2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Huomenta ihanaiset. Heräsinpä jo ennen kuutta ennen aamuvuoroon menoa. Työt alkaa vasta kahdeksalta, ja olisin saanut tunnin vielä kuorsata menemään, ja minä kun nukun aina tappiin asti. Eilen kyllä vedin kahen tunnin päikyt, hetken olin hereillä, ja otin iltaunet joista sitten heräsin yöunille. Ihmekkös ei enää väsyttänyt. Mitinpä, että onkohan mulla raudan puute... suuhunkin on ilmestynyt inhottava afta, ja ikenet vuotaa aina hampaita harjatessa. Juuri olin kyllä suuhygienistillä, ja kovasti olen koittanut panostaa suuhygieniaan. Päätäkin särkenyt nyt toista päivää...hoh ho! Tänään pitäs olla 9 tuntia töissä, miten jaksan kun tuntuu, että työntekokin alkaa ottaa voimille. Kauheasti en vain kehtaa töissä istuskella, kun heti on ainakin pari tyyppii kattomassa pitkään, että -eikö tuokaan nyt voisi vähän tsempata....

Molliskin on Keketyksen kanssa ollut aikaisin ylhäällä :wave:

DQ Mullakin noita pelkoja ilmenee... mitä jos vauva ei selviäkkään tms... mutta eiköhän kaikki mene hyvin, uskon niin :) Ja tuo riippukehto kuulostaa kivalta... itse en tosiaan ole vielä sen kummemmin edes vainuihin perehtynyt. Mutta ollaan miehen kanssa jo "päätetty", että hänen vanhempansa saavat vaunut ostaa. Mieheni on ainut lapsi, ja tämä nyt heidän eka lapsenlapsensa siis.

Työnantajakin jo muuten on pyytänyt, että laittaisin äippälomahakemuksen vetämään, vai mikä lapssu se nyt ikinä onkaan. Kuulin, että toisesta työpisteestäkin on samaan aikaan jäämässä yks nainen äippälomalle... Ootteko te muut missä vaiheessa moista asiaa pistänyt vireille?

Kaippa me Tirppanan kanssa mennään nauttimaan vielä aamiasta ennen kuin pitää lähteä raatamaan ;)

Nanniga & Tirris Tirppana 17+4 :heart:
 
Virtsarakkomonottajia on nyt siis muitakin. Kiva Mollis saada susta seuraa, vaikka asia ei niin kiva olekaan. Ja kyllä, molempia sortteja olisi ihana saada. Vaikka olisi siinäkin puolensa, että olisivat samaa sukupuolta. Emmä tiiä. Kaikki käy.

Täällä paistaa aurinko ja olisi niin hyvä ulkoilukeli. Vaankun hetken aikaa kokeilin kuntoutusvaatteita ja pakkailin, niin johan alkoi häpyluu vihoitella. Jäi hommat vähän kesken ja tulin sohvalle lepäilee.

Nanniga, mä laitoin äitiyslomahakemuksen vasta nyt, kun sain neuvolasta sen todistuksen 154 raskauspäivästä (eli sen kela-todistuksen). Meillä tosin pomo tiesi asiasta jo hvyissä ajoin ja sijaistakin on jo haettu, vaikka mä en ollut lomaa vielä anonutkaan. Sanoin myös jo hyvissä ajoin, että virallisesti haen vapaata vasta, kun saan sen todistuksen. Meillä homma toimi näin ihan hyvin. Nyt on siis jo se 154 päivää täynnä, todistus siitä saatu, vapaa myönnetty ja ilmeisesti sijainenkin päätetty. Ja parin viikon sisään ilmestyy kotiin äitiyspakkaus. Ja isukki saa omansa. Odotan enemmän sitä antamista kuin saamista.

Nyt taas tutustumaan tori.fi -tarjontaan. Mä ehkä asun siellä... ;)

engeli ja Mortti ja Vertti 23+3
 
DQ, piti sulle vielä vastata. Kohtukuolema on asia, joka hetkittäin pyrähtää mielessä. Ei haluaisi, mutta niin se ajatus vaan vierailee kutsumattakin. Mä joskus katselen ostamiani pikkuisia toppahaalareita ja huoman ajattelevani, että entä jos toinen jää käyttämättä. Tai molemmat. Kunnes väkisin käännän ajatukseni positiiviseksi. Mutta kyllä se pelko läsnä on hetkittäin. Eikä se häviä, syntymän jälkeen sitä varmaan joskus pelkää ihan yhtä lailla, että jotain syystä menettäisi rakkaimpansa. Olen joskus miettinut, että onko nämä ajatukset meille entisille lapsettomille ominaisia vai jakaako muutkin vanhemmat samoja tuntemuksia. Onko pelko niin tuttu tunne heille, jotka eivät ole koskaan pelänneet jäävänsä lapsettomaksi?

