<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Nenna: Kurjaa, että siellä tilanne päättyi sitten (ehkä?) eroon, toivoin niin että saisitte asiat selviksi ja jatkaisitte yhdessä. Mutta parempi näin, että asiaan tulee jonkinmoinen selvyys, epätietoisuus on niin piinaavaa. Koitahan jaksella ja ajatella ihanaa tulevaisuutta myökkysi ja muiden lasten kanssa. Tuskallista tietysti on nyt, mutta varmasti ajan kanssa haavat paranevat! Ansaitset varmasti paremman miehen, joka kunnioittaa sinua ja haluaa sitoutua sinuun ja lapsiisi. :hug: Äläkä ajattelekaan, että sussa olisi jotain vikaa! Miehet on vaan välillä niin tyhmiä etteivät tajua mitä menettävät ennen kuin sen ovat jo menettäneet.
 
meemee: voimahali rankkaan tilanteeseen!

nenna: ehkä näin on parempi jos se vie sulta kuitenkin stressin ja pääset jatkamaan elämääsi! voimia kuitenkin, ei se helppoa ole.

).( tänään ollut kyllä niin väsynyt ja alavireinen päivä, vaikka kaikki on siis ihan hyvin, eikä mulla tähän mitää syytä ole. eilen oli niin hyvä päivä, pakko johtua jostain hormoonivaihteluista. ihanaa kuitenkin kun nyt on tänään tuntunut liikkeet pariin otteeseen jo ihan tavallisesti istuallaan (ei tarvinnu olla edes runtassa) :D

Kukkis ja pieni 16+5
 
Voimia meemeelle ja nennalle, raskaita nuo asiat!

Täällä hormonit hyrräävät (onneksi) näköjään myös muilla! Itse saan itkuraivareita taukoamatta ja mies niistä yleensä kärsii! Mutta nyt jo hävettää, että annoin anopinkin kuulla kunniansa! Pistän kyllä pitkälle hormonien piikkiin! Nyt vaan pitäis saada soitettua ja pyydettyä anteeks kun ihan turhasta räjähdin! Suutuin kun siis olivat rahaa tyrkyttämässä vauvaa varten ja omasta mielestä pärjätään ihan hyvin omillaan! No eihän tuo anoppi varmaan ajatellutkaan, ettei pärjättäis, olis vaan halunnut vauvalle jotain puolestaan antaa...

Mulla tuntuu pieni flunssa pukkaavan ja tosi inha olo! Ei haluais mitään ylimäärästä rasitetta matkaan raskauden aikana!

Liikkeistä en ole varma, mutta muutaman kerran, juuri koneella rutussa istuen, on yhtäkkiä masussa tuntunut hiplaus! Tiedä mikä pieru sielä on pörissyt mutta ainakin toivon sen olleen masuasukki!

Olin muuten sauvakävelyllä ja normaalisti sykkeet mulla tosi alhaiset, niin nyt ei meinannut millään pysyä alle 150:n. Voiko raskaus tosiaan rasittaa niin paljon elimistöä, että se käy ihan ylikierroksilla pienestäkin lenkistä. Ja olen siis aiemmin ollut tosi liikunnallinen ja hyväkuntoinen! Tosin nyt sitä ei enää huomaa! Hirveä läskimakkara tullut vauvamasun sijaan!

Tiinu+nappula 15+2
 
Voimia toivotan minäkin meemeelle ja nennalle:hug:

Omaa napaa: Voihan neuvola! Paino oli noussut liki 3kg viime käynnistä! Hiukan meinasi poskia punottaa kun vaa'alta tulin alas. Tosin, paino on nyt niissä lukemissa mitä se oli ennen raskautta mutta jotain kohtuutta nyt kuitenkin tähän herkutteluun. Nyt siis 56kg, tai siis 55.9kg kuten terkan vaaka sen näytti :D
Hb oli huippu 140 ja paineetkin muistaakseni jotain 110/74 luokkaa. Pissa puhdas.
Sydänääniä oli vaikea kuunnella kun toisella oli jokin kirmaus tuokio meneillään ja paineli anturia pakoon minkä ehti :D
Mittasipa terkka huvikseen sf myös, se oli 18-19. Keskimmäisen raskausaikaan se oli näillä viikoilla 13, muista raskauksista ei olekaan mittailtu kun vasta 20+ viikoilla. Näyttää siis siltä että otan taas oman käyrän kasvun kanssa, sieltä reippaasti yläkäyrän yläpuolelta :LOL:

Päätä särkee kokoajan ja väsyttää. Optikolle ajattelin varata ajan, pitäis nuo silmälasit 'päivittää' ja ottaa ihan kokoaikaiseen käyttöön.

Vihlovista ja repivistä kivuista sanoi vielä, että heti vaan yhteyttä neuvolaan/sairaalaan jos jatkuu.. Taitaa pelätä tosissaan että käy samalla lailla kuin viimeksi ja kiinnikkeet antaa kokonaan periksi. Täytyy itsekin ottaa asia nyt todesta ja olla varovainen, kontrolli kun sairaalassa on vasta maaliskuun lopussa ja kohtu näyttää tosissaan olevan kovassa kasvu vauhdissa.

Mitäpä muuta vielä.. Ai niin, kaksosten rattaista. Kannattaa käydä liikkeissä katselemassa, itse olin ihan Carenan/Brion rattaiden kannalla mutta parissa liikkeessä käytyäni olen tullut siihen tulokseen että meille tulee joko Basson babyn rattaat tai sitten Emman z-line june twinit.

Pikkarainen&Sisu 17+1
 
meemeelle ja nennalle superiso :hug:

Täällä kasvatellaan massua ja saadaan hermonikohtauksia melkein joka päivä. Mutta hei, hienoa huomata täällä meidän ketjussa, etten ole ainoa ;)

Nyt kuitenkin takas sohvalle nuokkumaan, vai pitäiskö mennä jo nukkumaan... Mua kun taas väsyttää aivan kamalasti. Eka neuvolassa hemo oli 149 ja nyt se oli tippunut jo 127:ään. Niinpä aloin terkan käskystä viimenään "nauttia" raskausvitamiinivalmisteita. Ettei ihan verettömäksi menis tää touhu...

Pikku sukan syke oli 150 :heart:

Sukkasillaan ja pikku sukka 17+3

PS. Minä kun niistä ponnistusvaiheen kivunlievityksistä kyselin, niin nyt olen päättänyt laittaa synnytystoiveisiin seuraavat mömmöt: spinaali, kohdunkaulapuudute tai pudendaali.
 
:wave:

Hitsi tätä mun muistia!
Mä sitten unohdin että pojalla oli tänään lääkärineuvola.
No,nyt odottelen uutta aikaa. Hitto ku on sama pää kesät talvet.

Viime yönä (sitten kun vihdoin sain nukuttua viiden jälkeen) näin ällöttävää unta.
Siis mun legot (hampaat) kaikki irtoili suusta :eek: Siinä mä eka luulin et ne oli pinnat mitkä irtos,mutta kun siellä pihalla niitä syljin ulos,muistin ettei mulla ole pintoja uusittu..
Sit ku heräsin purin hampaita tiukasti yhteen,niinku varmistaakseni että mulla vielä on hampaat suussa!
Oon joskus aikasemminki nähny kyseistä unta,ja aina se on yhtä karmivaa siitä herätä. :stick:

Muuten on olot ihan kai mallillaan.
Musta möykky liikkuu nyt vähemmän,jos ollenkaan, mihin oon jo kerinny tottuun,mutta mene ja tiedä..
Puolitoista viikkoa vielä aikaa rakenneultraan...
Tässä ny tällänen pikapäivitys....

