--2012 yrittävät--

Tervetuloa unelmavauvasta!

Oon lukenu teiän tekstejä kyllä, ei oo ollu itellä juuri uutta kerrottavaa. Nyt on. Päätettiin miehen kanssa, että syön tän laatan pillereitä loppuun ja sitten alkaa yritys. Olen innoissani. Ja kauhuissani. Eli kuukauden päästä tositoimiin. Mulla ei oo ollu ollenkaan "kunnon" kuukautisia synnytyksen jälkeen, en tiä johtuuko pillereistä vai imetyksestä vai molemmista. Katotaan, miten käy ku lopetan pillerit. Jos ei ala kuukautisia kuulua, harkitaan imetyksen lopettelua sitten kun poika on 1 (eli kesäkuun lopussa) ja voi juoda jo tavallista maitoa.

• Tykkää
Reactions: Sone*
Ihanaa Leenuliinukka!! Ei siis enää kauna kun pääsette tositoimiin :D :D
Ei miullakaan ollut kuukautisia ennen kun lopetin imettämisen, ja siinäkin meni viel jokunen kuukausi enne kun alkoi.. Siis oli reilusti yli vuos synnytyksestä kun alkoi ekat.

Moikka kaikillle!
Mä tuun nyt mukaan teidän ryhmään jos sopii :)
Vähän taustaa, avokki on aina sanonut ettei välttämättä ikinä halua lapsia, ja olen ollut kauan sama mieltä. Mutta, viime kesänä tuli ihan kauhea vauvakuume ja aloin keskustella avokin kanssa tästä asiasta, sit se sanoi että katotaan sit kun oot täyttänyt 30 v.
Nooh, maaliskuussa tuli 30 v täyteen ja samana päivänä harrastettiin seksiä ja mies päästi eka kerta sisään ( jätin pillerit tammikuussa 2011). Synttärilahja?! :)

Eli nyt sitten yritetään, mutta mies oli tosi tarkka siitä ettei tästä saa ottaa stressiä jne, et se vauva tulee sit kun se tulee ja et ei tarttes välttämätta ihan vielä tulla. Jep jep, ei ressiä.... :)
Ja hei naiset, ihan tyhmä kysymys mut mitä nää kaikki lyhenteet tarkoittaa, eli kp, dpo jne...Äidinkieleni ei ole suomea...:)

• Tykkää
Heipä hei! Täällähän on ollut vilkasta!=)

Tervetuloa mukaan Shafa ja Unelmavauvasta!:wave:

Sunflower :hug:Toivottavasti seuraavasta kierosta tulisi matkustaja kyytiin!!

Toivoliini: En oo itekkään ihan varma miten sitä oikea oppisesti juodaan, mutta mitä oon lueskellut niin muutama desi päivässä tai vähemmän riittäs ja tärkeitä olisi aloittaa ekana kiertopäivänä ja juoda ovulaatioon asti. Ite huomasin ainenki selvemmin limat ja kipuilu alko ovulaatioo edeltävänä päivänä. En tiiä onko silläki vaikutusta, että munasolu irtos vasemmalta ja samat tuntemukset on ollut kyllä kerran aikasemminkin kun samalta puolelta on irronnut. Kierto on ollut niin sekasin niin mukava on tietää millon mahdollisesti ne menkat alkaa. En muuten kokeilis greippimehun litkimistä.:LOL:

Sone: mikä on tilanne? Ootko testaillu?

Oma napailu Kp 23/34-35 dpo4 Millon lämmöt romahtaa ovulaation jälkeen? Täällä ei oo sen kummempia tapahtunut ei oooikeen minkään laisia tuntemuksia. Katsotaan miten käy!! :p

Hyvää lauantaita Kaikille!!

Tervetuloa shafa: kp: kiertopäivä, dpo: days past ovulation eli ovulaation jälkeiset päivät, ON: oma napa... Ei tuu muita mieleen... :) Siis mie oon käsittäny et noi lyhenteet menee noin! Korjatkaa jos oon vääräs!

Mie84: En kyl oikeen noista lämmöistä tiedä, mut ihan huvikseen mittasin kp24 lämmöt oli 36.9 ja tänään 36.7. Siis laskuun päin. Ehkä mie viel mittailen ennen menkkoja niin tästä seurailusta on sit hyötyy seuraavas jännäilys :D

ON: Ei tarvii testailla, on sen verran kamalat PMS-oireet, siis ihan täysin selvät, hermoo kiristää niin että voisin räjähtää, ja miut on kaveripiirissä ihan tunnettu näistä PMS-oireista kun ne on niin pahat.. Heh.. Että päästään sitten harjottelemaan lisää, mies se on siitä innoissaan ;) Menkkoja ootan viimestään tiistaille.

