<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Huomenta,

Kävin täällä jo aamutuimaan ja sitten kävin takas petiin, pitäs hankkii pimennysverhot -nukkuis pitempään. Onpa täällä hiljaistsa -muutama onnellinen on saanut lapsivedet alleen -
onnea lapsivesienmenosta PTT ja Mouku!, siitä se alkaa aivan varmasti ja kohta on teillä nyytit kainalossa! Tsemppiä synnytykseen! :hug:

Lienevätkö kaikki niin väsyneitä kun viimeyönä ollaan kaikki yritetty harrastaa sitä SEKSIÄ Taivas meinas tulla riita koko jutusta perkeles, sanoin miehelle jo päivällä et kun sitä kaikki suosittelee th, lääkäri ja te kanssa sisaret. Et illalla, mut sit oltiin niin väsyneitä ja kun alkoi sit se pelikin canada jotain -mulla kiehu pikkusen, ja lähdin ovet paukkuen vaikka ei meillä ovia oo, ja totesin vaan että MINÄ SEN LAPSEN SYNNYTÄN -et herra on hyvä ja alkaa tekee jotain asian hyväksi. Menin nukkuu kiukuissani ja tulihan se sieltä herättelee mua väliajalla. :attn: Ei se niin mukavaa ollut, ei itse oikein pysty hirveesti liikkuu -mut yritetään nyt sitäkin tän parin viikon ajan. tekokäsi :LOL: se oli hyvä veto.

Joo, tästä se päivä taas alkaa-pitäs lähtee käymään kaupungilla!

Aurinkoista päivää kaikille, jos täällä ketään enää on! tai onhan täällä synnyttäneet alkaa olla kohta taas voimissaan -ihanaa vauvantuoksuista arkea teille kaikille jo nyyttinne saanneet!

M ja maha-asukas 38+1
 
weiss
Tissin tuoksuinen arki alkakoon! Huomenia kaikille!
Täällä ei olla viellä saatu alkaa nauttia vauvantuoksuisesta elämästä, kun nuo biliarvot on heitelly miten sattuu. Välillä laskee ja välillä nousee. Taas eilen käytiin kontrollissa ja nyt pitäis alkaa olla sunnta pelkästään laskeva. Vainoharhaiseksi tässä on tullu, kun vauva on miun silmissä todella keltainen. Tosin tuo värihän ei kerro sitä totuutta, vaan vauvan vointi. Meillä mies onneksi voi hienosti, syö 3 tunnin välein ja välillä siinä välissäkin ja tuntuu kanssa, että olisi koko ajan tissillä. Viime yön sitten nukkui vierellä, kun tais olla kanssa nuita vatsanväänteitä..
On se kumma kuinka tuntuu, jotta mihinkään ei olisi aikaa, vaikka vauva nukkuu kuitenkin suurimman osan. Taitaa aika mennä katellessa pientä. Kuinka voi niin suurta olla äidin rakkaus! Sydän ihan pakahtuu, kun toista katsoo! :heart: :heart:
No, ehkä täällä nyt saisi henkästä ja huolet olisi ajettu vihdoin pois ja saisi vihdoin alkaa nauttimaan yhteisestä arjesta.
Tsemppi :hug: kaikille käynnistykseen menijöille, lapsvedet menettäneille ja kärvistelijöille!
Tuo tmvk on tainnu oikiasti päästä pienen hakuun vai onko miulla kenties menny jotain ohi..?

weiss ja pikkumies 10vrk :heart:
 
onnea pikkuisesta pinpelipom!
mouku ja pienitytöntylleröinen tsemppiä matkaan!

täälläkin kärvistellään edelleen.. :headwall: ne vähäisetki oireet on hävinny.. ei tämä taida tulla ulos jos ei käynnistetä.. :kieh: yöllä sain valvoa noiden kutinoiden takia, nyt väsyttää mut ei nukuta..

anuliina39+4
 
Onnea ja tsemppiä kaikille vauvojenhaku reissuille sekä vauvautuneille :flower:.

Täällä vaan kärvistelen...tuntuu, et kaikki supistukset ovat kadonneet jonnekin muualle...otaa päähän tää olotila...ja sen saa kärsiä nahoissaan toi rakas aviomies...kokoajan on pientä känää ja riitaa...onko kellään muilla kiukkuvaihde päällä?? Nää päivät alkaa olla jo tosi tylsiä, kun ei oikein jaksa lähtee minneen ja kotona seinät kaatuu päälle. Huomenna olisi virallinen laskeutumispäivä...eli masukki ei ainakaan varmasti synny silloin :LOL: !!!

Yritetään jaksella...voimia kaikille mahakkaille ja lähtijöille! :wave:

Matamimimmi68
 
Onnea Pinpelipom! :flower:

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Menkkakipuilija oli yöllä ja nytkin alavatsaa jotenkin painaa, mutta supistuksia ei näy ei kuulu. Jos sitä saisi miehen houteltua vällyjen alle tänään...
 
Huomenet!

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä vauvanhakuun menijöille!!! :hug: :heart:

Jep, sanon huomenta tosiaan. Pari yötä mennyt valvoessa. Papsulla karmeet mahavaivat. No, viime yö oli parempi, mut toissayö ihan karmea. Ajattelin et jätän pois nyt kaiken ylimääräisen. Aloitin nimittäin nuo Rela -tipat ja Disflatyl-tipat ja luulen, et nuo Rela-tipat aiheuttaa nyt tätä vatsan kovettumista vähän liikaa, koska ennen niitä vatsa oli vaavilla ihan plörö. Luin muuten netistä, et bifidus -bakteeri olis vauvalle paras. Siitä oli joku tutkimuskin ja Ruotsissa sitä käytetään enempikin, mut Suomessa viel uutta. Löysin tälläisen käsikauppa merkin, jota myydään Suomessakin Colon Clear Probiootti. Siis tuota bifidus maitohappoa. Onko jollain kokemusta näistä em.? Ja erityisesti kysyn Rela-tippa kokemuksia, hyviä ja huonoja: oletteko huomanneet samaa et maha menis liian kovalle noista? Terkka sanoi et vihreä kakka kertoo joko ruoan riittämättömyydestä =nälästä tai vatsavaivoista. Onneks nyt on tullu jo keltaista... jee: kakka-juttuja!:p

Voi raskaana-olevat: otan osaa kärvistelyihin! Nyt kun itsellä alkaa turvotus olla menneen talven lumia (thank God) ja NILKKALUU NÄKYY jälleen(!!!) Voin siis uskoo, et yliaikaisuus on kyllä ihan vihonviimeistä - voimia siis sisaret :hug:

Papsu kasvaa kamalalla vauhdilla! Posket pullottaa jo huimasti :D

Miehen isyysloma loppuu ens ti ja se pelottaa jo nyt. Dreenireikä ei ota parantuakseen, tai no on se vähän parempi, mut heti jos nousen vähänkin "väärin" niin jotenkin repeää ja polttelee kamalasti. Ärsyttää, koska vatsa alkais olla jo suht kunnossa. Eli vauvan nostelu hankalaa erityisesti öisin. Ja nyt siis kohta pitäis hoidella se pääasiassa yksin et mies sais nukuttua. Pitkäänkö teidän siipat on lomilla? Ja miltä tuntuu "yksin" jääminen Eilinen oli mieletilan kannalta parempi. Illalla itketti jo vähempi: ehkä se auttoi kun pääsin sisäänajamaan meidän uutukaisen saunan :D

Painosta: mulla tuli siis yhteensä 21 kg raskauden aikana, joista nyt on hävinnyt jo yli 9 eli en ota paineita kun tiedän et kun pääsen kunnolla liikkeelle niin asia ok, sitäpaitsi imetys vie myös osansa.

Vointeja!
eeti+papsu 11pv - jo!:heart:
 
Merika Siis aivan huippuu et muillakin ovet paukkuu(vaikkei niitä oiskaan) :LOL:

Pinpelipom Onnea pikkuisen johdosta!!

PTT ja Mouku Onnea lapsivesien menosta! Mie oon käsittäny et siinä ei tod. oo vielä kiire kun ne menee, ennenkuin alkaa tulee säännöllisiä supistuksia. Paitsi jos lapsi on perätilassa, sillon pitää mennä heti! Jostain sellasta luin. Yleensä lapsi syntyy 24 h lapsivesien menosta. Mut kyllä kait siinä vähän jännittämään kävis jos vedet itellä menis..

UtaS78 Mie veikkaan kyllä et sie saat sen nyyttis aiemmin ku sulla käynnistetään, pakkohan sen on mennä niin!!

Imuroin tuossa just ja pesin vessan, jos vielä riitäis tarmoa luututa..Pakko oli vaan tulla hetkeks hengähtämään, alko nimittäin pumppu hakkaamaan aikas kovaa..huh.. :eek:

Kaikille paljon jaksamista ja voimia tulevaan koitokseen! :heart:

D ja mahan asukki 41+1 :heart:
 
anuliina: tuo kutina on kyllä tosi ikävää, pitäskö sun kummiskin ottaa jo yhteyttä sinne synnärille eikä ootella maanantaihin, jos tuo kutina on jo noin pahaa että häiritsee jo unia..aamulla mäkin raavein aampalalla ihan hulluna jalkapohjia mut ku otin sukat pois jalasta ja tapsuttelin viileellä lattialla varpasillani ni hiukka helpotti..
jaksamisia kutinan kanssa :hug:

 
eeti, ite kanssa oon miettiny noita rela-tippoja...että pitäskö hetkeks jättää pois...joku jossain joskus laitto että vois olla enemmänkin mahavaivoja, kun niitä käyttää. Sitä en ole huomannu että liian kovalla olis. Ihan löysää ja joka vaipassa. Meillä kanssa käytössä disflatylit. Reppana ähryää mahaansa koko ajan. Yöllä onneks on nukkunu 2-4 tunnin pätkiä. Heti tissillä alkaa sattua mahaan. Ilmaa ilmeisesti.
Mies lähtee töihin torstaina ja en kyllä haluais päästää. Korvaamaton apu on ollut. Sitten jää yksin 5 vuotiaan ja vauvan kans. On siinä totuttelua että saa arjen luistamaan, mutta eiköhän se siitä sitten vähitellen.
Sori, jos menny ohi mutta mikä oli tuo dreeni? Ja miksi sulla on sellanen ollu..vai onks kaikilla? Mulla haava jo ihan kunnossa..liikkuminen ei satu enää ollenkaan.
 
Hei! En ole aikoihin kirjoitellut tänne mitään, vaikka olenkin seuraillut muiden kirjoittelua aika ajoin. Nyt vihdoin raskas odotus on päättynyt ja suloinen pikkuneiti syntyi 11.5. Painoa neitokaisella oli 2970g ja pituus 47cm. Raskausviikkoja ooli 39+1. Nyt oltu pari päivää kotona ja totuteltu taas tähän vauva-arkeen :)
 
Hui täällähän tapahtuu kokoajan!! :D Paljon onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :hug:

Täällä pojan kanssa menee tosi hyvin, ehkä liiankin hyvin, ihan jänskättää että millonka ne hankaluudet alkaa =) :ashamed: On kyllä unenlahjat hyvät tällä pikkuisella, nukkuu ihan missä vaan ja paljon!! Raukka saa rauhassa nukkua kun isi ja äiti käy vähän väliä kurkkimassa ja silittelemässä toista. :D :ashamed:

Imetys on alkanut hyvin, mutta rintakumin kanssa mennään ja ilman sitä ei poika saa otetta (liian matalat nännit :( ) Harmittaa vaan kun puhutaan että kumista pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti pois, mutta pakko mikä pakko! :|

Synnytyskertomusta: viikko sitten perjantaina oli äitipolilla käynti (seurattiin lapsiveden määrää) ja lääkäri totesi että vettä edelleen vähän ja pistivät synnytysosastolle käynnistykseen. Käynnistys kapselin sain siinä yhdeksän aikaan aamulla, eikä sinä päivänä tapahtunut oikein mitään, vasta lauantai iltapäivällä alkoi supistukset olla todella kovia. Illalla en enää kestänyt joten saliin pääsin klo20.21, supistusten väli n. 6min ja kohdunsuu 2cm auki ja takana. Vaille yhdeksän menin ammeeseen ja siellä polskuttelin sen tunnin verran ja supistukset todella kovat, ihan itku pääsi :( Klo21.40 tulin pois ammeesta ja oli niin kipeetä jo että pyysin saada jotain kivunlievitystä ja epiduraalin sain klo23.05 ja puudutus alkoi auttaa heti, enkä tuntenut oikeastaan minkäänlaista kipua sen jälkeen. Supistukset oli todella pieniä, että pystyin torkkumaan supistusten välissä. Kahden aikaan alkoi työnnättämään todella paljon, enkä saanut ponnistaa kun kohdunsuun reunaa jäljellä n.1cm. Pidättämään jouduin klo03.30 asti ja siitä lähtiuen sain luvan ponnistella tuntemuksieni mukaan. Klo 04.15 alkoi ponnistusvaihe ja se kesti noin 25min ja klo 04.42 syntyi meidän pikku poitsu. Pientä repeämää tuli, mutta parilla tikillä päästiin ja olo oli mukava. Hyvä mieli jäi synnytyksestä ja ehkä sitä vielä joskus toistekin kävästään synnytyssalissa =) :D ;)

Mutta nyt tissittelemään... :wave:
 
Onnea teille, jotka olette vauvan saaneet! Eiköhän se kohta Carmenkin tule kertomaan uutisia!

Ja toivottavasti myös minä..Tunnelmat alkaa pikku hiljaa olemaan sitä luokkaa, että pierastaessa vauva tulee ulos...
 
onnea iritnalle pienestä! :flower:

kurpitsa mä mietin jo tuota et pitäiskö se soittaa synnärille, mut nyt on sit rauhottunu vähän tuo kutina.. pitää illalla kattoa et miten käy.. eilen olin mahtavat viirut tehny mahaan, niinku ois joku kissa raapinu ku niin terävät kynnet ollu.. :whistle:

mulla ei meinaa jalat pysyä alla.. tais eilinen haravointi jotenki jumittaa ku vasen pakara on ihan jumissa ja vetää jotai hermoa välissä niin jumiin et jalka ei yksinkertasesti kanna.. pitää vissiin venyttää tässä.. :whistle:
anuliina
 
Heipat!

summer81 se dreeni on sellanen putki, joka tulee leikkauskerrosten läpi ja sen kautta tulee ulos verta, yms nesteitä leikkaushaavasta. Tuota ei yleensä tarvita, mulla tuli noita nesteitä vaan niin paljon, et piti laittaa. Ärsyttää ihan sikana, kun muuten olisin jo kans ihan ok. Joo, tänään en antanu enää Relaa ja heti tuntuu vaavi rauhallisemmalta. Saas nähdä miten yö. Disfatylin kans aion kans jatkaa. Ihan samalta kuullostaa eli hirveät ähinät joka yö imetysten jälkeen. Ajattelin kyl käydä ostaa tuota Colon Clear Probioottia apteekista ja kokeilla josko auttais ähinöihin.

Nyt pitäis lähtee kärryttelee ja illalla mennään käymään kaverin tupareissa. Tuotakin oon nyt miettiny et onks järkevä mennä, kun Papsu on alle 2 vk, mut terkka sanoi et jos vaan käväisette niin ok.

Onhan tää sellaista vaippa-eloa et huh! Ihanaa ja pelottavaa samanaikaisesti. Voi kun isyysloma olis pidempi.

