<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Nyt on eka virallinen ultra takana ja kyllä siellä epäilyistäni huolimatta kelli pieni ihmisenalku. Kaikki oli kunnossa turvotusta oli 1.2 ja veriseulaan menin koska haluan tietää mikäli jotain vikaa olisi.

Ihana kätilö tarkisti pyynnöstä sikiön selkärankaa erittäin tarkasti moneen kertaan 4D:llä ja totesi että kaikki vaikuttais olevan ok. Varmaksihan ei voi sanoa, kun on vielä niin pieni. Lähetteen alfafetoproteiinitestiin saan kuulemma neuvolalääkäriltä ja silloin suljetaan melkovarmasti pois riski selkärankahalkioon. Nyt jos joku ihmettelee että mistä puhun niin kuulun riskiryhmään tuosta selkärankahaliosta ja olen jo ennen raskautta syönyt siihen lääkitystä. Normaaliraskaudessa ei ylimääräisiä testejä tehdä.

Mutta alkaa nyt tuntua todellisemmalta koko raskaus vaikka onhan tässä kaikenlaista oiretta ollut riesana jo pitkän aikaa. Väsymys on jotain ihan järkyttävää, en muista että esikosta olisin ollut näin väsynyt. Mutta onneksi iho on pysynyt hyvänä, esikosta(tyttö) naama oli ihan järkyttävä koko odotuksen ja imetyksenkin ajan. Ja pahoinvointia on vaan vieläkin, sekin erilaista kuin viimeksi näin olenkin pohtinut, että olisko kyydissä poika kun on niin eri oireet kuin viimeksi....

nnika kun menet ultraan kysyy kätilö sulta että menetkö veriseulaan ja vastaat että joo ja se opastaa sut labraan ja siellä on lähete valmiina. Ei oo vaikeeta. =)
 
Veriseulasta vielä, meillä terkkari anto lähetteen sinne veriseulaan samalla, kun muutkin labralähetteet. Ei oikeastaan missään vaiheessa sanonu että ei sinne ole pakko mennä. Tai sitten olin vaan niin pyörällä päästä ku ekaa kertaa neuvolasa oli.

Huh tätä väsymystä, vielä pitäs jaksaa 6 päivää töitä ennen ku on 3 päivää vapaata :( noh onneks huomenna ja jouluaattona ei ole ku 2 tuntia..

Merlina ja muru 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas!

Näköjään on eri käytäntöjä eri neuvoloissa noiden tapojen suhteen. Meillä eka neuvolakäynnillä sain sen lähetteen sinne veriseulaan ja sinne pitää mennä ennen sitä nt-ultraa, kun kuulemma ne tulokset täytyy sit olla siellä mukana, et niitä jotenkin verrataan sen niskaturvotuksen kanssa.
 
iltoja

Sinderella
ei kannata siirtää koska varman päivän tietää vasta sitten 3.1. ultran jälkeen :) Jossa toivon näkeväni molemmat pikkuiset... kauhea huoli niistä on kun niitä on kaks. Jotenkin ekstra varovaisesti kaiken teen :/

rokotteesta
en edelleenkään tiedä, todella vaikeeta...

seulonta
ekaa kertaa saatiin lähete sillaseen... toki vapaaehtoinen, mutta ei ennen ole ollut muuta kuin np-ultra... ei mitään verikokeita ellei niskaturvotus ole ollut riskilukemissa... tai muuta poikkeavaa...

Mutta siis kaikki tutkimukset otetaan. Olen ammatiltani vammaisavustaja joten tiedän kyllä aika varmaksi etten jaksaisi :( eihän sitä voi tietää mitä synnytyksessä käy toivotaan että kaikki menisi loppuun saakka hyvin :)

tj 16 np-ultraan :)
 
Meinaattekos ottaa sen äitiyspakkauksen vai rahana sen avustuksen? Mä en oikein osaa päättää, vaikka eihän se nyt ihan ajankohtainen juttu ookaan :D
Kun oon jo kumminkin ehtiny lahjotella melkeimpä kaiken vauvatavaran pois, kun välillä oltiin jo sitä mieltä, että ei enempää tehä....
 
