<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Meemee Uskon ja toivon minäkin, että kaikki kuitenkin hyvin pikkuisella!:hug: Ehkä tosiaan on vain hedelmöittynyt myöhemmin, niin kuin joku sanoi. Tylsää, että joudut odottelemaan pari viikkoa tarkempia tutkimuksia :/

A-H Onnittelut ultrakuulumisista ja kiva, että äidinvaisto sukupuolesta piti paikkaansa! Mäkin jännityksellä odotan, onko tyttöolooni luottamista...:)

Sillis Mä oon ymmärtänyt, että siitä on olemassa vähän erilaisia mielipiteitä, voiko sikiön liikkumisesta päätellä jotain. Oma kokemus on se, että Esikoinen liikkui masussa paljon ja potkut oli "mojovia": aktiivinen & voimakastahtoinen poika sieltä sitten syntyi :)

Kemikaaleista Mä yritän välttää hysterioimista, mutta samoilla linjoilla Mommysmonstersin ym. kanssa, että hyvä kun asioita tutkitaan. Se, mitä mä oon näistä artikkeleista ymmärtänyt, niin ongelma ei kai oo se, että vauvat ei syntyis terveenä, vaan pitkäaikaisemmat vaikutukset (esim. kivessyövän riski mahd. kasvaa poikasikiöillä). Mulla on tällä hetkellä se tilanne, että kun esikoista hoidan kotona, ei tuu kovin usein muutenkaan meikattua. Hiusten värjäys mun pitää aina tehdä kampaajalla, koska mulla on vaaleat raidat, enkä uskalla ite ruveta laittamaan, koska lopputulos vois olla aika :ashamed: Ja kotihoidontuella kun oon, ei kovin usein pysty maksamaan satkua kampaajasta, joten kemikaalialtistus vähenee meikäläisellä vähän väkisinkin :D Kyllä mä kuitenkin meikkaan aina kun johonkin lähden jne., ei ihan kehtaa tällä kalpeanaamalla esiintyä :)

Saisi nää pakkaset kyllä jo loppua, puita kuluu kuutiokaupalla ja ulos ei yhtään huvittaisi mennä, kun flunssakin on vielä päällä...:(

Vointeja kaikille!

Pihlamaria & Hippula 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä rakenneultrasta. Kaikki oli kunnossa ja jalkovälissä törötti pippeli. Kätilö sanoikin että ei tästä epäilystä jää kumpi on tulossa :D

Oma olo on ollut pojan kannalla jo jonkin aikaa, mutta jotenkin sitä vaan ei tahtonut uskoa, että poika siellä olisi.

koira ja vauva toimii hyvin jos sinä olet selvä pomo. Riippuu toki koirastakin. Meillä itsellä kaksi isoa koiraa, sakemanni ja kihara, narttu ja uros. Koulutettuja koiria molemmat.
Sairaalasta kun esikkoa toin, en koirille sitä mitenkään esitellyt. Tervehdein itse koirat ja kannoin vauvan makkariin minne koirilla ei ole asiaa ja imetin vauvan ja hoitelin aikani. Vasta kun molemmat koirat olivat rauhottuneet ja asettuneet makuulle toin vauvan olkkariin, kuitenkaan en antanut niiten tulla vauvaa liki. Varmaan pari viikkoa meillä mentiin niin että vauva oli koirille kielletty asia, vasta kun vauva lakkasi kiinnostamasta niitä saivat tulla tutustumaan. Missään vaiheessa en antanut koirien nuolla vauvaa, en tiedä muitten koirista mutta meillä ne ainakin nuolevat perseitään ja syövät maasta milloin mitäkin. Joten tiukka ei kielenkäytölle.

Nyttemmin kun muksu on 1,5 v ja touhuilee paljon koirien kanssa, makailee niiden petillä, taluttelee niitä, ruokkii, repii korvista, hännästä ym pientä kiusantekoa. Puutun kun meno menee mielestäni liian villiksi, mutta koirat on opetettu siihen että ne väistävät lasta, eli jos muksu kiusaa koira on se joka poistuu paikalta. Muksu tykkää koirista hulluna ja ne siitä.
Ainoat kerrat kun uros on murissut lapselle oli kun tytöllä oli pakkomielle uroksen palleista ja pippelistä, jatkuvasti piti vahtia tai likka oli puristelemassa koiran intiimeitä osia. Kerran koira ärähti, en ole varma nälväsikö kädestä, mutta koira sai tuntea nahoissaan mitä teki. Sen jälkeen koira on aina poistunut paikalta jos lapsi sitä kiusaa tai koira tuntee muuten vaan kaipaavansa rauhaa. Tämän takia koirille on oma huone, minne lapsi ei pääse, jotta koirat saavat halutessaan olla ihan rauhassa. Tietenkin lapsen käytökseen puututaan kieltämällä, mutta haluan varmistaa että koirat ei missään tilanteessa koe oikeudekseen käyttää hampaitaan lasta kohtaan.
Koira on kuitenkin aina eläin.

Itseäni hirvittää miten toiset ihmiset antavat koirien hillua miten tykkäävät vauvan läsnäollessa. Edellisellä sivulla mainitun rotikan käytös saa kylmät väreet kulkemaan pitkin selkääni...

Tiedän olevani koira-vauva-asiassa aika natsi.

