2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Ruska sen vähän mitä ymmärrän noista äippäraha jutuista niin mun mielestä joko viimeisimmän 1/2 vuoden tuloista lasketaan, tai viimeisin verotus. Eli kaippa tonne joulukuulle voit rahaa kerryyttää... ehkä....
Sullapa oli kanssa toimelias mies ;) Mä kun löysin loistavan ruokailuryhmän niin pitihän se samantien miehen kanssa sitä mennä hommaamaan :) Saa vielä pari viikkoo ootella että saapuu. Mulla myös tapetoinnit mielessä... jospa siis seuraavaksi tapettikaupoille ;)
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Uttinen, jouduin muutaman kerran lukemaan että mikä ihmeen laite!!?! Lihan levitysvehje? Oikeesti? Hmmm...mielenkiintoista. Mitähän mies sanois jos pyytäisin hommammaan sellasen? Voiks sitä käyttää johonkin muuhun tarkoitukseen jatkossa? Leivontaan? :LOL:

Ja Uttinen mahtavalta kuulostaa että sait sovittua kevennetystä työstä!! Mäkin naureskelin tuolle sun pohdinnalle pään mitoista :LOL:

Millis, onpa alhainen hemppa sulla! Toivottavasti saat helpotusta ja oloon parannusta! Sun on pakko olla sairaan väsynyt? Kuinka nopeasti hemppa voi muuten laskea? Mulla oli aloitushemppa 151, rv 16 122 ja rv22 jotain 113. Nyt vähän mietinkin että oiskohan voinut tippua/kuinka alas täytyy tippua jotta alkaa uuvuttamaan? Oon kahtena yönä nukkunut 11h ja en meinaa päästä liikenteeseen ennen iltapäivää. Oon aivan käsittämättömään uupunut ja väsy!! Sulle on muuten tullut painoa tosi maltillisesti!

nanniga, tervetuloa sisustusvimmaisten hormoonihöyrypäiden kerhoon! Mun oli pakko suunnata ylimääräistä energiaa jo muualle kun meinaa massit loppua ainaiseen krääsän hommaamiseen ja sisustamiseen! Ostin Biltemasta ison laatikollisen puuhelmiä. Niistä tuli ihan kuin Aarikan koruja! Meidän ruokailuhuone on nyt kuin joku paja. Pöydällä on 18 helmirannekorua ja villalankoja ja puikkoja. Ja ruska, liity samaan jengiin :whistle: Ihana idea nuo kummikortit! Mä itseasiassa olen vähän ajatellut samaa. Joskus 2kk sitten kirjoitin miehen pikkuveljelle Keijolta kirjeen. Ajattelin, josko sen kirjeen laittaisi sitten jonkun nallen kainaloon rullalle ja antaisi kun sopiva paikka tulee. Kuulostaa jonkun mielestä ehkä kornilta, mutta kukin tavallaan. Mä rustailin alustavasti jotain tällaista: "Minä tässä, Keijo. Olen vihdoin matkalla maailmaan ja minulla olisi sinulle tärkeä kysymys: tulisitko kummisedäkseni ja pitäisit minua sitten kasteessa sylissäsi? Se olisi minusta vallan ihanaa ja äiti ja isäkin olisivat asiasta aivan riemuissaan...". Äippärahasta en osaa sanoa yhtään mitään, oon siitä ihan pihalla ja raskausarpia en oo vielä havainnut. Oon rasvaillut kun oon muistanut ja välillä pingottaa. Veikkaan että ihan heti ainakaan massuun mulle ei niitä tule, sillä maha on jo läskeistä tiettyyn pisteeseen saakka venynyt...Voihan se olla että niitä tulee tuonne alaselkään ja kylkiin...mut ihan sama! =)

ON: Hahtuvalankapöksyt etenevät. Jo 12 riviä olen kutonut. Kunnes...neuloin väliin yhden kerroksen sillä aloitussilmukka-langalla...:confused: Vähän alkaa jännittämään huomisaamun lääkäri. Että mitä sitten onkaan päätynyt tekemään saikkuni jatkamisen suhteen. Nyt on kivut helpottaneet levossa. Kävellessä sitten supistaakin jatkuvasti. Ei kiva. Keijo on ollut kaksi päivää hiljaisempi. Ei kiva.

Mollamaija ja Keijo 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
ruska Millaiset kummikortit teit? Laitoitko jonkun runon tms siihen? Kuulostaa hyvälle idealle meinaan. Voisin ittekin harkita tuollaista.
Äippärahat menee joko edellisen valmistuneen verotuksen mukaan. Mulla menee esim vuoden 2009,koska laskettu tänä vuonna. Voit myöskin valita sen edellisen 6kk.

arvet ekasta tuli vasta rv35. Nyt ei oo tullut uusia kun ekasta tuli niin paljon. Ja vain mahaan.

mollis Mua ei itseasiassa väsytä ollenkaan. Johtunee varmaan siitä,kun se on laskenut hiljaa salakavalasti ja mulla oli lähtöhemppa niin pieni. Mulla oli siis rv 9 115,sitten se alkoi tippuu...oisko rv 23 ollut 96. Neuvolalääkäri tosin epäili,että mulla saattaa olla normihemppakin tosi alhainen niin siksi mun kroppa ei reagoi. Mutta tosiaan jos sua väsyttää paljon ja on voimaton olo niin kannattaa mittauttaa. Voi olla laskenut. Raskaana ollessa se tippuu tippumistaan.