Ja se riippukehto. Mä rakastuin jo siihen ajatukseen. Näen sieluni silmillä pienen ihmisen siinä keinumassa ja onnesta pakahtuvan äidin keinuttamassa ja laulamassa tuutulaulua. Voi meitä onnellisia.
 
Huomenta siskot!
Anoppi tulossa parin tunnin päästä kylään eikä mies ole vielä edes herännyt kauppaan, niin kaipa minäkin voin vielä vähän surffailla...
Mollis yleensä menen töihin "pää kainalossa" ja jos jään kotiin, niin olen todellakin vuodelevossa. Nyt tämä saikku tuntuu vähän oudolta, kun olo on periaatteessa ihan hyvä, paitsi jos jotain alkaa tekemään. Mulla siis supistelut liittyy selkeästi rasitukseen, kaikki on hyvin jos makaan tai istun. Ensi viikolla saan toivon mukaan vanhempainvartit ja parit kokeet pidettyä ja sen jälkeen on ihan sama vaikka jäisin kokonaan pois. Äitiyslomasijaisenikin on valmis aloittamaan vähän etuajassa.
Olen lueskellut ja eilen aloin kutomaan liivimekkoa pikkuiselle, että kyllä se aika kuluu kotonakin. Mulla on pari kaveria polvivaivan takia tällä hetkellä saikulla ja he kovasti valittivat seinien jo kaatuvan päälle, kun kotoota ei oikein voi poistua mihinkään. Toista kävin torstaina sitten moikkaamassakin.
Huomenna olisi täällä MLL:n kirppis. Saa katsoa jaksaako lähteä. Vaikka periaatteessa mulla on jo kaikkkea yllin kyllin, annoin siskollekin jo pari kassillista tavaraa (innostuin vähän kesällä väkertämään kestovaippoja).

Mutta jos nyt herättäis miehen sinne kauppaan...
Hyvää viikonloppua kaikille!
AdAstra ja viuh-viuh 28+2

Ai niin, vauvan koko menee pikkiriikkisen keskikäyrän alapuolella eli sellainen 3600-3700 grammanen ois tätä vauhtia tulossa. Oma sf-mitta oli 25. Kaveri kylläkin sanoi torstaina, että näytän laihemmalta kuin ennen raskautta...no sitähän mä periaatteessa vaa'an mukaan vielä toistaiseksi olenkin.
 
Hi sisters! :wave:

AdAstra, nuo sinun neulomukset kuulostaa aina niin ihanilta! Pari kaveria on luvanneet olla mulle neuletutoreina jos päätän jonkun virityksen aloittaa, mutta ei taida siihen olla nyt energiaa... Luotan siis anoppiin tällä saralla.

Engeli, onnea mahdollisesta tytöstä ja pojasta! Kiva kuulla että kaikki oli muutenkin hyvin ultrassa!

Nanniga, minä laitoin lomahakemuksen sitten kun olin saanut neuvolasta Kela-paperit ja raskaustodistuksen, kuten Engelikin. Sai samalla kaikki paperit toimittaa palkanlaskentaan ja ne siellä lisäsivät vielä oman lomakkeensa ja toimittivat koko nivaskan sitten Kelaan.

Mollis, toivottavasti selviää sairasloma-/palkka-asiat nyt parhain päin. On varmaan turhauttavaa tuollainen säätäminen. Kuulostaa nätiltä tuo syysasetelma! Meillä on vielä syyskukat hengissä tuossa oven pielessä, mutta vähitellen voisi alkaa virittää kanervia ja lyhtyjä!

DQ, onnea hankinnoista! Riippukeinu on varmaan ihana! Meille taitaa tulla ihan tavalliseen tapaan pinnasänky, mutta ajateltiin ottaa sellainen josta saa yhden laidan pois niin voi olla sitten kiinni meidän sängyssä. Ja yksi kaveri suositteli sellaista vuokrattavaa 'Vaavisänkyä' (n. ekat 4kk -kokoiselle mitoitettu, korkea ja pyörät alla), heillä on myös 2 kerrosta, niin sitten olisi se pikkusänky alakerrassa päikkäreitä varten. Netistä katsoin mainosta asiasta, mutta ei olla vielä päätetty.