Bree 21+0
 
Koira meilläkin aina ollut, eikä koskaan ole ongelmia ollut lasten tai vauvojen kanssa. Oikeastaan ainoat joilla on ongelmia esiintynyt (siis minun tuttavapiirissäni) ovat sellaisia joilla johtajuusasetelma ei ole ollut koiralle selvä. Itse jonkinverran aiheeseen vihkiytyneenä olen kyllä osannut uumoilla jonkinsortin ongelmia etukäteen... Jos koiralle ei on ehdoton ei ja uskoo sen tilanteesta riippumatta vaaraa ei juuri ole. Jotkut ovat sitä mieltä, että vauva olisi hyvä esitellä koiralle peppu edellä, kuten uusi koiranpentukin, jotta koira ymmärtää tulokkaan olavan täysin vaaraton. No, meillä on vauva aina tullut ihan normaalisti mukaan perheeseen, eikä asiaa ole hössötetty millään tavoin, koira on saanut haistella, nuolaista yms. Kunhan eleet on olleet minulle selvästi alistuvia.
Murinasta sen verran, että itse en kieltäisi koiraa lapselle murisemasta, koska se on se koiran tapa varoittaa. Todellinen vaara piilee siinä, jos koira ei saa ensin varoittaa, vaan lajinsa vastaisesti hyökkää varoittamatta kiusaajan päälle. Meillä on lapsille tehty selväksi, että koiraa ei millään tavalla saa kiusata ja jos koira murahtaa on se jätettävä rauhaan samointein. Koira murahtaa ja vaihtaa itse paikkaa, joilloin se jätetään täysin rauhaan. Koirakin luottaa siihen, että minä "laumanjohtajana" tarvittaessa puutun tiukasti lasten tekemisiin eikä sillä ole oikeutta täällä ketään ojentaa.

Tulipa paasaus :ashamed: aihe on minulle tärkeä ja läheinen, pahoittelut. Jos ongelmia koiran kanssa kannattaa niihin hakea apua nyt ennen lapsen tuloa. Jo hihnassa vetäminen tai muille koirille rähiseminen kertovat johtajuusongelmista, sillä näin ei koskaan käyttäydy lauman alempiarvoinen.
 
terveiset ultrasta,kaikki oli hyvin tosin sukupuolesta ei osannu sanoa varmuutta kun pienokainen istuskeli jooga asennossa :D

koko vastasi viikkoja 19+2 ja nyt ois menossa 20+1 mut ei vaihtanu laskettua-aikaa kun esikoinenkaan ei oo mikään iso kokoinen.sano vaan et menee varmaan sit muutaman päivän lasketun ajan yli..
istukka onkin etuseinämässä,mitä lie kätilö np-ultrassa sekoillu ku sano et on takaseinämässä mut nyt siis selittyy se et liikkeet tuntu sen verran "myöhään" :)

nopee päivitys vaan..päivän jatkoja kaikille :)
 
Koira-asiasta vielä: Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin omistajiakin. Itse olen samoilla linjoilla Knoxin kanssa, kun on arvojärjestys laumassa selvä, tuskin tulee ongelmia. Meidän koirille on sopinut hyvin tuo, että heti saavat tutustua uuteen perheenjäseneen rauhassa omalla tavallaan ja mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Lapset on opetettu pienestä pitäen, että koira ei ole lelu, sitä ei kiusata. Nyt meillä nuo 5 v ja 3v ovat parhaita ystäviä koiriemme kanssa. Lapset tietävät kuinka koiria kohdellaan ja koirat ovat todella hyvätahtoisia lapsiamme kohtaan. Aina pihallakin ovat yhdessä, nuorempi koira leikkii lasten kanssa ja vanhempi makaa portilla vahtimassa, pitää ulkopuoliset ulkopuolella ja lapset sisäpuolella. ;) Kun tuo kuopus oli n. vuoden, toi vanhempi koira sen pari kertaa "veti" hihasta pois portilta. :)
 
Odottavat että jos se pieni kahden viikon aikana kasvais enemmän, eniten huolestutti jalat kun ei vastaa viikkoja mitenkään päin, mutta muut osat kehittyneet hyvin, vaikka pienikokoinen onkin, huolta nyt on muutenkin paljon ettei enempää jaksais.. :(

Pikkasen sydän kyllä pompotti hyvin ja pyöri karkuun kuin härveli, ei kiinnostanut olla kuvattavana ja kun ei uskottu näytti pikku pyllyä että siitäs saatte. :)

Minulla on kolme koiraa tällä hetkellä ilonani, hyvin tulevat toimeen lasten kanssa, meillä ei lapset kiusaa ja koirat eivät ärähtele kun ei oo tarvetta sellaiseen.

Mummokoiran kanssa hakataan päitämme yhteen nyt kun isäntä lähti, sen kanssa eniten huolta kun oikea bitch yrittää olla ja yrittää kovasti päästä niskan päälle. Minun nimissä kaikki koirat, vaikka exän on toi mummo ollut pennusta asti, yritetään nyt löytää yhteinen sävel että tullaan toimeen. Ja ex ei koiraa halunnut mukaan, vaik uhkasin sen pakata laatikkoon ja postittaa perässä. :D

Pojat taas on niin äiskän pullapoikia ja nössöjä sohvaperunoita, uskovat jo pelkästä katsomisesta.

Mutta nyt loppui miun koneella istuminen, pikkumies heräsi ja vaatii kovaan ääneen seuraa. :)
 
Onnea A-H, meemee ja Brianna poika lupauksesta.

