<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Moi!

Juu, tuosta terkan vaihtamisesta. Asutaan pienellä paikkakunnalla, joten äitiysneuvolassa on vaan yks terkka. Tosin kun mietin asiaa, niin mulla saattaisi olla mahiksia päästä tuohon "naapurikylään" (samaa kuntaa neuvolaan asiakkaaksi. Täytyy ottaa selvää. Ei kuitenkaan niin kovin pitkä matka, joku 7 km, autolla kumminkin kuljen. Todella ei kiinnostaisi sitä ihmistä kohdata enää ja neuvolakäyntien pitäisi muutenkin olla iloisia tapahtumia.
Osaisko joku neuvoa, kuinka tuollainen virallinen valitus käytännössä tehdään?? Onko siihen jotain valmiita lomakkeita sitten jossain?

Taas tulee hiukan veristä vuotoa, mut ei mitään kipuja tai supisteluja. Tässä tätä tilannetta tarkkaillaan kaiken aikaa.

Nenna77 ja meemeelle kovasti voimahaleja noihin perhekuvioihin! :hug:

Elli ja Terho 16+1
 
Paljon on taas kirjoituksia tullu!! Täällä olin viikonlopun ihan hirveässä oksennus, - maha, - kuumetaudissa... Huh huh.. Ei oo hetkeen ollukkaan noin kauhiaa tautia!! Nyt alan olla jo voiton puolella!!

Anu ja Masuasukki :heart: 17+1
 
:wave:
Kuka täälä aikanaan puhuikin tuosta kun televisio tippuu....
No eilen,kun oli muutenkin niin onnistunut päivä,niin poika onnistui tiputtamaan tuon töllöttimen lattaille naamallee.
Poika ei onneksi jäänyt alle,eikä pikkutyttökään ollut sillä hetkellä luojan kiitos olohuoneessa.
Mä en kohta uskalla edes vessassa käydä ette tuo termiitti sillä välin keksi taas jotain.. :D

Se tosiaan naamalle putos,armoton jysäys kuulu ja mä tulin ammuttuna vessasta ulos.
No siinä sit mieitn et millä ihmeellä nostan ton kokosen töllöttimen lattialta takas pöydälle.
Koitin ton esikon kanssa nostaa,mutta eihä tytöllä ny kumminkaan ihan niin paljo hauista ole että se noin painavaa jaksaa nostaa,puolessa välissä tytön ote lipesi ja mä jäin oikeen ranteeni kanssa alle.
Huoh...
Sit mun oli pakko soittaa exälle että anteeks ku vaivaan mut viittisitkö tulla nostaan kun yksin en saa vaikka yritin ja tytöllä ei riitä voimat.
No se sit tuli ja nosti töllön,laitettiin päälle ja pidin sormet ristis et toimis..
Toimihan se,mitä ny kauhia lommo etupaneelis,ja ruudus värit kaikki näytillä. Eli kuva ei toimi kunnolla...
Mun on siis kumminkin ostettava se taulu töllö ja laitettava se tonne seinälle kii vastaisuuden varalle...Ku täs ny ei hirveesti ylimääräsiä sijotuksia olis laittaa...

Täällä tilanne tuon exän kans ei ole muuttunu.
Ei käy ku juuri näin pyynöstä ja ei mitää txt eikä soittoja kuulu..

Poistin itseni "lomalle" facebookista ja vaihdoin puh numeroni ku vanha oli joutanu jotenki kummasti iha väärille ihmisille.
Mä en yhtää tykkää et mun puh numeroo levitellään joten vaihdan kyllä aika äkäseen.
Oudoin numero oli virosta!
Kun koitin soittaa kyseiseen numeroon,se ei ollut muka edes käytössä...silti siitä kyseisestä numerosta oli mulle koitettu useesti soittaa..