Paikat oli tosiaankin kiinni. Hiukka olivat pehmenneet,mutta ei aiheuta toimenpiteitä. Vauva on osittain rt:ssä,mutta hyörii ja pyörii kovasti.
 
Millis, olipa alhainen hemppa, mutta hienoa että sua ei kuitenkaan väsytä! Hyvä että paikat kiinni. Jatkatko nyt vielä töissä vai tuliko saikkua?

Mollis, olet ollut aktiivinen siellä; helmikoruja ja hahtuvapöksyjä! Kiva kuulla että pääsit juttelemaan ja se helpotti. Tsemppiä lääkäriin huomenna!

Nannigalla ja Ruskalla on sisustusvimma päällä! On kyllä ihana laittaa omaa kotia. Meillä ei tosin Pikku-O:n huonetta ole vielä maalattu, kun mietin vielä minkävärinen siitä tulee... Mies saa sitten toteuttaa kun näin raskaanaollessa ei kai olis hyvä maalihuuruja haistella. Minä olen meillä tähän mennessä kaikki maalaukset tehnyt, joten siinä mielessä uusi tilanne. ;)

Team Uttinen, siis mitäh..? Onko tuollainenkin laite keksitty? :O Onneksi olet saanut työhön kevennystä! Tsemppiä supistusten kanssa!

Plastex, oi sait äippäpaketin! Sitä odotellessa... En tiedä onko mun paperit jumissa palkanlaskennassa, kun Kelan sivuilla ei näy mitään merkintää että olis hakemukset edes tulleet. Paperit on annettu sihteerille kuitenkin jo vajaa 3vk sitten.

Emja, kiva kuulla että on ollut parempi alkuviikko! Täällä myös vaaputaan koiran kanssa. Toivottavasti vaunut oli sellaiset kuin toivoitte!

On: Olen ollut nyt 2pv kotona saikulla ja ainakin huomisen vielä. Soitin ma neuvolaan; onneksi oma neuvolantäti oli lomalla ja sain jutella hänen työparinsa kanssa joka on tuntunut paljon varmemmalle ja selkeämmälle työssään. Käytiin hänellä kerran kesällä oman tädin ollessa lomalla ja tykättiin miehen kanssa molemmat.

Kerroin supisteluista ja ajatuksista kohdunkaulan pehmenemisen ja istukan sijainnin suhteen ja hän sanoi samantien että ole 3pv kotona kunnes pääset ultraan ja siellä voidaan varmistaa tilanne ja ottaa kantaa uudelleen sairaslomaan.

Supistelua on ollut vieläkin vaikka olenkin rauhallisesti ottanut. Onneksi on saanut makailla ja levätä. Koiran kanssa ollaan köpötelty pieniä kävelyjä, onneksi se on lyhytjalkainen niin ei ole kiirettä. ;) Huomenna iltapäivällä sitten vihdoin lääkäri ja ultra.

Tiedättekö muuten miten päin teidän vauvat on? Neuvolalääkärissä viime viikolla selvisi että meidän pieni on poikittain! Nyt on parina päivänä välillä tuntunut ja jopa näkynyt selvästi, kun pää on vas.kyljessä tai peppu oikealla navan vieressä. Ainakin luulisin että noin päin ovat. Neuvolalääkäri sanoi että siitä johtuu mun pinkeä olo kun pikkuinen myllää poikittain / viistottain, kun olen aika pieni ihminen niin tuo kyllä tuntuu. Kuulemma vauvan pitäisi itse sitten asettua pitkittäin kun tila alkaa vähentyä ja tietysti sitten toivottavasti pää alaspäin.

Neela ja Pikku-O 28+0
 
Viimeksi muokattu:
Neela, hyvä että jäit lepäilemään! Meidän Keijo oli viimeksi lääkärissä pötköttelemässä pää alaspäin. Sen kyllä tunsi kun häpyluun päällä oli kova pallero. Muuten se hengaa aivan salettiin poikittain koska potkii vasemmalle alavatsaan tai sitten ylhäälle oikealle navan viereen. Välillä kyllä pelottaa mennä suihkuunkin pesulle kun ajattelee että päivän supistukset olis avanneet paikkoja. Mistä sitä tietää vaiks pieni käsi morottais alapäästä? No, ehkei nyt sentään mutta kunhan vain pelkään, sitäkin :ashamed:
 
Huomenta, ja terveiset neuvolasta. Kaikki hyvin. Syke oli 135, on se vaan niin ihanaa kuulla tuo pamppailu :heart: Painoa tullut viime käynnistä 2 kiloa, ja yhteensä nyt noin 4-5 kun luulen että on vähän kesäkilojakin alla :whistle: Vaikka silti tuntuu ettei ne kilot ole kuin eturepussa. Tarttis kanssa lähtee liivi ostoksille kun saa nykyisiin suunnilleen tissit tunkea kun ei taho enää mahtua... Huh, 2 viikkoa vielä rakenneultraan... Jännäää.
 