Tähtikeijulle myös onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :)

Meemee: Toivotaan että kaikki pienellä hyvin ja kovasti jaksamisia:heart:

Lapset ja koirat: Meillä on myös kaksi koiraa, pieniä. Molemmat uroksia. Hyvin ovat aina vauvoihin suhtautuneet. Esikoinen kun tuotiin kotiin annettiin kaukalossa olessa niiden haistaa, mutta eipä niitä kauheemmin kiinnostanut. Nuorempaa koiraa kiinnosti alussa tytön tutit ja niiden perään vinku ja niitä sitten "varasteli". Mutta aika pian tämäkin kiinnostus lopahti. Lattialla on aina pystytty kumpaakin lasta pitämään. Ainahan tietenkin pitää tilannetta seurata. Vanhempi koirista ylikiltti, aina jos "häiritään", poistuu paikalta ja tarvittaessa murahtaa ja poistuu. Nuoremman kanssa ollut enemmän "ongelmaa". Murisee kyllä jos lapset häiritsee, mutta ei millään viitsisi poistua paikalta. Joutuu sitä sitten komentaa, menemään pois. Lapsia on kyllä aina kielletty kiusaamasta koiria!! Poika vaan tahtoo joskus tahalleenkin koitella onneaa. Niinpä on kerran saanut nuoremman koiran rähähtämään oikein kunnolla ja sai lievästi hammasta, mutta asiasta selvittiin onneksi säikähdyksellä!! Muuten kyllä pärjäävät hienosti :)

Sairaalasta olosta: Minäkään en kauheasti tykkää olla sairaalassa, lähinnä se nukkuminen on niin huonoa siellä. Esikoisestä saatiin olla perhehuoneessa ja piti olla kolme yötä siellä. Itse olisin kyllä ollut jo valmis lähtee kahden yön jälkeen :D Lähtö päivänä sitten mittailivat verenpaineita ja ne oli koholla ja olisivat viellä halunneet että jäädään, mutta en suostunut. Pääsin kotiin sillä ehdolla että pääsen seuraavana päivänä neuvolaan mittauttamaan verenpaineita. Mutta kyllä ne paineet oli siksi kohollaan, kun ei ollut moneen yöhön saanut nukuttua kunnolla. Poika synty torstai yönä yhdeltä ja kotiin pääsin lauantaina, kun vauvan piti olla sen kahden vuorokauden ikänen ennen lääkärintarkastusta ja kotiin lähtöä. Vaikka itse olisin halunnut jo perjantaina kotiin. mutta ei siis viitsitty ajaa takaisin sitten seuraavana päivänä kun ei kovin lähellä asuta. Nyt siis toivon että mahdollisimman pian päästään kotiin :)

Nyt jatkamaan lämmitystä. Ens viikolla olisi talviloma, ihanaa :)

Muumi ja pikkumies 20+5
 
Pakkaspäivää =)

Ja onnea tyttö- ja poikalupauksista

Oma rakenneultra on vasta kuukauden päästä ja kieltämättä odottavan aika on pitkä. Liikkeitä tuntuu edelleen harvakseltaan ja hentoisesti...täytyy aina välillä dopplerilla tarkistaa, että kaverilla kaikki ok. Pakkasta jo ties kuinka monetta päivää -30 ja -25 välissä. Ei paljon viitsi ulkoilla tai autoa rääkätä tuolla pakkasessa.

Turvavyön alennin Sain sellaisen kaverilta jo ihan alkuraskaudesta. Pikkuisen meinaa olla työläs kiinnittää eli pikkumatkoilla on kyllä jäänyt käyttämättä. Siinä se töröttää vieressä vänkärin paikalla suurimman osan ajasta :D Kaipa sille tulee lisää käyttöä sitten kun maha kasvaa isommaksi.

Kemikaaleista Meidän äiti kyllä jaksaa hysterisoida tuolla asialla. Itse olen kyllä ihan normaalisti meikannut, käyttänyt hajusteita ja värjännyt hiuksia. Jossain sanottiin, että esim. hiusten värjäämistä enemmän haitallisia aineita saa pakokaasuista ja muista ilmassa kulkevista yhdisteistä.

RD Kävin tänään sokerirasituksessa ja niinhän siinä kävi, että paasto oli raja-arvona ja 1h arvo oli selvästi koholla. Huomenna hakemaan neuvolasta ohjeita ja kotimittari. Pikkuisen on meinanannut olla mieli maassa tuosta tiedosta. Tuli jotenki hirmu syyllinen olo, siis että oonkohan mä nyt herkutellu itteni tähän tilaan :( Ärsyttää alkaa kyttämään ruokia tässä vaiheessa, kun ei olla vielä edes puolessa välissä. Mulla siis viime neuvolassa pissatestin arvo oli koholla ja siitä toi rasitus jo tässä vaiheessa...

Supistuksista Osaako joku kertoa ekakertalaiselle, että voiko supistus tuntua vähän niin kuin poltteelta tms. vai onko mulla vain ilma kiertäny ilkeesti mahassa? Sen tiedän että supistuksessa maha menee kovaksi, mutta en minä kyllä sellaista vielä tässä vaiheessa ole havainnut.

Tissiongelma Mun nännit ja nännipihat tuntuu aivan kummallisilta...kovilta ja muhkuraisilta. Ja nänni sillai niinku painuu sinne tissin sisään. Onkos tämä nyt sitten normaalia? Rasvaillakin on pakko kun kutisevat tosi paljon illalla kun ottaa liivit pois...

