3/2006 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Henttu lisättu ILMOITATHAN LOPUTKIN TIETOSI. Ja thelmalle lisätty sairaala:)
-SAnttu 15+0!

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. Hipsu,24, eka,VKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS?
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, NKL
18.3. iines83, 22, toka, OYS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
28.3. seilori, 33, esikoinen, P-KKS
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
29.3. emo, 27, esikoinen,
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS
30.3. Dina, 23, eka, TAYS
31.3 Eme, 25, eka, KOS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Mun synnäri on KYS. Se on jostain syystä jääny aiemmin tuolta päivityksestä pois...

Kohta tuleeki se maaginen 12vk täyteen. Jokahan sit alkais ihmisille paljastamaan? Tosin meil on ukon kanssa ollu tosi jännää nyt salailla tätä. Ekan kanssa mentiin möläyttämään heti kun plussattiin. Nyt ei välttämättä sanota mitään ennen kun joku kysyy ;)

Oon kovasti pohtinu raaskisko pistää rahat ultraan yksityiselle... Täällä Kuopiossa kun ei saa kun alkuraskauden ultran :( rakenneultraa aattelin, siinä käytiin ton ekanki kanssa. Toisaalta taas hirvittää kun sillon viimeks siellä huomas heti et poika on tulossa ja nyt siel on entistä paremmat laitteet ja tällä kertaa haluisin jännittää loppuun asti kumpi sieltä tulee...

Ootekko muut muuten meinannu otta sukupuolta selville?

Toivon kovasti, ettei sukupuoli tule ilmi missään vaiheessa. Olisi kiva arvuutella sitä viimeiseen asti. Mies on haaveillut pienestä prinsessasta, joka muistuttaisi paaaaaljon äitiä (kivaa ja söpöä, kohteliastakin). Omasta mielestä olisi ihanaa saada tomera pieni poika. Että varmaa on, että tyytyväisiä ollaan molemmat :) Mitään muuta kuin poikia tai tyttöjä sieltä tuskin tulee.

Oikeastihan asialla ei ole mitään väliä, minulle vain on hahmottunut kuva vauvasta jotenkin pojaksi. Mies taas aina mielessään juttelee tytöstä ja tytölle.

Kiitos tiitu!

1.3. Hipsu,24, eka,VKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS?
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
31.3 Eme, 25, eka, KOS

JS= Jorvin Sairaala
KOS= Kätilöopisto
LS= Lohjan Sairaala
NKL= Naistenklinikka
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala

Multa voi jossain vaiheessa poistaa tuon kysymysmerkin KOSin jälkeen, tuskinpa enää tulee vaihdettua. Kotipaikka siis Helsinki :) Kiitos päivittäjälle!

Me ei tod.näk. oteta sukupuolesta selvää etukäteen. Mies on kovasti sitä vastaan, itse ehkä voisinkin käydä tarkistamassa. En tiedä miksi, mutta mulla on ollut koko alkuraskauden ajan vahva tunne, että tulokas olisi tyttö. Kolmessa unessakin on tyttövauveli vieraillut! Sinänsä jännää, koska aina ennen raskautta kun mietin mahdollisia tulevia lapsiani, ne olivat aina poikia, en voinut kuvitellakaan itselleni tyttöjä. Niin tai näin, ei mitään väliä kumpi tulee. Tervettä vauvaa vain toivotaan kovasti!

Vanilja 13+0

Moi Sportti ja muut!

Kyllä tuntui tosiaan hassulta, että yht'äkkiä sitä on jo raskauden puolivälissä! Ihan kuin olisi ""missannut"" kokonaisen kuukauden valmistautumisessa, oireiden seurailussa jne. Sitä tuli eilen kelailtua. Kohtalotovereita ollaan Sportti! Kirjoitin tänne muutama viikko sitten, että tuntuu sellaista pientä liikettä, ihan kuin ""kiertäisi"" masussa. Ihmettelin, että voiko se olla jo meidän ötökkä (lemppari). No kai se ötökkä oli jos tässä mennään jo 17 viikolla :-). Mutta en ole vielä oikeita potkuja ja isompia liikkeitä tuntenut, joten odottelen innolla!

Eilen kävin nopsaan kurkkaamassa helmikuisten ketjua, enkä ainakaan heti saanut kiinni juonesta, joten eiköhän tämä maaliset oo meidän kotoketju jatkossakin :-).

Minäkin toivon eläväni jännityksessä loppuun saakka! Olen menossa vielä rakenneultraan kolmen viikon päästä, ja jos sukupuoli selvästi näkyy, niin ei voi mitään. Kysyä en kuitenkaan meinaa.

Mies toivoo poikaa, minusta tyttö tuntuisi läheisemmältä ekaksi lapseksi. Kumpaakin siis toivotaan!

