Nyt on
doppleri testattu! Ensin ei meinannut kuulua mitään, mutta yhtäkkiä, ensin ihan alaoikealla ja sitten -vasemmalla kuului tasainen jumpsutus. Syke ei kyllä mielestäni ollut mikään älyttömän nopea, joten mietin kuuluukohan vain huonosti, vai onko syke liian hidas. Krooninen stressaaja onnistuu siis näköjään tästäkin repimään huolen aiheita
No ei, ihan rauhallisin mielin odotellaan huomista ultraa, jolloin selviää taas paljon.
Voiko muuten olla ihan mahdollista, että sikiö liikkui kohdun laidasta toiseen melko nopeasti? En oikein vielä hahmota missä määrin se ihmisen alku siellä liikuskelee näillä viikoilla...
Alkoholista on vielä juttua jatkettu, joten kerrompa minäkin fiiliksistä.
Joku muukin oli tuolla maininnut, että vaikka järki sanookin, ettei baarielämä mitään herkkua ole ollut, niin silti sitä jotenkin kaipaa sitä fiilistä ja menoa & meininkiä. Minulla on nyt ollut joulukuussa muutamat pikkujoulut/kaveriporukan illanistujaiset, ja vaikka sairaan hauskaa on ollut selvinpäin, niin pieniä hetkiä sitä ajattelee, että hitto vieköön, jotain puuttuu. Minulle itse alkoholista luopuminen ei ole tosiaan tehnyt tiukkaa, mutta jotenkin siitä hauskanpidosta on se terävin kärki katkennut.
Tähän vaikuttaa aika paljon myös se, että lopetin
tupakanpolton heti plussasta. Se tupakalla käynti on kuulunut tosi vahvasti aina minulla juhlimiseen, joten on outoa, kun ei enää liitykään siihen tuttuun porukkaan.
Toisaalta helpompaa varmasti olisi, jos voisi rehellisesti kertoa syyn raittiuteen, eikä tarvitsisi etsiä tekosyitä. Tietenkin sitä vielä tuntee aina huonoa omatuntoa, jos huomaa yhtään kaipaavansa juhlimista, alkoholia tai tupakkaa.
Vielä
tupakasta pari sanaa... Minulle on ollut aina ihan selvää, että kun plussa tulee, tupakka lähtee. Poltin aikaisemmin 5-10/pvä, juhliessa moninkerroin enemmän muutaman vuoden ajan. Sitä ennen vain satunnaisesti. Lopettaminen on ollut yllättävän helppoa. Fyysisiä vieroitusoireita en juuri huomannut, mieli teki ensimmäiset kaksi viikkoa ihan hirveästi, mutta kun olin päätöksen tehnyt, niin halusin siinä pysyä. Vähän alle kuukauden päästä lopettamisesta helpotti huomattavasti, ja tänään itseasiassa tajusin, ettei sitä tupakkaa tule läheskään joka päivä enää ajateltua, ja mieli ei tee enää juuri ollenkaan. Jee!