<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

linea negrasta esikoisesta joka oli siis poika. Tuli selvä viiva navasta alaspäin.. ja nyt on vähän sen näköstä että navasta ylöspäinkin olisi tulossa.. Tai sitte vaan kuvittelen :D
Mutta molemmissa raskauksissa on muutenkin ihokarvat tummunut hirveesi. : /

Ja kuva päivitystä:

Kuvassa rv 19+0

Aika pieni vielä, verrattuna esikoiseen. :)

SaaBas + "Tarmo" POKS 19+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia skorpionilla! Hyvä että kaikki oli hyvin ja vauva kunnossa.:)

Kovasti ihmisillä on koneet hajoilleet, me ostettiin ennen joulua Boschin pesukone ja kuivuri, oli kalliit mutta olleet tosi hyvät.

sairaalassa olin viimeksi 4 päivää kun tyttö olii vauvateholla sokeriseurannassa. Nytkään mulla ei ole sieltä kiire kotiin. Siellä sentään saa olla kahden vauvan kanssa ja tutustua, ilman kiukuttelevaa isosiskoa.;)

Muutama oli jo rakenneuä:ssä käynyt, onnea hyvista uutisista!
Meillä rakenne olis tiistaina, hieman jännittää.

linea negraa ei vielä näy, tytöstä se tuli selvänä viivana navan yli ja pysyi tosi pitkään synnytyksen jälkeenkin. Muistaakseni tuli vasta myöhemmillä viikoilla.

Oma vointi on ollut hyvä, ei valittamista.

sairaslomailusta raskauden aikana oli myös puhetta. En ota kantaa Niisku-rouvan tilanteeseen. Mutta yleisesti tuntuu, että moni käyttää raskautta vain tekosyynä kotona lusmuiluun. Meillä töissä oli viime vuonna kaksi odottajaa ja molemmat jäi saikulle kaksi kuukautta ennen äippälomaa. Syiksi löytyi niinkin persoonallisia kuin kuumien kesäkelien aiheuttamat "kuumuusahdistuskohtaukset".... Kuitenkin sama äiti kuljeskeli saikulla ollessaan pitkin kaupunkia ja terasseja.
Jos on oikeasti syy jäädä saikulle niin asia ok, mutta kyllä nämä kaksi tapausta niin haisi laiskuudelle kuin olla ja voi. Kuitenkaan raskaus ei ole sairaus.

Bree 20+2(muistaakseni)
 
Briannan kanssa valitettavan samaa mieltä... Enkä siis minäkään teilaa ketään, joka oikeasti sairaslomaa tarvitsee, vaan sen yleisen ajatuksen, että etenkin raskaana ollessa haetaan heppoisin perustein sairaslomaa. Tästä syystä sitten ainakin osalta lääkäreistä on todella vaikea sitä saada, vaikka tarvitsisikin.
Huomaa kyllä, että asenteet terveydenhuollossa on muuttuneet ankarampaan suuntaan muutenkin, ja erään tutun lääkärin mukaan paine tulee nimenomaan näistä turhista sairaslomista... Esim. ystäväni lapsella nousi ma iltana kova kuume (yli 39 astetta), menivät sitten kuumeisen lapsen kanssa terveyskeskuksen päivystykseen ja saivat yhden päivän sairaslomaa. Käskivät tulla uudestaan, jos kuume jatkuu, ettei tulisi ylimääräisiä sairaspäiviä... Kolmena päivänä sitten joutuivat käymään lääkärillä. Uskaltaisin väittää, että ennen kyllä aina se n. 3 päivää kirjoitettiin kovasta kuumeesta kärsivälle lapselle. No, tää meni vähän ohi aiheen, mutta jotenkin liitettävissä ehkä kuitenkin :whistle:.
 
:wave:

SaaBas,sulla on ihana massu :heart:

Mä tulin juuri pesukoneostoksilta.Tai siis kävin maksamassa sen ja pari tunnin päästä sain vasta kuljetuksen koneelle kun liike itse olis kerinny tuomaan koneen vasta ens viikolla.
No,nyt tietää taas miten vkl sujuu,pyykätessä :D

Vielä 5 yötä ja sitten rakenneultra :heart:

Täällä alko sit ne oikeet närästykset viime yönä.
Mutta onneks mä olin ostanu jo valmiiks närästyslääkkeeksi rennietä,ja ainakin vielä tuntuu se auttavan.
Yleensä mulla on ihan armottomat närästykset eikä mitkään avut auta.

