25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

Huomenta, näin aamutuimaan.
Ja moikat Annulille ja Robotti Ruttuselle!

Mulla on ihan sama tilanne kuin Repalla. Ei tunnu missään ja kierto tuli eilen täyteen. Eli kp on nyt 29/28. Ei ole menkkaoireita eikä muitakaan oireita. Pahaa oloa on jonnin verran ollut ja vatsa sekaisin, mutta oletan sen johtuvan antibiooteista, jotka loppuvat onneks tänään.

Mä ymmärrän Robotti Ruttusta oikein hyvin tuon suhteen, ettei oikein kehtaisi mennä julkiselle. Mä olen myös töissä ollut terkkarissa ja on oikein omia asiakkaitakin ollut, joten ihan muutenkin asiointi on hiukan kiusallista. Sille ei tietenkään voi mitään, jos tuttuja on näköpiirissä, kun menee hakemaan esim. sairastodistusta. Tosin mä en ole vielä joutunut lapsettomuus/menkattomuusasioissa menemään terkkariin... siinä vaiheessa tilanne saattaisi olla jo toinen. En todella tiedä! :$

Mä olen kyllä miettinyt sitä, että mitä jos aika menee todella pitkälle. Musta tuntuu, että olen jo niin vanha, että parhaat mahdollisuudet on mennyt jo ohi. Siis tiedän kuitenkin ihmisiä, jotka on tullu raskaaksi tässä iässä ja kaikki hyvin, mutta... sitä kuitenkin ajattelee. On tässä aika lyhyen aikaa vasta yritetty, joten ehkä mun ei kannattaisi ihan kauheasti huolia vielä. Mutta koen jotenkin kovasti sympatioita niitä kohtaan, jotka ovat hoidoissa tms. ja jotka pähkäävät, että mikä mättää :hug: Toivottavasti meille kaikille tärppää! Ja voimia =)
t.hetelmä
 
Tervetuloa joukkoomme Annuli..

Kiitos neuvoista.. Me nyt kuitenkin koitetaan yrittää kaikin keinoin vielä, että tulisin raskaaksi,ettei sinne tutkimuksiin tarvitsisi mennä.. katselin tuolla prismassa, että onko siellä mitään erityistä foolihappoa sisältävää ravinnetta, mutta heikolta näytti.. pitää katsoa, jos sit kun nykyiset monivitamiinipillerit loppuu, niin ostais apteekista niitä jossa on enemmän foolihappoa..

oon miettinyt niiden aamulämpöjenkin mittaamista, mutta voi olla kyllä niin, että mie en sit muistais sitä hommaa sitten aamulla.. laskin tossa perhesuunnittelusivuilla, että hedelmällinen jakso alkais tossa 31.päivä ja sit ovulaatio ois 5.2..

Mie oon monta vuotta ajatellut, että saisin lapsia jo ennen kuin täytän 25v, joten sen takia olen ajatellut äidistäni ja siskostani, että he ovat saaneet lapsensa vähän "vanhempana".. no, jos mie tämän vuoden aikana tulisin raskaaksi, niin sit mie olisin joko lähellä 26v synttäreitä tai täyttänytkin jo.. mulla on joten tämän vuoden suhteen sellainen positiivinen mieli.. on tarkoitus valmistua vihdoin tosta koulusta ja sit tuntuu että, että ehkä se on tämä vuosi jolloin vihdoin tärppää tossa lapsi asiassakin.. :) <br><br>
 
LAUANTAI 27.1.2007


Minski25: 3/24-29
Unico: kp 3/
nanna81: kp 7/32-35
Peppi1981: kp 8/28-30
Ciba: kp 12
Veeruska-81: kp 13/28
Äitsy: kp 13/29
Taika-79: kp 14/30-35
Poikien äiti: kp 17/24-26
pikku-jussi: kp 18/28-30
Piipi: kp 19/
hobitti2003: kp 25/27
ankka-80: kp 25/31
henkka81: kp 26/28-36
Hedelmä: kp 29/28
Robotti Ruttunen: kp 30/24-29
Repa: kp 30/29-31
kukka80 kp 35/29-31
SnowTiger : kp 36/28-34
elmeri: kp 38/25-30
äisky81: kp 38/25-32
Ruukengu: kp 55/

Pikku-Jussi: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp


PLUSSANNEET:

Jempu
katti
Joe80
 
Päiviä!!!

