--2012 yrittävät--

Heips taas pitkästä aikaa!!!

ONNEA HURJASTI PLUSSANNEET!!!:flower:

Mulla ollut melkoisesti vipinää joten kirjoittelu jäänyt vähemmälle mutta jos nyt sais aikaiseksi...


Sone kaikki keinot käyttöön vaan mullekin!!!!:LOL:

Täällä kp 23/28 ja dpo 9,oviksen bongasin kp13,en kyllä jaksa millään uskoa että olisi tärpännyt mutta toive on kova!! :heart:

Isäntä on ollut tämän viikon työkeikalla jossain huitsin nevadassa ja voi olla että on vielä viikon...Blaah...

Kovasti puhaltelen plussatuulia meille kaikille!!!!!!!!!!! :whistle:

Taffo ja pienen pieni toive..
 
Heippa! Tahdon ilmoittautua tännekin :wave:
Minä 25, mies 24 ja meillä on 1v1kk ikäinen pikkuinen. Vauvakuume on vaivannut jo pitkään... :) miehellä vielä enemmän kuin mulla. Hän olisi halunnut aloittaa yrityksen jo nyt keväällä, mä sain lykättyä sitä alkusyksyyn.
Täällä oli paljon mielenkiintoista keskustelua, mihin halua osallistua!

Tuttikeskustelun bongasin heti. Meillä toi alkaa kans pikkuhiljaa tuottamaan päänvaivaa, kun pikkumies on niin addikti. Jo synnärille sille piti antaa tutti, kun oli niin kova imemisentarve ja siitä asti imu-suhde on ollut tiivis :D
Ollaan pitkään jo yritetty tehdä niin, että tutin saa vain päikkäreille ja yöunille. Joskus kipeänä kuitenkin annetaan vähän herkemmin..
Pikkusen ensimmäinen sanakin oli "tutti" 9kuisena joten kertoo aika paljon... :LOL:

Bellabambinin ajatukset kuulosti tutuilta. Muiden lapset ärsytti ennen omaa raskautta, ja kyllä nykyäänkin herkästi ärsyyntyy, mutta kyllä se on jo toisenlaista. Nykyään vaan katselee lähinnä suloisia pikkupoikia niin että "Meijän poitsusta tulee pian kans tollainen...":heart: Tyttölapset ei erityisemmin herätä kiinnostusta edelleenkään. Ihan pikku prinsessa-vauva saa kyllä "aaaww"-reaktion, mutta 4-vuotias uhmis herättää vain puistatuksia :D kamalaa.
mutta meitä on moneen junaan.
Ja vaihtoehto-äidiksi minäkin kutsuisin itseäni. Olen aikamoinen fiilispohjalta-tyyppi ja suunnitelmallisuus ja pedanttius ei kuulu mun elämään oikein millään tapaa....mutta meillä on hyvä elämä, kiva boheemi elämänasenne, paljon hienoja kokemuksia, vakaa talous ja terve moraali. Rakkautta ei tässä perheessä piilotella. Ja eikös se ole tärkeintä? :)

Ketäs täällä oli muita kun aloittaa yrittämisen vasta loppukesästä/alkusyksystä??
 
Sunflower11
Eipä mullakaan hirveesti muiden lapset/taaperot herätä mitään tunteita. Vauvat kyllä, mut ei isommat.

Tutti oli esikoisella 2v asti, kakkosella ei sitten ollenkaan ollut, hää ei oppinut syömään niin en sitten katsonut tarpeelliseksi opettaakaan.

Täällä oli ovis eilen. En oo testejä tehny, mutta kun se tuntuu niin selvästi aina ja limailut loppu kipuilin jälkeen. Kipuilu on oikeasti semmosta että saa olla kaksinkerroin ja tarvii ottaa panadolia.
 
Tuttijuttui, meillä vain yhdellä lapsella kolmesta on ollut tutti ja siitä luopui n.2 vuoden iässä kun leikkasin tutin pään pois ja selitin lapselle että kun sulla on jo niin paljon hampaita niin näin käy tutillekin. Helposti tapahtui luopuminen ja oikeastaan meillä melkein kaikki samankaltaiset asiat menneet suht helposti. Mä olen sitä mieltä että meillä vaan lapset ovat kulloinkin olleet valmiita muutoksiin ja valmius on jokaisella lapsella yksilöllistä.