Kyllä on tympeetä tulla pitkiltä vapailta töihin... varsinkin kun ei taho hermot kestää asukkaita, eikä paria työntekijää... mä oon vaan niin hermoheikko nykyään, että en tiedä itkiskö vaiko nauraisko. Vaikka mä yritän kuinka kestää niitä kahta työntekijää niin meinaa ihan palaa käpy... alkaa kyllä tää työ ottaa niin hermoo :mad: Selkäkin vihoittelee, mutta neuvolassa tänään siihen ei kyllä kantaa otettu, ehkä en tuonut sitä tarpeeksi esille. Nukkuminenkin on nykyään hankalaa kun selkä ihan jumissa ja kääntyminen kyljeltä toiselle tekee niin kipeetä.

Mut kyllä tää henkinen puoli täällä töissä on niin koetuksella... en kestäis yhtään näitä meidän asukkaita kun ne sählää, ja häslää.... täällä on välillä meiniki kuin viidakossa.. ei oo itku kaukana ei :( huoh!!
 
Äitiyspakkaus saatu ja läpihiplattu =) On se vaan niin jännää. Isi sai omansa myös.

Lekurista sain "tuomion": saikulla loppuajan ja maanantaina sopimaan työnantajan kanssa palkasta, kännykästä ja muista vehkeistä. Sitten se odotus voi alkaa! Tänään tein myös ekat versiot varvaspikkuleivistä. Tein piparkakkutaikinan, korvaten kaikki mausteet vaniljalla ja rommiaromilla. Kantapäät dippasin tummaan suklaaseen. Ja kyllä, hyviähän niistä tuli!:p

nanniga, ihanaa että sait taas ne arvokkaat tök tök-äänet eetteristä! :heart: Tsemppii duuniin nainen!!

Mollis ja Keke 24+2
 
Osaisikohan sitä kirjoittaa lyhyesti näin viikonlopun kynnyksellä... Tänne tulee tekstiä sitä tahtia, että jos & kun tulee väliä kirjoittamiseen, niin on liikaa kommentoitavaa kerralla :D

Mollis kyselit vatsan kasvusta. Tällä viikolla olin neuvolassa ja SF-mitaksi saatiin 30cm, joka on aika tarkkaan siellä yläkäyrällä. Toivottavasti vauva ei nyt ihan kamalan suureksi kasva... Sekä minä että mieheni ollaan synnytty etuajassa ja alle kolmekiloisina, joten itellä on jotenkin ollut se oletus, että meidänkin vauva olis kohtuullisen pieni. Iso vauva vähän hirvittää, vaikka ei kai se synnytyksen sujuminen ihan siitä ole kiinni. Ja olen ymmärtänyt, että vähän isompi vauva voi olla synnyttyään helpompi ja tyytyväisempi, kun ei ole niin usein nälkäinen ja on ehtinyt vähän enemmän vielä kehittyä vatsassa... Eli puolensa ja puolensa varmaan molemmissa. Tosi ihanaa, että keskustelu tuntui hyvälle ja rauhoitti mieltä :hug: Nuo työkuviot on eri ihmisillä niin erilaisia, että voin hyvin kuvitella, hoitajan ihmetelleen, jos avauduit työstressistä ja –määristä ;) Itsekin välillä arastelen puhua asiasta, kun itse on tottunut ajoittain tekemään ”aika” paljon töitä ja ei sitten halua toisia (esim. omaa äitiä) huolestuttaa. Varmasti hyvä (ja ainoa oikea) ratkaisu olla nyt reilusti saikulla! Ihanan kuuloisia pikkuleipiä!!

Äitiyspakkauksen saaneita on jo useampia :) Yleensä ottaen olin siihen kyllä tyytyväinen ja kovasti siellä on tavaraa, vaatteitakin vaikka kuinka. Kiva saada sieltä pari kestovaippaakin, kun vähän on ollut ajatusta niitä käyttää ainakin osittain. Asiaan pitäis kyllä perehtyä ja eihän noilla kahdella tietysti pääse alkua pidemmälle, mutta ehkä tässä vielä ehtii...

Nanninga – äitiyslomaa varten tarvitset neuvolasta todistuksen, jonka saa muistaakseni viikon 22 tultua täyteen. Eli työnantajasi saa kyllä siihen asti odottaa ;) Mulla on syke usein jossain 100:n tienoilla (normaalistikin aika korkea eli ehkä välillä 75-80). Raskaushan kai nostaa helpommin sykettä, mutta onhan tuo 111 aika korkea kai leposykkeeksi (?). Kyselepä neuvolasta, jos tuntuu vaivaavan! Ihan selkeä ja nätti maha sulla on, älä huoli :)

Engeli – se riippukehto on tosiaan kyllä aikas ihana ja siinä reunalla odottelee jo kutomani peittokin :heart: Toivottavasti on vielä toimivakin, ainakin tuleva isi on kovasti vakuuttunut, että se on paras vaihtoehto ekoiksi kuukausiksi :D Tuosta kohtukuolemasta vielä, että tosiaan voisi kuvitella, että meillä vaikeamman kautta äidiksi tulevilla on pelot enemmän herkässä ja jotenkin se menetys tuntuisi ihan hirveän musertavalta. Varmaan ihan kenelle tahansa lapsen menettäminen on maailman järkyttävin asia, mutta kai se siihen voi vaikuttaa, ettei voi ”edes” ajatella niin, että voisi välttämättä vielä vauvan saada. Kun koko raskaaksi tuleminen on jo kohtuullinen ihme ja pitkän tien takana. Enkä siis halua vähätellä mitenkään helposti raskautuvien menetyksiä! Mutta yritetään luottaa siihen, että asiat on korkeammassa kädessä ja saadaan vauvat elävinä syliin asti...