Eilen mietin tässä että mahtaako mulla tässä raskaudessa alkaa mahan naksuminen.
Onko kellään muulla ollu sitä?
Mulla oli ku tota kolmosta odotin.Alko rv 30 ja loppu 35.
Naps naps naksuu niin että iha vieressä oliakin sen kuulee :)

Linea negraa mulla ei ole koskaan ollu et en usko et tulee nytkään.
Eikä tosta euroopan jokikartasat semmosta varmaan havaitsiskaan kun niin on arpinen maha että huh huh. Esikko teki jokaikisen arven mulle.

Jaha no mutta nyt taas pitää mennä johonki päi tästä.

jaksuja mammat ja hyvää viikonloppua!

nenna ja möykky 19+2
 
Hetki vierähtänyt kun viimeksi olen kirjoitellut. Esikoinen sairasteli viime viikon ja tekee poskihampaita, joten on ollut väsy äiti.

Sairaalassa oli esikoisen kanssa 2 viikkoa. Syntyi rv 36+0 ja oli pitkään keltainen ja monesti valohoidossa. Nyt toivotaan, että päästään täysiaikaiseksi ja ei tarttis olla paria päivää pidempään sairaalassa. Olen ihan mielellään sen pari päivää, että näkee vauvan kunnon ja syömiset sun muut ennen kotiin lähtee kunnolla.

Linea negra oli pojasta reilusti yli navan ja selkeä. Nyt ei vielä ole mitään näkyvissä. Mutta esikoisestakin tuli varmaan vasta näillä main.

Liikkeitä tuntuu päivittäin. Tosin ovat vielä välillä aika hentoja. Muutamis tosi voimakkaitakin on tuntunut silloin tällöin.

Minä olin sairaslomalla esikoisesta rv 22 lähtien. En kokenut olevani laiska, koska olin sairaanhoitajan töissä melko fyysisellä osastolla ja supistusten takia oli saikulla. Silti poika kumminkin syntyi jo rv 36+0. Mutta sehän on toki tapauskohtaista, onko saikku aiheellinen todella vai ei.

Kaikille vaikeuksia kokeneille ja sairastelleille todella isot tsempitykset!

Barbapörrö ja Urkki 19+6 (huomenna poksuu sit puoliväli!)
 
likkeet tuntunut jo pari viikkoa, nyt ne tuntuu jo päivittäin

paino lähtöpaino 56.0g
1.neuvola rv 9 60.0kg
2. neuvola rv 15 60.0kg
3. neuvola rv 19 61,3kg, muuten hyvin, ilman tuota alun hyppyä :)

omaa Maanantaina olisi rakenneultra, ja ollaan kysymässä sukupuolta. Tänään kaikki neuvolassa ok.

Käyn lukee lähes päivittäin, mutten aona kommentoi :)

keiju + maha-asukki 19+4

linea nigra hentoinen viiva tullut napaan asti
 
Heipä hei!! :)

Meillä oli tänään se rakenneultra, ja kaikki oli todella hienosti! :) Raajat oli symmetriset, sydän, selkäranka, aivot, verenkierto jne, oli kaikki hyvät, eikä laskettuaika muuttunut.. :)
Ja me saatiin Tyttö lupaus!:heart:
Eli pieni prinsessa meille tulossa :) Piti sitten äidinvaisto paikkansa ;)

Eipä muuta.. tulin vain pikaisesti kertomaan uutiset :)

Emilien ja prinsessa 20+3
 
Hei

Minulla todettiin tänään emättimessä Streptokokki B.SIlle ei kuulemma tehdä mitään vasta kuin synnytyksessä, jolloin annetaan synnytyksessä iv antibiootti jotta infektio vauvaan ei tarttuisi. Kuulemma tosi yleinen kuulemma tämä vaiva mutta haluaisinkin tietää onko teillä tietoa tästä ja jos jollakin olisi tietoa tätä aikaisemmista raskauksista niin kertoisitteko??

niinikki81 ja 19.5rvk
 
Linea negraa ei oo näkynyt kenenkään kohdalla, yksi tyttö ja kolmas poika tulossa.