Viimeksi muokattu:
Aamulla testi nega, kp 28. Tosin outoa siinä testaamisessa oli että hetken aikaa siin oli haamu joka hävis testiajan kuluessa :0 No mutta nega mikä nega. To olis koulutusreissu jossa "joutuu" varmaan ottaa pari aperetiivia, niin uusin testaamisen sitten jos ei ole alkanut menkat. Selkä on edelleen niin pirun kipee että en mitenkään voi uskoa raskauden mahdollisuuteen. Luulen että jotain kyllä yrittänyt kiinnittyä kun jossain vaiheessa oli "oireita", mutta en usko että olis kestäny. Rinnat on arat tunnustellessa, mikä oli outoa niin painellessa toisesta nännistä tuli maitoa, siis lenti vessan peiliin!!!! :LOL: Että elimistökin taitaa ymmärtää tän vauvakuumeen vakavuuden ;)

Hauskaa vappua kaikille :)

Hyppelen tänne sekaan. Meillä yritys kolmannesta aloitettu jo viime vuoden lopulla, mutta ei ole vieläkään plussannut.. :(

Ensimmäinen lähtee syksyllä kouluun (eli 7v) toinen täyttää 5v. Kolmas ollut omissa haaveissa "alusta asti", mutta toisen raskausaika ja varsinkin synnytys jättivät todella rankat arvet ja pelot, että nyt vasta alkanut voittamaan tuo onni kolmosesta.. Saa sitten nähdä mikä paniikki iskee, jos/ KUN se plussa vihdoin tulee! :heart:

• Tykkää
Sone: Minkä merkkisellä testillä teit? Mulla teki clearblue samanlaisen tempun... soitin sillon maahantuojalle ja siellä ei oltu koskaan kuultukkaan moisesta ja sano, että ei siihen pitäis tulla mitään (pystyviivaa) viivaa jos hormoonia ei olisi elimistössä... Mutta joo kemiallinen se omalla kohalla oli...

Hyvää vappua kaikille!!!:wave:

Tervetuloa Niina85!!! :wave:

Mie84: Davidin testi. :confused:

No jos ei oo alkanu ni to aamuna testaan, mutta vahvasti epäilen ettei tartte testailla. Kävin tänään juoksulenkillä jos se vauhdittas menkkoja alkamaan ettei kierto nyt vaan venyis kun on kuitenkin tietty jännitys aina loppukierrosta kun on yritystä ollut ;) :D Sen verran kuitenkin ärsyttää tää piinailu, pakko myöntää! :D

Hei vaan, hyvää vappua kaikille :popcorn: Oon mä täällä käyny lukemassa mutta en ole jaksanut kirjoitella. Ehkä sit kun aletaan yrittään niin tulis kirjoteltua :heart:

Meillä siis mietitään ny toukokuuta alettaisko silloin! Päätös tehdään vasta äitienpäivän tietämillä ku mulla on ollu tapana alkaa epäluuloiseksi jo paljon ennenkö yritys vois käynnistyä et se on kans vesittäny ajankohtaa :ashamed: Mutta mutta nyt vähän toiveikkaampana..tuntuu niin isolta hypyltä..miten sitten pärjää :D

Tervetuloa uusille tänne, kiva kun tulee uusia :wave:

Hei!

Täällä olisi myös yksi innokas kuumeilija, jos vain mukaan mahtuu? :)

Taustoja, eli ikää on 22v., asutaan miehen kanssa lapissa. Itse olen tällä hetkellä opiskelija, mutta todettiin, että se ei ole meidän yrittämiselle este. Yritys aloiteltiin tjot-meiningillä viime kierrossa. Eli nyt elellään yk2. Tällä hetkellä menossa ihanat piinapäivät, dpo11. Niin ja esikoista kuumeillaan :)

Ja hyvää vappua kaikille!

Tervist!

Tervetuloa Niina85 ja kathii :wave:

Sone: Pidetään peukkuja!!! :)

Mä en oikein tiedä koska mulla oli ovulaatio tässä kuussa, en käytä tikkuja, aika vähän ollaan kuitenki avokin kanssa touhunnut tässä kuussa, mutta epäilen et mulla oli ovulaatio joskus 25-29.4, eli nyt ois sitten ainaki dpo 3.