Ja mitä boheemiuuteen ja äitiyteen tulee niin olen sitä mieltä että parempi olla vähän boheemi ja joustaa tietyissä asioissa niin jaksaa itse paremmin. Tietenkin lapsella pitää olla rajat ja niistä pidetään kiinni mutta kaiken aikatauluttaminen ja pilkulleen tekeminen stressaisi minua ainakin äärimmilleen, enkä edes osaisi sellainen olla. Rakkautta ja rajoja=).

).(, tiedän että suomin itseäni reilun viikon päästä kun tipahdan uuteen kiertoon menkkojen alkaessa mutta silti pakko kirjoittaa tuntemuksia. Rinnat raskaat ja hiukan arat ties kuinka monennetta päivää, vatsanseutu omituisen kireä ja ikäänkuin tiellä kokoajan, hampaita pestessä ykärefleksi(tosin mulla muutenkin herkkä kurkku), aaltoilevaa huonoa oloa, kokoajan märkä olo, hajuherkkyyskin löytyy kun mies tuli suihkun jälkeen viereen laitettuaan deodoranttia niin oli pakko laittaa viltti nenän eteen kun niin kovasti kävi nenään tuoksu. Selkeämpää viiva kuin kp11 en ole ovistestiin saanut, vain hädintuskin näkyvän viivan enää. En tiedä onko tämä niin kovaa toivetta raskautumisesta että tuntuu näitä kaikkia oireita, toisaalta en tiedä haluaisinko nyt olla raskaana kun mies vielä miettii mitä haluaa. Jos nämä kaikki oireet kuuluvat ihan peruskiertooni jota en ilmeisesti sitten kovin tarkasti seuraa niin kyllä tämä naisena olo on yhtä kuvotusta, kolotusta ja pakotusta milloin mistäkin:).
 
Unikettu: Toivotaan että noi siun olot enteile ehyvää, kuulostaa ainakin!!:) Nyt jännäillään kui siun käy! :)

Omista oloista viime kierrossa pitää mainita että miulla oli "selviä" raskausoireita ja sit ne hävis kp 26-27 tienoilla. Sit taas kp31 kun menkat alkoi, sen päivää olin jo uudelleen siinä uskossa että oliskohan silti käyny tärppi kun alkoi todella voimakkaat oireet, rinnat turposi ja kipeytyi ihan hullunlailla, oksetti, hajut tökki ja vaikka mitä. No illalla sitten alkoi kun hanasta kääntämällä. Vitsi että rasitti! Joten tässä kierrossa en uskalla ajatella mitään oireilusta, muuta kun todeta niiden olemassa olon, heh..

Nyt alkais olla menkat loppu, ja mieli korkeelle taas. Oli aivan älyttömän kauheet pms-oireet, masennun aina menkkojen aikaan, meen hormoneista ihan sekasin. Nyt kun toivoo vauvaa niin sitä reagoi viel voimakkaammin. Telkkuohjlemat ja lehdet itkettää viel normia enemmän ja vituttaa kaikki. Mutta onneks nyt taas elämä hymyilee kun noi paskat päivät on takana, vaikkakin tän kierron tsäännsit on huonommat.. Mut ens viikko täytyy sit käyttää tehokkaasti hyväks ja toivoo aikaista ovista.. :D
 
Ilmottaudun uutena mukaan tälle foorumille. Ikää minulla nyt 26v. ja miehellä 27v. Nyt on menossa kp3 ja yk1 ja ensimmäistä lasta yritämme (saa lisätä listaan =) ). Pillerit jätin jo maaliskuussa, mutta nyt lensivät muutkin ehkäisyvälineet nurkkaan. Ainakin vielä kierrot ovat olleet hyvin tasaisia (28) ja oviksetkin olen tuntenut selvästi. Tää yrityksen aloittaminen tuntuu ihan hullulta ja jänskältä, mutta samalla olen niin innoissani!
 
Panzkus, tervetuloa mukaan jännäämään ja kuumeilemaan. Paljon plussaonnea!=)

Mua ottaa niin paljon päähän kaikki ja olen huonolla tuulella joten eiköhän tässä olla ihan normaalia kiertoa elämässä. Sitten en tiedäkään pääsenkö pitkään aikaan piinailemaan, jos koskaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Kevätmyrskyä odotellessa=).
 