Ex vie omat kamansa ensi viikolla pois, saan vihdoinkin tilaa lisää, ärsyttävää kun joka paikassa muistoja siitä.
Vauvan isä ei oo tykännyt yhtään, mutta ymmärtänyt ettei voi väliaikaiseen asuntoon viedä mitään isompaa. Meillä rupeaa sit pyörimään isäviikonloput vihdoinkin, mulla hermot niin kireällä näiden apinoiden kanssa, jatkuvaa urputusta ja kiukuttelua, oon onnellinen kun aamulla saa nukkua pitkään.

Tänä aamuna klo. 5.45 kuopus 1,2v. päättää nousta, joo 5 tunnin yöunilla kamala nousu.
Uni ei tule vaik väkisin yrittää, piti vauvan isä pyytää illalla viekkuun et uni tuli ees hetkeksi, on se niin ihana kun on joku pitämässä kiinni ja halimassa, vaik täydelliset välit ei olekkaan vielä.

Hössötti taas että tarvitsen kunnon yöunet et jaksan aamulla herätä, ja saa pyytää viereen silloin kun tuntuu siltä, ehdotti myös et jossain vaiheessa olis kiva herätä joka aamu yhdessä.. Tiedä sitten. Kyllä se kovasti lepyyttelee ja on suloinen, mutta vielä vähän aristelen.

meemee ja pikkudomuz 19+3
 
niinikki81: Mulla keskimmäisessä synnytyksessä sai poika sieltä jostain kohdunkaulalta/emättimestä jonku streptokottibakteerin korvaansa ja sitä sit iv-antibiootein hoidettiin vauvaa siis joku olikohan 5 päivää lastenosastolla, ennen ku päästiin kotiin, saatto olla viikkokin, kun en nyt enää muista. Synnytyskin alko sillä, et lapsivesi meni ensin ja seuraavana päivänä (yli vuorokausi vesien menosta) vasta synty, niin infektio silloin tosi yleinen.

Seuraavassa raskaudessa sit otettiin raskausaikana näytteitä, et näkyykö siel jotain pöpöjä, et vois sit synnytyksessä varoa, mut ei ollu mitään. Tosin se lääkäri oli sitä mieltä, et voi tulla myöhemminkin raskauden aikana sinne jotain ja ei niistä niin tiedä. Se näyte oli puhdas, mut kolmonenkin sai jonku infektion sit virtsateihin synnytyksen yhteydessä. Hoidettiin taas iv-antibiootein lastenosastolla, vieläkin pidempään, kun sit löyty sydämestäkin vikaa... Mut terveitä ovat molemmat mussukat sitten olleet kuitenkin muuten.

SaaBas
: tosi söpönen vauvamasu sulla :) siro.
 
Moikka!!

Nyt on sitten rakenneultrassa käyty!!! Kaikki oli hienosti rakenteiden suhteen :) Painoa pikkuisella 311 g. Sukupuoli saatiin selville ja poikahan siellä köllötteli :heart: Saatiin kotiin tuliaiseksi kuva kaverista missä esittelee vehkeitään joten ei jää epäselväksi sukupuoli:LOL:.

Ostin sitten samalla reissulla vauvalle ekat vaatteet. Alesta löysin turkoosit talvitöppöset ja sitten ostin sinisen vauvahatun :)

Noista näpyistä, niin mullakin yläselkä näppyjä täynnä. Sitten tulee ihan kummallisiin paikkoihin isoja ja kipeitä näppyjä, mitkä vaan on ja on!!!

Emilien: onnea tytöstä :)

Sairaslomista: Kyllähän jos oikeesti ei pysty töissä olemaan niin parempihan se on jäädä kotiin eikä vaan yrittää kitua töissä, mutta kyllä monilla on se ajatus että jään sitten saikulle ennen äippälomalle jääntiä. Neuvolassakin tämä ajatus on ihan valloillaan, ettei muka pystyisi käymään töissä "loppun" asti. Itse todella toivon että paikat kestäisi viellä kaksi ja puoli kuukautta. sitten pääsen kesälomalle ja siitä suoraan äippälomalle. Itselläni ei ole mikään helpoin työ raskauden suhteen, painavia joutuu nostamaan ja työasennot ei ole mitään ergonomisia!! Mutta kyllähän se niin on että jos esim. supistelee tai paikkoja särkee niin ei sitä kannata töissä väksin olla!! Tulipas sepsutus!!!