Täällä tänään ollut jomotusta alavattalla,välillä niin että oon ihan varma ollut että nyt ne alko,mut ei ... sitten taas välillä vaan sellasta etäistä "tunnetta"... tästä vois päätellä sen tädin kohta purjehtivan :\|
Raportoin seuraavaksi kun täti saapuu...

Hedelmän kanssa samoja aatoksia,että onko sitä liian vanha,jos ei tärppääkkään ihan puolenvuoden sisään,mutta jälleen siteraan lääkäriäni =) että kuulemma tämä on oikein hyvä ikä tehdä lapsia,kun kolmenkympin paremmalle puolelle menee,niin sitten vasta tulee kiirettä ja hedelmällisyys laskee merkittävästi,eli ei mukamas hätiä :D ja tokihan me se uskotaan (ei ole vaihtoehtoja) :LOL: ja totuushan on että nuorempana en olis ollu valmis ja sehän on kuitenkin tärkeintä...
Hyvät viikonloput kaikille ja palaan kun jotain kerrottavaa =)
 
Välillä tuo ikä asia painaa täälläkin, et mahtaako olla ongelmaksi. No aika näyttää. Tosin olis mukava kun lapset olis tehty enne 30 vuotta mut saas nähdä kuin käy, kaksi olis haaveissa, mut kun tää yksikin nyt ensin tärppäisi. Kovasti yrittää olla vielä hermoilematta mutta takaraivosaa on se entä jos?

Mites muuten onko teillä lääkeitä säännöllisessä käytössä? Olen vaan miettinyt kun mulla on paha siitepöly allergia noin puolet vuodesta käytän lääkitystä,l mutta se ei sovi raskauden aikana käytettäväksi (muistaakseni) ja muut ei pidä oireita. Et miten sitten selviää ilman.

Miten se onkin et tää vauva asia pyörii koko ajan mielessä, vaikka kaikkenlaista muuta touhuilee niin yhk äkkiä läytää itsensä miettimästä vauva juttuja.
 
hedelmä ei kirj
Unico olen itse mys allerginen, joten selvitin tämän asian. Cetirizinia saa käyttää kuulemma tarvittaessa. Suositellaan paikallishoitona, kuten nenäsuihkeet ja silmätipat jne. Mut en aio sen takia murehtia, koska se on ihan ok syödä tablettia, jos siltä tuntuu.
 
Hedelmä:
No kun mun oireisiin ei oo mitään vaikutusta cetirizinillä :( siinäpä se. täytyy toivoa et suihkeet riittää ja silmätipat. Tosin mä olen alkanut kokeilemaan suola piippua, jos se pitäs oireet pois, olis muutenkin mukavampi kun vedellä lääkkeitä puolet vuodesta. Nyt hengitellään ja odotellaan siitepölyaikaa, mitä tapahtuu (josko jo silloin olisi vaavi tuloillaan). Jos ei niin täytyy kysellä miten tekee sitten lekurilta.
 
Nippailee ja vihloo alavatsaa ja nivusia edelleen. Menkkoja ei näkyvissä. Pitäiskö aamulla testata, yks mammaksin herkkä testi ois. Ja näköjään väsyttää ihan julmetusti; 12 tunnin unet yöllä(heräsin n. 10.40) ja jo tunti sit sanoin et alanko yö unille kun nukuttaa vaan eikä jaksa mitään tehdä.

No aamulla ( eli puolen päivän jälkeen ) tod.näköisesti tulen kertomaan mitä testi näytti. Pitäkää peukkuja!!! :D

"Snoukku"
 
SnowTigerKovasti pietän sulle peikkuja :heart:
Tulehan kerotmaan tuliko plussa.. Toivon mukaan..

Tänne on tullut uusia plussia.. Onnea teille.. Nimiä en nyt enää muista :ashamed:

Täällä ei kummempaa..Ovista ootellan.. Tänään massua kivisti mutta luulen sen johtuvan liiallisesta kahvin juonnista.. Ei kai se auta kun ootella ja toivoa parasta..

