<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

A-H
Huomenta! :)

Enpä nyt muuta keksi kirjotella,kun tosta sairaalassa olosta, kaikki muu jäi edelliselle sivulle. Ekan päivän ja yön sai olla ihan rauhassa. Tyttö syntyi 11.41 ja päästiin kahden hengen huoneeseen joka oli sillä hetkellä tyhjä. Toinen yö olikin sitten suorastaan helvettiä! Ei saatu enää olla rauhassa, kun viereen tulleella naisella ei maito ollutkaan noussut kunnolla, ei halunnut antaa lisämaitoa ja lapsihan huusi lähes koko yön nälkäänsä :( Aamulla olin kyllä valmis kotiin, mutta henkilökunta lähinnä naureskeli? Muutenkin jäi tosi paska maku tosta henkilökunnan käytöksestä, niin itkse myös olen miettinyt tuota poliklinistä synnytystä. Hirvittää vaan tämä matka, 30km sairaalaan, mutta kesällähän sen ajaan aika nopsaan. Toisaalta, mitävaan voisi siinä ajassa tapahtua vauvalle. Ajattelin ottaa puheeksi sitten neuvolassa, että mitä mieltä ovat. Eka synnytys meni kuitenkin täydellisesti, jos ei tylyä henkilökuntaa siis lasketa.

Tosiaan en muista oliko muuta tullut, mihin ajattelin kirjotella, kun jäivät edelliselle sivulle... Mutta hyvää alkavaa viikkoa ja Hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower:

A-H & pikku-A 20+2
 
Viimeksi muokattu:
saabaksella Suloinen masu:).Itellä ei noin söpöä tulekkaan kun tohon alas jää sellainen röllykkä,maha roikkuu:LOL:

sairaalassa olosta vielä,sinäänsä haluisin kotiin heti kun mahdollista mutta kun miettii että mikä häslinkin täällä kokoajan on niin ehkä pötkötellään sairaalassa viikko:D.Sittenhän sen näkee:).

Missä on se virkeä keskiraskaus?.Väsytttää kokajan ihan sairaasti.Voisin vaan syödä ja nukkua:).
Kai se johtuu noista ilmoistakin,ei huvita mennä pihalle jäätymään.Lapsetkaan ei viihdy kun jotain puol tuntia.

Ihana viikko,kolme päivää pakollista menoa sitten Perjantaina ultra!.Sitten alkaakin miehellä ja eskarilaisella LOMA!!.Ihanaa:)

En minäkään muista mihin piti vielä kommentoida kun jäivät edelliselle sivulle:D.
Liikkeet Tuntuvat jo päivittäin:).

Kivut hellittänyt!.EI ole enää läheskään niin kipeä kuin viime vklla.Uskomattoman upea olo kun ei ole jatkuvaa kipua.Sattuu siis edelleen mutta ei niin hillitöntä se kipu.Lähinnä jotain pientä hermokipua ja ehkä tavallista kovemmat liitoskivut mutta niiden kanssa pystyy elämään.toivottavasti päästään mahdollisimman pitkälle kunnes palaavat:).

Mut ei nyt tällä kertaa enempiä.Alan pakkailemaan vaatteita,pitäis jätesäkillinen käydä läpi ja järjestää kun mies vie ne huomenna ensikotiin.Pääsee itse niistä eroon ja menee ainakin tarpeeseen:).

Vointeja! mm itu 19+2
 
Hyvää ystävänpäivää!!!

:wave:
Vielä kaksi yötä rakenneultraan :heart: aivan loistava fiilis sen suhteen,tuskin maltan odottaa!
Mukava yllätys oli myös tilillä aamulla.Kun tässä nyt on joutunut televisiota ja pyykkikonetta ostamaan niin mun leskenleäke oli noussut jopa sadalla eurolla,se oli kyllä huojentava uutinen.
Tosin samalla mietin miksi tyttären eläke ei ollut noussut..

Olot ok. Tää pakkanen saa liikkeelle,ainakin aina tuonne puuvarastoon asti.
Joka päivä ollut vähintään -20 niin ihan joka päivä on pitänyt lämmittää. Hyi,kevättä odotellessa.
Vauvan liikkeet tuntuu nyt joka päivä ja kohtu on himppusen verran yli navan korkeudella.
Myös supistuksia on lähes jokapäivä muutama,joskus vähän tuntuvampiakin.

Viikonloppuna tarvis hakee poika viikoksi kun alkaa loma,ihanaa :heart: sitten on taas kaikki murut kerralla koolla :)
Vaikka toi ajomatka taas kauhistuttaa.Ei oo hirveen helppo juttu ajaa yksikseen (no lapset mukana) tuota matkaa,600km yhteensä.
Pojan isä kun ei suostu enää näemmä tulemaan edes puoleenväliin,syyksi ilmoittaa,koska minä olin se joka muutti niin kauas.:kieh:
No,hänhän ei ole esikosta maksanut elatusmaksujakaan tämän verukkeen vuoksi vuoteen,mutta siihenkin tulee nyt sitten muutos kun lastenvalvojan kanssa juttelin ja varasin ajan.Hän kun sanoi että vaikka toinen asuisikin toisella vanhemmalla,kuuluu isän ottaa osaa hakuihin ja noutoihin siinä missä minäkin ja maksaa jopa elatusta.Tästä mäkään en tienny joten nyt sitten maaliskuun alussa tulee tähänkin muutos. Siellä kun on kaksi tienaajaa perheessä ja todella hyvät tulot ja mulla yh-tulot niin ei se kuulemma voi olla maksamatta..mene ja tiedä sitten.