Heipsan!
No olipas tullut taas paljon uusia viestejä ja yllättäviä uutisia tällä kertaa Minnieltä :) Mahtaa tuntua oudolta kun masuasukki onkin yhtäkkiä jo niin iso. Mä täällä just katselin neuvolasta saamaani opasta että meikäläisen vauveli on sellanen kolmisen senttiä :) Ja jo sellasen pyöristymisen on masussa saanut aikaan että eilen piti ostaa ensimmäiset äitiyshousut kun ei vanhoista isoimmatkaan oikein tahdo mennä kiinni eikä todellakaan ole enää mukavat pitää päällä. Tuli sitten ostettua myös uus bodykin vauvalle. Tiedän, ettei sais hätäillä kun en ole käynyt vielä yhdessäkään ultrassa, eikä sydänääniäkään ole saatu kuulumaan vielä, mutta enpä voinut vastustaa kiusausta. Mielen pitää rauhallisena kun uskon et vauva tulee jos on tullakseen ja sellasena kun on tarkotettu.
Lueskelin noita teidän np-ultra juttuja ja meillä täällä Tampereella painotettiin että rakko pitää olla tyhjä kun tehdään np-ultra. Se tullaan täällä tekeen myös sekä päältä että sisäkautta. Vähän jännäilen kun mies on tulossa mukaan tota sisäkautta tehtävää ultraa, mutta kai se siitä. Siihen on mulla joka tapauksessa vielä aikaa 2,5 viikkoa.

Dina 10+6

Heippa,

Minulle tulee maksaläiskiä otsaan jos yhtään olen auringossa (tänä kesänä tulleet ekaa kertaa, johtunee siis raskaudesta tämäkin). Rusketuksen myötä ovat nyt kadonneet kuitenkin.

Vanilja 13+0

Neuvolassa käytiin (kolmas käynit) iltapäiväkkä ja kaikki oli niinkuin pitää. Verenpaine ok ja hb oli 125. Painoa ei ole tullut vielä ollenkaan. Sydänäänet kuuluivat taas tosi selvästi ja 150 jumpsutti. Kyselin tädiltä voiko nyt jo tuntua liikkeitä kun olen ollut tuntevina pintä jo viikon ajan ja eilen illalla tuntui selvemmät tömpsäykset. Täti sanoi että on aivan mahdollista varsinkin uudelleensynnyttäjällä. Huomasin kotona tädin merkanneen neuvolakorttiin liikkeiden kohdalle + :) Seuraava neuvola on 4 viikon päästä 5.10.

-Santtu 15+0

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vaniljan ja Hentun tiedot päivitetty.

1.3. Hipsu,24, eka,VKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
31.3 Eme, 25, eka, KOS

JS= Jorvin Sairaala
KOS= Kätilöopisto
LS= Lohjan Sairaala
NKL= Naistenklinikka
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala

Hello!

Kävin tänään eka ultrassa. Ja yksi elävä terhakkaasti liikkuva sikiö löytyi. Pieni sydänkin näkyi sykkivän. =o)
Vähän oli raskaus jälempänä kuin alunperin oli ilmoitettu, eli nyt LA 29.3. Eli päivittäjät, viosko päivittää. Eli viikkoja on nyt tasan 11. (Ultran mukaan)
Noh, onpahan nyt ainakin yksi huoli vähemmän kun on huolettanut et onko siel kaikki kunnossa. Pituutta vauvalla oli 4,4cm. =)
Nyt meidän pikkuneidistä on sit tulossa isosisko. Ikä eroa tulee melkein 1v ja 5kk. Voi mitenkähän sitä jaksetaan, no senpä näkee sitten turha miettiä vielä. On niistä ainakin toivottavasti sit seuraa toisilleen,kun tämä toukka on vähän kasvanut. Ei tarvi olla montaa kuukautta ku ne jaksaa seurailla toistensa tekemisiä. Näin ainakin toivon. =)

Mut nyt täytyy lähtee tekee iltahommia.
Voidaan hyvin masuasukkiemme kanssa.

eikö mua huolitakkaan mukaan? :(
kirjottelin jo listaan kolme, että mut vois lisätä listaan mikäli joku voisi sen tehdä? kiitos
eli...
16.3. Milla,26,eka,Järvenpää,NKL?

kiitoksia!!!

täällä siis menossa rv 12+6. np-ultrassa kaikki hyvin ja hyvä mieli jäi kaupan päälle. yhden keskenmenon kokeneena säikyn jokaista pikku selkä ja vatsa vihlaisua. mutta nyt ollaan jo melkein sen kriittisimmän ajan ulkopuoella, jospa tämä pikkuinen pysyisi mukana matkassa :)

Huomenet kaikille!

Oon kyl vähän kateellinen kaikille joilla se paino ei lähe heti nousemaan.... Mulla kun tulee koko ajan lisää ihan samalla lailla kun viimekski. Varmaan tulee taas sit se 20kg.... :/ mut ei se mitää jos lähteeki kans yhtä helposti kun ekan aikana ;)

Mulla meni viime yönä ihan ihmeellisesti pakara kipeeks. Siihen vihloo tietyissä asennoissa. Voisko olla joku hermojuttu et kohtu/vauva painaa johonki väärin? vai oonkohan vaan nukkunu tositosi mutkalla...?