Mä en ole yhtää huomannu et maha olis enää kasvanu???
Musta melkein tuntuu et se olis hiukkasen pienentyny..
Tulis vaan se rakenne pian..
Liikkeitä on muutama pieni potku päivittäin mutta mitään "myllerrystä" ei ole enää ollu..

jos hammasuni kertoo kovasta stressitasosta,mä olen kyllä siis huippulukemis ku menetin siin unes kaikki hampaani :D

Ellille kovasti jaksuja.
Eikö noihin valituksiin ole joku ihan täytettävä paperi minkä saa esim paikkakunnan sairaalalta?
Mä en yhtään tiä,mutta epäilisin...

:wave:
Nenna ja
 
Heippa kaikille odottaville!
Olen lukenut teistä jo muutamia kuukausia, mutta nyt päätin liittyä virallisesti teidän joukkoon :)
Eli la 30.7, ensimmäinen olisi tulossa ja SeKS olisi sairaalana, ikä 23v.
Olen kärsinyt kunnon raskauspahoinvoinnista, mutta nyt viikon verran ollut jo helpompaa. Oikeastaan nyt on jo kaikki oireet kadonneet, ei ole edes mitään liitoskipuja tai muita nipistelyitä. Vatsakaan ei ole näkyvästi kasvanut, ihan vähän ja turvotus on alkanut helpottamaan. Välillä huolettaa onkohan kaikki hyvin?! Ehkä tää on vaan tätä seesteistä aikaa ja pitäis osata nauttia :) Neuvola oli 1,5 vko:n päästä.

Nyt nauttimaan auringonpaisteesta =)
MinskiMöhkylä & Pötkylä rv 15+1
 
Löysin netistä kaupungin sivuilta sellasen terveyspalveluiden palautelinkin, niin aattelin sitä nyt käyttää ja varmaan soitan tuonne toiseen neuvolaan, että huolivatko mua sinne asiakkaaksi...

Tervetuloa MinskiMöhkylä! =)

Elli
 
Minä täälä taas...
Mulla on nyt iso mietintämyssy päässä.
Mä mietin että pitäsköhän mun luopua noista koirista.
Kun vauva syntyy,mä en pääse itse juuri koskaan alkuaikoina niiden kanssa ulos lenkille kun vauva on rintaruokinnalla. Esikko alkujaan tuota isoo koiraakin halusi mutta nyt on niin paljon laiskistunut ulkoiluttamaan että mietin että johan tässä kärsii koiratkin.
Ja koska mä nyt olen täss yksin niin en voi vauvaa kenenkään syliinkään jättä siksi että pääsisin lenkille. Esikkokaan sitä kauaa jaksa sylitellä,sillä kun tuo alkuhuuma lopahtaa aina nopeesti...
On vaan niin äärivaikeeta ajatella luopuvansa noista "vauvoista".. :'(
 
Onpa ikävä episodi Elli! Helpoiten saat tietoa ja pääset asiassa eteenpäin kun otat yhteyttä paikkakuntasi potilasasiamieheen, hän on siellä ihan sitä varten että neuvoo. Voit sitten itse harkita miten etenet, kantelu th:sta lienee "kovin" keino.

Toivottavasti asia selviää!
 
Heipsulivei kaikille!
Nenna77: Meillä on kans koira ja säälittää niin se kun häävisti kukaan kerkee sen kaa ikinä lenkille...Noh onneks kohta tulee taas kesä ja se ees päivät olla pihalla...

Oon ollut pikkupoikien kans viikonlopun kaksin, kun ukkeli on ollut viikonloppureissulla Helsingissä kattomassa sitä HIFK-JOKERIT peliä...Saa nähä kuinka rentoutuneena tullaan takas... On ollut ihanaa olla vaan rauhassa muksujen kans, viime yönä nukuttiin koko poppoo meijän sängyssä 11h...:heart:

Kävin päivällä uimassa 1h, oon koittanut pitää siitä kiinni että 3*viikossa liikun kunnolla...Silti tuntuu että paisun kun pullataikina...Maha on ku viimisillään raskaana ja tuntuu ku oisin lihonnu 10kg, vaikka viime ma vaaka näytti yht.+1,2kg....Saa nähä mitä se huomenna näyttää...