Virtsarakkoa ei täällä monotella, mutta nyt viikon ajan on kyllä päällä puskettu :p Vauva viihtyy siis pää alaspäin ja välillä tuntuu aika selkeästi kun puskee ja tuntuu, että saa vessaan juosta, mutta sitten jo helpottaakin.

AdAstra – kiva kun sinäkin olet innostunut kutomaan :) Mä tosiaan tein sellaisen neulotun peiton, sitten puseron ja nyt aloitin vielä pipoa puserosta jääneillä langoilla. Se on kyllä kivaa hommaa ja jotenkin niin suloista omalle lapselle tehdä tuollaisia. Mollikselle myös neulomisintoa!

Neela – koskas sulla oli tuo äippäpolin ultra? Pidetään vielä kovasti peukkuja, että istukka tajuaa väistyä ja saat hyvillä mielin odotella syntymää. Meillä vauva on siis pää alaspäin, mutta välillä tuntuu puskevan peppua joko sivumpaan tai keskemmälle. Venyttää kivasti vatsanahkaa eri kohdasta :D Tässä vaiheessa voisi kai vielä kääntyäkin, mutta on varmaan todennäköisempää, että pysyy tuossa lähtöasennossa loppuun saakka. Potkut ja liikkeet muutenkin tuntuu kohdun yläosissa, välillä ehkä jotain pienempää (kädet) alempana.

Plastex – ilmeisesti ientulehdus tulee tosi helposti raskaana ollessa, hormonaaliset muutokset kai muuttaa jotenkin suun bakteerikantaa. Kävin tässä noin kuukausi sitten hammaslääkärillä ja hän sitten putsaili hampaita urakalla. Pitäisi kai vaan yrittää hoitaa vielä tavallistakin tunnollisemmin.

Ruska – onnitteluja liikkeistä, ihanaa! Teilläkin siis Emmaljungat :) Taitaa olla täällä lähes kaikilla, mä kuulun totaalisesti vähemmistöön omien vaunujeni kanssa :D mulle ei ole tullut ainakaan vielä arpia. Varmaan tossa on geeneillä osansa eli toisille tulee helpommin, mutta ei todennäköisesti ole ainakaan haitaksi, että olen heti plussatestistä lähtien öljynnyt (lähes) joka aamu Weledan raskausajan hoitoöljyllä vatsaani. Kolmas pullo jo menossa ;) Toivon, että se pitäisi ihoa kimmoisana ja ehkä vatsanahka myös palautuisikin nopeammin (??). No saapa nähdä, mutta kaikkea voi yrittää :D


Team Uttinen – tosi hyvä, kun olet saanut järjesteltyä työasioita toimivaan malliin! Se kyllä kummasti helpottaa, kun voi tehdä hommia kotoa käsin vähän mukavammassa asennossa & vaatteissa & tahdissa. Mä olen jossain nettikeskustelussa törmännyt tuohon välilihan treenauslaitteeseen, mutta en ihan ole perehtynyt, että miten sen toimii :O Itse ajattelin ostaa Weledan välilihaöljyä (heh, kuulostaapa hullulle), jolla voi kai yrittää vetreyttää paikkoja reilun kuukauden ennen synnytystä. Saa nähdä ylettyykö vielä siinä vaiheessa kurkottelemaan kriittisiin paikkohin :whistle:

Milliksellä on kyllä hurjan alhainen hemoglobiini : / Itselläni ihme kyllä pysynyt 120 yläpuolella, vaikken syö juuri lihaa enkä ole rautakuuriakaan aloittanut (olisivat suositelleet joka toinen päivä). Mulla reagoi vatsa herkästi lisärautaan ja kun on kuitenkin tuo arvo ihan kohtuullinen, niin en ole jaksanut lähteä testailemaan, että mikä sopisi. Toivottavasti saat hemoglobiinin kohoamaan!

En siis osannut kirjoittaa lyhyesti, ja loppuun vielä vähän omia kuulumisia. Neuvolassa kaikki hyvin, paitsi virtsanäytteessä proteiinia, joten pitäisi vielä näyte labraan virtsiksen varalta. Oon vaan nyt kahtena aamuna unohtanut koko jutun :O Näyttää siis menevän maanantaille. Välissä vauva oli vähän hiljaisempi, mutta nyt viime päivät liikkunut kyllä ahkerasti, mikä on ihanaa, koska heti puolen päivän hiljaiselonkin jälkeen iskee pieni huoli. Vointi on kyllä edelleen hyvä, paitsi että välillä tuntuu jo muutaman kymmenen metrin kävely vatsassa. Kummasti tossa on eroja saman päivänkin sisällä eli välillä voi kävellä lähes normaalisti ja välillä supistaa heti niin, ettei paremmasta väliä. Onneksi työ ei ole fyysistä, niin näillä näkymin ehkä selviän ilman saikkua. Enää kolme viikkoa töitä!!! JEE!!!!

Ollaan vähän alettu miettiä tulevan vauvanhuoneen sisustamista, mutta ei ole vielä tarkkaa suunnitelmaa. Sille ei alkuun ole tarvetta, kun sänky tulee meidän huoneeseen ja hoitotaso on kylppärissä, mutta voisi tietty olla järkevää laittaa kuntoon jo tässä kohtaa. Täytyy vähän pohtia ja tällä hetkellä huoneessa on enimmäkseen miehen sekalaisia kamoja, joten hänen pitäisi ne jonnekin tunkea ;) Eiköhän tämä tarina nyt riitä, viikonlopun viettoon siis…!

DQ 31+1
 
DQ:llä äippäloma se siis lähenee, huisii :p Voi kun itekkin pääsis jo pois töistä (tälläkin hetkellä nyin töissä, onneksi on rauhallista)... Vauvanhuoneen sisustamista, kuulostaa mukavalta. Itse en tosiaan ole vielä päättänyt tuleeko meidän vieras/tietokonehuoneesta vauvelille oma huone... kuitenkin nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa, ja vielä kuitenkaan mitään ihmeellistä ei tarvitse, joten ehkä sitten myöhemmin...

Miten tämä työ tuntuu niin ylitsepääsemättömän raskaalta. Vielä kaksi vuoroa tämän vuoron jälkeen ja sitten muutama vp ennen kolmea yövuoroa! Huh, mä saan jonkun stressikohtauksen kohta :/ En kehtaisi kyllä sairaslomaakaan pyytää... se on vaan jotenkin niin vaikeeta mulle (se pyytäminen siis), ja tuskinpa edes saisin näillä perustein, paitsi jos nyt ihan menee yli tämä stressitila. Mulle on muuten vähän epäselvää, että soitanko terkalle ja pyytäisin ajan neuvolalääkärille mahdollisesta sairasloman saamisesta, vai varaanko ajan ihan terveysaseman puolelle?

Ens viikonloppuna olis taas täällä MLL:n kirppis, kai se on pakko mennä ettimään sinne niitä Molliksen kutsumia pierupotkuhousuja :LOL:

Tosin kyllä yhdessä kauppakeskuksessakin olis alennusviikonloppu, ja mainoksesta jo selailin kun oli hyviä tarjouksia mm. vaatteista... Mitäs kaikkea te ootte siis jo ostaneet? Mä tilasin veuva-lehden ja lahjaksi tulee itkuhälytin. Tai siis anoppi on tilaaja, minä lehdensaaja niin oli iso valikoima tilaajalahjoista, ja päädyttiin tohon hälyttimeen kun muut ei ollut sit mieleen.

Vielä liikkeet tuntuu sellaisena kuplintana, mutta ehkä jo vähän voimakkaampina :heart:

Mukavaa, ja leppoisaa vknloppua ihanat tulevat äidit :heart:

Nanniga & Tirris 18+4
 
Voe ristus sentään. Meidän Keijo on puuhastellut kovasti ja vedellyt jatkuvaa jenkkaa aamukolmesta saakka...alkaa oikeesti olla ihan jo pahaolo kun kokoajan myllertää, punkeaa ja potkii...Auttais varmaan jos ei antais energiaa sille popsimalla jatkuvasti jotain mut...Siis ihanaahan se on, mutta joku varmaan osaa samaistua tunteeseen? :) Meidän isäntä on itse rauhanlähettiläs, itse olen aika sähäkkä...tuleekohan Keijosta ihan ADHD-lapsi?

DQ, enää kolme viikkoa äitiysloman alkuun? Ihan huisia!!! Kannattais e-h-k-ä alkaa laittamaan vauvan huonetta ;)

nanniga hei, jos tunnet sairausloman tarvetta tai yötyö ei enää tunnu olevan oikea tapa työskennellä, soittele ihmeessä neuvolan tädille sairauslomatarpeesta tai sitten ihan työterveyden kautta! Mulla oli sairaalan polin synnytyslääkäri ja psykiatrinen sairaanhoitajakin omalle lääkärille suositellut pidempää saikkua. Päätös on raskas ja vaikea tällaiselle työnarkkikselle, mutta nyt on kivi tippunut sydämeltä. Missä kaupungissa se MLL:n kirppis on? Pierupotkareita metsästämään :LOL:

Voi hyssykät sentään. Kai tässä on pakko mennä ihan makuulleen sänkyyn ja soittaa Keijolle vähän unimusaa, josko rauhoittuis...

Mies kävi muuten eilen kaupassa ja meidän pikkuhauva-vauva sai "velilahjan", eli leijonalelun. Minä sain "maailman paras äiti"-mukin :heart:

Mollamaijanen ja pikkupotkija 24+4
 
Mollis, hyvä että sait saikkua! Ihanalta kuulostaa piparit, nyt pitäis saada maistiaisia! :p

Nannigalle jaksamista töihin! Voit varmasti kysyä mistä vaan sairaslomaa; neuvolasta, omalääkäriltä, äippäpolilta (jos on siellä käyntiä) tai työterveyslääkäriltä.