Mukavaa lauantai iltaa kaikille :wave:

-Taika-
 
Heip!
Vieläkö tänne mahtuu mukaan? Olen 28-vuotias neitonen ihan hillittömän vauvakuumeen kourissa. En pysty puhua tästä kenellekkään, paitsi miehelleni joka on varmaan jo ihan kyllästynyt tähän vaahtoamiseeni.
Vielä puolisen vuotta sitten en olisi ikinä kuvitellutkaan kirjoittelevani tälläiselle palstalle. Olen aina ollut aika lapsivastainen, mutta nelisen kuukautta sitten vauvakuume iski ihan niin kuin salama kirkkalta taivaalta. Tiedä sitten olisiko suloisilla kummilapsilla tai biologisella kellolla ollut osuutta asiaan. Pillereitä en ole käyttänyt enää muutamaan vuoteen, ne ei mulle oikein sovi, ja kumitkin jätettiin pari kuukautta sitten pois. Varsinaista yritystä ei vielä olla aloitettu, ollan aina lopetettu touhu kesken. Mulla on ollut aina tosi epäsäännölliset menkat, joten eipä varmaan tuo päivien laskeminen oikein onnistuiskaan.
Avokkini on saman ikäinen, kuin minä ja hän on aina ollut meistä se joka on halunnut lapsia. Mies on nyt kuitenkin sitä mieltä, että mun pitäis kirjottaa ensin päättötyö valmiiksi (se on roikkunut jo joitakin vuosia) ja vasta sitten voitas ruveta ihan virallisesti yrittämään. Viime viikkoina on vaan alkanut tuntumaan että en pysty odottaa enää yhtään. Toisaalta duunien takia kannattais siirtää vauvaprojektia vielä muutamalla vuodella eteenpäin. Onko muita jotka pähkäilee työjuttujen ja lasten hankkimisen kanssa? Mulle on työ ollut aina tosi tärkeetä ja uran kannalta ei todellakaan kannattais hankkia lapsia ihan vielä, koska olen ollut uudessa duunissa vasta 6 kuukautta. Vähän myös kauhistuttaa, että mitä jos ei sitten heti tärppääkään ja 30 v. alkaa jo uhkaavasti lähestyä.
No niin olen saanut vuodattaa itseäni ihan tarpeeksi.
Onnekasta vuotta kaikille.
:heart:
 
SUNNUNTAI 28.1.2007


Minski25: 4/24-29
Unico: kp 4/
nanna81: kp 8/32-35
Peppi1981: kp 9/28-30
Ciba: kp 13
Veeruska-81: kp 14/28
Äitsy: kp 14/29
Taika-79: kp 15/30-35
Poikien äiti: kp 18/24-26
pikku-jussi: kp 19/28-30
Piipi: kp 20/
hobitti2003: kp 26/27
ankka-80: kp 26/31
henkka81: kp 27/28-36
Hedelmä: kp 30/28
Robotti Ruttunen: kp 30/24-29
Repa: kp 31/29-31
kukka80 kp 36/29-31
SnowTiger : kp 37/28-34
elmeri: kp 39/25-30
äisky81: kp 39/25-32
Ruukengu: kp 56/

Pikku-Jussi: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp
Annuli78: kp
Mango79: kp

PLUSSANNEET:

Jempu
katti
Joe80


Tervetuloa Mango79 ja Annuli78 =)

En ole vielä saanu ovista testeillä näkymään, saapa nähdä onnistunko lainkaan :whistle: No tänään taas kokeillaan. Täällä aurinkoinen pakkaspäivä ja flunssa riesana.
 
Testi on tehty mut negaa se näytti. Edelleen vihloo ja se ei mikään menkkaoire ole koskaan ollut et tiedä sit... En kyllä ala jos kierto venyy näin pitkäksi :/ En luovuta vielä kun ei tätiä kerran näy. Toisaalta oiskait noin herkän testin jo pitäny näyttää....? aaaargh... päässä pyörii vaan kaikkee mahdollista. Ei kai auta kuin ootella kuin käy...

"Snoukku"

 
Täällä ei ole muuta uutta kuin se, että mulla on tuo hajuaisti melkoinen. Nyt on pari päivää ollut melkoinen PMS tai sitten se on jotain muuta...
Unico mikä on suolapiippu? En ole koskaan kuullutkaan ja mihin se auttaa? Mulla onneks auttaa ne cetiritsiinit, ja niitäkin otan satunnaisesti.
SnowTigerille onnea, että tulis se plussa sieltä!
t. hetelmä :wave:
 
Moi,
ja voi hitto, oli ihan varma, että sä Snowtiger testaat plussan! No, mut niin kauan ku ei tätiä näy, ni on toivoa B) . Entäs Hedelmä, millon meinaat testata? Sulla kanssa kuulostaa oireet hyvältä...

Tervetuloa vaan uudet tulokkaat! Mango79: mulla on vähän sama tilanne uran kannalta... Oon ollu nykyisessä työpaikassani nyt vuoden verran ja just sain ylennyksen. Mutta silti alotettiin tää vauvaprojekti, kuume on niin kova, ettei sitä pysty enää siirtämään. Kyllä se ura siellä sit odottaa...

Täällä ei oikeestaan mitään ihmeellistä paitsi että olen ollut huomaavinani jotain oireita... Eli alavatsaa on vihlonut oikein kunnolla välillä ja sit on joka päivä hetkellisesti tosi huono olo, melkein on pitänyt käydä oksentamassa. Vatsaan liittyvät oireet vaan on sellasia mulle tosi tavallisia, eli kärsin aika ajoin ärhäkästä närästyksestä ja herkkävatsaisuudesta, joten kaikki voi selittää silläkin. Oishan se hienoa, jos ois jotain muuta, mut tuskin. Menkkoja odottelen joskus viikon päästä JOS kierto ois suht normaali. Saa nähdä.

Sit semmonen ikävä juttu, että mun rakas mummuni kuoli loppuviikolla :'( . Hautajaiset on 10.2. Hän sai ennen joulua aivoinfarktin, joten sinänsä ei ollut enää mikään yllätys, mutta kyllä se silti itkettää. Jos menkat ei ala ennen hautajaisia, aion kyllä testata, ettei tartte sitten sitä miettiä.

Mukavaa alkavaa viikkoa vaan kaikille! t. Piipi
 
Piipi79: otan osaa myös :hug:

Kiitti kaikille kun jaksatte kannustaa. Mistäköhän kannattais tilata uusia testejä. Mulla oli niitä mammaksin mut monesta paikkaa lukenu et ne olis epäselviä. Mulla kun tullut pelkkiä negoja niin en tiedä. Vaikka jokaisellahan on oma mielipide, mikä toiselle on hyvä voi olla toiselle huono.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

"Snoukku"
 
Heips!
Otan osaa Piipi :hug:
No, päätin etten testaile ennen keskiviikkoa. Mulla saattaa kuitenkin olla kierto vielä sekaisin. Testasin viimeksi turhaan ja liian innokkaasti. Koetan nyt olla maltillinen:whistle:. Mulla on kyllä nyt ollut sellainen olo, että mahaan sattuu niin, että menkat alkais.. taitaa siis täti olla tulossa. Sehän toisaalta tietäisi sitä, että kierto alkaa hiukan tasottua. Onko muuten jano oire?
Mä testasin sille Clearbluella viimeksi ja kävin apteekissa juttusilla, että mikä on luotettava ja herkkä, niin suositeltiin sitä. Lisäksi ystäväni suositteli sitä myös. Sitä sitten varmaan kannattaa kokeilla. Tosin eipä mulla plussaa ole tullut, mutta mutta...
Hyvää viikkoa teille kaikille! Paljon plussia :heart:
 
Täällä odotellaan ens viikkoa.. :) Vähän rintoja vihloo, mutta tiedä noista. Kolmas tero-kuuri takana, eli menkkojen pitäs kyllä alkaa ajallaan, jos on alkaakseen. Jos ei, niin menee l.a. mun synttäreiksi ;)
Oon koko ajan seuraillut palstaa, mutta en oo kirjotellu mitään.
Onnea plussanneille ja mukavaa viikon alkua kaikille!
 
ankka-80
Piipi-79, osanottoni.