Viime viikolla vielä muutamana aamuna oksensin oikein kunnolla, mutta vaan aamusin....Oudon kauan tää on kyllä kestänyt...Niin ja liikkeitä ei edelleenkään...

Minttu-82 ja Ilmari 15+3 :heart:
 
Nenna77 Ymmärrän että surettaa ajatus koirista luopumisesta mutta toisaalta osaat kyllä vastuullisesti ajatella kun tiedät että koirien ulkoilu tulee olemaan vaakalaudalla viimeistään kun vauva tulee. Omistajan velvollisuus on huolehtia lemmikeistään ja joskus se huolehtiminen merkitsee sitä että luopuu siitä lemmikistä jos se on sen hyvinvoinnin kannalta parempi niin.
Koiratkin kuiteskin oli iso tai pieni, tarvitsee sitä säännöllistä ulkoilua ja liikuntaa muutenkin kuin päästäkseen pissahädästään.
Jos totaalinen luopuminen tuntuu ihan mahdottomalta niin oisko mahdollista antaa niitä vaikka hoitoon alkuajoiksi jonnekkin että vauva ehtis kasvaa hieman isommaksi ja sä saisit sen myötä taas enemmän aikaa muulle?


ressu81 Niin eikös VASsin synnäri ole perinteiseen tapaan elokuun kiinni? Ja siis tästä vuodesta eteenpäin on kiinni myöskin joka ainoa viikonloppu eli jos huono tuuri käy ja vauva päättää perjantai-iltana ruveta syntymään niin eikun vaan auton nokka kohti TAYSia :|
Mua itseäkin huolettaa tää asia jonkin verran, kurja tehdä hukkareissuja Treelle asti tai vielä pahempi, vauva syntyy johonki matkan varrelle :| Ja muutenkin ois kotosampi VASsissa synnyttää, katotaan kuin käy.

Elli- Onpa ollut sulla kurja ja hurja viime viikko :| Toivottavasti nyt ois pahin lopullisesti takana päin ja pääsisit jaloilles ja terveen kirjoihin! :hug:

MinskiMöhkylä Tervetuloa pinoon! Hyvä juttu että pahoinvointi on selätettynä, varmasti mahassa voidaan hyvin!

Mayinga Jaa onko VeroModassakin äippävaatteita :O En mä oo tiennyt :ashamed:
Pitää mennä tarkastaa kun tulee taas asiaa kaupoille! Mun yksi palstatuttu kirjottelee kans kesäkuisissa ja olen kuullut että tykkäävät olla tukkanuotasilla, se on kurjaa aina, pahaa mieltä vaan turhan takia :| Onneksi itselle on osunut kohdalle kivat pinot! :)


(.) Itselle ei mitään ihmeitä, välillä tulee yhä totaaliväsymyspäiviä ja synkkää mieltä, toisina päivinä saa aikaan vaikka mitä. Aurinko piristää ja saa hyvälle tuulelle väkisinkin :)
Liikkeitä ei edelleenkään tunnu, eilen kuuntelin vaihteeksi dopplerilla että masussa kaikki hyvin ja olihan siellä, tää vaan on tällasta hiljaisempaa aikaa :) Kohta sitä jo kaipaa kun tulee kipeitä potkuja kylkiluihin ja milloin minnekkin :D

Hyvät yöt ja mukavat viikon alut jokaiselle!

Jasmin ja siiri rv 15+0 poksis :heart:
 
Nopskasti vaan kuulumisia ja merkkailua...

Elli kyllä minä ainakin ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen, niin kuin joku muukin tuolla ylempänä ehdotti. Ei ole ihan pieni moka, jos sekä vauvan että äidin henki vaakalaudalla...

Tervetuloa kaikki uudet :flower:

On: Pientä hipsuntaa tuntuu täälläkin masusta joinain iltoina kun menee nukkumaan. Kovasti jo odotan että voimistuisivat. Pari päivää on nyt ollut ilmeisesti liitoskipuja siis vihlontaa tuolla häpyluun paikkeilla. Tänään istuin monta tuntia autossa ja sain kyljet tosi kipeiksi. Onneksi on hieroja ensi viikolla.