Nenna ja
 
heipähei pitkästä aikaa..

täälläkin ne viikot vaan vierii, nyt jo 16. viikko wautsi :)

liikkeistä en oo varma, muutaman kerran oon 'kuvitellu' tuntevani jotain sen suuntasta kuplintaa ja 'elohiirtä' mut en sit tiiä vielä, en voi varmaks sannoo.. :)

raskaus menee vähän 'siinä sivussa' kun ei liikkeitäkään viel tunne eikä maha niin selkee oo, esikoisen kans aika kuluu hyvin..

rakenneultraa ootan hulluna, kysytään varmaan sukupuoli, pitäähän se tietää käykö esikoisen vanhat vaal.punaset vaatteet vai pitääkö (saako :) ) ostella poikamaista juttua! :)

liitoskipuja esikosta oli loppuajasta ihan kauheet, aamusin piti suunnilleen kontata sänkystä vessaan ja kyljen kääntäminen yöllä vei sen 5 min.. :kieh:
nyt ei ole onneks viel ollu mitään semmosta, en muista millä viikolla ne viimeks alko.. häpyluu oli myös välillä niin kipee et luulin jo et se olis murtunu! :(

vihlontoja on välillä alavatsalla, tänäänki aamulla kun äkillisesti nousin sängystä niin ai että vihlas alavatsaan vasemmalle sivulle! säikähin ihan..
aamusin kun illan turvotuksista ei viel ole tietoa, kohtu tuntuu ja näkyy ihanasti, semmonen pallero!! :heart:
mahtavaa tunnustella sitä :) kyl se välillä jo aika lähellä napaa on!
 
heissan!

Tässä mietiskelin ittekseni että hitto oon onnekas kun mulla on ihana poika, mies ja kesällä uusi vauva. Olin nuorempana sitä mieltä että mitään miehiä tai vauvoja en hanki koskaan, oon villi ja vapaa förevör mään...toisin kävi ja oon tajunnu että tää on se mun juttu...älytöntä..

Kaikille jotka kamppailee ihmissuhdesotkujen keskellä :hug:

Täällä elellään keskiraskautta, maha jo pullottaa mut ei vielä häiritsevästi, sohvalta täytyy kyl nousta kylki edellä muuten jää huitomaan käsillä ilmaa ku kuorelleen kipannu kilppari..

Vauvanen vietti pari päivää siestaa vissiin ku ei hillunu niin paljoo ku normaalisti, mutta nyt taas myllää tuolla, huolet hävis..

"Oireet" on muuttunu niistä alkuraskauden oireista vähän toisenlaisiks:

Isot tissit
ISO pylly
mahapallo
potkut

Ps. Näin viime yönä ihan skitsoa painajaista, olin synnyttämässä, mut supistukset loppu kesken kaiken ja mulle annettiin oksitosiinia et saadaa synnytys pysyy käynnissä. Sit multa lähti taju ja kun heräsin niin olin osastolla ja mulle kärrättiin viereen pieni poikavauva ja sanottiin vaan et jouduin hätäsectioon. Mun alamahalla meni iso punanen tikattu haava navasta pimppiin asti ja sitä särki ihan helvetisti. Mitään muuta ei kerrottu vaik kuinka kyselin. Mulla on varmaan alitajunnassa joku sektiopelko...ja saa nähä oliko ennenuni vauvan sukupuolesta.

Rakenneultra ois 11 päivä, hiiiiiiii, jännää!

Possu ja pikkusaukko 18+6
 
Hei!

On: Eilen oli 3.neuvola ja kaikki oli hyvin. Siellä pikkusen sydän löi vimmatusti 134krt/min ja hänen liikkeitä olenkin jo tuntenut parisen viikkoa. Sf-mitta otettiin ja se oli 14,5 eli ihan keskikäyrällä mennään vielä.
Olen ollut kovassa flunssakuumeessa viikon ajan, ja se on vähän huolettanut vauvan puolesta. Onneksi kaikki tuntuisi kuitenkin olevan kunnossa vatsa-asukilla :)

Rakenneultra on kahden viikon päästä, ja sitä ollaan odoteltu jo pitkän aikaa.. kyllä se päivä sieltä vihdoin lähenee.. sitä emme halua välttämättä tietää kumpi siellä vatsassa asustaa, mutta kunhan näkee että kaikki sisäelimet on kehittynyt niinkun pitää.