Meille sanottiin, että veriseulakoe pitää ottaa rvk 9-11 ja niskaturvoke 11-13+6, eli jos nt-aika ei ole rvk 11 niin en voisi samalla kerrralla niitä ottaa ja terkka sano myös meille, että pitäs olla ne verikokeen tulokset mukana siellä ultrassa että näkevät heti ne yhteiset riskilukemat. Mutta mä en siis veriseulaan ole menossa ja nt:kinmietin niin ei tarvi nyt tuota onneks miettiä:)

Mitäs muuta. Mulla on ollut siskon lapset tänään hoidossa ja leikin niiden kanssa koko päivän piilosta ja karhu nukkuu yms. alko loppuillasta jo tuntua alavatsalla, että piti ihan mennä pötkölleen ja ottaa vähän rauhallisemmin.

Muoks! piti vielä tuohon äitiysavustusjuttuun kommentoida. Meidän olis varmaan fiksumpaa ottaa se raha, kun on vielä esikoisenkin äippäpakkaus tallessa ja oikeastaan suurinta osaa ei tullut edes käytettyä ja meillä on sekä tytön, että pojan vaatteita aivan hirveästi varastossa (saatiin jo esikoiselle sukulaisilta)... Mutku olis se paljon tunnelmallisempi ottaa se paketti :D Mutta siis uskon että rahaan varmaan päädytään.

Nyt olis vielä pakettien käärintää ohjelmassa jahka vien tuon tyttösen nukkumaan :)

Kukkis ja tossukka 10+4
 
Viimeksi muokattu:
moikka!
nnika. meillä ois aika lähellä molemmilla laskettu aika...mulla on 1.8 ja koks synnytyslaitos kans...tervetuloa.
nii hematooma on verihyytymä mikä yleensä aiheutuu kun sikiöpussi irtoaa kohdun seinämästä osittain tai kohdussa joku verisuoni puhkeaa..
uhkaava keskenmeno on siis kyseessä kun hematooma on suuri ja vuotaessaan se voi tuoda sikiönkin ulos...äitiyspakkausta en todennäköisesti tule ottamaan, en ole varma vielä, kun on kuitenkin 4s lapsi kyseessä.

pinja ja papu 7+6
 
Heippa hei. Tämäkin heinäkuun mamma ilmoittautuu, vihdoinkin, muhkeaan kesä-äitien joukkoon :)
Paljon olen täällä lueskellut muiden kokemuksia ja tuntemuksia, mukaan tulo on aina vain siirtynyt...

Olen 30 vuotta ja toista odotellaan, laskettuaika on 21.7. Esikoinen on jo 7 vuotias, ekaluokkalainen tyttö. Plussa tuli isänpäivän aikoihin, valtava väsymys ja palelu paljasti jutun.

Eilen käyty ekassa neuvolassa ja lääkärillä. Ultrassa löytyi pikkuinen "superpähkinä", jonka pieni sydän sykki hienosti :heart: Veriseuloja ei esikoisen aikana kunnassamme tehty, vain np- ultra.
Nyt se kuuluu tarjontaan ja siihen olen menossa, samalla kun kaikkea muutakin verikokeita otetaan, np- ultra onkin sitten loppiaisen jälkeen.

Laskettuaika listaa selatessani, muutamalla oli tunne sukupuolen suhteen :) Onko muilla näitä tuntemuksia tai muita "merkkejä" olettamuksen suhteen? mielitekoja tai muita muutoksia?
 
Hei! Liityn mukaan heinäkuun mammoihin. Kolmas lapsi tulossa. Laskettuaika on nettilaskurin mukaan 16.7. Perheeseen kuuluu entisestä suhteesta 10v ja 7v pojat. Neuvolassa kävin 8.12 ja silloin oli viikkoja 8+4, antoivat lähetteen verikokeisiin ja pissapurkin. Ultra on 29.12. Ikää 34v ja sairaala KOS
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas samaa asiaa.. En oikein muuta ehdi tänne näköjään kirjoitella:ashamed:
Eli tänään taas yhtäkkiä holahti ihan kirkasta verta ja paljon, meni ihan farkuistakin läpi.
Vessaan päästessä lorisi pönttöön. (Anteeksi kuvaus). Joku hyytymäkin tuli.
Ja tietenkin itku ja varmuus, että kaikesta huolimatta kesken meni. No mentiin päivystykseen.
Mitään kipuja ei ollut ja vuotokin muuttui paljon vähäisemmäksi. Kolmen tunnin odottelun
jälkeen pääsimme ultraan ja siellä tämä suuren suuri ihme edelleen pötkötteli tyytyväisen
oloisena ja viuhtoi pikku käsillä ja jaloilla:heart: Oli kasvanut normaalisti edellisestä ultrasta.
Eihän tätä meinaa todeksi uskoa! Mitään syytä vuodolle ei löytynyt, lääkäri epäili yhdyntää.
Voi kuulemma runsaastikkin vuotaa. Sanoi, että erittäin hyvältä näyttää raskauden jatkumisen suhteen. Huh, että taas helpotti!
Pitäisi kai rauhoittua, kun tätä vuotelua nyt näyttää olevan tasaisin väliajoin, mutta moista vuotoa
en ikipäivänä olisi uskonut harmittomaksi. Täällä nyt itketään onnen ja helpotuksen kyyneleitä:heart: On meillä huomionhaluinen vauvanalku;)
Yritän joku päivä kirjoitella jotain muutakin =)