Talvilomaa, kesälomaa ja äippälomaa odotellessa...

Sarah ja Murunen 17+1
 
Heip.
Täällä kirjoitellaan niin hirmuista vauhtia ettei meinaa perässä pysyä.. :)

Mulla on ollut pitkä katkos kirjoittelussa, koska en vaan ole kiireiltäni ehtinyt muuta kuin lukemassa käydä.
Ja nytkään en taida jaksaa kun kertoa omat kuulumiset...:ashamed:

Mä olin viime perjantaina sokerirasituksessa, ja luulen että narahdan siinä. Olen kotona mittaillut paastosokereita ihan omasta uteliaisuudesta, koska jotenkin olo on sellainen ettei kaikki ole hyvin. No, passtoarvot ovatkin aina olleet reilusti yli sallitun. Nyt rasituksessa paasto oli 5.2 kun raja on 5.3. Ja viime päivät olen ollut tooodella pienellä syömisellä. Tänä aamuna saan kuulla tulokset terkalta....

Syy siihen miksi kaikki on nyt vaikeaa on se, että rakas isäni nukkui pois viime viikolla. Onneksi sain olla hänen vierellään ihan viimeiseen saakka! Rankkaa se oli mutta kun näki miten rauhallisesti hän nukkui pois, jäi minulle itsellenikin rauhallinen olo ja tunne että nyt hänen on hyvä olla. :'(
Nyt viime päivät ovat menneetkin hautajaisia ja muita asioita selvitellessä. Vanhempani ovat eroonneet, mutta onneksi äitini on ollut tukenani. Ja tietenkin oma mieheni. Varsinkin isommalle lapsellemme papan poismeno oli kova paikka... He kun olivat paljon touhunneet yhdessä aina.

Kaikesta tästä johtuen mulla on sitten ollut supistuksia joka päivä. Jotenkin pitäis rauhoittaa mielensä, mutta miten ihmeessä???
Onneksi mulla on tämä viikko saikkua, mutta hautajaiset ovat vasta 2 viikon päästä, ja mietin ihmeessä jaksan käydä töissä ja järjestää hautajaisia samaan aikaan.... :'(

Päivä kerrallaan.
viivi ja vagner sekä pikkuinen ( viikkoja en nyt muista... )
 
Osanottoni sinulle viivi ja vagner, suuren surun olet joutunut kohtaamaan! :hug:
Eihän se surua ja ikävää vähennä mutta olen samaa mieltä että jotenkin rauhoittaa kun on saanut olla vierellä ja hyvästellä kunnolla loppumetreille asti, ja että tietää toisen nukkuneen rauhassa pois. Voimia!


|O Sain sitten vasta puoli yhden aikaan unen päästä kiinni, ehdin puoli tuntia nukkua kun poika aloitti heräilyn ja 20min välein heräsi neljään asti. Mä oon tosi huono nukahtaan uudelleen varsinkin näin raskaana joten en ehtinyt ikinä nukahtaa kun jo taas piti nousta. Ja sit seitsemältä lopullisesti ylös joten nyt on vähän hyytynyt olo |O
 
Tervehdys!

Hui Elli, mitä oot joutunu käymään läpi! Onneksi olet jo parempaan päin :)

Viivi ja wagner: Jaksamista sulle, ei sitä voi käsittää tuota surun määrää kun noin läheinen ihminen kuolee :( Onneksi teillä on hänestä hyvät muistot ja tosiaan tuo rauhallinen pois meno. Jaksamista!

Itse taisin sairastaa eilen jonkin asteisen vatsataudin. Oksettava olo oli koko päivän, kamalan kylmä ja olin niin poikki, että makasin mahdollisuuksien mukaan koko päivän. Lopulta menin nukkumaan jo ennen yhdeksää ja nukuinkin sitten aamuun asti... Samoin tytöllä oli eilen vatsa ainakin sekasin.

