<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

NiQ
Kiitokset Tähtikeijulle uudesta pinosta :)

Onko kellään tietoa miten helpottaa yliliikkuvista nivelistä johtuvaa lantion löystymis-särkyä? Mulla napsahti pari viikkoa sitten toinen lonkkanivel kupistaan ja ilmeisesti samalla venähti jotain nivelsiteitä tms ja särkee ihan törkeenä :( saman puolen takapuolen päälle sattuu myös joka askeleella, levon jälkeen pahimmillaan varsinkin jos on harrastanut liikuntaa tai ollut rankka päivä töissä (fyysinen työ).... kokemuksia?? :/

NiQ & Pena 16+6
 
NiQ Mulla on myös yliliikkuvat nivelet, ja se kipu on välillä jotain niin kamalaa! :ashamed: Mä oon tuosta vaivasta rampannut lääkärissä ja kaikenmaailman testeissä ja kuvauksissa koko pienen elämäni, ja lääkäri on sanonut, ettei kipuun auta mikään muu, kuin särkylääke. :| Lääkäri käski sillon heti vaihtaa ammattia, koska työni on myös fyysisesti todella raskasta, ja se käy liikaa nivelille.
Otin tuon asian neuvolassa puheeksi, kun mietin juuri tuota että miten vaiva vaikuttaa raskauteen, ja terkkari sanoi, että raskaus saattaa olla kivuliaampi kuin normaalisti. Ja ilmeisesti vaivaan ei auta muu, kuin se särkylääke :(
Lämpötyyny vois auttaa.. tai ainakin hetkellisesti helpottaa kipua.. kannattaa ainakin kokeilla jos ei sitä särkylääkettä halua napsia :) Voimia!! :hug:
 
Heippa kaikille.. :)

Tähtikeijulle kiitokset uudesta pinosta.. :)

paljon voimia kaikille kivuista ja muista vaivoista kärsiville.. :hug:

Liitoskivut ei oo mukavia.. Täältäkin löytyy jo.. :/

Liikkeistä en ole vielä kunnolla niitä tuntenu, taikka sitten en ole niihin reagoinu.. Esikoisestakin tunsin ne kunnolla ja tajusin et liikkeitä oli joskus rv 19-20.. Istukan paikkaa en nyt tiedä.. Esikosta oli takana.. Onnea siis paljon heille jotka niitä liikkeitä jo tuntee.. :) :heart:

Mommymonsters :hug: ja paljon voimia..

Nyt en enää muista mitä muuta piti kommentoida.. :ashamed:

ON:Kävin siis sokerirasituksessa viime viikon pe, su-ti oltiin miehen kanssa vuoronperään vatsataudissa.. :x Onneksi esikolle ei tullu mitää..
Ma soitin neuvolaan saadakseni sokerirasituksen tulokset.. paasto 5,9, 1h 7,8 ja 2h 6,7. Eli tuo paasto pomppas muut hyvät, diabeteshoitajalle juttelee ja ruokavaliolla "hoidetaan".. En tiedä miksi tuo paasto tollee pomppas, syömisen(neljän viljanpuuroa lautasellinen, pari lasia maitoa ja pari palaa tummaa leipää) ja mittauksen välissä oli kyl 13h.. :confused: En tajua..:headwall:

TB ja pikkuinen 15+5 :heart:
 
Mulla tuli tänään niiiiin helpottava olo, kun kuulin töissä että mun äippäloman sijainen on valittu. Itse ehdotin kyseistä henkilöä. Se on yrityksen sisältä, ja tietää talon tavat. Tuli niiiiiin hyvä mieli. Tuo työ kun on mulle kun "pakkomielle", niin on niin kiva jättää ne hetkeksi osaaviin käsiin. Niin ja sijainen aloittaa jo huhtikuun alussa!

Mun luulemat liikkeet ei sitten vissiin ollutkaan liikkeitä, sillä tällä viikolla ei ole tuntunut mitään.

Minttu-82 ja Ilmari 14+6 :heart:

Niin ja kiitos uudesta pinosta!
 
