--2012 yrittävät--

Tervetuloa uudet!!:wave:

Miwwi kovasti tsemppiä :hug:!

Ovistesteistä mä olen käyttänyt paljonkin ja mulla siis kierto 26-28 pv:ää ja aina olen saanut ovistestiin plussan kp 12-13.Mutta vaikka sen tietää niin minä ainakin testihulluna testaan joka kierrossa...:D Toisaalta joillekin se voi tuoda ylimääräisiä "paineita" kuin se että sekstailis ilman mitään tietoa siitä ovistestiplussasta...Mä kyllä tunnistan oviksen ilman testiäkin,on sen verran esikoista yrittäessä "jouduttu" harjoittelemaan että oireet on tulleet tutuiksi..:LOL:

Tuteista meillä ei varmaan ikinä päästä tutista eroon...Onneksi poika vasta vajaa 1,5 vee joten ei vielä hirmu tarvetta vierottaa...toivottavasti...Onko jotain hyviä vinkkejä....?Miten meni yöt ilman tuttia?

ON:Täällä kp 1,ens kierrossa voi olla nihkeetä yrityksen tiimoilta kun mies on keikkahommissa 3 viikkoa putkeen...Tylsistyttää..: /´

Ihanaa äitienpäivää kaikille!!!!!!!

Taffo
 
Tervetuloa eläinrakas ja rakkausvauva89! :)

Toivoliinille ja Taffolle pahoittelut, aika paskasti sattu viel äitienpäivälle :/

Onnittelut Niina85 :)


Hei mitä ootte mieltä että oliksos kiva sitten KUN ME KAIKKI PLUSSATAAN, kiva kirjoitella viel odotuspuolellakin? Siis että joku plussannut vois pistää ketjun odotuspuolelle 2012 plussanneet vaikka tai jotain :)
 
Viimeksi muokattu:
Saako puskeutua mukaan? :wave: Oon kirjoitellut tuolla uusperheelisten pinossa mutta se on jotenkin nyt niin hiljentynyt... ja mulla on pakottava tarve saada höpöttää ja jakaa tuntemuksia :D

Eli oon 24v (mies 32) ja mulla on poika-06. Ekaa yhteistä siis miekkoseni kanssa yritetään, nyt yk7, kp23/26-28, dpo10 (tai 9) en oo tuosta dpo:sta varma siksi kun havaitsin ovisplussan kp13 mutta samana päivänä oli niin vahvat oireet että oon aika varma että ovis tapahtui tuona päivänä.
Mulla on takana oletettavasti kaksi kemiallista raskautta, testata en ehtinyt kummallakaan kerralla, mutta raskausoireet oli vahvoja ja kun menkat alkoi ne oli omituiset (oikein kipeät ja toisaalta niukat, toisaalta tosi runsaat) kun normaalisti mulla ei oo kuin pientä juilimista ja hyvin tasainen vuoto.

Nyt sitten on taas ollut oireita ilmassa. Dpo7 vähäsen veristä vuotoa ja vatsaa juili ihan kunnolla (kiinnittyminen?) Vatsan kivistystä, paineen tunnetta ja pistelyä vähän joka päivä tuosta lähtien. Ajoittain vähän etova tunne (saatan kuvitella), nyt kahtena päivänä todella väsynyt (joka myös erikoista kun yleensä näin aurinkoisina päivinä oon todella pirteä vaikka olisin nukkunut tosi vähänkin) ja tänään huomannut, että rinnoissa +rintakehässä verisuonet on pompanneet näkyvästi esiin (ei valtavasti, mutta havaittavasti)

Haluan myös toivottaa ihanaa äitienpäivää kaikille äideille! :)
 
yk = yrityskierto. ja dpo= ovulaation jälkeiset päivät. day past ovulation tai jotain sinne päin :D

Lisään vielä: en mäkään ensin tiennyt nuista lyhenteistä yhtään mitään! etkä oo todellakaan ainoa jonka oon nähnyt näitä kyselevän :) ja KIITOS tervetulotoivotuksesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Rakkausvauva89 Opit varmasti! Itse oon oppinut hurjasti uusia asioita naisen hedelmällisyydestä ja omasta kierrosta ja kaikesta, kun oon täällä tytsyjen kanssa rupatellut! :) Joskin tämän kierron jälkeen aijon lopettaa testaamiset ja laskemiset ja miettimiset, jos ei nyt tärppää niin sit ihan oikeesti keskityn kesään ja muihin asioihin :) (toivottavasti pystyn siihen) :D
 
Juliesisko, miulla on kanssa pakottava tarve höpöttää tästä kuumeilusta :) Miestäkään ei viiti kuormittaa jatkuvalla höyryymisellä.. ;)

Selkäkivut alkoi tässäkin kierrossa (tosin nyt jo aiemmin kp10), mitähän ihmettä ne oikeen meinaa! Viime kierrossa oli myös viimiset pari viikkoo alaselkä kipee, oikeen juili koko ajan! Onks muilla tällästä ollut? Periaatteessa sehän voi sliittyy ovikseenkin mutta luulis sen loppuvan kun oviskin loppuu. Voihan video jos tää onkin joku miun pysyvä kuukautiskierto-oire! :D !!!|O
Eilen oli kyl myös illalla vihlontaa ja nippailua kohdun alueella että ehkäpä on kohta o.