Vaikka en ole tänne mitään kirjoitellut, niin olen silti käynyt lähes päivittäin lukemassa.

Meidänhän piti aloittaa yritys vasta loppukesästä/alkukesästä, mutta niinhän siinä sitten kävi että otin viimeisen pillerin sunnuntaina ja muutakaan ehkäisy ei ole käytetty, eikä myöskään aiota käyttää. Tultiin siihen tulokseen, että vauva on tervetullut jo aiemminkin, mikäli niin tapahtuu. Nyt sitten vaan odotellaan ja jännitetään tulevaa!

Nyt olen taas viikonlopun sukuloimassa, joten palailen sunnuntaina.

Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa Panzkus!
 
Heippa taas!

Saankin varmaan siirtyä takaisin tänne yrittäviin tuolta odottavista, sain siis 8 viikkoa nauttia raskaudesta kunnes tuossa n. viikko sitten alkoi vuoto ja keskiviikkona kävin varhaisultrassa ja sain tietää, että sikiö vastasi vain viikkoja 6 eli oli tullut keskenmeno. :( Viikon päästä siis uudestaan ja katsotaan onko mitään tapahtunut, vuotoa on tullut kyllä jatkuvasti.. :( Kyyneliä vuodatettu ihan tulvaan asti.. :'(
 
Miwwi, voi olen kovin pahoillani puolestasi. Jaksamista sinulle:hug:. En osaa kuvitellakaan miltä susta tuntuu:'(.

Sone, niin kun ei miehestä saa selvää mitä se haluaa. Oon totaalisen kyllästynyt odottamaan ja olenkin kieltänyt kaikki mahdolliset asiaa puoltavat kommentit siltä ennenkuin on päätöksensä tehnyt. Päätti hää niin tai näin omasta puolestaan niin sanois nyt pian, en jaksa epävarmuutta kun tämä vaikuttaa todella paljon tulevaan. Jos ei aleta neljättä lasta hankkimaan tai jos raskaaksi tulo viivästyy niin pitää alkaa suunnittelemaan hoitokuvioita ym. Olen tosiaan miehen epävarmuuden takia ristiriitaisin tuntein tästä plussaajattelusta tässä kierrossa. Pakko kuitenkin myöntää että mieluummin plussaisin kuin alottaisin uuden kierron.

Tänään on kyllä yllättäen tullut paljon limaista vuotoa joka oli yksi poikkeava tekijä viimeksi plussakierrossa. Mutta voihan se olla että ovis sieltä tulossa limojen ja kipujen kera, ovistesti näyttää juuri ja juuri haamua. Nyt kp20/27-28. Päätin että testaan liuskat pois, ostan sitten uusia jos siihen tarvetta myöhemmin.
 
Miwwi: :hug: Voi ei... Näkyikö siellä ultrassa syke? Toivotaan nyt kuitenkin vielä jos olis mahikset..

Unikettu
, Mie niin teidän tuo miehen jahkailuvaiheen.. Toivotaan että se menee ohi ja päätös on täysin puoltava! Parastahan nyt olis jos plussaisit niin ei tartteis miehenkään sit jahkailla! :)
 
On tää kyl aika rankkaa ollu. :/


Sone* Gynellä käydessäni en edes hoksannut kysyä, kun niin suoraan sanoi että se on liian pieni yli 8 viikkoseks ja että on mennyt kesken, oli kyllä tosi tympee gyne! Lääkäri yritti tarkemmin katsoo, mutta oli kuulemma huonot ultralaitteet, ei hänkään sanonut näkyikö syke, mutta en usko kai olisi sanonut, en sit tajunnu kysyä.. Viikon päästä uudestaan, mut tää odottaminen on nii tuskaa, haluis vaan nopeesti unohtaa.. :/
 
Unikettu sanoi hyvin. Rajat pitää lapsella olla, mutta elämää ja aikatauluja ei tarvi ottaa niin kauhean vakavasti ;) lapsi kulkee kyllä vanhempien mukana ja sopeutuu elämäänsä, puistattaa ajatus vanhemmista jotka muuttavat koko elämänsä kun lapsi tulee. Eihän sen niin kuulu mennä? :O
tsemppiä sulle, toivottavasti saat nyt plussan!!