DQ, hienolta kuulostavia neulomuksia olet tehnyt! Kiva että olet voinut pääosin hyvin ja pian alkaa äitiysloma! :)

On: Torstaina oli ultra ja siellä se istukka on edelleen kohdunsuun reunalla. : / Kuulemma 8mm on kohdunsuun päällä. Lääkäri sanoi että vielä on mahdollista että se siirtyisi, mutta en tähän paljoa toivoa laita, koska ei ollut tähän mennessä siirtynyt vaikka kohtu on kasvanut kuluneen 8vk aikana paljon ja nyt ei enää niin paljoa kasva. Viikolla 36 tehdään synnytystapa-arvio ja jos istukka ei ole siirtynyt niin sitten tehdään suunniteltu sektio.

Sektiossa harmittaa se että vauvalle olisi parempi syntyä normaalisti alateitse ja nyt en pääse heti hoitamaan ja imettämään, pari tuntia kai pitää olla ommeltavana ja tarkkailtavana ja vauva on isänsä hoidossa. Lisäksi sektio mietityttää mahdollisten tulevien raskauksien kannalta, kun leikattu kohtu ei kuitenkaan ole niin kestävä. Toisaalta sektio voidaan joutua tekemään muutenkin, tiedän aika monta joille tehty, joten kai tätä on turha murehtia liikaa. Tärkeintä on kuitenkin saada pikkuinen turvallisesti maailmaan.

Kohdunkaula katsottiin myös ultralla, oli lähemmäs 4cm, joten ei onneksi ole lyhentynyt. =) Pehmentyminen ei tämänkään lääkärin mukaan haittaa mitään. Sairaslomaa hän kirjoitti kuitenkin vielä 3pv supistusten ja väsymyksen takia, mutta mitään lääketieteellistä pakkoa levätä ei kuulemma ole. Jos vointi on edelleen huono tiistaina, niin soitan sitten neuvolaan/työterveyteen ja pyydän lisää saikkua.

Nyt on kyllä ollut parempi olo, joten ehkä menen kokeilemaan töitä keskiviikkona. Ei vaan etukäteen tiedä miten pitkä työpäivä vaikuttaa kun ei ole juuri mahdollisuutta levätä välillä... Sittenhän sen näkee ja jos ei jaksa niin sitten kotiin takaisin. Töissä olis vaan kaikkia juttuja vielä mitä pitäis tehdä ja on vaikea selittää niitä sijaiselle, sillä ei ole juuri kokemusta mutta onneksi on tainnut ihan hyvin pärjätä... Onneksi mun äitiyslomasijaiseksi on kuitenkin löytynyt pätevä ihminen!

Leppoisaa sunnuntaita!

Neela ja Pikku-O 28+4
 
Mollistäällä Turussa, ja Turun alueella niitä MLL:n kirppiksiä on nyt riittänyt. En malta ootta, että pääsen köljäämään. Olit muuten kanssa saanut jo äippäpakkauksen, mahtavaa! KOhtahan se mullekkin varmaan postista kilahtaa :)
 
Luettu on mitä olette kirjoittaneet. Mutta tiedättehän, viikko poissa palstalta ja mikään ei pysy päässä. Eli hyppään taas mukaan ajankohtaisiin asioihin. Viime viikko meni ohi.

Äitiyspakkauksia odotan minäkin. 3.10. Kela teki päätöksen; noin kaksi viikkoa ja on pakkaukset kotona. Eli ehkä viikon päästä jo ;)

Mutta arvatkaa mitä mulla on...? Kahdet vaunut ;) Siis kahdet yksösten vaunut hankin viikonloppuna kummallekin nappulalle kakkosvaunuiksi. Molemmat ostettiin käytettyinä ja hintaraja oli 100 euroa/vaunut. Yllättävän hyvät sain sillä rahalla, toiset Teutonian ja toiset Gessleinin. Mutta en halunnut enempää sijoittaa kakkosvaunuihin kun ne ykkösvaunut eli kaksostenvaunut maksaa sen 1300 euroa... Niin hyvä mieli ;) Sulo Vilen.....

Ihana viikko. Mä olen töissä. Vaikka nukun huonosti ja liikun huonosti. Mutta täällä ollaan niin kauan kuin voidaan. 21.10. on seuraava lääkäri ja sit katsotaan miten jatketaan. Mutta luulen, että siihen asti jaksan olla töissä. Tai toivon ainakin. Kyllähänä nämä kaksoset tuntuu jo aika hyvin ja kun se häpyluu petti jo, niin ei se siitä paremmaksi muutu. Mutta olo on nyt ihan jees. Sillä mennään.

Hyvää viikkoa tulevat mammat.
 