NiQ
emilien niin mä vähän ajattelinkin, ettei siihen mikään auta :/ liikuntakin tuntuu vaan pahentavan tilannetta. Särkylääkkeitä en normaalistikaan ota ennen kuin meinaa taju lähteä ja nyt raskauden aikana ei onneksi oo ollu tarvetta (ja noihin nivelkipuihin en aio niitä popsia ellei ne ihan tajuttomasti pahene...). Levätä PITÄIS yrittää enemmän, mutta kun ei luonto anna periksi. Työ on fyysistä ja kaikenlisäksi mun pikkupomona pitäis vielä näyttää alaisilleni hyvää esimerkkiä, hirvee dilemma :D Tsemppiä sullekin kipujen kanssa! (yhdelle just synnyttäneelle kaverilleni oli lääkäri sanonut että puolisen vuotta menee että nivelet taas raskauden jälkeen on entisellään.. kivakiva :D )

Tulipa tänään ostettua kirppikseltä 3 eurolla ensimmäinen hankinta Penalle :) oli 68 koon toppahaalari, luultavasti jonkun äippäpaketin vanhaa satoa, ei näyttänyt olevan edes käytetty... oli niiin pakko ostaa ;)
 
Mommysmonsters Paljon voimia myös täältä!

Tähtikeiju Kiitos, kun ryhdyit tämän kuun päivittäjäksi! Jos viitsit, merkkaatko jossain vaiheessa mulle lask.ajan 21.7, vaihtui jo alussa mutta oon unohtanut mainita.

Tsemppiä liitos- ym. kipujen kanssa painiskeleville! Itsellä vielä olleet siedettäviä, mut pelkään myös, että toinen raskaus pistää kropan kovemmalle rasitukselle.

Teddybear Tervetuloa raskausdiabeetikkojen joukkoon! Mulla myös muut arvot hyvät, mutta paastoarvo 5.6. Kotimittauksissa kuitenkin paastokin on pysynyt hyvänä, ainoastaan kerran mennyt yli rajan. Säkin saat varmaan mittarin kotiin? Mä olen ollut tosi tyytyväinen, kun ainakin toistaiseksi oon saanut noudattaa pitkälti omaa "vanhaa" ruokavaliotani, ei oo juuri muutoksia tarvinnut tehdä. Monilla kai sokerit nousee kuitenkin herkemmin loppuvaiheessa, joten silloin voi joutua katsomaan tarkemminkin, mitä syö. Oliko täällä muuten muita sokerien mittaajia..? Olitko se sä, Emilien jolla oli myös RD "riesana" vai muistanko nyt ihan väärin? Jos se olit sä, niin ois kiva kuulla, miten on mennyt mittailujen kanssa?

Nyt täytyy mennä ruoanlaittoon ja valmistautumaan salsa-tunnille, ihanaa <3

Jaksamisia kaikille!

Pihlamaria & Hippula 15+6
 
:wave:!

Nyt on flunssat ainaski vähäksi aikaa toivottavasti kärsitty! Vuorossa onki sitten vihoitteleva selkä taas :D. Mutta sen kanssa selviää kun tietäämistä se johtuu. Ensi viikolla on ortopedille aika ja varmaan saan sitte tulevaisuuden suunnitelmista kuulla, onko kesän jälkeen leikkausta tai vastaavaa edessä...

Jaksamisia NiQ:lle! Minulla myös samaa ongelmaa ja edellisissä raskauksissa on häpyliitos löystyny puoli välin jälkeen. Kävely on kyllä sillon tuskaista. Eipä siihen muu auttanut kuin lepääminen.

Tänään käyty ylimääräsessä ultrassa. Supistuksia ja tuntemuksia tuolla kohdunkaulalla (?) ollut nyt viikon verran. Ei luojan kiitos ollut tapahtunut mitään edistystä, oisko sitten että jotenki tuo selkäkipu vaikuttaa noihinkin. Mutta sen verran sielä nähtiin että tai ei oikeastaan nähty pojan sukuelimiä :D. Eli ehkäpä pikku prinsessa olisi tulossa :).