Hauskaa lukea näitä teidän oireita, odotan että itsekin pääsee niitä jännäilemään ja tulkitsemaan. Eka raskaus alkoi yhdestä "oho hups, kumi unohtui"-kerrasta ja oli toki iloinen yllätys, mutta eipä siinä paljon ehditty oireita tulkitsemaan kun tajusin alkaa epäilemään raskautta vasta kun kuukautiset oli 3vkoa myöhässä...:p näin ei taida käydä tällä kertaa! kun on jo kokemus yhdestä raskaudesta, niin raskauoireita on niiiiin helppo kyllä tulkita..jopa nytkin, vaikka syön vielä pillereitä! :LOL:

tsemppiä piina-vaiheessa oleville ja uusiin kiertoihin joutuneille!

unelmavauvasta on päättänyt miehensä kanssa alkaa jo tositoimiin :) mullakin kävi sellainen villi ajatus päässä, mutta eilen sain tehtyä lopullisen päätökseni; ostan vielä tällä vkolla 3kk:n e-pillerisetin ja sen jälkeen odotellaan luomukiertoon pääsyä..ja sitten hiljakselleen voi alkaa asennoitumaan toisen yritykseen :) jänniä aikoja todellakin...
Mulla on vielä siihen aikaa, mutta tykkään kyllä tästä hetkestäkin. Tykkään tästä haaveilusta ja suunnittelusta ja aion nauttia kesästä ilman oksentelua & tietenkin terassi sekä festarikaudesta täysin rinnoin! ;) kaikella on aikansa.

Miwwin juttu kolahti sydämeen :'( otan osaa niin valtavasti! :hug:
 
Tervetuloa kaikille :)

Mulla ei nyt muuta tällä kerta kun että menkat alkoi eilen, on se nyt kumma ku niin paljon raskausoireita yhtäkkiä...Rinnat turvoksissa, paha olo, alavatsan nippailut jne...Mut ei, ei tällä kerta.
Höh, menee varmaan kesäkuulle ennen ku pääse taas yrittämään kun olen reissuhommissa just ovulaationaikana.

Miksi olen näin surullinen?! Kaikki saa nyt vauvoja, mulla on siis 4 hyvää ystävää joka synnyttää syksyllä ja varmaan 10 tuttua kun ovat nyt raskaana. Olen toki todella onnellinen niiden puolesta mut miksen mä saa olla raskaana? Mäkin haluun :)

Sanoin avokille äsken, et toivottavasti ensi äitienpäivänä mäkin saan lahjoja tai kukkakimpun, se vaan halasi mua ja sanoi et joka tapauksessa saan, onhan meillä kissat ja ne on meijän vaavit :)
 
shafa: Voi harmi! No yrität nyt piristyy ja kohta uuteen yritykseen sitten :)
Miulla on vähän samoja fiiliksiä. Kaikki tutut tuntuu olevan raskaana ja itekkin niiiiiin haluis :D Mut toisaalta miun kaveripiirissä on muutamia ketkä on yrittänyt jo kohta vuoden, että en en oikeen ilkee narista tätä kärsimättömyyttäni... Toki tätä yrittämisen alottamista on pitäny oottaa kun oma terveys ei sallinut aiemmin ja tavallaan on välillä hiukan paska fiilis vieläkin kun edellinen yrittäminen ei päättynyt lapsen saamiseen vaan km pari vuotta sitten. Joten ehkä mie nyt oon ihan sekaisin näistä kaikista fiiliksistä! Ja ois vaan niin ihanaa kun sais tän episodin päätökseen, eli nyytin syliin vielä joku päivä. Mut tää yrtittäminenkin on hirveen kivaa ja jännää kuitenkin :) Tunteet ailahtelee minuutin välein! Kai se kuuluu asiaan!

Tänään kp9 ja vasemmalla puolella vilhlontaa ollut päivällä, luulen että keho alkaa heräilee tähän kiertoon ;) Eilen ja tänään on jo aloteltu ;) Ja vähän tos pientä vinkkiä tuli et uudelleenkin JOUTUS viel puuhiin illal! Mies saap olla koko ensviikon illalla oottamas alasti sängyssä kun tuun iltavuorost kotiin, sit saa levätä seuraavat pari viikkoo työmatkalla! :LOL::vampire: (too much info???:D)

Millanen ruokavalio teillä on??
Tulipas muuten vaan mieleen että karppaaks tääl kukaan muu? on vaan miettiny et kuin se mahollisesti vaikuttaa yrittämiseen. Tai enpä mie tiedä voiks tätä ruokavalioo kategorioida, mutta oon todennu vuosien myötä että miun elimistö ei tykkää vehnästä, sokerista, lisäaineista, makeutusaineista jne. Kovaa rasvaa en ole lisännyt ruokavalioon kuitenkaan niin kuin moni karppaaja tekee. Tykkään että pähkinät, siemenet ja avokadot sopii miulle hyvin. Otin muuten Greippimehun nyt viel lisäks, on ihan älyttömän hyvää!! NAM!

Illaks on punkkua, nautitaan nyt näistä asioista mistä ei sitten voi kun (?) on raskaana :)
Kippis!
 
Hei kaikki,

oon jo hetken käyny täällä teidän tekstejänne lukemassa, mutta jospa nyt tulisin viimein itekin mukaan :) Täällä ketjussa tuntuu olevan aktiivista keskustelua ja on kiva, että jossain voi jakaa ajatuksiaan samojen asioiden kanssa pähkäilevien kanssa.

Mä oon 26v ja mies 28. Mentiin tuossa kolmisen kk sitten naimisiin ja nyt ois sitte esikoinen enemmän ku tervetullut. Menossa yk 3 ja n. viikko menkkojen alkamiseen (tai toiv.poisjäämiseen ;)). Jätettiin pillerit pois sillä periaatteella et tulee sitte ku tulee, mut eipä se niin helppoa ollutkaa...kk kuluessa vauvakuume vaan kasvaa hurjaa vauhtia!! Ovistani en oikein osaa tunnistaa, mutta ovistestin hankkiminen tuntuu siltä et sitte on viimenenki rentous mennyttä ja tuntuu et sitte tätä stressia vieläki enemmän.. Onko teillä testi käytössä ja miten se toimii? Mut jotenki tuntuu et ilman sen apua tää yrittäminen on ku etsis neulaa heinäsuovasta ;) ei sillä etteikö tää harjotteluki kivaa ois...ei sitä vaan joka pv kk ajan jaksa!

MIWWille myötätuntuisia ajatuksia ja meille kaikille tsemppiä ja jaksamista tunteiden aallokossa ;)
 
Tervetuloa vilijonkka!! :) Kyl se varmaan on niinkin että rentous häviää noitten testien myötä.. mut jos siusta tuntuu ettet yhtään tiedä oviksen ajankohtaa niin ehkä siun kantsii kokeilla esim. kp10 eteenpäin, sinne kp20 asti joka aamu tikuilla... Siihen väliin se kyl yleensä jää jos ovuloi.

Miwwi, miten jakselet?
Minä päivänä siulla on se ultra?
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki Naiset!!
Löysinpä VIHDOIN palstan mistä jaksan kiinnotua ja lukea jopa! Vähän jäin koukkuun ko en oo muistanu syödäkään vielä (vuorotyötä kun teen)!!!
Tässä nyt vähän ehkä itsestäni, joka toiv valaisee miks ihmeessä kirjailen tänne :wave:

Mulla on ollu vauvakuume aina tasasin väliajoin jo muutaman vuoden. Mies on kuitenkin ollut aina ehdoton "Ei koskaan". Ystävät on vakuuttanu ukkelin siitä, että mä en voi olla miehen kanssa jonka kanssa en tuu koskaan saamaan lasta. Kaikesta huolimatta ollaan jo vuosi oltu kihloissa ja tulevaisuus näyttää hyvältä.
Meinasin tippua tuolilta tässä muutama kuukausi sitten kun mies alkoi puhumaan isommasta autosta, joka tulee kuitenkin hankkia jossain vaiheessa. Tällä viikolla se oli jo (vitsillä tosin) farkkumallinen perhevolvo. Olen siis vihjaillut pillereiden pois jättämisestä hienovaraisesti ja suoraan. Täyttä tyrmäystä en ole saanut.

Nyt sitten tarttisin pientä vinkkiä: Miten vakuutan lopullisesti ton sankarin, että nyt vois olla hyvä kohta yrittämiselle? :D
Molemmat ollaan vakkariduuneissa ja asuntolainaa kylläkin on aika mahtavasti, mutta jos odottaa aikaa ilman velkaa, ollaan varmaan jo eläkkeellä!!