Nenna77, olen kans välillä nähnyt painajaisia että etuhampaat on irronnu,tms.ja kun kerroin siitä äidille, niin silloin kuulemma on stressannut liikaa asioista jos näkee sen tyylisiä unia :/

Ihanaa että meitä on täällä jo toista sataa odottavaa mammaa :heart:
Haliterveisin MyDream ja pikkunen rv 19
 
päivityksiä päivityksiä..

Eilen sain postissa "huutamani" (siis huuto.netisä :D) kotidopplerin ja pakko oli heti testailla..
aikani etsin mutta mitään en löytänyt, kunnes tajusin että ehkä sitä rasvaa kannattaa laittaa niin voi kuulua paremmin. No rasvan jälkeen pienen etsinnän jälkeen se ihana syke löyty :heart: =)
Tänään sitte oli pakko heti aamusta vielä kuunnella ja löyty heti kun eilisestä opin mistä kannattaa kuunnella :)

Liikkeitä oon tuntenut jonkin viikon verran :heart: eilen sitten pidin kättä masun päällä ja tunsin käteen asti miten toinen heittää volttia ja venyttelee!
Jotenkin hassua tuntea "jo" nyt, kun esikoisesta tuntui vasta joskus viikoilla 22-23. Mutta niinhän se vain menee että uudelleen synnyttäjä tuntee liikkeetkin huomattavasti aikaisemmin kuin ensisynnyttäjä. :D

Rakenneultra on täällä 22. päivä.. Kyllä jännittää, vaikka aavistus on että kyllä siellä kaikki on hyvin. Aijotaan ottaa selvää kumpi siellä on =)
Ihan on tyttöolo , vähän noi vanhan kansan ennustuksetkin antaa merkkejä tyttöön.. -> Naama täynnä finnejä, mitä ei ole ikinä ollut! -> Sormustesti antoi tyttöä -> kiinalainen kalenteri viittasi tyttöön..
Esikoisesta olin varma heti alusta asti että on poika ja niin myös oli. Kiinalainen kalenteri piti tuolloin ainakin paikkaansa :)
Tyttöä kovasti toivomme, vaikka ei sillä lopuski ole mitään väliä kumpi sieltä tulee, kunhan on vain terve.

Masu on kasvanut hienosti, mutta ei kuulemma osaa sanoa onko raskaana vai edellisestä kiloja :D Että hyvin voi peitellä..

SaaBas & "Tarmo" POKS 18+0
 
Kiitos kaikille tsempeistä, Nenna77:lle myös miulta iso iso hali! :hug:

Vauvan isä on niin mustis että jo pelkkä soitto tai tekstari exältä riittää saamaan sen mustasukkaiseksi, ja sitä ottaa päähän se että tavataan usein lastemme yhteydessä.

Eivät ikinä törmää toisiinsa, vauvan isä on töissä aamusta iltaan ja ex taas normi 7-16 työaika, viikolla ja viikonloppuisin käy katsomassa lapsia silloin tällöin ja meillä muutenkin esikoisen sairauden/lääkäreiden takia pitää olla yhteydessä useasti, minulle se posti tulee ja minun tehtävä on infota isää joka todellakin haluaa olla osana joka lääkärireissulla ja tukea.
Ja poika välillä haluaa isänsä lääkäriin mielummin kuin minut, esim. verikokeet tai kuvaukset on ne joissa isä on se parempi vaihtoehto. (miulla neulakammo ja itku lentää kun lapsi on härvelissä..:ashamed:)

Ex asui täällä ja asuisi vieläkin kun ei ole omaa kämppää, mutta suostui lähtemään kaverinsa luo että päästään nauttimaan tulevan vauvan odotuksesta, kun asuntoa ei kuulunut.