Eilen illalla innostuin vielä väsäämään suklaakuivakakun,ja nyt poika sitä tuossa odottelee josko siipaleen saisi.
Eli poistuu tämä taas. =)

Nenna ja
 
Viimeksi muokattu:
Kukkaiskeiju: No oiskohan mulla sitten kanssa, että tuon takia oma terv.hoitaja ei oo omassa neuvolassa puhunut mitään sokerirasitteeseen joutumisesta.. kun tosiaan 1 aiempi raskaus takana (vauva suht' pieni 3290g), painoindeksi alle 25, eikä ollut edelliskerralla raskausdiabetesta. :)

Sillä vaan olin vähän ihmeissäni tuolla äitipolilla tuosta, kun omassa neuvolassa ei ole mitään puhuttu. Muuten kun tuo mun terv. hoitaja on todellakin asiansa osaava nainen ja tuolla meidän neuvolassa mennään kyllä muuten kaikkien uusiempien ohjeitten mukaan. Nytkin muutama suositus jo muuttunut esikoisen saannin jälkeen parissa vuodessa :) Mm. että 1 neuvolalääkäri vaan keskiraskaudessa, kuulemma monella paikkakunnalla on vielä 3..
Muutenkin tuo terkkari on niin ihanan maanläheinen ihminen.. musta tuntuu, että tässä yhteiskunnassa ollaan koko ajan menossa enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että kohta käsite "raskaus on sairaus" pitää paikkansa näitten kaikenmaailman eri tutkimusten yms takia! :D
Toki vauvan parhaaksi kaikki, mutta...

Meillä neuvolassa katsotaan joka kerta pissanäyte, josta katsotaan just sokerit yms, pika-hb, verenpaine, paino ja sit tietty vauvan sykkeet yms. Oiskohan sillon eka kerralla ollu verensokerikin. Alkuraskaudessa otettiin sitten niitä muita verikokeita, missä oli vaikka mitä...

~Pearl 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Heh, aina muistuu mieleen taas joku juttu, mitä piti aiemmin kommentoida...

StreptokokkiMulla todettiin streptokokki agalactia -bakteeri ekassa raskaudessa. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja synnärille mennessämme bakteeri testattiin. Tulosten tulemisessa kesti kuitenkin vuorokausi, joten poika ehti syntyä ennen sitä. Kysyin synnytyksen aikana, mitä asialle tehdään, jos tulokset ei ehdi tulla ja mulle sanottiin, että antibiootti laitetaan varmuuden vuoksi. Noh, ei sitten laitettu, eli seur. päivänä kuulin, että asia oli unohtunut :/ Onneksi vauvalle ei tullut tartuntaa! Netistä luin kotiuduttuamme asiasta ja ymmärsin, että riski on tosi pieni, mutta silti asia jonkin aikaa huolestutti koska oireita voi tulla vielä ens.kuukausien aikana (esim. verenmyrkytys). Toi olikin hyvä ajatus, minkä joku sanoi, että strept. on kirjoitettu neuvolakorttiin. Tuota aion itsekin kysyä th:lta.

Polikliininen synnytys Itse en tiedä, haluaisinko sitä muutenkaan, mutta just luin että em. streptokokki estää sen, eli jos bakteeri on todettu, ei pääse kotiutumaan noin pikaisesti. Kaipa sitä pitää tietty aika seurata, että tuleeko vauvalle jotain oireita.
 
Ihanaa ystävänpäivää!!!!
Tämä päivä meneekin sisällä, ulkona yli 20 astetta pakkasta ja lapset juuri toipuneet kovasta flunssasta, joten en uskalla heitä ulos viedä. No, mukavasti se päivä näinkin menee, askarrellaan, leivotaan ym... Vapaapäivä minulla ja toinen päivä viikossa kun lapsilla ei ole harrastuksia. :) Kiva vaan olla yhdessä.
Neamma ja masukki 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Hesarissa oli mielenkiintoinen juttu, joka pisti miettimään (varsinkin nuo kommentit): Vauvan kanssa kaupungilla - HS.fi. En ole paljoa ymmärtänyt vielä Turussa katsoa kauppoja ja ostoskeskuksia "sillä silmällä", mutta en usko että paljoa hyviä hoitohuoneita löytyy... Täytyy alkaa katsomaan paikkoja tarkemmin ja samalla miten pääsee liikkumaan hisseillä.

Vatsa on edelleen kipeä iltaisin. Eilen rakastelun aikana varsinkin ja orgasmin jälkeen oli vatsa ihan kova "pallo" (joku muukin kommentoi samaa). Päätin alkaa käyttämään mahatukea (tiukka tuubi) päivittäin, jos helpottaisi oloa.

Oletteko ostaneet turvavyönalenninta? Sain viikonloppuna paljon moitteita eräältä taholta, kun en ollut hankkinut. Eli kai sitä pitää lähteä shoppailemaan. Onko suosituksia?

Ihania ultrakuulumisia! Mun pitää jaksaa odottaa vielä reilu 3 viikkoa... Olen itsekin tullut siihen tulokseen, että halutaan tietää sukupuoli. Olis kiva ostella tyttö-/poikavaatteita, eikä vaan sukupuolineutraaleja! :)

Anna+Urmas 17+3
 
Anna: Mulla on ystävältä lainassa tuo turvavyön alennin. En muista merkkiä... Ei niissä kai paljon eroja ole. Olen käyttänyt kyseistä kapistusta joka raskaudessa, jotenkin kivempi istua autossa kun se vyö ei kiristä mahaa... :D
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! Mä nyt hengailen täällä alvariinsa, kun yritän ottaa rennosti, jotta flunssapöpö lähtisi lopullisesti :)