Kiitokset Tähtikeijulle uudesta pinosta! Minulle tuohon iäksi voisi päivittää 30. Vanhenin viime vkl.

Nanna 17+3
 
Pihlamaria Juu, sain mittarin jo esikoisen odotusaikana.. Silloin RD todettiin loppuvaiheessa, just ja just "läpäisin"sokerirasituksen silloisen sokerirasituksen.. Nyt siis kakkosen kohdalla kaksi kertaa juomaan sitä iki-ihanaa sokerilitkua (joka oli täysin blancoa), voi yök.. meinas tulla ylös silloin pe..
 
Täällä podetaan hirveetä influenssaa. Eilen kävin lääkärissä ja paljon lepoa ja panadolia vaan, muuta kuin ei oikein voi. Mies hoitaa täällä lapsia ja mä ihan sängyn omana. Olo aivan järkyttävä.. Perjantaina olis neidin 4v juhlat, mutta famo on ilokseni lupautunut niitä heillä viettää, pienelle tulis muuten suru :)

Jahka täältä hiukka toivutaan ni palataan kommentoimaankin..

Lehtis 14+4
 
Mulla taas alkoi verenvuoto. Seurailin muutaman päivän ja soitin tänään neuvolaan. Että toi terkkari on ihana. Pyysi minut käymään ja kuunteleen sydänääniä heti ettei tarvii elää epävarmuudessa. Syke oli vahva ja tasainen. Pienen potkunkin olin tuntevani doppleria vasten. :)

Oireista... Alavatsaa jomottaa, vihloo ja milloin mitäkin. Lisäksi nivuset tuntuu jotenkin jäykistyneen ja kävely tuntuu välillä aika kankealta. :D Täytyis varmaan venytellä. Ruoka maistuu suht hyvin. Vessassa ei tarvitse onneksi ihan niin tiheään ravata kuin pari viikkoa sitten mutta ihan tarpeeksi usein kuiteskin. Yöt on vähän katkonaisia, janottaa ja milloin mitäkin. Ihan jees olo kuiteskin tässä on. :)

Tuittumuru ja myrry 14+6
 
Kiitokset uudesta pinosta :flower:

Itselle ei ihmeitä. Liikkeitä on nyt tuntunut vähän enemmän. Vähitellen alkaa näyttää siltä että tuo vatsan seutu ei ole pelkkää läskiä :whistle: Flunssan sain viikonloppuna rierakseni, mutta nyt alkaa tuntua että ollaan sen suhteen voiton puolella jo ja hyvä niin. Muut meillä ei toistaiseksi ole vielä samaista tautia saanut ja kovasti toivon ettei tuo poika sitä ainakaan saisi. Tähän saakka ollaan vältytty moisilta. Vähitellen pitäis alkaa suunnitella tuon poikasen 1v synttäreitäkin. Äkkiä se on vuosi mennyt, viime vuonna tähän aikaan mä tuskailin ison masun kanssa, nyt on vielä pieni kumpi siihen verrattuna =)

Nimistä ja kummeista ei oikein vielä ole tietoa, mutta eiköhän ne sitten aikanaan selviä...

Nyt saunaan, hyvää alkanutta helmikuuta kaikille !

Lohikäärme Justus ja Justiina 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta!

Oireista on täällä rasittavimpana supistukset, ihan päivittäin ja niitä kertyy monia. Seksi pitää jättää ihan kokonaan pois kunnes ollaan turvallisemmilla vesillä, viime kerran jälkeen supisti koko päivän töissä niin että meinasin jo lähteä kesken päivän kotiin.
Pyöräilykin pitänee unohtaa se aiheuttaa kans suppareita. Harmittaa kyllä, töihin kulkeminen vaikeutuu, mutta parempi näin. Viime raskaudessa näillä viikoilla oli paljon supistuksia eivätkä ne kohdunsuulle mitään tehneet, nyt supistukset tuntuvat erilaiselta, selvemmin syvemmällä mahassa,joten hieman jännittää.
Joku muukin mainitsi hengästyvänsä helpommin, mulla ihan samaa, tuntuu että ei mitään tarvi tehdä kun jo läähättää.
Vessassa saa käydä monta kertaa päivässä ja yöllä 2 ja 4 aikaan. Ärsyttävää toisaalta kun esikko saattaa herätellä pitkin yötä ja sitten heräilee vielä tuohon pissaamisen tarpeeseen.