No eipä vauvan isä tänne oo tulossakaan kun pitää eka varmistaa että pystytäänkö edes tulevaisuutta rakentamaan tässä hässäkässä kun uudet ja vanhat on keskenään sekaisin..
Joo tota, eiköhän lasten isällä ole oikeus nähdä lapsiaan jos niin haluaa, ja mun mielestä vaan hyvä että omistautunut isä onkin.

Omien vanhempiensa luo ei voi viedä lapsia kun eivät ole ikinä pitäneet kuin pakosta ja miun vanhemmille nyt viimeiseks eron takia veis.
Kaveri ei lapsia halua kämppäänsä, missä sit tapaa jos ei täällä.

meemee ja pikkudomuz 18+3
 
Saas nähä millanen äkkimuutto meille tulee, kuultiin anopilta että meidän alakertaan on muuttamassa joku täys hullusekopää :S. Sano että haluaa meän muuttavan sitten heti pois. Ihan kivahan se oliski muuttaa, kuhan vaan löytys sopiva kämppä tähän hätään :D Mutta ootetaan nyt että vähän varmistuis tuon hullun muutto...

Ihanaa koko viikonloppu vapaata! Aattelin ottaa vaan rennosti pitkästä aikaa :)

merlina ja muru 18+1<3
 
Eilinen sokerirasitus meni kaikin puolin hyvin: verikokeet saatiin otettua, en oksentanut jne. Olo oli kyllä aika huippaava, mutta me rasituskokeessa olevat saatiin olla rauhallisessa paikassa ja makoilla halutessamme. Litku oli yllättävän kelvollisen makuista, paksuhko ja hiukan imelä sitruuna (toinen vaihtoehto ois ollut appelsiini). Maanantaina saan tulokset... Kävin katsomassa labrakäsikirjasta raskausdiabeteksen diagnostiset raja-arvot:
0 h näyte >= 5.3 mmol/l
1 h näyte >= 10.0 mmol/l
2 h näyte >= 8.6 mmol/l

ei muuta tällä kertaa...

Anna+Urmas 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!!

Ihanaa kun on viikonloppu, jotenkin alkaa aina loppu viikosta olemaan niin väsynyt. Ei jaksais töiden jälkeen muuta tehdä kun vaan sohvalla maata :D Odottaa niin paljon jo kevättä ja aurinkoa!!! Jos sitä virtaa alkais sitten jostain löytymään.

Maanantaina olisi sitten seuraava neuvola ja perjantaina päästään kurkkaamaan asukasta rakenneultraan :) Toivottavasti paino ei olisi noussut niin paljon kun edellisellä käynnillä. Oman vaa´an mukaan ei painoa olisi tullut lainkaan, mutta neuvolassa sitä kuitenkin aina on tullut??? Onneksi maha on alkanut toimimaan, ei siis enää ummetus vaivaa niin pahasti. Kiitos joka aamuisen puuron syönnin.

Kohta lähdetään vanhempieni mökille viettämään ulkoilu päivää ja pääsee sinne rantasaunaan kylpemään, IHANAA!!!

Muumi ja pikkuinen 19+2 :heart:
 
Moikka!

Pikaisesti vain.. Täällähän muitakin, joilla synnytyssairaala vaihtoehtona VAS, miten mahtaa olla, onko tietoa kesätauosta? Jos sellainen tänävuonna on, taitaa joutua muualle synnyttämään :( Niin haluaisin Vammalaan!
 
Moiks!

Oon ollu sairaalassa ja tosi lähellä keskenmenoa. Nyt en jaksa lukea kaikkien kuulumisia, myöhemmin, kun vähän voimaannun tässä, mutta kerron pikaiseen omaa napaa...