Hjannah & Nappula rv 9+4
 
Heippa kaikki! :wave:

Kävin tänään ystävän kanssa baarissa :D Join ison limpparin, pinen limpparin ja kuuman kaakaon :'D Oli todella hassua käydä tutussa baarissa juomassa alkoholittomia juomia, kun ystävä joi muutaman paukun. Baarimikkokin ihmetteli että "ai pelkkää kokista?" "Kelpaako kaakaoon kossu?" :D Baarimikko on tuttu (tämä on pieni paikkakunta :D) ja ihan varmasti ihmetteli..
Mutta oli ihan älyttömän kiva päästä vähän tuulettuun! Siis todella kivaa! :) Sai pitkästä aikaa laittaa hiukset ja meikkiäkin.. ja pääsin hetkeksi verkkareista :D
Kun en oo oikein muuta tehnyt kun istunu kotona, käyny kaupassa, ja nähny äitiä ja miehen äitiä. Enpä oikeestaan muuta muutamiseen kuukauteen.
Joulun jälkeen olis tarkoitus viettää samaisen ystäväni kanssa herkkuiltaa. :) Sitä innolla odottaessa!

Oloja: Pahoinvointi on helpottanut todella paljon. Aamulla on vielä yleensä hieman huono olo. Joutuu nieleskelemään enemmän, mutta heti kun saa aamukahvia maistettua, olo yleensä paranee. :)
Eilen illalla nukkumaan käydessä alavatsaa vihlas muutaman kerran tosi kovaa, ja sen jälkeen vihloi tasaisesti kymmeniä minuuttejä.. Varmaan niitä kohdun kasvukipuja? :O Ja tää paineen tunne on aivan älytön!

Äitiysavustuksesta: Me ainakin otetaan pakkaus :) Fiksumpaa niin, kun ensimmäinen lapsi kuitenkin..

 
Huomenta mammat!
Ja tervetuloa uusille :heart:

Tänäaamuna oli ihana herätä kun yöllä oli tullut puhelimeeni hyvältä ystävält viesti,että pieni tyttö oli syntynyt hätäsektiolla eilen illalla.
Se antoi jotenkin parempaa oloa itsellekkin.

No,huomenna on se maankuulu niskapoimu-ultra jossa sitten selviää että onko möykky vielä matkassa. Toivon kovasti että on,että tällä kertaa raskaus kestäisi loppuun asti ja saisin möykyn syliini.
Miten noi vanhan keskenmenot niin pelottaakin..

Mitähän mun piti laittaa tänne.....

Joku oli laittanu niistä neuvolkortin merkinnöistä,kun on raskaudet ja synnytykset..
Mulla on G14 jaP4.....

Mä meinaan ehdottomasti ottaa äitiyspakkauksen.Olen ottanut sen aina vaikka joka kerta ei ehkä olisikaan ollu tarvetta. Niitä vaatteita on niin ihana hypistellä ja jotenki kaikki konkretisoituu,muka paremmin..
Tänään siirrän tuon nuorimmaiseni omaan huoneeseen nukkumaan eli hän saa totutella siihen nyt.
Kaikilla muksuilla on omat huoneet ja kaikki on manny omiin huoneisiin mahd aikasin,yleensä viimeistään kaksi vuotiaana,niin ajattelin nyt alkaa neitiä totuttaa tähän ylellisyyteen :)
Ja tää tyttöhän nukkuu vielä matkasängyssä,pinnsängystä alkas kiipeen vuoden ikäsenä jo pois.
Mutta uudessa omassa huoneessa hällä on jo pikkutytön sänky odottamassa,eli kun aika on,päsee muru sinne nukkumaan,kun tuolta matkiksestakin jo kiipeää pois.