Liikkeet on alkanut nyt tuntua päivittäin useaankin otteeseen ja toissapäivänä mieskin tunsi ne jo käteen! Oikein säpsähti :D Itsekin tunsin pari päivää sitten käteen eka kertaa, mutta tuntu jo oikein hyvin kyllä. Joku kysykin, että mistä tietää että ne on liikkeitä. Eka raskaudessa varsinkin sen tietää parhaiten jälkikäteen. Kun liikkeet jo voimistuu pikkuhiljaa niin tietää, että no oli ne niitä koko ajan :)

Tilasin tänään tinttu.comista sen fleeceisen kaukalo/vaunupussin (mikä lie turvelo nimellä se siellä oli)... Kun siinä oli -50% ja ajattelin, että sehän menee just loppukesällä ja alkusyksystä kun alkaa jo kylmetä. tossa vielä linkki kuvaan Tinttu.com - Puputurvelo Otin ton valkosen pupu jutun kun ei oo kerran tietoa kumpi tulee... Vähän olis tytölle ollut herkku tuolla kyllä se lohikäärmepussikin :D

Kukkis ja pieni 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Pääsimpäs minäkin taas monen päivän jälkeen katsomaan kuulumisianne :)
Paljon oli taas tekstiä tullutkin.

Eilen ehkä tunsin vauvan liikkeet, ainakin luulen niin, mutta oli niin hentoa vielä etten uskalla varmaksi sanoa.
Monet täällä onkin tuntenut jo aiemmillaki viikoilla liikkeitä. Luulen että istukka tuossa edessä haittaa mun tuntemuksia.

Perjantaina pitäis sitten mennä sokerirasitukseen. En olekaan koskaan ollu. hiukan jännittää..:x

Mites te ketkä siinä olette käyneet niin pystyykö sen jälkeen menemään ihan normaalisti töihin, vai tuleeko siinä kovinki huonovointiseksi? Mulla kun olis silloin vielä iltavuoro edessä...

Muuten vointi alkaa olla aika hyvä, mitänyt hetkittäin liitoskipuja on, mutta ei mitään pahempaa.
Täytyy nyt yrittää nauttia tästä kun ei tiedä milloin tilanne taas muuttuu.

Ootteko te muut ostaneet vauvalle jo jotain tarvikkeita/vaatteita ja kuinka paljon?
Mä meinaan malttaa mieleni rakenneultraan (joka on 28.2) jos kysyisi sukupuolen niin on se valmistelu tarvikkeiden kannalta sitten helpompaa.

No täytyy mennä valmistautumaan töihin:wave:

Smurfiina ja möhkis 16+1
 
:wave:
Viivi ja wagner,pahoittelut suuren surun kohdattuasi. Vaikka kliseeltä kuulostaakin,aika auttaa jaksaamaan. Aina kun läheinen lähtee viereltä,se on suuri ja iso kynnys ylitettäväks,tietyt rutiinit muuttuvat kun se joku puuttuu siitä.
Hän on kumminkin lähtenyt rauhallisesti,ota siitä voimasi järjestää hautajaiset.Itke kun itkettää ja ota oma aikasi suremiseen.
Ja pian huomaat,että sinun on jo helpompi hengittää.
Osanottoni :hug:

Hassua miten noi koiratki saa tipat linssiin.
Eilen sitten tuon esikon kanssa asiasta puhuttiin oikein junnolla ja mä sanoin että että jos asia ei yhtään parane,on parempi etsiä koirille uudet kodit (mulla ei oo täällä ketään joka koiria hoitaisi tietyn aikaa) koska ne on onnellisempia aktiivisemmassa kodissa.

Täällä pieniä liikkeitä taas ollu havaittavissa,joten eiköhän se pikkuinen ainakin mukana vielä ole.

Nyt alotti pikkutyttö aamun kiukkunsa joten pitää lopettaa!

Nenna ja
 
känkkäränkkä
Jos pitkästä aikaa ehtis pinoon mukaan :ashamed:

Ellille voimia toipumiseen, kyllä minäkin johonkin suuntaan tekisin valituksen ja koittaisin vaihtaa tätiä neuvolassa.
Itselle tuli esikoisen synnytyksessä katetroinnista vti ja semmoinen ärsyttävä kätilö, mikä aina puhui minua pikku-äidiksi :mad: , ei uskonut kun sanoin että ihan selvät vti-oireet, eikä hakenut lääkäriä, käski vain odottaa viljelyn tuloksia :headwall: , no munuaisiinhan tulehdus ehti ennen kuin lääkäri tuli paikalle, siinä sitten makasin ab-tipassa tuon typeryksen takia.
Tokalla kertaa se sama eukko oli vastassa vuodeosastolla ja ilmoitin heti että haluan toisen hoitajan :kieh: .

viivi ja wagner osanottoni:hug:.

Liikkeet tuntuu päivittäin :heart:

nenna fiksu oot kun ajattelet asiaa koirien kannalta, vaikka niistä luopuminen ei varmasti helppoa oliskaan.

Kaukalopussin aion minäkin hommata, tosin sellaisen missä turvavyöt jää sinne pussin sisälle, meillä oli joskus sellainen missä haaravyö piti ensin pujottaa pepun alta ja sitten vielä läpi pussista, ei mun hermoille sopiva systeemi olleskaan :LOL: .

Siis itse asiassa mun pitää hommata lähes kaikki tavarat pienelle, vaunukauppoja olen jo hieronut yhden tutun kanssa (emmaljungan duo edget). Kaukalo täytyy jostain ostaa käytettynä ja sen pitää ilman muuta olla telakallinen malli. Pinnasänkyä en ajatellut hommata ollenkaan, vaan jonkin ensisängyn tai -korin. Plus sitten vaatteita täytyy hankkia, onneks pakkauksesta saa paljon perusvaatetta.

Tänään saatiin tietää että saadaan tontti, pitää vaan tämä vanha myydä ensin alta pois.

Sokerirasitus iskee minunkin kohdalle jossain vaiheessa :x voi vaan toivoa että terkka sen unohtaa :xmas:

känkkäränkkä 17+6
 
Aika huonoa hoitoa on elli joutunut kokemaan neuvolan osalta. Onneksi teillä molemmilla on nyt asiat hyvin.

Itse olen pohtinut myös tuota hoitajan vaihtoa, kun ei edes anteeksi pyytänyt virheellistä labratulkintaansa, mutta en ole vielä osannut tehdä mitään päätöstä. Palautetta annoin ihan henkilökohtaisesti ja ymmärsin että olivat sairaalastakin laittaneet palautetta. Ikinä en ole tuosta naisesta niin tykännyt mutta kyllä se menettelee.

nennalle hatunnosto viisaasta päätöksestä luopua koirista jos niiden hoitoon ei ole aikaa. Koira kuitenkin tarvii vähintään tunnin reipasta liikuntaa päivässä, mielellään vapaana.
Meillä on kotona kaksi isoa koiraa ja kyllä ne on jääneet isännän hoidettaviksi. Ennen harrastin niiden kanssa haku ja suojelua, mutta ei enää vaan aika riitä. Joutuvat tyytymään peruslenkkeihin.

Liikkeitä tuntuu joka päivä ja eilen mieskin pääsi kokeilemaan kun potkut tuntuivat selvästi käteen asti. :)

Bree 19+6 Huomenna POKSUU!
 
Halit kaikille kovia kokeneille! :hug:

Erottiin sitten vauvan isän kanssa, olo on ihan rikki ja itkeä tihrustan kokoajan, ei tule loppua ollenkaan, mulla vaan paha että itkusta tulee hyperventilaatiokohtaus, pää jo valmiiksi räjähdyspisteessä ja yritän nyt vähän hillitä.

Varsinkin nyt ero tuntuu pahalta kun just eilen pikkanen muljahti masussa, vaik liikkeitä en edelleen tunne. Oli ihana edes jotain tuntea, olisin kertonut tänään iloiset uutiset, mutta eipä toista enää kiinnosta ollenkaan.. Eikä meidän elämässä tuu olemaan kuulemma mukana ollenkaan, helppoa se on tulla ja mennä ja jättää kun yhdessäkään ei virallisesti oltu, vaik paljon lupauksia olikin.

Eipä jaksa tänään muuta kirjoitella, jaksamista kaikille.

meemee ja pikkudomuz 18+6
 
viivi ja wagner :hug: osanottoja isän poismenon johdosta...

meemee :hug: se teidän tilanne vähän kuulosti sellaiselle, että ei ois tullu toimimaan ajan kanssakaan, kun niin hankalaa kaikki, mutta toki ois toivonu, et asiat ois ratkennu toisin :(
 
viivi ja wagner osanottoni suureen suruun :hug:

meemee iso :hug: ja jaksamisia raskaassa tilanteessa.

Tänään oli sitten neuvola. Kaikki ok. Pissa puhdas, hb 134 vähän tippunut : /. Paineet 118/76, painoa oli tullut 300 g kuukaudessa, ei siis lainkaa paha :) Vatsasta otti mitat, mutta en nyt niitä muista. Seuraava neuvola neljän viikon päästä ja rakenneultra on sitten perjantaina :) Sokerirasitukseen joudun minäkin, mutta vasta kuukauden päästä aikaisintaan on ajankohtainen.

Eipä tässä ihmeempiä.

Muumi ja pikkuinen 19+4
 
Heissan!

Palstalle tulee hirveesti kirjoituksia, katotaan miten pysyy perässä ?


NEUVOLAN VAIHTO
Mä olen kahdesti vaihtanut neuvolaa. Eka kerta oli esikoisen. Mä kävelin uuteen neuvolaan ja kysyin miten neuvolanvaihto onnistuu. Uudesta neuvolasta täti tietty kyseli, että miksi haluan kesken odotuksen vaihtaa. Mä kerroin miten mua oli kohdeltu (meillä oli tulipalo ja kerroin tästä nla-tädille, kerroin miten huolissani olin vauvasta, koska olin pahasti hengittänyt savua yms. Ja nlan täti ei kommentoinut mitenkään, ei kertonut miten vauva voi tai onko kaikki ok) ja sanoin, etten aio jatkaa siellä neuvolassa jatkaa. Uusi neuvola oli siis samassa kaupungissa. Vaihto onnistui ilman mitään sen kummempaa. Sain uuden ajan uuteen neuvolaan sillä samalla kerralla kun siellä kävin.
Toiste olen vaihtanut täällä pienemmässä cityssä. Neuvolantädin kanssa ei kemiat vaan osuneet yhteen, olin koko raskausajan siellä, mutta uuden raskauden myötä otin toiseen neuvolaan yhteyttä ja kysyin onko mahdollista päästä heille. Ja se oli sillä ok.

Nenna
Voi ei mikä huono tuuri tv:n kanssa ? Mut onneks ei ollut ketään alla.
Ja et oo kyllä kivan ongelman edessä koirien kanssa, mutta on hienoa että osaat asiaan jo varautua. Ei oo helppo päätös.

MinskiMöhkylä
Meillä onkin sama La =) Onnea odotukseen!


Tarvikkeita / vaatteita
Ei oo ostettu mitään, eikä varmaan vielä mitään ostetakaan.

Meemee
Voi harmitus! Jaksuja sinne ikävään tilanteeseen.

Hormonit/Oireet
No täällä ihan seesteistä aikaa elellään (kopkopkop) mut hirvee väsymys edelleen vaivana..

Merlina
Voi ei, toivottavasti olis kuitenkin tulossa mukavia naapureita.. Ellei teillä olis muutenkin muutto mielessä.

Sokerirasitus
Mä luulen, että joudun sinne jälleen kerran.. Mulla ei ole kuin ”sukurasite” eli mun äidin veljellä on vanhuusiändiabetes ja siks mut sinne on aina passitettu. Aina on ollut normi tulokset..