Anna Esim. Hansassa ainakin Stockalla on lastenhoitohuone :) Kauppakeskuksissa lapsiperheet on yleensä hyvin huomioitu, mutta keskustassa voi olla vähän hakemista paikkojen kanssa. Mullakin kesti esikoisen synnyttyä jonkin aikaa, ennen kuin oppi muistamaan kaikki hyvät kulkureitit esim. just Hansassa. En uskalla mennä perusrullaportaisiin rattaiden kanssa, joten aina piti etsiä hissit, joiden olemassaolosta ei välttämättä aiemmin ollut edes tiennyt. Tuntuu, että nyt pystyy jollain tavalla samaistumaan liikuntarajotteisten elämään, siis siinä mielessä että kaikki kulkemiset joutuu eri tavalla suunnittelemaan. Meillä onkin ilmeisesti melkein sama laskettu aika ja sama sairaalakin (TYKS?)? :)

Nyt pohdin, miten kulkeminen mahdollisten tuplien kanssa sujuu. Meille on todennäköisesti tulossa kaverin vanhat Emma twin joggerit, jos työntökorkeus vaan on edes jotenkin inhimillinen tällaiselle tyngälle (162cm). Monia etuja ainakin tuntuis olevan; edullinen hinta, isot pyörät, liikkuu hyvin missä vaan ja tilavuus. Meille kun tulee ikäeroksi 2v7kk, niin kärreissä tarvii olla sen verran kokoa, että esikoinen mahtuu niihin. Autoa mulla ei ole käytössä päivisin, joten luulen että tuplia tullaan kuitenkin tarvitsemaan aika paljon. Tutuntutulla olis ollut myynnissä Britax b-dualit, mitkä näyttää kivoilta jne. mutta kuulemma jo ahtaat vajaa 3v.lle, joten käyttö on jäänyt heillä muutamaan kuukauteen.

Liikkeistä Tuskailin eilen kadonneiden liiketuntemusten kanssa ja soitin tänään neuvolaan. Th sanoi, että ihan normaalia näillä viikoilla mutta sain kuitenkin mennä kuuntelemaan sydänäänet. Siellähän ne jumputti oikein mukavasti ja liikkeitäkin kuului olevan, vaikka en niitä tuntenut siinäkään. Vaavi on vaan sellaisessa asennossa, etten nyt tunne niitä. Helpottavaa oli kuulla, että kaikki ok. Supistuksista tuli siinä samassa juttua. Mulla on myös ollut tuollaista mahan kiristymistä, kuten Annalla ja vähän jo muutenkin supistuksia. Th sanoi, että jos suppareita tulee levossa, eikä ne "laukea" itsestään, ne pitäis saada laukeamaan esim. lämpimällä suihkulla tai kaurapussilla. Toi oli mulle uutta, mutta siinä ainakin yksi konsti helpottaa kireää oloa :)

Pihlamaria & Hippula 17+4
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!:heart:

Hohhoijaa, onko kukaan sattunu lukemaan aamulehden juttua Raskausmyytit: Tuhoanko lapseni meikkaamalla??
Esim.
-Kynsilakan päivittäistä käyttöä ei suositella.
-(Kyse hajustetuista vartalovoiteista) Hajusteissa voi olla estrogeenisesti aktiivisia aineita, joita saattaa imeytyä verenkiertoon, kun voidetta levitetään laajalle ihoalueelle. Hajustamattomat perusvoiteet ovat viisaampi vaihtoehto.
- Yletöntä meikkaamista kannattaa välttää. Meikit sisältävät hormonaalisesti aktiivisia aineita, jotka saattavat olla sikiölle haitallisia.
- Hiukset voi värjätä raskauden aikana kerran tai pari. Sen tiheämmin värejä ei kannata käyttää, koska haitallisia aineita voi imeytyä päänahan kautta jonkin verran.
- Jos kassakuitteja käsittelee työkseen, suojakäsineet voivat olla paikallaan.

Täytyy vaan ihmetellä miten tuo vauva voi olla vielä elossa. Mulla on kynsilakkaa _koko ajan_ kynsissä, meikkaan joka päivä ihan kunnolla, hiukset oon värjänny n. 4 viikon välein ja myyjän työssä noita kuitteja käsittelee päivittäin aika paljonki. :rolleyes: Kyllä vaan alkaa tuntuu siltä, että raskaus on joku hirvittävä sairaus minkäaikana ei saa tehdä muuta kun maata sängyssä. Ja onpahan mulla asiakkainakin käyny raskaana olevia jotka ei voi käyttää nyt raskaus aikana meikkiä eikä hajuvettä kun ne on niiiiin vaarallisia..

Sairaalassa olosta enpä oo sitä sen kummemin miettiny, toivottavasti ei kauhean kauaa tarvi olla se joku 3-4 yötä ne taitaa pitää täällä ensisynnyttäjää... En usko, että siellä voi niin kamalaa olla mitä mun yks kaveri väitti. Tosin luulen, että oma asenne vaikuttaa jonku verran.. Mutta sittenpähän tuon näkee millanen paikka se on :)

Tää on niin pieni kaupunki, ettei noita vauvanhoitohuoneita löydy varmaan mistään, tosin täällä ei ole edes kauppakeskuksia :)

Hmm olikohan mulla muuta.... 4 päivää ultraan!