Muumi ja pikkumies 20+1
 
Iltaa.

Ultrasta terveisiä, rakenteet kunnossa, kaksi tervettä munuaista ja saatiin tyttölupaus aika jännää....

Mut sit siitä ultrasta vähän huonompaa palautetta: Mulla oli poika mukana koska tosi vaikea saada lapsenvahtia ja mun äitikin kerkes justjust mukaan suoraan töistä. Kysyin sitten kätilöltä että käykö että poika tulee mukaan, äitini häntä valvoo ja kuitenkin rattaissa istuisi koko ajan. Poika on todella paljon mun perään varsinkin vieraassa paikassa ja sanoin että varmasti huutaa täällä muuten koko sen ajan käytävässä jos minä häviin näköpiiristä. Kätilölle ei sopinut, vetosi siihen että hänen tarvii kuunnella tarkasti (jäi epäselväks että mitä) ja hän ei voi huoneessa huutaa lapsen kanssa kilpaa. Sanoin sitten että ei tarvi huutaa, ei poika huuda jos on mun kanssa. Ei silti sopinut.

Noh, poika alko huutamaan saman tien kun ovi meni mun perässä kiinni, ja kätilö mulle tiuski että ei sun tarvii mitään riisua kun olin ottamassa kenkiä pois. Sanoin vaan että on aika hiton kuuma villasukissa ja talvikengissä että kyllä ihan varmana otan nää kengät nyt pois. Poika huus edelleen käytävässä ja mulla meni puolet selityksistä ohi johon kätilö tiuskas että ei ne huutamalla rikki mee, ja samalla uteli että no mihis meinaatte sitten pojan pistää kun tuutte synnyttää. Mitä v*ttua se sille naudalle kuuluu, varmaan joo raahataan synnytyssaliin, eiköhän se oo meijän murhe.

Poika huus koko 15 min ku tutki. Kun pääsin huoneesta pois, huuto loppu. Tää ois ollu vielä suht siedettävää jos niillä tosiaan on käytäntö että ei lapsia voi ottaa missään nimessä huoneeseen, mutta mun jälkeen oli toiseen huoneeseen menny ulkomaalainen nainen kahden pienen lapsen ja niiden isän kanssa samaiseen ultraan ku minä (nainen näytti mulle aulassa ajanvarauslappua ja kysy neuvoa, siitä tiiän) ja muitta mutkitta pääsivät kaikki sinne huoneeseen.

Oliko siis tosiaan kätilön mielestä parempi vaihtoehto huudattaa lastani käytävässä 15 min, kuin ottaa siihen huoneeseen mukaan missä poika ois ollu täysin tyytyväinen ja hiljaa??? Laitan tästä asiakaspalautetta, mun mielestä oli todella epäreilua kohtelua.

Ihanaa että tytöllä oli kaikki kunnossa, mut kyl toi kätilö oli niin pohjanoteeraus.

Ja joo, LA on 1.7, sen vois muuttaa, kiitos =)

Possu ja pikkusiskosaukko rv 20
 
Iltaa!
Ihanaa, täällä jo muutama käynyt rakenneultrassa ja saanut hyviä uutisia!!! Onnea Muumi pojasta ja Emilien tytöstä! :heart: Laittakaa ultrakuvia jos osaatte/jaksatte, niitä on niin ihana katsella! Mulla r-ultra vasta ensi kuussa....
Mites te muut, meinaako kaikki selvittää sukupuolen etukäteen? :attn: Me ajateltiin, että ei kysytä, vaan halutaan pitää se yllätyksenä synnytykseen asti. Olen jo kovasti hankkinut vaatteita, jotka käy molemmille, mutta aika huonosti niitä löytyy.... Taas tänään kauppareissulla tuli ostettua unisex tumput...:D Jotenkin kiva arvailla ja pohtia kumpi tulee, mutta kuitenkin pitää se omien arvailujen varassa synnärille asti.
kiitos kaikille jotka kommentoi hormoninäppy asiaa. Tosiaan on kurjaa kun on selkä täynnä kipeitä patteja ja rumiahan ne on... Kumpaas sukupuolta nämä näpyt muuten povaa? Onko jollain "tietoa"? ;) Edellisissä raskauksissa ei ollut ja molemmat tyttöjä....
Linea negraa ei ainakaan vielä ole. Edelliskerroilla oli napaan asti vaalea viiva, joka lähti pois pari päivää synnytyksen jälkeen.
Neamma ja masukki 16+2:heart:
 
