<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

:heart: Isosti Onnea Moukulle ja Rakkausvauvalle Tyttäristä :heart:

Tänne ei uutta...eiliset iltapäivän supistukset sit kaikkos ja tänään ootellaan samaa rupeamaa kellon tarkkuudella :) Turvotus on järetöntä ja väsy kanssa. Yöt menee pissillä ravatessa ( 2-3 krt ) ja asentoa etsiessä. Pitää varmaan vuokrata PekkaNiska nostamaan mua, että sais kylkeä käännettyä. Kipeetä tekee, kun nivuset ja pimppi tulessa. Joopa.

Jos sit siirtyis imurin varteen :)

PP ja Onni 39+6 :heart:
 
Aamukahvi olis juotu ja esikoinen nukkuu edelleen -kyllä sillä on hyvät unenlahjat. Onneks kun alkaa taas vauva-arki, saadaan nukkuu kaikki aamulla pitkään jos siltä tuntuu.

Onnea moukulle ja rakkausvauvalle nyyteistä! :flower: :flower:

Sädetikkuikävää toi napanuorajuttu, kyllä sitä tosiaan niitä liikkeitä välillä tunnustelee -mut sit tulee taas kunnon potkuja. Kohta se nyytti sullakin turvallisesti rinnanpäällä. Itsellä muuten ihan sama -rintapumpulla en mitään irti saannut. Silti neiti 4800g oli sellanen imuri jo syntyessään et ei tarvinnut ajatellakkaan mitään lisämaitoja :LOL:

Laitoin pyykkikoneen päälle ja josko alkais tekee ruokaa. sais se mieskin jotain syödäkseen kun tulee ruokatunnille :) yleensä kun ollaan neidin kanssa aina jossain liikenteessä.

jaksatteko te muut hireesti liikkuu enää kaupungilla?itseä alkaa jotenkin jo ahdistaa, mut kun ei oikein kotonakan malttais olla.

:wave:
 
Täälläkin ollaan vielä yhdessä kasassa, mutta eiköhän sitä juhannukseen mennessä olla jo jakauduttu! :D

Onks kukaan täs kuus synnyttänyt laskettuna päivänä? Jostain luin et 5% syntyy laskettuna aikana. Mut mun silmään ei ole yhtään tässä meidän pinossa osunut. Muutamalla meistä viel se mahdollisuus taitaa olla :whistle:

Kävin just viemässä pojan tarhaan ja tein reippaan kävelylenkin ihanassa auringonpaisteessa. Mielelläni kyllä jo minäkin työntelisin niitä vaunuja tuolla ulkona enkä yksikseni kävelis B)

Vilma rv39+1
 
Joo hyppynaru taitaa olla vähä edullisempi :D

kaupungilla liikkumisesta kyllä mä oon aina silloin tällöinen sielä käyny piipahtamassa mutta jonku tunnin verran vaan koska sen jälkeen alkaa jalkoihin sattumaan!
ja vauvan liikkeistä oon huomannut etten kiinnitä enään niin paljoa vauvan liikkeisiin mitä ennen :| toki välillä kun alan oikesti miettimään että liikkuuko se, vastaukseksi saan yleensä suht rajuja potkuja! :D eilen mies piti päätä masun päällä ja vauva potkas sitä päähän :LOL: ei halunnut että sen yksiötä kuunnellaan ;)
 
Ummetus neuvolassa kyselin apuja sain ohjeeksi tarkistaa että juon varmasti sen 2l vettä päivässä. Lisäksi ohjeisti syömään kauraleseitä. Tekemään aamupuuroa niistä tai sit laittamaan viiliin tai jugurttiin. Lisäksi lasi vettä päälle. Olen itse kokeillut kuivattuja luumuja ja luumuvettä mut saavat mun vatsan tosi kipeeksi.

Liikkuminen kaupungilla on kans tullut mulle jotenkin ahdistavaksi. Yritänkin välttää mahdollisimman paljon ruuhkia ja suljettuja tiloja/kulkuneuvoja kuten metroa :D

Vilma
 
Huomenta ja ONNEA vauvautuneille :flower: !!