Ihania vauvamaha kuvia täällä jo! Itsellä on myös ihan selvä vauvamaha, mutta en ole koko raskausaikana saanut aikaseksi yhtään kuvaa. Viimeksi kuvasin joka viikko!

Muuten kaikki ihan jees. Rakenne uä olis parin viikon päästä...

Bree 19+1
 
Mää oon ihan kauhee miehelle :( en halua olla mutta sitten yhtäkkiä oonki taas. En tykkää yhtään tämmösestä hormonimyrskystä. Suututin illalla miehen niin, että se tuli vasta puoli 7 mun viereen nukkumaan ku kävin anelemassa, sitten mää itkinki puoli tuntia sen kainalossa... Ja tuoki oli niin tyhmästä ja mitättömästä asiasta että huhhuh. Häätynee hankkia joku mitali synnytyksen jälkeen ku on niin ihanasti jaksanu mua :heart:

Mä vaan oottelen rakenneultraa, että pääsen ostelee vaatteita ja vähän jo muutaki tavaraa... :) Sitten pikkunen ei tietenkään suostu näyttämään onko tyttö vai poika :(

Merlina ja muru 18+0 POKSPOKS
 
Huomenta naiset! :wave:

Pihlamaria: Joo, mulla on myös RD.. Hyvin on mennyt :) Mittailin niitä arvoja sen kuusi päivää, minkä terkkari käski, ja ne pysy kaikki ihan rajojen sisällä, ja sainkin luvan olla mittailematta niitä :) Sen verran reilusti pysyi rajoissa. Viikoilla 26-28 joudun kuitenkin uudelleen sokerirasitukseen, mutta siihen asti saa olla huolehtimatta. Ruokavaliota pitäisi vielä pitää, mutta se ei ole niin pilkun tarkkaa, koska kotimittaukset oli niin hyvät. :)

NiQ: Kiitos! :) Voi ei! :D Toivottavasti ihan niin kauaa ei menisi noiden nivelten palautumiseen.

Anoppi osti meidän vauvalle ihan pienen potkupuvun, kollarit ja valkoisen kietaisupaidan. :) Niitä hypistellessä jotenkin yhtäkkiä kolahti, että meille tulee vauva! :D Jotenkin sitä ei oo oikein vielä ymmärtänyt, mutta eilen se sitten vihdoin kolahti oikein kunnolla. Ei muutenkaan malttaisi odottaa kesää, ja nyt odotan sitä vielä enemmän! Haluaisin niin kovasti saada jo pikkuisen syliin! :heart:

En tiedä mitä tuo pikkuinen tuolla oikein yöllä riehui, mutta jumaliste kun se potki! :O Heräsin moneen kertaan yöllä. Kaikista ikävimmältä tuntui, kun pikkuinen päätti kenkiä tuonne kohdun suulle :ashamed: Yritin monesti kääntyillä, että pikkuinen vaihtaisi asentoa, ja potkisi jonnekin muualle, mutta sitten se potki kaks kertaa kovempaa vatsanahkaan :D
Taitaa pikkuisella olla ahdasta tuolla, kun se alkaa potkimaan hirveätä tahtia jos vatsan päälle laittaa jotain. Minulla lepäsi eilen illalla läppäri vatsalla, niin pikkuinen potkaisi sitä muutamaan otteeseen niin kovaa, että se tuntui aivan selvästi käteen. :heart:

Hmm.. Jotain muuta piti vielä kirjoittaa, mutta enpäs nyt muista :)

Hyvät päivän jatkot! :wave:

Emilien ja sammakko 19+2
 
On karsea olo, eilen tappelin vauvan isän kanssa ja taas välirikko hetkeks. Mä en jaksais nyt riidellä kenenkään kanssa, mutta lapsen isän kanssa viel kahdesta eri kulttuurista isketään päät yhteen on tuloksena hieno katastrofi.
Ja näköjään ärsytän nyt kaikkia, kaikki haukkuu ja arvostelee, mä pyysin jo anteeksi että oon olemassa..
Vauvan isä suuttui mulle ja mä en anteeksi pysty heti antamaan, kaikki riitelyt lähtee kun on mustis exästäni kun käy täällä katsomassa kolmea yhteistä lastamme.