possurulla: :O Siis täh??? Olipa tyly ja epäasiallinen kätilö!!! Tosi törkeää kohtelua!!! Kyllä mä sain ottaa lapset ultraan mukaan ja ihanasti nämä tulevat siskot huomioitiin esittelemällä vauvan kädet, jalat ym... Tee toki valitus, melkeinpä ilkeää käytöstä! Mutta onnea tytöstä!!!! Ihanaa että kaikki oli hyvin! :heart:
 
niinikki81 mulla on se streptokokki ja oon saanut aina synnytyksessä suoraa suoneen antibiootin. Diagnoosi on kirjattuna nytkin neuvolakortin etusivulle, ettei vaan jää antibiootti antamatta. Esikoisen synnytyksessä mulle itselleni nousi 40 asteen kuume infektiosta johtuen, mutta lapsi säästyi kiitos ab-tipan. Kuopuksen synnytyksessä ei ongelmia. Molemmat tosin lähteneet syntymään korkealla lapsivedenmenolla, eli pienellä tiputtelulla - en tiedä onko yhteyttä... Ja sit supistellut on aina jo rv 15 alkaen, mutta kivuttomasti aina sinne lähelle laskettua aikaa saakka eikä senkään suhteen ainakaan vielä ole ollut ongelmia. Turvallisin mielin siis saat olla! Ja on tosi yleistä. Se on kuulemma niin, että jos on kerran todettu positiivisena se on sulla aina vaikka välillä voi uinua ja antaa "väärän" negatiivisen. Siksi mua ei olla uudelleen enää testattu vaan antibiootti on aina automaattisesti hoitona.
 
No täs oli mullekin uutta sitten tässä asiassa, siis tuo streptokokkibakteeri, joka mullakin siel jossain kohdunsuulla/emättimessä elelee, pitää tuo ottaa neuvolassa puheeksi, niin tarvisin varmaan kans synnytyksessä sen ab-tipan ja varsinkin nyt kun on tää mysteerinen infektio kans tässä raskauden aikana. No se bakteeri ei ollu nyt streptokokki, mikä on veressä riehunu. Oli joku hemofilus joku, kuulemma jossain poskiontelotulehduksissa ja vastaavissa sitä pöpöä.
 
kiitos onnitteluista! :)

Ja onnea muumi82 poika lupauksesta, ja PossuRulla tyttö lupauksesta! :)

Me ei saatu mitään kuvia tosta rakenneultrasta mukaan, ja jäi myös hieman paha maku suuhun muutenkin.. : /
Meillä oli ultraajana joku todella töykeä mies, joka ei selittänyt mitään meille siinä ultran aikana.. kesken ultrauksen huoneeseen tuli nais lääkäri, ja pyys lupaa olla seuraamassa. Noo eihän meillä sitä mitään vastaan ollut. Mutta sit se mies lääkäri selitti koko ultran ajan sille nais lääkärille eikä meille mitään :O Juuri tuosta sydämestä, aivoista ja selkärangasta se selitti jotain, että on hyvät, eikä mitään asiaankuulumatonta näy, mutta sitäkään se ei suoraan meille sanonut. Mitoista hän ei puhunut mitään. Lopuksi kysyi mieltä että onko meillä jotain kysyttävää, ja mä kysäsin sukupuolta. Se tyttö lupaus tosiaan saatiin, sit se tokas, että kaikki on ok, ja loppu raskauden seurantaa neuvolassa, ja ohjas ulos. :O Liikkeistä se kysy, että tuntuuko ne. Tarvii varmaan neuvolassa tiistaina kysyä, että onko se lääkäri laittanut mun tietoihin jotain tarkempia tietoja vauvasta. Olihan se lääkäri tosi ammattitaitosen olonen, mutta olishan hän voinut tietenkin meillekin vähän kertoa mitä hän katselee ja mittailee, ja vähän valasta muutenkin. : /