Isla, kiva kuulla sinusta! Eikös teilläkin ollut mäyräkoira? Sen kanssa ei onneksi tarvitsekaan järjettömän pitkiä lenkkejä, niin vaappumallakin selviää. ;) Mullakin on vatsa alkanut muistuttelemaan jos teen yhtään pidemmän kävelyn, mies saa sitten tehdä ne pidemmät metsä- ym reissut. Tsemppiä sinne!

Emja, jaksamista sinne sairaslomalaiselle!

Ruska, tervetuloa mukaan uudella nimellä!

On: Neuvolalääkärissä käytiin torstaina. Oli mukava nainen ja kaikki oli hänen mukaansa hyvin. Vähän jäin kuitenkin miettimään kun kohdunkaula oli kuulemma vähän pehmentynyt ja neuvolakorttiin laittoi rastit: pehmeä ja kiinni ja pituus 2,5cm. Varhaisultrassa katsottaessa oli 3cm. Lääkäri sanoi kyllä että vain ultralla näkee koko pituuden ja että näillä viikoilla on ihan normaalia että on pehmentynyt. Kuitenkin mulla on kavereita joilla on ollut kiinteä ihan loppuun asti, enkä oikein googlettamallakaan selkeää tietoa saanut en tästä pehmentymisestä enkä kohdunkaulan pituudesta. Onneksi on ensi viikolla ultra niin voin sitten kysyä tuosta kohdunkaulastakin.

Hiukan on alkanut mielen taustalla hiipimään pelkoa ennenaikaisesta synnytyksestä tuohon kohdunkaulaan ja istukan sijaintiin liittyen (jos ei ole siirtynyt kohdunsuulta, on enneaik. irtoamisen riski suurempi kuin tavallisesti). Kun noita supistuksiakin on niin en uskalla mennä ensi viikolla vesijumppaan, odotan äippäpolin ultraa ja sieltä toivottavasti saatavia selkeitä tietoja ja ohjeita.

Nyt on kuitenkin onneksi viikonloppu! Otetaan rennosti naiset! :)

Neela ja Pikku-O 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Nanniga, mulla myös sama, eli ikenet vuotaa nykyisin kovasti verta harjatessa. ennen tällaista ei ole ollut. mistäköhän johtuu? mietit mammalomalappujen laittamista eteenpäin. sain neuvolasta raskaustodistuksen viikolla 21 ja sen jälkeen täyteltiin laput. Olisinkohan laittanut eteenpäin työnantajan kauttaa kelaan viikolla....24? ja samaan aikaan työnantajalle virkavapaushakemuksen. töissä asia oli kyllä keskusteltu jo sitä ennen, kesälomien jälkeen. kun mahaa ei voinut enää peitellä....

Neela, edellisellä kerralla neuvolassa lääkäri sanoi kohdunkaulan pehmentyneen ja kehotti varovaisuuteen. Viime viikolla kävin kontrollissa eri lääkärillä ja sanoi kohdunkaulan olevan kiinteä ja jämäkkä. Ihme juttu, miten näkemys voi noin vaihdella. Mutta vaikka kohdunkaula olisi pehmentynyt, synnytys voi hyvinkin mennä jopa yliaikaiseksi. Ihmeelliset ovat kroppamme tiet.

AdAstra
, repeilin sekä eilen että tänään sun "hyljemäiselle" vartalolle!!!!!! Lähtikö mukaan hienoja löytöjä?

Tsemppiä saikkulomalaisille ja virtsarakon monottajista "kärsiville"!

ON: Ihmeellisen hyvä olo. Ei mitään vaivoja tällä hetkellä. Kopkop puuta! Mahan sf-mitta oli parisen viikkoa sitten jo 23, mutta vielä taipuu.....jollain lailla...! Liikkeet tuntuu kunnon muljahteluina. Eilen tuli tehtyä ensimmäiset suuremmat hankinnat. Eteisessä kiiltelee Emmaljungat ja vieressä kaverina hoitopöytä. :) Nyt alkaa iskeä tämä shoppailuinto!