Kävin eilen shoppailemassa pitkästä aikaa...aikas kamalaa, kun kävely on taapertamista ja kaikki rollaattorimummot menee ohi...ja välil piti istuu mummojen kans penkillä
:LOL: :LOL: !! Enpä taida enää mennä ihmisten ilmoille, kun jakautuneena ;) .

Ummetus helpotti mulla, kun vaihdoin rautalääkkeen, nyt juon Kräuterblut-saftia ja vatsa toimii sekä hb nousi 117:sta 137:mään!

Jaksamisia kaikille mahakkaille :hug:

Matamimimmi68 rv 40+3
 
Pullat melkein paistettu, viimonen pelti uunissa :p
On se aika hauskaa, jos tästä mahasta nyt jotain positiivista näillä viikoilla haluaa hakea: niin juuri äsken huomasin että minkälainen mun aamulla puhtaana otettu paita nyt on... mun "mahakuomun" päällä on voita, kanelia ja jauhoa :LOL:
 
Ummetuksesta loppuraskaudessa kokeilemisen arvoisia konsteja on perinteisesti luumut (tai luumuhilloa kaksi lusikallista lasiin vettä joka aamu, taatusti auttaa), agiocur ja duphalac (tai sinnepäin). Mulla on aina normaalistikin laiska suoli, joten raskausaikana suoli oli todella hidas. Noilla selvittiin kohtuudella, ja jos sattui että suoli ei tyhjentynyt toivotulla tavalla, käytin viimeisten viikkojen aikana microlaxia kolmen päivän välein.

Täällä ollaan päästy ehkä jonkinlaiseen rytmiin kiinni. Öisin syödään kahden tunnin välein, mikä ei kyllä haittaa kun vauva nukkuu samassa sängyssä, eikä herätä itkullaan vaan huohotuksellaan :LOL: syönnin päälle yleensä nukahtaa, jos ei vedä jossain välissä ilmaa ja kaipaa siten röyhtäytyksiä. Päivisin mennään jopa 4h välejä! Aurinkoinen ja hymyilevä lapsi muuten joka seuraa todella paljon liikkeitä jo, ja ääntelee innostuessaan todella paljon.
Kommunikointi sujuu yllättävän hyvin, johan sitä harjoiteltiin masu-aikanakin.
Kylvystä nautitaan todella paljon. Ihon kuivumista estääkseni olen laittanut muutaman tipan öljyä pesuveteen, niin iho on tosi hyvänä säilynyt. Meillä vauvoilla on ollut taipumusta kärsiä kuivuvasta ihosta ensi kuukausina, ennenkuin joko ttottuvat täkäläiseen veteen, tai iho alkaa tuottaa paremmin ominaista rasvaa.
Ristiäiset on varattu, pappikin haastateltu. Toinen kummi on vielä mietinnässä, jospa se pikkuhiljaa selviäisi. Ristiäiset pidetään kotona, niinkuin aina. Itse teen kaikki leivottavat sun muut, perinteisesti. Kastemekkoon pitänee lähteä uudet nauhat ostamaan, jokaisella lapsellamme on ollut omat nauhat; käytetty ollaan lila, vihreä ja koralli. Joku kiva punainen kun löytyisi, mikään vaaleanpunainen ei todellakaan käy, hyi! Mutta kattoo nyt, keltainenkin on ihan kiva.

Gha ja neiti (3vkoa huomenna)
 
Aurinkoista päivää!!

Onnea kaikille uusilla vauvaantuneille, ihana lueskella näitä vauva juttuja täälläkin, vaikk itse ollaan vielä yhdesssä paketissa (mutta ei kauaa) :heart:

Olisihan se hirmuisan muksa päästä jo itsekin kirjoittelemaan vauvamaisia uutisia ja juttuja tänne, eikä tätä ainaista ruikutusta ja valitusta, mitä koko loppu aika on tuntunut mulla olevan :LOL:

Nyt teenkin parannuksen ja olen oikein yltiö positiivinen!