Mun oli aivan pakko käydä ultran jälkeen ostamassa kaappiin vähän vaaleenpunasta :D :heart:
Viisi bodya sieltä sitten tarttui mukaan :D

Emilien ja prinsessa 20+3
 
saikkuilusta piti tulla sanomaan että mä aion ainakin ihan tosi hyvällä omatunnolla pyytää saikkua työterveydestä aina kun siltä tuntuu. :) Oma vointi ja vauva masussa menee kaiken edelle. Ei nyt laiskuudesta johtuvaa saikkua tietenkään, ei mun moraali siihen taipuiskaan, mut jos tulee uupumusta ja supistelua yms. niin ihan varmasti haen tarvittaessa. (Ja siinä vaiheessa on kyllä oikeastaan ihan sama mitä mieltä muut on siitä. ) Hmm. Ja eiköhän jokainen tiedä oman jaksamisensa ilman että täytyy piippuun saakka itseään ajaa - siinä ei ole mitään järkeä. Työ on vaan työtä, muistakaahan se. :) Raskaus ei ole sairaus mutta joillain se saa aikaan hyvinkin huonoa oloa.

ONNEA kaikille hienoista rakenneultrakuulumisista! :) Meillä ens tiistaina. Kysytään sukupuoli, ilman muuta. Jos vaan näkyy!

Närästää!!!! Muuten menee oikein hienosti.

EM ja mönttinen rv 19+5
 
Huomenta!!

Possurulla: Onnea tyttö lupauksesta :heart:. Mutta muuten kyllä aika ikävän kuuloinen ultrauskokemus sulla ollut. Se kyllä harmittaa valtavasti jos tuollainen menee huonosti ja on epäasiallinen ihminen vastassa.

Meillä oli kyllä aivan MAHTAVA ultraaja, minusta se oli ihan kätilö joka ultras. Kyseli ensin on liikkeitä tuntunut ja kuinka pitkkään. Sitten kun pääsin siihen pedille pötköttää kysyi että halutaanko tietää sukupuoli jos saadaan näkyviin. Ei siis tarvinnut tämän takia miettiä kehdataanko asiaa tiedustelle. Kun olen kuullut että kun jotkut ovat asiaa tiedustellet, niin ultraaja vaan tokaissut tympeesti ettei sielläsen takia sitä vauvaa ultrata :confused: Mikä kyllä on totta, kyllähän siellä niiden rakenteiden takia käydään, mutta jos se nyt siinä samalla näkyy niin miksei asiaa sitten saisi tiedustella?? Kertoi niistä rakenteista ja kyseli aina välillä ymmärretäänkö mitä siinä ruudussa näkyy. Kokemuksena siis aivan ihana ja jäi sellainen positiivinen tunne kun sieltä poistuttiin. Saatiin myös niitä kuvia, pari kuvaa vauvan jalkapohjista (jotka on aika söpöjä :) ). Ja sit muutama profiilikuva, vaikka ei hirveen hyvä laatuisia kun kaveri oli niin "hankalassa" asennossa sielltä mahassa ettei siitä oikein saanut kunnon kuvaa vaikka se kätilö tosissaan yritti. Ja sit on se mainoa kuva sieltä jalkovälistä :LOL:

Tänään koko perheen voimin uimaan ja siinähän se tämä päivä meneekin. Mukavaa kun saa vaan olla ja oleskella :)

Muumi ja pikkumies 20+2 :heart:
 
A-H
Huomenta! |O

Kamala väsymys tuskaisen yön jäljiltä. Pisin unipätkä oli himpun vajaa 2 tuntia ja loput pätkät alle tunnin. Neidillä vähän yskää :( Ite oon onnistunut nuhan vältämään, vaikka koko ajan sellainen olo, että voisi tulla kipeäksi. Mies ja tyttö siis ovat sairastaneet.

Eilen mies tunsi liikkeet ekaa kertaa ja innostui kyllä älyttömästi :) Ite oon tuntenu pientä hipsettä jo nt-ultran aikoihin.