Ja mulla tällä hetkellä niin paha olla ihan yksin, etten jaksa aamulla edes nousta enää.
Lasten kanssa ollaan nokat vastakkain kun ikävöivät isäänsä, pojan 8v. kanssa pahinta, on päättänyt vihata mua koko elämänsä ja se tuntuu niin pahalta, vaik tiedän että se menee ohi (kai??) mut silti hormonit myrskyää ja itken ihan jatkuvasti, masennusta vielä taustalla, ja lääkitystä kun en millään tahdo vauvan takia.
Tyttö 6v. on aina ollut rauhallinen ja kiltti, mut nyt käy ihan ylikierroksilla ja riehuu, 1v. ei onneks tajua viel muuta kuin käy monta kertaa huutamassa isi ikkunassa ja katselee ulos ja hakkaa ikkunaa.

Että valoa kaivattais ja paljon että jaksan, kun ketään tukea ei ole tällä hetkellä.. Eikä edes vanhempani tiedä raskaudesta, enkä kerro, on jo valmiiksi vihaisia niin en jaksa tällä hetkellä enempää arvostelua ja huutoa elämääni.

meemee ja pikkudomuz 18+2
 
Eilen illalla ihan kummallinen olo, sillä maha ei ollut kipeä! Tosin alaselkä ja "istuinluut" olivat. Tuli heti sellainen olo, että jotain on "vialla". Onneks on doppler: syke oli tasainen ja potkuja/liikkeitä kuului! :heart:

Huomenna pääsen sokerirasitukseen, jee! Toivottavasti on hyvää litkua :x ja toivottavasti verikoe otetaan sormenpäästä (mulla huonot suonet kyynärtaipeissa). Päätin ottaa huomiseksi vapaapäivän ja hemmotella itteäni loppupäivän JOS menee labrassa hyvin.

Kaksi viimeistä yötä olen nukkunut koko yön ilman heräämisiä! Toivottavasti tämä jatkuu!

Anna+Urmas 15+6
 
Meemee: Todella kurja tilanne. :hug: Raskasta tuollainen, mutta eiköhän ne lapsetkin siitä ajan kanssa hyväksy, että asiat on nyt näin ja sopeudu uuteen tilanteeseen. Voimia parempien päivien odotteluun! Ja muista, että tämä on sun elämä, ja päätökset joita teet on sun, älä siis ota turhan vakavasti mahdollisia negatiivisia kommentteja tulevasta vauvasta vanhemmiltasi. Uusi vauva on kuitenkin lahja, iloinen asia! Jos joku ei sitä tajua, niin älä välitä! Tiedän että vaikeaa, mutta koita silti pitää pintasi! Kyllä elämä siitä iloksi muuttuu!
Neamma ja masukki 15-1
 
Voi kun sinulla meemee on raskas tilanne:hug: Voimia myös kipujen kanssa painiville kovasti!!

Ja kiitos tähtikeijulle uudesta pinosta=)

Omaa oloa: Tänään käytiin neuvolassa. Verenpaine hyvä, pissa ok,edellisessä neuvolassa 13+
viikolla oli paino tippunut pari kiloa, nyt oli noussut takaisin nuo samat pari kiloa. Ja johan olisi kumma jos tällä syömisellä vielä paino olisi tippunut. Koko ajan ois nälkä :D Kuvailin myös kaikkia kipuja ja vihlaisuja ja terkkarin mielestä kaikki kuulosti ihan asiaan kuuluvilta. Ja mikä tärkeintä siellä se Nappulan sydän jumputti, syke 150:heart: Aluksi yritti doppleria karkuun ja kun suostui olemaan paikallaan, alkoi armoton potkujen sarja anturiin=) ihanaa!:heart: Kovasti odotan, että saisin minäkin nuo potkut varmaksi tuntea! Rakenneultra sitten seuraavana kuun lopussa ja seuraava neuvola viikolla 22.