Tervehdys tooosi pitkästä aikaa! Nyt kyllä kirjoitan muutaman rivin, vaikka esikoinen voi herätä millä hetkellä tahansa ja pyykitkin pitäisi laittaa kuivumaan ja aina on olevinaan niin kauheasti tekemistä (tai pakko päästä päikkäreille =)), ettei vaan ehdi kirjoittaa. Täällä mennään jo 29+3 viikolla ja tuntuu jo, että tämä raskaushan on kohta ohi. Synnytyksen ajatteleminen on vielä tässä vaiheessa toisaalta haikeaa, toisaalta tuntuu mukavalta, että kohta se vauva on tosiaan siinä. Loppuraskaudesta sitten varmaan haluaa vain päästä kaikesta epämukavuudesta eroon. Tsemppiä kovasti kaikille, joilla on vaivoja, itse olen päässyt aika vähällä. Yhtenä päivänä on ollut kipeitä supistuksia ja kohtu painaa ikävästi pissarakkoa kävellessä, mutta eipä tässä muuten ole valittamista. Viime viikolla oli toinen lääkärineuvola ja siellä todettiin, että pikkuinen jo köllötteli pää alaspäin. Toivottavasti pysyykin, vaikka on aika kova pyörimään, vauhtia piisaa yötä päivää. Monet ovat jo saaneet äitiyspakkauksen, pikkuisen olen teille kateellinen, mutta itsehän valitsin sen tylsän 140 e tilille.

No nyt pitää mennä, toivottavasti ei tule yhtä pitkää väliä seuraavaan kirjoituskertaan. Voikaa hyvin!
 
Nanninga – meillä kans siinä mielessä vähän samaa ajatusta, että kun ei heti ole varsinaista tarvetta tuolle vauvan huoneelle, niin ehkä sitä voisi laitella kuntoon myöhemmin. Nyt on kuitenkin tullut vähän lähipiiristä vinkkiä, että pienen vauvan kanssa voi olla aika ja voimat kortilla miettiä tuollaisia asioita ja sikäli olisi ehkä parempi laittaa paikkoja kuntoon jo nyt. Eli Mollis – juu, taitaa olla aika tälle projektille ;) Aika on kyllä mennyt jotenkin aika nopsaan kuitenkin ja meillä on laskettuun aikaan vaan alle kaks kuukautta. Meidän lähisuvussa kaikki vauvat on syntyneet viimeistään laskettuna aikana tai pari viikkoa etukäteen, joten voi olla, että raskautta ei ole jäljellä kuin jotain kuusi viikkoa. Hui!!!! Meinasinkin jo heti tänään käydä yhdessä sisustusliikkeessä katselemassa ideoita. Mitään valtavaa projektia ei ole tarkoitus aloittaa, kun rahaa menee vaunuihin ja kaikkeen muuhunkin, mutta jos jotain verhoja, tapettia tai mattoa tms. miettisi.

Työtä kohtaan on kyllä motivaatio mennyt tosi alas. Mä teen suht puhtaasti projektihommia ja kun sen yhden ison projektin sai maaliin ja muutama pienempi vaan odottelee varsinaista käynnistystä ja vastuun siirtämistä muualle, niin ei kamalasti enää kiinnosta. Varmana ihan luonnollistakin tässä vaiheessa, kun aamuja on jäljellä enää 14. Nanninga, toivottavasti jaksat töitä tai sitten tosiaan sairaslomaa, jos alkaa ihan kamalasti uuvuttamaan! Yötyöt kyllä varmaan vois käydä voimille... Mä olen nukkunut vähän huonommin taas viikon ajan (ihan kohtuullisesti kuitenkin siis 6-7h yössä) ja nää vähäiset päivätyötkin meinaa väsyttää ;)

Mollis – meilläkin ollut nyt viime päivinä aikamoista menoa vauvalla. Eilen aamulla puoli seiskasta alkaen pyöri vatsassa niin paljon, ettei tullut enää nukuttua. En sitten tiedä, että ihanko heräsin siihen vai muuten vaan ja jäin sitten valvomaan ja ihmettelemään melskettä. Eli tuttu tunne, olen kyllä tosi iloinen, että liikettä on, mutta välillä ois kiva, jos se ei häiritsis unia. Öisin riittäisi ihan sekin, että herää vessaan pari-kolme kertaa.

Onkohan kukaan törmännyt Helsingissä tollasiin MLL:n kirppareihin?? Kuulostaa kivalle. Yhtä käytettyjen vaatteiden liikettä olen menossa jonkun viikon päästä kaverini kanssa ihmettelemään, mutta voishan sitä muuallakin kierrellä.

Neela – tylsää, että se istukka on vielä huonossa kohdassa, mutta hyvä kun asia on seurannassa ja siihen voi valmistautua. Mulla yksi ystävä sai juuri kolmannen lapsensa sektiolla (eka synnytys muistaakseni hätäsektio, toinen tosi hankala alatie ja tämä suunniteltu) ja oli kyllä niin hyvässä kunnossa pian sen jälkeen, että alle viikon sisään oli shoppailemassa vauvakamaa jne. Tosi erilaisia kokemuksiahan siitä on, mutta onneksi myös erittäin positiivisia. Eli toivottavasti osaat olla murehtimatta :hug: Tsempit myös töihin, jos sinne menet! Eipä taida montaa viikkoa olla sinullakaan jäljellä!