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Streptokokkia mulla epäiltiin ekassa raskaudessa, koska mulla oli supistuksia jo niin aikasin ja valkovuotoa aika reippaasti, mutta ei löytynyt. Samoilla supisteluilla mennään nyt, että en tiedä testaavatko sitten jossain vaiheessa taas.

Sairasloman tarpeen jokainen tietää itse. Jos on kovia supisteluja tai kipuja, niin en ottaisi riskejä vain muiden mielipiteiden takia. Ja jos saikulle joutuisi vaikka jo rv 20, niin kai sitä saa kotoa liikkua välillä johonkin sen lopun 20 raskausviikon aikana :eek:

Linea negra oli tytsyä odottaessa yli navan ja tosi tumma, mutta nyt ei ole tullut vielä. Muistaakseni se tuli sillon aika alussa jo. Kaikkihan sillon arvailivat, että poika on tulossa, koska miehen puolelta koko suku on saanut vaan poikalapsia. Maha oli kuulemma poikamaha ja tuo linea negra oli pitkä ja sit vielä sellanen koukku oli siellä yläpäässä. Ite tosin alusta asti olin varma, että tyttö tulee :) Nyt taas on juuri toisin päin, että aika vahva poikaolo, vaikka voimakas pahoinvointi ja finnit kuulemma viittaavat tyttöön. Tiistaina sen toivottavasti saa tietää, että kumpi siellä masussa köllöttelee.

Tänään siis poksui puoliväli :)

A-H & pikku-A 20+0 POKS
 
Hyvää Viikonloppua palstalle =)

Sairaslomat
Mä olen ollut kakkosen odotuksessa rv 25 alkaen sairaslomalla, koska oli ennen aikaisen synnytyksen uhka. (ja kyllä kerkes tulla tylsää..) Kahdessa muussa raskaudessa olen ollut äippäloman alkuun asti.

Linea negra
Tyttöjen odotuksessa mulla ei moista viivaa näkynyt ja pojan kanssa loppuraskaudessa ilmestyi haalea viiva napaan asti. Se olikin monta kk synnytyksen jälkeen vielä paikallaan. Vielä ei ainakaan ole viivaa ilmestynyt.

Sairaalassa olo
Mä olen ollut kaikien kanssa sairaalassa 2pv. Kaikki lapset on syntyneet illalla/yöllä ja kaks yötä oon sairaalassa viettänyt. Viimeks olin ihan valmista kauraa kotiin heti ekan yön jälkeen. Poika syntyi illalla yhdeksän aikaan ja aamulla olisin kotiin jo halunnut, mutta seuraavana päivänä vasta sit päästiin.
Sen pidempään en haluais sairaalassa olla.

Keiju123
Onko sinulla ensimmäinen tulossa eli voikos linea negrasta jotain päätellä siis?
Eli onkos sulla aikaisemmin tullut?

Emilien ja possurulla
Onnea tyttölupailusta =)

Niinikki81
Mulla viimeisessä odotuksessa todettiin sama Steptokokki B enkä ollut moisesta sitä ennen kuullutkaan, mutta tosiaan siihen varauduttiin antibiootein synnytyksessä eikä vauva siitä kärsinyt. Eikä tosiaan itelle aiheuttanut mitään.

Muumi82
Onnea sinne poikatiedosta =)

Neamma
Me ollaan vielä kahden vaiheilla kysytäänkö sukupuolta vai ei.. (tietty mistä sitä tietää näkyykö edes..)
Ensimmäisestä en tiennyt, enkä kysynyt, mutta itse tiesin/tunsin et kyllä se tyttö on ja oikeaan osui. Toisen kanssa halusin ehottomasti tietää ja 4D ultraan mentiin sitä varten ja kolmosen kanssa sama juttu. Nyt oliski hirmu kivaa jännittää loppuun asti, katotaan maltanko =)

(.)
Oma napa se oottelee et pääsee kans rakenneultraan johon on vielä ikuisuus..
Tänään mennään lastenkutsuille ja huomenna odottaa Disney On Ice show =)

Lehtis kera pikkulehden **16+0** poks
 
:wave:

Nyt täällä mietitään synnytystä.
Tai pikemminkin: Polikliininen synnytys.