Hjannah ja Nappula rv 16+2
 
Voi meemee! Mulla tuli ihan itku silmään kun luin sun tekstiäs...

Sulla on kyllä todella kurja tilanne, lapset eivät voi ymmärtää miksi isä ei asu kotona ja syyttävät tietysti sinua, ketäs muutakaan? Lapset tietää et äitille uskaltaa kiukutella.

Toivottavasti saat uuden miehen ymmärtämään, että ex tulee aina olemaan osa sun elämää lasten kautta, eihän siitä mitään tule jos aina teillä on riitaa kun ex käy lapsiaan katsomassa ja kyllähän lasten pitää isää nähdä ja toisinpäin. Onhan noita mustiksia suomalaisissakin ukoissa, mutta taitaa kyllä kulttuurierot tehdä ison lisän tuohon ongelmaan.

Pitäiskö sun kuitenkin kertoa sun raskaudesta, ja noista masennuksen oireista jotta saisit vanhempasi auttamaan sua? Voisko ex käydä vaikka anoppilassa tapaamassa lapsia tms? Yritä saada itselles nyt apua, ennenkuin tuntuu liian pahalta.

Iso hali sulle ja lapsilles.
 
Meemee Tuo olisi varmasti raskas tilanne kenelle tahansa :( Mietin, että jos tukiverkostot ovat tällä hetkellä vähissä, olisikohan siitä hyötyä, että kääntyisit vaikka neuvolapsykologin puoleen? Siinä olisi ainakin täysin ulkopuolinen ja puolueeton taho, jolta voisi saada tukea ja voimia...ja kun kerroit, että sulla on masennustakin taustalla. Ettei sun olo sitten pahenisi enää enempää ja pystyisit nauttimaan raskaudesta ja jaksamaan lasten kanssa? Kovasti voimia ja jaksamista joka tapauksessa sulle!
 
Voimia meemee! :hug: Minäkin kehoitan sua hakemaan apua tilanteeseesi, se on näin lukemalta tosi raskas ja sun täytyy tosiaan huolehtia itsestäs ettet masennu pahemmin ja että jaksaisit jatkossakin huolehtia myös perheestäsi ja masuvauvastakin. Ei ole hyvä käydä aivan yksin läpi tuota tilannetta. Toivottavasti saisit sovittua sun miehen kans että häneltäkin saisit tarvittavaa tukea ja ymmärrystä. :hug:

Merlina Minä täällä poden samanlaista syyllisyyttä mun raivo/mökötyskohtauksista miehelle :ashamed: :| En vaan voi itelleni mitään, ihan pikkuaisat rupee keittää useimmiten miehen toiminnan takia ja ne kasvaa mun mielessä vielä suuremmiksi ja soppa on valmis. Mutta samanlainen olin esikoista odottaessa, vaikka ei se miestä varmaan yhtään lohduta että taas se sama raivohullu akka muutti meille :D Toi kulatisesti hän silti (useimmiten) kestää ja nielee kaiken mun epäreilun käytöksen. Voimia ja pitkää pinnaa sulle!


Omaan napaan ei edelleenkään ihmeitä, tasaista aikaa. Voimat on olleet tavallista enemmän nyt poissa taas, tuntuu ettei vaan jaksa. Joskus välissä on päivä jolloin on oma itsensä, pirteä ja jaksavainen, sitten taas vaipuu horrokseen :|
Alamahaan oikealle puolelle tuli pariksi päiväksi pistävä kipu, mutta nyt sekin on onneki poissa.

Jasmin ja siiri rv 14+4
 
Hei mammat!
Meeme,koitahan jaksaa.
Mä tiedän kyllä tunteen kun ei ole ketään kell vois puhua...