Eli siis, palauduin juuri äitipolilta sen raskausmyrkytysepäilyn vuoksi, kaikki oli paremmin, kuin hyvin. Mitä nyt se verenpaine heittelee siinä 130/93 (norm 120/80) Hyvä, että kyttäävät pienestäkin, itelä tulee turvallisempi olo, kun pääsee polille aina tarvittaessa tsekkaukseen! Nytkin paikalla oli se multi-mega-yli ihana lääkäri, kerran aiemminkin sen käsittelyyn olen päässyt! kaikki muut jutut oli oikein hyvin ja mikä parasta, kohdun suu on pehmeä, auki puolelletoista sormelle ja kanavaa jäljellä vain sentti!!! Eli on ne supistukset ja jomotukset sittenkin saanut jotain aikaan!!!! JEEE!!! Mä olin jo ihan varma, että' Ru olisi muurannut kiukuspäissään koko kohdun suun kiinni :LOL:
Painoarvio oli tälle päivälle 3548g :heart:
Pissat sun muut oli puhtaat, eli nyt voi hyvillä mielillä kärsiä näistä alapään poltteluista ja kaikesta muusta rääkistä, kun tietää, että oloista on olut jotain "hyötyä" :saint:


Kärvistelyä tää todellakin on ollut, käveleminen on ihan yhtä tuskaa, ihan ku joku repis koko alapäätä riekaleiksi ja hakkais samalla lekalla suoraan häpyluihin :ashamed: Tätä raskauden ihanuutta B)

Merika Kyselit tuosta kaupungilla oleilusta, ni m voin nöyränä myöntää, ettei mua oikein enää huvita, olokaan ei pitkään antais periksi siellä viilettää.. Yhdessä tai kahdessa kaupassa voi käydä, mutta sitten kotiin. Pariin viikkoon en oo oikeastaan muualla käynyt, ku ruoka kaupassa jakvereiden luona kaffella täs lähi nurkilla, pitemmälle en ees vaivaudu enää...

Majj Mä tunsin syvää myötätuntoa siun ukkoas kohtaan, meillä on nimittäin käynyt samoin, vauva potkaissut miestä päähän... :LOL:
Meillä on vielä semmoinen tilanne, että ihan tässä viime viikkoina vasta on miun HerraHuu alkanut silittelemään masua ja sen kerran kun laittoi pään mun syliin, lähelle vauvaa, niin Ru meni ja potkaisi sitten oikein mojovan muksaisun suoraan toista ohimoon :LOL: Mä en tiennyt, oisko pitänyt itkeä vai nauraa, kerrankin, kun toinen uskaltautui niin lähelle vauvaa, toinen menee ja alkaa heti hakkaamaan :LOL: Jännä juttu, mies tosiaan nyt vasta on alkanut paijaamaan massua iahn onnessaan, ennen oikeasti vissiin pelkäsi niitä liikkeitä ja sanoikin, että hänest se on outoa ja jotenkin epäilyttävää :)laugh:) Joka aamu töihin lähtiessään se antaa mulle pusun ja paijaa pikasesti masun :heart: Aika söpöä meidän jöröltä, joka ei tosiaan puhu juurikaan ja pussailee sitäkin vähempi...

Oi vitsit, ompas hyvä mieli! Kiva tietää, et synnytys tosiaan lähestyy vääjäämättä, ja kyllä se luonto tekee tehtäviään, vaikka mä kovasti jotenkin epäilen tätä omaa kroppaani tässä suhteessa... Kaksi km:a takana, sitten tää vähän epävakaa raskaus kaikkine juttuineen, mutta kylläpäs se sittenkin näyttää toimivan B) Vaikka tuskin kelläään nyt se vauva on sisäänkään jäänyt... :whistle:

Välipalan pariin, kiitos hej :wave:

39+4
 
Täällä ollaan myöskin vielä paketissa. Ja Taysiin synnyttämään menemistä odotellaan..

Vaihdoin muuton myötä neuvolaa, ja kylläpäs on eroa ! Paljon kyselevämpi ja "hoitavampi" täti nyt. Sain liikelaskenta-kaavakkeen vasta nyt ja ohjeistuksen, että näillä viikoilla (39+0) voipi suoraan mennä sairaalaan, jos liikkeet huolestuttaa.

Kaikenkaikkiaan olen voinut hyvin, odotin paljon tukalampaa oloa loppumetreille.. Joten olen kovin tyytyväinen. Iltaisin Mytty tosin ottaa zembalot ja rymyää pari tuntia niin, että tuntuu pää olevan pian polvissa. Unet nyt on ollut mitä sattuu jo monta kuukautta. Nukun paljon vähemmän mitä ennen ja herään aina kuudelta. Välillä pitää käydä yöllä pissalla, mutta ei läheskään aina.