Mä haluaisin kumminkin kotiin mahd pian synnytyksen jälkeen.
Kaikki aikasemmat synnytykset on sujuneet kommeluksitta paitsi tää viimeisin joka käynnistettiin vk 36 ja joka sitten syntyi vasta 37. Käynnistettiin koska paino ei kohdussa muka noussut,mutta sitten kumminkin oli noussut,ja tytön kanssa oltiin viikko sairaalassa kun veriarvoja mittailtiin ja ruokapunnitusta piti tehdä.

Mutta nyt mä haluaisin nopeemmin kotia.
Googletin ja ainakin lohjalla se on mahdollista jos äidin ja vauvan kunto on hyvä.
Pitääpä keskustella tuosta seuraavassa neuvolassa.

Eipä täss taas muuta..

nenna ja
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä odottelen rakenneultraa malttamattomana, vielä reilu viikko pitäis odottaa. Mutta huomenna poksuu 20+0 ja puoliväliä mennään!

Liikkeistä Vaikka oonkin ekaa kertaa asialla, oon tuntenu jotain hipaisuja jo tammikuun alussa. Istukka on siis kohdun takaseinässä. Pari viikkoa sitten alko tuntua sen verran jämäköitä potkuja, että muutkin voi ne kättä vasten tuntea.

Pari asiaa oli, mitä haluaisin kysyä. Kävin verikokeessa tällä viikolla hemoglobiinin takia. Se oli hyvä, mutta neuvolantäti sanoi, että trombosyytit oli ollu matalalla jo edellisessä verikokeessa marraskuussa ja oli edelleen. Arvo oli siis 104, kun alaraja on 150. Meen seuraavan kerran kokeisiin kuukauden päästä ja jos ne on edelleen laskenu, sit ehkä tehdään tarkempia tutkimuksia. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Sit sellanen juttu, että orgasmin aikana tai sen jälkeen mulla kovettuu kohtu ihan kovaksi palloksi ja saattaa olla sellanen monta tuntia. Mitäs tää nyt meinaa? Onko se supistus?

Linea negraa ei ole näkynyt.

Hyvää viikonloppua!

Sinadrius ja Beibi 19+6
 
Sinadrius, on se kohdun "kovettuminen" supistelua, mut ihan vaaratonta, jos on kivutonta.
Onks ne trombosyytit sit jotain verenhyytymisjuttuja? Vaikuttaa varmaan sit synnytykseen, jos silloin viel matalat lukemat??
Kyllähän ekakertalainenkin voi tuntea liikkeet ajoissa :) Ite tunsin esikoisesta viikolla 17, nyt en kovin kauaa oo tuntenu, tai se on sellasta, et tuntuuko vai eikö??!!

Sairaalassa olosta. Mä voin olla useammankin päivän sairaalassa mielellään ja oonkin tosi onnellinen jos saan vierihoidossa olla, hoitaa siis ite siel vauvaa, kun kaks edellistä on tosiaan aika pian viety lastenosastolle. Vaikka oonhan mä siellä sit ite ollu koko aika hoitamassa, mut se on erilaista, kun pitää rampata omalla osastolla syömässä ja sit ei voi makoilla siel lastenosastolla, vaan istua joutuu. Taysis on tosi pitkä matkakin (siis oikeesti pitkä) sieltä synnyttäneiden osastolta sinne vastasyntyneitten teholle.
Ekasta lähin neljäntenä päivänä kotiin ja oli sopiva silloin, tosin epparihaava aukes sit kotona ja aiheutti melkomoiset tuskat, sitä sit lääkärissä kävin näyttää ja sain ab-kuurin ja neuvolan terkka kävi katsomassa sitä haavaa kans kerran. Parani siitä huolimatta tosi nopeesti, mut turkasen kipeä oli ja vessakäynnit ihan hirveitä!
Oikeestaan ois ihan mukava sen vauvan kans se pari päivää siellä huilia ja nautiskella rauhasta, vaikka huonosti mä sairaalassa kans unta saan.

Eilen tuli kutsu papa-kokeeseen, enpä taida mennä :)

Elli ja Terho 17+0 Poksuilee!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä