--2012 yrittävät--

Kathii, Joo ei parane kertoo ennen psykologisia testejä, saattas olla vähän ajatukset sekaisin :)

Taffo: Niin se taitaa olla että vaikka miten yrittäs olla tjot niin jos on kuume niin sit on! :) Mut hyvähn se on huomioida ahdistunut mies ja olla vähän pienemmillä höyryillä kotona ainakin, tääl voi sit päästellä ;)

ON: Kai se on pakko si aamulla testata jos ei kuulu mitään, sillä jos on nega niin aion kyllä lohduttaa itteeni 1-2 viini lasillisella työmatkalla. Pääsis nyt tästä piinasta hemmetti :D

Onneksi olkoon kathii, aivan mahtavaa!! :heart:

Sone, voi että, mua jännittää ihan hulluna, pidetään peukut huomenna :) :)

ON, mulla on nyt KP 21/30, eli vielä yksi viikko pitää odottaa, ainaki...huuuh :)
Edelleen on menkkamaisia kipuja vatsassa ja alaselässä, ja tänään olen palellut ihan hulluna töissä. Yks työkaveri sanoi et siihen on vaan 2 vaihtoehtoa, joko sä oot tulossa kipeeksi tai sit oot raskaana...hmm...työkaveri et siis todellakaan tiedä et me haaveillaan vauvasta!

Ihana et on tämmönen keskustelupaikka olemassa, ja vaikutatte kaikki niin mukavalta :) Kiitos teille, ja plussatuulia kaikille :)

Shafa, toivotaan että siulla oireet enteiee hyvää :)

ON: Nega testattu, kuten arvelinkin. No nyt sit vaan alkas menkat, meinaan menee muuten ens kierto ohi jos tää kierto viel venyy, kun mies on sit reissussa. :kieh: kp31 menos.

Nyt mie hiljenen pariks päiväks työmatkalle, plussailkaahan sillä aikaa ;)

Onnea KATHII!! Toivotaan, että matkustaja pysyy kyydissä!!!:heart:

Pahoittelut Sone!

ON:dpo 9...alkaa mennä jännäksi dpo 7:stä asti nippailut alavatsaa ja tänään tunne on vaan voimistunut. On kyllä niin järkky ketutus päällä ja ei oo ees syytä. Kaikki ottaa päähän tasapuolisesti!!!! :headwall:

moikka kaikille! en oo pystyny taas hetkeen kirjottelee. henkisesti ollu tosi rankkaa ja tää sivusto tekee vaa karseemman fiiliksen. mulla siis löydettiin pco-tyyppinen munarakkula joka vaikeuttaa raskaaksi tuloa. oloani ei helpota se et käly ja yksi hyvä ystäväni ovat raskaana ja synnyttävät loppukesästä molemmat. toki olen erittäin onnellinen heidän puolestaan mut silti sattuu.. ja paljon. parisuhdeki on tosi huonol mallil tän takii. oon tullu tosi pessimistiseks täs vauvahommas. heitin hanskat tiskiin. en uskaltanu viel alottaa teroluttei. eile ois pitäny alottaa. mies ehdotti et katotaa nyt tää kierto viel et mite se menee. yk 7 menossa nyt ja kp 16. tarvitsen voimia... onko täällä muitakin pco-tyyppejä? haluaisin kuulla kokemuksianne ja miten se on vaikuttanut lapsen saantiinne. anteeks oma napaisuus.

ihanaa kun täällä on plussailtu! onnea! mitäs muuta kuuluu? miten vappu teillä meni?

Sone, voi harmi!:( Toivotaan nyt että menkat tulis pian.Hyvää työmatkaa=).

jedvenna:hug:.

Mie84, jännää jännää!:)

Meillä taitaa mennäkin tämän kuun herkullisimmat päivät vatsataudin pyörteissä. Toivotaan nyt ettei hirveen kauaa perhettä retuuttelis mutta tuppaa tuo tauti aina monta päivää kiertävän kun jollekin porukasta
ensin takertuu. Enkä tiedä olisinko saanut miehen muutenkaan puhuttua hommiin mukaan tässä(kään) kierrossa.:|

Sone, pahoittelut negasta :(

jedvenna, voimia sinulle!

Mie84, minäkin nostan peukut ja varpaat pystyyn puolestasi! :D

Mua ottaa aika kovaan pannuun, kun tilasin eilen aamusta cb digin, jonka piti tulla 1.luokan postissa, eli olisi pitänyt tänään tulla, mutta kun ei tullut :( Nyt en pääse sitten näyttämään miehelle selkokielistä testiä, kun se tulee huomenna kotiin.. Se ei taida hirveästi noista viivoista meinaan ymmärtää... Höh ja höh. Mutta joka tapauksessa huomenna testailen uudestaan, että onko viiva vahvistunut.

Pahoittelut Sone !!

Jedvenna pilvien yläpuolella paistaa aina aurinkoa :)

Mie84 meillä on sit aika samalainen tilanne, mulla nyt dpo 7-8!!

ON, mulla on nyt jatkunut nämä menkkamaiset kivut, palelen ihan hemmetisti ja eilen oli rinnat niiin arat että huh, jopa se sattui kun vesipisarat tippuivat nänneihin suihkussa :D
Mutta katotaan nyt, olen tänään menossa juhlimaan tyttöjen kans ja meinasin kyllä juoda vähän viinä, eikö se niin on et voi elää ihan normaalisti ennen kun on plussannut?
Paitsi viime viikolla kun multa leikattiin viisaudenhammas ja kerroin lääkärille et on pieni mahdollisuus et olen raskaana niin se ei sit antanut mulle burana, panadolia vaan naamariin :)

Hauskaa viikonloppua kaikille :)

shafa, mukavaa, lisää jännättävää:popcorn:. Lupaavalta kuulostaa oireet. Mulla ei henk.koht. normaalin kieron oireisiin kuulu kipeytyneet rinnat joten pitäisin noita sun oireita erittäin lupaavina:).

Mulla tarttui hyllystä mukaan ovistestejä ja en ainakaan vielä ole mitään merkkiä oviksesta tikkuun saanut, kp13 tänään. Ihan tyhmäähän tää on kun ei olla edes vielä sovittu mitään neljännestä mutta pitäähän mun johonkin tää kuumeilu ja testaushimo kanavoida:attn:.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!=)

Nyt jännittää!!!!:headwall:

Tein äskön davidin raskaustestin 25miu/ml ja sain ihan selvän punaväriä omaavan haamun.....IIK!! Nyt pelottaa!:D Toivottavasti ei ole taas kemiallinen!!! nyt on tosiaan dpo 10/ kp 29..

Shafa: Mikä on sinun tilanne?

Unikettu: Olen huomannut, että ei kannata olla minkäänlaisia testejä kotona kun ne on pakko käyttää vaikka ei olisi oikea aika..:LOL: Tietäski puoliso miten paljon tikuttelen salaa... Eihän tämä paha asia ole, mutta vois nekin rahat johonkin muuhun käyttää...:p

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mie84, onnea kovasti. Toivottavasti lähtee viiva vahvistumaan! :)

Mulla oli viiva vahvistunut tosi hyvin, huomenna teen kolmannen testin miehen kanssa yhdessä. Ja ensi viikolle jätän sen cb digin, jos siihen silloin tulee raskaana niin sitten rupean luottamaan ja ehkä uskomaan tähän :)

Onnea Mie!!! :)

Shafalle peukkuja kans :)

Täällä kp2 yk2. Saattaa olla minimaaliset tsäännsit ens kierrosa viel ennen kun mies lähtee matkalle, mut kärsitään nyt nää mustat päivät ekaks. On kyl aivan järkyttävät menkat kun tuo kierukka poistettiin, ihan hillitöln tulva ja kivut. Mut täytyy sanoo että ei oo hiiva vaivannu sen koommin kun se härveli poistettiin :)

Mie, paljon onnea!:heart::flower:

Sone, hienoa että hiiva häipynyt, tosi inhottava vaiva.

Mä aloitin testaamaan ovista kp11 niinkuin ohjeissa neuvottiin ja tänään tuli paljon haaleampi viiva kuin ekalla kerralla, nyt kp14. Selkä on kyllä kipeä ja hiukan juilii lantiossa. Mä en oo paljon ennen tikutellut mutta jotenkin kuvittelin että viiva vahvistuis kun ovis lähenee. No, ihan mielenkiinnosta vaan testailen, tuskin tässä kierrossa mitäään tapahtuu yrityksen suuntaan. Voisi tosiaan testirahat käyttää johonkin muuhun..=)

No jäitä hattuun ja katellaan miten tilanne edistyy...Pelottaa ihan pirusti, että maha asukki ei matkassa pysy. Oli viivat kyllä vahvistunut eiliseltä illalta, mutta tässähän voi tapahtua vielä mitä tahansa.

Unikettu: No ei kaikkea aina tarvitse järkevästi ajatella... Tein itse aamulla kaksi eri vahvuista testiä....:p Pitää käydä ostamassa varmaan ainenki yksi lisää.... :LOL:

Sone: Olitko muuten tyytyväinen kierukkaan? Oon ite miettiny, että pillereitä en ota enää käyttöön sitten kun tarve tulee. Joskus oon kokeillu sitä rengastaki, mut ei pysyny paikoillaan. Spinning tunneilla tipahti aina pois paikoiltaan.

Mie, suosittelen, että kävisit hakemassa yhden digin, vaikka se onkin hieman hintavampi. Saat oikeasti varman tuloksen, eikä tarvitse tihrustaa niitä viivoja ja miettiä, että olenko vai enkö ole :)

Minä sain tänään sitten digiin "raskaana 2-3", joten täytyy ruveta uskomaan tähän raskauteen :D

Onnea Kathii vielä kerran!!!! Tarrasukkia matkaan!!! Hei miten sinun puoliso reagoi uutiseen? Hänellähän tais olla se joku tentti perjantaina ja kerroit vasta sen jälkeen.

Pitää varmaani hakee se digi, mutta jotenkin pelottaa, että siihen tule teksi "ei raskaana"... Ei oo oikeen minkäänlaisia tuntemuksia. Vatsaa nippailee väillä ja vähän kouristelee, mutta tod.vähän. Rinnat ei oo kipeenä tai mitenkää erikoisemmat ku ennen menkkoja..

Taas huomaa että on liikaa aikaa ajatella tätä vauva-asiaa. Nyt kun olen metsästänyt ovista huvikseni niin kp11 sain tosiaan aivan selkeän viivan joka oli kyllä haaleampi kuin kontrolliviiva mutta tänään en saanut kuin enää haamun toiseksi viivaksi ja kp15. No, sitten kun asiaa pyörittelee mielessään niin pälkähti ajatus että jos vaikka ovis olikin silloin heti menkkojen jälkeen ja me touhuiltiin vailla huolenhäivää vielä kp9.. Siitähän se sitten lähti, nyt on rinnat kipeät ja just kirjoitin aikaisemmin ettei mulla ole kierron aikana yleensä rinnat kipeät. On tosiaan sen tuntuinen etumus kuin maito nousisi. Voi hyvänen aika sentään:D. Onneksi täällä voi näistä luuloistaan kertoa eikä tarvii miestä säikytellä=). Kyllä taas kroppa vie pääkoppaa kuusnolla:LOL:. Eiköhän se ovis sieltä vielä kuitenkin ole tulossa tai sitten jää pongaamatta.

Onnea Mie84!!!

unikettu, pidetään peukkuja :)

Mun alavatsan "kivut" tai nippailu jatkuu edelleen, rinnat tuntuu kun ne ois kasvannut ihan hirveesti ja on todella arat...:) Mutta katotaan nyt, en kuitenkaan usko et oisin raskaana kun me harrastettiin vaan 2 kerta seksiä tässä kierrossa.
Noh, ens viikonloppuna näkee sit et tuleeko menkat vai ei...Jännä!!

Heippa kaikille, viime kerrasta on jo pitkä aika kun olen tänne kirjoitellut. Eli omalla kohdalla olisi tarkoitus aloittaa yritys elokuussa eli ei kovin pitkä aika enää, nopeasti vierii aika :)
Eräs asia on ruvennut pelottamaan eli e-pillereiden lopetus. Olen kuullut kauhutarinoita että lopetuksen jälkeen menkat eivät alakaan, niiden tulemisessa on voinut kestää vuosi-pari tai että on pitänyt jopa hankkia lääkitys niiden alkamiseksi. Itsellä on pillereiden osalta tauoton jopa 8 vuoden historia : / Nyt pillereitä on enää jäljellä kaksi liuskaa ja mietin pitäisi jo nyt lopettaa jotta ehtisi kroppa totutella oloon ilman hormooneja..ja entä jos luomumenkkoja ei kuulukaan..? Ja mikä ehkäisymuodoksi ajalle ennen elokuuta (kortsu pois suljettu)..? En tiedä onko aiheesta jos tässä ketjussa keskusteltu, mutta tällainen asia mietityttää kauheasti.

Hei Nibsu!

Mie käytin kans pillereitä kaheksan vuotta tai pitempään ja en pitäny mitään taukoja. En oo omalla kohalla huomannu mitään ongelmia eli menkat on tullu melko säänöllisesti 29-34pv väli. Lähempänä 34 kumminkin nyt. Mie lopetin marraskuussa pillerit. Ainut todella negatiivinen asia minkä olen huomannut omalla kohalla on, että hiukset tippuu päästä!! Ylipuolet hiuksista on hävinny... onneks on sentään paljo hiuksia!:attn: Harmittaa vaan ku ei tullut hyödynnettyä ovista ekasta kierosta kun merkit oli niin vahvat ja en tajunnu missä mennään...:headwall: Mitä oon täällä lukenu niin kaikilla on vähä eritavalla kroppa reagoinut..

shafa, kiitos peukutuksista=). Luulen kyllä että ovis tulee tässä kierrossa sitten myöhemmin joka tarkoittaa myös sitä sitten että menkat myöhästyy, eli muistuttakaa minua siitä kun hermoilen kun ei menkkoja kuulu=). Ja kyllähän yksikin kerta harrastelua riittää kun sattuu sopivalle päivälle eli piakkoin jännäillään sun tilannetta!:)

Tänään kp16 ja sain ovistestiin enää just ja just näkyvän haamun. No ehtiihän se ovis tulla vielä ihan hyvässä kierron vaiheessa mutta nyt on jotenkin niin turhautunut olo tästä tilanteesta kun ei mies saa nyt sanottua mitä haluaa, eli ihan sama tuleeko vaiko eikö tule:|. Eilen päätin että nyt olen hiljaa koko asiasta kun ottaa pattiin tää epätietoisuus! Heitän kohta hanskat tiskiin. Täällä onneksi sitten voin tunteitani purkaa ja jännätä teidän mukana=).

Oikein mukavaa uutta viikkoa kaikille!:wave:

Hahhahhahah- haaaa!!! Tässä on hyviä vinkkejä, tän kun lukee läpi niin kyllä vähemmästäkin sekoaa!! X) Surffaillessa löydettyä! Että siis minä oon hieman neuroottinen niin tän kirjoittaja on pahempi! :D

Keinot naiselle!

1. Greippimehu/greipit
Greipit, greippimehu ja greipinsiemenjauhe lisäävät limakalvon paksuutta ja täten edesauttavat alkion kiinnittymistä ts. luovat optimaalisen alustan alkiolle kiinnittyä.
2. Vehnänalkioöljy
Vehnänalkioöljy sisältää E-vitamiinia sekä linoli- ja linoleenihappoja. E-vitamiini toimii antioksidanttina ja sitä pidetään hedelmällisyys- ja nuorekkuusvitamiinina.
3. Jättihelokkiöljy
Kapselit sisältävät GLA:n ja linolihapon ohella myös E-vitamiinia, solujamme suojaavaa antioksidanttia. Tasapainottaa kuukautisia edeltäviä päiviä.
4. Multikvinna
Päivittäinen tarve vitamiineja mineraaleja, extra kalsium, foolihappo, rauta, e-vitamiini, lykopeeni ja jättihelokkiöljy (=evening primrose oil?)
5. Kalaöljy/ Eye Q
Sisältää mm. omega-3-rasvahappoja, EPAa ja DHA:ta
6. E-EPA
EPA on kalaöljyn omega-3-rasvahappo jonka lyhenne EPA tulee sen englanninkielisestä nimestä eicosapentaenoic acid, suomeksi eikosapentaeenihappo.
7. Siveydenpuu-uute/Menstruasan
Siveydenpuun hedelmäuutteen vaikutusmekanismia ei tunneta, mutta kasvista on eristetty muun muassa rakenteellisesti sukupuolihormoneja muistuttavia ainesosia. Todistettavasti saa aikaa kierron tasaantumista!
8. Sinkki
9. Sinkki-seleeni
10. Magnesium
11. Gelee Royal -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu
Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, jota ei anneta muille mehiläisille. Gelee royal sisältää A-, B-, C- ja E-vitamiineja sekä entsyymejä, 18 erilaista aminohappoa, ergostrolia ja erilaisia hormoneja, kuten sukurauhasten toimintaa aktivoivaa gonadotrooppista hormonia sekä androgeenejä ja estrogeenejä. Vaikuttaa elimistösssä monin tavoin, mm. aktivoi elimistön omaa hormonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä.
12. Multivita2+/ Multitabs Special 2+/ multivitamiinit
13. Berocca/ Bevitabs/ Foli-B strong/B-vitamiini
14. Femicaps
helokkiöljy, siveydenpuu-uute, käsimyskukkauute
15. Harmonella
Suositellaan varsinkin naisille, joilla on hormonaalista epätasapainoa, kuukautis- tai PMS-ongelmia tai vaihdevuosia edeltäviä vaivoja. Elvyttää ja harmonisoi naisen hormonaalista toimintaa sekä lievittävät kuukautiskipuja
16. Melbrosia
Kukkaissiitepölyä, pergaa ja Gelee Royalea. Tasapainottaa hormonitoimintaa, vahvistaa luustoa, kohottaa mielialaa, parantaa keskittymiskykyä, piristää, lisää suorituskykyä.
17. Vitamore Total
sisältää ainutlaatuista THB (Total Hormone Balance) complexia, joka sisältää kaikki tärkeimmät rohdokset ja ravintolisät, joilla on todettu positiivinen aikutus naisen hormonitoimintaan: kiinansitruunaköynnös, damiana, muira puama, tribulus, tähkäkiminki, arginiini, sinkki, e-vitamiini, kiinalainen angelica, siveydenpuu, villijamssi, lakritsi
18. Foolihappo
Foolihappo (M-vitamiini) on vesiliukoinen vitamiini joka lasketaan kuuluvaksi B-vitamiinikompleksiin. Foolihapon muuttamiseksi elimistössä toimivaan muotoon tarvitaan B12-vitamiinia. Foolihappoa saa kasviksista, hedelmistä ja marjoista sekä täysviljatuotteista. Sisältyy mm. Multi-tabsiin ja Multi-vitaan. Saa myös Kevyt Olo Plus kivennäisvedestä.
19. Maitohappobakteerit
20. Vadelmatee/Poimulehtitee
Apteekin vadelmateetä kp1:stä ovikseen, apteekin poimulehtiteetä luteaalivaihe
21. Kalkki
22. Vihreä tee
23. Punaviini, lasi päivässä tai muuten riittävästi
24. Suklaa, päivittäin
25. Kuoritut auringonkukan ja kurpitsan siemenet
Käytetään luonnonmukaisessa hoidossa kun hoidetaan lapsettomuutta
26. Absolutismi, alkoholin välttäminen
27. Suklaalakko
28. Mivitotal
29. Clomit
30. Terot
31. Kaukoparannus
32. Rukous/esirukous
33. Vyöhyketerapia
34. Homeopatia
35. Shiatsu
36. Energiahoito oviksen aikaan ja kiinnittymisen tienoilla
37. Hiivadieetti (ei sokeria, maitoa, vaaleaa leipää, sianlihaa)
38. Penikoittaminen
39. Ovistikut
40. FF/lämpöjen mittaaminen
41. Miniasperiini/asperiini
42. Jalat/peppu ylös -tekniikka!
43. Mooncup
Mooncup eli kuukautiskerääjä on pieni kuminen kuppi, joka asetetaan kuukautisten aikana emättimeen. Sitä voidaan käyttää myös seksin jälkeen, jotta siittiöt eivät pääse valumaan ulos.
44. Ei orgasmeja luteaalivaiheessa!
45. Läppärin lämpöä alamasulle
46. Ei saunomista ennen ovista
47. Kunnon yöunet/stressittömyys
48. Säännöllinen liikunta
49. Painon pudotus
50. Avannossa käynti
51. Siteiden tai liian pienten housujen ostaminen, ajan varaaminen lapsettomuustutkimuksiin
Tämän ryhmän keinot ovat kaikki jotain sellaista, joka käyvät tarpeettomaksi plussan tultua!
52. Kuukausiklubiin liittyminen
53. Tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen
54. Ovulaatiota edeltävien limojen tutkiminen
55. Kohdunnapukan tutkiminen
56. Urean pH:n tutkiminen
57. Raskausviikkojen laskeminen kierron alusta kiertopäivien sijaan
58. Menolistica-kapselit
Menolistica auttaa hormonitoiminnan vaihteluihin. Sen sisältämät hyödylliset, luonnolliset rasvahapot ja diosgeniini (kasviprogesteroni) auttavat elimistöä tuottamaan itse tarvitsemansa hormonit.

Keinot miehelle!

1. Vehnänalkioöljy
2. Helokkiöljy/jättihelokkiöljy
3. Sinkki
4. Foolihappo
5. B-vitamiini/ Foli-B strong
6. Magnesium
7. Seleeni
8. Multivita
9. Lykopeeni + c
Lykopeeni on tomaatin ja vesimeloonin punainen väriaine ja tutkijoiden mukaan auttaa hedelmättömyydestä kärsiviä miehiä. Normaalisti kivekset sisältävät runsaasti lykopeenia, mutta hedelmättömien miesten kivesten lykopeenipitoisuus on tavallista pienempi, sanovat tutkijat. Suun kautta nautittu lykopeeni näyttää auttavan miesten hedelmättömyydessä, mutta tarkempi vaikutusmekanismi on vielä avoin.
10. Hautomisen lopettaminen
Penkinlämmittimen/läppärin käyttökielto/saunan välttäminen tai ainakin laudeliina, tiukkojen housujen välttäminen
11. Lämmintä alaosastoon ulkoillessa
12. Stressin välttäminen/ kunnon yöunet
13. Punaviini, lasi päivässä
14. Tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen

Yhteiset keinot!

1. Kahdesti päivässä
2. Kerran päivässä
3. Joka toinen päivä
4. Koko yrityksen unohtaminen
Tämä keino on niille, jotka jostain syystä päättävät unohtaa yrityksen tai lykätä haaveita myöhempään ajankohtaan. Ei siis niille, jotka päättävät yrittää unohtaa kuumeilun, jotta tulisivat raskaaksi.
5. Ei tärppiajankohdan miettimistä/ei ""pakko""seksiä

Sone, no johan on muutama kikkakolmonen:D.

Minä se täällä edelleen ovistikuilla pelailen mutta enää vain ihan haaleita viivoja/haamuja tulee, nyt kp18. Haluaisin testata sen ovisplussan nyt ettei tarvii keksiä kaikenmaailman raskausoireita ja kuvitella että olisiko ovulaatio voinut olla jo kp10 tienoilla ja voisinko olla raskautunut silloin kp9 tai ennen sitä tapahtuneista pupuiluista.

Yhteistyössä