Eipä kai tässä sitten muuta,,,joulusiivoa tarttis varmaankin alkaa hiljakseen..
Jaksuja mammat!

Nenna ja
 
Huomenta kaikki!

Onneksi Hjannah oli jälleen vain säikäytys!

Tuli mieleen tuosta Nennan nukkumisjärjestelyistä mieleen, että mä en oikeasti ymmärrä miten me jatkossa tehdään. Kun neiti nukkuu nyt omassa huoneessa, on nukkunut 1-vuotiaasta asti (nyt siis 1v5kk). Hieman katkerana sen omaan huoneeseen sillon siirsin kun nukku hyvin aina vain kun me ei oltu vielä siellä ja loppuyö olikinyhtä pyörimistä. Yöt meni tosi hyvin. Nykyään on alkanut taas heräillä 3:kin kertaa yössä, ja viideltä tulee viimeistään viereen. Eikä se haittaiskaan, mutta kun vieressä taas hyörii ja pyörii ja nukkuminen on vähän mitä on sitten meillä molemmilla. Voiko tää olla vaan joku kausi? Johtua hampaista tai jostain...? Onko teillä kokemusta? Alan vaan itse väsyä noihin öihin, kun nyt väsyttää muutenkin koko ajan...Ehkä se tästä.

mutta, pitää alkaa siivoilemaan kun meille on tulossa vieraita Tampereelta!
Kukkis ja tossukka 10+5
 
Kiitos neuvoista. Eiköhän sitten ultraan mentäessä selviä mikä on sen sairaalan toimintatapa. Oon vähän hätähousu vaan kaikessa :D

Äitityspakkauksen meinasin ottaa, kun ensimmäinen lapsi :)

Eilen jouduin lähtemään päivystykseen, kun oli ihan virtsatietulehduksen oireet. Mulla oli loppukesästä tosi paha tulehdus ja siitä lähtien käyny normaalia tiheämpään pissalla, mutta nyt tuli sitten muutakin oiretta. Vaan ei siellä mitn tulehdusta ollutkaan, joten nyt oon aika ihmeissään mistä tämä johtuu. Ensi viikolla uudestaan lääkäriin, kun eipä niillä päivystyksessä ollu mahd. alkaa enempää tutkimaan. Tästä asiasta sainkin nyt hyvän stressinaiheen ja kaikenmaailman kauhuskenaariot pyörii päässä .. :/

emilien: mäkin oon nyt kerran käyny baarissa ihan selvinpäin, ja oli tosiaan kiva päästä laittautumaan yms "hyvällä syyllä". Eipä siellä baarissa niin kamalaa oo selvinpäin :D Ja ois kiva mennä uudestaankin, mutta nyt oon ollu iltasin niin väsynyt, että ei jaksa lähteä mihinkään.

pinja82: kiva :) onko sun aikaisemmatkin lapset syntynyt KOKS:sissa? millasia kokemuksia sieltä?
 
Huomenta kaikille!

Rokotteista: Otin sikapiikin viime keväänä ja ekassa neuvolassa nyt syksyllä influenssarokotteen. Oon kyllä miettiny niitä riskejä, mutta en jaksa jossitella. En ehkä ole edes koskaan sairastanut influenssaa.

Seuloista: Verikokeessa kävin viime maanantaina nt-ultran yhteydessä, eikä sieltä oo mitään soiteltu. Ilmeisesti tarkoittaa siis sitä, että mitään isompia riskejä ei ole. Turvotusta oli 1 mm eli ei syytä huoleen. En kyllä toisaalta tiedä, mikä koko ultran tarkoitus on. Voihan siellä olla asioita vinossa, vaikka ei ultrassa näkyisi ja toisaalta riskiarvoista huolimatta voi olla kaikki kunnossa. Mutta itse olen luottavaisella mielellä.

Äitiyspakkauksesta: Ehdottomasti otetaan, koska ensimmäinen vauva kyseessä. Muutenkin pitäis selvitellä Kelasta äitiyspäivärahaa ja muita. Teen nytkin kolmea osa-aikatyötä, joten oon vähän hankala tapaus.. Onneks yks näistä töistä on kuitenkin työsuhde, joka jatkuis ens syksyyn asti. Eli pääsen ihan oikeasti äitiyslomalle tästä työstä:) Tuntuu turvallisemmalta, kun oon vasta työuran alussa.