Tänään tuli yhtäkkiä menkkakipuja, mulla särkee yleensä toi alaselkä....hmmm...outoo, kun ei oo aikaisemmin ollut menkkojen välissä kipua, ja vasemmalla puolella alavatsassa.

Koska niitä ensioireita oikein tulee, tuleeko ne kuitenki vasta n. viikko ennen ku menkat pitäis alkaa?
Ois se vaan niin kiva olla pian raskaana :)

Niin ja anteeksi etten osaa kirjoittaa suomeksi ihan sujuvasti, mutta toivottavasti se ei teitä haittaa...:)

Onpa mukavaa kun tulee lisää porukkaa! Tervetuloa unelmavauvasta, shafa, Niina85 ja kathii!:wave:

Sone, joo kroppa tosiaan ymmärtää vauvakuumeen päälle ja tekee tepposiaan joskus. Tuntuu että mulla on ollut suurimmat raskausoireet niissä kierroissa kun en ole ollutkaan raskaana;). Kyselit onko uusia yrityksen aloittajia ja mä en oikein tiedä missä meillä mennään. Viikonloppuna ja eilenkin vielä harrastettiin seksiä ihan ilman huolta mahdollisesta raskautumisesta mutta nythän mulla on vasta kierron 10 päivä. En tiedä laskeeko mies ettei ole vielä parhaat päivät vai onko nyt tullut siihen tulokseen että anti mennä vaan. Toivottavasti jatketaan samaan malliin jatkossakin=).

Kathii tervetuloa!! :wave: Toivotaan plussaa siulle, jokos kohta testaat? :)

Unikettu: Jep, kroppa osaa kyllä kehittä hyvät oireet. Miulla on oikeestaan aina jotain oireita ja tarkkailen muutenkin ihan liikaa. Pitäs varmaan hommata jotain oheistoiminta tälle yritykselle ;) En mie muistanukkaa että nää piinapäivät on näin hermoja raastavia |O Miekin niin aattelin etten hirveesti ees mieti koko hommaa että sithän se näkee alkaako menkat vai ei. Nyt sit koko ajan pitää vahdata vaik 99% varma oon että alkaa, mut e 1% siel kummittelee tietenkin.
En mie jotenkin usko että miehet ymmärtäsi laskee noit hedelmällisiä päiviä ;) ??? Siis uskon että kyl teidä yritys on nyt alkanut :) Ootko muuten yleensä tullu herkästi raskaaksi?

Shafa
: Minä oon kans nyt ihan pihalla näitten kipujen kanssa, luulen ettei miun kroppa nyt oo ihan toiminu normisti kun koskenut alaselkään yli viikon tosi reippaasti ja normistihan ne kivut alkaa sillon kun menkat. :confused:
Mut siis yleensä monilla on oviksen aikaan niit kipuja, ja jotain kiinnittymiskipujakin sen jälkeen olen kuullut toisilla olevan. Siis mikä kiertopäivä siulla on nyt?

BB: Heps! Kiva kuulla ettet oo hävinny mihinkään!! Hei nyt vaan rohkeesti pois ehkäsy, mitä pitempään jahkailee niin sen vaikeemmaks se menee. :) Sit kun alkaa yritys niin muuta ei kerkeekkään miettii kun et tuleekohan raskaaks vai ei, siis ainakin miulla nyt pyörii ihan liikaakin tää ajatus päässä :)

Ens kierrolle tilasin raskaustestejä valmiiks raskauskeijusta, ovistestit jätin pois kun mies lähtee työmatkalle kahdeks viikoks niin ei mitään välii niit käyttää, kunhan vaan ollaan ennen kun se lähtee. Ja ku mies on nyt hurrannut miten kivaa on harjotella niin parin viikon päästä saa sit harjotella ihan kyllästymiseen asti ;) Nyt vaan toivon että menkat alkas ja kierto ei venyis niin ovis olis ennen kun mies lähtee.

Jep, minä yritän nyt laittaa jalkani maahan ja oheistoimintana alotan taas juoksemaan aktiivisemmin, ja nyt kun alkaa olla ulkona lämpimämpää niin saa ulkoilmasalin käyttöön taas, laitan keväällä terassille kaikki kuntolaitteet niin voi samal treenailla kun lapset leikkii pihalla. :)
Milläs te muut saatte ajatukset muuallekkin kun vauvantekoon :p ???

