25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

Piipi79 ja muut:
Lämpöjen mittaamisesta sen verran, että mittaan lämmöt aamuisin kainalosta ennen kuin nousen sängystä. Meillä oli semmoinen vanha mittari, jolla kesti sen 10 min mutta mielelläänhän sitä heräilee hitaasti (kello siis himpun verran aiemmin soimaan). Harmi kyllä hajotin sen vanhan mittarin tällä viikolla ja ostin digitaalisen. Ja sepä hieno mittari ei jostain syystä mittaakkaan luotettavasti kuin rektaalisti. Elikkä olkaa tarkkana kaupassa, tämä oli Oriolan halvin digitaalimittari. Kainalosta tai suusta antoi ihan kummallisia tuloksia. Vanhalla mittarilla mittaaminen oli ilo, nyt ei enää..

Hajuaistin herkistymisen huomaan myös itse. Esimerkiksi bussissa saattaa ällöttää kun käytävän toisella puolella jollain on joku hedelmäkarkki suussa. Ja tupakka haisee kyllä tosi pahalta, vaikka itsekin olen ollut juhlapolttaja.

Ankka80 kyselit foolihappovalmisteista. Kyllä niitä saa ilman rautaa, esim. Befolissa taisi olla vain B-vitamiineja (maksoi vain muutaman euron) ja erikseen saa kyllä myös pelkkää foolihappoakin. Käy apteekissa haastattelemassa farmaseuttia.

Itse olen vähän ihmeissäni, kun ei ole oikein minkäänlaisia oireita. Lämmöt nyt oli ainakin aamulla vielä korkeella. Tuolla plussanneiden palstalla kaikki ökäilee ym. ja mä ihmettelen että miksi mulla ei ole mitään. Tsemppiä kaikille ja lisää iloisia uutisia!


 
Hei kaikille!

Jännä tuo hajuaisti. Miten se voikaan olla niin herkkä. Tai sitten kiinnitän siihen tavallista enemmän huomiota.

Meillä mies on myös vasta viime aikoina lämmennyt tähän raskaus"projektiin". Jännä kuitenkin, etten saa hössöttää raskaudesta tms. Luulen, että mieheni jännää salaa ;) Okei, mä hössötän siitä aika paljon, mutta on siippani kuitenkin ilmoittanut, että lapsi on enemmän kuin tervetullut. Ovulaatioista saan minäkin höpötellä, sehän tietää meille vaan kivaa!

Olen muuten jostain lukenut, että lämpöjen mittaaminen olisi suotavaa tehdä aina suun kautta. En tosin tiedä miksi, mutta näemmä se toimi Kattilla myös kainalon kautta. Ajattelin itsekin aloitella mittaamisen ensi kierrolla. Ja greippimehuilun.
 
Ja unohtui sanoa Ankka80:lle, että Berocca on sellainen valmista, joka ei sisällä rautaa ja on hyvä vaihtoehto. Soitin itse teratologiseen tietopalveluun ja kysyin, että mistä saisin hyvät vitamiinit ja foolihapot ilman rautaa.
 
pikku-jussi harmaana
Niin ikää mulla on kohta 28v ja miespuolinen 28v. Naamiaisissa on oltu kohta vuosi. Perheemme koostuu vain meistä kahdesta...........
toivottavasti toistaiseksi. ;)
 
Terveeks taas!!!

Täällä olo aika perus,mitä nyt tuolta alavattalta nippaa vasurista ja oikeelta,mutta taitaapi olla ihan perinteisiä menkkatuntemuksia :\| Noh,kiva että jotakin tuntuu,nii ainaki jotenkin kondiksessa :D
En juurikaan oo katellu vaunuja enkä rattaita,jotenkin tulee pidettyä matalaa profiilia,ikäänkuin hiljaa hyvä tulee.... =) Todennäkösesti pitäis se 12 viikkoo raskautta ainakin tulla täyteen ennenkuin uskaltaisin vilastakkaan lastentarvikkeisiin päin :LOL: Äitiysvaatteita on kyllä tullu kateltua sillä silmällä,on se kiva että nykysin nekin on jo ihan muodikkaita B) Nyt on jotenkin super väsy,nukuin viimeyön niin huonosti, tekis jo mieleni tutimaan.....
 
No niin nyt täällä pääsee yrittämisen makuun ;) Alkoi tänään menkat siis kp 1. Ja antaas kattoa kuinka pitkään kestää. Teininä kun ne heittteli pituudeltaan paljon ja sen jälkeen en ole ilman pillereitä ollut. Hiukan myös jännittää että palaako ne hirveät menkka kivut, jos ei tärppää.
Jänskää.
 