merlina ja muru 19+4 <3
 
Merlina Mä luin tuon artikkelin ja toi kynsilakka oli yllätys mullekkin! Joka viikko lakkaan kun edelliset rupee lohkeileen ja kirsikkana kakun päälle liimailen usein myös kynsitarroja :D
Hajustetuista vatalovoiteista sen verran että siinähän oli kahden lääkärin mielipide ja toisen mielestä ne on turvallisia. Ja joo, kaksi kertaa hiusten värjäys raskauden aikana on vähän mahdotonta juurikasvua ajatellen mun päähän :whistle: Oon kyllä vähän yrittänyt pidentää värjäystenvälejä mut en nyt kahteen kertaan 9kk aikana! Ja meikkaamisesta, jos ripsaria, meikkivoidetta, huulipunaa jne oli luvallista käyttää niin mikä on sitten yletön meikkaaminen, jaa kun lisää sen kajalin:D
Ja kun nimenomaan näistä mistään ei ole olemassa kunnon tutkimustietoa, joitain yhteyksiä vain MAHDOLLISESTI EHKÄ on niinkuin se toinenkin lääkäri painotti niin minä elän entiseen malliin ja meikkailen ja lakkailen koska siitä tulee mulle hyvä olo ja kun äiti voi hyvin ja on hyvillä mielin niin uskon että vauvallakin on kaikki kunnossa. :)

Anna En olekkaan tiennyt että turvavyönalennin on pakollinen hankinta, ei ollut käytössä mulla esikoisesta eikä ole käynyt mielessäkään että nytkään sen hankkisin. Ehkä se vois olla kiva pitempiä matkoja ajellessa mutta mä en sellasta ole osannut kaivata eikä turvavyö juurikaan häirinnyt vaikka maha oli valtava esikoista odottaessa ja kaikesta päätellen tulee olemaan nytkin :whistle:
No ehkä se on sellanen tuote että kun sen hankkis niin sit rupeis miettii että miten on pärjännytkään ilman :D

Pearl84 Jaa, en olekkaan kuullut tosta neukkulääkärisuosituksesta, no se selittää sen miksi ei ole vielä kertaakaan tässä raskaudessa ollut ja esikoisesta parin vuoden takaa tosiaan oli jo yksi takana. Täällä siis varmaan mennään kans tuon mukaan!

MommysMonsters Tosi hieno juttu että kivut on hellittäneet ja toivotaan että nyt ois edessä monen monta kivutonta viikkoa, ehkäpä hyvällä säkällä loppuun astikin!


ON: Kamala päänsärky alkoi eilen illalla yhtäkkiä eikä toi panadol auta kyllä ikinä joten yön aikana vaan paheni ja tänä aamuna jo oksennus kurkussa pyysin miestä hakee apteekista buranaa joka veikin kivun mennessään joten puolilta päivin pääsin ylös sängystä ja elävien kirjoihin! Aina silloin tällöin näitä superhedareita tulee, pitää ehkä kysellä jotain tehokasta särkylääkettä viimeiselle kolmannekselle neuvolasta kun sitten ei voi buranaan turvautua.

Pakkasviikon jatkoja kaikille ja mukavaa ystävyydenpäivän iltaa! :heart:

jasmin ja siiri rv 16+1
 
känkkäränkkä
Turvavyön alennin ei oo vaan koskaan tullu hankittua, vaikka varmaan olis hyvä peli.

Streptokokki, viime synnytyksessä laitettiin antibiootit varmuuden vuoksi suoraan suoneen, kun oli yläpuolinen vesien meno jo lähes 3 vrk sitten, eivät vaan neuvolassa mua uskoneet :headwall: ei onneks vauvalta mitään tulehdusta kuitenkaan löytynyt.

Supistuksia tulee ja menee pitkin päivää, tosin harmittomia luulisin. Ja kaiketi kuuluukin tulla näillä viikoilla jo...

Sairaalassa olosta toisaalta nautin, toisaalta vihaan :D Ihanaa olla täysihoidossa ja huilailla, sitten taas vihaan niitä sairaalan sänkyjä, selkä huutaa hoosiannaa jo ekan yön jälkeen ja sitten tuleekin kiire kotiin.
Jokaisesta olen lähtenyt lyhkinä kotiin, toisin sanoen ollut sen 2yötä ja sitten häippässyt, sairaalasta on vaan kätilö soitellut parina päivänä kuulumiset ja tosiaan kun lyhkinä lähtee, aina voi osastolle mennä takaisin ilman lähetettä sen pari päivää, suosittelen :)

Linea negra ei oo koskaan ollu ja tuskin tulee nytkään.

Sukupuoli halutaan ehdottomasti tietää, ensi viikolla sitten olis siihen ehkä mahdollisuus rakenneultrassa.

Virkeä keskiraskaus mä luulen että mulla on se nyt :LOL: tällä viikkoo on tullut pestyä sauna ja kämppä lattiasta kattoon. Ja muutenkin on iskenyt kauhee pesänrakennus vietti, jatkuvasti tyhjentelen kaapeista turhia romuja ja rönttösiä vaatteita pois, tosin tulevalla muutolla on tähän varmaan osansa :) No eipä oo sitten paljoa muutettavaa :LOL:

Mutta nyt saunaan rentoutuun, yli viikon aina joku lapsista ollu kipeenä ja nyt vielä isäntä iltavuorossa, eli ei omaa aikaa muuten olleskaan :headwall:.

känkkäränkkä 18+6
 
Hyvää Ystävänpäivää täältäkin:wave: (Unohtui aiemmin). :)

Mun mielestä on ihan hyvä että tarkkaillaan erilaisten kemikaalien vaikutusta ihmiseen.Ei siis överiksi tarvii vetää mutta olisi ihan hyvä ihmisten herätä miettimään mitä itseemme laitamme.
ja en tällä kyllä noita yllä mainittuja meikkejä tarkoita,lähinnä ruokaa ja lisäaineita!.
Ja tästä aiheesta saisin paasattua mutta jos kiinnostaa Voi myös itse Lukea Antti Heikkilän Sivuja,teoksia:).

Me oltiin pari viikkoa sitten synttäreillä ja nyt sillä synttärisankarilla on parvo rokko.nyt sitten jännnitellään tuleeko se meille ja pitäis vasta-aine kokeisiin mennä.Toivon että oon sen sairastanut.