Kiitos viellä kun jaksatte kirjoittaa tänne kaikista iloisista ja suruisistakin asioista rehellisen aidosti!
 
Heippa!

mekin ollaan loppuviikosta palauduttu ihanalalta reissulta. Lämmintä oli ja kaikkee, oli erittäin onnistunut matka. Rodos yhtä ihana ku aina ennekin :heart:.

Tänään kp 30/28-30, tänää piti testata, mutta mulla ei ole testiä:O..ääh, en eilen missää vaiheessa kerenny hakemaan sitä, ja tänää ei ole lähiapteekki auki.

Jospa siis menkat tänään alkaa ni ei "tarvii" testiä hakeekkaan. Ei ole mitään oireita mihinkään suuntaan, kiukkunen en ole, että se vähän mietityttää...;), mutta muuten ei ole ainakaan olo, että raskaana ois.
mä lähden nyt töihin...:wave:

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE!
:flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower:
 
Hei kaikille ja tervetuloa uudet immeiset!:wave:

Miwwi :hug:

Toivoliini jospa siellä olisi matkustaja kyydissä! Toivotaan ainenkin!

Sone: Mie oon kokeillu karppausta, mutta se ei oikein sopinu. Nyt oon sitte yrittäny syödä muuten monipuolisesti ja säänöllisesti ja alotin parikuukautta sitten ne raskausvitammiinit ja tässä kierossa alotin sen greippimehun litkimisen.:p tykkäsin kyllä sen mausta!

Shafa: Kyllä olen itsekin muutaman kyyneleen tirautellu kun ei ole tärpännytkään ja oireita olis vaikka kuinka. Onnea seuraavaan yritykseen!!:heart:

ON: On tää varmaan uskottava,että asukki on kyydissä. Apteekki menee varmaan nyt konkkaan ku en oo ostelemassa testejä sieltä...:LOL: En ole kertonut vielä puolisollekkaan ku se on matkalla. Omalla kohdalla tuntemukset on ollu kyllä erilaisia ku aattelin. Maanantaista lähtien oli ihan järkyttävä v***tus ja en voinu sietää omaa miestäkää ku kaikki otti päähän ja mulla ei edes menkkojen aikoihin tule tollasta. Nyt on sitte nippailu alavatsaa kokoajan ja se tais alkaaki jo dpo 7 tai 8.

Eläinrakas: Mie taisin vaan sanoo miehelle, että nyt on se aika... Kyllä se pari päivää mietti ja puhuttiin asiasta ja hän sitteite otti puheeks, että ei halua ensimmäistä lasta yli kolmekymppisenä. Mulla oli vähän sellasia suunitelmia, että jos ei lasta nyt niin se ois siirtyny 3-4 vuotta myöhemmäksi. Hänellä oli vaan huoli miten pärjätään ja onko aikaa tarpeeksi ja kaikki nämä normaalit kysymykset mitä mieleen tulee.

Vilijonkka: Mie kokeilin ensimmäistä kertaa tässä kierossa ovulaatio testiä ja se oli oikeestaan ihan mukavaa puuhaa! Testejä menivaan hieman enemmän ku piti aloittaa lyhimmän kierron mukaan ja kierto oli kumminkin pitempi. Jos ihan tarkkoja ollaan niin tässä kuussa taidettiin hommailla vaan tuon yhen ainoan kerran ovulaation aikoihin. :LOL: Olen ollut hieman känkkäränkkä ja ei oo tehny sitte yhtään mieli. Mut ite tosiaan tykkäsin niistä ovis testeistä kun pysty laskemaan, että millon menkkojen pitäs alkaa!

Sunflower: Miten siellä menee?

Hyvää äitienpäivää kaikille!!!:flower:
 
Aurinkoista äitienpäivää täältäkin, toivottavasti pääsemme ensi vuonna itsekin tätä päivää juhlimaan hieman eri näkökulmasta ;)

Kiitos teille kommenteista...oon tainnu tulla siihen ratkaisuun, et laitan ovistestit tilaukseen, jos ei tässä kuussa tärppää. Miten muuten teillä, jotka ootte testiä käyttäny, onko ovikset vaihdellu paljon kuukausittain? Siis se, että missä vaiheessa kiertoa se otollinen aika on? Olis se varmasti hyödyllistä, jos sen testin avulla oppis tuntemaan vähä omaa kiertoaan paremmin :D
 

Yhteistyössä