Heipat vaan täältäkin :wave:

Tänään tuli postissa tilaamani ovistestit, aikas jännää et saanko niillä bongattua ovista ja osaisinko sit yhdistää muihin mahdollisiin oireisiin sen oviksen. Ajattelin perjantaina alotella tikuttamisen :p

Nyt täytyis mennä maate ja houkutella tuota miestä vähän hempeilemään niin tulee harjoiteltua ;)
 
En sitten niin millään malttas odottaa, että pääsis jo yrittään ja jännittämään =) . Mutta tässä täytyy nyt viä pari kuukautta kitkutella, että lääkäri antaa luvan. Toivottavasti jo maaliskuulla alkais asia eteneen.

Vaunuja ei tarvitse kattella, kun on nuo tytön vanhat ydistelmät vielä tallessa ja aikalailla muutkin tarvittavat tavarat löytyvät.

Kai tässä kans tarvii mennä nukkumaan, aamulla kuitenkin aikanen herätys töihin...
 
TORSTAI 25.1.2007

Unico: kp 1/
nanna81: kp 5/32-35
Peppi1981: kp 6/28-30
Ciba: kp 10
Veeruska-81: kp 11/28
Äitsy: kp 11/29
Taika-79: kp 12/30-35
Poikien äiti: kp 15/24-26
pikku-jussi: kp 16/28-30
Piipi: kp 17/
hobitti2003: kp 23/27
ankka-80: kp 23/31
henkka81: kp 24/28-36
Hedelmä: kp 27/28
Repa: kp 28/29-31
kukka80 kp 33/29-31
SnowTiger : kp 34/28-34
elmeri: kp 36/25-30
äisky81: kp 36/25-32
Ruukengu: kp 53/

Pikku-Jussi: kp
Minski: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp


PLUSSANNEET:

Jempu
katti
Joe80


Päivittelin, tervetuloa Pikku-Jussi. Äiskyn ja Elmerin kierrot ovat jo pitkällä, toivottavsti heille kuuluu plussauutisia =) <br><br>
 
Heippa!

Tänään on vapaapäivä ja ihanaa nukkua hiukan pidenpään. Pesukone pyörii jo ja kohta pitäisi alkaa imuroimaan.

Pillereiden syönti on siis lopetettu ja kp 10 menossa. On ollut kyllä erilaisia tuntemuksia vatsassa. Hassua kun oli syönyt piilereitä n.9 vuotta ja nyt ei sitten enää. Jännityksellä odotellaan millaiseksi kierto muuttuu. Täälläkin ollaan hiukan kateltu lastenvaunuja ja muita tarvikkeita netistä. Äityisvaatteista jo mietin millaisia voisi tilata.

Pitää nyt mennä ....
 
Onpas täällä paljon tullut pulinaa. Olin kaksi viikkoa reissussa ja eilen kotiuduin. Täytyy ajan kanssa kahlailla lukematta jääneet jutut läpi.

Onnea plussanneille =)

Täällä ei vielä mitään uutta vauvajuttuihin liittyen. Kuume tallella.
 
Iltojeniltaa!!!

Täällä ei edelleenkään juuri oireita... muitakuin niitä menkkamaisia :D
Mites te jotka ekaa yritätte tai te muut silloin kun yrititte esikoistanne; Ootteko kuinka luottavaisina sen suhteen,että ennemmin tai myöhemmin tärppää,vai ootteko kokenu epätoivon hetkiä? Mulla on ihmeen luovuttanu fiilis ollu lähes alusta asti. En tiiä miks ihmeessä on sellanen olo,että jossakin on vikaa :/ Varmaan korvien välissä :LOL:
No onneks nää nykyiset lapsettomuushoidot on niin kehittyneitä,että voi tarvittaessa tukeutua sit niihin ja ajatella että vaihtoehtoja on.... Vieläkun meikälläkin ja armaalla miehelläni on tätä aikaa jäljellä eikä siis vasta kuin kolmas kierto yritystä =)
Nojuu,toivottavasti saadan paljon plussia,enemmin tai myöhemmin :p
Nyt telvision ääreen....
 
Heipparallaa! En oo nyt varma, et oonko jo tähän ketjuun kirjoitellut...mut kirjoittelempa ainakin nyt.
Tosiaan ikää kohta 26v. Mies kohta 27v. Vauvaa ollaan yritetty hiukka päälle 2vuotta. Tuolla lapsettomuuspuolella enimmäkseen palstailen. Ensimmäistä vauvelia siis kuumeillaan ja kovasti. Hoidot aloitettiin marraskuussa ja nyt ensimmäinen inssi tehty....toiseen ollaan menossa parin viikon päästä.
 