Turvavyönalennin on kyllä loisto keksintö!.Ei paina mahaa ja mahdollisen kolarin tullessa ei turvavyö samallailla jysähdä alavatsalle:).Eli meillä käytössä myös:)
Meillä on noi siskot innostunut puhumaan mahalle (vauvalle).ne huutelee;Kuukuu,kuuletko?.Kasvatko siellä?.Tippuuko se sieltä?.Ja nuorin vaan hokee intona Vauva,vauva!:heart:.Eli paljon odottavat vauvan syntymää:).

Me pidetään pahimmat pakkaset eskarista vapaata.Viime talvena nuorimman naama paleltu kun raahattiin tyttöä tarhaan nyt en halua palelluttaa sitä enää.kun aamusin on ollut yli 20 pakkasta.

Toi tukivyö taitaa auttaa vähän.koitan pitää sitä nyt mahdollisimman paljon että ei maha "roikkuisi".Siis että tukisi mahd.pitkälle että noi kannakkeet saa levätä:)

Mutta nyt syömään.tehtiin taas pari peltiä pitsaa.
 
Joo kyllä niitä kemikaaleja saa paljo enemmän jostain muualta entä meikeistä, kyllä niitä pitäis syödä ennenku niistä imeytyis niin paljon kemikaaleja, että olis haittaa. Ja noita lisäaineitahan olis kyllä hyvä katella muutenki kun raskausaikana, ja pointti tuossa edellisessä olikin se että raskaus on vaan raskaus, ei mikään sairaus :) Mutta ehkä kaikki ymmärsi mua!

Tukivyö on ollu käytössä jo jostain viikolta 10 :) Tosi hyvä! mulla on kahenlaisia, toisessa on kangas joka menee mahanpäälle ja toinen on vaan se vyöosa, tuota jälkimmäistä en oo vielä kokeillut ollenkaan, mutta tuosta toisesta oon kyllä tykänny tosi paljon.
 
Merlina Joo ymmärsin kyllä.Kunhan samaan syssyyn vaan totesin niistäkin (ja kyllä meillä tarkkaillaan niitä muutenkin kun raskaana).
mutta hiusväristä oon huomannut että mulla ei pysy läheskään niin hyvin raskaana ollessa.
Siitä vähän epäilin että hormonit muuttunut (ennen plussaa) kun värit lähti päästä niin helposti:).
mutta värjäilen kyllä usein.Mulla on tässä päässä punaista ja mustaa,voisi olla aika veikeä näky kun olisi värjäämättä pitkään:D.ja kulmia värjään,kynsiä lakkaan:).

niin tukivyöstä piti vielä sanoa että meidän fysioterapiasta saa lainaan odotusajaksi sen:).ilmaiseksi siis.Se on kyllä hyvä,muuten ei pakolla tulisi hommattua.
 
Viimeksi muokattu:
Musta taas tuntuu, että hiusväri pysyy paljon paremmin. Mutta näille ei voi tehdä mitään muuta ku pestä, ei suoristu eikä tuu kiharaa :eek: yleensä ei oo tarttenu ku aatella, että haluan kiharat niin on ollu kauniit kiharat, niin nyt ei sitten millään ees pienesti kiharru. Sama homma jos yrittää suoristaa, ei vaan suoristu ollenkaan. Mutta hiukset sentään kasvaa ihan hirveetä vauhtia. 2 viikon jälkeen värjäyksestä on jo melkein sentin juurikasvu, eli voisko sanoa että puolet nopeampaa kasvaa nyt, toki sitten muutki karvat kasvaa ihan hirveetä kyytiä :/

Mulla on viikonlopusta asti ollu tosi flunssanen ja kuumeinen olo, mutta silti ei kuumetta ole. Lämpö pysyy 36.6-36.9 :eek: en sitten viitti olla töistä pois vaikka olo onki ihan tööt.

Merlina ja muru 19+5
 
Kylmää (-24) huomenta!

Täällä kyllä värjätään hiuksia suht säännöllisesti,miten nyt jaksankin.
Aina kun juurikasvu alkaa näkyyn vähintään sentin niin sit on pakko laittaa väri.
Mulla ei oo oikee ikinä toi väri kunnolla pääs pysyny..
Kynsiä en lakkaile kuin värittömällä tai oikeen hempeen vaaleenpunasella.
Siihen ei ole aikaa.Iltasin koitan niitä välillä viilailla taikaviilalla ja se pitää kyl hyvin kynnet kunnos.

Viime yönä näin unta että synnytin tyttövauvan :heart: olisko se enneuni =)
Huomenna poksuu ja paukkuu ja on se kauan kaivattu rakenneultrakin vihdoin!!! Jee!!

Tukivyötä tarvin tuskin nytkään.Mun mahan koko kun ei oikeen suuren suuri ole ollu ikinä.
Suurimmillaan se taisi olla kolmosesta ympärysmitaltaan 105,tosta navan korkeudelta mitattuna..
Jaa,menin sen sitte juuri mittaamaan ja kai tästä sit tuleeki isompi maha kun jo nyt on toi mitta 102 :D :D

Mä ostin eilen vauvalle jo hoitolaukun.
Oli semmonen kätevä mis oli pussukka tuttipullollekkin että maito pysyy lämpimänä.Oli jotenki niin pakko ostaa...nyt on sit eka ostos pikkusel tehtynnä...Kohta sitte vaatekaupoille kun selviää sukupuoli. :heart:

Nyt tätyy men laittaa lisää puita takkaan,aika kylmä on tuvassa juurikin nyt.
Hyi..
nenna ja möykky 19+6
 
Eilen rakenneultra ja pikkuinen on aika pikkuinen, ei vastaa lähellekkään viikkoja mitä pitäisi olla. Lääkärille menen parin viikon päästä ja siellä katsellaan tarkemmin.
Yöunet meni kun potkujakaan en tunne sit millään, istukka edessä. Pikkumies sieltä on tulossa ei epäillystäkään kun auliisti itseään näytti, kovasti liikkui ja pyöri.