Mulla on nyt kotisairaanhoito apuna kerran päivässä laittaa suoneen antibioottia ja toista syön sit pillerinä kolmesti päivässä. Diagnoosi: selittämätön septikemia!!?? Toisin sanoen lääkärit eei tiedä mun sairastumisen syytä, eikä veressä kasvaneen bakteerin alkuperää... Mut onneksi siihen lääkkeet nyt hyvin tehoaa ja tulehdusarvot laskee. Jos ei ois lääkkeet alkanu tehota, ois jouduttu kohtu tyhjentää, koska mun tila olis ollu sit niin hengenvaarallinen jo. Epäilevät, et on saattanu lähteä sieltä kohdusta alkuun!!?? Mut on nää tosi mystisiä juttuja.

Tästä sais pitkänkin tarinan, mut ma-su yönä alkoi vatsakivut ja supistelu (aika kovat kivut, mut ei sietämättömät )ja limainen vuoto ja kuume. Ma aamuna soitin neuvolaan ja th käski käymään. No oli ihan sitä mieltä, että vti se on. Minä ihmettelin, kun tosiaan sitä kuumettakin ihan reippaasti ja olo tosi huono. Kysyin, et voiko se nyt tällaset oireet aiheuttaa ja että eikö oo aika paha vti, jos kuumeenkin tekee??? No th sit vaan tokas mulle, et kyllä voi aiheuttaa ja vaikka keskenmenon! Ja sit sano, et ei oo paha vti, kun ei virtsassa ollu verta. (otti siis sen pikapissanäytteen siinä ja tikutti sen, leukkarit oli plussalla). Käski viedä seuraavana aamuna pissanäytteen labraan ja sitä seuraavana ois sit viljenly valmis ja sais lääkkeet! Ei tutkinu, ei antanu mitään ohjeita, kuunteli sentään sydänäänet ja ne oli hyvät.

Seuraavana päivänä menin aamulla viemään pissanäytteen. Kävin samalla siellä neuvolassa, kun olin huolesta sekaisin ja multa oli aamulla alkanu pieni verinen vuotokin... (tai siinä aiemmin mainitussa limaisessa vuodossa oli nyt verta mukana). Pyysin terkalta, että jos voisin päästä lääkäriin kun oon niin kipeä ja kun tulee nyt vertakin. No th tuumas, et no voinhan sulle huomiselle ajan laittaa, jos se nyt siltä sitten tuntuu. Ei hän ollut mun kanssa kiinnostunut asiasta keskustelemaan, ei edelleenkään antanu mitään ohjeita esim. mihin mennä, jos tilanne pahenee tms.

Menin kotiin ja verta alkoi tulla enemmän. Sitten päätin, että nyt on pakko toimia, tai oikeastaan se oli mies, joka sen päätti, kun itkuisena sille soittelin. Soitin sit päivystykseen omaan tk:n. (sama rakennus, missä neuvola) Käskivät tulla heti. Omalääkäri satttui päivystämään, otti ekana heti pika crp:n ja sen jälkeen teki sisätutkimuksen ja kyseli kaikkee. Sit ambulanssilla sairaalaan lähetti. Crp oli silloin 115 ja hänen mua tutkiessa huomasin, että kohtu oli tosi arka. Tää kaikki tapahtu noin pari tuntia sen jälkeen kun olin käyny siel neuvolassa.

Sairaalassa mut tutkittiin heti ja kuuntelin, kun lääkäri konsultoi toista lääkäriä, että aletaan kai hoitaa antibiooteilla, kun kerta elävä sikiö.... :( Ultrassa näkyi verihyytymää kohdussa ja sanoi, että näyttää pahalle, mut kkoitetaan hoitaa ja katsoa. Sit otettiin kokeita ja testejä monenmoisia ja pääsin osastolle huilaamaan.