-----> greippimehua litkimään!
 
siis, auttakaa tyhmää. minkälaista mehua sen pitää olla?? Itse puristettua vai ihan jotain kaupan valmismehua, kuinka paljon sitä pitää juoda? koko kiertoko vai??

yk3 alko ja jos vaikka tota greippiä koittais tjottailun lisäksi.
 
Viikonlopun vietosta palattu! Kotikulmilla oltiin taas, kuten lähes joka viikonloppu. Haaveissahan olisi muutto sinne takaisin mahdollisimman pian.

Tervetuloa Vilijonkka , Eläinrakas, Rakkausvauva89 ja juliesisko!

Onnea Niina85!

Miwwi :hug:

Teillä oli tuolla aiemmin puhetta omasta ruokavaliosta. Itse pyrin syömään terveellisesti, mutta syön aivan liikaa makeaa, herkkuja yms. Koko viikonlopun mulla oli maha aivan sekaisin (johtui kai kuukautisista), joten tänään aloitan sitten terveelliselllä linjalla. Aamupalaksi puuroa ja vattuja. Toivotaan että into kestää.

Eläinrakas Meillä mies oli aluksi vauvaa "vastaan" (halusin vasta parin vuoden päästä), mutta keskusteltiin asioista muutaman kerran vakavasti ja pian mieskin oli aivan innoissaan. Kannattaa selvittää miksi miehesi ei halua lapsia juuri nyt. Meillä miestä huoletti taloudellinen puoli ja mun kesken jäävät opinnot. Ne kun saatiin puhuttua selviksi, niin mieskin oli jo vakuuttunut. :)

Sone Olis kyllä kiva jatkaa juttelua samassa porukassa odottajienkin puolella. Hyvä idea!

Toivoliini En osaa sanoa kuinka paljon mehua pitäisi juoda, joku voisi valaista siinä, mutta käsitykseni mukaan kaupan mehu kelpaa ihan hyvin. Minunkin pitäisi muistaa ostaa sitä.

OMA: Kuukautiset alkoivat torstaina illalla ja nyt ovat lopuillaan. Koko viikonlopun oli maha aivan sekaisin ja heikko olo, mutta kipuja ei ollut suuremmin. Suuria kipuja pelkäsin pillereiden lopetuksen jälkeen, koska ennen pillereitä olivat pahat ja kyllä niitä pillereidenkin aikana esiintyi. Nyt olis siis menossa kp5(?), joten missähän vaiheessa kannattaisi alkaa tikuttamaan kun ensimmäinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen kyseessä? Pillereiden kanssa kierto oli 24 pv ja ennen pillereitä (söin reilun vuoden) n.30 pv.
 
Niina85, valtavan paljon onnea plussasta ja onnea matkaan!:heart::flower:

Uii! Tosi monta uutta kuumeilijaa! Tervetuloa joukkoon Vilijonkka, Eläinrakas, Rakkausvauva89 ja juliesisko! Ihanaa!:)

shafa ja Toivoliini, harmi kun ei tarrannut nyt masuasukkia vielä mukaan mutta paljon onnea uuteen kiertoon!=)

Rakkausvauva89, juu et todellakaan ole ensimmäinen etkä viimeinen joka kysyy lyhenteistä:D.

Sone, jep nyt pitää nauttia niistä asioista joista ei sitten raskaana voi nauttia. Kysyinkin joku aika sitten mieheltä kun kantoi mulla kuohuviiniä ym ym lasikaupalla, että yrittääkö se jostain syystä kyllästää mut alkoholilla kun ei kohta voi enää ottaa. En tietenkää saanut vastaukseksi kuin vinon hymyn.:attn:
Ja hyvä idea tuo kirjoittelu sitten kun ollaan plussattu! Ajattelin jo noiden "raskausoireitteni" keskellä että enhän mä halua tästä pinosta minnee lähteä=). Hedelmällistä kiertoa sinulle:).

