Elinamaria Olen aivan hurjan pahoillani :'( Kuvittelin huonojen uutisten jo loppuneen tästä ketjusta ja kaikkien saavan keskittyä onnelliseen odotukseen. Tuntuu todella, todella väärältä, että joudutte kokemaan saman jo toistamiseen. Sanat on tällaisessa tilanteessa vähissä, ei voi kuin toivottaa voimia - toivottavasti syy selviää mahdollisimman pian :hug:
Hjannah Teillä oli myös ollut voimien koettelemus taustalla, toivottavasti ja varmasti kaikki on nyt kunnossa!
Sarah85 Tervetuloa RD-mamojen joukkoon! Ei kannata masentua, vaikka alkuun diagnoosi harmittaa ja voi tulla noita kuvailemiasi syyllisyydentunteitakin. Itse olen ainakin toistaiseksi päässyt tosi helpolla, arvojen ylityksiä ei ole tullut juuri mistään, vaikka olen herkutellutkin välillä. Mittailu voi olla välillä rasittavaa, mutta se hyöty siitä on, että saa tietää, nouseeko se sokeri itsellä ns. "normaalitilanteissa". Sokerirasitushan on aika äärimmäinen koe, vastaa kuulemma cokispullon juomista tyhjään mahaan. Ja hyvähän se tietty on, että vauvan kokoa seurataan, eikä ylimääräinen vauvantiirailu-ultrakaan loppuraskaudessa kovin huono juttu ole
Kyselit myös supistuksista. Mulla ei supistukset oo koskaan tuntunut poltteena (paitsi itse synnytyksessä, missä ne on sitten ihan omaa luokkaansa), mutta en tiedä miten muilla? Mulla ne tuntuu lähinnä mahan kiristymisenä, painon tunteena mahassa ja välillä siltä, kuin ei saisi ihan kunnolla hengitettyä.
Nennalla todella ihana kuva vaavelista :heart:
Onnea taas kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! Mä en meinaa millään jaksaa odottaa, vielä yli kaksi viikkoa...
Painoa mulle on tullut nyt 17 ekan rv:n aikana n. 3 kg.
Uhmaikä Paljon voimia Niiskulle, hyvä että saatte apua tilanteeseen! Meilläkin asuu ajoittain uhmakas kaksvee, mutta tällä hetkellä tuntuu olevan jotenkin seesteisempi vaihe. Voin hyvin kuvitella, kuinka omat hermot kiristyvät jos taistelua on monta kertaa päivässä, eikä mikään tunnu auttavan.
Omaa napaa Meille saapui eilen huuto.netistä hankkimani hoitopöytä ja pitihän ne laatikot heti täyttää esikoisen pienillä vaatteilla :ashamed: Huomasin, että pieniä bodyja ja Lindexin tähtivelourhousuja (mun ehdottomat suosikit) onkin kertynyt sekä esikoiselta, että kirppiksiltä jo melkoinen määrä..hups. Mun on tosi vaikea pitää näppejäni kurissa ihanilta pikkuvaatteilta, etenkin kirpparilla, jossa ne ovat melkein ilmaisia.
Supisteluja on tullut nyt päivittäin useaan otteeseen, esim. tehdessä kotihommia vähän reippaammin. Neuvolassa th sanoi, että kerran viikossa supistelu tässä vaiheessa on ok, mutta jos alkaa usein supistella, pitää varata aika neuvolalääkärille, että katsotaan kohdunsuun tilanne :|
Uudelleensynnyttäjät, huomio Miten paljon teillä on aiemmissa raskauksissa supistellut ja onko vaikuttaneet jotenkin kohdunsuuhun? Mulla suppaili säännöllisesti viime raskaudessa vasta vkolta 24(?), eikä kohdunsuulla tapahtunut onneksi mitään muutoksia.
Ruoista ja ruokahalusta kyseli joku...Mulla ei ihme ja kumma, oo tässä raskaudessa toistaiseksi mitään intohimoja. Viime raskaudessa ruoka maistui yleisesti ottaen tosi hyvältä, tuntui, että makuaisti oli jotenkin terävöitynyt. Irtokarkit ällötti ja hiilihapolliset juomat ym. Nyt taas tuntuu aika normaalilta. Säännöllisesti pitää syödä, ettei huono olo iske, mutta oikeastaan mitään muuta normitilasta poikkeavaa en oo kokenut. Kahvia menee kohtuulllinen määrä päivässä, eikä oikein mikään närästäkään
Pihlamaria & Hippula 18 + 0