Seuraavana aamuna soitin sille tympeälle neuvolan th:lle, että en tarvii sitä lääkäriaikaa ja kerroin tilanteen. Hän edelleen oli sitä mieltä, että pissassa vika, mutta ei näkynyt vieläkään koneellansa ne tulokset. Sinä päivänä kohsun tilannekin näytti jo paremmalle ja vuoto oli vähentynyt, kun antibiootteja oli mennyt suoneen jo muutama satsi, crp oli ed. yhtä korkea. Kuumetta edelleen yli 38.

Torstaina kuumeilu alkoi helpottaa lämpöilyksi ja vuoto väheni edelleen, tulehdusarvo enää jotain 80. Perjantaina tulehdusarvo 50 ja veriviljelystä löytyi bakteeri. Pääsin illalla kotiin ja alkoivat flunssaoireet :( Kohdun tilanne oli oikein hyvä, ihan normaali, pikkuasukki on ollut koko aika vilkkaana liikkessä ja hyvät sykkeet, vaikuttaa voivan hyvin ja koko vastaa viikkoja. Vuoto lähes loppu.

Huuh... täällä nyt koitan huilia, takaisin pitää mennä sairaalaan, jos kuume nousee yli 37,5, eilen illalla oli 37,4 :) Tai jos tulee kipuja tai vuotoa. Ensi viikko sairaslomaa, ainakin nyt toistaseks (aika vähän minusta) Maanantaina sillä seuraavalla viikolla ois vielä sitä lääkekuuria, enhän mä tän kanyylin kanssa töihin voi mennä :LOL:

Nyt on hyvin positiivinen olo (mitä nyt pikku huoli kumminkin ja tää flunssa, yskä, nuha) =)
Mutta mietin nyt, et mitä teen sen neuvolan terkan suhteen, jotain mun on pakko tehdä, mua niin suututtaa sen toiminta (toimimattomuus)!!!!!!


Ai niin ja pissanäyte oli muuten puhdas!!! ;)



Elli ja Terho 16+0 :heart:
 
Elli hui :eek: Onneks kaikki on nyt kumminki hyvin! :hug:

Voiko liikkeet tuntua siltä ku mahassa olis elohiiri? Tossa äskön ku makoilin mahallaan niin tuntu jonkuaikaa siltä ku olis elohiiri mahassa :eek: Just tuossa kohdun kohalla.. Ensin aattelin, että olis ollu mun oma sydämensyke, mutta ku se sitten vaan lakkas tuntumasta? :O Kertokaahan te jotka tiiätte miltä ne liikkeet tuntuu!
 
Elli hui hirvee, kamalaa oot kokenu! Ja todella noottia sille terkalle ja sen esimiehelle..

Ja Merlina just siltä ne liikkeet tuntuu aluks, elohiireltä mahassa! Siitä voimistuu tunnistettaviks potkuiks..

Pläh, koko vkl töitä ja viel maanantaiki.. Nyt suihkuun lasten kaa ja huomista työpäivää märehtimään..

Possu ja pikkusaukko 19+0 POKS!
 
Merlina =) Luulen, että ovat juuri liikkeitä. Sellasilta pikku kuplinnoilta tai kutituksilta ne ekat tuntuu :) Elohiiri sopis kuvauksena siihen tuntemukseen oikein hyvin. No joka päivä tulevat selvemmiksi ;)
 
Voi Elli, onpa sinulla ollut hirveät ajat, onneksi kaikki on kuitenkin kääntymässä parhain päin!=)

Nyt kun lueskelin näitä liikejuttuja niin voipi olla, että minäkin olen sitten ensimmäiset Nappulan
liikkeet tuntenut. Ehkä! Mutta juuri tuollaisia tuntemuksia minullakin on aina välillä ollut tässä hiljattain=) Olisipa ihanaa jos näin olisi!