).(, voin sanoa että kyllä on ollut paskamainen kierto jos en ole raskaana. Niin niin kivulias kaikin puolin. Lauantaina aamulla pamahti sitten kunnon plussa ovistestiin(kp21) samantien kun testin tein ja sunnuntaina sama juttu mutta oikein kirkuvan punaisena testiviiva ja vahvempana kuin kontrolli. Limailua on tosiaan ollut nyt jo neljättä päivää, täytyy vissiin suoja laittaa pöksyihin. Tosi paljon koskenut vatsaan ja ollut huono olo. No on tässä yksi erittäin hyvä juttukin ollut, ollaan pari talletusta tehty! Mies vaan jälkikäteen sitten huokaisi että niin vaan hänet taas puhuttiin ympäri tähän hommaan=). Luulisi että olisin nyt todella iloinen että vihdoin sain suostumuksen ja miehen mukaan hommaan mutta jotenkin en ota uskoakseni vielä. Ja prkl! jos se vielä alkaa hannaamaan, sitten mä otan kyllä antiikinaikaisen keinon käyttöön;).

Mukavaa uutta viikkoa kaikille kuumeilijoille! Plussatuulia yrittäjille!:whistle::)
 
Ovistikutuksesta mun piti vielä sen verran kirjoitella että joo onhan se niinkin että voi tuntua siltä että menee suorittamiseksi seksi kun tikutellaan sopivia päiviä mutta toisaalta sitten vois ajatella että pitää huolen että harrastaa aktiivisesti oviksen aikana ja sitten vaikka hedälmällisen ajan ulkopuolella hiukan harvemmin jos niin haluaa. Silloin ei tule koko kiertoon paineita. Ehkä se pupuilu ei sitten ala tuntua puulta eikä mene pelkästää vauva-ajatteluksi koko homma. Toisaalta sitten kannattaa kyllä ladata paukkuja niihin hedelmällisen ajan ulkopuolella suoritettuihin akteihin ja hoitaa parisuhdetta. Se on aika loukkaavaa jos toinen osapuoli huomaa ja tai hänestä tuntuu että vaan vauvan takia hommaa suoritetaan. Näin minä ajattelisin. Ideaali tilanne tietysti on että jaksais ja haluais koko kierron pupuilla aktiivisesti=).

unelmavauvasta, kyllä itse alkaisin jo ajoissa tikuttamaan jos ei yhtään tiedä miten se ovis tulee. Niin paljon vaan kun raaskii tikkuja käyttää. Ei testaamisissa oo mitään pahaa eikä hävettävää vaikka kieltämättä itsestäni ainakin joskus niin tuntuu:ashamed:=) (Vaikka ethän sinä mistään testaamisen häpeämisestä mitään kirjoittanutkaan.)
 
Viimeksi muokattu:
Valion greippimehu on kuulemma hyvä! Ja yksi lasillinen päivässä sopiva määrä- itse kokeilin just tän kierron alussa mutta pian se mehu jäi juomatta... alussa en saanut sitä alas kuin pakottamalla ja lopulta en enää edes muistanut sitä juoda :whistle: Sain myös ohjeen, että minkään vitamiinien kanssa ei saa greippimehua juoda yhtä aikaa, se kun vaikuttaa sitten vitamiinien tehoon....

Ja Sone: mäkään en viiti miestäni kuormittaa jatkuvilla vauvahöpötyksillä, vaikka kuume hällä on ehkä jopa kevempi kuin mulla. Nyt en oo edes kertonut että mulla on oireita raskaudesta, ihan sen takia, kun ne kaksi oletettavaa kemiallista on takana jolloin pettymys oli molemmille suuri, kun raskaudesta oltiin kovin varmoja ja sitten ne menkat alkoikin :( Nyt kerron miehelle vasta jos on jotain todellista kerrottavaa!
 
Viimeksi muokattu:
Greippimehusta, oon juonu sitä lasin-kaks pitkin päivää millon on mieli tehny! Mie tykkään ihan höpönä siitä, menis enemmänkin, mutta uskon että kohtuus kaikessa kuitenkin ;) Ihan kaupan täsymehua, olisko valio merkkistä juurikin!

Unikettu, no olipas hyvä että maltoit testailla sitä ovista vielä että sait kunnon plussan :) Toivotaan nyt vaan parasta ja loistavaa että mieskin on nyt paremmilla fiiliksillä :)

Voihan vitamiiini ja video, mies tosiaan lähtee la aamuna aikaseen reissuun ja sitten eletään kp16, eli aamulla pitäs viel mies saada kellistettyä, meinaan jos miullakin se ovis menee sinne kp20 tienoille niin onhan siin sit pienet mahikset viel kuitenkin. Olisinhan mie voinu tikuttaa tietty, mutta luulen että stressaisin sitten vaan ylimäärästä jos en saiskaan ovisplussaa ja mitäänhän sille ei sitten mahda kun ei se kaukohedelmöityskään psotin kautta taida onnata! Nyt vaan toivotaan että olis aikanen ovis :p

Mie vedän tän varmaan ihan överiks koko kuumeilun, mutta yritän nähdä tätä vähän humoristiseltakin kannalta ja nauttia jännäilystä :D
 
unikettu ajattelin aloittaa tikuttamaan keskiviikkona eli kp7. mulla on nyt 14 tikkua, mutta ainahan noita saa lisää. ;)

Minäkin kävin hakemassa sitä greippimehua. Oliskohan just ollu tota Valion. Oli Citymarketissa tarjouksessa.