Hiihtolomaa odotan minäkin jo kovasti. Viikolla 10 olen "pakkovuosilomalla" kun ei ole silloin töitä ja toisen hiihtoloman pidän tulevista vuosilomista sitten maaliskuun lopussa, kun me lähdetään Kanarialle

Sarah ja Murunen 18+3
 
Viimeksi muokattu:
knoxilta lainausMurinasta sen verran, että itse en kieltäisi koiraa lapselle murisemasta, koska se on se koiran tapa varoittaa. Todellinen vaara piilee siinä, jos koira ei saa ensin varoittaa, vaan lajinsa vastaisesti hyökkää varoittamatta kiusaajan päälle.


Sulla on hyvä pointti, ja sitä kannattaa toki noudattaa.

Mutta meillä on koirille tehty selväksi, että minkäänlaista poikkinasta sanaa lapsia kohtaan ei suvaita, vaan koiran pitää tietää että sen on lähdettävä paikalta pois. Jos lapsen lähentely rasittaa pitää mennä pois, yksinkertaista. Ja täälläkin on koira-asioissa jonkin verran kannuksia hankittu, PK-puolelta, suojelusta ym.
Tietenkin myös lasta on opetettu olemaan koirien kanssa eikä mitään jatkuvaa kiusaamista suvaita.
Mutta kuten sanoin olen aika natsi koira-lapsi asiassa, jos koira ei sopeudu meidän perheen sääntöihin niin monttu kutsuu.
 
Koirista vielä pakko lisätä tuohon kertomani rotikan käytökseen että sen ei todellakaan annettu hillua ja riehua vauvan ähellä miten sattuu, mutta asuimme silloin vielä aika paljon pienemmissä tiloissa joten väistämättä vauva ja koira kohtasivat kun siskoni oli kylässä. Koirien paikka meillä oli silloin rajattu koiraportilla ja muutenkin erityisen tarkkoja olimme kun rotikka kerran suhtautui vauvaan niin.
Ja tämä rotikka ja hänen omistajansa harrastavat myös tokossa, suojelussa, haussa, jne eli pellossa ei sekään kasva.
Myöskään en anna koirien nuolla lasten tai kenenkään muunkaan naamoja, eikä oma koiramme sellaista harrastakkaan. Myös rotikan nuoleskeluun puututaan joka kerta ja se viedään pois, mutta ei sitä oikein voi täysin välttää.
 
Brianna on oikeassa, koiran pitää sopeutua sääntöihin, yhden ongelman laitoin monttuun pari kesää sitten, kun käytös muuttui kaikkia kohtaan erittäin aggressiiviseksi, palikka kädessä sai liikkua kotona peläten milloin se keplottelee itsensä ulos häkistä ja pahvioven läpi. Ja lasten lähelle ei uskaltanut päästää enää kun minun kurkkuun yritti käydä kiinni. Odotus tutkimuksiin ja eläinlääkärin lopetus kestivät minun elämässä ikuisuuden, ihan kamala tilanne.

Ex-mies oli ainoa joka edes pystyi vähän siihen koskemaan ja viemään ulos nopeille pisuille, saattoi varoittamatta hyökätä myös exän kimppuun pihalla ilman mitään erityistä syytä. Kuvauksissa selvisi että koira vakavasti sairas elimiltään kuin päästään. Kiva harrastuskoira alkuun, mutta eipä tullut mitään. Olen sen takia aina varovainen koirien ja lasten kanssa, meidän kotona ei tarvita murinaa ja nurinaa kun kaikki tietää missä on oma paikka.
 
Iltaa!

Oli nyt pakko tulla vähän ketoilemaan tuntoja. Täällä poksuu siis viikot taas=)
Nyt olen vain ollut todella peloissani ja ahdistunut. Ensimmäinen lapsemme todettiin kuolleeksi
18+0 viime toukokuussa.:'( Hän oli ollut jo kuolleena noin viikon. Eli oikeastaan olemme nyt siis pidemmällä tässä raskaudessa. Sunnuntaina viimeksi kuunneltiin dopplerilla reilu 150 sykettä ja liikkeitä:heart: Toivottavasti nyt alkaisi helpottaa! Oikeastaan rakenneultra
tuntuu jonkinlaiselta rajapyykiltä. Sitä odotellessa..kauhulla mutta myös innolla!Voi kunpa kaikki olisi hyvin! Tässä raskaudessa olen nyt myös tuntenut liikkeitä, tai jos ne ei niitä ole niin mun mahassa tapahtuu jotain todella omituista;) Piti muutakin kirjoittaa omista oloista, mutta jatkan ehkä myöhemmin...

Tervetuloa uusille ja onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ulltrasta!:flower:

Meemee
uskon ja toivon että kaikki on hyvin, kun kuitenkin vauva liikkui ja vaikutti hyvinvoivalta!

Hjannah ja Nappula 18+0:heart:
 
no niin, neiti nukkuu ja itsekin sain jo syötyä niin pääsee kommentoimaan!

Eli sairaalassa olosta, esikoisesta oltiin puoltoista vrk, eli käytännössä kun tyttö synty illalla niin oltiin kaks yötä ja kun aamulla oli lääkärintarkastus ja sai luvan kotiutua niin kotiuduttiin heti. Yleensä tuollakin pidetään ensareita mielellään se kolme yötä, mutta yllättäen ihan mielellään päästivät mut heti kotiin kun osasto aivan täynnä ja itse kun olen ollut siellä useamman vuoden töissä niin asiakaan ei ollut uutta :) Tällä kertaa en tiedä, toisaalta olis ihan kiva "rauhassa" tutustua uuteen vauvaan edes se pari päivää, mutta kyllähän sitä nyt kotonakin tietysti tutustuu ja voihan olla että on niin ikävä tyttöä että haluaakin jo pian kotiin. Ihan fiiliksen mukaan mennään siis.