Viikonloppua!!!
t.eeti
 
Heipsan! Ajattelin minäkin ilmottautua jälleen joukkoon ettei odottavien joukko kävisi liian pieneksi :)
Ekanakin onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: Ja onnea myös teille ketkä tänään pääsitte lähtemään.
Täällä itse odotellaan et mitä tapahtuu. Eilen illal olin varma että päästään lähtemään kun 3:ta tuntia supisteli 10 min välein ja supistukset kovenivat, mutta sit kun kävin nukkuun ni nekin lopahtivat. :( Tänään taasen on sellanen päivä ettei oo suppareista tietookaan vaikka kuinka siivoon ja juoksen kaupoissa. Näköjään hiekkatiellä ajelu aiheuttaa eniten supistuksia. Eli taidampa pakkaa muksut autoon ja lähen ajellulle :)
Limatulppaa ei vielä ole näkynyt mutta empä sitä oo ennenkään bongannut. Vauva vaan tosi alhaalla ja änkee päätä niin että kokoajan saa ravata vessassa. Inhottavaa myös tuo maha-nahka ku se on kipee ja mulla jopa pari pintasuonta mennyt poikki. Neuvolatätin mielestä normaalia kun käytän veritulpan ehkäsyyn piikkejä. Ens tiistaina olisi äippäpoli käynti jossa katsotaan josko käynnistetään, mut joudun sanomaan että pidän vielä mahan koska lastenvahdilla pahat työvuorot. Kiva kuitenkin mennä katsomaan kuinka paljon nuo supparit avasi kohdunsuuta joka oli jo n. 2vkoa sitten 2cm auki.
Kiukkua myös täällä. Murisen kaikille. Ärsyttää vaan kaikki. Varsinkin iltasin kun on väsynyt. Oonkin sanonu miehelle että parempi olla hiljaa illat.
no pitäisi nauttia vielä olosta kun saa nukkua ja pääsee kauppoihin helpommin, mutta kun ei osaa nauttia vaan kaipaa että saa mahan pois ja vauvelin syliin. Jaaha... taidampa jälleen lähteä siivoamaan, josko siitä ja saunasta olisi jotain apua. viimenen s:ssähän meiltä on kielletty..
Tsemppiä kärvistelijöille ja muillekin.

Mintsi + lepakkovauva 38+6
 
eeti Sinuna en nyt hirveitä omantunnon tuskia tuosta tupareihin menosta potis..Ei se pieni vielä onneks tajua sinua kaivata, niinku sit isompana..Paljo vaikeempi minun oli jättää poika vajaa vuoden ikäsenä kun jäi perään itkemään. :ashamed:

Enää kaks yötä ja mulla voi olla oma pikkunen sylissä.. :heart: Ainakin siihen luotan et menee samalla kaavalla kun esikko, kun tähänkin asti menny..Eli mulla ois maanantai-iltana jo käärö viekussa, ihanaa!! :D

Nukuttaa nyt vaan ihan sikana koko ajan, tuli uudestaan tää väsy olo, välillä oli jo parempi. Mikähän lie syynä..

Paljon muuten lie mahan asukin paino jo rv 37 oli painoarvio 3,1kg? Osaako joku kertoa?

D ja mahan asukki 41+1
 
Dinah : Meillä oli sama painoarvio vkon 37+0 ultrassa, Mytty oli silloin jo 3170g. Tohtori sanoi syntymäpainon olevan suunnilleen 3600g, jos Mytty loppuun saakka sisätiloissa viihtyy... Ja taitaahan tuo viihtyä. Mitään tuntemuksia taas ollut.. :/
 
jee, huomenna pistelen viimosen klexane-piikin, ei tuu niitä ikävä ei, johan niitä on vattanahkaan tuikattu viimeiset 26 viikkoa..

mulla saunalla on päin vastainen vaikutus, eli tulee sen verran raukee olo että supparit katoaa sen siljän tien ja mahanahka on niin pehmee ja rento et ei tosikaan.. :D

 
Onnea taas vauvaantuneille, tsemppiä käynnistykseen ja sektioon meneville!