Plastex ja höyryveturi 28+0 (poks ja hui!)
 
Jokos nanniga on palannut kirpparilta? Oli kyllä sellaiset "köyhän naisen hullut päivät". Kamala kryysis ja hiki vaan valui kun yritti kiertää myyntipöytiä. Muutaman kestovaippalöydön tein, hakemaani Manducaa ei vaan löytynyt, muita merkkejä oli yllin kyllin tarjolla.
Neela toi liivimekko oli kyllä niin helppo tehdä, että onnistuis aloittelijaltakin, ohje on Suuressa käsityölehdessä 10/09, jos jotakuta kiinnostaa. Tein kyllä ihan eri värisen kuin ohjeessa. Mä olen luullut, että pehmennyt kohdunkaula olisi jotenkin automaattisesti saikkarin ja levon paikka, mutta ilmeisesti ei olekaan niin, plastexilla taisi olla parempaa tietoa asiasta. Itsellä oli kohdunkaula kiinteä ja pituus 5 cm (ultralla). Istukka oli noussut takaseinältä ylös eli toivottavasti sinunkin istukkasi vielä nousee.
Islan kuulumisia oli kiva kanssa lukea pitkästä aikaa!
Plastex onnea hyvistä hankinnoista! Hylkeenä on hyvä olla, söötti eläin kuitenkin loppujen lopuksi :)
ON: anoppi &co kävivät eilen ja mukana oli myös meidän 4,5 kuukautinen kummityttö. Miehen sylissä tyttö sai olla ihan rauhassa, mutta auta armias kun minä otin vauvan syliin, niin kaksi mäyräkoiraa sai sellaisen mustasukkaisuuskohtauksen, etteivät tienneet miten päin olla. Vaikeeta tulee varmaan olemaan omankin vauvan kanssa alkuun. Mutta nyt on meidän pinnis koenukuttu ja hoitopöytäkin testattu ihan oikealla vauvalla!
 
Kirppikseltä palattu mukana läjä vaatteita, ja muutama petivaate. 56cm toppapuvun löysin, ja vielä todella hyvässä kunnossa olevan. Aloin vain miettii, että taidan kyllä ostaa ihan upouuden tulokkaalle...olkoon se kirppispuku sitten varapuku sen aikaa kun menee.

Yövuoroon tarttis lähtee nykimään. Onneksi vain yksi vuoro. Eilinen 9 tunnin päivä oli ihan tuskaa, enkä torkahtanut kuin kaksi kertaa... oon nykyään niin väsynyt ettei taho mitkään unet riittää. Päätäkin särkenyt nyt kolmatta päivää.

Plastexon oikein pistänyt tuulemaan ostosten kanssa, kuulostaa hyvältä =)

Nykyään muuten sydänkin hakaa niin että meinaa rinnasta tulla läpi....
 
Onnea hankinnoista Plastex ja kiitos vastauksesta kohdunkaulaan liittyen! Se oli mun mielestä outoa kun tuo neuvolalääkäri ei sanonut mitään rauhallisesti ottamisesta saati sairaslomasta, vaan että ihan normaalia. Ja sitten kun en tajunnut kysyä siellä tarkemmin vaan vasta kotona tuli nää asiat mieleen... Onneks on tosiaan se ultra torstaina niin pääsee kyselemään.

AdAstra, hyvä että sinulla istukka noussut, toivon tosiaan että mulla olis sama juttu. Voi noita teidän karvanakkeja! Meillä se menee juuri toisinpäin, eli minä saisin kyllä pitää kaikkea sylissä mutta jos miehellä on niin koira haluaa tunkea siihen myös. Se rakastaa mun miestä yli kaiken, kun käyvät yhdessä metsästämässä ym. =)

Muoks: Nanniga, kirjoitit samaan aikaan. Mahtavaa että löysit hankintoja pikkuiselle!
 
Viimeksi muokattu:
Hellou naiset!

Täällä oltu vkoloppu reissussa, joten olen pihalla teidän jutuista :) Yritän tällä viikolla korjata tilanteen ja olla skarppina täällä ;)

Vkoloppuna haettiin vaunut (emmaljungan mondial duo combit valkoisella nahalla) ja turvakaukalo (Graco logico S HP+telakka). Äskön nuo vaunut sitten kasasin ja ai että on ihanat ja ISOT! :) Alkaa olla tarvikehommat hyvällä mallilla.