Mulla ei ole ollut, eikä oo vieläkään sitä turvavyön alenninta...olis varmaan ihan hyvä hankinta kyllä...

Onnittelut ultrassa käyneille! Ihanaa kuulla hyviä uutisia! Ja meemee, josko tuo koko tosiaan olisi ihan joku ominaispiirre vain. Toivotaan näin! Jaksuja kuitenkin seuraavaan kahteen viikkoon, kyllä se varmasti mielessä on kuitenkin ennenkuin selviää.

).( Mä tsemppasin itseäni tänään ja siivosin raskaana olevan naisen raivolla meidän eteisen hirveän kaapin! Ja sillä samalla raivolla laitoin miehen kiinnittämään veitsitelineen, eteisen naulat ja sellasen hanska"telineen". Niin ja yhden taulun :D Kyllä tää koti tästä alkaa kodiks muuttua (ollaan siis viime kesänä muutettu ja vähän tälläset pikkujutut jäänyt roikkumaan)...:whistle: :D

Kukkis ja pieni 18+3
 
Koirat ja vauva: Meillä on mäyräkoira joka ei ole ikinä oikein pitänyt lapsista. Kun rupesin esikoista odottaan koira tuli valeraskaaksi. Soitin eläinlääkärille ja ihmettelin käytöstä...Eläinlääkäri kysyi, että olenko raskaana? Ihmettelin hetken ja vastasin joo...Eläinlääkäri sanoi, että koira aistii sen ja toinen valeraskaus tulee, ennen kuin lähdet synnyttämään...Näin myös kävi samoin toista odottaessani. Tätä kolmatta kun rupesin odottaan mies sanoi jo ennen raskaustestin tekoa, että koira on ihan kummallinen, eli olet raskaana...:LOL: Ja tämä on muuten ihan totta!!! Kun esikoinen syntyi koira suojeli vauvaa ihan hulluna, pikkuhiljaa tottui vauvaan ja sen jälkeen suhtautunut myös muihin lapsiin paljon pehmeämmin.

Ultrista: Minä en ole kysynyt aikaisemmilla kerroille ultrassa sukupuolta. Nyt sitten oltiin puhuttu, että kysytään. Tänään ystäväni sai poikavauvan...Ultrassa oli sanottu että tyttö tulee!!! Joten saapas nähdä kysynkö kuitenkaan... Ja muutenkin olen satavarma että kolmas poika tulee!

Vaivoista: Mulla on ruvennut vasenta jalkaa pakottaan aina päivisin ja katoin yks päivä että suonet on tosi pinnassa pohkeessa. Tänään laitoin tukisukat ja pakotuksesta ei tietoakaan!!! Liikkeitä olen EHKÄ tuntenut parina päivänä, mutta jotenkin kauhistuttaa onko siellä edes enää mitään...:(

Huomenna neuvola... Toivotaan, että kaikki hyvin...

Minttu-82 ja Ilmari 16+5 :heart:
 
Heissan vaan palstalle!

Turvavyön alennin
Mulla oli kakkosen kanssa niin herkkä vatsa, että oli pakko pitää sitä alenninta.
Nyt en oo vielä ottanut käyttöön. Jahka maha vähän kasvaa ni laitan paikalleen.
Mun on sellainen jossa on se tarra + nepit jotka laitetaan kiinni ja tosi helposti saa yhdellä kädellä kiinni.
Ja se mahdollinen kolarihan on se iso syy käyttää koko alenninta=)

Brianna
Onnea Poika tiedosta, prinssi muuttamassa teille =)

Koira / Vauva
Meillä myös aina ollut koira + vauva samaan aikaan talossa. Nyt toinen koira on muuttanut anoppilaan (12v) ja toinen kotosalla (2v). Narttuja ja pieniä koiria molemmat. Koira vaan jäi auton alle just ennen uutta vuotta ja on ollut nyt monessa leikkauksessa ja toipumassa kotona. Leppoisia koiria ollut molemmat, ikinä ei oo vauvojen kanssa tarvinnut varoa. Koira lähtee kun ei halua et lapset/taaperot koskee tai muuta.
Koirat antaa myös ”repiä” eli vaikka vauva on ottanut korvasta, hännästä yms kiinni, oottelee koira(t) nätisti et koskakohan tuo laskee irti. Vanhempi koira tietää, että kieli käyttöön ni johan lapsi/vauva kääntää päätään ja laskee irti =)

Tähtikeiju
Vai jätti vauva sitten ylläriksi sukupuolen =)

Hjannah
Onnea näistä viikoista! Rankka kokemus teillä on takanapäin. Uskotaan, että kaikki menee nyt hyvin!

MommysM
Hienoa että kivut on hellittäneet!! Toivottavasti tästä olo vain kohenis!

Meemee
Uskon kans että se on normaalia vaikka vauva ei ihan vastaiskaan ”viikkoja”. Meillä ainakin vauvat on aikalailla heitelleen, tosin isompaan suuntaan, mutta useammalla viikolla.
Tsemppiä uuden ultran odotteluun! Ja onnea poika tiedosta!