Elli
Aikamoinen kokemus on takanapäin. Jaksamista sinne =)

Äitiysvaatteet + vauvan liikkeet
Ei oo vielä tarvetta äitiysvaatteille. Hyvin menee omat farkut vielä. Liikkeitä en ole vielä(kään) tuntenut. Edellisissä raskauksissa olen tuntenut rv 13 alk. Mutta nyt on kyllä ihan varmasti istukka tossa etuseinämässä. Esikon kanssa oli sama juttu. Massu kasvoi myöhään ja liikkeet tuntui myöhään. Kahden kanssa ollut sitten taas istukka takaseinämässä ja massu näkynyt tosi tosi ajoissa ja liikkeet tuntuneet ajoissa.


Lehdetönpuu ja lehti *15+2*
 
meemelle tulin äkkiä kommentoimaan.
Voimia toivon täältä.
Ei oo helppoa olla raskaana yksin ja siinä tulee jos jonkinmoisia tunteita ja tuntemuksia läpikäytyä,mutta usko pois vaan,kyllä me tästäki vielä selvitään.

:hug:
 
meemeelle voimia eron kestämiseen!
Ellille parempia vointeja!
Viiville jaksamista surun keskellä! Menetin oman isäni melko yllättäen jo 12 vuotta sitten, mutta edelleen huomaan aina välillä toivovani, että isä olisi täällä vielä kanssamme!

(.) Eli tuollainen raskausmasu on nyt pullahtanut esiin ja mammahousut vielä ihanasti korostavat sitä! Rakastan masua ja merkkiä raskaudestani! Ja haluan muidenkin tietävän sen, koska tätä on niin kauan haluttu ja TEHTY!

Tarvikkeita ajattelin alkaa hankkimaan vasta rakenneultran jälkeen jos silloin saisi sukupuolen tietää... Meilläpäin jotkut lääkärit/kätilöt ovat kieltäytyneet kertomasta sukupuolta ja sikiöseulonta esiitteessäkin on oikein erikseen mainittu, että rakenneultra ei ole sukupuolen tunnistamista varten! No toivottavasti sattuisi mukava ultraaja kohdalle!

Tiinu ja nappula 15+6
 
meemee:hug:

Tarvikkeista ja vaatteista: Vaatteita löytyy jo aika paljon, tosin ostanu en ole ku 2 yöpukua h&m:ltä, oli niin söpöjä että piti tilata. Tarvikkeista ammeen jalat, leikkimatto ja mobile on jo meillä, vaunut, hoitopöytä ja pinnasänky on mun tädillä vielä säilytyksessä, eiköhän me jossain vaiheessa rakenneultran jälkeen haeta ne plus vielä joko tyttöjen tai poikien vaatteita lisää. Ostettavaks jää turvakaukalo, amme ja sitteri :) toki sitä varmaan tulee muutama vaate ostettua, mutta eipä niitä onneks tarvi ite kauheesti ostella.

Matkarattaista päätettiin, että ostetaan ne vasta jos tuntuu siltä että tarvii. Asutaan kuitenkin keskustassa, niin eiköhän tuota tule useimmiten vaunuilla lähettyä eikä autolla, eikä mulla sitä tuu päivisin olemaankaan ku mies kulkee töissä sillä (siis toivottavasti se sen työpaikan saa :D). Ja kun nuo meidän tulevat vaunut on kumminki yhdistelmät (Emmaljungat, olisko jotkut mondial? en oo varma) niin ei niitä matkarattaita silläkään tarvis... Ja siis tarkotushan oli ostaa Cragot mihin saa tuon turvakaukalon kiinni.

Meillä rakenneultra onki jo ens viikolla! :)

Merlina ja muru 18+4
 
Kyllä tänää taas ollu sellane päivä ettei olis tarvinnu edes herätä.. Kaikki päin sanonko mitä.. Kiva kun mulla on kaverilta lainas se koti doppleri, niin sekin nyt ilmeisesti otti ja hajos.. Viimeks kun kuuntelin toimi ok, tänään otin pakkauksesta, ja laitoon vauvaöljyä mahaan ja kuulokkeet korville, niin huutaa vain ku vappupilli täysiä eikä mitää muuta ääntä.. Kiva ku vielä lainas oleva tavara.. Patterinki vaihdoon niin ei mitään apua!!
 

Yhteistyössä