Luulen myös, että tunsin tänään ensimmäistä kertaa maurin myllerryksen, aivastuksen jälkeen :)

Rakenneultra Viikon päästä tiistaina, jännittää... :)

Plastex Mitkä emmaljungat teille tuli? :)

Nyt äkkiä ruuan laittoon, kauhea nälkä!

kn&mauri 18+3
 
Mekin käytiin katselemassa vaunuja. Emmaljunganit meillekkin tulee... muistaakseni nyt katottiin myös mondial duo combitteja, ja olikohan edge duo combit... nyt en tarkkaan muista, mutta emmaljunganit joka tapauksessa.

Ruskalla jo hyvin hankinnat kasassa... me kun ei olla vasta kun jotain pientä, vaatteita lähinnä. Jos sitä sitten rakenneultran jälkeen uskaltautuisi, ja sehän on 20.10, että ihan pian.

Oon muuten ihan varma että poika olis tulossa, saas nähä meneekö veikkaus oikein :)
 
nanniga, kyllä sykettä löytyy! Välillä itsekin olen epäillyt että nyt se kohtaus sitten tulee! Sydän tekee selvästi aivan älyttömästi välillä töitä! Läpättää ja hengästyttää. Liittynee raskausajan lisääntyvään veren määrään tms...


ruska, hyvä ja tyylikäs vaunuvalinta! Mekin just tota katottiin mutta eivät mahtuneet uuden automme (farmari!) takakonttiin. Terkut maurille :heart:

ON: Tänään sitten käyty keskustelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa peloista ja odotusta varjostavasta ahdistuksesta. Helpotti. Uusi sessio kahden viikon kuluttua. Pyysi myös lupaa keskustella hoitavan lääkärini kanssa. Vie eteenpäin asiaa, että jäisin mahdollisesti nyt sitten oikeasti sairaslomalle 9vkoksi eli äitiysloman alkuun saakka. Katsotaan mitä lääkäri torstaina sanoo. Oli muuten välillä hoitajakin haavi auki kun kerroin vähän faktoja työstressini taakaa! :O

Tänään jouduin taas turvautumaan doppleriin. Oli Keijo jotenkin niin hiljaisa...Hengissä kutenkin! Eilen mulla räjähti sitten viimeinenkin syystakki. Nappi sinkosi parkkipaikalla melkein auton kylkeen! Onneks Lindexiltä löytyi hyvä lyhyt a-linjainen takki joka menee sitten vallan mainiosti ensipakkasillekin saakka. Illalla vedin lisäksi överit cheddarjalapenoista. Hyvä keino päästä himoista. Överit ja päälle oksennus. Jotenkin aivoni eivät kertoneet että kun syö 8 cheddarjalapenoa ja puoli litraa colaa, tulee oksennus! No, tänään olenkin sitten syönyt vain kasvissosekeittoa ja ruisleipää.

Mollamaija ja Keijo 23+6 (huomenna poks poks!)
 
Ruska, meille tuli Emmaljungan Edge Duo Combi Sport-rungolla. Tosi tukevan ja hyvän oloiset. Terkkuja Maurille rakenneultrassa!

Täällä myös sydämen läpätystä. Levossa kyllä ihan normaali (en ole kyllä mittaillut), mutta pienikin rasitus saa sykkeen laukkaamaan.

Mollis, hyvä että sait keskustelusta apua oloon! Hienoa, että tunnistat tarpeen ja olet lähtenyt hakemaan apua. =) Monesti mielen mytyt aukeavat pienestäkin kimmokkeesta keskustelun aikana tai sen jälkeen.

Äitiyspakkauksen saisi hakea postista huomenna! Hypistely alkakoon!
 
Mollamaija82 Joo, nuo vaunut on kyllä ISOT isolla i:llä :) Meillä vaihtuu (taas) uus auto vuoden vaihteessa, niin täytyy ostaa auto sen mukaan mihin nuo mahtuu :LOL: (btw, yhtä tyylikäs tuo teidän "keijo" ku meidän mauri :D

kn&mauri 18+3
 
Huomenta :wave: Laitetaanpas poksumisen kunniaksi eka kuva Tirriksen tallista :D



Tuntuupa vain, että mahankasvu on vähän jokseenkin jämähtänyt... tai sitten sitä ei vain itse huomaa.