Mitä teidän tekee mieli? Mulla ei varsinaisia mielihaluja oo, mut nyt maistuu persikat. Aiemmin popsin karkkeja, onneks se mielihalu ei pitkään kestäny!

Ilmoittaudun mukaan maaliskuun odottajiin. Aiemmin olen käynyt lähinnä lukemassa juttuja, mutta en ole uskaltanut ilmoittautua ennenkuin ekat sydänäänet on kuultu ja saatu jotain varmistusta, että elämää on.

Missään alkuraskauden ultrissa en ole käynyt. Eilen siis oli eka nauvola ja terkkari löysi sydänäänet neuvolan dopperilla (vai mikä se nyt on). Syke oli huima 180 kieppeillä. Viikkoja siis 11+2.

Listalle voisi minutkin lisäillä ekaa odotan, ikä 28 ja synnytyssairaala KYS, LA 28.3.

mullakin paino nousi heti ekaan neuvola käyntiin 3kg mut nyt tokaan ei ollut tullut yhtään lisää. toi 3kg tuli puhtaasti siitä että söin pahaanoloon koko ajan.

mielihaluja..hmm ne vaihtelee. jotain kirpeetä, kuten sitruunaa teki mieli sillon kun oli pahaa oloa. mehujäätä olen imeskellyt koko raskausajan ihan innoissani ja aamupalaksi on pitänyt saada weetabixiä tai puuroa. joka aamu :)

onko kaikilla muilla kuunneltu sydänäänet jollain kuuntelulaitteella?
mä olen rv 13 ja käynyt neuvolassa jo kaksi kertaa, silti ääniä ei ole kuunneltu. ultrassa sykkivä sydän on kyllä näkynyt jo kolmekin erillistä kertaa. ois vaan kiva kuulla ne äänetkin.
tässä on varmaan taas eroja kaupunkien välillä?

-milla-

Meillä oli niin huono laite neuvolassa että sydänäänet kuunneltiin vasta rv 14 alussa ekalla lääkärikäynnillä. Ei ollut mitään ideaa kunnella aiemmin, kun laite ei olisi niitä ääniä kuitenkaan löytänyt.

Moikka Maaliset,

Hyviä uutisia vain NP-ultrasta! Vaavi voi erinomaisesti, kaikki tarvittava löytyi mahalaukkua ja virtsarakkoa myöten. Kasvu on pysynyt edelleen lasketun ajan mukaisena eli pidetään se nykyinen 15.3! Sydäntä ei kuunneltu, mutta kovasti se sykki! Niskaturvotusta oli vain 0,11 ja kuulemma näillä viikoilla se saisi olla ilman jatkotutkimusta 0,26. Hyvin siis menee=)!
Mä olen ollut koko päivän pelkkää hymyä ja välillä olen katsellut pikkusen ultrakuvaa! Hienoja kuvia saatiin!
Eilen en ollutkaan koneen äärellä ja lueskelin kaikki jutut läpi.
Ensinnäkin: Ihanaa, että me saadaan pitää ns. helmiloikkarit ja kiva kuulla, että tunnette olonne täällä kotoisemmiksi kuin helmeissä=)!

Toiseksi: Uusille tulokkaille oikein kovasti tervetuloa ja pidetään keskustelu edelleen hyvin aktiivisena, näitä on omasta mielestäni ainakin ihana lukea!

Kolmanneksi: Helsingissä ultrassa hoitsu kysyi varta vasten, että olethan käynyt just vessassa. Tyhjällä virtsiksella piti mennä. Mut ultrattiin sisältä ja ulkoa ja virtsis ei siihen vaikuttanut mitään. Hoitsu sanoi kyllä, että kävi tuuri kun saatiin käyttöön tosi hyvä laite.

Neljänneksi: Päivityksiä tulossa lisää heti perään!

Oikein hyvää torstaita kaikille ja toivottavasti muiltakin ultraajilta saadaan hymynaamoja=)!

Täydellä Pepsodentilla=), Janis 13+1

Tulin juuri NP-ultrasta ja kaikki oli masun asukkaalla hienosti! Mitat vastasivat juuri rv 13+1 ja turvotusta niskassa minimaalisesti. Muutenkin kaveri touhusi kovasti, vilkutti ja hymyili meille. Kokemus oli aivan uskomattoman hieno ja täällä ollaan vieläkin aivan ""pihalla"", mutta niin mahottoman onnellisia :)) !!!!!

Vanilja rv 13+1

PS. Janis! Vaihtoivat äippäpolin puolesta ultra-ajakseni tämän torstain tiistain tilalle, joten taas ollaan samana päivänä liikkeellä :)