Närästystäkään ei ole ollut, se on mennyt miehelle :LOL: .

Puliina & Mytty 39+0
 
täälläki ollaan vielä yhdessä kasassa.. fyysinen vointi on loistava, mutta henkinen puoli alkaa jo tökkimään! :headwall: välillä pääsee itku ku tuntuu ettei kerta kaikkiaan jaksa enää! supistuksia tulee ja menee, joinaki öinä (kuinkas muuten) ollu jo
useampaan otteeseen parin tunnin säännölllisiä supistuksia jotka on ihan tuntunukki niin ettei voi nukkua.. mutta sitte rauhottunu. härnäilee minkä ehtii. enää ei oo yhtään neuvolaa, seuraavan kerran sitä ollaan synnyttämässä. sain käynnistysajan viikon päähän,ens keskiviikolle. tuntuu kyllä hullulta että on näin loppuajasta pitkä väli ettei sitten oo edes neuvoloita.. kiva toisaalta tietää että joku raja tässäkin on! voimia kaikille, varsinki "yliaikaisille"
viikkoja nyt 40 + 4
 
Tänään olen touhunut kotona kaikenlaista. Nyt aletaan leipoo tytön kanssa sämpylöitä. :) En oo leiponu piiitkään aikaan. mahtaakohan onnistuu.

liinulle onnea uudesta talosta -on se kivaa kun pääseen omakotitaloon. Riippuu toki missä asuu -Helsingissä se taitaa olla aikast kallista. Ja riippuu toki miten ihmiset tykkää asuu. Musta on kivaa kun saa hoitaa puutarhaa ja pikkuneidillä on leikkimökki ja tilaa touhuta. kesäkukkia pitäskin koht miettii. :)

Mä ajattelin synnyttää laskettunapäivänä no, tiedä häntä -ehkä pienellä avituksella sit. silloin olis aika synnärille ja maha-asukas takuulla kypsä tulemaan ulos kokonsa puolesta.

Mymmeliskuulostaa hyvälle et paikas on kypsyneet. itselläkin ihan kivasti jo. :D

Mut nyt lähden leipoo.... :p nam :wave:
 
Liinu Oooh, onnea uudesta kotipesästä, multa on mennyt ihan ohi/unhoittunut koko uutinen, vaika oon lueskellut täälläkin päivittäin!!! :headwall: onnea, on se ihanaa, kun pääsee laittamaan pihaa ja kaikkea :D Meilläkin olisi taloprojekti suunnitelmissa parin vuoden päähän, kunhan mä pääsen kunnon töihin kanssa (vai lähdenkö sitten oppisopimuksella, en tiiä, kaikki auki) Sitä odotellessa laitetaan tätä meitin kt-kotipesää, onhan tuossakin partsi mitä laittelen, kun vaan rahaa ilmestyy :) Remppaaminen ja kodin laittaminen on muksaa puuhaa:)

Perskutarallaa, koko Lohjan terveyskeskus on ihan sekaisin, kukaan i tunnu tietävän, mistä mä saan verenpaine mittarin lainaan :LOL: J ayllättäen neuvolasta ei saa ketään kiinni |O

Merika Määkin olen päättänyt synnyttää l.a tai viimeistään seuraavana päivänä, omille synttäreille siis :D Joskohan sopis tuolle vauvalle, ett'ä irtisanottais yksiön vuokrasopimus mun synttöäreiksi, voitais juhlia aina yhdessä sit tulevaisuudessa :LOL:
 
Onnea rakkausvauva!

riinak: sulla siis jo valoa näkyvissä tuon synnytyksen suhteen...mulla eka yliaikaiskontrolli perjantaina rv 41+3 ja eivät edes välttämättä käynnistä vielä silloin.... |O

pipsa ja muut tytöt: Jos nyt kuitenki päästäsitte mut sinne synnärille ekana... turha noita la:ita on tuijottaa... :whistle:
 
NuoriÄiti
Niinpä. Siellä ne piti mua jopa yhden yön. Ja hoitaja eilen sanoi että ei todellakaan päästä mua lähtee moneen päivään,niin lääkäri tuli ivallisesti ja sano et mee kotiis.
 

Yhteistyössä