Naurattaa lähinnä tuo kemikaalijuttu, meikkaan, värjään ja käytän hajustettuja voiteita joka päivä kuivan korppuihoni kanssa ja kaikki lapset olleet hengissä ja terveitä syntyessään.

Mieli ihan maassa ja iho kylmän talven jäljiltä niin korppukuiva, kädet täynnä haavoja ja muualta iho kuin santapaperia, polttaa jo peseytyminenkin, näin paha ei ole koskaan ollut. Monta kertaa päivässä rasvaan, mutta ei parane millään, lääkäri käski tunnin välein mutta eipä tunnu auttavan.
Ja on niin ihanaa kun on rasvainen kokoajan, oikea rasvanäppi.

meemee ja pikkudomuz 20 POKS!
 
Heippa kaikille! Tämä ketju on kyllä siitä ihana, että tuntee saavansa vertaistukea ihan koko ajan, vaikkei ehtisikään tehdä muuta kuin lukaista muiden jutut. Elän siis vahvasti teidän jutuissa mukana, vaikken ole kommentoinut taas iäisyyksiin...

Ihan alkuun tervetuloa mukaan kaikille uusille, kiva saada lisää kavereita joukkoon :)

Ihanaa kun jotkut ovat jo käyneet rakenneultrassa ja saaneet tietää sukupuolen + että kaikki on kunnossa. Meemee, eihän kuitenkaan ole syytä huoleen tuon koon takia? Eikös se voi heitellä aika hurjastikin ilman että mitään on vialla? Hienoa että pikkuinen siellä kuitenkin pyöri ja myllersi, ja oli muutenkin ilmeisesti elinvoimaisen oloinen?

Täälläkin liikkeet jo tuntuu tosi hyvin, ihan ensimmäisen pienen ilmakuplan poksahduksen tunsin viikolla 17+jotain. Sen jälkeen oli ihan hiljaista pitkään, mutta 19. viikolla alkoi sitten kova myllerrys. Osaatteko muuten sanoa kuinka paljon sikiön liikkumisaktiivisuus on verrannollinen vauvelin vilkkauteen? Tuntuu että tuo mukelo pyörii ihan jatkuvasti joka päivä. Välillä on tovin hiljaista, ja taas alkaa myllerrysm kääntyily ja potkiminen. Toisaalta mietin, että syynä tuohon on varmaan jatkuva herkutteluni :ashamed:

Hiuksien värjäilystä yms. olen samoilla linjoilla valtaosan kanssa. Ylisuureen hysteriaan en tahdo lähteä mukaan, mutta kuten Mommysmonsters osuvasti totesi, mustakin on vain ja ainoastaan hyvä että näitä asioita tutkitaan koko ajan lisää, ja saadaan ihmiset kiinnittämään niihin huomiota. Esimerkiksi osa kosmetiikkateollisuuden käyttämistä aineista on ollut niin vähän aikaa käytössä, ettei niiden haittavaikutuksista pitkällä tähtäimellä voi olla vielä 100% varmuutta. Silti oon kyllä kaikkea muuta uin hysteerinen näitten juttujen kanssa, itseasiassa haluaisin olla jopa hieman tarkempi siitä mitä syön ja vaikka levitän iholleni, mutta laiskuus estää :D

Mitä tulee sairaalassa oleiluun, mä en aio suunnitella mitään etukäteen. (Enkä oikein voisikaan, kun en tiedä yhtään mitä odottaa) Ei siis ole mitään toiveita tai odotuksia siitä, kuinka kauan siellä joutuu viettämään, katsotaan sitten kun aika on.
Samalla lailla vastaan myös puudutteisiin yms. synnytystä koskeviin juttuihin. Yritän lähteä aivan täysin avoimin mielin, ja uskoa selviäväni hommasta kunnialla :)

Vastailen taas kaikkiin muihin aiheisiin myöhemmin, tähän väliin omaa napaa ja omia päänvaivoja :D

Ihan ekaksi, kuinka monella täällä on koira tai useampi perheenjäsenenä? Haluaisin hirveästi kuulla muiden kokemuksia ja ajatuksia koiran ja vauvan yhteiselosta. Miten on viisainta totuttaa koira ja vauva toisiinsa ensimmäisinä päivinä? Saako teillä koira esim. nuolla, nuuskia jne. lasta ihan vapaasti vai missä menee raja? Entäs kun ihan pikkuinen on lattialla, saako koirat olla samassa tilassa, kuinka lähelle voivat tulla jne.?
Meillä on kaksi koiraa, joista toisen (kodinvaihtaja) tiedän lapsirakkaaksi ja toisesta ei ole yhtään mitään takeita. Molemmat ovat hyvin peruskoulutettuja ja tottelevaisia, joten siinä ei pitäisi tulla ongelmaa. Kuitenkin haluaisin, että koirat suhtautuisivat lapseen suht välinpitämättömästi, mutta mielellään tietenkin lempeästi. Mikään hysteerinen en asian kanssa myöskään tule varmasti olemaan, vaan meillä kyllä koirat saavat haistella vauvaa, kunhan osaavat käyttäytyä.
Lueskelin netistä näitä juttuja, ja jossain varoiteltiin siitä, että koira sekoittaisi vauvan jopa pienriistaan, kun ei sitä mitenkään hajusta tai mistään muustakaan ihmisenpennuksi tunnista. Kuulostaa kyllä aika hurjalta väitteeltä. Silti mieleen muistui heti tilanne, kun toinen koirista tapasi ensi kertaa kanin. Jos tilannetta ei olisi hoidettu niin kuin hoidettiin tai koira ei olisi ollut käskyn alla, kanista olisi tullut hyvin äkkiä entinen. Sen jälkeenkään tuo ei ole noihin kaikkiin pienimpiin elukoihin tutustunut/tottunut, vaan ensimmäinen reaktio on napata elukka suuhun ja leikkiä sillä :S TOISAALTA kuitenkin oma järki sanoisi, ettei koira voi millään sekoittaa tulokasta riistaeläimeen sentään...