POKS 18+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
plastex mä oon niin kade kun sun äippäpaketti on jo postissa! Mä odotan joka aamu kuin kuuta nousevaa että pääsen postilaatikolle katsomaan joko pakettikortti odottaa. Hitto, kauanko muuten meni että tuli postiin Reimalta???! Mulla tuli päätös Kelasta 27pv ja tilaus-status oli Kelan netissä 30.9., eiks jo vois tulla!!!

nanniga, voi sinulla on hyvin kaunis vauvamasu! Katsoin ensiksi että mikä bussilippu sulla on kädessä mutta sehän olikin dataa päivistä ;) Muistelen että mullakin tais noilla viikoilla olla massu aika stabiilissa tilassa aika kauankin. Nyt sitten joskus rv22 pulpahti uudelleen ja maha on oikeesti välillä (etenkin syömisen, huonon suolentoiminnan ja turvotuksenkin jälkeen) sika iso röllökkä!! :whistle:

ruska, meilläkin oli keväällä vielä Skodan perhefarkku mutta sitten saatiin päähämme että pitää olla magee musta bemari. No, emme todellakaan valinneet autoa sen perusteella että saisimme vuoden aikana vauvan. Ei sitä todellakaan uskaltanut edes takakonttia sillä silmällä katsastaa!! Vaunuista vielä: mä punnitsin viikkotolkulla että otanko White Leatheretet vai Charleston-kankaalla =)

Paikallisessa käsityöliikkeessä naureskelivat mun kysymyksille kun menin kirjastosta haetun vauvaneulos-oppaan kanssa sinne. Olin aikeissa tehdä hahtuvalanka-pöksyt. Siis sellaiset kestovaippapöksyt, jotka ajattelin pukea pojalle talvella (en kestovaipoiksi, vaan muuten vaan lämmikkeeksi). Huomenna aloitan hommat, saas nähdä kuinka kauan pinna kestää, -olen neulonut itselleni pipoa kolme talvea ja tulos on vaan aina miehen irvailut sohvan nurkasta...:|

Kaikkea hyvää kaikille. Olette tärkeitä.

Mollis ja Keke 24+0 POOOOOK!!! Ihan käsittämätöntä..:heart:
 
Moi.

Mollis: hyvä että kävit keskustelemassa siitä mikä mieltä painaa. Toivottavasti auttoi :hug: Jaksamista neule urakkaan.
Nanniga: söpö talli Tirriksellä :) Musta kans tuntu ettei maha kasvanu noilla viikoilla ollenkaan, mutta nyt se onkin ottanut jonkun kasvupyrähdyksen. Välillä meinaa naurattaa, että miten oma vartalokuva voi olla niin vääränlainen omassa mielessä, että useemman kerran päivässä mahan vahingossa vähän töytäsee jotain päin. Ei siis kovasti mutta esim ovenraosta kulkiessa tms. Täällä on muuten myös noiden sykkeiden kanssa välillä ihmetystä, kun tuntuu välillä että sydän halkee siihen hakkaamiseen.
Ruska: ihanat vaunut :)

ON: On ollut parempi alkuviikko, oon jopa jaksanu kolmena päivänä perääkkäin lähtee mukaan koirien ilta kävelylle. Tosin lenkkiin johon ennen meni 20 min menee nyt helposti tunti.. mutta onneks se ei taida haitata kuin mua itteeni. Me mennään huomenna kattoon vaunuja, saatais kaverilta edullisesti yhdellä lapsella käytössä olleet Hartanin Topline X kaikilla lisvarusteilla joita niihin on saatavilla. Toivottavasti ne on niin kivat ku kuvassa näytti, voisin sitten lopettaa vaunu asiankin vatvomisen, ja olis edes jotain isommista hankinnoista tehtynä. Samalla reissulla (jos vaan jaksan) mennään kattoon tapetteja Tuiskun huoneeseen :heart:

Onnellista odotusta kaikille!

Emja ja Tuisku 23+5
 
Heipsan kanssasisaret, pitkästä aikaa!