Eeti, täällä kanssa ihan järjettömät masuvaivat. Mä kokeilin sitä Disflatylia, mutta meillä se ei jeesannu mitään, joten otin käyttöön Cuplatonit ja nyt meillä pikkupörinät pikkumasusta ovat siirtyneet isommiksi pörinöiksi vaippoihin :D Relatipat ovat jääkaapissa odottamassa aloitusta. Samoin ens keskiviikkona pitäis aloittaa D-vitamiinitipat. Täytyy vissiin tarkkaan kattoa et ne mitä sit antaa on vesipohjaisia, ettei vaan pahenna öljypohjaisilla pörinätilannetta.

Rintakumeista, mä kokeilin kerran sellaisia mut ne oli ihan liian isoja meitin neitille. Olen ymmärtäny et niitä saa erikokoisina, mutta mä olen luottanut ton Lansinohin voimaan, ku neiti on jyrsiny nännit ihan verille asti. Pienellä suulla on tosi vaikeeta saada tupaten täynnä olevasta tissistä kunnon ote. Nyt tää mamma sit lypsää ennen imetystä tissii tyhjemmäksi. :D Noh saapa siinä sitten nestettä lusikkaan johon laittaa Cuplatonit B)


Meillä mies on vaan tehny lyhyempää päivää ja mä olen ollu aika paljon vauvan kanssa kaksin. Nyt alkaa meillä vasta löytymään rytmi ja ihanaa ku pääsee heti ulos.

Osaisko joku kertoo, et miksi mun jälkivuotoni on muuttunut sellaiseksi beessiksi ei-verennäköiseksi (enemmän näyttäis ruskeelta pissalta ku vereltä), voiko kohdusta tulla lihasnestettä? ja tarkottaaks se, et tuo istukkahaava olis jo aika lähellä parantumista? Tää taas ei tajuu mitään...

Että tällaista vauva-arkea täällä...
 
Onnittelut kaikille jakautuneille! :heart: :heart:

Olen enemmän ja enemmän vakuuttunut että kesäkuulle mennään. Minullekkin lääkäri melkein nauroi päin naamaa kun rv32 sairaalassa sanoin synnyttäväni kesäkuussa, hän oli varma etten pysy enää kasassa kuin pari viikkoa. No edelleen ollaan yhdessä kasassa, mistähän vois lähettää lääkärille terkkuja :whistle:

Minulla ei ole mitään tuntemuksia että jakautuminen olis edes lähellä. Olo on mitä loistavin. Välillä vähän väsyttää mutta muuten ei mitään merkkejä tai oireita nähtävissä. Toisaalta meillä vieläkin vauvanhuoneen remppa kesken ja helpompaa se näin on tehdä hankintoja ja laittaa tavaroita kun vauva on vielä massussa.

:hug: Kaikille käynnistettäville ja epätietoisille odottajille!

Vilma rv38+risat
 
kurpitsa Onnittelut piikkien lopetuksesta! Täällä vaan haaveillaan lopetuksesta. pistelen fragminia vielä 6 viikkoa synnytyksenkin jälkeen eli vielä monen monta piikkiä. Nyt jo maha niin hellänä noitten piikkien kanssa että tekisi mieli lopettaa.

Eipä mullakaan nuo sss;n keinot ole ikinä tehonnu. Kyl meitin tenavat ainakin niin ittepäisiä että valitsevat ihan ite syntymäpäivänsä. .

Edla-mamms Mulla ainakin ennen on jälkivuoto muuttunut juuri kuvaamallasi tavalla. Eli paranemaan päin siis. Tosin jos oikein riehuu ja hössää niin vuoto voipi muuttua vielä kirkkaamman punaseksi. Mul meni viimeksi 7 vkoa enneku vuoto kokonaan loppu.
 

Yhteistyössä