Oloja: Väsymystä lukuun ottamatta oon voinu hyvin. Pahoinvointia ei ole ollut, eikä sitä nyt varmaan enää tulekaan. Nyt voi sitten valmistautua siihen kaikkivoipaan toiseen raskauskolmannekseen :LOL: Oon kyllä kotivaa´an mukaan laihtunut, joten yritän suhtautua syömiseen vähän vakavammin. Salmiakkia menis ihan hirveitä määriä ja ajattelin ettei se oo niin vakavaa, kun verenpaine on vaan 112/63. Graavilohta tekis ihan hirveesti mieli ja pastöroidusta maidosta tehtyjä suomalaisia juustoja oon syöny.

Ja sokerina pohjalla: tänään poksuu 12+0, jee! :heart:

Sinadrius + beibi
 
Hjannah Onneksi tämä oli väärä hälyytys! Kiva kuulla tuollaisestakin kokemuksesta :)

Kukkaiskeiju Meillä poika ei oo koskaan nukkunut vieressä, mutta kun siirrettiin omaan huoneeseen, unet rauhottu huomattavasti. Jonkin ajan, muistaakseni aika pitkänkin, että poika alkoi huutamaan yöllä, heräämään monta kertaa ja ei tahtonut rauhottua, jos joku ei ollut vieressä. Ja kun joku oli vieressä, silloin poika ei nukkunut.Me tehtiin sellanen radikaali ratkaisu, että pari yötä valvottii ja huudettiin yhdessä (käytettiin 2min unikoulua) ja loppuen lopuks poika suostui rauhottumaan omaan sänkyynsä ja yöt parani kaikilla. Nykyjään välillä tulee, että pitää päästä viereen ja sitten se loppu yö on sellasta pyörimistä ja hyörimistä. Ei ne muutamat kerrat haittaa, mutta kun alkaa jatkuvaksi venyä, otetaan taas sama keino käyttöön ja yöt rauhottuu jälleen kummasti :)
Se ei vaadi kun sen pari yötä enempi valvomista, joten mun mielestä pieni hinta sille, että koko perhe saa taas nukkua kunnolliset yöunet pitkän aikaa.

Äitiyspakkauksesta Oli puhetta. Mä en vielä tiedä otanko vai en. Esikoinen on pienen syntyessä vajaa 2,5v joten hänen pakkauksensa tavarat ovat kyllä vielä tallella... Mutta se raha tuntuu jotenkin niin onnettoman pieneltä (140e), ja tunne ja hypistely jää puuttumaan kun raha tipahtaa tilille, eikä tule postissa ja saa pestä ja järjestää :)
En siis vielä tiedä mitä teen!

Omissa oloissa ei kehumista :( Pahoinvointi ja heikotus vaan jatkuu ja jatkuu...

Kristen + Tirpana 7+6
(miten tää viikko onkin mennyt niin hitaasti kun torstaina hypättiin askel taaksepäin?)
 
Pitkästä aikaa tuun taas kirjottelee,päivittäin käyn lueskelemassa mut oon jotenki nii huono saamaan ajatuksia "paperille" et ei tuu sit vastailtua.. :(

veriseuloista eli täällä on kans sama et veriseuloissa pitäis käydä vko9-11 ja sit nt-ultrassa 11-13 ja neuvolasta saa ekalla kerralla sen lähetteen seuloihin jos haluaa..minä niissä kävin ja jos niissä sit ilmenee jotain vakavaa niin sit pitää miettiä mikä on parasta lapsen ja oman jaksamisen kannalta kun tuo esikoinen on kuitenki ens kesänä 2 vuotta niin jos tuleva lapsi olisivakavasti vammainen niin ei sit jäisi esikoisellekkaan varmaan oikein aikaa..