Hirmuisesti tapahtumia ja tarinaa tullut tänne! Ei taida millään pystyä kaikille kommentoimaan :) Pitäiskin joskus oikein printata tekstejä ja lukea ajatuksella ja kommentoida kaikille, ei taitaisi yksi sivu riittää :)

Mahtavaa Mollis että olet käynyt juttelemassa mieltä painavista asioista, varmasti helpottaa pikkuhiljaa... nimim. kokemusta on. Toivottavasti saat sen saikunkin loppuun asti ja vielä palkka-asiatkin kuntoon. Vai että hahtuvalanka-pöksyt :) Kuulostavat mukavilta, tsemppiä vaan neulomiseen, ihana että jaksat yrittää :hug:

AdAstra, mä niin tunnistan tuon saman "pää kainalossa töihin" jutun. Todella rasittavaa olla ylitunnollinen. Mutta hienoa että olet nyt jäänyt saikulle. Mä mietin aina siinä vaiheessa kun olen hetken pötkötellyt sohvalla, että eihän mua mihinkään satu tai supista, ei siis vaivaa mikään, miksen tee hommia... Mutta todellisuus iskee sitten taas hetken kuluttua kunnon lekalla takaraivoon :)

Plastexille olen ihan kade että pääset jo hypistelemään... Ihanaa!!
Naningalla niin suloinen massukka. Täytyykin muistaa ottaa omasta järjettömästä pömpästäkin kuvia taas...

Emja, mulla oli esikoiselle aikanaan Hartanit ja tykkäsin aivan mielettömästi! Olisin ne varmaan nytkin hommannut ellen olisi saanut kaverilta muutaman vuoden vanhoja Brioja ilmaiseksi... Toivottavasti osoittautuvat ihaniksi vaunuiksi livenäkin!
Ruskalle tsemppiä rakenneultran odotteluun... se on kyllä rankkaa! Mutta varmasti on kaikki hienosti!

ON: supistelee ja supistelee, vasemmalle ylävatsaan sattuu niin että tuntuu kuin kylkiluu räjähtäisi :( Töissä sain sovittua että teen töitä kevennettynä, toisin sanoen aamut toimistolla, iltapäiväksi sohvalle pötkölleen ja kone syliin :) Siinä jossain välissä siirrän sitten tämän kaiken päässäni harhailevan tiedon sijaiseni korvien väliin. Masuasukki potkii minkä kerkiää, on todella vauhdikas tapaus. Ja herättää äidin uskollisesti joka aamu klo 06.00, viikonloppuisinkin... Siinä kun olet 2-4 valvonut niin ei ehkä paras aika herätä, mutta suodaan meidän pikkuneidille herättämisen ilo :) Toivottavasti saadaan rytmit vähän järkevämmiksi neidin synnyttyä...
Viime viikonloppuna kävin ihastelemassa viikon vanhaa veljenpoikaani, voi taivas että oli suloinen tapaus :heart: Huolissani katselin sitä päätä... tuollainenko sitä pitäisi taas puskea ulos :D ... Jännä fiilis oli muuten että kun otin lapsen syliin, niin melkein heti alkoi kivistää rintoja aivan kuin maito nousisi...

Lopuksi mietintää laitteesta nimeltä Epi-no Delphine Plus, eli se välilihan venytys treenilaite. Kävin lueskelemassa kokemuksia laitteesta mutta kukaan tuttu ei tunnusta käyttäneensä. HIeman ehkä innostuin asiasta vaikka se ällöltä tuntuukin... Oletteko tutustuneet aiheeseen??

Team Uttinen 24+2
 
Tsempit kaikille jotka kärvistelee supistusten,kolotusten ja väsymyksen kanssa.

Itte kävin eilen neuvolakäynnillä. Hemo laskee nyt vaan enää 89. Enpä oo sitä itte huomannut,laskee hiljaa hissukseen. Eilen kävin sitten verikokeissa ja katsotaan mikä se mun rautapitoisuus on veressä. Jos ei oo tarpeeksi hyvä niin sisään ottavat sairaalaan ja verta siirretään lisää meikäläiseen.

Sukkapuikkovihlaisuja on ollut muutaman viikon jo aika reippaasti siis useampi päivässä. Niitä tulee vaan jos joudun kantaa meidän esikoista tai jotain muuta. Niin ja töissä. Tänään oon menossa ylimääräiselle neuvolalääkärikäynnille jossa katsellaan kohdunsuuntilanne. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa ja paikat visusti kiinni. Sairaslomalle saan varmaan jäädä huomisesta alkaen. Eipä tässä olisi ollut enää kuin kuukausi töitä jäljellä.