Engeli – onnea vaunuista ja kaksin kappalein :D Teillä on sitten kulkupelejä ja ilmeisesti myös säilytystilaa ;) Meidän eteisessä tekis tiukkaa, mutta onneksi yhden kapoiset city-vaunut sopii hyvin! Kiva kun olet töissä ja hyvillä mielin! Varmaan äitiyspakkauksetkin tulee pian. On sekin sitten söpöä, kun niitä on kaksin kappalein :heart:

Mapuselle moikka ja kiva, että olet voinut hyvin! Totta tosiaan, että pitkällä jo mennään ja raskaus on itelle muuttunut jotenkin sellaseks ”vallitsevaksi olotilaksi”, että hassua kun se on pian ohi. Tosiaan – yli puoli vuotta sitä on jo oltu raskaana, hurjaa :O Niin kauan kun sitä olikin jo odottanut, ja onhan tämä ollut tosi ihanaa.

Mulla meinaa tosiaan väsymys iskeä, kun nukun vähän huonosti. Ja herkästi kivistää vatsaa pienikin kävely. Onneksi ei nyt ole kamalasti mitään pakollista ja töissä aika rauhallista. Varmaan tällainen sadesääkin väsyttää. Mutta kaikki tiettävästi hyvin.

DQ 31+4
 
Rakenneultrasta kotiuduttu!

90% TYTTÖ tulossa :heart: Eli voipi olla, ettei kaveri enää ole Mauri

Ongelmaakin löytyi; Istukka etuseinässä kohdunsuun vieressä. Tilannetta tarkkaillaan ja seuraava ultra onkin rv28 päivä 13.12. Rakenteellisesti typykkä vaikuttaa terveeltä ja vilkas oli :) Kaikki elimet sun muut löytyivät.

Pituudesta ei jääny mulle ainakaan havaintoa..

kn& -ei enään niin mauri 19+4
 
Vitsi engeli sähän olet tehnyt vaunulöytöjä! Hienoa!!

mapunen, kiva kuulla että edes joku voi hyvin odotusaikana! Nautihan nainen! Mä yritin käydä pikkusella lenkillä koiran kanssa. Melkosta vaappumista oli. Puolessa välissä tuli kovia ja ilkeitä supistuksia ja tahti hidastui ihan hiipimiseksi.

ruska, onnea tyttölupauksesta! Milläs nimellä Mauri nyt sitten kulkee? :D

Meikämandoliini jäi sitten odotuslomalle. Ei enää töitä. 1,3 vuoteen! Totaali-irtautuminen, itsensä hoitaminen kuntoon ennen vauvan tuloa. Mielen tasapainottaminen ja vain nauttiminen elämästä ja Keijon odotuksesta. En ole vielä oikein sisäistänyt tätä. Ehkä huomenna. Tänään sain verkossa eteenpäin äitiysrahahakemuksen ja muut palkka-asiat.

Kahden viikon päästä 4D!

Mollamaija ja Keijo 25+0
 
Viimeksi muokattu:
Mollis - oot näköjään ollut taas ajoissa hereillä... Onko sun unet nyt parantuneet, kun on työasiat ratkenneet? Hieno juttu, että nyt saat täysillä panostaa vauvajuttuihin :hug:

Nanninga - onnittelut puolivälistä ja kiitos kirppislinkistä! Näkyy näppärimmin lähettyvillä olevat kirppikset olevan tältä syksyltä jo takana päin, mutta eiköhän niitä ostostarpeita ole vielä vauvan syntymänkin jälkeen :D

Ruska ja Tyyne - onnea! Ihanaa kun tytöllä oli ultrassa asiat hyvin ja toivotaan, että istukka-asiakin vielä korjaantuu.

Tämä viikko on ollut jotenkin aiempia raskaampi ja kivistää & supistelee herkemmin. Töissä olen ollut vähän lyhyempiä päiviä ja tekisi mieli olla enemmänkin pois, mutta en ole ihan varma onko siihen välttämätöntä syytä, niin täällä sitä roikutaan.

Vaikken nyt pahemmin ole valvoskellut, niin sellasia kunnon pitkiä yöunia ei ole ollut pitkään aikaan ja se alkaa näkyä väsymyksenä. Eilen illalla nukahdin sohvalle puoleksi tunniksi ja mulle ei kyllä päiväunet oikein valitettavasti sovi :| Menee pää ihan sekaiseksi ja on jotenkin tosi paha olo monta tuntia. Jotenkin olisi kai pakko saada kroppa tottumaan päiväuniin kun vauva tulee, koska pätkissähän sitä joutuu sitten kuitenkin nukkumaan...

En tiedä sitten vaikuttiko nuo päiväunet, mutta jotenkin olin eilen ihan hajalla ja mieskin tuli harrastuksistaan vasta ihan tosi myöhään kotiin ja olin ihan maassa. En jaksanut koko iltana tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla telkkarin edessä ja kutoa villahousuja ja tympi ihan sairaasti. Kummallista ja alkoi vähän pelottaa, että mitä jos vauvan kanssa väsyttää ja tylsistyttää ja arki alkaakin ahdistaa. Tuohonhan on selkeästi lääke se, että a) nukkuu enemmän ja b) tekee jotain eikä vaan makaa sohvalla, mutta nyt kun supistelee jne. niin jotenkin vaan sitä laiskistuu.

No ehkä se tästä. Kai tämä loppuraskaus on yleensä vähän rankempaa ja väsyttävämpää aikaa, joten kuulunee kuvioon.

DQ 31+6
 

Yhteistyössä