Hjannah & Nappula rv 16+4
 
Ehkä ne sitten oli liikkeitä :D Ihanaa! Pitääkin kirjotella heti ylös, että muistaa sitten millon on alkanu tuntemaan liikkeitä. Ootteko te muut kirjotelleet ylös nyt raskausaikana tuntemuksia ym.? :) minä oon aina jotaki tuohon neuvolasta saatuun kirjaseen. Aluks oli tarkotus joka viikko kirjotella, mutta eipä sitä oo sitten tullu muistettua :D
 
Elli, aivan järkyttävää menoa teillä ollut siellä! Onneksi sulla ja vauvalla ei oo enää hätää. Itse tekisin terkkarista valituksen ja yrittäisin vaihtaa tulevat ajat toiselle hoitajalle. Mutta nää on semmosia juttuja, joista vaan itse tietää, miten jatkossa kannattaa ja haluaa toimia. Oman tunnon mukaan...

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 17+5
 
Elli :hug: oliphan kokemus.. mut onneksi kaik nyt parempaan suuntaan menossa. :)

Merlina esikoista odottaessa kirjoittelin ylös tuntemuksia ym, nytkin piti mut on hiukan jääny.. :D

nenna77 ja meemee :hug: ja tsemppiä..


ON: oloon ei kummempia, masu pyöristyy.. parin viikon päästä nvla ja ens viikolla soitto diabeteshoitajalle.. sit alkaakin kotona mittaus, inhaa.. en tykkää neuloista sitten ollenkaa.. :(
ekoja liikkeitäkin kai havaittu, menny niin nopeasti ohi etten ihan varma ole..

TB ja pikkuinen 16+1
 
Elli, tekisin samoin kuin Sukkasillaan. Tekisin virallisen valituksen terveydenhoitajasta ja vaatisin, että minulle vaihdetaan toinen th. Uskomatonta toimintaa! Onneksi kaikki nyt paremmin päin.

Olen tässä välillä käynyt kurkkimassa kesäkuisten puolella, kun oma la kuitenkin kesäkuun lopussa.. Mutta täytyy sanoa, että niin riitaisaa porukkaa siellä tuntuu olevan, että pysyn täällä oikein mielelläni :) Ihme asioista saadaan riitoja ja rähinää aikaiseksi. Täällä on paljon mukavampaa :)

Liikkeistä, ensimmäisessä raskaudessa mullakin ekat liikkeet tuntuivat elohiirimäisinä hipaisuina :heart: Ei ollut ihan varma, että kuvitteliko tuntemuksen vain. Siitä ne sitten vahvistuvat.. Nyt tässä raskaudessa liikkeet tuntuivat alusta asti selvemmin tökkäisyiltä tai töytäisyiltä, mutta aika vaimeilta. Mulla on istukka kohdun etuseinämässä taas, eli se vaikuttaa paljon liikkeisiin. Siksi vähän välillä huolestuttaa, kun ei mitään tunne. Mutta onneksi yleensä pian taas, varsinkin iltaisin, tuntuu tuttuja töytäisyjä, jotka pikkuhiljaa vahvistuvat :)

Kävin eilen etsimässä äitiysvaatteita.. Vaikeaa oli. Vero Modassa KAIKKI s-koon äitiysvaatteet loppu! Hennesiltä onneksi löytyi sitten jotain, muutamia trikoopaitoja, legginsit, kotihousut (entisten vyötäröresorit puristaa..) ja huppari. Pikkuhiljaa omat vaatteet jää pois käytöstä yksi kerrallaan. Omia farkkuja käytän edelleen BellyBeltin kanssa.

Huomenna puoliväli ja rakenneultra! Jännittää :) Aika helppoa ja oireetonta on oleminen tällä hetkellä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille, tää lähtee salille...

Mayinga 19+6
 
Voi Elli, onpa sulla ollut rankka viikko takana. Onneksi nyt kaikki hyvin :) Kyllä minäkin sinun tilanteessa vaihtaisin terkkaria. Olisi tuollaisessa tilanteessa jo terkkarin pitänyt patistaa lääkäriin eikä vaan "vähätellä".

Muumi ja pikkuinen 19+3
 

Yhteistyössä