äitiyspakkaus otettiin esikoisesta ja otetaan varmaan myös nyt,niinkuin monet sanonu niin asiat jotenkin tulee sit "todellisemmiks" :)

Meillä ois huomenna nt-ultra ja jännittää kyl ihan sikana :D mulla on kauhee väsymys koko ajanja nyt viel iski joku flunssa ni voimat on ihan loppu..kaken kruunaa se että neiti on nyt kolme yötä nukkunu "isojen"tyttöjen sängyssä ja iltaisin on aina vähän erimielisyyksiä sängyssä pysymisestä.. :D
neiti tietää kyllä että ptää pysyä sängyssä kun jos kuulen että tulee sängystä pois ja meen neidin huoneeseen ni kipittää te kauheella kireellä takas omaan sänkyyn ja välillä käy kurkkaamassa oman huoneen ovelta, hymyilee ja vilkuttaa ja sanoo "hyvää yötä"(eli siis neidin sanottuna:yvää yöhä) ja vilkuttaa ja laittaa oven kiinni :D mutta ei "taistelu" kestä iltaisin kuin n.tunnin ja uskon että viikon kuluessa näyttää jo paremmalta :)

pitää mennä nyt vähän siivoilee ja parantelee flunssaa ja odottaa huomista :) mukavaa sunnuntaita kaikille, palailen sit huomenna kertoo ultra kuulumisia :)
 
Huomenta.

Hjannah
onneksi kaikki oli hyvin :heart:

Äitiyspakkaus jotenkin kiehtois ottaa se... mutta mitä mä sillä teen, mulla on jo kaks lasta ja en niistäkään ole pakkausta ottanut... eli taidan ottaa rahana.

Petipuuhista niitä meillä ei harrasteta ollenkaan, muutenkin paikat ovat arat ni en uskalla ehdointahdoin riskeerata enempää. :ashamed:

Ilmavaivat Jollain muullakin oli kyseinen ikävä vaiva. Mä en vaan millään enää jaksais. Vatsa on kivikova ja kipuileva ja mitä alemmas ilma painuu (lähelle kohtua) sitä ikävämmältä se tuntuu. Ehkä se on myös osa syy tähän alavatsan kipuiluun... ja kun pääsee prutku ni haisee ihan liian pistävälle ja siitä seuraa huono olo.. jotenkin viime viikon aikana vaiva on pahentunut! Se on todella raivostuttavaa.

Joulusta meillä on kaikki tekemättä, siis keittiöremontti kesken. kaikki paikat sekasin sen johdosta. Joulukoristeet kellarissa, pyykit pesemättä, ja koko suku tulee jouluaattona syömään meille... :| Lahjat on paketoimatta... mitä vielä... niin ja jääkaappi olkkarissa... huoh!!!

Nyt ei auta muu kuin ottaa niskasta kiinni ja ruveta hommiin, niin kauan kuin pysyn hereillä... hehe.

Pahastaolosta piti vielä sanoa että tänään tuli taas ylös mahanesteet kun lasten pissavaipat haisi... :x Pahoinvointi on aamusta- iltaan... makoilu/ nukkuminen on se mihin kykenen... eilen vedin 2 h päikkärit 18-20 ja menin silti yöunille klo 11... ja heräsin aamulla klo 10...

voisin noi viikotkin viel laittaa...

neuvolan mukaan 9+1
uä mukaan 8+3
kk mukaan 9+0
 
Jaaha. Se kirkas verinen vuoto sitten alkoi tänään :'(
Pidän viimeseen asti kiinni toivon hipuista, sillä jos en olis raskaana, nyt olis menkka ajankohta ja esikoisen kirjaa selatessa mulla oli kirkasta vuotoa ihan samoilla viikoilla sillonkin, mutta ultrassa näkyi että kaikki on hyvin.

Pelottaa vaan niin vietävästi! Menkkajuilintojakin ollut eilisestä asti :'(

Lääkäriaika 14.45, toivottavasti laittavat keskussairaalaan lähetteen, jotta voivat ultrata onko siellä ketään enää elossa...
 
Viimeksi muokattu:
Krääk, pitkä teksti hävis :kieh:

Kristen, toivottavasti ei oo vakavaa tuo vuoto. Pääsekkö millon ultraan katsastaan tilanteen? Jaksuja ja hermoja sulle nyt!

muoks. Onneksi pääset tutkittavaksi kohta. Peukkuja nyt että on sullaki väärä hälytys!!

Hjannahilla onneksi väärä hälytys.

Niisku-Rouva, kaksosistahan saa kolme avustusta. Mää ehkä ottaisin kaks pakkausta ja yhen rahana. Kaks ihan sen takia ku mää varmaan kuuluisin niihin, jotka pukis kaksoset samanlai. Kai.