Sone kp30/28-30 Hermo paskana :D

Viimeksi muokattu:
Sone, mä olen ollut siinä onnellisessa asemassa että olen tullut hyvin helposti raskaaksi. Tais olla niin että ensimmäinen ja kolmas tuli toisella yrityskerralla ja olisko toinen tullut heti ekalla. Toivottavasti mahdollisen neljännen kohdalla olis samoin:). Me kun ollaan jo monta vuotta oltu keskeytetyllä niin luulen että mies on sen verran tajunnut että heti menkkojen jälkeen ei oo niin suurta riskiä mutta ennen tätä mies on kyllä ollut erittäin tarkka siitä ettei riskiä oteta ja nyt kuitenkin mennään pienellä riskillä. Meillä on nyt aika hyvä fiilis kaikenkaikkieen miehen kanssa niin en viitsi alkaa painostamaan ihan hirveästi. Kyllä tää asia tapetilla on vähän väliä eikä vain aina mun aloitteesta.
Mulla kyllä riittää sen verran paljon tekemistä tässä jo olemassa olevassa pesueessa ja eläinharrastukset vievät ajatukset muualle mutta jos/kun meillä pääsee yritys alkamaan niin luulen että piinailen aikalailla ja ajatukset on vaikea pitää poissa vauva-asioista=).

Jee jee, enpä kauaa täällä kerennyt kuumeilemaan. Olin aivan varma eilen, että menkat ne sieltä tulee, kun outoa hieman menkkajomotusmaista, mutta jotenkin terävämpää juilintaa oli koko päivän. Menkkoja ei vaan kuulunut kivusta huolimatta, joten tänä aamuna kärsimättömänä testailin ja haamuhan se sieltä ihan testiajalla kurkisteli. Nyt täytyy vain odotella lähteekö viiva vahvistumaan. Odottajien puolelle en siirry ennen kuin tasapaksut viivat saan, jos saan.

Shafa ja Sone, menkkamaiset juilinnat voi olla oire raskaudesta, jos menkkoja ei kivuista huolimatta kuulu. Mulla tämä jomotus heijastelee tavallista menkkajomotusta enemmän selkään. Lähettelen paljon plussa tuulia teidän suuntaan! :)

Tässä olis vielä kuva tämän aamuisesta testistä (dpo12, kp29/32)

Kathiille hurjasti onnea! Selvä plussa :D

SF: niin se varmaan jossain vaiheessa tulee olo ettei jaksa seurata kiertoa kun on kauan menny yrittäessä. Mie niin toivon teille plussaa <3

unikettu: Jep, samma här, tai luulis näin että riittää tekemistä näis olemassa olevissa lapsissa ja työkin on meikäläisellä aika hektistä, mutta nää piinapäivät vie järjen X)

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!!!:wave:

Onnea plussasta kathii!:flower:

sunflower systerilla oli viimesen muksun teon aikaan ovistikut käytössä,silläkin ovis tuli todella myöhään ja muutamassa kierrossa ovis oli heti menkkojen loputtua ja sitten kierto jäi todella lyhyeksi,mutta niin vain taasen saivat yhden ihanan käärön maailmaan asti!Toivottavasti lugeista on apua!!!!!!

Sone joko oot testaillu???? :popcorn:

ON:Miestä vähän ahdistaa mutta puhuttiin pitkät pätkät aiheesta ja sovittiin että vielä mennään tjot meiningillä syksyyn saakka ja jos ei ole tärpännyt niin saan kuulemma alkaa kuumeilemaan kovemmin...:LOL: ihan kuin en tekisi sitä jo nyt...:LOL:

Kaikille plussatuulia!

Kirjoittelen paremmalla ajalla!!! :D

Taffo

Kiitoksia onnitteluista, pyrin nyt kuitenkin pitämään vielä jalat maassa, koska niin alussa ollaan. Miehelle pääsen kertomaan vasta perjantaina, kun on nyt pääsykoetesteissä tämän ja huomisen päivän toisella puolella suomea, enlä halua sekoittaa sen päätä pahemmin, kun huomenna sillä on kuulemma psykologiset testit :D

Sone, testaileppa sinäkin, jos sitten yhdessä päästäisiin tuonne odottajien puolelle :)

Yhteistyössä