Tikuttelin tänään ovista ekan kerran ja negaa näytti. Nyt mietinkin et oonko myöhässä tikkujeni kanssa kun tänään alamahaa nipistellyt ja tuli tossa sellasta oikein venyvää limaa :ashamed: Jatkan tikuttelua muutaman päivän kuitenkin vielä.

Mua kyllä ärsyttää tällä hetkellä suunnattomasti kun eilen luulin et saan miehen yllytettyä mukavuuksiin mut pah, nukkuminen oli mukavempaa :kieh: Juu ja nyt sit ollaan riidelty joten taitaa tää ovisaika mennä harakoille :(

No josko se taas tästä, maailma vois näyttää valoisammalta huomenna kun nukkuu vähän välillä \|O :)

Ja muoks. Tervetuloa Robotti Ruttunen :heart: Toivotaan että hoidot auttaisivat teitä mahdollisimman nopeasti ja saisitte kauan toivomanne käärön rakastettavaksi :hug: <br><br>
 
nyt on sitten kp1/24-29...oudosti tämä kierto vain 24 päivää mikä ei minulle ole yhtään normaalia...mutta on tässä tullut syötyä antibioottia, stressattua ja nyt on edelleen tulehdus johtuen viisaudenhampaan poistosta...iekö se sitten vaikuttaisi asiaan? olen yleensä kuvitellut että tuollaiset lähinnä siirtävät menkkoja eteenpäin...
 
PERJANTAI 26.1.2007


Minski25: 2/24-29
Unico: kp 2/
nanna81: kp 6/32-35
Peppi1981: kp 7/28-30
Ciba: kp 11
Veeruska-81: kp 12/28
Äitsy: kp 12/29
Taika-79: kp 13/30-35
Poikien äiti: kp 16/24-26
pikku-jussi: kp 17/28-30
Piipi: kp 18/
hobitti2003: kp 24/27
ankka-80: kp 24/31
henkka81: kp 25/28-36
Hedelmä: kp 28/28
Robotti Ruttunen: kp 29/24-29
Repa: kp 29/29-31
kukka80 kp 34/29-31
SnowTiger : kp 35/28-34
elmeri: kp 37/25-30
äisky81: kp 37/25-32
Ruukengu: kp 54/

Pikku-Jussi: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp


PLUSSANNEET:

Jempu
katti
Joe80


Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille =) <br><br>
 
Teillähän onkin oikein piinapäivät nyt käsillä Robotti Ruttunen, toivotaan todellakin parasta :heart:

Illemmalla taas tikutellaan ja toivotaan tietenki sitä ovisplussaa, saisi edes johonkin testiin sen plussan :kieh:
 
Tsemppiä tällä hetkellä jänääville =) Jospa sieltä plussaa tulisi!

Mä merkkasin viime kierron aikana kalenteriin kropan tuntemuksia. Ja aion tätä jatkaa, koska helpottaa jo sitten ennakoimaan vähän milloin mitäkin tapahtuu. Oon nyt yllättynyt, kun mun kierto on viimeiset kolme kertaa ollut tasan 26. Lokakuussa 2005 jätin pillerit pois ja sen jälkeen kierto on heitellyt välillä 24-42, mutta nyt tosiaan ollut kolme kk säännöllinen väli. Jospa se tuohon rauhoittuisikin. Oon ajatellut, et en mä ovista tunne, mutta kyllä nyt kalenteriin sopivalle kohdalle sattui sellainen kipuilu, joka saattoi hyvinkin olla ovis. Aika hienoa kyllä opetella kuuntelemaan omaa kroppaa ja mitä siellä tapahtuu =) Voi kun sitä itekin pääsis jo jännäilemään..
 
Tervetuloa minunkin puolesta Robotti Ruttunen.. Lisäsin sinutkin tonne ekan sivun listaan..

Tulikin tässä mieleen, että tietääkö kukaan paljonko noi lapsettomuustutkimukset maksavat? meillä kun on suunnitteilla että jos tämän vuoden puolella, ehkä jo ennen kesää pääsis niihin..sain papa-kokeessa käydessäni neuvoa naistentautien klinikalta, että pitäis ottaa ensin yhteys terveyskeskukseen ja sieltä sit sais lähetteen sinne tutkimuksiin.. mutta mietityttää toi rahapuoli, koska olemme kumpikin vielä opiskelijoita.. mie nyt toivon mukaan valmistun maaliskuussa, mutta sitten olen todennäköisti työtön.. tietäis vähän varautua jo valmiiksi..