A-H
Onnittelu Poika tiedosta =)

Minttu
Meidän koirat on kans mäyräkoiria, mutta meillä kissa (kolli) käyttäytynyt samalla tavalla omituisesti joka kerta kun olen raskaaksi tullut. Tosin ei tuo nyt valeraskautta ole saanut, mutta kissa on jo kertonut, että raskaana ollaan =)

(.)
Oma napa se vaan on =) Vielä menee omat farkut jalkaan, mutta kohta puoli kyllä joutuu vaihtaa mammaversioihin. Kotosalla oon kyllä mammaverkkarit jalassa. Väsymys vaivaa edelleen..

Lehtis kera pikkulehden 16+3
 
Tulin äkkiä kysymään teiltä jo rakenneultrassa käynneiltä,että tehtiinkö siellä samalla sisätutkimus vai ei?
Mietin iha että mitkä housut laitan jalkaani huomenna,mammastretsit vai mammalögöt :D
Ei sitten tarvi kauheella ähinällä vetää noita liimapökiä väärinpäi jalasta pois siellä jos niikseen tulee :rolleyes:

Nenna
 
En edes malttanut lukea kaikkia koira-aiheisia viestejä ennen kuin kommentoin...
Knoxilla oli aiheesta ajatuksia, tietoa & mielipiteitä jotka voisin täysin itse allekirjoittaa. Juuri noin toivon ja odotan homman täälläkin menevän. On kiva lukea muidn aatoksia myös, toivotaan että keskustelu jatkuu.

Meillä ei ole lauman arvojärjestyksestä mitään epäselvyyksiä. Vanhempi koira on luonteeltaan 'dominoiva' ja sen kanssa on saanut aiheesta keskustella nuorempana. Nuorin on ollut tähän asti täysi lapanen, mutta ihan aikuiseksi en tuota edes vielä laske, joten katsellaan. Molemmat ovat kuitenkin erittäin hyvin hanskassa, joten en pelkääkään varsinaisesti että mitään pääsisi sattumaan, vaan lähinnä yritän etsiä tietoa, miten homma hoituisi kaikkien kannalta mahdollisimman oikein.
Ainakin näillä näkymin fiilis on se, että koirat toki saavat vauvaan tutustua heti(mmiten), mutta minun ehdoillani.
Olisi mielenkiintoista nähdä vähän faktaa siitä, miten alfapari koira-/susilaumassa esittelee muille jälkikasvuaan...

Muokkailen sitä mukaa kun tulee uusia juttuja mieleen... Tällä hetkellä minua huolestuttaa/ärsyttää lapsille murisevia koiria huomattavasti enemmän koiria kiusaavat lapset. Ajatusmaailma varmaan tulee muuttumaan kun oma nyytti kotiin tulee, mutta jos yhtä asiaa saan toivoa, niin sitä etten KOSKAAN tule hyväksymään lapsilta minkäänasteista koiran kiusaamista. Toivon että kykenen sen verran hyvin pitämään silmät auki, etteivät koirani koskaan noudu siihen tilanteeseen, että joutuisivat edes miettimään lasta vastaan puolustautumista. Murina tai muu äänenkäyttö itsessään ei meillä tosiaan ole miellettyä, mutta mikäli siihen liittyy mitään epätoivottua käytöstä, siihen puututaan.
Brianna, jotenkin ei tullut yllätyksenä nuo teidän & koirien lajit ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea teille joilla hyviä rakenneultrauutisia :heart:

Itselläni on siihen vielä pari päivää... enkä millään malta odottaa!!! Jännittää, pelottaa ja hirvittää ihan hirveesti! En tiedä mitä eniten jännitän.... kai sitä onko meidän rakkaalla pikkusella kaikki hyvin.

Jännitysterveisin MyDream ja pikkunen rv 20+ 4
 
Onnea kaikille hyvistä ultra käynneistä :hug:

Meillä ultra viikon päästä! Miten tämä aika tuntuukin näin matelevan...?
Meinataan kysyä kumpaa sukupuolta siellä köllöttelee. Toisaalta toivon että ei vauva näyttäisi, niin jäisi se loppu jännitys :D Mutta toisaalta olis ihana tietää. Jos saadaan tietää niin salassa asia silti pidetään, kerrotaan kaikille vain että "ei tiedetä".. Tosin sitte saattaa olla vaikeempaa tuo vaatteiden ostelukin ;) Vähän myös ultra jännittää, että onko kaikki hyvin ja vastaako viikkoja. Koska maha on paljon pienempi kuin esikoisesta..

Turvavyön alenninta ei ole ollut, enkä kyllä näe tarpeelliseksi sitä hankkia..

Sykkeitä kuuntelin tänään, sillä en ole muutamaan päivään tuntenut liikkeitä. Otin ensin lasillisen mehua jonka jälkeen kävin makuulleni ja asensin sen dopplerin masun päälle, niin kyllä alkoi sellainen mylläys että! Ihan masu pomppi ja kunnon muljahteluja näkyi! Tuntui kyllä kans :D
Painosta Paljonkos muilla on paino noussut?
Täällä on joku nelisen kiloa.. Tosin tuli taas viikonloppu mässäiltyä kaikkia herkkuja että pitää rajottaa.