Sone Mullakin menee kuumeilu ihan överiksi. Koko ajan vaan höpötän kaikesta raskauteen liittyvästä. Pitäis vaan yrittää saada ajatukset vähän muuallekin, mutta vaikeeta on.
 
unelmavauvasta, taisin aloittaa tässä kierrossa kp11 ja tosiaan kp21 sain tasavahvat viivat. Ihan ekaa kertaa kun aloin tikuttamaan edellisessä raskaudessa niin aloitin just kp7-8 paikkeilla ja silloinkin sain plussan vasta kp21-22. Seuraavasta kierrosta taisin silloin plussata ja oviksen tikutin kp16. Mä olen aina luullut tarkasti tuntevani oviksen mutta ainakin silloin kome vuotta sitten siinä kohtaa heitti noin paljon. Löysin nimittäin sattumalta vanhan kalenterin johon olin nämä merkinnyt.

Joo överiksi menee kuumeilut ja oireilut, mut hei, nää tilanteet on aika ainutlaatuisia kuitenkin. Meitä överiksi kuumeilevia tuntuu olevan aikas paljon ja se on aika mukavaa huomata:D.

Mulla on nyt sellainen kestokramppi vatsanseudulla ja kyljissä, ihan kun olis vetänyt kunnon vatsalihasharjoituksia, mutta kun en ole(pitäis kyllä). Kunpa jo alkais helpottaa tämän kierron kipuilut.
 
Överiksi todellakin menee kuumeilut! Siis mulla tänä päivänä ollut tosi kurja olo ja yhessä välissä iski ihan järjetön palelu kohtaus, se meni ihmeellisesti ohi sitten... Nyt mulla alkoi ihan yhtäkkiä tuntua kurkku kipeältä, tuntuu ahtaalta nielaista. En voinut olla heti googlettamatta, että voiko tää olla raskausoire! :D En saanut mitään faktaa selville, mutta muutkin oli näköjään tätä funtsineet... Joku kirjoitti jossakin, että limakalvot jotenkin kait turpoaa raskauden alussa, joka aiheuttaa nokan tukkoisuuden/ flunssaisen tunteen ja ilmeisesti voi aiheuttaa myös kurkkukipua? Siis täähän on ihan tyhmää, voin olla yhtä hyvin vain tulossa kipeäksi :D

Lisättäköön vielä, että nielu tuntuu siis enemmänkin ahtaalle, toi kurkkukipu on ehkä vähän ylikuvailtu!
 
Viimeksi muokattu:
Pakko oli tulla vielä jauhamaan :D työpäivä oli ihan lopuillaan kun mulla alkoi juilia alavatsaa ilkeästi ja myös jalkoja juili. Tää jatkui vielä kun ajelin töistä kotiin. Kotiin päästyä juiliminen oli jo lakannut, mutta mulla on nyt todella vetämätön olo (oli jo päivällä) ja palelee, piti pukee kaks paksua puseroa päällekkäin : /

Makoilin sitten äsken sängyssä selälläni kun mies tuli viekkuun ja laski kätensä mun vatsalle... Sitten se kysyikin heti että "turvottaako sulla?" Kysyin onko mulla vatsa hänen mielestä turvonnut? Mies tuumasi, että ei se masu kovalta tunnu mutta ihan niinkuin olis jotenkin "pömpöllä". En mä itse oo sitä havainnut kun minusta mulla pömpöttää maha aina :D

JÄNNITTÄÄ!!! Teen ehkä testin huomenna aamulla, silloin on siis sitten dpo12 ja kp24/26-28. En tiedä kannattaako vielä... mutta testasinhan mä varsin jo dpo9 ja dpo10 :D
 
juliesisko kuulostaa hyvältä! Eikun testiä ja plussaa kehiin. :)

Join tuota greippimehua lasillisen ja voi että se on pahaa. No kai se alas menee kun ajattelee mitä hyötyä siitä voi olla. Tosin sehän pitäisi aloittaa kierron alusta(?), mutta juonpa nyt huvikseni.

Meillä on miehen vanhemmat tulossa torstaina kylään, joten pitää piilottaa kaikki vauvalehdet, vauvanvaatteet, ovistestit yms. Kuinka moni tietää teidän yrityksestä? Meillä vain parit lähimmät kaverit.
 

Yhteistyössä