Meillä viikot poksuu tänään, ja ultraankin enää viikko. Odotan sitä kovasti, ja itseni tuntien yllättävän hyvillä mielin. Ipana myllertää siihen malliin, että toivon kaiken olevan kunnossa. Jännittää myös, saadaanko tietää sukupuoli, vai joudutaanko jännittämään vielä.

Sillis + pieni 20+0
 
meemee :hug: voi kurja, kun huolta tuli nyt.. ei kai mitään isoa huolta voi olla, kun vasta parin viikon päähän lääkäri??

Mulla pieni huoli jatkuvasti myös pienen voinnista ja liikkeitä en pahemmin edelleenkään tunne, joskus jotain ihan satunnaista, enkä siitäkään sit oo ihan varma.

Eilen kävin päivystyksessä hakemassa vielä pari päivää sairaslomaa, kun tuntuu hurjalle mennä heti töihin, kun tippa otettiin pois. Tässä on kumminkin tullut otettua aika kevyesti nää kaks ja puol viikkoa ja töissä pitäis pystyä täysillä tekemäään, kun sinne menee. No kotitöitä nyt sitten tässä puuhastelen, niitä kyl onkin kertyny kivasti :D Tulehdusarvo otettiin eilen ja onneks oli ihan normaali, eli lääkitys sitten lopetettiin.

Mulla kans kuiva iho vaivaa ja oon käyny suihkussakin jotain joka kolmas päivä vaan, ettei niin kuivais... No enpä oo paljon hikoillukaan ;)
Tukkakaan ei rasvotu samallalailla mitä aiemmin raskaana ollessa n rasvottunu, samoin muistan, et hiustenkasvu on ollu kovaa, mut eipä oo nyt?? Liekö tää tulehdus sit vieny mun karvankasvun? Ei meinaan muutkaan karvat pahemmin kasva :D

Värjäilystä. Oon värjänny hiuksia raskaana ollessa kyl ihan huoletta joka kerta. En ehkä iihan niin paljon kun yleensä, mut kuitenkin, kuukauden välein nyt ainakin, vaikka nyt onkin kyl parhaillaan sellanen väri, et ei kovin jyrkkä juurikasvu tule, mut kyl sitä täytyis kohta taas vähäsen blondata tuota päätä :D

Mulla ei oo ollu koskaan käytössä tuota turvavyön alenninta, mut hyvä se varmaan ois.

Töissä meillä kuulemma kovasti jotain kuumetauteja lapsilla, et kai mä sit saan heti jonku pöpön ku meen sinne. Pitää käsidesiä lotrata koko aika. (no kai siitäkin jotain haittaa sikiölle... jos oikein tarkkoja ollaan?)

Puita saa nakella lämmitysuuneihin kovaa tahtia näillä keleillä =) Tavallaan silleen hyvä, ku oon nyt viel sairaslomalla, niin päivälläkin on tääl joku lämmittämässä, vaikka to se kai kaikkein kylmin päivä nyt tällä viikolla pitäis olla. Noita koululaisia oon käyttäny puiden hakemiseen liiteristä :D

Elli ja Terho 17+3
 
Sillis: Meillä on kaksi koiraa, toinen iso ja toinen keskikokoinen. Tuo toinen vasta vuoden ikäinen. Meillähän on siis kaksi lasta jo ennestään, joten ovat lapsiin tottuneita. Mutta kun tapaavat ihan pikkuvauvan, suhtautuvat siihen ihan erilailla kun noihin leikki-ikäisiin. Suorastaan sulavat kun haistavatkin vauvan. Varovasti haistelevat ja sitten tuo vahtikoirarotuinen asettuu vauvan lähelle makuulle "vahtimaan" etteivät meidän kissat tule liian lähelle, meillä siis käy usein tuttavaperheiden vauvoja. Jopa tuo pentu rauhoittuu ja todella varovasti käy vauvaa haistamassa ja hyvin vauvaa varovat jos on lattialla. En kyllä ole ikinä kuullut enkä voi uskoa, että koira pitäisi vauvaa riistaeläimenä!!! :O Sinuna olisin ihan huoletta sen asian suhteen. Kun tuotte vauvan kotiin, anna koiran ihan rauhassa haistella, jopa nuolla, vauvaa ja anna itse koiralle huomiota, on kuitenkin kaivannut sinua kun olet ollut sairaalassa. Katso miten tilanne siitä edistyy. Jos koiralla on arvojärjestys tiedossa, niin ongelmia harvoin syntyy. Uskoisin että kaikki menee hyvin kun olet itse rento etkä tee asiasta "suurta numeroa". :D
 
A-H
No niin, rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin :) Ja kyllä omat olot plussasta lähtien pitäneet paikkansa, meille tulee POIKA :heart: Aluksi sanoi ultraava kätilö, että ei voi varmaksi sanoa, mutta sitten se muuttuikin, kun pariin otteeseen näkyi aivan selvästi pippeli ja kivekset, sain siitä ihan kuvankin :D Jos tuo tytöksi muuttuu, niin aika ihmeissäni kyllä olisin. Viikkoja vastasi tasan (siis menkkojen mukaan), eli laskettu aika pysyy tuona 2.7. vaikka neuvolan mukaanhan se on kolme päivää myöhemmin...