haluttais todellakin tietää missä mättää ku ei tärppää.. no, mie olen välillä ajatellut, että koska mun äiti aikoinaan sai ensimmäisensä jotain 28-vuotiaana ja siskoni sai 26-vuotiaana, niin meillä on perinnöllisenä se, että lapset tulevat vasta vähän myöhemmällä iällä.. kaikenlaisia syitä sitä pitää mielessä keksiä, että en vaivu ihan epätoivoon.. :ashamed:
 
Peppi1981: jos yhtään tsemppaa, niin voin kertoa, että myös oma äitini oli aikoinaan tuomittu lapsettomuuteen. Toinen munasarja ei toiminut lainkaan ja toinenkin oli tukossa, joten edes teoriassa lasten saannin ei pitänyt olla mahdollista. Mutta silti meitä on kolme sisarusta :) Esikoinen äidille syntyi kans "vasta" 28-vuotiaana - nykyään toi ikä ei tietty kuulosta yhtään vanhalta. Mutta toiveita siis on, vaikka miten vaikealta tuntuu! Ja nykyään tosiaan noi lapsettomuushoidot on tosi tehokkaita.

Jaan siis Peppi sun tuntemukset jo nyt noista lapsettomuusasioista... Kun jotenkin alitajuisesti koko ajan ajattelen, että nää asiat periytyy ja äidillä kun on nyttemmin koko kohtu poistettu myoomien ym. ongelmien takia. Mutta perimälleenhän kukaan ei mitään voi...

Pitäis kyllä ruveta tätä omaa kroppaa tutkailemaan vähän tarkemmin, joten Mirmun "kroppapäiväkirja" kuulostaa järkevältä. Tulehan sitten kertomaan, mitä kaikkea pystyt tällä tavoin oppimaan.

Tsemppiä kaikille ja kärsivällisyyttä (myös itselleni) B)
 
Julkisella puolella ei noista hoidoista tarvitse maksaa muut kuin lääkkeet ja klinikkamaksut. Eli ei mikään hirveä raha. Tietty noi lääkkeet onkin aika kalliita. Clomeihin ei saa kelalta korvausta, muihin kyllä.
Me käydään yksityisellä ja sen huomaa rahapussissa. Eka käynti kaikkineen tutkimuksineen maksoi päälle 300?. Nyt inssi maksoi 222?. Kelalta saa noista jonkun verran takaisin.

Oikeastaan todella typerä juttu, miksi käymme yksityisellä kun pääsisimme julkisellekin puolelle. Meillä ei kummallakaan ole vielä "ylpeys" antanut periksi mennä terkkakeskukseen hakemaan lähetettä. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja olen itse ollut töissä tuolla tk:ssa, joten tunnen sieltä kaikki. Joku voi ajatella, että ollaanpa tyhmiä. Mutta tämä on niin vaikea asia meille. Yksityisellä ainakin se hyvä puoli, ettei tarvitse jonotella.
 
annuli78
Hei kaikille!!

Täällä kans yksi vauvakuumeinen. Pillerit lopetin elokuussa. Välillä ollaan käytetty ehkäisyä. Ei olla miehen kanssa varsinaisesti sovittu, että yritetään lasta. Mut tervetullut on jos niin kävisi!! :)
 
Tervetuloa joukkoon Annuli ...ja Robotti Ruttunen, toivotaan että hoidot pian tuottavat tulosta :heart:

Toivotaan että peppi teillä tärppäis ennenkuin kerkeätte hoitoja aloittamaan, ettei tarvitse rahasta huolehtia,mut jos näin ei käy,niin varmasti julkisella puolella asia järjestyy vähemmälläkin rahalla,tsemppiä :heart:

Täällä alkas oleen kierto täynnä,mutta ei kyllä "tunnu"missään,tuntuu kun ne menkkaoireetkin ois kadonnu :eek: nooh,kahtellaan...
Kaikki on tosiaan muuttunut jälkeen pillereiden,ei ikäänkuin tunne enää kroppaansa :/ Mut eiköhän toi ajan kanssa...


 
Testasin päivällä negan. Menkkoja ei kyl vielä kuulu. Luulempa et alkaavat huomenna :( Laskin tuolla perhesuunnittelun sivuilla ovista ja sen mukaan menkkojen pitäs alkaa huomenna. Elikä uutta putkeen vaan. Harmittaa kyllä tosi paljon. Laskin, että seuraava ovis osuu viikonlopulle, joten eipä ainakaan inssiin päästä. Kotikonstein onnistuminen on taas aika minimissä.

Mut tsemppiä teille muille!!
 

Yhteistyössä