äidin pelkäämään "kaikkea"? :D
Mulla on ruokienkin suhteen pelkoja. Ei tulisi mieleenkään syödä edes itse tehtyä graavilohta tai kotimaisia pastöroituja tuorejuustoja. Käsiäkin tulee pestyä aika tiuhaan..
Ensimmäisen lapsen odotuksessa mies ei saanut säilyttää meidän jääkapissa homejuustoa.
Toisia tälläinen ärsyttää, mun mieltä (kai) rauhoittaa, kun en mene lähellekään kiellettyjä ruokia.
Hipenen huvittavaa, myönnän itsekin :LOL:
 
Rumpnisse, on se mpr-rokote ymmärtääkseni ihan elinikäinen. Tai siis se suoja, minkä siitä rokotteesta sit saa. En tiedä minkälainen suoja se on, useinhan rokotteista ei tule mitään 100% suojaa. Toi tuberkuloosirokotus esim. joka otettiin pois käytöstä kaikille, antoi vaan jonku 50% suojan tautia vastaan.
Mulla on lapsena ollu vihurirokko. Vesirokkoa äiti ei muista, että mul ois ollu, mut oon pakosti sen sairastanu, kun lapsilla oli muutama vuosi sitten, enkä saanu tartuntaa. Nuorimmainen sairasti 3 kk:n ikäisenä ja infektiolääkäri sabnoi silloin, että todennäköisesti se sairastaa sen isompana uudestaan, et noin pienellä on niitä vanhempien vasta-aineita ja silloin ei se oma vastustuskyky kehity.
 
Heippa! Lueskelen kyllä kaikki jutut, mutta aika vähän on itsellä sanottavaa:)

Seuloista on ollut puhetta. Tänään kävin verikokeessa neuvolassa, jotta saan tulokset mukaan np-ultraan, joka on ensi viikolla. Sitten jos jotain poikkeavaa olisi, niin aika iso kynnys kyllä olisi mennä siihen lapsivesipunktioon... No, toivon mukaan ei tarvi miettiä sitä.

Influenssarokotetta en nyt sitten ota, koska meitin terkkari ei suosittele sitä ensimmäisen kolmanneksen aikana. Taitaa olla ihan hänen oma käsityksensä, kun tosi monihan täällä on saanut rokotuksen... No, en alkanut väittää vastaan.

Keskiviikkona on eka lääkärikäynti ja ensi viikolla se ultra - kylläpä tähän nyt kasaantuu tätä seurantaa! No, hyvä niin, varsinkin kun lekuri varmaan kuuntelee ne sydänäänet. Helpompi sitten odottaa ultraa.

Mukavaa joulunalusviikkoa!

Liisakaisa ja Myyrä 10+1
 
:heart: ultrassa käyty ja siellä oli vilkas pieni ihmisen alku jolla oli kaikki hyvin..laskettuaika muuttu ja uus päivä ois 4.7
tää oli nyt vaan nopee päivitys..
onnea kaikille muillekki joilla oli hyviä ultrakuulumisia :)
 
Lauantaina alkoi pikkasen vuotamaan, en kovasti huolestunut ennekuin sunnuntai aamuna sängyssä noustessa lorahti kunnolla. Mentiin päivystykseen jolla eilen illalla sitten yhdeksän aikaan pääsin nopeasti ultraan koska kyse kaksosraskaudesta.

Meille ei tule vauvoja. Kummaltakaan pieneltä ei sykettä saatu näkyviin ja liikkumattomia olivat. Sama istukka ja sama pussi, syytä tähän keskenmenoon ei vielä tiedetä. Tästä ei nyt helpolla yli pääse, enkä osaa ajatellakaan tulevaa. En sitten milläänlailla. Olo on karmee, itken ja itken
vaan. Huomenna sairaalalle... Ajattelen vain että pienet on täällä mahassa vieläkin mukana elottomina...

nyt ei muuta, en jaksanut lukea teidän juttujanne mutta ajattelin ilmoittaa että näin kävi :'(
 
Viimeksi muokattu:
meme voimia! :hug:

Neuvolassa käyty, ei saanu sydänääniä kuuluviin :( Sano että ei saa sitten huolestua kun ne ei vielä välttämättä kuulu. Ja sitten ku oon alle 21v niin täällähän on tietenki just nyt menossa joku tutkimus ja sossusta oli joku ukkeli siellä, käytiin 2 paperia läpi kysymyksiä tyyliin "voitteko puhua puolisonne kanssa tunteista tai ristiriitaisista tilanteista, tiedättekö kuinka paljon lapsi vie aikaa ja rajoittaa omia menemisiä" Hohhoijjjaa.... Joo ihan hyvä, että jotku tietyn tyyppiset nuoret joutuu tommoseen, mutta en nyt koe kuuluvani siihen ryhmään :D

Meidänki oli tarkotus laittaa osalle sukulaisista ultrakuva joulukorttiin, mutta kun se ultra on vasta joulun jälkeen niin eipä onnistu koko juttu -.- Ärsyttää...
 
Täälläkin olisi yksi uusi odottelija:
LA 11.7. Satks on todennäköinen synnytyspaikka ikä on 31 v. ja esikoista odotellaan.

Viikon päästä on niskapoimu ultra ja sitä nyt jännätään ja odotellaan!

Rauhallista joulun odotusta kaikille! :xmas:

Sannuli 11+0
 
memelle osanotot ja voimia :hug: :'(

Tänä aamuna tuli käytyä lääkärineuvolassa ja yllätyksenä tuli, että TK:n lääkäri vielä lopuksi ultrasi! Oli se vaan hieno tunne nähdä viimein että siellä masussa oikeasti on joku. Nyt voi sitten rauhallisin mielin odotella reilun viikon että pääsee np-ultraan.
 

Yhteistyössä