Se ois sitten sellaset parikyt viikkoa odottelua vielä :)

A-H & pikku-A 20+3

Lisäystä vielä, että istukka on edessä, mutta niin korkealla, että ei vaikuta muuhun kun liikkeiden tuntemiseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Siilis Me päätettiin meidän russelista luopua esikoisen odotuksen aikaan, siitä tuli mun takia tosi mustasukkainen ja aika vihainen jos huomioin muita kuin hänet. Alkoi ärhentelemään meidän vanhemmalle noutajallekkin siihen malliin että meistä oli parempi antaa se varmempiin oloshteisiin. Peruskoulutettu oli mutta nuori ja energinen ja ehkä senkin takia aika arvaamaton tapaus tempauksissaan.
Flatin kans ei ole ollut lasten suhteen ongelmia, on suhtautunut kivasti sukulaisten muksuihin ja myös esikoiseen ei oikeastaan ees kiinnittänyt sen erityisempää huomiota kun vauva tuli taloon. Kyllä sen mun mielestä heti koirasta näkee miten se suhtautuu, ihan rauhassa annettiin aina nuuhkia kun osoitti kiinnostusta sitterissä makoilevaan pakettiin enkä katsonut päinkään. (no juu tietysti koko ajan perusvalppaus mutta siis ei tehty numeroa että katos nyt rekku kun on iiiiihana vauveli siinä joo nuuski vaan!)
Nyt kun esikoinen on taapero on ollut eka ongelmatilanne kun poika on ruvennut vähän kiusaamaan koiraa. Siihenkin koira on kärsivällisesti suhtautunut, saattaa murahtaa mutta väistää eli siirtyy itse rauhallisempiin maisemiin. Ainut kerta on ollut se kun koiralla oli korvatulehdus ja poika tarttui sitä tod näk. korvista kiinni. En nähnyt tilannetta kun seisoivat takanani kun tiskasin. Koira "ärjäisi" kunnolla ja samalla tavalla kun pikkukoiria komentaa ulkona niin myös poikaa kohti hyökki ennen kuin perääntyi. Ei siis mitään fyysistä vahinkoa tehnyt tällöinkään mut poika tietysti säikähti aivan pirusti. Minäkin koska koira suuttui niin pahasti mitä ikinä ennen ei ole tapahtunut. Tietysti tuo korvakipu vaikutti asiaan.No, siitä eteenpäin poika on muistanut miksi eläimiä ei saa kiusata vaan asiallisesti hoidetaan.
Nyt on tosi tarkasti kattonut ettei lapsi härnää koiraa.
Myös kissalta on lapsi saanut köniinsä kun on tarpeeksi kauan mennyt perässä ja vedellyt hännästä ja kissa oli vauva-aikanakin paljon kiinnostuneempi vauvasta kuin koira.

Mun siskolla on rotikka ja se oli ihan hullu silloin kun meidän poika oli vauva. Mun äiti totesikin että se koira luulee vauvaa pupujussiksi! No, ei se ehkä ihan pupujussina poikaa pitänyt mutta ei vaan ymmärtänyt mikä ihme vauva oikein on ja siksi ei osannut suhtautua mitenkään vaikka kuinka annettiin haistella ja tututstua. Vähän väliä koitti käydä päälle tai komentaa vauvaa. Joskus rauhottui eikä kiinnittänyt huomiota mut sit taas jotkut vaistot heräsi ja villiintyi vauvan tajutessaan aivan täysin.
Nyt kun poika kävelee niin on varmaan enemmän ihminen sille ja tulevat hyvin toimeen, tosin rotikka nuolee lakkaamatta pojan kasvoja mistä poika ei tykkää.
 
aurinkoista kevät päivää kaikille!:wave:

on jääny vastaaminen taas aika vähälle mut joka päivä oon lukenu ja päivitelly pinoa..eli tervetuloa kaikille uusille:flower:

meillä ois kohta rakenneultraan lähtö..jännittää..esikoisesta en jännittäny yhtään mut nyt jostain syystä jännitän..toivotaan et ultrassa näkyis kumpi on tulossa..meidän äiti epäilee poikaa kun on tää raskaus ollu sen verran erilainen ku esikoisen mut saa nähä..mikäli pienokainen suostuu näyttämään kumpi on niin se pidetään kyl omana salaisuutena syntymän asti..tai no täällä sen voi varmaan ilmottaa mut läheisille ei kerrota(samoin kuin esikoisen kanssa)

kemikaaleista..jonkun verran meikkaan mut en läheskään joka päivä kun sen verran kotona ollaan niin en jaksa kotipäivinä turhia meikkailla..hiuksia värjään kyl normaalisti..ehkä ihan vähän harvemmin nyt raskausaikana mut kun hiusten oma väri on ruskea ja värjään ne vaaleex niin ei vois kuvitellakkaan että yhdellä tai kahdella värjäyskerralla pärjäis raskausajan :D
mulla on rakennekynnet joten siellä käyn kerran kuussa se on mun "omaa aikaa" :LOL:

Linea negraa ei tullu esikoisesta eikä ainakaan vielä näy merkkejä et tulis nytkään..

turvavyön alennilta meillä ei oo ja pärjäsin esikoisen odotusaikanaki hyvin ilman joten yritän pärjätä nytki :)

sairaalasta olosta..toivoisin ettei tarviis kovin pitkään olla kun kuulun myös niihin jotka ei osaa nukkua sairaalassa..esikoisesta olin 4 päivää joten nyt toivon pääseväni kotiin mahd.nopeesti..

nyt pitää rueta lähtee kohti ultraa tuun myöhemmin kertomaan oliko kaikki ok..
kevätpäivän jatkoa kaikille :heart:
 

Yhteistyössä