Unico, kyselit allergialääkkeistä. Mulla on yleensä myös pahat allergiaoireet (talvisin iholla, keväisin ja kesäisin silmissä), mutta jostain syystä raskausaikana kaikki oireet hävisivät ja vielä imetysaikanakin oireet pysyivät jonkin aikaa poissa. Eli mun ei tarvinut edes käyttää mitään lääkkeitä, alkuraskaudessa vain jonkin verran kortisonivoiteita, joihin sain "luvan" ihotautilääkäriltä. Suosittelen muuten käymään spesialistilla, jos tarvit jotain lääkkeitä, heillä on kuitenkin se viimeinen tieto, mitä saa ja mitä ei saa käyttää. Mutta toivotaan että sulle käy yhtä hyvin kuin mulle ;)

Kaikille piinaajille tsemppiä :) Määkin liityn teidän joukkoon tuossa ens viikon loppupuolella... Mulla on jo nyt kaiken maailman oireita, vaikka en kyllä järjen kanssa aateltuna yhtään usko raskautuneeni vielä. Aattelin silti käydä ostamassa yhen testin tuonne kaappiin oottelemaan, tuleehan sille kuitenkin joskus käyttöä. Tässä kierrossa en kyllä hoppuile testaamaan, ainakin viikon saa olla menkat myöhässä ensin.
 
annuli78

MAANANTAI 29.1.2007


Minski25: 4/24-29
Unico: kp 4/
nanna81: kp 8/32-35
Peppi1981: kp 9/28-30
Ciba: kp 13
Veeruska-81: kp 14/28
Äitsy: kp 14/29
Taika-79: kp 15/30-35
Poikien äiti: kp 18/24-26
pikku-jussi: kp 19/28-30
Piipi: kp 20/
hobitti2003: kp 26/27
ankka-80: kp 26/31
henkka81: kp 27/28-36
Hedelmä: kp 30/28
Robotti Ruttunen: kp 30/24-29
Repa: kp 31/29-31
kukka80 kp 36/29-31
SnowTiger : kp 37/28-34
elmeri: kp 39/25-30
äisky81: kp 39/25-32
Ruukengu: kp 56/
Annuli78: kp 25/28

Pikku-Jussi: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp
Mango79: kp

PLUSSANNEET:

Jempu
katti
Joe80[/b]


Hei!

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista! Lisäsin omat tietoni listaan.
 
Heips, nyt on pakko kysyä pikaisesti: kuinka pian raskauspahoinvointi voi alkaa??? Mulla nyt kp 21 ja ihan hirveän huono olo :x Eli tietäisin, onko tää vaan närästyksestä johtuvaa kuvotusta vai voiko raskaus olla mahdollinen. Testiähän on nyt turha vielä tehdä, kun tuskin se mitään näyttäis vaikka raskaus ois alkanutkin.

Vai liekö joku pöpö iskenyt... :\|
 
MAANANTAI 29.1.2007


Minski25: 5/24-29
Unico: kp 5/
nanna81: kp 9/32-35
Peppi1981: kp 10/28-30
Ciba: kp 14
Veeruska-81: kp 15/28
Äitsy: kp 15/29
Taika-79: kp 16/30-35
Poikien äiti: kp 19/24-26
pikku-jussi: kp 20/28-30
Piipi: kp 21/
Annuli78: kp 25/28
hobitti2003: kp 27/27
ankka-80: kp 27/31
henkka81: kp 28/28-36
Hedelmä: kp 31/28
Robotti Ruttunen: kp 31/24-29
Repa: kp 32/29-31
kukka80 kp 37/29-31
SnowTiger : kp 38/28-34
elmeri: kp 40/25-30
äisky81: kp 40/25-32
Ruukengu: kp 57/


Pikku-Jussi: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp
Mango79: kp

PLUSSANNEET:

Jempu
katti
Joe80
 
annuli78
Anteeksi!!

Sitä kun on uusi niin ei oikein osannut toimia. Eli lisäsin vain omat tiedot listaan ja silti merkitsin jo otsikoksi tämän päivän. Eli listaan olisi pitänyt päivittää muiden tiedot myös.
 

Yhteistyössä