Täällä tilanne ukon kanssa on taas muuttunu.
Nyt ei herrasta ole kuulunu mitään kahteen päivään kun ikäänkuin jäi vähän kiinni valheesta.
Ei se sit niin täydellinen olekka ku itseään pitää.
No mutta mäpä en enää jaksakkaa tätä ja ajattelin pistää pisteen tähän.
Olkoonkin että sattuu pirusti ja oon entistä yksinäisempi.
Mun on kumminki ajateltava möykkyä. ja jo olemassa olevia lapsia..
Nää stressit mitä tää nykyin taas ex mulle antaa,aiheuttaa myös tosi tosi kipeitä supistuksia.
No mulla on sterssikielto raskauksissa joten mun on pakko jatkaa ilman sitä.
Jos mä haluan että möykky pääsee mun syliin asti.

Muuten olot on ihan ok.
Jaksan taas kotia ja lapsia hoitaa iha eri lailla kun sisäistin itselleni että toi suhde ei ole luotu jatkumaan.
Tänään aamulla tuli yksi tosi terävä supistus.
Toivottavasti ne nyt kumminki loppuu.
Aina kun alan miettiin meitä,havahdun ja koitan alkaa samantein miettiä jotain muuta.
Kun en kelpaa niin en kelpaa.
Mitä sitä väkisin yrittään mitään.

Mulla on kumminki kaikki ihan hyvin. (no okei,pesukone on hajoomas :kieh: ) mulla ja lapsilla on koti ja ollaan terveitä ja lapsetki sopeutuu kyllä uuteen tilanteeseen.
Eniten säälittää toi nuorin- Kun sen oma isä on kuollu ja se on ottanu exästä isän korvikkeen,onha se kuulunu häne elämäänsä yli vuoden.Ikinä ei ole isäksi sanonu koska tytölle ei ole sitä sanaa opetettu sattuneista syistä.Ja nyt yks kaks sekin on hävinny sen elämästä....
Kyllä tyttö tottuu ja toivon et unohtaa nopeesti.
Mutta kyllä sen käytöksestä huomaa,että se kaipaa...

No mutta tämä tässä.
Jaksellaan mamma!!

Nenna ja
 
meemee minäkin kehotan hakemaan apua. Ehkä voisit puhua masennuksestasi jollekin vaikka neuvolassa? :( Ehkä parasta olisi saada tilanne rauhoittumaan, eli jos ex voisi tavata lapsia juuri esim. anoppilassa tai jossain siten, että tulevan vauvan isä ja hän eivät toistaiseksi joutuisi tekemisiin keskenään? Vaikka kuinka mustis olisi, niin kyllä lapset saavat isäänsä tavata ja sinä tapaat häntä väistämättä siinä ohessa. Toivottavasti asia selviää pian. Uudet tilanteet varmaan vaativat lapsilta sopeutumisaikaa, ei sitä varmaan ikuisuuksia kestä. Tsemppiä! :hug:


Moi! Olen siis vielä olemassa. :) Kiirettä pitää, masu kasvaa ja vauva liikkuu jo reippaasti. Inhottavia vaivoja mulla on pahimpana PUKAMA. yök. Esikosta ei ollut lainkaan. No tämä ei vielä ole kipeä mutta vuotaa inhottavasti. :( Mulla on myös maha tosi löysällä ja maha toimii vähän liiankin hyvin... ei siis ummetuksesta tietoakaan. Ilmaa tuntuu olevan myös masussa... Onko muita joilla mahan toiminta on liiankin sulavaa? :attn:

Ekat masua kiristävät supistukset ovat tännekin ilmenneet, toistaiseksi vain rasituksesta ja ihan kivuttomina. Taisi tulla esikosta samoihin aikoihin... mäkeä puuskuttaessa huomaa että vauhti alkaa hidastumaan, jumppatunnilla pitää vähän ottaa rauhallisemmin... muuten kaikki menee oikein hienosti! :)

Se on jo torstai! Jes! Viikonloppu kolkuttelee...

EM ja murunen rv 18+4 :D (siis näin pitkällä jo?! en käsitä! :D )

Kiitos tähtikeijulle pinosta! Helmikuu jo!!! huh! :D Puoliväli kolkuttelee...
 

Yhteistyössä