Joulusta. Me lähetään tänä vuonna joulunviettoon muualle. Saatiin miehen liiton kautta tuettu perhekuntoloma viideksi vuorokaudeksi. Ihana mennä valmiiseen joulupöytään :) Lähtö on jo tiistaina, joten huomenna pakataan ja koristellaan talo ja kuusi. Täytyy nyt laittaa tekokuusi, kun ei olla aitoa puuta kastelemassa.

Sinderella ja Murunen 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Piiiiiiitkästä aikaa kirjoittelen vähän kuulumisia.. :wave: Jotenkin toisen lapsen kohdalla ei ole enää sellaista tarvetta kirjoitella ja jakaa kuulumisia, ekan kohdalla koin sen tosi tärkeäksi.

Viime viikolla kuulosteltiin neuvolassa sydänääniä kun alkoi olla jo sellainen olo, että haluan kuulla, koska nt-ultra on vasta 3.1. Pitkällisen etsinnän jälkeen löydettiin hetkeksi pikkuisen syke :heart: Kyllä oli kovin ihanan kuuloinen!

Kaikki oireet on aikalailla jo loppuneet, ei ole pahaa oloa kuin todella harvoin ja silloinkin pitkällisen syömättömyyden takia. Väsymys on alkanut helpottaa ja muuta vaivaa ei oikein olekaan. Ruoka maistuu tosi hyvin, voisin syödä koko ajan :whistle:

Enterorokkoa on meillä sairastaneet sekä isä, että tytär, toivottavasti ei iske muhun. Vaikka ei liene ole sikiölle vaaraksi minun tietojen mukaan.

Ihanaa jouluviikkoa kaikille!

Heinäkuu ja Pikkuinen 10+6
 
Tervetuloa uusille!:)
Toivottavasti Kristen sinullakin vuoto olisi harmitonta:hug:
Nt-ultraan ollaan menossa, veriseulan suhteen olen vielä vähän kahden vaiheilla.
Täällä veriseulaa tunnutaan pidettävän itsestäänselvyytenä ultran yhteydessä. Mutta minulla
on vielä varmaan pari viikkoa aikaa miettiä. Omituista, että aikaa ultraan ei ole vieläkään tullut, kun nyt ollaan jo 9+ viikon lopulla. Missä vaiheessa teille on ajat tulleet?

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, kun ei sellaista entuudestaan ole.

rokotukset. Viime talvena otin työni puolesta sikapiikin, nyt en ole asiaa sen kummemmin miettinyt. Influenssan olen pari vuotta sitten sairastanut, mutta jotenkin sitä kuitenkin miettii noita "ylimääräisiä" rokotteita. No pitää tätäkin ehkä vielä miettiä!

oma olo, pahoinvointi on hellittänyt jonkin verran, kuvotus tulee enää oikeastaan kun vatsa on tyhjä. Oksentanut en ole viikkoon, tosin en aiemminkaan kauhean useasti joutunut. Masua turvottaa ja rinnat tooosi arat. Vuotoa ei enää juuri tänään ole=) Hieman sellaista punaruskeaa, mutta kaiketi se on sitten jo loppumaan päin, huh! Väsyttää kyllä kovin, mutta ihan sellaista mieletöntä väsymystä ei ole ollut ollenkaan.

Kiitos kaikille tsempityksestä ja tuesta!:heart:

Hjannah & Nappula rv 9+5
 
Hjannah, täällä päin soitellaan ite ultra-aikaa heti ekan neuvolan jälkeen :)

Mua ärsyttää ku ei oo voimia siivota tai tehä muutenkaan yhtään mitään ja sitten mies valittaa kun en tee mitään... Ei se millään ymmärrä kuinka väsyny oikeesti oon. Musta tuntuu että räjähdän sille kohta jos ei ala ymmärtää mua. Helppohan sitä on sen puhua ku nyt istuu vaan päivät pitkät kotona...

Mullaki ollu alamahassa välillä kipuilua, eli oliskohan nuita kohdunkasvukipuja? Välillä vähän kipeämpiä ja välillä vähemmän..

Huomenna sitten neuvola :) Huh saa nähä kuinka paljon on tullu lisää painoa, musta tuntuu muutenki että se neuvolan puntari on ihan höpö... Väitti että olin kesästä lihonnu 5kiloa, höpöhöpö ;)

Merlina ja murunen 11+3
 

Yhteistyössä