Painoa on nyt tullut 6kg,paineet oli hyvät 117/78,Sf mitta jo 31cm..menee yläkäyrän yläpuolella. Liikkeet ++ ja syke 150. Vissiinkin oli RT. Tänään sekin varmistuu!

Millis ja Vertti 30+4 HUI!!
 
:wave:

Millis hui, miten matala hb, itellä on huomenna neuvola, ja ajattelin jos voisivat myöskin moisen arvon mitata. Toivottavasti lähtis sulla pian nousuun, tavalla tai toisella!

Team Uttinenottaa nyt vain rauhallisesti siellä työrintamalla. Teillä onkin sitten lähes samanikäset serkukset. Meidän tulokas kun on nuorin, ja vanhimpaan serkkuun ikäeroa 15 vuotta, nuorimpaan sitten vajaa kaksi. Viisi muuta sitten ikähaarukalta 4-12. Miehen puolelta kun ei ole, eikä tulekkaan serkuksia kun on ainut lapsi.

Miltäs Plastex sun silmään äippäpaketti vaikutti?

Emjallakin hankintoja edessä, ja huoneen laittamista. Mä en vielä tiedä tehdäänkö tästä meidän vieras/tietokonehuoneesta vauvalle huone... tahtoo toi tila loppua kesken. Meillä kun on 80 neliön rivarikolmio, ja tuntuu et tila vaan ei riitä.Toisaalta, eihän se vauva nyt heti omaa huonetta tarviskaan, ja tuskinpa tässä ainakaan enää ontaa vuotta ollaan... toivottavasti...

Mollis ihanaa kun pääsit keskustelemaan... toivonmukaan helpottaa... itse olen aikoinani käynyt vuoden psykoterapiassa, kun exä oli ihan hullu psykopaatti, mutta onneksi on menneitä aikoja ne.

(.) Täällä kärvistelen selkäkipujen kanssa, samoin niskatkin jumissa.... hieroja tekis kyllä varmasti hyvää... pitäsiköhän tilata? Huomenna olis neuvola, ja sitten 20 pvä se rakenne...

Kauhee sisustusvimma. Tänään käytiin kattomassa uutta ruokapöytää, sitten kirjahyllystä tahtoo eroon, ja tilalle vain taso.... laminaatit pitäs vaihtaa (alas), ja ylhäällä vielä muovimatot... Kuivausrumpu olis kanssa kiva, mutta meidän pesuhuoneen on joku idiootti suunnitellut ettei sinne moista saa mahtumaan ellei tee kokonaista kylpyhuoneremonttia.. olishan tätä hommaa :D

Jos sitä sitten ikkunoiden pesuun...
 
nanniga Täällä kans kauhee remppavimma! Liekkö jotain pesänrakennus vimmaa? :D Eilen sanoin miehelle, et aletaan olkkarinseinät remppaan ja tapetoimaan ni ny se lähti kauppaan hakeen tarvikkeita :heart:

millis Täälläkin kärsitään matalasta hb:sta :( Rautaa joutuu popsiin niinku varmaan joka toinen odottava :) Mahtavaa kun te jotku ootte jo noin loppusuoralla! :)

uttinen Ihana tuo: "Huolissani katselin sitä päätä... tuollainenko sitä pitäisi taas puskea ulos" :LOL: Niimpä! :)

Täällä tehty tänään kummi-kortit. Annetaan jo jouluna tuleville kummeille tuommoiset kortit, jotka tein, jossa pyydetään heitä kummeiksi. Alunperin olin ajatellut et kummit pyydetään vasta kun vauva syntynyt, mutta eihän tässä malta :) Liikkeitä ei vieläkään tunnu :( Jospa ne sieltä pikkuhiljaa tulis! Rakenneultra olis sitten 11.10, jipii, ihan kohta!!

Raskausarvet Millä viikoilla alkanu näkymään niillä, joille niitä on tullu? Maha tuntuu kyllä itellä kasvavan kovasti, mutta ei ainakaan vielä ole ilmestynyt arpia..

Äippärahasta kysyn kans teiltä viisaammilta: Neuvolassa ku täytetään kelan laput, niin tarviiko niitä palauttaa viel heti? Oon ollu opiskelija ennen ja nyt kesän lopusta alkanu vasta tienaan ja "kerryttään" vähän parempaa äippärahaa. Mietin, et yrittäisin tienata niin viime tinkaan saakka kun mahdollista..

kn&mauri 18+4
 

Yhteistyössä