Omaan napaan
Omat vaatteet menee helposti päälle, ei mitään ongelmia :) Toivottavasti menis koko raskauden, niin ei tarvi lähteä ostelemaan itellekki vaatteita :D
Mun tekis niiiiin mieli hakea kellarista esikoisen pienimmät vaatteet ja kattoa ne läpi että mitä kaikkea siellä on, mutta ajattelin kuitenkin odottaa sinne ultraan asti.. Sen jälkeen voikin karsia vaatteita jos on tyttö..

SaaBas + "Tarmo" 19+4
 
Toivottavasti kukaan ei ottanut edellistä tekstiäni koirista mitenkään henkilökohtaisena kommentointina, koska ihan yleisesti kirjoittelin. Jos joku pahastui pahoittelen syvästi :hug:.
Kun on ollut avustamassa erilaisissa ongelmakoirakoulutustilanteissa ja testauksissa on valitettavasti nähnyt useamman kerran näitä koiria, joilta murina on täysin kielletty ja lopulta koira vaan hyökännyt toisen koiran tai ihmisen päälle. Tästä on tosiaan päästy sillä, että koiraa on opetettu uudestaan varoittamaan äänellään. Tai se paljon harrastanut koira alkaakin karkailla pihalta rähistä remmissä tai muuten puolustamaan omistajaansa liiankin kanssa, jolloin on koira pitänyt palauttaa takaisin laumansa pohjalle. Ihan näihin kokemuksiin ja moniin ongelmakoiraoppaisiin tukien siis pohjasin tekstini, en kritisoinut kenenkään tapaa täällä.

Sillis. Itse asiassa susi/villikoiralaumassa narttu tuo pennun pesästä ensin uroksen näytille alistuvin elein (katse maassa, kaula paljaana häntä rennosti roikkuen...), jolloin pentu seuraa merkkiä ja alistuu johtajalle välittömästi myös. Näin ei johtajuudesta synny epäselvyyksiä. Hmmm... Ei taida onnistua ihmisvauvan kanssa :whistle:. Itse olen kääntänyt sen tosiaan niinpäin, että kun minä esittelen koiralle vauvan, täytyy koiran olla selvästi alistunut minulle, sillä minä olen päättänyt tuoda laumaan uuden jäsenen.

Nartuilla ilmeisen yleinen tosiaan tuo valeraskaus ja urokset sitten taas monesti alkavat huolehtia enemmän, kun emäntä raskaana. Kyllä ne jotenkin siis osaavat asiaa jo ennakoida. Meillä tosiaan uros suojaa normaalia enemmän minua ja tekemistä onkin osoittaa sille, että kyllä kiitos pärjään omillani, turha yrittää nousta korkeammalle :).

Niin ja itseä on aina raivostuttanut lapset jotka koiraa kiusaavat. Kyllä se kaikkein kiltein koirakin joskus nappaa kiinni, jos kipukynnys ylittyy jatkuvasti. Meillä on ihan ehdoton kuri tässä lapsille, meillä arvostetaan koiraa perheenjäsenenä, eihän lapset saa repiä toisiaankaan hiuksista, ei siis koiraakaan. Ja koiran nukkuessa se jätetään ehdottomasti rauhaan, leikkiaika on muulloin.

Mutta nämä siis tosiaan vain sääntöjä meillä, jokainen tyylillään ja itselle sopivimmalla tavalla, kuten lastenkin kanssa :). Taas tää meni tällaiseksi sepustukseksi, onneksi jokainen voi valita, mitä lukee...
 
A-H
Onnittelut muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista meemee ja Brianna! :) Ja meemee, jospa se teidä pikkuinen vaan on pienempi? Eihän kaikki voi olla saman kokoisia, tsemppiä! :)

Pihlamaria esikoista odottaessa olin myös aivan varma jo plussasta lähtien, että tyttö tulee, vaikka kaikki sanoivat, että on poikamaha ja kun miehen puolelta kuulemma ei voi saada kun poikalapsia :) Kyllä se äidinvaisto on monella kaverillakin pitänyt paikkansa. Yhdelle kaverille lupailtiin poikaa ultrassa, mutta kaveri oli aivan varma, että sieltä on tyttö tulossa ja tyttöhän se sitten oli.

Turvavyönalentimelle en ole käyttöä keksinyt, kun tuossa meidän volvossa se turvavyö menee muutenkin tosi alhaalta ja ei mitenkään osu mahaan. Asettelen kyllä raskausaikana turvavyön todella huolellisesti noiden lantioluiden päälle, ettei mahdollisessa kolarissa varmasti osuisi mahaan. Entisessä bemarissa olisi ollut ehkä tarvetta tuolle kapistukselle, mutta kun riittävän kauan vyötä asetteli ja kiristeli, niin sen sai hyvin laitettua. Tarve siis riippuu autosta ja omasta ruumiinrakenteesta :)

nenna77 mulle ei ainakaan ultrassa tehty sisätutkimusta :) Ultralla katsoi kohdun suun/kaulan kun kerroin supistuksista. Ei kai ne ilman syytä ala ronkkimaan.

tähtikeiju meinasitkos tuonne etusivulle merkkailla noita tyttö/poikalupauksia? Mun mielestä ois ainakin kiva, jos ne siellä olis :)

A-H & pikku-A 20+4
 
Huomenta! :)

Toivottavasti meemee sulla on tulossa vaan lyhyempi vauveli sieltä että mitään hätää ei olisi.Sanoivatko mitään mistä voisi johtua että niin paljon on pienemmät jalat?.Voimia kovasti:hug:

Ja kiitos tsempeistä.Kivut tosiaan hellittänyt muuta vieläkään en pysty kyljellään nukkumaan,se on ihan kätevää kun kohta maha on niin iso ettei pysty nukkumaan selällään kun vauva painaa:whistle:

koirista Meilläkin on ollut ongelma koira (belgianpaimenkoira).Isommille lapsille oli ok mutta kun kakkonen syntyi niin alkoi olla niin agressiivinen että luovutiin siitä: /.Sillä nyt oli päässä vikaa muutenkin.Koira kovasti haluttaisiin taas.ja olihan meillä tossa ennen joulua se ihanuus mutta oltiin kaikki allergisia:(

Syömisistä.mitä te syötte,onko vielä jotain himoja??.Mulle ei maistu leipä,olen allerginen hedelmille,laktoosittomia jukurtteja on niin säälittävä valikoima että niihin kyllästyy,mehukeittoja oon vetänyt litra tolkulla.Aamulla syön puuroa.mutta nyt alkaisi kaipaamaan uusia juttuja:).Tänään kyllä haen kaupasta monta pussia marjoja (pakaste) ja vetelen niitä nälkääni:p Lämminruoka ei oikeen uppoa.ja muutenkin tuntuu että vainukoiran hajuaisti on täällä taas:D.
Monella oli hienoja ultra kuulumisia ja sukupuolikin selvinnyt:)
meinaatteko tähtikeiju mennä 4D ultraan kun vauva ei näyttänyt sukupuolta?

meillä ultra perjantaina!.Jännittääääää:D.Saa nähdä näyttääkö meillä vauva sukupuolta.Vaikka on kerran sanottu että meille tulee Tyttö,jotenkin hankala uskoa niin haluan vielä varmistuksen:)

Mutta nyt syömään ja puheterapiaan:).
Niin himoista vielä piti sanoa että Snickersit maistuu ja omenalimonadi:p

Vointeja! mm itu 19+4
 
Huomenta kaikille :) Hurjasti tekstiä tullut! Ei pysy mukana :)

Sairaalassaolosta, tykkäsin olla esikoisesta :) Meillä oli perhehuone ja se sopi meille hyvin. Nytkin ollaan ilmoittauduttu Kätilöopiston Haikaranpesään ja toivottavasti päästään sinne. Esikoinen täyttää elokuussa 7, ja hän on sairaalassaoloajan mummolassa. Musta se oli varsin leppoisaa :) "Jouduttiin" olemaan neljä yötä, kun esikoinen oli kooltaan pieni (2740 g) ja verensokerit oli alhaalla. Eipä siellä kummoisia yöunia saanut hormonihuuruista johtuen, mutta kummasti sitä jaksoi.

Turvavyönalennin oli ekassa raskaudessa käytössä, ja taidan kaivaa sen nytkin. Jos tulee äkkijarrutus ja vyö kiristyy, osuu se mulla ainakin tällä hetkellä suoraan vauvan ja istukan kohdalle. Tiedän yhden tapauksen, jossa vauvalle kävi peräänajokolarissa huonosti turvavyön takia.

Kemikaaleista, en jaksa stressata... Mun mielestä paljon tärkeämpää on se, mitä syö raskausaikana. Sehän menee suoraan vauvaan, vauva jopa maistaa lapsivedessä ne ruoat, mitä äiti syö. Eli paljon hedelmiä, kasviksia, pääasiassa terveellistä ruokaa on mun motto :) Rasvaista, suolaista roskaruokaa vain herkkupäivänä. Ja raitista ulkoilmaa, liikuntaa voinnin mukaan.. Itse meikkaan, käytän kynsilakkaa, värjään hiuksia... Tosin hiusväri ei mullakaan pysy nyt niin hyvin kuin aikaisemmin ja hiukset tosiaan kasvaa kohisten :)

Painosta, mulla noussut ehkä 3-4 kg nyt. Ensi viikolla neuvola. Paljon vähemmän tullut painoa kuin esikoisesta, omat farkut menee edelleen jalkaan BellyBeltin kanssa.

Liikkeistä, mullahan tosiaan istukka on tossa edessä ja vaimentaa liikkeitä. Ekat liikkeet tunsin viikoilla 16+ ja ne tuntuivat aika pitkään hentoina, sit hävisivät kokonaan. Melkein pariin viikkoon en tuntenut oikeastaan mitään :( Onneksi sinä aikana oli rakenneultra, eli näin vauvan olevan kunnossa. Nyt viime viikonloppuna alkoivat vasta liikkeet tuntua uudestaan, vauva varmaan vaihtoi asentoa. Ja nyt tuntuvat monta kertaa päivässä vahvempina kuin aikaisemmin, selviä tökkäisyjä ja muljahduksia :heart: Eli näillä viikoilla voivat liikkeet olla pitkäänkin kateissa ja kaikki on silti hyvin.

Onko muilla jo turvotusta? Mulla se oli riesana ekassa raskaudessa, ja nyt alkaa taas nestettä kertyä.. No eipä sille kai voi mitään. Sormet aamuisin nakkimakkarat kun turvotus on tasaantunut koko kroppaan, iltaa kohti taas jalat näyttää vähän tukeilta.. Ja tästä tää vaan pahenee :)

Meillä on tänään sitten 4D -ultra, jännittää. Jospa nyt saisi sukupuolenkin tietää...

Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet iloisia ultrakuulumisia :) Ihanaa aikaa eletään!

Mayinga 21+2 (jo!)
 

Yhteistyössä